abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16288290
quote:
ARNHEM - Leden van de Koninklijke Marechaussee gaan opnieuw naar Irak om onderzoek te doen naar het schietincident van eind december. Dat deelde een woordvoerder van het Openbaar Ministerie in Arnhem donderdag mee. Hij wil niet toelichten wat de marechaussee precies gaat onderzoeken.

Premier Balkenende tijdens zijn bliksembezoek begin dit jaar aan de Nederlandse mariniers het Iraakse As Samawah.

Justitie verdenkt de 43-jarige marinier Erik O. ervan 27 december een Iraakse plunderaar te heben doodgeschoten. Enkele dagen na het incident werd de sergeant-majoor naar Nederland overgebracht en gevangen gezet. Op last van de rechter-commissaris in Arnhem werd zijn voorlopige hechtenis na een week opgeheven.

Sergeant-majoor O. maakt deel uit van de snelle-reactie-eenheid van het Nederlandse mariniersbataljon, onderdeel van de stabilisatiemacht SFIR in Irak. Op zaterdag 27 december joegen mariniers in de buurt van het zuidelijk gelegen As Samawah een groep plunderaars uiteen. Die zou het hebben voorzien op een container die van een vrachtwagen was gevallen.

Bij de actie zijn waarschuwingsschoten gelost. Een Irakees werd getroffen en overleed. De marechaussee en justitie begonnen daarop een onderzoek, waarna een verdenking tegen de marinier rees

Bron

[Dit bericht is gewijzigd door kLowJow op 15-01-2004 16:57]

pi_16288335
Hoe kan justitie ooit bewijzen dat die man overleden is door de kogel van de marinier, er is immers nooit sectie verricht op die man
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
  FOK!fotograaf donderdag 15 januari 2004 @ 16:58:21 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16288384
Je bent plunderaar, dan accepteer je eventuele gevolgen toch ook? Ik vind het echt belachelijk dat ze toch die soldaat proberen te veroordelen. Laat ze eerst maar eens de écht belangrijke zaken aanpakken zoals schietende pubertjes!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_16288395
Geen idee.. Ik dacht dat dit al afgelopen was.
  FOK!fotograaf donderdag 15 januari 2004 @ 16:58:58 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_16288410
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:57 schreef TalkShowHost het volgende:
Hoe kan justitie ooit bewijzen dat die man overleden is door de kogel van de marinier, er is immers nooit sectie verricht op die man
Er is waarschijnlijk veel familie die ooggetuige was .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_16288652
Ik vraag me af wat er in godsnaam nog te onderzoek valt. Gaan ze op de straat kijken of die kogel niet toevallig op het wegdek tegen die Irakees is geketst ofzo?
pi_16288796
De logica is ook ver te zoeken. Je stuurt millitairen naar een land waar geweld schering en inslag is, de kogels fluiten om je oren maar je mag niet terug schieten...hooguit in de lucht
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_16289046
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:58 schreef freud het volgende:

[..]

Er is waarschijnlijk veel familie die ooggetuige was .

Een stelletje overhitte zandhappers die betrouwbaarder zijn dan een sectie. Dag hoor. Die lui zijn zelf met het lichaam weggerend dus valt er niet veel meer te bewijzen.
Censuur is een extreme uiting van angst.
pi_16291574
Marinier aangeklaagd voor moord -deel 3-
Dat kan daar, gastslotje. .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')