Mijn vraag is: Vindt politiek correct links dit nog normaal, of moeten wij met onze kinderen maar gewoon voortaan helemaal thuis blijven zitten?
En ja, ik zet het hier toch neer, omdat ik vind dat deze discussie nog lang niet is uitgeblust.
Het spijt me dat het weer De Marokkanen zijn, maar ik vind dat dit nu eens onderhand afgelopen moet zijn. Flink aanpakken die handel. 18 en 19 jaar, volwassen, de bak in.
quote:
- Bron: TelegraafEen woedende groep van ongeveer twintig Marokkaanse jongeren heeft zaterdagmiddag geprobeerd het kantoor van de bewakingsdienst te bestormen op het attractiepark Six Flags Holland in Biddinghuizen. Politie en bewaking werden met stenen bekogeld. Drie jongeren van 18 en 19 jaar uit Ede zijn aangehouden.
Aanleiding vormde de aanhouding van een Marokkaan uit de groep, die een 24-jarige inwoonster van Lelystad op het terrein van het attractiepark ernstig had mishandeld. Het slachtoffer liep daarbij letsel aan beide armen en benen op en moest haar verwondingen in het ziekenhuis laten hechten.
Toen de politie aanstalten maakte om de verdachte, die zich vrijwillig had gemeld, naar het bureau te brengen, sloeg de vlam in de pan. Zowel de jongeren als hun begeleiders stelden zich agressief op. Een lid van de bewakingsdienst kreeg rake klappen.
De situatie dreigde volledig uit de hand te lopen toen de Marokkanen het bewakingskantoor trachtten te bestormen. In allerijl werd een hond van de bewakingsdienst ingezet, die de groep op afstand wist te houden.
Hierop trokken de Marokkanen zich terug, maar begonnen met stenen te gooien. Met veel moeite wisten politie en bewakingsdienst hen het attractiepark uit te werken, waarbij geschrokken bezoekers veilig op afstand bleven.
quote:Hier mag je schijnbaar ook niet zomaar alles zeggen, maar ik word steeds kwader. Het is ongeveer elke week raak dat er weer zo'n groep dit soort geweld uithaalt.
Op maandag 02 juli 2001 12:19 schreef bossie het volgende:
Daar was ik dus bij.En voor zo'n bericht werd ik geband op dat Themepark forum
Verkrachting en of mishandeling van jonge vrouwen, schijnen ze heel gewoon te vinden. Ik wil dat er eens daadwerkelijk iets aan gedaan wordt.
Dit kan toch zo niet verder gaan?
Over twee weken hebben wij vakantie en willen we ook naar een paar attractie-parken, maar als je dan zoiets leest, durf je al bijna niet te gaan met twee jonge kinderen.
Sorry hoor, maar ik ben het zat!!
quote:Wat wil je nu, dat alle Marokanen opgepakt worden. Of dat iedere groep (ongeacht nationaliteit) die een dergelijke actie onderneemt aanpakken?
Op maandag 02 juli 2001 12:17 schreef Gia het volgende:
Het volgende las ik op de frontpage en ik was lichtelijk verbaasd dat het nog niet hier stond.Mijn vraag is: Vindt politiek correct links dit nog normaal, of moeten wij met onze kinderen maar gewoon voortaan helemaal thuis blijven zitten?
En ja, ik zet het hier toch neer, omdat ik vind dat deze discussie nog lang niet is uitgeblust.
Het spijt me dat het weer De Marokkanen zijn, maar ik vind dat dit nu eens onderhand afgelopen moet zijn. Flink aanpakken die handel. 18 en 19 jaar, volwassen, de bak in.
[..]
Je hebt het er over dat het weer De Marokkanen zijn. Waarom denk je dat zij het weer zijn? Is het iets in de genen wat niet deugt? Hun opvoeding wellicht? Iets anders?
Denk je trouwens dat repressie (gevangenisstraf en dergelijke) de oplossing van het probleem is? Denk je dat het afschrikt of dat ze als ze de gevangenis uitkomen betere personen geworden zijn en dergelijk gedrag niet meer vertonen?
Zelf ben ik van mening dat dergelijk gedrag niet getollereerd moet worden. Oppakken, boetes, celstraf. MAAR ondertussen moet je wel nadenken WAAROM deze groep jongeren zo vaak de fout in gaat. Ik denk dat het voor een zeer groot deel te maken heeft met het feit dat ze in een maatschappij leven waarvan ze niet het gevoel hebben dat zij daar een onderdeel van zijn, en dat zijn zich enigszins verantwoordelijk voor hoeven te voelen. Zonder enig verantwoordelijkheids gevoel voor de maatschappij zal het mensen (allochtoon of autochtoon) allemaal aan hun reet roesten. Straf of geen straf maakt dan niets uit...
Ik denk dus dat naast een signaal dat dergelijk gedrag niet gepikt wordt, de betrokkenheid vergroot moet worden. Anders is het dweilen met de kraan open...
Maar ik ga er verder niet over hebben voordat ik hier ook geband wordt....
het maakt mij niet uit of het nu weer marrokanen zijn of niet, maar op dit soort mensen ik dus
Beetje respect voor de Medemens is bij sommige mensen niet te vinden...
[Dit bericht is gewijzigd door G-spotter2001 op 02-07-2001 12:31]
quote:Waarom hebben de Turken deze problemen niet, of andere groepen allochtonen?
Op maandag 02 juli 2001 12:26 schreef Doc het volgende:Je hebt het er over dat het weer De Marokkanen zijn. Waarom denk je dat zij het weer zijn? Is het iets in de genen wat niet deugt? Hun opvoeding wellicht? Iets anders?
quote:Politiek correct links vindt dat het de schuld is van de Nederlandse samenleving die de Marokkanen steevast discrimineert.
