FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Ervaringen 2e hands Volvo 850
KonnieKipkedonderdag 15 januari 2004 @ 22:27
Ik zit zo stilletjes aan op zoek te gaan naar een andere leuke tweede hands auto... Heb nu mn Opel Vectra 2.0i CD en wil graag een Volvo 850, het liefst een turbo natuurlijk. Hoe zijn deze auto's met hoge kilometrages? Mn opel heeft nu 260.000 op de klok en is motorisch perfect, alleen de carroserie.. Heeft de 850 ook van die ouderdoms problemen? Zou ik een automaat of schakelbak moeten nemen?

Het mooiste vind ik een lichtgele 850 T5 met zwarte spaak velgen

yupdonderdag 15 januari 2004 @ 22:28
http://www.volvo850club.nl/
KonnieKipkedonderdag 15 januari 2004 @ 22:31

mooi, maar met 328.000 km

Full options 4450 eurootjes !!

KonnieKipkedonderdag 15 januari 2004 @ 22:31
liefst wil ik een 2.5i 20V
yupdonderdag 15 januari 2004 @ 22:46
Ballebek kan je wel helpen, hij is Volvofreak
KonnieKipkedonderdag 15 januari 2004 @ 22:50
vraag me vooral af wat er zeg maar 200.000 km aan de volvo kapot kan gaan... bij opel heb je bepaalde kwaaltjes, wat is dat bij 850's.

Hoe zijn die turbocompressors.. Gaan die vaak defect?

-Muse-donderdag 15 januari 2004 @ 22:54

300pk's

850T5R... nog altijd mijn droomauto

yupdonderdag 15 januari 2004 @ 22:55
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:50 schreef KonnieKipke het volgende:
vraag me vooral af wat er zeg maar 200.000 km aan de volvo kapot kan gaan... bij opel heb je bepaalde kwaaltjes, wat is dat bij 850's.

Hoe zijn die turbocompressors.. Gaan die vaak defect?


Dude, wacht gewoon tot Ballebek komt, Volvo's zijn gewoon zeldzaam bij dit forum. Ballebek moet er meer van af weten aangezien die Volvofreak is
KonnieKipkedonderdag 15 januari 2004 @ 23:05
dei 850T5R heb je al voor 5000 - 6000 euro..
-Muse-donderdag 15 januari 2004 @ 23:05
Ik ben ook volvo freak, maar ik kan zo geen bekende mankementen opnoemen :s
-Muse-donderdag 15 januari 2004 @ 23:06
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:05 schreef KonnieKipke het volgende:
dei 850T5R heb je al voor 5000 - 6000 euro..
Jah, met 250k+ km
KonnieKipkedonderdag 15 januari 2004 @ 23:07
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:05 schreef -Muse- het volgende:
Ik ben ook volvo freak, maar ik kan zo geen bekende mankementen opnoemen :s
Maar er moeten toch zeker zaken zijn die stuk gaan bij hoge kilometrages.. Hoe is de carroserie bijvoorbeeld en de electrieke shit?
-Muse-donderdag 15 januari 2004 @ 23:13
http://home.swipnet.se/850-styling/problems.htm

hier heb je een site met alle mankementen.

Thermodonderdag 15 januari 2004 @ 23:21
Wij hebben thuis ook nog een Volvo 850 GLT , oftewel 2.5 20v 170pk.

Al 10 jaar in bezit, nog NIKS mee gehad ( afkloppen ) behalve een passat die met 70 achterop knalde.. en de passat is er niet meer, en wij hadden alleen een losse bumper en verbogen uitlaat

-Muse-donderdag 15 januari 2004 @ 23:27
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:21 schreef Thermo het volgende:
Wij hebben thuis ook nog een Volvo 850 GLT , oftewel 2.5 20v 170pk.

Al 10 jaar in bezit, nog NIKS mee gehad ( afkloppen ) behalve een passat die met 70 achterop knalde.. en de passat is er niet meer, en wij hadden alleen een losse bumper en verbogen uitlaat


LoL, mijn opa had een 850glt, daarmee had hij een bmw 3-serie tot snot gereden, niemand dood, maar de bmw was echt helemaal kapot, en bij de volvo moest alleen de bumper vervangen worden

Echt rete sterke wagens, dat zeg ik je

KonnieKipkedonderdag 15 januari 2004 @ 23:43
dat het een tank is, is mooi meegenomen. Maar ik koop m niet als tank Dat zie je wel terug in de wegenbelasting en verbruik
Thermovrijdag 16 januari 2004 @ 00:47
Tuurlijk koop je hem ook wel als tank

Super veilige wagen, goeie wegligging, heerlijk rijgedrag. En toch power genoeg.

Niks mis mee zou ik zo zeggen.

-Muse-vrijdag 16 januari 2004 @ 09:05
Oke hij is idd zwaar, maar het verbruik valt best mee, en je zit gewoon veilig.

Wat ook mooi is, en wat toch simpel is, is de grille vervangen door een Polar-grille. Geeft mooi effect.
Bij de sedan raad ik je een rear-spoiler af, maar bij de estate ziet dat er zeer goed uit

ook_gekvrijdag 16 januari 2004 @ 09:30
Ballebek heeft een Volvo 850 T5 gehad.
Het onderhoud was vrij duur wat ik begrepen had.
Maar het is gewoon onwijs gaaf om er mee te rijden
LSDvrijdag 16 januari 2004 @ 09:58
de 850 T5(R) is ook een van mijn favorieten! maarreh. . hoeveel verbruikt zoiets?
Danielsonvrijdag 16 januari 2004 @ 10:07
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 09:58 schreef LSD het volgende:
de 850 T5(R) is ook een van mijn favorieten! maarreh. . hoeveel verbruikt zoiets?
Valt nog wel mee dacht ik gemiddeld 1 op 9 a 10 dacht ik
-Muse-vrijdag 16 januari 2004 @ 10:08
1:6 / 1:7 denkik?

mja wegenbelasting betaal je je helemaal scheel aan, en bij een t5r ook aan de verzekering denkik.

Hyperdudevrijdag 16 januari 2004 @ 10:14
Zo'n R of T5 of weet ik hoe ze heten met 250PK oid en alleen voorwielaandrijving zou ik dus niet kopen.
850 GLT is prima otoo maar wel een zuipertje.
DIJKvrijdag 16 januari 2004 @ 10:14
Volgens mij hebben die dingen kwalitatief een behoorlijk goeie reputatie. Alleen ze zijn qua belasting/benzine/verzekering en standaard onderhoud al zo walgelijk duur.
jozef444vrijdag 16 januari 2004 @ 11:57
Je zult je standaar onderhoud houden bij bepaalde kilometrages, en verder met een wat snellere uitvoering misschien wat vaker bandjes maar verder heeft de 850 voor zover ik weet niet echt bekende problemen. Ik heb tenminste nog nooit iemand gehoord over roest of electronica die niet goed werkte.

Dus ja tis een volvo en hij is wat duurder als standaard in vast onderhoud, maar als er normaal is gereden dan kun je er op 200.000 km. nog makkelijk tzelfde bijdraaien ook bij een benzine uitvoering

* jozef444 out (de 2e volvofreak hier op pta ja )

KonnieKipkevrijdag 16 januari 2004 @ 13:27
maar wat doet een volvo 850 in wegenbelasting?
jozef444vrijdag 16 januari 2004 @ 13:30
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:27 schreef KonnieKipke het volgende:
maar wat doet een volvo 850 in wegenbelasting?
ff opzoeken hoe zwaar ie weegt en da op de site van de rdw ff kijken
Ballebekvrijdag 16 januari 2004 @ 13:33
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 09:30 schreef ook_gek het volgende:
Ballebek heeft een Volvo 850 T5R gehad.
Het onderhoud was vrij duur wat ik begrepen had.
Maar het is gewoon onwijs gaaf om er mee te rijden
Eigenlijk is het meeste onderhoud je banden. Na 15000 - 20000km kan je voor nieuwe sloffen erop monteren.
Als je er redelijk normaal mee rijdt 25000km die arme bandjes kunnen het geweld niet aan van die motor

Ook lusten ze wel een slok olie ivm de hoge druk turbo; litertje per 1000km swinters en zomers ongeveer 2000km als je die auto gebruikt waar die voor is.
De ECC (climate control) is een zwak plekje voor de modellen in Nederland. Deze hebben nog wel eens van uitval maar ik heb het gelukkig niet meegemaakt.

Al met al een leuk trapautoje maar bedenk goed waar je aan begint!
Oh ja, stoelen zijn hetzelfde als in de S40 / V40 T4 en dat zijn lekkere stoeltjes

EDIT: Kleine en grote beurt zijn overigens niet leuk met deze auto, zelfs bij de niet dealer...

[Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 16-01-2004 13:46]

john_connorvrijdag 16 januari 2004 @ 13:49
Heerlijke auto's , me vader had er 1. Je zoeft gewoon met 140 over de snelweg en je hoort niks.Misschien het brute geluid van de 5 cilinder De volvo 850 5-cil is een supermooie combinatie van luxe en snelheid. Ik zou zeker niet twijfelen er 1 te kopen. Die van mijn pa had 175000km erop en was nog niks mis mee. Hij heeft nu een v40 en die is al 3 keer naar de garage geweest ( ja ! buiten onderhoudsbeurt om)
-Muse-vrijdag 16 januari 2004 @ 14:09
Die 5cilinder is het mooiste motor geluid voor mij, ik rij soms in de S70 2.5 Automaat van me opa, maar als je die in de sportstand zet, en ff het gas open trekt... oooh, zalig, weet geen beter geluid
KonnieKipkevrijdag 16 januari 2004 @ 14:25
hmm, maar een 2.5i 20V is dus al een hele prettige auto? Die kunnen jullie dus aanbevelen boven de T5? Ook kwa kosten / prestatie?
-Muse-vrijdag 16 januari 2004 @ 15:09
De T5 is weer net iets sneller, maar een 2.5i geeft ook goede prestaties, en een geweldig geluid

Hier ff een vergelijking;

Volvo 850 2.5i 20V
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,9 s

-------------------------------------------------------------------------
Volvo 850 T-5 2.3i Turbo 20V Sports-Line
topsnelheid 240 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s

------------------------------------------------------------------------
Volvo 850 R 2.3i Turbo 20V
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s



ps. wegenbelasting is tussen de ¤ 412 en ¤ 500 per jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door -Muse- op 16-01-2004 15:17]

KonnieKipkevrijdag 16 januari 2004 @ 15:49
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 15:09 schreef -Muse- het volgende:
De T5 is weer net iets sneller, maar een 2.5i geeft ook goede prestaties, en een geweldig geluid

Hier ff een vergelijking;

Volvo 850 2.5i 20V
topsnelheid 210 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,9 s

-------------------------------------------------------------------------
Volvo 850 T-5 2.3i Turbo 20V Sports-Line
topsnelheid 240 km/h
acceleratie 0-100 km/h 7,5 s

------------------------------------------------------------------------
Volvo 850 R 2.3i Turbo 20V
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,7 s



ps. wegenbelasting is tussen de ¤ 412 en ¤ 500 per jaar.


Die 2,5i loopt wel 1:8 hoorde ik...
menmulvrijdag 16 januari 2004 @ 16:39
Kennis van mij heeft zo'n T5 loopt in de stad 1/7 a 8 op de snelweg haald hij als je rustig rijd de 1/12 valt nog mee voor zo'n lomp ding, trouwens we een automaat
737-800vrijdag 16 januari 2004 @ 17:05
Check deze link ff.
Bekende problemen staan ook vermeld

http://auto.consumerguide.com/auto/used/reviews/full/index.cfm/id/2114

DeBastaardvrijdag 16 januari 2004 @ 17:18
Ik wil ook zo'n kar gaan halen, een 850 GLT.

Mn pa werkte bij volvo (zit nu bij de nedcar), en volgens hem en andere mensen daaro, zijn zweedse volvo motoren niet gauw kapot te krijgen. Oke, het interieur is soms droog enz, maar motorisch zijn ze super!

We hebben zelf flink wat jaar geleden een 245 gehad (zweedse motor erin) gekocht met 250dkm op de teller ... verkocht met 350dkm en de koper legt er nog s een nieuwe lpg installatie in

Volvo is goed !

trouwens, zon t5r is zeker leuk ... maar wel een verschil hoor ... die kost natuurlijk meer, en drinkt ook wat meer dan een 10v of 20v ... 20v rijdt 1:9 - 1:10 denk ik ... zon' t5r 1:7 - 1:8 ... 2.4liter 20kleppen met turbo lust wel n slokje

maar verder volvo is gewoon de shit, superveilig ... niet al te duur in aanschaf en ze lang mee. en t heeft meer klasse dan zo'n golfje etc

[Dit bericht is gewijzigd door DeBastaard op 16-01-2004 17:29]

Ballebekvrijdag 16 januari 2004 @ 21:56
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 17:18 schreef DeBastaard het volgende:
Ik wil ook zo'n kar gaan halen, een 850 GLT.

zijn zweedse volvo motoren niet gauw kapot te krijgen.


Dat treft; er is niks Zweeds aan de 850.
De mijne had eigenlijk alleen onderdelen uit Belgie, Nederland en Duitsland.
De motor zelf (T5R) is een hoge druk Turbomotor van Mitsubishi; veel dingen met een stikkertje eroverheen van Volvo
Local_Hostvrijdag 16 januari 2004 @ 22:14
Ik heb zelf een Volvo 460 Turbo met alle opties

Erg leuke wagen binnenkort word ie gechipt van 120 naar 160 pk

fosfonitezaterdag 17 januari 2004 @ 01:45
Ik heb een 850 GLE uit 1994, het ding is solide in elkaar geschroefd en rammelt stukken minder dan m'n vorige kar, een Renault Laguna.

Vooral met dit onstuimige weer van de laatste dagen zie ik in mijn spiegel dat bij een gangetje van 140-150 op de snelweg kleine Suzukies Salto e.d. door de luchtstroom van mijn passerende wagen opzij gedrukt worden tot soms buiten de lijnen...

Typische aandachtspunten voor deze wagens zijn de airco, bussen van de stabilisatorstangen en de carterventilatie.

PH52zaterdag 17 januari 2004 @ 09:09
Vorig jaar mijn 850GLT 2.5 20V uit 1993 met 225.000 km ingeruild voor een V40 TD uit 1997.
Een mens maakt fouten in zijn leven.
Totaal niet te vergelijken, de 850 is een hele relaxte bak, met ontzettend veel ruimte, rijplezier en comfort.
Een V40 kan daar niet tegenop.
Kopen die 850, tenminste vanaf de 2.5 versie
-Muse-zaterdag 17 januari 2004 @ 13:03
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:45 schreef fosfonite het volgende:
Ik heb een 850 GLE uit 1994, het ding is solide in elkaar geschroefd en rammelt stukken minder dan m'n vorige kar, een Renault Laguna.

Vooral met dit onstuimige weer van de laatste dagen zie ik in mijn spiegel dat bij een gangetje van 140-150 op de snelweg kleine Suzukies Salto e.d. door de luchtstroom van mijn passerende wagen opzij gedrukt worden tot soms buiten de lijnen...

Typische aandachtspunten voor deze wagens zijn de airco, bussen van de stabilisatorstangen en de carterventilatie.


lol, daar had ik gisteravond ook last van in mijn vw polo
fosfonitezaterdag 17 januari 2004 @ 13:48
Even een paar kosten voor mijn 850 op een rijtje.

De belasting krijgt elke maand EUR 42,- De verzekering kost EUR 215,-per jaar, ik heb 75% bonus/malus korting en 12% pakketkorting.

Onderstand een overzicht van recente tankbeurten. Het gemiddelde verbruik van de 2.5 10v is plm. 1 op 9.2 (relatief veel stadskilometers)

Recentelijk een onderhoudsbeurt laten doen bij de Volvodealer voor EUR 339,-, zo kan ie er weer een halfjaartje tegen.

Brandstof:

kmstandliterskosten prijs p liter
14967356,9962,351,094051588
15024652,9357,911,094086529
15074252,0357,181,098981357
15125648,2353,491,109060751
15190957,1163,621,113990545
15246957,9265,391,128970994
15302455601,090909091
15352553,2559,591,119061033
15410756,0366,061,179011244
15443934,6638,441,109059435
15465623,2625,331,088993981
155077
15521957,3860,771,059079819
15575256,1461,081,0879943
15630160,27661,095072175
15687459,4966,631,120020171
15742658,3562,961,079005998
15797758,6263,021,075059707
15850855,9360,121,074915072
15913761,2665,851,074926543
15970763,568,581,08
16030362,9168,511,089016055
16088923,927,21,138075314
16093745,5248,711,070079086
16134644,4747,811,075106814
16170037,5640,341,074014909

KonnieKipkezaterdag 17 januari 2004 @ 16:07
klinkt als een hele prettige auto!

Zal ik hem met of zonder airco nemen? Die gaat nog wel eens stuk lees ik..

[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 17-01-2004 16:20]

fosfonitezaterdag 17 januari 2004 @ 16:44
KonnieKipke, het is maar wat je belangrijk vindt. Mijn airco is stuk maar laat hem niet repareren omdat ik er geen geld voor overheb om een beetje koude lucht te hebben. Zowel compressor als condensator zijn gevoelig dus als je net het ene heb laten repareren en het andere gaat even later kapot dan zit je weer. Overigens rotten de uitlaten van 850's niet. Ik weet niet of ze van RVS zijn maar het schijnt dat vervanging bijna alleen voorkomt door bijv. schade.
Ballebekzaterdag 17 januari 2004 @ 22:13
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 16:44 schreef fosfonite het volgende:
KonnieKipke, het is maar wat je belangrijk vindt. Mijn airco is stuk maar laat hem niet repareren omdat ik er geen geld voor overheb om een beetje koude lucht te hebben. Zowel compressor als condensator zijn gevoelig dus als je net het ene heb laten repareren en het andere gaat even later kapot dan zit je weer. Overigens rotten de uitlaten van 850's niet. Ik weet niet of ze van RVS zijn maar het schijnt dat vervanging bijna alleen voorkomt door bijv. schade.
Ik had er een speciaal op maat gemaakte uitlaat van een tent in Drenthe... Weet de naam ff niet meer houden jullie te goed
PeuRaczaterdag 17 januari 2004 @ 22:20
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:48 schreef fosfonite het volgende:
Even een paar kosten voor mijn 850 op een rijtje.

De belasting krijgt elke maand EUR 42,- De verzekering kost EUR 215,-per jaar, ik heb 75% bonus/malus korting en 12% pakketkorting.

Onderstand een overzicht van recente tankbeurten. Het gemiddelde verbruik van de 2.5 10v is plm. 1 op 9.2 (relatief veel stadskilometers)

Recentelijk een onderhoudsbeurt laten doen bij de Volvodealer voor EUR 339,-, zo kan ie er weer een halfjaartje tegen.


