Man betrapt op verdwijntruc nummerbord
Uitgegeven: 2-7-2001 12:38
HEERDE - Een 39-jarige automobilist uit Heerde dacht de politie te slim af te zijn met zijn kentekenplaatverdwijntruc, maar op het moment dat hij het afgelopen weekeinde zijn auto stilzette, werd hij betrapt.
De KLPD kende dit systeem met rollagers die het nummerbord wegdraaiden nog niet, liet een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten maandag weten.
De politie zag de Heerdenaar zaterdag op de Eperweg in 't Harde zonder kentekenplaat rijden, maar toen hij stopte, kwam het nummerbord opeens tevoorschijn.
Volgens de KLPD duikt ongeveer eens in het jaar een 'James-Bondachtige constructie' op om zo onzichtbaar te blijven voor flitscontroles, maar is er geen sprake van een trend.
"We zijn een keer iemand tegengekomen die de ene plaat voor de andere kon laten verschijnen of de kentekenplaat naar beneden kon laten klappen. Ook een contraflits die afgaat zodra er een foto wordt gemaakt, is al gesignaleerd."
De man uit Heerde heeft zijn auto een dag op het politiebureau moeten laten staan, maar heeft de wagen zondag met een boete van 120 gulden weer teruggekregen. Volgens een politiewoordvoerder heeft de man beloofd om zijn kentekenplaat vast te zetten.
Ik ben op zoek naar de bouwtekeningen voor deze 'oplossing'
Iemand een idee hoe je dit kan bouwen?
quote:Dat zijn de zogenaamde "Vliegtuigflitsers"
Op maandag 02 juli 2001 13:09 schreef weerdo het volgende:
Op het platteland zijn het de boeren die met hun trekker de flitspalen eventjes opnieuw 'afstellen'..
quote:ze exporteren naar 3e wereldlanden
Op maandag 02 juli 2001 13:12 schreef R@b het volgende:
Jeroen van Inkel heeft ook ooit een oplossing voor die flitspalen bedacht.
NIET TE HARD RIJDEN...
quote:zeer triest
Op maandag 02 juli 2001 13:42 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Zo zien we ze toch het liefst:[url=http://members.tripod.lycos.nl/koosspee/schuimpaal1.jpg
][afbeelding][/url]
quote:Wat, die palen of de schade ?
Op dinsdag 03 juli 2001 01:10 schreef waspman het volgende:
zeer triest
quote:allebei eigenlijk, maar vooral toch dat laatste
Op dinsdag 03 juli 2001 01:12 schreef Midioot het volgende:[..]
Wat, die palen of de schade ?
quote:Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet helemaal eens gaan zijn........
Op dinsdag 03 juli 2001 01:13 schreef waspman het volgende:
allebei eigenlijk, maar vooral toch dat laatste
Ik vind namelijk flitspalen een zeer laffe vorm van controle, die nergens als tot kasspekking toe
bij draagt, ik kan me de frustratie goed voorstellen,
Iemand met weinig geld wordt relatief gezien door dit soort dingen veel harder gestraft voor hetzelfde vergrijp, m.a.w. poen zat, la maar flitsen, schrijf ik wel af, niet goed.
quote:die palen zijn er gewoon.. en ze zullen er ook blijven...
Op dinsdag 03 juli 2001 01:32 schreef Midioot het volgende:[..]
Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet eens gaan zijn........
Ik vind namelijk flitspalen een zeer laffe vorm van controle, die nergens als tot kasspekking toe
Iemand met weinig geld wordt relatief gezien door dit soort dingen veel harder gestraft voor hetzelfde vergrijp, m.a.w. poen zat, la maar flitsen, schrijf ik wel af, niet goed.
als een stelletje vandalisten die palen gaan vernielen, kost dat de belastingbetaler alleen maar meer geld...
en: als je je gewoon aan de regels houdt, heb je er geen last van..
waarom met een auto als je ook met de bus kan?? van autorijden worden mensen alleen maar gehaast.
Eén van bovenstaande foto's is de Karel de Grotelaan in Eindhoven. Sinds ik daar twee keer kort achter elkaar geflitst ben (nee, niet door de flitspaal, maar ze controleren daar ook mobiel), rijd ik daar een stuk rustiger.
Zie je wel dat het werkt?
Dan heeft het toch een doel, en het beantwoordt daar toch aan?
Haal die voet gewoon van het gas!
quote:Onzin:Die palen leveren alleen maar geld op.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:36 schreef waspman het volgende:[..]
die palen zijn er gewoon.. en ze zullen er ook blijven...
als een stelletje vandalisten die palen gaan vernielen, kost dat de belastingbetaler alleen maar meer geld...
quote:Als hier nou gewoon eens een beetje doorgereden mocht worden op bepaalde snelwegen is er geen enkel probleem.
en: als je je gewoon aan de regels houdt, heb je er geen last van..
quote:Het o.v!
waarom met een auto als je ook met de bus kan?? van autorijden worden mensen alleen maar gehaast.
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 03-07-2001 01:42]
quote:Wauw, kan ik 't es één keertje met Midioot eens zijn.
Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet helemaal eens gaan zijn........
Vooral dat laatste is een goed punt.
quote:Lees nou eens! Er staat, ALS ze vernield worden kost het de belastingbetaler alleen maar meer geld.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:39 schreef Hummerr het volgende:
[..]
Onzin:Die palen leveren alleen maar geld op.
quote:Ja, die paar kilometer die je gemiddeld harder zou kunnen rijden zou ook zoveel uitmaken. Je zou hooguit een paar minuten eerder aankomen op je werk (en dan doel ik dus niet op korte ritjes). Daarbij sta je waarschijnlijk toch in de file. En nee, dat wordt niet veroorzaakt doordat je niet hard mag rijden, maar doordat er simpelweg veel te veel auto's op de weg zijn.
Als hier nou gewoon eens een beetje doorgereden mocht worden op bepaalde snelwegen is er geen enkel probleem.
quote:Halleluja!
Het o.v!
quote:Tja, zo zit het Nederlands rechtssysteem nou eenmaal in elkaar. Gelijke behandeling voor IEDEREEN. Geen onderscheid maken daarin, maar gewoon gelijke straffen, gebaseerd op vergrijp, niet op inkomen en dat lijkt me een goede zaak. Het inkomensverschil wordt genivelleerd door middel van belasting, daar moet de rechtspraak zich niet mee bemoeien, die moeten zo objectief mogelijk blijven.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:32 schreef Midioot het volgende:
[..]
quote:Waarmee ik bedoelde dat het niet in verhouding staat met wat ze opleveren.Lees nou eens!
Op dinsdag 03 juli 2001 01:45 schreef Lithion het volgende:[..]
Lees nou eens! Er staat, ALS ze vernield worden kost het de belastingbetaler alleen maar meer geld.
[..]
quote:Vraag mij serieus af wat er verkeerd is aan een beetje
Ja, die paar kilometer die je gemiddeld harder zou kunnen rijden zou ook zoveel uitmaken. Je zou hooguit een paar minuten eerder aankomen op je werk (en dan doel ik dus niet op korte ritjes).
quote:Leuk dat je mij een welbekend stukje geografie probeerd bij te leren
Daarbij sta je waarschijnlijk toch in de file. En nee, dat wordt niet veroorzaakt doordat je niet hard mag rijden, maar doordat er simpelweg veel te veel auto's op de weg zijn.
quote:I.d.d!
Halleluja!
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 03-07-2001 02:01]
En ookal zijn ze vervelend, door rood licht rijden is verboden. Als je dan wordt geflitst ben je fout en verdien je een boete. Als je te hard rijd, en okee doe ik ook, dan ben je ook fout. En als je dan een boete krijgt dan moet je niet zeuren.
Waar ik me trouwens wel aan erger is mensen die 60 gaan rijden waar je 80 mag. Naar mijn mening behoren deze mensen tot de gevaarlijkste automobilisten. Omdat anderen er omheen willen en dan krijg je ongelukken. Neem de wâldwei tussen Leeuwarden en Drachten, of de weg tussen kop afsluitdijk en Harlingen. Beiden bekend als dodenweg.
quote:Wie te hard rijd heeft een langere remweg. De rest van het verkeer schat jou snelheid verkeerd in. Het is irritant. En naar mijn mening ben je een moordenaar.
Op dinsdag 03 juli 2001 01:53 schreef Hummerr het volgende:
Vraag mij serieus af wat er verkeerd is aan een beetje
doorrijden.
Flitskasten kunnen op sommige plaatsen een gunstig effect hebben, maar ze moeten wel in het zicht staan. Overigens is 80 % van de flitskasten leeg. En met 70 s'nachts over ringweg Groningen is idd onzinnig langzaam.
Snelheidscontroles wekken echter ontzettend veel aggressie op. Tijdens mijn stage bij 3VO heb ik een aantal keren een snelheidscontrole uitgevoerd mbv de radar (alleen de snelheid vaststellen, niet BEKEUREN dus). Het is mij opgevallen hoe vaak de middelvinger werd opgestoken en ik ben zelfs een keer bedreigd. Ook zijn er automobilisten die ineens op de rem gaan staan terwijl ze niet in hun spiegels kijken. De snelheidscontrole op zich kan dus ook gevaarlijke situaties opleveren.
quote:Ow, dat stel jij ff en-passant vast? Mensen gaan er anders wel degelijk zachter van rijden.
Ik vrees dat we het voor de verandering eens niet helemaal eens gaan zijn........
quote:Mwah... Ook rijken zijn zeker niet scheutig hoor.
Maar het bekende (en gevreesde) Duitse puntensysteem zou beter zijn.
quote:Van irritant naar moordenaar, jij hebt wel een heel kort lontje
Op dinsdag 03 juli 2001 10:50 schreef Num het volgende:
[..]
Wie te hard rijd heeft een langere remweg. De rest van het verkeer schat jou snelheid verkeerd in. Het is irritant. En naar mijn mening ben je een moordenaar.
quote:Dus omdat jij je niet aan de snelheidslimiet kan houden moeten we allemaal maar 'doorrijden'? Nederland is heel wat kleiner en voller dan Duitsland of Spanje volgens mij.
Vraag mij serieus af wat er verkeerd is aan een beetje
doorrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |