Mijn vraag is: Vindt politiek correct links dit nog normaal, of moeten wij met onze kinderen maar gewoon voortaan helemaal thuis blijven zitten?
En ja, ik zet het hier toch neer, omdat ik vind dat deze discussie nog lang niet is uitgeblust.
Het spijt me dat het weer De Marokkanen zijn, maar ik vind dat dit nu eens onderhand afgelopen moet zijn. Flink aanpakken die handel. 18 en 19 jaar, volwassen, de bak in.
quote:
- Bron: TelegraafEen woedende groep van ongeveer twintig Marokkaanse jongeren heeft zaterdagmiddag geprobeerd het kantoor van de bewakingsdienst te bestormen op het attractiepark Six Flags Holland in Biddinghuizen. Politie en bewaking werden met stenen bekogeld. Drie jongeren van 18 en 19 jaar uit Ede zijn aangehouden.
Aanleiding vormde de aanhouding van een Marokkaan uit de groep, die een 24-jarige inwoonster van Lelystad op het terrein van het attractiepark ernstig had mishandeld. Het slachtoffer liep daarbij letsel aan beide armen en benen op en moest haar verwondingen in het ziekenhuis laten hechten.
Toen de politie aanstalten maakte om de verdachte, die zich vrijwillig had gemeld, naar het bureau te brengen, sloeg de vlam in de pan. Zowel de jongeren als hun begeleiders stelden zich agressief op. Een lid van de bewakingsdienst kreeg rake klappen.
De situatie dreigde volledig uit de hand te lopen toen de Marokkanen het bewakingskantoor trachtten te bestormen. In allerijl werd een hond van de bewakingsdienst ingezet, die de groep op afstand wist te houden.
Hierop trokken de Marokkanen zich terug, maar begonnen met stenen te gooien. Met veel moeite wisten politie en bewakingsdienst hen het attractiepark uit te werken, waarbij geschrokken bezoekers veilig op afstand bleven.
quote:Hier mag je schijnbaar ook niet zomaar alles zeggen, maar ik word steeds kwader. Het is ongeveer elke week raak dat er weer zo'n groep dit soort geweld uithaalt.
Op maandag 02 juli 2001 12:19 schreef bossie het volgende:
Daar was ik dus bij.En voor zo'n bericht werd ik geband op dat Themepark forum
Verkrachting en of mishandeling van jonge vrouwen, schijnen ze heel gewoon te vinden. Ik wil dat er eens daadwerkelijk iets aan gedaan wordt.
Dit kan toch zo niet verder gaan?
Over twee weken hebben wij vakantie en willen we ook naar een paar attractie-parken, maar als je dan zoiets leest, durf je al bijna niet te gaan met twee jonge kinderen.
Sorry hoor, maar ik ben het zat!!
quote:Wat wil je nu, dat alle Marokanen opgepakt worden. Of dat iedere groep (ongeacht nationaliteit) die een dergelijke actie onderneemt aanpakken?
Op maandag 02 juli 2001 12:17 schreef Gia het volgende:
Het volgende las ik op de frontpage en ik was lichtelijk verbaasd dat het nog niet hier stond.Mijn vraag is: Vindt politiek correct links dit nog normaal, of moeten wij met onze kinderen maar gewoon voortaan helemaal thuis blijven zitten?
En ja, ik zet het hier toch neer, omdat ik vind dat deze discussie nog lang niet is uitgeblust.
Het spijt me dat het weer De Marokkanen zijn, maar ik vind dat dit nu eens onderhand afgelopen moet zijn. Flink aanpakken die handel. 18 en 19 jaar, volwassen, de bak in.
[..]
Je hebt het er over dat het weer De Marokkanen zijn. Waarom denk je dat zij het weer zijn? Is het iets in de genen wat niet deugt? Hun opvoeding wellicht? Iets anders?
Denk je trouwens dat repressie (gevangenisstraf en dergelijke) de oplossing van het probleem is? Denk je dat het afschrikt of dat ze als ze de gevangenis uitkomen betere personen geworden zijn en dergelijk gedrag niet meer vertonen?
Zelf ben ik van mening dat dergelijk gedrag niet getollereerd moet worden. Oppakken, boetes, celstraf. MAAR ondertussen moet je wel nadenken WAAROM deze groep jongeren zo vaak de fout in gaat. Ik denk dat het voor een zeer groot deel te maken heeft met het feit dat ze in een maatschappij leven waarvan ze niet het gevoel hebben dat zij daar een onderdeel van zijn, en dat zijn zich enigszins verantwoordelijk voor hoeven te voelen. Zonder enig verantwoordelijkheids gevoel voor de maatschappij zal het mensen (allochtoon of autochtoon) allemaal aan hun reet roesten. Straf of geen straf maakt dan niets uit...
Ik denk dus dat naast een signaal dat dergelijk gedrag niet gepikt wordt, de betrokkenheid vergroot moet worden. Anders is het dweilen met de kraan open...
Maar ik ga er verder niet over hebben voordat ik hier ook geband wordt....
het maakt mij niet uit of het nu weer marrokanen zijn of niet, maar op dit soort mensen ik dus
Beetje respect voor de Medemens is bij sommige mensen niet te vinden...
[Dit bericht is gewijzigd door G-spotter2001 op 02-07-2001 12:31]
quote:Waarom hebben de Turken deze problemen niet, of andere groepen allochtonen?
Op maandag 02 juli 2001 12:26 schreef Doc het volgende:Je hebt het er over dat het weer De Marokkanen zijn. Waarom denk je dat zij het weer zijn? Is het iets in de genen wat niet deugt? Hun opvoeding wellicht? Iets anders?
quote:Politiek correct links vindt dat het de schuld is van de Nederlandse samenleving die de Marokkanen steevast discrimineert.
Op maandag 02 juli 2001 12:17 schreef Gia het volgende:
Mijn vraag is: Vindt politiek correct links dit nog normaal
quote:Persoonlijk denk ik dat opvoeding (en dus culturele achtergrond) een grote rol speelt. Ik kan eigenlijk nauwelijks een andere reden bedenken, als je bedenkt dat bijv. de 3e generatie Turken veel minder problemen schijnt te veroorzaken.
Op maandag 02 juli 2001 12:26 schreef Doc het volgende:[..]
Je hebt het er over dat het weer De Marokkanen zijn. Waarom denk je dat zij het weer zijn? Is het iets in de genen wat niet deugt? Hun opvoeding wellicht? Iets anders?
[..]
quote:Oke, ik kan me hier grotendeels in vinden. Maar hoe wil jij die "betrokkenheid" bij de maatschappij vergroten. Mijn betrokkenheid komt voor een groot deel uit mezelf en zal voor het grootste deel het gevolg zijn van mijn opvoeding. En hoe wil jij deze mensen dan aanpakken.
Op maandag 02 juli 2001 12:26 schreef Doc het volgende:
Zelf ben ik van mening dat dergelijk gedrag niet getollereerd moet worden. Oppakken, boetes, celstraf. MAAR ondertussen moet je wel nadenken WAAROM deze groep jongeren zo vaak de fout in gaat. Ik denk dat het voor een zeer groot deel te maken heeft met het feit dat ze in een maatschappij leven waarvan ze niet het gevoel hebben dat zij daar een onderdeel van zijn, en dat zijn zich enigszins verantwoordelijk voor hoeven te voelen. Zonder enig verantwoordelijkheids gevoel voor de maatschappij zal het mensen (allochtoon of autochtoon) allemaal aan hun reet roesten. Straf of geen straf maakt dan niets uit...Ik denk dus dat naast een signaal dat dergelijk gedrag niet gepikt wordt, de betrokkenheid vergroot moet worden. Anders is het dweilen met de kraan open...
quote:Inderdaad
Op maandag 02 juli 2001 12:35 schreef R@b het volgende:[..]
Politiek correct links vindt dat het de schuld is van de Nederlandse samenleving die de Marokkanen steevast discrimineert.
[Multikul mode aan]
Die jongens worden overal raar aangekeken en geweigerd. Eindelijk komen ze wel ergens binnen, en dan lopen die gasten een beetje te dollen en voor te dringen (doen Nederlanders ook vaak hoor) en dan begint zo'n kenau te bleren. In Marroko is het niet normaal dat een vrouw een grote mond geeft dus ja, dan willen ze nog wel eens zo reageren.
Maar ja, in het artikel stond dat de jongen zich vrijwillig melde, maar dat de politie daarmee de vlam in de pan sloeg
Als die politie nou eens rekening hield met hun achtergrond, zou dit allemaal niet gebeurt zijn
[/Multikul mode uit]
Mijn menig over die gasten is allang duidelijk, en een vreemdelingenlegioen oprichten klinkt me helemaal niet meer zo slecht in de oren
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 02-07-2001 12:42]
quote:De maatschappij heeft een probleem met "de Marokkanen".
Op maandag 02 juli 2001 12:29 schreef bossie het volgende:
Wat heeft de maatschappij daarmee te maken
Ze komen de rij van de Space Shot in en beginnen gewoon voor te dringen.
Dat was dus waarschijnlijk het begin ervan en dat daarna die vrouw mishandeld werd.Maar ik ga er verder niet over hebben voordat ik hier ook geband wordt....
BTW, het is in NL niet anders dan in Disneyland Parijs met Algerijnen.
Het is beestachtig irritant als dergelijk onbeschoft tuig zich zo gedraagt, en directe ontzegging tot dat pretpark is meer dan logisch. Maar de volgende dag staat er weer een nieuwe groep... Dan kan je als oplossing verzinnen dat het pretpark verboden is voor Marokkanen, maar dan pak je ook onschuldigen aan.
Waar je naar moet zoeken is een oplossing die ten eerste zorgt dat er niet telkens groepen zijn die stelselmatig rotzooi willen trappen, en ondertussen dat je geen onschuldigen dupeert. Als iemand een oplossing weet...?
Mijns inziens is het eem maatschappelijk probleem waarbij een voorval als in het pretpark een symptoom. De oplossing zal dan ook gevonden moeten worden in een groter verband.
quote:wat is dat nu weer voor onzin
Op maandag 02 juli 2001 12:40 schreef X-Ray het volgende:[..]
[Multikul mode aan]
Die jongens worden overal raar aangekeken en geweigerd. Eindelijk komen ze wel ergens binnen, en dan lopen die gasten een beetje te dollen en voor te dringen (doen Nederlanders ook vaak hoor) en dan begint zo'n kenau te bleren. In Marroko is het niet normaal dat een vrouw een grote mond geeft dus ja, dan willen ze nog wel eens zo reageren.
Maar ja, in het artikel stond dat de jongen zich vrijwillig melde, maar dat de politie daarmee de vlam in de pan sloeg
Als die politie nou eens rekening hield met hun achtergrond, zou dit allemaal niet gebeurt zijn
[/Multikulm mode uit]
quote:De multikul mode stond aan
Op maandag 02 juli 2001 12:42 schreef G-spotter2001 het volgende:[..]
wat is dat nu weer voor onzin
![]()
quote:eeeh is dit nu serieus bedoelt?
Op maandag 02 juli 2001 12:40 schreef X-Ray het volgende:
[Multikul mode aan]
[/Multikulm mode uit]
quote:Precies, dat is de vraag... als we daar nou eens proberen een antwoord voor te zoeken, zouden we al een heel stuk verder zijn dan alleen maar roepen 'Het zijn ook altijd dezelfden!' e.d.
Op maandag 02 juli 2001 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom hebben de Turken deze problemen niet, of andere groepen allochtonen?
quote:Turken worden even hard aangepakt als Marokkanen, Soemaliërs, Belgen of Egyptenaren, dus daar zit het verschil niet in. Blijkbaar zit er toch een verschil in het effect van een gevangenisstraf van 2 jaar voor een Turk of een Marokkaan, maar waardoor ontstaat dit verschil dan?
Ik denk dat als ze wat harder aangepakt worden, dat de volgende groep wel eerst nadenkt. Nu gebeurt er dus nauwelijks iets. Ze pakken er twee op, die een paar uur taakstraf krijgen of zo. Die lui lachen ons gewoon recht in ons gezicht uit.
Maatschappelijke betrokkenheid is inderdaad een zeer grote factor in dit soort zaken. Op het moment dat iemand geen affiniteit met z'n eigen leefomgeving heeft, zal deze ook geen bal geven om wat er met die leefomgeving gebeurt, of zijn eigen positie in die leefomgeving. In het bedrijfsleven zie je dit ook. Een werknemer die toegewijd is, die affiniteit heeft met het product en het proces is vele malen productiever dan iemand die zich totaal niet met product of bedrijf kan identificeren. Eén van de belangrijkste punten hierbij is dat een werknemer van de ene kant duidelijke taakomschrijving krijgt en van de andere voldoende ruimte moet heeft om bepaalde zaken te regelen. Toegepast op de maatschappij moet het dus duidelijk worden op welke manier je deel uit maakt van de maatschappij (of überhaupt DAT je deel uitmaakt van de maatschappij) en dat duidelijk wordt welke mogelijkheden ze hebben in die maatschappij (en dat de mogelijkheden worden uitgebreid). Je ziet keer op keer dezelfde kenmerken van deze jongeren voorbijkomen:
- Weinig toekomstperspectief
- Niet thuisvoelen in de maatschappij
- Geen gevoel van maatschappelijk belang
Precies die zaken die je ook in het bedrijfsleven ziet terugkomen en die ook daar voor problemen zorgen. Maar de vraag is, hoe je dit aan moet pakken. In een bedrijf kun je het proces aanpassen zodat er een uitgebreidere regelcapaciteit voor de werknemer ontstaat en daardoor de werknemer meer betrokken bij het werk raakt. Een maatschappij ligt in die zin moeilijker, omdat een maatschappij nauwelijks te veranderen is.
quote:
Op maandag 02 juli 2001 12:42 schreef G-spotter2001 het volgende:[..]
wat is dat nu weer voor onzin
![]()
De politie pakt hem terecht op! als je iemand het ziekenhuis in slaat (of jue nu Alochtoon bent of niet) moet je gewoon opgepakt worden.
Beter lezen!
Dit is de "Multikul Mode"!
Een sarcastische manier om duidelijk te maken hoe de linkse rakkers hier altijd dit soort dingen goed praten
Ik laat alleen even zien hoe men dat soort onzin eruit gooit
Mijn mening is ABSOLUUT niet diegene die tussen de Multikul haakjes staat!
Mijn mening is een enkelte Marrokaanse Sahara zonder waterflessen erbij
quote:Dat komt, Kasper, omdat een bepaalde groep mensen op dit forum niet voor elke voetbalsupporter een topic opent, maar wel voor elke buitenlander.
Op maandag 02 juli 2001 12:36 schreef kasper het volgende:
Wanneer mensen in groepsverband iets doen wat niet mag, wordt dat door de maatschappij veroordeeld, en terecht. Wanneer deze groep mensen een naam krijgt zoals "jongeren", "voetbalsupporters", etc. valt niemand daarover. Enkel wanneer de groep uit Marokanen blijkt te betstaan en dit als zodanig ook in het nieuws komt, wordt meteen het woord 'discriminatie' gebruikt. Hoe kan dat toch...?
[on topic]
Ja, Gia, ik ben het er mee oneens dat je dit weer koppelt aan een bevolkingsgroep.
Los daarvan: arresteren, goed aanpakken.
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |