quote:Hmmm.... als volgt te werk gegaan:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:00 schreef cramus het volgende:[..]
Wauw! Kan je me ff wat meer vertellen over welke sluitertijd enz, je gebruikt hebt?? echt een tof effect!
Men neme een kraan... in de keuken in dit geval. Stapeltje CDROM's met daarop de camera. Aan de andere kant een wit stuk papier(zodat je niet tegels of andere onderdelen van het aanrecht ziet).
Vervolgens... sluitertijd op 200, flits aan, ISO 100, handmatig de focus zetten(in mijn geval een duimstok geplaatst langs de baan die de druppels volgen, met al die millimeter streepjes is het perfect scherp stellen ) en dan... kraan stukje open, en schieten maar... van de 60 foto's zijn er een stuk of 25 waar er daadwerkelijk druppels op stonden. Daarvan waren er maar een paar waar ze echt goed op stonden.
De camera is een canon eos 300d
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 22:34 schreef beany het volgende:[..]
Hmmm.... als volgt te werk gegaan:
Men neme een kraan... in de keuken in dit geval. Stapeltje CDROM's met daarop de camera. Aan de andere kant een wit stuk papier(zodat je niet tegels of andere onderdelen van het aanrecht ziet).
Vervolgens... sluitertijd op 200, flits aan, ISO 100, handmatig de focus zetten(in mijn geval een duimstok geplaatst langs de baan die de druppels volgen, met al die millimeter streepjes is het perfect scherp stellen
) en dan... kraan stukje open, en schieten maar... van de 60 foto's zijn er een stuk of 25 waar er daadwerkelijk druppels op stonden. Daarvan waren er maar een paar waar ze echt goed op stonden.
De camera is een canon eos 300d
Detail van een monstrans in een Hongaars museum
Ik zou graag commentaar willen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 08-02-2004 02:51]
quote:Was eigenlijk meer een gokje
Op zaterdag 7 februari 2004 11:05 schreef thiamat het volgende:[..]
Bedankt
, maar waar haal je vandaan dat ik een lange sluitertijd heb gebruikt?
[Dit bericht is gewijzigd door Sanseveria op 08-02-2004 11:31]
quote:Yep errug mooi!
Op zaterdag 7 februari 2004 20:14 schreef cramus het volgende:[..]
Thanx!!!!!!
Als je die stenen foto mooi vind dan vind je deze waarschijnlijk ook wel aardig:
Zal binnenkort trouwens ook weer eens wat plaatsen, zit weinig achter de comp.
quote:Concreet? Het raam met de lichtinval als enig onderwerp nemen (dus zonder de figuren op de achtergrond) en dan maar spelen met de verschillende gezichtspunten en dus lichtinvallen. Nu weet je niet waar de foto over gaat. Snap je wat ik bedoel?
Op zaterdag 7 februari 2004 15:57 schreef Pauline het volgende:[..]
Nee, studenten CMV.
En wat had ik concreet meer kunnen doen met de lichtinval?
quote:Ik vind het origineel mooier. Mooie blik van dat kind en heftige kleuren.
Op zaterdag 7 februari 2004 16:07 schreef aph3x het volgende:
Getracht van een bestaande foto een portret uitsnede te maken en er een oude foto van te maken...Wat vinden jullie hier van?Origineel:
[afbeelding]
En de bewerking
[afbeelding]Ben nog niet helemaal tevreden over de belichting vind de bewerking (m.n. de ogen) nog iets te mat, iemand een suggestie hoe dit beter zou kunnen?
quote:Ik vind het foto's met mooie contrasten door het z/w en intrigerend omdat het niet alledaagse onderwerpen zijn, maar het irriteert mij dat het lijkt dat ze er beiden niet helemaal opstaan. Klopt dat? Verder volgens mij wel mooi uitgelicht.
Op zondag 8 februari 2004 02:43 schreef Tronica het volgende:
Relikwiekastje van een voormalig Hongaars koning. Je ziet de schedel nog net.Detail van een monstrans in een Hongaars museum
Ik zou graag commentaar willen.
quote:Daar moest je dus kijken en dan zie je dat de sluitertijd 1/2000 was.
Op zondag 8 februari 2004 11:13 schreef Sanseveria het volgende:[..]
Was eigenlijk meer een gokje
, had in de exif moeten kijken, gewoon een bijdehandte opmerking
.
.
Hier hebben jullie een nieuwe om te beoordelen
trouwens een polarisatie filter gebruikt voor de lucht
[Dit bericht is gewijzigd door thiamat op 08-02-2004 13:01]
quote:Misschien omdat ie als foto goed gelukt is, maar als onderwerp weinig zeggend. Tenminste, dat geldt voor mij...Kan natuurlijk dat iemand anders het geweldig vindt.
