abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16298576
Ik zit zo stilletjes aan op zoek te gaan naar een andere leuke tweede hands auto... Heb nu mn Opel Vectra 2.0i CD en wil graag een Volvo 850, het liefst een turbo natuurlijk. Hoe zijn deze auto's met hoge kilometrages? Mn opel heeft nu 260.000 op de klok en is motorisch perfect, alleen de carroserie.. Heeft de 850 ook van die ouderdoms problemen? Zou ik een automaat of schakelbak moeten nemen?

Het mooiste vind ik een lichtgele 850 T5 met zwarte spaak velgen

pi_16298708

mooi, maar met 328.000 km

Full options 4450 eurootjes !!

pi_16298733
liefst wil ik een 2.5i 20V
pi_16299215
Ballebek kan je wel helpen, hij is Volvofreak
pi_16299362
vraag me vooral af wat er zeg maar 200.000 km aan de volvo kapot kan gaan... bij opel heb je bepaalde kwaaltjes, wat is dat bij 850's.

Hoe zijn die turbocompressors.. Gaan die vaak defect?

pi_16299494

300pk's

850T5R... nog altijd mijn droomauto

pi_16299538
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:50 schreef KonnieKipke het volgende:
vraag me vooral af wat er zeg maar 200.000 km aan de volvo kapot kan gaan... bij opel heb je bepaalde kwaaltjes, wat is dat bij 850's.

Hoe zijn die turbocompressors.. Gaan die vaak defect?


Dude, wacht gewoon tot Ballebek komt, Volvo's zijn gewoon zeldzaam bij dit forum. Ballebek moet er meer van af weten aangezien die Volvofreak is
pi_16299945
dei 850T5R heb je al voor 5000 - 6000 euro..
pi_16299958
Ik ben ook volvo freak, maar ik kan zo geen bekende mankementen opnoemen :s
pi_16300001
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:05 schreef KonnieKipke het volgende:
dei 850T5R heb je al voor 5000 - 6000 euro..
Jah, met 250k+ km
pi_16300005
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:05 schreef -Muse- het volgende:
Ik ben ook volvo freak, maar ik kan zo geen bekende mankementen opnoemen :s
Maar er moeten toch zeker zaken zijn die stuk gaan bij hoge kilometrages.. Hoe is de carroserie bijvoorbeeld en de electrieke shit?
pi_16300253
http://home.swipnet.se/850-styling/problems.htm

hier heb je een site met alle mankementen.

pi_16300560
Wij hebben thuis ook nog een Volvo 850 GLT , oftewel 2.5 20v 170pk.

Al 10 jaar in bezit, nog NIKS mee gehad ( afkloppen ) behalve een passat die met 70 achterop knalde.. en de passat is er niet meer, en wij hadden alleen een losse bumper en verbogen uitlaat

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_16300788
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:21 schreef Thermo het volgende:
Wij hebben thuis ook nog een Volvo 850 GLT , oftewel 2.5 20v 170pk.

Al 10 jaar in bezit, nog NIKS mee gehad ( afkloppen ) behalve een passat die met 70 achterop knalde.. en de passat is er niet meer, en wij hadden alleen een losse bumper en verbogen uitlaat


LoL, mijn opa had een 850glt, daarmee had hij een bmw 3-serie tot snot gereden, niemand dood, maar de bmw was echt helemaal kapot, en bij de volvo moest alleen de bumper vervangen worden

Echt rete sterke wagens, dat zeg ik je

pi_16301301
dat het een tank is, is mooi meegenomen. Maar ik koop m niet als tank Dat zie je wel terug in de wegenbelasting en verbruik
pi_16303089
Tuurlijk koop je hem ook wel als tank

Super veilige wagen, goeie wegligging, heerlijk rijgedrag. En toch power genoeg.

Niks mis mee zou ik zo zeggen.

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_16306417
Oke hij is idd zwaar, maar het verbruik valt best mee, en je zit gewoon veilig.

Wat ook mooi is, en wat toch simpel is, is de grille vervangen door een Polar-grille. Geeft mooi effect.
Bij de sedan raad ik je een rear-spoiler af, maar bij de estate ziet dat er zeer goed uit

  vrijdag 16 januari 2004 @ 09:30:04 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_16306815
Ballebek heeft een Volvo 850 T5 gehad.
Het onderhoud was vrij duur wat ik begrepen had.
Maar het is gewoon onwijs gaaf om er mee te rijden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 16 januari 2004 @ 09:58:33 #20
21397 LSD
[Snellius]
pi_16307312
de 850 T5(R) is ook een van mijn favorieten! maarreh. . hoeveel verbruikt zoiets?
catch you on the flipside
pi_16307474
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 09:58 schreef LSD het volgende:
de 850 T5(R) is ook een van mijn favorieten! maarreh. . hoeveel verbruikt zoiets?
Valt nog wel mee dacht ik gemiddeld 1 op 9 a 10 dacht ik
pi_16307483
1:6 / 1:7 denkik?

mja wegenbelasting betaal je je helemaal scheel aan, en bij een t5r ook aan de verzekering denkik.

  vrijdag 16 januari 2004 @ 10:14:45 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_16307581
Zo'n R of T5 of weet ik hoe ze heten met 250PK oid en alleen voorwielaandrijving zou ik dus niet kopen.
850 GLT is prima otoo maar wel een zuipertje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_16307583
Volgens mij hebben die dingen kwalitatief een behoorlijk goeie reputatie. Alleen ze zijn qua belasting/benzine/verzekering en standaard onderhoud al zo walgelijk duur.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 11:57:26 #25
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_16309899
Je zult je standaar onderhoud houden bij bepaalde kilometrages, en verder met een wat snellere uitvoering misschien wat vaker bandjes maar verder heeft de 850 voor zover ik weet niet echt bekende problemen. Ik heb tenminste nog nooit iemand gehoord over roest of electronica die niet goed werkte.

Dus ja tis een volvo en hij is wat duurder als standaard in vast onderhoud, maar als er normaal is gereden dan kun je er op 200.000 km. nog makkelijk tzelfde bijdraaien ook bij een benzine uitvoering

* jozef444 out (de 2e volvofreak hier op pta ja )

[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')