Maar ff leesbaar maken door t in code te zetten
code:
Brandstof:

kmstand      liters      kosten       prijs p liter
149673      56,99      62,35      1,094051588
150246      52,93      57,91      1,094086529
150742      52,03      57,18      1,098981357
151256      48,23      53,49      1,109060751
151909      57,11      63,62      1,113990545
152469      57,92      65,39      1,128970994
153024      55      60      1,090909091
153525      53,25      59,59      1,119061033
154107      56,03      66,06      1,179011244
154439      34,66      38,44      1,109059435
154656      23,26      25,33      1,088993981
155077                  
155219      57,38      60,77      1,059079819
155752      56,14      61,08      1,0879943
156301      60,27      66      1,095072175
156874      59,49      66,63      1,120020171
157426      58,35      62,96      1,079005998
157977      58,62      63,02      1,075059707
158508      55,93      60,12      1,074915072
159137      61,26      65,85      1,074926543
159707      63,5      68,58      1,08
160303      62,91      68,51      1,089016055
160889      23,9      27,2      1,138075314
160937      45,52      48,71      1,070079086
161346      44,47      47,81      1,075106814
161700      37,56      40,34      1,074014909


DeBastaardzondag 18 januari 2004 @ 14:30
ik zou m nemen met airco

Als je dan toch bezig bent met een nieuwe kar zoeken is dat wel fijn om erbij te hebben

en, hij werd toch echt gemaakt in zweden hoor oke, de turbo en nog wat spul zijn misschien niet volvo-made. maar de rest t blok wel

[Dit bericht is gewijzigd door DeBastaard op 18-01-2004 14:46]

KonnieKipkedonderdag 22 januari 2004 @ 11:45
ik neem er dus eentje van eind 1992, zonder airco.. Geen zin om namelijk dure kosten te maken voor een verouderde airco...
menmuldonderdag 22 januari 2004 @ 12:58
Volgens mij kun je er dan net zo hard een met airco kopen, zoalang hij het doed is het mooi meegenomen, stopt hij ermee, nou dan rijd je dan toch gewoon verder zonder airco, heeft het je niks extra's gekost ofzo. En je hebt wel airco.
Dr_Frickin_Evildonderdag 22 januari 2004 @ 13:06
Mn vader heeft een volvo s70 2.5 20v. Echt een fijne mooie auto, loopt ongeveer 1:10, dus dat is te doen. Het geluid is echt supermooi. Wat betreft windgeruis op de snelweg valt ie me wat tegen, maar hij rijdt ook op hogere snelheid nog erg lekker. Tis geen bochtenridder, maar daar is ie ook niet voor gemaakt. Gewoon een fijne comfortabele, degelijke auto. Onze auto heeft bijna 100dkm gelopen en nog geen problemen (maar dat verwacht je natuurlijk ook niet bij zo'n kmstand).
Als je een 850 gaat kopen (de sedan dus? iig een stuk goedkoper als de 855, station), dan kun je denk ik het best inderdaad voor de 2.5 20v gaan, omdat die toch wel een stuk goedkoper is als bijvoorbeeld een t5 lijkt me.
KonnieKipkevrijdag 23 januari 2004 @ 14:27
deze gaat het wsch worden:


Volvo 850 sedan GLT 2.5 20V Automaat.
Kleur: antacied met.
154.000 kms NAP
Airco (werkend)
Stoelverwarming
Half-leer
Alarm klasse III
Electriche ramen
Cruise-Control
CV+Afst. bediening
Lichtmetalen velgen
Trekhaak

Nieuwe remschijven/beurt gehad

PeuRacvrijdag 23 januari 2004 @ 14:30
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 14:27 schreef KonnieKipke het volgende:
deze gaat het wsch worden:

[afbeelding]
Volvo 850 sedan GLT 2.5 20V Automaat.
Kleur: antacied met.
154.000 kms NAP
Airco (werkend)
Stoelverwarming
Half-leer
Alarm klasse III
Electriche ramen
Cruise-Control
CV+Afst. bediening
Lichtmetalen velgen
Trekhaak

Nieuwe remschijven/beurt gehad


Met gratis deuk !!!!!!

Die halen ze er uit neem ik aan? Of krijg je korting?

PH52vrijdag 23 januari 2004 @ 14:31
Goede koop gedaan.
KonnieKipkevrijdag 23 januari 2004 @ 14:34
ja, deuk zit er in, maar die gozer werkt zelf bij Volvo en zegt dat het 250 euro werk zou zijn..
Hyperdudevrijdag 23 januari 2004 @ 14:35
Is ie van sept 92 of later?
Daarvoor schijnen er nogal wat dingetjes aan te mankeren.
PH52vrijdag 23 januari 2004 @ 17:51
volgens mij is ie van 93 of zo, en een deukje voor ¤ 250 ? is zeker een vliegescheet ( of is het vliegenscheet)
KonnieKipkevrijdag 23 januari 2004 @ 18:26
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 17:51 schreef PH52 het volgende:
volgens mij is ie van 93 of zo, en een deukje voor ¤ 250 ? is zeker een vliegescheet ( of is het vliegenscheet)
denk jij dat dat meer kost dan?

Die auto koop ik voor 3850

fosfonitevrijdag 23 januari 2004 @ 18:28
Nou, KonnieKipke, da's een 850 met een mooie kleur een lekker lage km stand. Daar kun je een tijd mee vooruit dus dat wordt leuk roffelen. Niet gek. Natuurlijk is een ander wagentje altijd leuk maar dit is wel extra leuk. Kan mij voorstellen dat je hier naar uitkijkt! Alvast veel plezier!
KonnieKipkevrijdag 23 januari 2004 @ 18:42
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 18:28 schreef fosfonite het volgende:
Nou, KonnieKipke, da's een 850 met een mooie kleur een lekker lage km stand. Daar kun je een tijd mee vooruit dus dat wordt leuk roffelen. Niet gek. Natuurlijk is een ander wagentje altijd leuk maar dit is wel extra leuk. Kan mij voorstellen dat je hier naar uitkijkt! Alvast veel plezier!
zeker, morgen om 8.15 sta ik al bij de huidige eigenaar
PH52vrijdag 23 januari 2004 @ 22:04
Als ik de foto zie, het zijscherm uitdeuken en spuiten denk ik dat je minstens ¤ 500 tot ¤ 750 kwijt bent, of die goser moet iemand hebben die het als vriendendienst doet. Blijft overiend dat asl je die auto voor dat geld kan kopen je nooit verkeerd handelt.
KonnieKipkezondag 25 januari 2004 @ 03:42
Heb m nu gekocht

En het is een heerlijke wagen! Inderdaad 155.000 km op de teller... 3850 euro ervoor betaald. Het is een auto die is vrijgegeven op 31-12-1992 en het is een model 1993 inderdaad!

En hij rijdt super

Zo'n heerlijk gevoel als je die automaat in sportstand plattrapt.. Roffel! en zoef, weg ben je.. Fantastisch.. Maar ook de luxe, het leer, het tankgevoel, de degelijkheid, het zitcomfort. De compleetheid, de airco, de cruisecontrol, alarm klasse III.. alles top!

Rijdt 1:10 stad/snelweg.. Dus niet echt superzuinig.. Maar oh wat een gevoel
En heerlijk dat vleugeltje met 3e remlicht op de kofferdeksel

Morgen wat meer foto's!!

[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 25-01-2004 04:03]

PH52zondag 25 januari 2004 @ 15:21
En van harte.

Overigens: ik hoop niet dat het andere "tankgevoel" je feestvreugde bederft, 50 liter per keer.

Spaar maar wat op je horeca uitgaven, heb je zo weer een tankje terugverdient.

DeBastaardzondag 25 januari 2004 @ 16:20
Tja het kost wat maar dan heb je ook wat hè !

Goede koop gedaan man, 150dkm is niet veel voor 'n volvo

fosfonitezondag 25 januari 2004 @ 21:05
Gefeliciteerd! Het motorgeluid, het formaat van de auto en het hoge hoekige dashboard zullen je in eerste instantie misschien een beetje het gevoel geven als van een commandopost wanneer je achter het stuur zit. Na verloop van tijd verdwijnt dat en wordt de auto als een soort jas die je aantrekt.