Op zondag 8 februari 2004 12:17 schreef Oceanonix het volgende:
waarom wordt ik over geslagen?
quote:Dat schijnt hier gebruikelijk te zijn.
Ik had het mooier gevonden als de scherpte van je foto precies op dat hoekje had gelegen , Het onderwerp vindt ik wel altijd mooi , de plek zal nog wel bestaan , dus probeer het nog eens daar
succes
quote:eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n interessante foto...hij's technisch wel okee, maar er zit geen spanning in...
quote:Je wordt niet overgeslagen....althans niet bewust
Je bent bij deze opname gestrand tussen het registrerend en scheppend (lees creatief)fotograferen. Dat kan soms best een beroerd punt in je ontwikkeling zijn.
Probeer bij volgende close-ups eens om van hetgene wat je fotografeert een geheel eigen wereldje te scheppen. Dit hang nog tussen de registratie van een roestig stuk ijzer en een creatie in. Je hebt ergens een bedoeling gehad alleen komt ie op mij niet helemaal over.
Volgende keer dichter op je onderwerp dus en maar eens kijken wat je allemaal in de structuren ziet, en hoe je dat overbrengt op de argeloze bekijkert. In het ideale geval ben je als toeschouwer al een tijdje met zo'n foto 'bezig' voor je je afvraagt wat het nou eigenlijk echt is.
quote:Kijk daar plaatst ze hem toch voor , om hem te beoordelen , watr is er wel en niet goed aan , wat kan beter enzo?
Op zondag 8 februari 2004 12:44 schreef Abbadon het volgende:[..]
eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n interessante foto...hij's technisch wel okee, maar er zit geen spanning in...
quote:mooi scherp, mooie kleuren....maar de vlakverdeling vind ik eerlijkgezegd niet zo geweldig...had denk ik beter gekund
Op zondag 8 februari 2004 12:34 schreef thiamat het volgende:
Daar moest je dus kijken en dan zie je dat de sluitertijd 1/2000 was.Hier hebben jullie een nieuwe om te beoordelen
[afbeelding]
quote:Bedankt voor je oordeel
Op zondag 8 februari 2004 12:47 schreef Abbadon het volgende:[..]
mooi scherp, mooie kleuren....maar de vlakverdeling vind ik eerlijkgezegd niet zo geweldig...had denk ik beter gekund
edit: typo
quote:hier kan ik wat mee. Dank je
Op zondag 8 februari 2004 12:44 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Je wordt niet overgeslagen....althans niet bewust
.
Je bent bij deze opname gestrand tussen het registrerend en scheppend (lees creatief)fotograferen. Dat kan soms best een beroerd punt in je ontwikkeling zijn.
Probeer bij volgende close-ups eens om van hetgene wat je fotografeert een geheel eigen wereldje te scheppen. Dit hang nog tussen de registratie van een roestig stuk ijzer en een creatie in. Je hebt ergens een bedoeling gehad alleen komt ie op mij niet helemaal over.
Volgende keer dichter op je onderwerp dus en maar eens kijken wat je allemaal in de structuren ziet, en hoe je dat overbrengt op de argeloze bekijkert. In het ideale geval ben je als toeschouwer al een tijdje met zo'n foto 'bezig' voor je je afvraagt wat het nou eigenlijk echt is.
Bridge over the river Kwai
12 mm F4.0 Nikon D100
quote:Nu moet jij natuurlijk ook helpen de andere foto's te beoordelen en thiamat en Re natuurlijk ook
Op zondag 8 februari 2004 13:02 schreef Oceanonix het volgende:[..]
hier kan ik wat mee. Dank je
Foto spreekt mij aan omdat ik er ook geweest ben.
Voor alle andere zal het meer een vakantiekiekje zijn.
quote:mee eens, het had misschien wat spanneneder geweest als het blauwe vlak horizontaal lag (soort optisch bedrog dan)
Op zondag 8 februari 2004 12:47 schreef Abbadon het volgende:[..]
mooi scherp, mooie kleuren....maar de vlakverdeling vind ik eerlijkgezegd niet zo geweldig...had denk ik beter gekund
quote:als ik dat wist, zou ik ws zelf ook stukke betere fot's maken
Op zondag 8 februari 2004 12:45 schreef Ymke het volgende:[..]
Kijk daar plaatst ze hem toch voor , om hem te beoordelen , watr is er wel en niet goed aan , wat kan beter enzo?
ik kan zien wat er ontbreekt, maar ik ben nog niet zo ver dat ik altijd zie hoe het beter kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |