De initiatiefgroep is een spontane aktie van moslims uit diverse delen van het land en verschillende afkomst waaronder de Nederlandse. De moslimgemeenschap in Nederland telt inmiddels zo'n 25.000 moslims van autochtone afkomst.
De petitie is gericht aan de heer Kok als vertegenwoordiger van de overheid. De initiatiefgroep vraagt om een respectabele benadering van moslims en religieuze geleerden.
Verder wordt de overheid gevraagd om inmenging in religieuze kwesties zonder kennis van zaken te vermijden. Tot slot wordt staatsfunctionarisen gevraagd om de Islam te onderzoeken als mogelijke bron van goede werken.
De initiatiefgroep wil de ondertekende petities graag persoonlijk aan de heer Kok overhandigen. Zij betreurt het daarom ten zeerste dat de heer Kok tot nu toe niet bereid is gevonden om de petitie in ontvangst te nemen, ondanks herhaaldelijke verzoeken.
Op vrijdag 6 juli 2001 wil de groep de petitie alsnog om 16.00 uur aanbieden ten kantore van de heer Kok als stil protest van het negeren van de noden van de moslimgemeenschap in Nederland.
De volledige tekst van de petitie wordt gepubliceerd op internet: www.overgave.nl
----------------------------------------------
Bron: Initiatiefgroep Moslimprotest
Telefoon: 036-5402759 (Voicemail inspreken.)
Email: moslimprotest@yahoo.com
===============================================
Quote: ''Tot slot wordt staatsfunctionarisen gevraagd om de Islam te onderzoeken als mogelijke bron van goede werken.''
Ha Ha ha, je weet niet wat je leest
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 02-07-2001 13:30]
Stelletje oogkleppen dat die gasten hebben, niet normaal
En dan zal er ook wel weer zo'n groenlinks geitewollensok het ermee eens zijn
quote:wat is dit nu weer
Zolang de Islam geen uitgangspunt is voor de wetgeving in Nederland is het onnodig en onwenselijk dat staatslieden zich bemoeien met religieuze aangelegenheden. Wij vragen u hierbij deze petitie serieus te nemen. Het onderwijzen van burgers en/ of godsdienstige leiders in religieuze zaken is nergens omschreven als overheidstaak, dit is zelfs in strijd met de Nederlandse wetgeving.
quote:Die gasten worden gewoon steeds brutaler, gekker en eisen steeds meer
Op maandag 02 juli 2001 13:32 schreef G-spotter2001 het volgende:[..]
wat is dit nu weer
Ze zijn toch in NEDERLAND, dat betekend dat ze aan de NEDERLANDSE wet moeten houden.
dat doe je toch ook als jij in een ander land woont/bent
of zie ik dat nu verkeerd
quote:Wat ik hier uit op kan maken is dat het streven naar een islamische regelgeving toch niet helemaal verdwenen is.
Wanneer u de Islam bestudeert vanuit de werkelijk betrouwbare bronnen (Koran en hadiths) zult u merken dat deze door God geopenbaarde religie u vele voordelen biedt: goede waarden en normen, morele deugden, oplossingen voor problemen zoals alcoholisme en criminaliteit, respect voor mens, dier en milieu, met als gevolg geestelijke ontwikkeling en bevrijding voor iedereen.
quote:Hier heb ik geen woorden voor..
Uiteindelijk garandeert de acceptatie van de Islam als religie, redding op de Dag des Oordeels en de toegang tot het Paradijs. Wanneer u als bestuurder de Islam accepteert kunt u de beloning van ieder lid van de gemeenschap die u leidt verwachten in het Hiernamaals. Net zo goed is er in het Hiernamaals bestraffing voor het steunen van onbetamelijke elementen van enig beleid door een bestuurder.
FF een voorzetje: Hoezo eng-extremistisch??? Nu is het nog een brief, straks een bombrief....:r
En, denk ik dan, als het zo niet lukt, dan straks op geweldadige wijze. Zie de situaties over de gehele wereld tussen de diverse vergelijkbare godsdiensten, en dan vooral het middenoosten.
Ik zie de toekomst somber in, over 40 jaar dragen we allemaal een baard hier in Nederland, verplicht, op straffe van 500 stokslagen.
Hoert op, gekken der wereld!
quote:Als er echt moslims het hier mee eens zijn, dan kunnen we ze beter een studiereis aanbieden naar een land waar ze de Koran en Hadith al hebben ingevoerd. Kunnen ze kijken of ze het er echt zo leuk vinden..
Wanneer u de Islam bestudeert vanuit de werkelijk betrouwbare bronnen (Koran en hadiths) zult u merken dat deze door God geopenbaarde religie u vele voordelen biedt: goede waarden en normen, morele deugden, oplossingen voor problemen zoals alcoholisme en criminaliteit, respect voor mens, dier en milieu, met als gevolg geestelijke ontwikkeling en bevrijding voor iedereen.
quote:Het zijn gewoon geloofsfanaten die deze site runnen danwel die deze tekst hebben opgesteld denk ik. Lijkt me inderdaad sterk dat de hele moslimgemeenschap van Nederland hier achter staat.
Op maandag 02 juli 2001 13:40 schreef G-spotter2001 het volgende:
ik geloof nooit dat elke moslim het hier mee eens is!
net een allochtone vriend langs geweest hier (turks) en die vond het nergens op slaan.
Ik zal de volledige tekst even neerzetten:
Petitie: Overheidsbemoeienis in religieuze zaken
IN NAAM VAN ALLAH, DE MEEST BARMHARTIGE, DE MEEST GENADEVOLLE
Aan: De heer Kok, minister president
De koningin der Nederlanden
Ministers en overige bestuursleden
INLEIDING
Naar aanleiding van de ontstane commotie rond uitspraken van religieuze leiders over homoseksualiteit, willen wij als moslimgemeenschap enige opheldering bieden in een discussie die is ontstaan door onjuiste berichtgeving via de media en onwetendheid van de maatschappij over de Islam. Dit had kwetsende uitspraken en bedreigingen tot gevolg, jegens bepaalde Moslims en de moslimgemeenschap in het algemeen.
Onze religie vraagt van ons om rechtvaardig te handelen en barmhartigheid te betonen jegens onze medemensen. Belediging en vijandigheid jegens andersdenkenden heeft derhalve geen plaats in de Islam. Waar uitspraken worden gedaan over moraal en recht worden nooit personen individueel aangevallen. De Koran onderwijst ons hierin:
"O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De beste van jullie voor God is de meest behoedzame". (Koran Al Hudjuraat 13)
"Mensen moeten elkaar niet beledigen. Misschien zijn zij juist beter dan hen". (Koran, Al Hudjuraat 11)
Het onderwijzen in morele normen en waarden is van oudsher een aangelegenheid geweest van godsdienst. Normen die in onze maatschappij gelden voor diefstal, moord en ontucht zijn bijvoorbeeld voortgekomen uit de tien geboden die zijn geopenbaard aan Profeet Mozes. De Islam is voor honderden miljoenen mensen over de hele wereld een bron van morele deugden en rechtvaardige normen en waarden.
"Degenen die de boodschapper – de ongeletterde Profeet – volgen, die zij in de Thora en het Evangelie beschreven vinden, hen wordt het behoorlijke opgelegd en het verwerpelijke verboden en hij staat de goede dingen toe en verbiedt hen de onbetamelijke dingen". (Koran, Al A’raaf 157)
NEDERLANDSE WETGEVING
De wetgeving in Nederland komt qua normen en waarden grotendeels voort uit het Christendom. Veel van deze normen en waarden zijn religieuze deugden die u ook in de Islam tegen zult komen. De Islam is geopenbaard door God, onze Schepper en Hij weet wat goed is voor zijn schepselen. Het Christendom is ook volgens de Islam van goddelijke oorsprong. Vele van de oorspronkelijke, door bepaalde groepen ‘ouderwets’ genoemde, leerstellingen vindt u nog steeds terug in grote delen van de huidige Nederlandse samenleving.
De grondwet en regelgeving in Nederland zijn echter van seculiere oorsprong. Ondanks de goddelijke oorsprong van vele wetten pretendeert Nederland een seculiere staat te zijn die zich niet bemoeit met religieuze zaken, volgens het principe van "scheiding tussen kerk en staat". De wetten met betrekking tot godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting garanderen aan de diverse geloofsgemeenschappen dat het geloof beleden en gepraktiseerd kan worden zonder overheidsbemoeienis in religieuze zaken.
OVERHEIDSBEMOEIENIS IN RELIGIEUZE ZAKEN
Wij betreuren het daarom ten zeerste dat minister-president Kok alsmede diverse kamerleden zich openlijk hebben bemoeid met de discussie rondom een religieuze uitspraak van diverse moslims omtrent homoseksualiteit, dit in tegenstelling tot eerdere soortgelijke uitspraken van niet-moslims.
Het betaamt een staatsman of kamerlid in een dergelijke discussie niet om religieuze prominenten in een kwaad daglicht te stellen of te beledigen, door hun deskundigheid in religieuze zaken openlijk in twijfel te trekken en zelfs te dreigen met represailles door de Staat.
Zolang de Islam geen uitgangspunt is voor de wetgeving in Nederland is het onnodig en onwenselijk dat staatslieden zich bemoeien met religieuze aangelegenheden. Wij vragen u hierbij deze petitie serieus te nemen. Het onderwijzen van burgers en/ of godsdienstige leiders in religieuze zaken is nergens omschreven als overheidstaak, dit is zelfs in strijd met de Nederlandse wetgeving.
Dit alles zou een goede gelegenheid zijn om u als persoon te verdiepen in de religieuze deugden van de Islam. Wij willen daarom besluiten met het oprechte advies om de Islam in haar werkelijke waarde te onderzoeken, als bron van goede moraal en welzijn voor u en uw directe omgeving.
SLOTWOORD
Uiteindelijk garandeert de acceptatie van de Islam als religie, redding op de Dag des Oordeels en de toegang tot het Paradijs. Wanneer u als bestuurder de Islam accepteert kunt u de beloning van ieder lid van de gemeenschap die u leidt verwachten in het Hiernamaals. Net zo goed is er in het Hiernamaals bestraffing voor het steunen van onbetamelijke elementen van enig beleid door een bestuurder.
"En Wij hebben in de Psalmen, na de vermaning geschreven dat Mijn rechtvaardige dienaren de aarde zullen beërven. Voorzeker hierin ligt een boodschap voor mensen die God aanbidden. En Wij hebben u slechts gestuurd als genade voor de werelden". (Koran Al Anbiyaa’ 105-107)
Vertrouwend op Allah, teken ik,
"Reacties op deze petitie kunt u zenden aan het e-mail adres van de Initiatiefgroep Moslimprotest: moslimprotest@hotmail.com
NB: Stuurt u geen reacties naar de webmasters van www.overgave.nl.
=====================================================
Vind je het gek dat Kok weigert om die petitie aan te nemen.
Je hebt ook in Nederland kleine christelijke gemmeenschappen die er rare denkbeelden op na houden, maar bovenstaande tekst is weer een reden te meer om godsdiensten nauwlettend in de gaten te houden. Fundamentalisten heb je overal
quote:Ik hoop eigenlijk dat ie dat achterwege laat
Op maandag 02 juli 2001 13:41 schreef Vivi het volgende:
Zit nog te wachtten op het "snedige" commentaar van Links234FF een voorzetje: Hoezo eng-extremistisch??? Nu is het nog een brief, straks een bombrief....:r
quote:Hielden al die zogenaamde moslims zich maar aan die teksten. "Respect voor ieder mens en dier".... zou mooi zijn.
Op maandag 02 juli 2001 13:45 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Als er echt moslims het hier mee eens zijn, dan kunnen we ze beter een studiereis aanbieden naar een land waar ze de Koran en Hadith al hebben ingevoerd. Kunnen ze kijken of ze het er echt zo leuk vinden..
quote:Tuurlijk niet! Net zoals lang niet iedere christen tot de "zwarte kousen-kerk" behoort.
Op maandag 02 juli 2001 13:40 schreef G-spotter2001 het volgende:
ik geloof nooit dat elke moslim het hier mee eens is!
net een allochtone vriend langs geweest hier (turks) en die vond het nergens op slaan.
Om de tekst van de petitie heb ik smakelijk moeten lachen. Ga zo door, zou ik haast willen zeggen.
quote:Deze vond ik persoonlijk wel heel sterk.
"Mensen moeten elkaar niet beledigen. Misschien zijn zij juist beter dan hen".
quote:Kijk, er IS wel wat voor te zeggen, maar de achterliggende gedachte dat ze op zo'n manier de uitspraken van de Imam goed proberen te praten is gewoon not done. Zolang ze erachter blijven staan hebben we toch echt een probleem met meer dan 10.000 man.
Wij betreuren het daarom ten zeerste dat minister-president Kok alsmede diverse kamerleden zich openlijk hebben bemoeid met de discussie rondom een religieuze uitspraak van diverse moslims omtrent homoseksualiteit, dit in tegenstelling tot eerdere soortgelijke uitspraken van niet-moslims.Het betaamt een staatsman of kamerlid in een dergelijke discussie niet om religieuze prominenten in een kwaad daglicht te stellen of te beledigen, door hun deskundigheid in religieuze zaken openlijk in twijfel te trekken en zelfs te dreigen met represailles door de Staat.
quote:Hij durft niet meer
Op maandag 02 juli 2001 13:47 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Ik hoop eigenlijk dat ie dat achterwege laat
[Dit bericht is gewijzigd door Num op 02-07-2001 13:54]
quote:Amen! Euh....correctie....je hebt helemaal gelijk!
Op maandag 02 juli 2001 13:47 schreef Doc het volgende:
Ik vind iedere staatsvorm die een "heilig boek" of een ander dogma als uitgangspunt neemt krankzinnig.
Maar afijn, stuk zegt het al. Ondertekend door 10.000 moslims. Daar krijg je het stadion van Vitesse nog niet eens mee vol. Kijk eens naar zo'n EO-dag waar wél het hele stadion gevuld wordt met goedgelovige jongeren die een preek onder hun neus gedouwd krijgen. Wat was het thema ook al weer?
alhoewel het natuurlijk ook maar de vraag is hoeveel van die 30.000 die daar waren een zulke petitie zouden ondertekenen. Maar je hebt gelijk, dat was nog een tandje erger.
quote:Och, maar vraag eens aan die jongeren of ze een dergelijke brief willen ondertekenen waarin de waarden en normen (lees: abortus en homohuwelijk afschaffen) terug zouden moeten komen. En dat de overheid daar verkeerd aandoet. Kijk eens of we over die 10.000 heen kunnen. Ik denk dat dat best gaat lukken.
Op maandag 02 juli 2001 13:57 schreef Cairon het volgende:
mr Big het gaat hier niet om jongeren op de EO-dag die slaafs de wil van een gek opvolgen. Niet van onderwerp veranderen.
quote:Ach, ik kan er altijd wel om lachen
Op maandag 02 juli 2001 13:47 schreef PocketRocket het volgende:[..]
Ik hoop eigenlijk dat ie dat achterwege laat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |