quote:Erg mooi, maar ik vind de roos ook mooier als de foto eerlijk gezegd.
Op woensdag 28 januari 2004 23:01 schreef tonja het volgende:
[afbeelding]laatste uit de rozenserie.
quote:evengoed mooi, maar wat doet die goude vlek naast het poppetje daar?
Op donderdag 29 januari 2004 19:40 schreef Omkron het volgende:
[afbeelding]Problemen met belichting.. zal deze morgen even met daglicht nemen..
quote:Smaken verschillen.
Op donderdag 29 januari 2004 19:48 schreef Milkwoman het volgende:
is erg. mooi... ook de achtergrond. Ik kan me herinneren dat bepaalde mensen hier gewoon alles wit hadden gemaakt, erg saai vind ik persoonlijk..de licht inval vind ik erg mooi..
quote:Zeker een mooie foto!
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]Sorry voor de kleine resolutie maar ik heb op het moment geen beschikking over een scanner.
quote:Best leuk gedaan, paar kleine tips:
Op donderdag 29 januari 2004 19:03 schreef Milkwoman het volgende:
over soepen gesproken :sorry.. had ff zin om te spammen
Tips natuurlijk goed bedoeld, om ervan te leren. Mocht je meer willen weten dan doe een eens photoshop tutorial, kun je erg veel van leren!
quote:echt vette photo's! maar dat wist je al dat ik dat vondt
Op vrijdag 30 januari 2004 00:24 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Hoewel ze niet van mij zijn maar van mn broer wil ik er toch wel eens van weten wat jullie er van vinden:
[Dit bericht is gewijzigd door Kindred_Spirits op 30-01-2004 01:47]
quote:Nee idd express gedaan om de focus vooral rechtsonder te leggen, maar wel herhaling te krijgen vanwege de achtergrond.
Op donderdag 29 januari 2004 13:59 schreef The_Frog het volgende:[..]
Ik bedoelde dat er voor mijn gevoel wat teveel ruimte aan de bovenkant is tov van de onderzijde. Maar misschien was het wel je bedoeling om de achtergrond duidelijk in beeld te laten zijn. Verder gewoon een mooie foto.
Die laatste foto (met die rode besjes) heb ik trouwens zwaar geshopt. Besje in het midden (van de drie) stond eigenlijk op een andere foto en omdat het originele besje net niet scherp genoeg was heb ik deze erin geshopt. Is wel gelukt he?
[Dit bericht is gewijzigd door Sanseveria op 30-01-2004 06:30]
quote:Heel mooi portret, geeft ook niet dat het in de volle zon is, juist mooi met die glinstering in de 'munten' (?). Misschien iets meer ruimte rondom, of gaat dat niet?
Op donderdag 22 januari 2004 22:32 schreef Re het volgende:
Ik zet hem (wel haar) toch even hier neer voor beoordeling, valt hier nou nog iets aan te verbeteren aangezien ik haar in de volle zon moest vastleggen[afbeelding]
quote:Vind deze ook het mooiste, zit tenminste wat scherptediepte in. Die anderen zijn vooral om te laten zien dat je creabea met rozen kunt zijn
Op woensdag 28 januari 2004 23:01 schreef tonja het volgende:
[afbeelding]laatste uit de rozenserie.
quote:Heel strakke foto, kan zo in een folder ofzo. Mooie vlakverdeling.
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]Sorry voor de kleine resolutie maar ik heb op het moment geen beschikking over een scanner.
quote:Ben een totale camera analfabeet, dus weet niet wat jouw camera kan, maar je moet nog wat meer met je sluitertijden en diafragma grootte oefenen. Dan kun je bijvoorbeeld wel die hond erop krijgen. Maar anderen weten dat vast beter dan ik
Op donderdag 29 januari 2004 19:11 schreef snoweh het volgende:
Ik leer echt zoveel van foto's kijken. Meestal denk ik WOW.. en dan zie ik de commentaren en kijk zelf nog eens goed, daar leer je echt van. Kleine details zijn ZO belangrijk bij foto's.Ga maar lekker commentaar geven op mijn foto's.
Allen genomen met een Pentax Optio S4. Ik ben nog heel erg in de leer en tis zijn welkom.
quote:Idd, die onderste en die met die bloemetjes, die eerste dus...
Op vrijdag 30 januari 2004 08:55 schreef Oceanonix het volgende:
De onderste foto vind ik echt mooi. Leuk met de verschillende kleuren lampionnetjes.
Heel erg fleurig en vrolijk, mooie kleuren
quote:natuurlijk goed bedoeld
Op donderdag 29 januari 2004 22:42 schreef buzzin het volgende:[..]
Smaken verschillen.
[..]
Best leuk gedaan, paar kleine tips:
-zorg dat het gummen beter gaat, het lijkt nu net of je de foto eruit hebt geknip t en niet op de randjes hebt gelet.
-niet alle letters zijn goed leesbaar en het lijkt een beetje een chaos
-er is niet veel kleur balans in te vinden, wat het nogal druk maakt. Als je je foto wat lichter maakt kun het al best mee gaan vallen.Tips natuurlijk goed bedoeld, om ervan te leren. Mocht je meer willen weten dan doe een eens photoshop tutorial, kun je erg veel van leren!
[Dit bericht is gewijzigd door Milkwoman op 30-01-2004 12:12]
quote:Heb je lopen photoshoppen? Ik weet niet of het aan dit beeldscherm ligt, maar het ziet er nogal onnatuurlijk uitziet..
Op vrijdag 30 januari 2004 01:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
[afbeelding]
quote:#1: Het lijkt net of je iets te hoog gefocust hebt. Verder wel een prima macro
Op vrijdag 30 januari 2004 06:47 schreef Sanseveria het volgende:
Nog wat foto's met wat meer kleur.
quote:Het was zeker nobel, jouw kritiek, aangezien ik er vanuit ga dat je van iedereen wat kunt leren vat ik jou kritiek ook serieus op. Hoe wil ik anders ooit iets gaan bereiken?
Op vrijdag 30 januari 2004 12:07 schreef Milkwoman het volgende:[..]
natuurlijk goed bedoeld
![]()
Ik heb jou tips zeker niet meer nodig..
En smaken verschillen zeker ja,.. voelde je je aangesproken met mijn nobele kritiek>?
Dat bedoel ik ook over jou foto, kijk als jij kritiek niet opvat als positief en behulpzaam vind ik dat eerder een kenmerk van onmacht omdat een andere zijn mening uit en duidelijk nog veel tips voor je heeft. Ikzelf was 14 toen ik in de reclame begon bij te klussen, enja toen kreeg ik ook veel kritiek jah. Nu, 2 jaar later ben ik toch aardig in de wereld van het ontwerpen gerold en probeer ik andere ook te helpen. Het is net als sport, als je denkt dat je helemaal tot de top behoort en geen kritiek van andere wilt accepteren dan zul je het wel zien of het zo is als je een keer een wedstrijd speelt. Mocht je niet tegen kritiek kunnen, kom dan vooral niet je 'ontwerp' laten zien op een forum.
quote:Nope.. tis alleen verkleind en voor de rest ben ik er niet aangekomen!
Op vrijdag 30 januari 2004 12:15 schreef portier het volgende:[..]
Heb je lopen photoshoppen? Ik weet niet of het aan dit beeldscherm ligt, maar het ziet er nogal onnatuurlijk uitziet..
ik zal ff het orgineel posten..
(ff verkleint want anders kreeg ik m niet geupload)
quote:enige wat ik heb gedaan is geresided en sommige zwart wit gemaakt.. voor de rest niets...
Op vrijdag 30 januari 2004 15:00 schreef Oceanonix het volgende:
De groene kleuren in de foto zijn een beetje raar. Heb je iets met de fluorisentie gedaan???
zal wel aan mijn kut cam liggen.
quote:Vaag, het ziet er op dit beeldscherm ook niet 100 uit. Het lijkt wel of overal een randje zwart tussen de sneeuw en de boom zit..
Op vrijdag 30 januari 2004 14:44 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
Nope.. tis alleen verkleind en voor de rest ben ik er niet aangekomen!
ik zal ff het orgineel posten..
(ff verkleint want anders kreeg ik m niet geupload)http://www.imageshack.us/files/IM000408tree.jpg
quote:1 & 4: Maak gebruik van je scherptediepte! Dit is een typische foto waarin het eik snel moet vervagen, maar ik kan bij 1 zelfs nog zien dat een kilometer verderop een dorpje staat...
Op vrijdag 30 januari 2004 14:51 schreef Kindred_Spirits het volgende:
hier nog wat meer van die serie:
Dat was um .
quote:wat vind je dat van 4? ikzelf vond dat die wat te snel vervaagd...
Op vrijdag 30 januari 2004 15:43 schreef portier het volgende:[..]
Vaag, het ziet er op dit beeldscherm ook niet 100 uit. Het lijkt wel of overal een randje zwart tussen de sneeuw en de boom zit..
[..]1 & 4: Maak gebruik van je scherptediepte! Dit is een typische foto waarin het eik snel moet vervagen, maar ik kan bij 1 zelfs nog zien dat een kilometer verderop een dorpje staat...
2: Beetje zelfde verhaal en betrek dat stuk prikkeldraad er wat meer in. Die bomen zorgen ervoor dat het nogal wegvalt. Laat het lekker contrasteren met de witte lucht. Verder staat het blommetje nogal pontificaal in het midden.
3: Nogal chaotische foto waarbij ik een onderwerp mis?
5: Scherptediepte!!!!!. En dit staat ook nogal pontificaal in het midden van je foto. Zet het wat meer uit het midden en je bent iig van het kiekjesgehalte af. Verder zou ik hier zeker het prikkeldraad er meer bij betrekken, bijv het prikkeldraad en dan iets vervaagd het bord erachter (voor zover dit mogelijk was, lag er los prikkeldraad).
Dat was um
.
quote:Da's juist mooi, krijg je een mooie scherptediepte en de focus op de beroemde 'gulden snede'. Deze foto spreekt mij dus ook het meest aan. Niet omdat ie volgens de regels gemaakt is, maar je blik wordt meegetrokken langs het hek.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:58 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
wat vind je dat van 4? ikzelf vond dat die wat te snel vervaagd...
Edit: trouwens, sorry als ik voor m'n beurt praat hoor Ik kom ook maar zo dit topic binnenwaaien met m'n foto's en commentaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanseveria op 31-01-2004 08:07]
quote:Dank jullie Oceanonix en Milkwoman
Op vrijdag 30 januari 2004 12:15 schreef portier het volgende:
#1: Het lijkt net of je iets te hoog gefocust hebt. Verder wel een prima macro.
--------
Het ging me echt om de kleuren en eens een macro te maken.
--------#2: Leuke foto! Je zou er evt. nog een enorm contrasterend onderwerp in kunnen plaatsen, maar zo is het ook een leuke foto.
--------
Tja, ben er zelf niet echt tevreden over, vind er ook teveel overbelichte stukken inzitten. Heb nog wel lopen photoshoppen, maar dat was het ook niet echt.
--------#3: Ik had als ik jou was die linksvoor ff weggeplukt, het stoort een beetje. Verder leuke foto, erg fotogeniek ding altijd
.
--------
Snap helemaal wat je bedoelt. Foto is ook flink gecropt, wilde 'm toch erin laten zodat je alle stadia van de lampionnetjes ziet in een foto, met de focus op de groene; het eerste stadium.
--------
[Dit bericht is gewijzigd door Sanseveria op 31-01-2004 07:45]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |