Deze zijn om een uurtje of zeven op de heide gemaakt: Waterlandschap.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanseveria op 31-01-2004 08:16]
quote:Eerst de slechte dingen:
Op zaterdag 31 januari 2004 07:54 schreef Sanseveria het volgende:
ik blijf gewoon lekker verder plaatsen hoor (heb straks niet zoveel foto's meer, want deze zijn allemaal van de zomer/herfst)... Nee, ik heb nog wel het e.e.a. maar die zijn niet zo netjes afgewerkt.Die derde zou je echt heel groot moeten zien, dan zie je die waanzinnige glinstering van die druppeltjes in dat ochtendlicht, echt heel mooi. (linkje naar grotere versie!.)
Deze zijn om een uurtje of zeven op de heide gemaakt: Waterlandschap.
2e en 3e zijn wel leuk. Misschien wil je ff een link naar originele posten?
Owja 2e en 3e waren misschien nog leuker met een onderwerp(dier of ander opvallend iets) erop. Dan wast helemaal een toppertje!
Ga zo door . Heb je nog een objectief gebruikt o.i.d?
-edit: typo
quote:Het zijn onscherpe wasknijpers !
Op zaterdag 31 januari 2004 16:57 schreef Addicted_To_DonnE het volgende:
Wat vinden jullie hier van?
quote:Ik ben erg benieuwd wat je met deze opmerking bedoeld. Gaarne uitleg!!
Op zaterdag 31 januari 2004 07:23 schreef Sanseveria het volgende:[..]
Dank jullie Oceanonix en Milkwoman
, zie commentaar hierboven...
quote:Ik had op het commentaar van Portier wat uitgebreider gereageerd v.w.b. die lampionnetjes, wat ik daarmee wilde laten zien, vandaar de verwijzing. Snappie?
Op zaterdag 31 januari 2004 20:36 schreef Oceanonix het volgende:[..]
Ik ben erg benieuwd wat je met deze opmerking bedoeld. Gaarne uitleg!!
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 17:53 schreef thiamat het volgende:[..]
Eerst de slechte dingen:
1e foto heeft geen onderwerp. Schuine abstracte strepen komen niet goed uit. Zorg bijvoorbeeld voor een macro van dichtbij en laat die sprieten dan schuin je beeld overgaan. (mijn idee).
2e en 3e zijn wel leuk. Misschien wil je ff een link naar originele posten?
-----------------------------
Yep, snap wat je bedoelt, toch is die halm (noem je dat zo?) linksboven wel scherp. Het was ook absoluut de bedoeling een abstract iets te maken.Ben van alles aan het oefenen.
Ik zal linkjes plaatsen naar een groter exemplaar. Van nr. 3 staat ie er al. Zal ook van 1 en 2 eentje neerzetten.
grotere versie nummer 2
---------------------------------Owja 2e en 3e waren misschien nog leuker met een onderwerp(dier of ander opvallend iets) erop. Dan wast helemaal een toppertje!
---------------------
Ja, vind je? Dit was echt een macro (liggend op de grond) van mos in een opgedroogd vennetje, had geen dier bij gekund en ik wilde juist een landschap van dat kleine mos maken. Ben ik het dus niet mee eens.
--------------------Ga zo door
. Heb je nog een objectief gebruikt o.i.d?
-------------------
Nee, alleen de macrostand van de camera (heb een Canon G3). We hebben later nog wel een close-up adapterding (shit, ik weet nooit hoe die dingen allemaal heten, vrouw he) gekocht, dus die had wel goed van pas gekomen.
Maar m'n vriend wil nu alweer de 300 D gaan kopen.... Dus dan nog meer mogelijkheden.
--------------------
-edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Sanseveria op 01-02-2004 07:33]
quote:Tanx! Voel me nog een complete nitwit, dus vind het echt heel tof zulk leuk commentaar te krijgen. Er volgt meer.....
Op zaterdag 31 januari 2004 15:40 schreef Milkwoman het volgende:
Ik vind persoonlijk de 2e en de 3e foto het mooiste.. vanwege de kleuren en de fotos hebben meet diepte
Erg mooie foto iig
quote:Een aantal goede foto's, één dingetje: het is 'forest' en niet 'forrest'
Op dinsdag 20 januari 2004 00:34 schreef Amateur het volgende:
I
http://www.heusbitter.nl/wesley/fotos.htm
De geinteresseerden onder jullie mogen best de meningen spuien(zou ik ook doen namelijk
)
quote:het komt nogal negatief over
Op zondag 1 februari 2004 07:00 schreef Sanseveria het volgende:[..]
Ik had op het commentaar van Portier wat uitgebreider gereageerd v.w.b. die lampionnetjes, wat ik daarmee wilde laten zien, vandaar de verwijzing. Snappie?
Mijn vensterbank
quote:Hier moet ik dus vaag de lucht inzien? Met een paar druppels.
Op zondag 1 februari 2004 14:13 schreef Milkwoman het volgende:
hhmMijn vensterbank
Nej , het boeit me gewoon neit.
Björn 'the stringmachine' Berge
Pianist van Kaisers Orchestra
Is dit wat? Wat kan ik verbeteren? Waar moet ik rekening mee houden bij concerten als ik niet wil flitsen?
[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 02-02-2004 02:10]
quote:Mooie plaatjes Vectra! Geeft de sfeer van het alleen zijn op zo'n grote watervlakte goed weer vind ik.
Op zondag 1 februari 2004 22:34 schreef Vectra het volgende:
Gemaakt in Guatemala, afgelopen november:
quote:Vind ze niet echt top, jammer van die lichten direct naast het gezicht van de zanger. Had ik van een ander standpunt genomen. Tweede is te vaag om er een sfeer uit te halen. Ik heb begrepen dat concertfotografie echt heel moeilijk is, maar kan je zelf niet echt tips geven. Dacht dat er toch wel vaak (invul)fliters worden gebruikt....
Op maandag 2 februari 2004 02:02 schreef Tronica het volgende:
Ik heb me gewaagd aan concertfotografie. Zonder flits aangezien ik de belichting bij concerten vaak erg mooi vind en als je gaat flitsen valt dat behoorlijk weg, met redelijke sluitertijd, 400 asa en uit de hand. Ik vind de onderstaande twee foto's redelijk gelukt.
[afbeelding]Pianist van Kaisers Orchestra
[afbeelding]Is dit wat? Wat kan ik verbeteren? Waar moet ik rekening mee houden bij concerten als ik niet wil flitsen?
quote:HJuh?> Ik vind die tweede juist heel sfeervol
Op maandag 2 februari 2004 10:54 schreef Sanseveria het volgende:[..]
Vind ze niet echt top, jammer van die lichten direct naast het gezicht van de zanger. Had ik van een ander standpunt genomen. Tweede is te vaag om er een sfeer uit te halen. Ik heb begrepen dat concertfotografie echt heel moeilijk is, maar kan je zelf niet echt tips geven. Dacht dat er toch wel vaak (invul)fliters worden gebruikt....
Over die lampoen naast de zanger heb je wel een punt, ja.
quote:Ik ben het wel met Sanseveria eens... die lampen... niet goed opgelet. Beetje naar rechts en eventueel wat door de knieen en de lampen zitten achter zijn hoofd. En zo te zien was er voldoende licht van voren dus dan was het geen probleem geweest.
Op maandag 2 februari 2004 02:02 schreef Tronica het volgende:
Ik heb me gewaagd aan concertfotografie. Zonder flits aangezien ik de belichting bij concerten vaak erg mooi vind en als je gaat flitsen valt dat behoorlijk weg, met redelijke sluitertijd, 400 asa en uit de hand. Ik vind de onderstaande twee foto's redelijk gelukt.
[afbeelding]Pianist van Kaisers Orchestra
[afbeelding]Is dit wat? Wat kan ik verbeteren? Waar moet ik rekening mee houden bij concerten als ik niet wil flitsen?
Hier trouwens nog twee foto's van de toetsenist van Kaizers. Een met een 1600 kleur de ander met 1600 of 3200 zw/w zonder flits gemaakt.
Volgens mij staan er ook wel tips over concertfotografie in het topic concertfotografie.
Hmmzz die ziet er een beetje verrot uit zo geresized
En ik kon bij Kaizers kiezen, of naar voren lopen en proberen nog op tijd deze pose van de pianist te fotograferen, of gewoon op goed geluk knippen. Ik ben blij dat ik voor het laatste heb gekozen want hij stond nog geen drie seconden in deze houding met dít licht. En juist de houding en het licht spreken me aan. Ik had ws wel even moeten croppen, maar daar heb ik in mijn amateuristische enthousiasme niet eens aangedacht
Soms moet je keuzes maken bij dit soort fotografie heb ik wel door. Ik ga dat topic eens opzoeken en ga lekker amateuristisch door met fotookes maken
quote:Ik ben ook maar een amateurtje hoor
Op maandag 2 februari 2004 17:56 schreef Tronica het volgende:
Dank u voor de tips. Erg grappig wel, want die lampen heb ik juist bewust zo gedaan omdat het tegenlicht ervan zo mooi was. Ik heb er ook een stuk of twee gemaakt met inderdaad die lampen áchter zijn hoofd en die vind ik veel minder sfeervol dus. Magoed, dat is persoonlijk.En ik kon bij Kaizers kiezen, of naar voren lopen en proberen nog op tijd deze pose van de pianist te fotograferen, of gewoon op goed geluk knippen. Ik ben blij dat ik voor het laatste heb gekozen want hij stond nog geen drie seconden in deze houding met dít licht. En juist de houding en het licht spreken me aan. Ik had ws wel even moeten croppen, maar daar heb ik in mijn amateuristische enthousiasme niet eens aangedacht
Soms moet je keuzes maken bij dit soort fotografie heb ik wel door. Ik ga dat topic eens opzoeken en ga lekker amateuristisch door met fotookes maken
Geen van allen met Photoshop bewerkt, alleen gecropt.
Het zijn er misschien wat veel...maar als iemand z'n mening over 1 foto laat horen ben ik al blij.. .
quote:Grappig dat je daarvoor juist gekozen had met die lampen. Heb je ook nog foto's met de lampen anders geplaatst.
Op maandag 2 februari 2004 17:56 schreef Tronica het volgende:
Dank u voor de tips. Erg grappig wel, want die lampen heb ik juist bewust zo gedaan omdat het tegenlicht ervan zo mooi was. Ik heb er ook een stuk of twee gemaakt met inderdaad die lampen áchter zijn hoofd en die vind ik veel minder sfeervol dus. Magoed, dat is persoonlijk.En ik kon bij Kaizers kiezen, of naar voren lopen en proberen nog op tijd deze pose van de pianist te fotograferen, of gewoon op goed geluk knippen. Ik ben blij dat ik voor het laatste heb gekozen want hij stond nog geen drie seconden in deze houding met dít licht. En juist de houding en het licht spreken me aan. Ik had ws wel even moeten croppen, maar daar heb ik in mijn amateuristische enthousiasme niet eens aangedacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |