FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Fiat Coupe goede koop ? Of iets anders ..
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 18:37
Ik kijk sinds 2 dagen weer een beetje naar een auto voor erbij.
Normaal woon-werk verkeer doe ik met de motorscooter.
Voor plezierritjes pak ik mijn supersport.. (zie avitar)

Nu was ik eerst aan het kijken naar Fiat 500 auto's.
Vooral dit exemplaar had mijn belangstelling:

Via de club http://www.fiat500club.nl/ las ik echter vandaag dat deze toch wel een overdekte garage nodig hebben i.v.m. roest.
En die heb ik niet .. Verder heeft de auto meer storingen en onderhoud dan ik dacht.

Vanmiddag laat kwam ik bij toeval de Fiat Coupe tegen.
Normaal vind ik die veel te duur, maar nu is er een exemplaar van 3.950,00 hier in de buurt. (en zelfs bij een garage)

Het was al laat, anders was er een kans geweest dat ik die gelijk was wezen halen.
Nu kan ik nog even nadenken of het echt een goede beslissing is.

Ik ga er dus niet dagelijks mee rijden, 1-2 dagen totaal -misschien 200 kilometer per maand.
Volgens mij is het wel een hele goede koop.

Visiedonderdag 15 januari 2004 @ 18:41
Ik heb m`n buik vol van die fiat coupe (heb zelf een 2.0 16v turbo gehad)
Veeeel kosten aan gehad! dus voor mij nooit meer..
overhypeddonderdag 15 januari 2004 @ 18:43
Ik zou voor zo weinig auto rijden geen auto kopen.

Tot ongeveer 8000 Km per jaar is huren goedkoper.

Als ik een auto zou kopen zou ik een oude polo, golf of volvo 440 ofzo kopen.Onverwoestbaar, oerdegelijk en goedkoop te krijgen.

Belbozdonderdag 15 januari 2004 @ 18:49
Waarom is de prijs zo laag ?????

Zeker als je zo weinig km. maakt kan je beter een jap kopen.
Die zijn over het algemeen minder onderhoudsgevoelig dan die italobagger.

Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 18:51
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:43 schreef overhyped het volgende:
Ik zou voor zo weinig auto rijden geen auto kopen.

Tot ongeveer 8000 Km per jaar is huren goedkoper.

Als ik een auto zou kopen zou ik een oude polo, golf of volvo 440 ofzo kopen.Onverwoestbaar, oerdegelijk en goedkoop te krijgen.


Huren is geen optie. Ik wil gewoon iets voor de deur hebben.
Maar het moet wel redelijk betrouwbaar zijn, 1-2 weken stilstaan mag geen probleem zijn.
Wegenbelasting en onderhoud heb ik alleen voor een auto over waar ik verliefd op ben.
Ik koop dus alleen iets waar het gevoel meespeelt: sportwagen, coupe e.d.
N-I-Xdonderdag 15 januari 2004 @ 18:51
Als je een Fiat 500 zoekt dan zoek je iig een 'speciale' auto? daar heb je automatisch meer onderhoud aan...

Ik rij zelf een Mini uit 1986.. prachtige auto, kunt veel plezier mee hebben, is appart alleen jah... hij heeft soms wat onderhoud nodig..

Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 18:52
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:49 schreef Belboz het volgende:
Waarom is de prijs zo laag ?????

Zeker als je zo weinig km. maakt kan je beter een jap kopen.
Die zijn over het algemeen minder onderhoudsgevoelig dan die italobagger.


Waarom: dat ga ik morgen checken live.
Mitsubishi Eclipse is ook leuk maar zwaar en de prijzen net zo stevig.
Argentadonderdag 15 januari 2004 @ 18:57
Als die motorfiets in je avatar van jouw is, vind ik de coupe daar prima bijpassen

Heb al heel wat fiat's gehad, nooit problemen mee gehad, reden altijd perfect, lekker fel (fiat wil nog wel eens wat teveel met pk's strooien)

Denk er maar eens over na, maar ik vind het een leuk karretje, en als jij dat ook vind, en je kunt één en ander bekostigen, waarom dan niet.

N-I-Xdonderdag 15 januari 2004 @ 18:57
waar staat trouwens die fiat 500 te koop? wil de specs wel eens zien..

belangstelling!

salazardonderdag 15 januari 2004 @ 19:01
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:41 schreef Visie het volgende:
Ik heb m`n buik vol van die fiat coupe (heb zelf een 2.0 16v turbo gehad)
Veeeel kosten aan gehad! dus voor mij nooit meer..
Ik heb ook een Fiat (Bravo) en ook niets dan kosten en reparaties. Italiaanse auto's zien er leuk uit, maar zijn nu eenmaal raspaardjes en onbetrouwbaar. Zo goedkoop, daar moet wel wat mee zijn. Niet kopen dus!
martijntiedonderdag 15 januari 2004 @ 19:03
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:37 schreef Patrick281 het volgende:
Ik kijk sinds 2 dagen weer een beetje naar een auto voor erbij.
Normaal woon-werk verkeer doe ik met de motorscooter.
Voor plezierritjes pak ik mijn supersport.. (zie avitar)

Nu was ik eerst aan het kijken naar Fiat 500 auto's.
Vooral dit exemplaar had mijn belangstelling:
[afbeelding]
Via de club http://www.fiat500club.nl/ las ik echter vandaag dat deze toch wel een overdekte garage nodig hebben i.v.m. roest.
En die heb ik niet .. Verder heeft de auto meer storingen en onderhoud dan ik dacht.

Vanmiddag laat kwam ik bij toeval de Fiat Coupe tegen.
Normaal vind ik die veel te duur, maar nu is er een exemplaar van 3.950,00 hier in de buurt. (en zelfs bij een garage)
[afbeelding]
Het was al laat, anders was er een kans geweest dat ik die gelijk was wezen halen.
Nu kan ik nog even nadenken of het echt een goede beslissing is.

Ik ga er dus niet dagelijks mee rijden, 1-2 dagen totaal -misschien 200 kilometer per maand.
Volgens mij is het wel een hele goede koop.


das wel een erg leuk opgeknapt fiatje 500
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 19:05
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:51 schreef N-I-X het volgende:
Als je een Fiat 500 zoekt dan zoek je iig een 'speciale' auto? daar heb je automatisch meer onderhoud aan...

Ik rij zelf een Mini uit 1986.. prachtige auto, kunt veel plezier mee hebben, is appart alleen jah... hij heeft soms wat onderhoud nodig..


Dat je met een Mini veel plezier kan hebben weet ik.
Januari 1996, mijn nog vrij nieuwe mini:
(kleur is trouwens dondergroen metallic maar dat zie je hier niet)

Kleinpolderplein Rotterdam. Meer dan 25.000 schade aan de weg.
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 19:09
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:57 schreef N-I-X het volgende:
waar staat trouwens die fiat 500 te koop? wil de specs wel eens zien..

belangstelling!


Geen kapers a.u.b. Voor 4.500 euro mag je hem hebben.
Check de grootste veilingsite van Nederland.
N-I-Xdonderdag 15 januari 2004 @ 19:14
haha ben al ff aan het rondkijken...

Heb je die mini uit 1996 weer helemaal opgeknapt? Want zie grote schade namenlijk...

Heb je interieur ook aangepast? Want ben eigenlijk nog op zoek naar achterbankje en dat soort spul...

Youpdonderdag 15 januari 2004 @ 19:16
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:52 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Waarom: dat ga ik morgen checken live.
Mitsubishi Eclipse is ook leuk maar zwaar en de prijzen net zo stevig.


je moet een eclipse niet vergelijken met zo'n stuk stront

koop dan een wat oudere Toyota MR2 ofzo



een stuk sportiever, veel mooier, goede kwaliteit en je kan het dak er af gooien...

hiervan staan er een hoop te koop tussen de 5.000 en 10.000 euro

N-I-Xdonderdag 15 januari 2004 @ 19:16
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:09 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Geen kapers a.u.b. Voor 4.500 euro mag je hem hebben.
Check de grootste veilingsite van Nederland.


trouwens de site gevonden.. de vraagprijs van 4.500 euro.. daar zit geen handel meer in, iig veel te duur... Je mag hem hebben van me
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 19:20
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:14 schreef N-I-X het volgende:
haha ben al ff aan het rondkijken...

Heb je die mini uit 1996 weer helemaal opgeknapt? Want zie grote schade namenlijk...

Heb je interieur ook aangepast? Want ben eigenlijk nog op zoek naar achterbankje en dat soort spul...


Alles ging via het minicenter in Aarlanderveen. Duur maar wel heel goed.
Ik ben eerst met de rechtkant in de muur gekomen op het kleinpolderplein.
Op de foto zie je alleen de linkerkant ..
Check het rechterachterwiel. Deze was echt wel total loss.
Ik had hem net ingeruild op deze:

Daar ging mijn inruilwaarde. Gelukkig schoten mijn ouders bij..
N-I-Xdonderdag 15 januari 2004 @ 19:23
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:20 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Check het rechterachterwiel. Deze was echt wel total loss.
Ik had hem net ingeruild op deze:
[afbeelding]
Daar ging mijn inruilwaarde. Gelukkig schoten mijn ouders bij..


Ik blijf het toch houden bij mini

Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 19:27
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:23 schreef N-I-X het volgende:

[..]

Ik blijf het toch houden bij mini


Ik probeer alles. Ben ook al bij mijn 13'de motor.
PatrickMdonderdag 15 januari 2004 @ 19:37
VERAAIER voor de mensen die het niet snappen zie MotorMeet topics

Maareh... wrom een koekblik als je er weinig mee gaat rijden? Of is het ook voor als het errug nat is?

Hier @ home heb ik samen met moeders een Ford Escort 1.4i uit 1990 of 91 (weet nie meer) Mijn moeder rijdt er voornamelijk in, en zij betaald ook wegenbelasting en verzekering en benzine (benzine betaald zij omdat ik er nagenoeg nooit in rij, bij een langere rit betaal ik wel peut natuurlijk)
Maar we hebben die barrel samen gekocht (ieder 250 euro )

Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 19:38
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:16 schreef Youp het volgende:
[..] koop dan een wat oudere Toyota MR2 ofzo
een stuk sportiever, veel mooier, goede kwaliteit en je kan het dak er af gooien...
hiervan staan er een hoop te koop tussen de 5.000 en 10.000 euro
Niet mijn smaak, beetje Johnny auto's ..een Celica van na '94 vind ik wel mooi.
Model met die dubbele koplampen.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:37 schreef PatrickM het volgende:
[..]Maareh... wrom een koekblik als je er weinig mee gaat rijden? Of is het ook voor als het errug nat is?

Hier @ home heb ik samen met moeders een Ford Escort 1.4i uit 1990 of 91 (weet nie meer) Mijn moeder rijdt er voornamelijk in, en zij betaald ook wegenbelasting en verzekering en benzine (benzine betaald zij omdat ik er nagenoeg nooit in rij, bij een langere rit betaal ik wel peut natuurlijk)
Maar we hebben die barrel samen gekocht (ieder 250 euro )


Nee ik heb geen moeite met een beetje regen.
Soms staat je hoofd meer naar auto dan motor.
Motorrijden doe ik al iedere dag naar mijn werk.
Een avondje naar de bioscoop of lekker stappen is wat makkelijker met de auto.
Mijn zoontje van 5 jaar om de 2 weken ophalen en leuke dingen doen buiten Hoogvliet kan ook niet op de motor. (mag pas vanaf 12 achterop geloof ik)

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 15-01-2004 19:44]

PatrickMdonderdag 15 januari 2004 @ 19:42
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Niet mijn smaak, beetje Johnny auto's ..een Celica van na '94 vind ik wel mooi.
Model met die dubbele koplampen.


Die heeft mijn zwager gehad... Was de eerste (ik geloof iets van) 150PK+ auto waar ik in heb gereden... is wel een ubergeile bak (was trouwens de 1.8 of 2.0 turbo)
Youpdonderdag 15 januari 2004 @ 19:42
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:38 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Niet mijn smaak, beetje Johnny auto's ..een Celica van na '94 vind ik wel mooi.
Model met die dubbele koplampen.


jup die zijn ook heel erg mooi en kwalitatief toch stukken beter dan een fiat...
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 20:43
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:42 schreef Youp het volgende:

[..]

jup die zijn ook heel erg mooi en kwalitatief toch stukken beter dan een fiat...



2.000 euro meer.

Maar het idee begon eigenlijk bij de Fiat 500, geen wegenbelasting, old timer verzekering e.d.

Youpdonderdag 15 januari 2004 @ 20:49
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:43 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

[afbeelding]
2.000 euro meer.

Maar het idee begon eigenlijk bij de Fiat 500, geen wegenbelasting, old timer verzekering e.d.


dit ziet er toch stukken beter uit

btw wil je een sportieve mooie oldtimer... BMW 2002Tii en het liefste natuurlijk een touring...

2050donderdag 15 januari 2004 @ 21:12
Leuke auto om te zien die fiat coupe verwacht er alleen niet te veel van, zeker niet van de eerste exemplaren. Algehele afwerking en kwaliteit (slecht spuitwerk, roestvorming, motorische problemen) vallen gewoon tegen.
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 21:26
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:12 schreef 2050 het volgende:
Leuke auto om te zien die fiat coupe verwacht er alleen niet te veel van, zeker niet van de eerste exemplaren. Algehele afwerking en kwaliteit (slecht spuitwerk, roestvorming, motorische problemen) vallen gewoon tegen.
En daar valt 1995 natuurlijk onder .. of niet.
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 21:29
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 20:49 schreef Youp het volgende:

[..]

dit ziet er toch stukken beter uit

btw wil je een sportieve mooie oldtimer... BMW 2002Tii en het liefste natuurlijk een touring...


Ja maar ik heb al 2 motorfietsen en het moet iets erbij zijn.

Kopen is het probleem niet van die Celica, maar wegenbelasting en verzekering zijn regelmatig terugkerende zaken.
Toevallig zag ik die Coupe staan vandaag voor het prijsje.. Celica kan ook maar dan is het geen aanbieding meer maar een "hoofd"gebruiksartikel.
En de bedoeling is dat hij meer stil staat dan rijdend.

*twijfel* Fiat 500 Ik wil een garage om te stallen.

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 15-01-2004 21:30]

PatrickMdonderdag 15 januari 2004 @ 21:29
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:26 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En daar valt 1995 natuurlijk onder .. of niet.


Jups eerste model was van 1994 tot 1996

http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?merk=Fiat&merkID=18&serietotaalID=168&serienaamID=405&serienaam=Coup%E9&cache=no&vpos=1

Youpdonderdag 15 januari 2004 @ 21:30
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:29 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ja maar ik heb al 2 motorfietsen en het moet iets erbij zijn.
*twijfel* Fiat 500
Kopen is het probleem niet van die Celica, maar wegenbelasting en verzekering zijn regelmatig terugkerende zaken.
En hij staat meer stil dan rijdend.
Ik wil een garage om te stallen.


tsjah... je moet toch zelf kiezen
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 21:31
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:29 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Jups eerste model was van 1994 tot 1996

http://www.autoweek.nl/carbaseresults.php?merk=Fiat&merkID=18&serietotaalID=168&serienaamID=405&serienaam=Coup%E9&cache=no&vpos=1


Daar wilde ik net gaan kijken hehe. ga jij eens naar je motortopic.
Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 21:33
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:30 schreef Youp het volgende:

[..]

tsjah... je moet toch zelf kiezen


Die 500 schijnt buiten gewoon door te roesten.
Kwestie van materiaal .. kan je niet tegenaan spuiten.
PatrickMdonderdag 15 januari 2004 @ 21:33
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:31 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Daar wilde ik net gaan kijken hehe. ga jij eens naar je motortopic.


Haha... dit is idd wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel errug foute topic Patrickje281

*wijst met ouderlijk wijsvingertje naar stout usertje

2050donderdag 15 januari 2004 @ 21:34
quote:
En daar valt 1995 natuurlijk onder .. of niet.
Helaas wel ja, maar zo erg hoeft het natuurlijk allemaal niet te wezen ..als deze auto in het verleden goed onderhouden is, kan het al veel schelen. Om te rijden zijn het erg leuke auto's, en als je toch niet zoveel kilometers maakt kan je de gok natuurlijk wagen.
slashmedonderdag 15 januari 2004 @ 21:51
Voor deze prijs kan het echt niet wat zijn.
-FreaK-donderdag 15 januari 2004 @ 23:40
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 21:33 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Die 500 schijnt buiten gewoon door te roesten.
Kwestie van materiaal .. kan je niet tegenaan spuiten.


Alles valt te beschermen, Als jij wilt dat ie niet zo snel roest dan valt dat best te bestrijden. Wil je een oude auto zal dat toch een issue worden. maar er bestaan hele goede anti-roest behandelingen die het een stuk kunnen verminderen. Bijvoorbeeld: chassis halvaniseren, dinitrol antiroest behandeling, gewoon normaal tectyl spuiten. En onder de lak(moet ie dus wel worden herspoten) kun je naast basiscoating ook anti-roest coatingen spuiten die wel degelijk goed werken.

Het blijft toch ook wel afhankelijk van de auto hoor en het gebruikte plaatstaal maar er zeker wel wat aan te doen. Het kost wel geld, absoluut, en als je toch graag die auto wil, zou ik het zeker overwegen.
Het hoeft niet duur te zijn hoor, je moet er gewoon een beetje voor zorgen zeg maar

Je oldtimer idee, geen wegenbelasting, oldtimer verzekering ik kan het helemaal met je delen en ben er echt voorstander van. Der zijn zat harstikke betrouwbare oldtimers die ook nog is heel lekker rijden.
Gewoon lekker goedkoop rondrijden in een auto wat naar m'n idee een stuk meer "auto" is dan menig nieuwe.
Das mijn mening uitraard.

Als je er suggesties in wil....
Ik kan je er genoeg opnoemen.

Leon
*Hoopt dat mensen zijn oldtimer gezeik nog niet zat zijn...*

BTW 4500 is wel er veel voor zo'n ding, je hebt een originele goede voor minder.

Patrick281donderdag 15 januari 2004 @ 23:45
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:40 schreef -FreaK- het volgende:
[..] knip even wat ruimte besparen.
Noem er maar eens een paar op dan.. maar of die ook mijn hart aan het kloppen krijgen.

Fiat 500 heb je in showroom staat voor ongeveer 2.500, zo'n verspijkerd model mag natuurlijk wel wat meer kosten. Je ziet trouwens zelfs standaard modellen met die vraagprijs van 4.500.
Dat galvaniseren was ik niet echt van plan, wil een goed exemplaar kopen en die strip je dan niet voor de lol. Maar zou op termijn idd een optie kunnen zijn.
Morgen eens met de plaatselijke spuiter gaan praten.

Snoop_Doggvrijdag 16 januari 2004 @ 20:43
heeeel mooi bakkie
en prachtig te tunen !

zker doen dus !

Patrick281vrijdag 16 januari 2004 @ 20:43
Vandaag bij de Fiat Coupe wezen kijken. Mooi model is het toch.

De prijs kan ik nu wel verklaren:
*In het rechterwielscherm zitten wat schaafkrassen van een parkeerfoutje.
*Vooraan de motorkap zitten 4 geribbelde deukjes, een halve vuist groot.

Ik ben al binnen 5 minuten vertrokken, kwam er nog wel snel iemand naar buiten:
Leuke auto he, en die paar kleine dingetjes kunt u voor het prijsverschil makkelijk laten maken.

Moest even lachen .. dag hoor.

Patrick281vrijdag 16 januari 2004 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:43 schreef Snoop_Dogg het volgende:
heeeel mooi bakkie
en prachtig te tunen !

zker doen dus !


Maar zonder wijzigingen is het ook al een mooi bakkie hoor.
PatrickMvrijdag 16 januari 2004 @ 21:12
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:47 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Maar zonder wijzigingen is het ook al een mooi bakkie hoor.


Moet dan toch wel weer eerlijkheidshalve zeggen dat ik er nog niet in dood gevonden wil worden
Doe dan maar toch die Celica

Of zo'n oude Ford Capri met V6 blok

Patrick281vrijdag 16 januari 2004 @ 21:36
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:12 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Moet dan toch wel weer eerlijkheidshalve zeggen dat ik er nog niet in dood gevonden wil worden
[knip]
Wel in je oude Ford.
PatrickMvrijdag 16 januari 2004 @ 21:43
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:36 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wel in je oude Ford.


Liever in de auto die mijn ex-baas van mijn ex-zaterdagbaantje

ter verduidelijking, hij heeft een BMW M3 die hij in 2002 nieuw heeft kocht

Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 13:45
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:43 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Liever in de auto die mijn ex-baas van mijn ex-zaterdagbaantje

ter verduidelijking, hij heeft een BMW M3 die hij in 2002 nieuw heeft kocht


Tja iedereen zijn smaak, maar BMW spreekt mij totaal niet aan.
Het design kan je ook niet echt subtiel noemen. Wel een testosteronauto.
(je kan ook zeggen: waar jij dood in wilt gaan .. om even je woorden te misbruiken .. word ik niet eens wakker van )

Geef maar mij deze:

Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 13:52
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:43 schreef Snoop_Dogg het volgende:
heeeel mooi bakkie
en prachtig te tunen !

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zker doen dus !


stratenmakers ferrari's....
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 13:54
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:52 schreef Youp het volgende:

[..]

stratenmakers ferrari's....


Dat je niet van Fiat houdt snap ik onderhand wel ..
Het Ferrari wannabee tijdperk ben ik al gepasseerd hoor.
En hoe lang duurt het voordat jij uberhaupt deze auto kan rijden.

Wat vind jij dan een leuke auto ?

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 13:55]

Xtreemzaterdag 17 januari 2004 @ 13:54
carstyling.net zou gecensureerd moeten worden
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 14:00
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:54 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat je niet van Fiat houdt snap ik onderhand wel ..
Het Ferrari wannabee tijdperk ben ik al gepasseerd hoor.
En hoe lang duurt het voordat jij uberhaupt deze auto kan rijden.

Wat vind jij dan een leuke auto ?


Citroen saxo VTS MK 2 staat al op de oprit

-edit-

met stratenmakersferrari doelde ik nu ff niet op dat het een fiat is maar op de overdreven lelijke uitbouw (daar hou ik niet van)

Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 14:02
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:00 schreef Youp het volgende:

[..]

Citroen saxo VTS MK 2 staat al op de oprit


Gefeliciteerd.
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 14:02
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:02 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.


dank je zeer

-edit-

exact de zelfde

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 17-01-2004 14:04]

Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 14:10
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:00 schreef Youp het volgende:

[..]

Citroen saxo VTS MK 2 staat al op de oprit

-edit-

met stratenmakersferrari doelde ik nu ff niet op dat het een fiat is maar op de overdreven lelijke uitbouw (daar hou ik niet van)


Dat je reactie op die andere was zag ik pas later.
Die Saxo is keigaaf, maar natuurlijk niet hetzelfde qua syling e.d.
Niettemin snap ik dat je trots bent op je auto.
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 14:14
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:10 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat je reactie op die andere was zag ik pas later. ;-)
Die Saxo is leuk, maar natuurlijk niet hetzelfde qua syling e.d.
Niettemin snap ik dat je trots bent op je auto.


jah alleen nu nog mn rijbewijs halen (over 9 maanden)

btw ik begrijp wat je bedoelt maar ik hoef geen racekanon als (eerste) autotje deze 1400 is pittig genoeg om te beginnen en kost ook al 1800 euro per jaar verzekering

* Youp gaat ook meteen voor motorrijbewijs

gaat toch altijd harder

Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 14:19
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:14 schreef Youp het volgende:

[..]

jah alleen nu nog mn rijbewijs halen (over 9 maanden)

btw ik begrijp wat je bedoelt maar ik hoef geen racekanon als (eerste) autotje deze 1400 is pittig genoeg om te beginnen en kost ook al 1800 euro per jaar verzekering

* Youp gaat ook meteen voor motorrijbewijs

gaat toch altijd harder


Fiatje 500 op pagina 1 zou mij 110 euro all risk kosten..
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 14:21
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:19 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Fiatje 500 op pagina 1 zou mij 110 euro all risk kosten..


fuck... en de aanschafprijs is lager.... t enige probleem is dat et maar 80 gaat (of ligt er een ander blok in? )
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 14:36
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:21 schreef Youp het volgende:

[..]

fuck... en de aanschafprijs is lager.... t enige probleem is dat et maar 80 gaat (of ligt er een ander blok in? )


90 kilometer is normaal, bij overtoeren 110.
Deze is echter niet standaard:

Kleur blauw metallic, bouwjaar 1972
In staal uigebouwd. Motor 650 cc, met speciale nokkenas/cilinderkop, sportuitlaat (Abarth).
Gesynchroniseerde versnellingsbak, kuipstoeltjes.
Auto is verlaagd, LMV 13 inch Banden 175/50/13

De vraagprijs is wel 4.500 euro, en als ik de site van de 500 club lees dan is een garage een absolute pre.
(deze auto's houden niet van buitenstaan. )

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 14:43]

PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 14:49
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:45 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Tja iedereen zijn smaak, maar BMW spreekt mij totaal niet aan.
Het design kan je ook niet echt subtiel noemen. Wel een testosteronauto.
(je kan ook zeggen: waar jij dood in wilt gaan .. om even je woorden te misbruiken .. word ik niet eens wakker van )

Geef maar mij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]


Maar ja... als ze naast elkaar bij het stoplicht staan Maar buiten dat het een testosteron auto is, is ie ook extreem luxe. Onwijze luze zetels van heel zacht leer, verwarmt uiteraard, navigatie, TV, DVD, surround (Senheiser), 2 draadloze koptelefoons achterin als de kids ff dvd willen kijken aansluiting voor eventueel playstation enzo, half sequentiele versnellingsbak ofzo (een normale versnellingsbak maar dan geschakelt via computer ) met pookje en flippers 19" lichtmetaal eronder met super dikke sloffen (1" grotere velg dan standaard).... mwoa, als ik dan toch zou mogen kiezen (als ik m zou krijgen en een ander betaald wegenbelasting en verzekering en benzine) zou ik het toch wel weten
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 14:55
PatrickM: de Fiat heeft ook lederen stoelen, maar duidelijk spartaanser.
Tja voor de rest is de M3 wel een stukkie duurder.
Het is dus geen alternatief. <off topic>

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 14:58]

PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 14:57
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:55 schreef Patrick281 het volgende:
PatrickM: de Fiat heeft ook lederen stoelen.
Tja voor de rest is de M3 wel een stukkie duurder.
Het is dus geen alternatief. <off topic>
Dat is waar... Of je nou 4500 euro kan geven of 100.000 euro is een subtiel ander budget
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 14:59
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:57 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Dat is waar... Of je nou 4500 euro kan geven of 100.000 euro is een subtiel ander budget


Anders had jij die R1100GS ook wel zo kunnen halen, en keek je niet meer naar een Pegaso.
PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 15:07
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:59 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Anders had jij die R1100GS ook wel zo kunnen halen, en keek je niet meer naar een Pegaso.


100% gelijk
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 15:12
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 14:57 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Dat is waar... Of je nou 4500 euro kan geven of 100.000 euro is een subtiel ander budget


En voor een auto moet je nooit zoveel uitgeven.
Het blijft een auto.

Wel een wat minder erg model... die Fiat Coupe ..
PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 15:40
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:12 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En voor een auto moet je nooit zoveel uitgeven.
Het blijft een auto.


Mja... dat is waar, heb ik al verteld dat 'ie afgelopen jaar een Honda CBR600RR had gekocht
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 15:59
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:40 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Mja... dat is waar, heb ik al verteld dat 'ie afgelopen jaar een Honda CBR600RR had gekocht


Leuk dingetje .. soort Fiat Coupe in motorvorm. Bimota is dan de M3.
PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 16:18
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 15:59 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Leuk dingetje .. soort Fiat Coupe in motorvorm. Bimota is dan de M3.


Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 17:32

Ik snap niet wat men tegen deze auto heeft.

PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 18:30
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 17:32 schreef Patrick281 het volgende:
[afbeelding]

Ik snap niet wat men tegen deze auto heeft.


Lijkt me vrij duidelijk
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 18:32
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:30 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Lijkt me vrij duidelijk


*volgende meet een schopje in een bocht uitdelend*
CExzaterdag 17 januari 2004 @ 18:35
Ik vind em persoonlijk ook mooi, vooral de voorkant.
In het geel is ie wel het mooist
En heel wat minder 'standaard' dan de bmw 3tjes, golf gti's en al het andere dat je voordat budget kan kopen.
Vooral omdat je als auto erbij toch het liefst een mooie auto hebt, en prestaties als 2e komen.

Der mogen trouwens wel wat nieuwe velgen onder

[Dit bericht is gewijzigd door CEx op 17-01-2004 18:36]

PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 18:35
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:32 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

*volgende meet een schopje in een bocht uitdelend*


Zo langzaam kan jij niet rijden met die Bimota... dus kom je de volgende meet dan weer met de scoot?

Maaruh... ff ontopic...

Is een BMW 325i Cabrio (E-30, dat oude model) niet een leuk alternatief? Zijn voor je budget goeie exemplaren te krijgen. En dat is dan toch ook wel weer relaxed, een beetje cabrio rijden

[Dit bericht is gewijzigd door PatrickM op 17-01-2004 18:37]

Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 18:36
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:35 schreef CEx het volgende:
Ik vind em persoonlijk ook mooi, vooral de voorkant.
In het geel is ie wel het mooist
En heel wat minder 'standaard' dan de bmw 3tjes, golf gti's en al het andere dat je voordat budget kan kopen.
Vooral omdat je als auto erbij toch het liefst een mooie auto hebt, en prestaties als 2e komen.
he he eindelijk een medestander.. I am not crazy after all.
Ik hou van rood of zwart, geel is over het algemeen een mooie kleur .. maar hier net iets speelgoedsachtig.

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 17-01-2004 18:41]

Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 18:37
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:35 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Zo langzaam kan jij niet rijden met die Bimota... dus kom je de volgende meet dan weer met de scoot?


Als mijn ruitje echt binnenkomt dan ben ik er de eerstvolgende meet met de Bimota. Duokap heb ik niet nodig om te rijden. Moet wel de spiegel demonteren om hem hier de woonkamer uit te krijgen.
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:35 schreef PatrickM het volgende:
Is een BMW 325i Cabrio (E-30, dat oude model) niet een leuk alternatief? Zijn voor je budget goeie exemplaren te krijgen. En dat is dan toch ook wel weer relaxed, een beetje cabrio rijden
BMW Dat zijn echte foute auto's.
Ik heb wel een paar leuke cabrio's gezien, maar ja ze zijn nog wel eens leuk met messen en cabriodaken.
Zeker hier in de stad/wijk. Kan je niets normaals parkeren voor de deur.
PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 18:41
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:37 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

BMW Dat zijn echte foute auto's.
Ik heb wel een paar leuke cabrio's gezien, maar ja ze zijn nog wel eens leuk met messen en cabriodaken.
Zeker hier in de stad/wijk. Kan je niets normaals parkeren voor de deur.


Dus toch maar doorsparen voor een Mercedes SLK Kompressor?
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 18:48
Deze kan ik zo halen.. 5.500,00

Als er geen wegenbelasting bestond.
CExzaterdag 17 januari 2004 @ 18:49
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:41 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Dus toch maar doorsparen voor een Mercedes SLK Kompressor?


/offtopic
Die K in Kompressor is zo afstotelijk
PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 19:10
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:49 schreef CEx het volgende:

[..]

/offtopic
Die K in Kompressor is zo afstotelijk


/oftopic

En toch is het zo

En het staat eleganter dan Compressor of Turbo... dat is dan weer natuurlijk een beetje ordinair (jammer dat BMW de krachtterm Turbo nog gebruikt , welliswaar door een subtiel t-tje). Maar goed Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met ingebouwde NOS en Turbo en dumpvalves staat natuurlijk veel spectaculairder

Doe mij maar gewoon mijn Frod Escrotje 1.4i van 500 euro
En voor wat meer snelheid, doe mij maar mijn brik genaamd Honda VT500C... trek ik nog alle wannabee sportauto's mee weg bij een stoplicht sprintje (tot aan topsnelheid van mijn brikkie natuurlijk)

PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 19:13
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 18:48 schreef Patrick281 het volgende:
Deze kan ik zo halen.. 5.500,00
[afbeelding]
Als er geen wegenbelasting bestond.
Kijk, dat is al een stuk leuker. Alleen dan nog een bagagerek achterop om het een beetje een retro look te geven
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 19:10 schreef PatrickM het volgende:

[..]

/oftopic

En toch is het zo

En het staat eleganter dan Compressor of Turbo... dat is dan weer natuurlijk een beetje ordinair (jammer dat BMW de krachtterm Turbo nog gebruikt , welliswaar door een subtiel t-tje). Maar goed Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met ingebouwde NOS en Turbo en dumpvalves staat natuurlijk veel spectaculairder

Doe mij maar gewoon mijn Frod Escrotje 1.4i van 500 euro
En voor wat meer snelheid, doe mij maar mijn brik genaamd Honda VT500C... trek ik nog alle wannabee sportauto's mee weg bij een stoplicht sprintje (tot aan topsnelheid van mijn brikkie natuurlijk)


sorry maar bmw maakt duwt geen turbo's in productieauto's... (op diesels na natuurlijk) waarom niet? omdat BMW de ouderwetse manier van tuning nog goed beheerst!!! mooi alles tot op de 10e gram uitbalanceren alles perfect op elkaar afstemmen etc. Mercedes daarentegen heeft een compressor nodig om de zelfde PK per liter verhouding te genereren..... zwak zwak!!
PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 21:51
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:36 schreef Youp het volgende:

[..]

sorry maar bmw maakt duwt geen turbo's in productieauto's... (op diesels na natuurlijk)


Ik had het ook over de dieseltjes
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 21:54
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:51 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Ik had het ook over de dieseltjes


IEDER merk duwt in zn diesel een turbo tegenwoordig

-edit-

je moet een turbodiesel ook niet vergelijken met een 1,6V-tech turbo... die turbo is dan ook custom een M3 turbo staat dan weer heeeeeeeeeel wat bruuter

PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 22:05
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 21:54 schreef Youp het volgende:

[..]

IEDER merk duwt in zn diesel een turbo tegenwoordig

-edit-

je moet een turbodiesel ook niet vergelijken met een 1,6V-tech turbo... die turbo is dan ook custom een M3 turbo staat dan weer heeeeeeeeeel wat bruuter


Om vervolgens door een gemiddelde supersport volledig zoek te worden gereden

Sta je dan met een bak die al duur is, dan nog voor een vermogen getuned, wordt je nog zoek gereden door een gemiddelde 600cc supersport
En de gelukt getunde cq niet te betalen superauto's heb ik een ander antwoord... 1000cc supersport

* PatrickM doet tegen motorisch en optisch getunde auto's... (op velgen na dan )

-edit-

Wat betreft die Honda was alleen maar vanwege de naam Mercedes 230 Kompressor vs Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met Turbo en NOS

Een beetje Gentlemen vs Johnnie qua naamstelling (en qua auto helemaal )

Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 22:58
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:05 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Om vervolgens door een gemiddelde supersport volledig zoek te worden gereden

Sta je dan met een bak die al duur is, dan nog voor een vermogen getuned, wordt je nog zoek gereden door een gemiddelde 600cc supersport
En de gelukt getunde cq niet te betalen superauto's heb ik een ander antwoord... 1000cc supersport

* PatrickM doet tegen motorisch en optisch getunde auto's... (op velgen na dan )

-edit-

Wat betreft die Honda was alleen maar vanwege de naam Mercedes 230 Kompressor vs Honda Civic CRX 1.6 V-Tec met Turbo en NOS

Een beetje Gentlemen vs Johnnie qua naamstelling (en qua auto helemaal )


ik ben ook niet voor optisch tunen (klein beetje mag, velgen, beetje verlagen (is ook voor wegligging), interieur, etc.) maar motorisch tunen vind ik helemaal tegek (en dan niet een sportdemper en een luchtfiltertje ) maar dus echt meer dan het maximale er uit halen... sommige mensen rijden nou eenmaal geen motor en die zien daar niks in (ik wel overigens) maar OOIT wil ik best een Viper met dubbele turbo's en 1000+ pk en daarnaast natuurlijk een R1 ofzo op het circuit is een opgevoerde auto namelijk toch nog wel tegek de sprint verlies je misschien van een motor maar het bochtenwerk gaat toch een stuk sneller!

mijn obsessie voor opvoeren voortgekomen uit de intresse naar hoe alles werkt... als je weet hoe alles werkt weet je ook hoe je het zo optimaal mogelijk kan laten functioneren en dat is nou net de kick...

Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 23:04
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 22:58 schreef Youp het volgende:
maar OOIT wil ik best een Viper met dubbele turbo's en 1000+ pk en daarnaast natuurlijk een R1 ofzo op het circuit is een opgevoerde auto namelijk toch nog wel tegek de sprint verlies je misschien van een motor maar het bochtenwerk gaat toch een stuk sneller!
Fout .. alleen een F1 gaat sneller in de bochten door het grond effect en de neerwaartse druk van de oversized voor en achterspoiler.
Een Viperheeft die niet en verliest het dus van een R6 .. laat staan van een R1.
Laatst een test geweest: Jurgen van den Goorbergh op een standaard R6 en Christian Albers in de dikste Mercedes. (V10 ?)
Jurgen was overal sneller, zowel ingaande de bochten als uitgaande.
Er reed nog een kampioen rond met een race clio en die was ook zomaar 4 seconden langzamer dan Jurgen die de R6 helemaal niet gewend was en dus ook niet met volledig risico reed zo gaf hij toe.
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 23:50
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:04 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Fout .. alleen een F1 gaat sneller in de bochten door het grond effect en de neerwaartse druk van de oversized voor en achterspoiler.
Een Viperheeft die niet en verliest het dus van een R6 .. laat staan van een R1.
Laatst een test geweest: Jurgen van den Goorbergh op een standaard R6 en Christian Albers in de dikste Mercedes. (V10 ?)
Jurgen was overal sneller, zowel ingaande de bochten als uitgaande.
Er reed nog een kampioen rond met een race clio en die was ook zomaar 4 seconden langzamer dan Jurgen die de R6 helemaal niet gewend was en dus ook niet met volledig risico reed zo gaf hij toe.


in het bochtenwerk is een R6 sneller als een R1 ivm lager gewicht > meer wendbaarheid

maar die viper is gewoon een droom en dan wel een 1000pk+ viper he zo'n ding van 3-3,5 seconde 0-100 en een top van 400

(cross)motor komt sowieso (binne het jaar nog) supersport waarschijnlijk ook (over een aantal jaar)

alhoewel... vipers (mk1) worden niet meer gemaakt... nu kosten occaisions (decent GTS) +- 120.000 euro hmmz misschien zit er toch een kansje in... over een aantal jaar

haha

PatrickMzaterdag 17 januari 2004 @ 23:51
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:50 schreef Youp het volgende:

[..]

in het bochtenwerk is een R6 sneller als een R1 ivm lager gewicht > meer wendbaarheid

maar die viper is gewoon een droom en dan wel een 1000pk+ viper he zo'n ding van 3-3,5 seconde 0-100 en een top van 400

(cross)motor komt sowieso (binne het jaar nog) supersport waarschijnlijk ook (over een aantal jaar)

alhoewel... vipers (mk1) worden niet meer gemaakt... nu kosten occaisions (decent GTS) +- 120.000 euro hmmz misschien zit er toch een kansje in... over een aantal jaar

haha


Ga nou maar eerst ff je rijbewijs halen
Patrick281zaterdag 17 januari 2004 @ 23:53
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:50 schreef Youp het volgende:

[..]

in het bochtenwerk is een R6 sneller als een R1 ivm lager gewicht > meer wendbaarheid


Zucht ..totale circuit weer niet, en qua gewicht zitten ze niet zo heel veel van mekaar af.
Albers kon alleen maar shimpen: volgende keer kom ik hier terug in mijn eigen DTM auto.
.. Hij dacht ook het wel even te doen gna gna.. slechte verliezer.
Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 23:54
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:51 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Ga nou maar eerst ff je rijbewijs halen


crossmotor hebk rijbewijs niet voor nodig (rije hebk geleerd op 500cc toenk 15 was) gaat ook niet op kenteken enzo...

autorijbewijs haal ik meteen (zoals ik al zei autotje staat er al) motorrijbewijs ga ik meteen na autorijbewijs halen (en een wegmotor kopen dat duurt nog wel ff)

viper..... drooooooooooooooooooooom

Youpzaterdag 17 januari 2004 @ 23:56
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:53 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Zucht ..totale circuit weer niet, en qua gewicht zitten ze niet zo heel veel van mekaar af.
Albers kon alleen maar shimpen: volgende keer kom ik hier terug in mijn eigen DTM auto.
.. Hij dacht ook het wel even te doen gna gna.. slechte verliezer.


ik zeg toch; bochtenwerk de R1 maakt op rechte stukken die paar milliseconden die hij in de bochten verliest natuurlijk weer dubbel en dwars goed

*mijn CAD-teken leraar heeft een R6 waarmee ie vaker naar t circuit gaat hij had eerst een Fireblade maar die was te lomp voor in de bochten zei hij...

PatrickMzondag 18 januari 2004 @ 00:08
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:54 schreef Youp het volgende:

[..]

crossmotor hebk rijbewijs niet voor nodig (rije hebk geleerd op 500cc toenk 15 was) gaat ook niet op kenteken enzo...

autorijbewijs haal ik meteen (zoals ik al zei autotje staat er al) motorrijbewijs ga ik meteen na autorijbewijs halen (en een wegmotor kopen dat duurt nog wel ff)

viper..... drooooooooooooooooooooom


Buiten dat een echte crossmotor toch net weer wat anders rijdt als een gemiddelde motor waar les op gegeven wordt, moet je ook rekening houden dat je de motor moet beheersen in het verkeer. Zo kan iemand bijvoorbeeld op een circuit super rijden, maar dat wil nog niet zeggen dat ie in het verkeer kan rijden (beheersing van de machine van een circuitrijder zit het over het algemeen wel goed uiteraard )
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 23:56 schreef Youp het volgende:

[..]

ik zeg toch; bochtenwerk de R1 maakt op rechte stukken die paar milliseconden die hij in de bochten verliest natuurlijk weer dubbel en dwars goed

*mijn CAD-teken leraar heeft een R6 waarmee ie vaker naar t circuit gaat hij had eerst een Fireblade maar die was te lomp voor in de bochten zei hij...


Wie gaat er denk je winnen op een circuit? Een supersport 600 of een superbike? Want denk je?
Dat een 600cc makkelijker in de bochten is te smijten heeft m vooral met het lagere vermogen van het beessie te maken (je hoeft minder power te controleren). Een 1000cc ss vraagt vele malen meer beheersing in tegenstelling tot een 600cc. Daar kan je wat meer mee raggen (zover je daar over kan spreken, want ook met een ss 600c kan het heel erg fout aflopen als je een foutje maakt)
Oftewel, het zegt feitelijk meer over de rijderscapaciteiten van jouw leraar dan over de motor, waarbij wel gezegd moet worden dat je een zeer goede motorbeheersing en feeling moet hebben om echt het uiterste uit een 1000cc ss te halen...
pAinzondag 18 januari 2004 @ 00:09
PatrickM; verhoudingen zijn anders, motor is lichter en gestroomlijnder etc etc...... Oftewel: appels met peren vergelijken gaat helaas niet .... En ja, de Fireblade van mn vader is ook zon sportkanon, echt een heerlijk motor, maar geef mij toch maar een chopper ofzo Liefst eentje van de heren Tutil (als je begrijpt wat ik bedoel) ! Sprinten tegen mn vader met mn auto doe ik niet, ook al is ie rete snel (0-100 in 7,5 seconden uit een 1500tje persen is toch best netjes )

Maar weer fftjes ontopic: die coupe is echt een slechte auto naar ik heb vernomen. Onderdelen gaan je duur kosten wanneer er iets vervangen moet worden, het is en blijft een italiaan: temperamento maximo, maar wanneer iets kapoto, jij betalo! .... Mn moeder rijd een nieuwere Punto Sporting en die heeft geen gebreken, rijd echt super goed door (applausje voor de fantastische versnellingsbak!) en met de standaard velgen ziet ie er echt super gaaf uit, al had wel wat lager gemogen

PatrickMzondag 18 januari 2004 @ 00:52
quote:
Op zondag 18 januari 2004 00:09 schreef pAin het volgende:
PatrickM; verhoudingen zijn anders, motor is lichter en gestroomlijnder etc etc...... Oftewel: appels met peren vergelijken gaat helaas niet .... En ja, de Fireblade van mn vader is ook zon sportkanon, echt een heerlijk motor, maar geef mij toch maar een chopper ofzo Liefst eentje van de heren Tutil (als je begrijpt wat ik bedoel) ! Sprinten tegen mn vader met mn auto doe ik niet, ook al is ie rete snel (0-100 in 7,5 seconden uit een 1500tje persen is toch best netjes )
Jij bedoelt Teutul Sr. en familie, oftewel OCC

Zijn wel heftige bikes die ze bouwen ja, maar ja, H-D he... is nie mijn favoriet. Doe mij maar gewoon een spleetoog motor
Persoonlijk hou ik ook meer van de klasiek gelijnde choppers/cruisers (zie ondertitel voor subtiele hint wat ik heel erg mooi vind )

Ennuh, 7,5 seconden, tegen een Blade (FireBlade zit in in 3 seconden aan de 100 (als ie tenminste de 954cc heeft. Van de Fireblade weet ik niet hoe snel die aan de 100 zit, voor stumpfkupfen zie de B en b van blade, kleine b is de nieuwe met 1000cc blok))? bij die 7,5 seconden loopt ie ergens tegen de 170/180 km p/h, dus dat schiet niet erg op om daar tegen te gaan sprinten

Wat wel leuk is, voor een stoplicht sprint, is bijvoorbeeld de Kawa 1600 Vulcan. Daarmee trekje de eerste ca 20 meter harder mee dan een 1000cc supersport dat daarna het gewicht tegen gaat werken, en de PK's ook niet meewerken vergeten we ff voor de gein
Overigens is er dan ook nog de Boss Hoss o.i.d. met een V8 bigblok. Daarmee trek je een supersport (ook 1000cc) ook hypersport (de Hayabusa en consorten) finaal mee weg tot dat je een bocht tegenkom dan

Patrick281zondag 18 januari 2004 @ 10:23
quote:
Op zondag 18 januari 2004 00:52 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Jij bedoelt Teutul Sr. en familie, oftewel OCC

Zijn wel heftige bikes die ze bouwen ja, maar ja, H-D he... is nie mijn favoriet. Doe mij maar gewoon een spleetoog motor
Persoonlijk hou ik ook meer van de klasiek gelijnde choppers/cruisers (zie ondertitel voor subtiele hint wat ik heel erg mooi vind )

Ennuh, 7,5 seconden, tegen een Blade (FireBlade zit in in 3 seconden aan de 100 (als ie tenminste de 954cc heeft. Van de Fireblade weet ik niet hoe snel die aan de 100 zit, voor stumpfkupfen zie de B en b van blade, kleine b is de nieuwe met 1000cc blok))? bij die 7,5 seconden loopt ie ergens tegen de 170/180 km p/h, dus dat schiet niet erg op om daar tegen te gaan sprinten

Wat wel leuk is, voor een stoplicht sprint, is bijvoorbeeld de Kawa 1600 Vulcan. Daarmee trekje de eerste ca 20 meter harder mee dan een 1000cc supersport dat daarna het gewicht tegen gaat werken, en de PK's ook niet meewerken vergeten we ff voor de gein
Overigens is er dan ook nog de Boss Hoss o.i.d. met een V8 bigblok. Daarmee trek je een supersport (ook 1000cc) ook hypersport (de Hayabusa en consorten) finaal mee weg tot dat je een bocht tegenkom dan


Die Teutel ziet er leuk uit, maar zal zelfs op een recht stuk voor geen meter rijden.
Maar ja .. wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Hetzelfde geldt voor die Boss Hoss, ontworpen voor het extreme, ongegecultiveert:
Die V8 kantelt bij gasgevens, en reageert wat traag op het gas.
Ja, met de goede timing trek je sneller op maar alleen als je ook een groot hart hebt.
Kicken dat al deze dingen bestaan wel.

Ontopic: Fiat Coupe gaat niet door, Barchetta is vreemd genoeg net even wat goedkoper..
Praktisch weer wat minder .. ik ga nu mij toch even verdiepen in de 500..
Wegenbelasting.

PatrickMzondag 18 januari 2004 @ 10:27
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:23 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wegenbelasting.


Wat is er nou nog leuker dan naast geld, nog meer geld af te dragen aan de staat. Dat is toch leuk. Ik vind dat altijd enig om weer blauwe enveloppes te krijgen. Dan denk ik, yes, weer een bijdrage aan de maatschappij

YEAH RIGHT

Ben blij dat de motor me maar 56 euro per jaar kost (opel astra kostte iets van 90 euro ofzo per 3 maanden )

Patrick281zondag 18 januari 2004 @ 10:30
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:27 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Wat is er nou nog leuker dan naast geld, nog meer geld af te dragen aan de staat. Dat is toch leuk. Ik vind dat altijd enig om weer blauwe enveloppes te krijgen. Dan denk ik, yes, weer een bijdrage aan de maatschappij

YEAH RIGHT

Ben blij dat de motor me maar 56 euro per jaar kost (opel astra kostte iets van 90 euro ofzo per 3 maanden )


Idd, hier 2 motorfietsen en voor 600 Euro wegenbelasting en verzekerd voor het hele jaar.
PatrickMzondag 18 januari 2004 @ 10:34
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:30 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Idd, hier 2 motorfietsen en voor 600 Euro wegenbelasting en verzekerd voor het hele jaar.


Mij kost de motor e 6,48 per maand aan verzekering (WA)
en dat met maar 1 jaar opgebouwde no-claim
Die Astra was via mijn moeder verzekerd, en ik had een Seat Marbella op mijn naam staan voor verzekering, kostte me 58 euro per maand WA, Astra was veel duurder voor mij om te verzekeren , had toen nog geen no-claim en betaalde 100% verzekering ipv 115% of 125%, lang leve een onderhandelende tussenpersoon
Patrick281zondag 18 januari 2004 @ 10:35
De Bimota is erg duur door de nieuwwaarde van 15.400 euro.
Maar in vergelijking met een auto nog immer goedkoop.
PatrickMzondag 18 januari 2004 @ 10:55
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:35 schreef Patrick281 het volgende:
De Bimota is erg duur door de nieuwwaarde van 15.400 euro.
Maar in vergelijking met een auto nog immer goedkoop.
Motoren roeleren
Ben blij dat mijn buurmeisje niets met auto's heeft, en er eigenlijk ook niet de behoefte heeft om er 1 te hebben (goed teken dacht ik zo )
Patrick281zondag 18 januari 2004 @ 11:00
quote:
Op zondag 18 januari 2004 10:55 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Motoren roeleren
Ben blij dat mijn buurmeisje niets met auto's heeft, en er eigenlijk ook niet de behoefte heeft om er 1 te hebben (goed teken dacht ik zo )


Ach, als zij nou een auto koopt.. altijd handig.
PatrickMzondag 18 januari 2004 @ 11:16
quote:
Op zondag 18 januari 2004 11:00 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ach, als zij nou een auto koopt.. altijd handig.


Een suzuki alto ofzo uit het jaar 0
pAinzondag 18 januari 2004 @ 12:04
Hij heeft idd de FB1000

Een chopper van OCC is gewoonweg onwijs gaaf om alleen al naar te kijken! Gewoon de vormgeving, alles is met de hand gemaakt, op het blok en de velgen na. En je hebt een echt uniek stuk ipv van een productie jappaner waar er wel een stuk of 10.000 van rondrijden..... Aan de andere kant, een japanner is ook gewoon een lekker racemonster (GSX-R )..... Word toch moeilijk, dan maar de middenweg: een Buell

Patrick281zondag 18 januari 2004 @ 12:18
quote:
Op zondag 18 januari 2004 12:04 schreef pAin het volgende:
Hij heeft idd de FB1000

Een chopper van OCC is gewoonweg onwijs gaaf om alleen al naar te kijken! Gewoon de vormgeving, alles is met de hand gemaakt, op het blok en de velgen na. En je hebt een echt uniek stuk ipv van een productie jappaner waar er wel een stuk of 10.000 van rondrijden..... Aan de andere kant, een japanner is ook gewoon een lekker racemonster (GSX-R )..... Word toch moeilijk, dan maar de middenweg: een Buell


Het gaat een beetje off topic maar een handgebouwde fiets is zeker niet beter. Ik kan het weten.
Een Buell heeft ook een aantal nukken waar je niet blij van wordt.
Dit is mijn handgebouwde Italiaanse volbloed: Slecht 650 stuks in 4 jaar.
(Harley is 650 per jaar -alleen al in Nederland!)
Een Jap is gewoon een uitontwikkeld product, en kan je dagelijks intensief benutten.
Dat moet je niet onderschatten.
PatrickMzondag 18 januari 2004 @ 16:38
quote:
Op zondag 18 januari 2004 12:18 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Een Jap is gewoon een uitontwikkeld product, en kan je dagelijks intensief benutten.
Dat moet je niet onderschatten.


Precies , bovendien, ik kan wel zo oliepeilen zonder plastic te moeten verwijderen (maar de mijne gaat dan ook weer totaal niet hard )
GotenSSJvrijdag 6 februari 2004 @ 22:33
wij hadden vroeger een coupe 5 jaar(!) nooit problemen mee gehad
itsontodayzaterdag 7 februari 2004 @ 14:48
Fiat Coupe, wij hadden er eentje, dat ding rijd ontzettend hard, 250 pk ofzo had ie en een mooi geluid, van binnen mooi. Hele goede koop!
Patrick281zondag 8 februari 2004 @ 22:18
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:33 schreef GotenSSJ het volgende:
wij hadden vroeger een coupe 5 jaar(!) nooit problemen mee gehad
Zelf gereden ?
Rijd die nog ergens rond in Hoogvliet = ook hier.
itsontodaymaandag 9 februari 2004 @ 16:11
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:18 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Zelf gereden ?
Rijd die nog ergens rond in Hoogvliet = ook hier.


Niet op de weg, ik heb mijn rijbewijs nog niet, wel op een terrein, maar dus niet echt hard ofzo. Maar ja wel naast gezeten en toen ging het wel hard. Ik heb geen idee waar hij nu is gebleven, echt zonde dat we hem hebben weggedaan, was de snelste versie, maar ja pappie wou een mini cooper s works.
GotenSSJmaandag 9 februari 2004 @ 17:16
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:18 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Zelf gereden ?
Rijd die nog ergens rond in Hoogvliet = ook hier.


neuh ik ben nu 13 dus ik denk dat ik een jaar of 7/8 was maar dat het hard ging dat wist ik wel ja en ook nooit problemen mee gehad
behalve 1x een lekke band omdat me pa door een stuk ijzer heen reed....

en in Hoogvliet zie ik er heel af en toe nog wel 1 maar dat is niet de onze wij hebben hem ingeruild bij de dealer voor een Bravo de dealer heete de beer dus ik weet nkiet of je daar wat aan hebt maar goed


[offtopic]waar woon jij dan in Hoogvliet zelf woon ik op Zalmplaat[/offtopic]

Patrick281maandag 9 februari 2004 @ 20:44
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:16 schreef GotenSSJ het volgende:
[offtopic]waar woon jij dan in Hoogvliet zelf woon ik op Zalmplaat[/offtopic]
[off topic]Oude wal, in de huizen die tussen de gesloopte flats staan.[/off topic]
GotenSSJdinsdag 10 februari 2004 @ 15:55
quote:
Op maandag 9 februari 2004 20:44 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

[off topic]Oude wal, in de huizen die tussen de gesloopte flats staan.[/off topic]


heb vroeger in oudeland gewoont het niet zo op oude wal een neger buurt vind ik dat meer maar goed ieder zijn ding zal ik maar zeggen

maar ja wat kan ik verder zeggen alleen dan een lekke band we hebben hem na 5 jaar weggedaan omdat mijn ouders dachten dat er over een jaar of 1/2 wel problemen mee zouden komen

Patrick281dinsdag 10 februari 2004 @ 19:53
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 15:55 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

heb vroeger in oudeland gewoont het niet zo op oude wal een neger buurt vind ik dat meer maar goed ieder zijn ding zal ik maar zeggen

maar ja wat kan ik verder zeggen alleen dan een lekke band we hebben hem na 5 jaar weggedaan omdat mijn ouders dachten dat er over een jaar of 1/2 wel problemen mee zouden komen


Waarom denk je dat ze die flats gesloopt hebben.
GotenSSJdonderdag 12 februari 2004 @ 13:00
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:53 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ze die flats gesloopt hebben.


Seriouszondag 15 februari 2004 @ 19:56
Gelijk kopen, zo'n coupe. Ik heb die van mij nu een half jaar, weinig problemen mee gehad, alleen het stationair toerental regel klep was dicht gekoekt, na schoonmaken loopt tie weer als een zonnetje! En ondanks dat die uit 1994 is, geen roest te bekennen! Onderhoud is wel duur, en ga er niet mee naar een fiat dealer, die snappen er niets van. Reken wel op wat olie verbuik, dat schijnt normaal te zijn, die van mij gebruikt ongeveer 1 liter / 3000 km. 1 groot verschil met al die jappanners die hier voor gesteld worden, van binnen is een Coupe ook mooi!