abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16290617
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen deze twee busjes zelfverdedegingsmiddeltjes. Wat zijn de gevolgen, herstelt degene wel nadat hij / zij dit spul in het gezicht heeft gekregen? En wat is de houdbaarheidsdatum van die flesjes?
Wat is een goed alternatief ervoor, want ik weet dat het strafbaar is om dit goedje in Nederland bij je te hebben
we moeten ons maar massaal laten verkrachten, blijkbaar

Na alle nare berichten over het nieuws over die vermoorde conrector en vandaag die directeur zou ik ook wel graag iets willen hebben om me mee te verweren mocht dat nodig zijn

pi_16290647
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:09 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik vroeg me af wat het verschil is tussen deze twee busjes zelfverdedegingsmiddeltjes. Wat zijn de gevolgen, herstelt degene wel nadat hij / zij dit spul in het gezicht heeft gekregen? En wat is de houdbaarheidsdatum van die flesjes?
Wat is een goed alternatief ervoor, want ik weet dat het strafbaar is om dit goedje in Nederland bij je te hebben

Na alle nare berichten over het nieuws over die vermoorde conrector en vandaag die directeur zou ik ook wel graag iets willen hebben om me mee te verweren mocht dat nodig zijn

goed alternatief is insectenspray uit een tropisch land! Serieus.. dat spul slaat zoooooo op je ogen en je longen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_16290676
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:10 schreef Naamah het volgende:

[..]

goed alternatief is insectenspray uit een tropisch land! Serieus.. dat spul slaat zoooooo op je ogen en je longen!

pi_16290739
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:11 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

ja écht!!! heb weleens een half uur buiten staan bijkomen nadat ik dat spul in een kamer heb gebruikt.. zow..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:14:00 #5
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16290760
Haarlak, verfbus of die nieuwe "smurfenspray" (spuit een blauw goedje dat je er niet vanaf krijgt)
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:14:29 #6
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16290777
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:14 schreef Furby het volgende:
"smurfenspray"
Heet "X-marker" geloof ik.
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_16290812
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:14 schreef Furby het volgende:
Haarlak, verfbus of die nieuwe "smurfenspray" (spuit een blauw goedje dat je er niet vanaf krijgt)
Huh, waar wordt dat normaal voor gebruikt dan? Of is het gewoon verf?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_16290852
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:15 schreef MUUS het volgende:

[..]

Huh, waar wordt dat normaal voor gebruikt dan? Of is het gewoon verf?

Om smurfen te maken hé

DUH!

donderdag 15 januari 2004 @ 18:17:03 #9
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16290871
Nee, speciaal ontworpen voor verdediging. Klein busje en je herkent dat figuur nog dagen aan z'n blauwe smoel

Bij de sigarrettenzaak hebben ze het gewoon op de toonbank dus lijkt het me (nog?) legaal iig.

donderdag 15 januari 2004 @ 18:18:14 #10
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_16290902
X-marker is volgens mij inderdaad de enigste alternatief die nog legaal is.
No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:18:43 #11
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16290918
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:19:49 #12
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16290948
quote:
X-marker:
X-marker is een zelfverdedigingsspray,(Qua uitelijk zou hij verward kunnen worden door het wettelijk verboden traangas of pepperspray maar x-marker is niet verboden door de Nederlandse wetgeving).
Dit houdt in dat hij alleen in noodsituaties gebruikt mag worden.
Dit betekent grofweg wanneer lijf, eerbaarheid of goederen in gevaar zijn of zullen gaan komen. Een kanttekening is dat dit alleen mag als er echt geen andere optie is om deze "aanval" af te wenden.
Dus, als men weg kan komen moet men het ook doen.
Als men zeker weet het bovenstaande van toepassing is mag x-marker gebruikt gaan worden.
Het product heeft de volgende werking:
Na het verlaten van de spray zal de blauwe vloeistof vrijwel direct na impact op het lichaam,(lees gezicht), zich omvormen tot een schuimerige laag.
Het beste is dit te vergelijken met het opschuimen van scheerschuim.

Doordat de dader het zicht wordt ontnomen zal hij zijn aanval staken om het schuim uit zijn ogen te verwijderen.
Vanaf dit moment zal het slachtoffer de tijd krijgen om te ontkomen aan de aanvaller en in zich in veiligheid te brengen.
Om een dader te pakken te krijgen zal men aangifte moeten doen en zal men een persoonsomschrijving moeten maken.
Omdat de aanval een grote mate van stress en angst met zich meebrengt en vaak volkomen onverwachts plaatsvind is het voor de meeste slachtoffers vaak onmogelijk om een correcte en complete persoonbeschrijving te doen. Dit met gevolg dat een dader vaak niet kan of mag worden vervolgd.

X-marker heeft dit ondervangen door een kleurstof toe te voegen,(welke ongevaarlijk is voor de gezondheid), die diep in de huid dringt en de dader tot ongeveer 3 dagen voorziet van een blauw gezicht. Zelfs na een flinke wasbeurt zal de kleurstof zichtbaar zijn.

pi_16291006
Waarmee jezelf beschermen deel 2
staat een heleboel info over dat soort dingen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_16291037
quote:

Ahum, nu er in Den Haag een conrector is doodgeschoten, ben jij bang dat je verkracht wordt?
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken?

Bovendien helpt zo'n busje niet zo goed tegen pistolen.

Geluk duurt je leven lang.
pi_16291081
als jij je echt veilig wilt voelen moet je die tv van je eens uitzetten en eens naar indymedia.nl surfen welcome to te real world neo
pi_16291107
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:19 schreef Furby het volgende:

[..]

Men, hoe vet , dit moest ik ook maar es aan gaan schaffen, echt kicken.
I`m not a complete idiot.... Some parts are missing
pi_16291193

whehe
er is hier in de buurt een dealer, morgen ff kijken of het niet al te duur is
anders hou ik t wel bij n busje haarlak
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_16291379
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:22 schreef Geluk het volgende:

[..]

Ahum, nu er in Den Haag een conrector is doodgeschoten, ben jij bang dat je verkracht wordt?
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken?

Onveiligheid is geen rationeel gevoel.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat mensen zich steeds onveiliger gaan voelen. Maar of dat komt doordat er meer aandacht aan wordt besteed of dat het echt onveiliger wordt, weet ik niet.
pi_16291488
Retorische vraag die ik stelde

[Dit bericht is gewijzigd door miendobbelsteen op 15-01-2004 18:41]

pi_16291547
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:35 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Onveiligheid is geen rationeel gevoel.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat mensen zich steeds onveiliger gaan voelen. Maar of dat komt doordat er meer aandacht aan wordt besteed of dat het echt onveiliger wordt, weet ik niet.

Kijk, jij snapt het
Het heeft bij mij te maken met een algemeen gevoel van onveiligheid inderdaad
pi_16291570
pepperspray mag toch niet? er zit net iemand in de bak die een winkeldief had opgepakt met pepperspray.. degene die hem opgepakt had werd toen ook gearresteerd op verboden wapen bezit
verlangen voorbij vanitas
pi_16291615
quote:
Een busje pepperspray heeft een preventieve werking op verkrachtingen ?

De kans is groter dat je de verkrachter helpt door jezelf in je gezicht te spuiten, dan dat je tijd (of de heldere gedachte) hebt om je busje pepperspray te pakken.

Het enige dat zo'n busje geeft is een veiliger gevoel. Dus eigenlijk heb je dat busje niet nodig, maar moet je ff rationeel tegen het mogelijke gevaar aankijken.

En als een busje CS gas of Pepperspray je daarbij helpt, ach...

pi_16291799
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Een busje pepperspray heeft een preventieve werking op verkrachtingen ?

De kans is groter dat je de verkrachter helpt door jezelf in je gezicht te spuiten, dan dat je tijd (of de heldere gedachte) hebt om je busje pepperspray te pakken.

Het enige dat zo'n busje geeft is een veiliger gevoel. Dus eigenlijk heb je dat busje niet nodig, maar moet je ff rationeel tegen het mogelijke gevaar aankijken.

En als een busje CS gas of Pepperspray je daarbij helpt, ach...

Ik heb dus CS gas, dat is toch traangas en strafbaar?

Ja, ergens heb je wel gelijk, als die man dat flesje naar mij toedraait krijg ik het in mijn gezicht
Echt klote, ik wil mezelf toch kunnen verdedigen

pi_16291845
Uit een ander topic
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:34 schreef SHERMAN het volgende:

En volgens mij heb je aan veel vechtsporten niet zo heel veel. Het meeste is puur show en daar heb je niks. Er zijn wel vechtsporten die er gewoon op gericht zijn om de tegenstander uit te schakelen. ( Er is een hele goeie israelische vechtsport ben er alleen de naam ff van kwijt)

Het gewicht en of lengte doet er trouwens niet altijd toe. Je kan een geweldig grote man zijn. Maar als je goed getraint bent en weet wat je moet doen dan kan een klein jochie hem nog neer krijgen. Het gaat gewoon puur om het grove werk. Als je op straat word aan gevallen dan zijn er geen regels.

pi_16292019
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:51 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Ik heb dus CS gas, dat is toch traangas en strafbaar?

Yep
quote:
Ja, ergens heb je wel gelijk, als die man dat flesje naar mij toedraait krijg ik het in mijn gezicht
Echt klote, ik wil mezelf toch kunnen verdedigen
Kijk eerst een naar de kans dat je verkracht kan worden. Die is echt ongelooflijk klein. Je maakt je toch ook niet zorgen over het feit dat je onder een bus of auto kan komen ? En dat gebeurt dagelijks 10 keer.

En verdedigen ? Gebruik gewoon je verstand. Ga niet in je eentje 's nachts door parken lopen en andere achteraf plekken.

Maar nogmaals, ga voor jezelf na wat de kans is dat je ooit verkracht wordt. Verkrachters zijn meestal bekenden of zelfs vrienden. De kans dat je op straat wordt verkracht is echt miniem.

Overvallers kun je gewoon het beste hun zin geven. Meestal ben je gewoon verzekerd, en persoonlijk zou ik mijn leven niet in de waagschaal leggen voor een paar rotcenten. Maar goed.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')