KonnieKipke | donderdag 15 januari 2004 @ 22:27 |
Ik zit zo stilletjes aan op zoek te gaan naar een andere leuke tweede hands auto... Heb nu mn Opel Vectra 2.0i CD en wil graag een Volvo 850, het liefst een turbo natuurlijk. Hoe zijn deze auto's met hoge kilometrages? Mn opel heeft nu 260.000 op de klok en is motorisch perfect, alleen de carroserie.. Heeft de 850 ook van die ouderdoms problemen? Zou ik een automaat of schakelbak moeten nemen? Het mooiste vind ik een lichtgele 850 T5 met zwarte spaak velgen | |
yup | donderdag 15 januari 2004 @ 22:28 |
http://www.volvo850club.nl/ | |
KonnieKipke | donderdag 15 januari 2004 @ 22:31 |
![]() mooi, maar met 328.000 km Full options 4450 eurootjes !! | |
KonnieKipke | donderdag 15 januari 2004 @ 22:31 |
liefst wil ik een 2.5i 20V | |
yup | donderdag 15 januari 2004 @ 22:46 |
Ballebek kan je wel helpen, hij is Volvofreak ![]() | |
KonnieKipke | donderdag 15 januari 2004 @ 22:50 |
vraag me vooral af wat er zeg maar 200.000 km aan de volvo kapot kan gaan... bij opel heb je bepaalde kwaaltjes, wat is dat bij 850's. Hoe zijn die turbocompressors.. Gaan die vaak defect? | |
-Muse- | donderdag 15 januari 2004 @ 22:54 |
![]() 300pk's 850T5R... nog altijd mijn droomauto | |
yup | donderdag 15 januari 2004 @ 22:55 |
quote:Dude, wacht gewoon tot Ballebek komt, Volvo's zijn gewoon zeldzaam bij dit forum. Ballebek moet er meer van af weten aangezien die Volvofreak is ![]() | |
KonnieKipke | donderdag 15 januari 2004 @ 23:05 |
dei 850T5R heb je al voor 5000 - 6000 euro.. | |
-Muse- | donderdag 15 januari 2004 @ 23:05 |
Ik ben ook volvo freak, maar ik kan zo geen bekende mankementen opnoemen :s | |
-Muse- | donderdag 15 januari 2004 @ 23:06 |
quote:Jah, met 250k+ km | |
KonnieKipke | donderdag 15 januari 2004 @ 23:07 |
quote:Maar er moeten toch zeker zaken zijn die stuk gaan bij hoge kilometrages.. Hoe is de carroserie bijvoorbeeld en de electrieke shit? | |
-Muse- | donderdag 15 januari 2004 @ 23:13 |
http://home.swipnet.se/850-styling/problems.htm hier heb je een site met alle mankementen. | |
Thermo | donderdag 15 januari 2004 @ 23:21 |
Wij hebben thuis ook nog een Volvo 850 GLT , oftewel 2.5 20v 170pk. Al 10 jaar in bezit, nog NIKS mee gehad ( afkloppen ) behalve een passat die met 70 achterop knalde.. en de passat is er niet meer, en wij hadden alleen een losse bumper en verbogen uitlaat | |
-Muse- | donderdag 15 januari 2004 @ 23:27 |
quote:LoL, mijn opa had een 850glt, daarmee had hij een bmw 3-serie tot snot gereden, niemand dood, maar de bmw was echt helemaal kapot, en bij de volvo moest alleen de bumper vervangen worden ![]() Echt rete sterke wagens, dat zeg ik je | |
KonnieKipke | donderdag 15 januari 2004 @ 23:43 |
dat het een tank is, is mooi meegenomen. Maar ik koop m niet als tank ![]() ![]() | |
Thermo | vrijdag 16 januari 2004 @ 00:47 |
Tuurlijk koop je hem ook wel als tank ![]() Super veilige wagen, goeie wegligging, heerlijk rijgedrag. En toch power genoeg. Niks mis mee zou ik zo zeggen. | |
-Muse- | vrijdag 16 januari 2004 @ 09:05 |
Oke hij is idd zwaar, maar het verbruik valt best mee, en je zit gewoon veilig. Wat ook mooi is, en wat toch simpel is, is de grille vervangen door een Polar-grille. Geeft mooi effect. | |
ook_gek | vrijdag 16 januari 2004 @ 09:30 |
Ballebek heeft een Volvo 850 T5 gehad. Het onderhoud was vrij duur wat ik begrepen had. Maar het is gewoon onwijs gaaf om er mee te rijden ![]() | |
LSD | vrijdag 16 januari 2004 @ 09:58 |
de 850 T5(R) is ook een van mijn favorieten! maarreh. . hoeveel verbruikt zoiets? | |
Danielson | vrijdag 16 januari 2004 @ 10:07 |
quote:Valt nog wel mee dacht ik gemiddeld 1 op 9 a 10 dacht ik ![]() | |
-Muse- | vrijdag 16 januari 2004 @ 10:08 |
1:6 / 1:7 denkik? mja wegenbelasting betaal je je helemaal scheel aan, en bij een t5r ook aan de verzekering denkik. | |
Hyperdude | vrijdag 16 januari 2004 @ 10:14 |
Zo'n R of T5 of weet ik hoe ze heten met 250PK oid en alleen voorwielaandrijving zou ik dus niet kopen. 850 GLT is prima otoo maar wel een zuipertje. | |
DIJK | vrijdag 16 januari 2004 @ 10:14 |
Volgens mij hebben die dingen kwalitatief een behoorlijk goeie reputatie. Alleen ze zijn qua belasting/benzine/verzekering en standaard onderhoud al zo walgelijk duur. | |
jozef444 | vrijdag 16 januari 2004 @ 11:57 |
Je zult je standaar onderhoud houden bij bepaalde kilometrages, en verder met een wat snellere uitvoering misschien wat vaker bandjes ![]() Dus ja tis een volvo en hij is wat duurder als standaard in vast onderhoud, maar als er normaal is gereden dan kun je er op 200.000 km. nog makkelijk tzelfde bijdraaien ook bij een benzine uitvoering * jozef444 out (de 2e volvofreak hier op pta ja | |
KonnieKipke | vrijdag 16 januari 2004 @ 13:27 |
maar wat doet een volvo 850 in wegenbelasting? | |
jozef444 | vrijdag 16 januari 2004 @ 13:30 |
quote:ff opzoeken hoe zwaar ie weegt en da op de site van de rdw ff kijken | |
Ballebek | vrijdag 16 januari 2004 @ 13:33 |
quote:Eigenlijk is het meeste onderhoud je banden. Na 15000 - 20000km kan je voor nieuwe sloffen erop monteren. Als je er redelijk normaal mee rijdt 25000km die arme bandjes kunnen het geweld niet aan van die motor ![]() Ook lusten ze wel een slok olie ivm de hoge druk turbo; litertje per 1000km swinters en zomers ongeveer 2000km als je die auto gebruikt waar die voor is. Al met al een leuk trapautoje maar bedenk goed waar je aan begint! EDIT: Kleine en grote beurt zijn overigens niet leuk met deze auto, zelfs bij de niet dealer... [Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 16-01-2004 13:46] | |
john_connor | vrijdag 16 januari 2004 @ 13:49 |
Heerlijke auto's , me vader had er 1. Je zoeft gewoon met 140 over de snelweg en je hoort niks.Misschien het brute geluid van de 5 cilinder ![]() ![]() | |
-Muse- | vrijdag 16 januari 2004 @ 14:09 |
Die 5cilinder is het mooiste motor geluid voor mij, ik rij soms in de S70 2.5 Automaat van me opa, maar als je die in de sportstand zet, en ff het gas open trekt... oooh, zalig, weet geen beter geluid ![]() | |
KonnieKipke | vrijdag 16 januari 2004 @ 14:25 |
hmm, maar een 2.5i 20V is dus al een hele prettige auto? Die kunnen jullie dus aanbevelen boven de T5? Ook kwa kosten / prestatie? | |
-Muse- | vrijdag 16 januari 2004 @ 15:09 |
De T5 is weer net iets sneller, maar een 2.5i geeft ook goede prestaties, en een geweldig geluid ![]() Hier ff een vergelijking; Volvo 850 2.5i 20V ------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------
[Dit bericht is gewijzigd door -Muse- op 16-01-2004 15:17] | |
KonnieKipke | vrijdag 16 januari 2004 @ 15:49 |
quote:Die 2,5i loopt wel 1:8 hoorde ik... | |
menmul | vrijdag 16 januari 2004 @ 16:39 |
Kennis van mij heeft zo'n T5 loopt in de stad 1/7 a 8 op de snelweg haald hij als je rustig rijd de 1/12 valt nog mee voor zo'n lomp ding, trouwens we een automaat | |
737-800 | vrijdag 16 januari 2004 @ 17:05 |
Check deze link ff. Bekende problemen staan ook vermeld http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2114 | |
DeBastaard | vrijdag 16 januari 2004 @ 17:18 |
Ik wil ook zo'n kar gaan halen, een 850 GLT. Mn pa werkte bij volvo (zit nu bij de nedcar), en volgens hem en andere mensen daaro, zijn zweedse volvo motoren niet gauw kapot te krijgen. Oke, het interieur is soms droog enz, maar motorisch zijn ze super! We hebben zelf flink wat jaar geleden een 245 gehad (zweedse motor erin) gekocht met 250dkm op de teller ... verkocht met 350dkm en de koper legt er nog s een nieuwe lpg installatie in Volvo is goed ! trouwens, zon t5r is zeker leuk ... maar wel een verschil hoor ... die kost natuurlijk meer, en drinkt ook wat meer dan een 10v of 20v ... 20v rijdt 1:9 - 1:10 denk ik ... zon' t5r 1:7 - 1:8 ... 2.4liter 20kleppen met turbo lust wel n slokje maar verder volvo is gewoon de shit, superveilig ... niet al te duur in aanschaf en ze lang mee. en t heeft meer klasse dan zo'n golfje etc [Dit bericht is gewijzigd door DeBastaard op 16-01-2004 17:29] | |
Ballebek | vrijdag 16 januari 2004 @ 21:56 |
quote:Dat treft; er is niks Zweeds aan de 850. De mijne had eigenlijk alleen onderdelen uit Belgie, Nederland en Duitsland. De motor zelf (T5R) is een hoge druk Turbomotor van Mitsubishi; veel dingen met een stikkertje eroverheen van Volvo ![]() | |
Local_Host | vrijdag 16 januari 2004 @ 22:14 |
Ik heb zelf een Volvo 460 Turbo met alle opties Erg leuke wagen binnenkort word ie gechipt van 120 naar 160 pk | |
fosfonite | zaterdag 17 januari 2004 @ 01:45 |
Ik heb een 850 GLE uit 1994, het ding is solide in elkaar geschroefd en rammelt stukken minder dan m'n vorige kar, een Renault Laguna. Vooral met dit onstuimige weer van de laatste dagen zie ik in mijn spiegel dat bij een gangetje van 140-150 op de snelweg kleine Suzukies Salto e.d. door de luchtstroom van mijn passerende wagen opzij gedrukt worden tot soms buiten de lijnen... Typische aandachtspunten voor deze wagens zijn de airco, bussen van de stabilisatorstangen en de carterventilatie. | |
PH52 | zaterdag 17 januari 2004 @ 09:09 |
Vorig jaar mijn 850GLT 2.5 20V uit 1993 met 225.000 km ingeruild voor een V40 TD uit 1997. Een mens maakt fouten in zijn leven. Totaal niet te vergelijken, de 850 is een hele relaxte bak, met ontzettend veel ruimte, rijplezier en comfort. Een V40 kan daar niet tegenop. Kopen die 850, tenminste vanaf de 2.5 versie | |
-Muse- | zaterdag 17 januari 2004 @ 13:03 |
quote:lol, daar had ik gisteravond ook last van in mijn vw polo ![]() | |
fosfonite | zaterdag 17 januari 2004 @ 13:48 |
Even een paar kosten voor mijn 850 op een rijtje. De belasting krijgt elke maand EUR 42,- De verzekering kost EUR 215,-per jaar, ik heb 75% bonus/malus korting en 12% pakketkorting. Onderstand een overzicht van recente tankbeurten. Het gemiddelde verbruik van de 2.5 10v is plm. 1 op 9.2 (relatief veel stadskilometers) Recentelijk een onderhoudsbeurt laten doen bij de Volvodealer voor EUR 339,-, zo kan ie er weer een halfjaartje tegen. Brandstof: kmstandliterskosten prijs p liter | |
KonnieKipke | zaterdag 17 januari 2004 @ 16:07 |
klinkt als een hele prettige auto! Zal ik hem met of zonder airco nemen? Die gaat nog wel eens stuk lees ik.. [Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 17-01-2004 16:20] | |
fosfonite | zaterdag 17 januari 2004 @ 16:44 |
KonnieKipke, het is maar wat je belangrijk vindt. Mijn airco is stuk maar laat hem niet repareren omdat ik er geen geld voor overheb om een beetje koude lucht te hebben. Zowel compressor als condensator zijn gevoelig dus als je net het ene heb laten repareren en het andere gaat even later kapot dan zit je weer. Overigens rotten de uitlaten van 850's niet. Ik weet niet of ze van RVS zijn maar het schijnt dat vervanging bijna alleen voorkomt door bijv. schade. | |
Ballebek | zaterdag 17 januari 2004 @ 22:13 |
quote:Ik had er een speciaal op maat gemaakte uitlaat van een tent in Drenthe... Weet de naam ff niet meer houden jullie te goed ![]() | |
PeuRac | zaterdag 17 januari 2004 @ 22:20 |
quote:Maar ff leesbaar maken door t in code te zetten code: | |
DeBastaard | zondag 18 januari 2004 @ 14:30 |
ik zou m nemen met airco ![]() Als je dan toch bezig bent met een nieuwe kar zoeken is dat wel fijn om erbij te hebben en, hij werd toch echt gemaakt in zweden hoor [Dit bericht is gewijzigd door DeBastaard op 18-01-2004 14:46] | |
KonnieKipke | donderdag 22 januari 2004 @ 11:45 |
ik neem er dus eentje van eind 1992, zonder airco.. Geen zin om namelijk dure kosten te maken voor een verouderde airco... | |
menmul | donderdag 22 januari 2004 @ 12:58 |
Volgens mij kun je er dan net zo hard een met airco kopen, zoalang hij het doed is het mooi meegenomen, stopt hij ermee, nou dan rijd je dan toch gewoon verder zonder airco, heeft het je niks extra's gekost ofzo. En je hebt wel airco. | |
Dr_Frickin_Evil | donderdag 22 januari 2004 @ 13:06 |
Mn vader heeft een volvo s70 2.5 20v. Echt een fijne mooie auto, loopt ongeveer 1:10, dus dat is te doen. Het geluid is echt supermooi. Wat betreft windgeruis op de snelweg valt ie me wat tegen, maar hij rijdt ook op hogere snelheid nog erg lekker. Tis geen bochtenridder, maar daar is ie ook niet voor gemaakt. Gewoon een fijne comfortabele, degelijke auto. Onze auto heeft bijna 100dkm gelopen en nog geen problemen (maar dat verwacht je natuurlijk ook niet bij zo'n kmstand). Als je een 850 gaat kopen (de sedan dus? iig een stuk goedkoper als de 855, station), dan kun je denk ik het best inderdaad voor de 2.5 20v gaan, omdat die toch wel een stuk goedkoper is als bijvoorbeeld een t5 lijkt me. | |
KonnieKipke | vrijdag 23 januari 2004 @ 14:27 |
deze gaat het wsch worden:
Nieuwe remschijven/beurt gehad | |
PeuRac | vrijdag 23 januari 2004 @ 14:30 |
quote:Met gratis deuk !!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Die halen ze er uit neem ik aan? Of krijg je korting? | |
PH52 | vrijdag 23 januari 2004 @ 14:31 |
Goede koop gedaan. ![]() | |
KonnieKipke | vrijdag 23 januari 2004 @ 14:34 |
ja, deuk zit er in, maar die gozer werkt zelf bij Volvo en zegt dat het 250 euro werk zou zijn.. | |
Hyperdude | vrijdag 23 januari 2004 @ 14:35 |
Is ie van sept 92 of later? Daarvoor schijnen er nogal wat dingetjes aan te mankeren. | |
PH52 | vrijdag 23 januari 2004 @ 17:51 |
volgens mij is ie van 93 of zo, en een deukje voor ¤ 250 ? is zeker een vliegescheet ( of is het vliegenscheet) ![]() | |
KonnieKipke | vrijdag 23 januari 2004 @ 18:26 |
quote:denk jij dat dat meer kost dan? Die auto koop ik voor 3850 | |
fosfonite | vrijdag 23 januari 2004 @ 18:28 |
Nou, KonnieKipke, da's een 850 met een mooie kleur een lekker lage km stand. Daar kun je een tijd mee vooruit dus dat wordt leuk roffelen. Niet gek. Natuurlijk is een ander wagentje altijd leuk maar dit is wel extra leuk. Kan mij voorstellen dat je hier naar uitkijkt! Alvast veel plezier! | |
KonnieKipke | vrijdag 23 januari 2004 @ 18:42 |
quote:zeker, morgen om 8.15 sta ik al bij de huidige eigenaar ![]() | |
PH52 | vrijdag 23 januari 2004 @ 22:04 |
Als ik de foto zie, het zijscherm uitdeuken en spuiten denk ik dat je minstens ¤ 500 tot ¤ 750 kwijt bent, of die goser moet iemand hebben die het als vriendendienst doet. Blijft overiend dat asl je die auto voor dat geld kan kopen je nooit verkeerd handelt. | |
KonnieKipke | zondag 25 januari 2004 @ 03:42 |
Heb m nu gekocht ![]() En het is een heerlijke wagen! Inderdaad 155.000 km op de teller... 3850 euro ervoor betaald. Het is een auto die is vrijgegeven op 31-12-1992 en het is een model 1993 inderdaad! En hij rijdt super Zo'n heerlijk gevoel als je die automaat in sportstand plattrapt.. Roffel! en zoef, weg ben je.. Fantastisch.. Maar ook de luxe, het leer, het tankgevoel, de degelijkheid, het zitcomfort. De compleetheid, de airco, de cruisecontrol, alarm klasse III.. alles top! Rijdt 1:10 stad/snelweg.. Dus niet echt superzuinig.. Maar oh wat een gevoel Morgen wat meer foto's!! [Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 25-01-2004 04:03] | |
PH52 | zondag 25 januari 2004 @ 15:21 |
En van harte. Overigens: ik hoop niet dat het andere "tankgevoel" je feestvreugde bederft, 50 liter per keer. Spaar maar wat op je horeca uitgaven, heb je zo weer een tankje terugverdient. | |
DeBastaard | zondag 25 januari 2004 @ 16:20 |
Tja het kost wat maar dan heb je ook wat hè ! Goede koop gedaan man, 150dkm is niet veel voor 'n volvo | |
fosfonite | zondag 25 januari 2004 @ 21:05 |
Gefeliciteerd! Het motorgeluid, het formaat van de auto en het hoge hoekige dashboard zullen je in eerste instantie misschien een beetje het gevoel geven als van een commandopost wanneer je achter het stuur zit. Na verloop van tijd verdwijnt dat en wordt de auto als een soort jas die je aantrekt. |