Mijn vraag is: Vindt politiek correct links dit nog normaal
quote:Persoonlijk denk ik dat opvoeding (en dus culturele achtergrond) een grote rol speelt. Ik kan eigenlijk nauwelijks een andere reden bedenken, als je bedenkt dat bijv. de 3e generatie Turken veel minder problemen schijnt te veroorzaken.
Op maandag 02 juli 2001 12:26 schreef Doc het volgende:[..]
Je hebt het er over dat het weer De Marokkanen zijn. Waarom denk je dat zij het weer zijn? Is het iets in de genen wat niet deugt? Hun opvoeding wellicht? Iets anders?
[..]
quote:Oke, ik kan me hier grotendeels in vinden. Maar hoe wil jij die "betrokkenheid" bij de maatschappij vergroten. Mijn betrokkenheid komt voor een groot deel uit mezelf en zal voor het grootste deel het gevolg zijn van mijn opvoeding. En hoe wil jij deze mensen dan aanpakken.
Op maandag 02 juli 2001 12:26 schreef Doc het volgende:
Zelf ben ik van mening dat dergelijk gedrag niet getollereerd moet worden. Oppakken, boetes, celstraf. MAAR ondertussen moet je wel nadenken WAAROM deze groep jongeren zo vaak de fout in gaat. Ik denk dat het voor een zeer groot deel te maken heeft met het feit dat ze in een maatschappij leven waarvan ze niet het gevoel hebben dat zij daar een onderdeel van zijn, en dat zijn zich enigszins verantwoordelijk voor hoeven te voelen. Zonder enig verantwoordelijkheids gevoel voor de maatschappij zal het mensen (allochtoon of autochtoon) allemaal aan hun reet roesten. Straf of geen straf maakt dan niets uit...Ik denk dus dat naast een signaal dat dergelijk gedrag niet gepikt wordt, de betrokkenheid vergroot moet worden. Anders is het dweilen met de kraan open...
quote:Inderdaad
Op maandag 02 juli 2001 12:35 schreef R@b het volgende:[..]
Politiek correct links vindt dat het de schuld is van de Nederlandse samenleving die de Marokkanen steevast discrimineert.
[Multikul mode aan]
Die jongens worden overal raar aangekeken en geweigerd. Eindelijk komen ze wel ergens binnen, en dan lopen die gasten een beetje te dollen en voor te dringen (doen Nederlanders ook vaak hoor) en dan begint zo'n kenau te bleren. In Marroko is het niet normaal dat een vrouw een grote mond geeft dus ja, dan willen ze nog wel eens zo reageren.
Maar ja, in het artikel stond dat de jongen zich vrijwillig melde, maar dat de politie daarmee de vlam in de pan sloeg
Als die politie nou eens rekening hield met hun achtergrond, zou dit allemaal niet gebeurt zijn
[/Multikul mode uit]
Mijn menig over die gasten is allang duidelijk, en een vreemdelingenlegioen oprichten klinkt me helemaal niet meer zo slecht in de oren
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 02-07-2001 12:42]
quote:De maatschappij heeft een probleem met "de Marokkanen".
Op maandag 02 juli 2001 12:29 schreef bossie het volgende:
Wat heeft de maatschappij daarmee te maken
Ze komen de rij van de Space Shot in en beginnen gewoon voor te dringen.
Dat was dus waarschijnlijk het begin ervan en dat daarna die vrouw mishandeld werd.Maar ik ga er verder niet over hebben voordat ik hier ook geband wordt....
BTW, het is in NL niet anders dan in Disneyland Parijs met Algerijnen.
Het is beestachtig irritant als dergelijk onbeschoft tuig zich zo gedraagt, en directe ontzegging tot dat pretpark is meer dan logisch. Maar de volgende dag staat er weer een nieuwe groep... Dan kan je als oplossing verzinnen dat het pretpark verboden is voor Marokkanen, maar dan pak je ook onschuldigen aan.
Waar je naar moet zoeken is een oplossing die ten eerste zorgt dat er niet telkens groepen zijn die stelselmatig rotzooi willen trappen, en ondertussen dat je geen onschuldigen dupeert. Als iemand een oplossing weet...?
Mijns inziens is het eem maatschappelijk probleem waarbij een voorval als in het pretpark een symptoom. De oplossing zal dan ook gevonden moeten worden in een groter verband.
quote:wat is dat nu weer voor onzin
Op maandag 02 juli 2001 12:40 schreef X-Ray het volgende:[..]
[Multikul mode aan]
Die jongens worden overal raar aangekeken en geweigerd. Eindelijk komen ze wel ergens binnen, en dan lopen die gasten een beetje te dollen en voor te dringen (doen Nederlanders ook vaak hoor) en dan begint zo'n kenau te bleren. In Marroko is het niet normaal dat een vrouw een grote mond geeft dus ja, dan willen ze nog wel eens zo reageren.
Maar ja, in het artikel stond dat de jongen zich vrijwillig melde, maar dat de politie daarmee de vlam in de pan sloeg
Als die politie nou eens rekening hield met hun achtergrond, zou dit allemaal niet gebeurt zijn
[/Multikulm mode uit]
quote:De multikul mode stond aan
Op maandag 02 juli 2001 12:42 schreef G-spotter2001 het volgende:[..]
wat is dat nu weer voor onzin
![]()
quote:eeeh is dit nu serieus bedoelt?
Op maandag 02 juli 2001 12:40 schreef X-Ray het volgende:
[Multikul mode aan]
[/Multikulm mode uit]
quote:Precies, dat is de vraag... als we daar nou eens proberen een antwoord voor te zoeken, zouden we al een heel stuk verder zijn dan alleen maar roepen 'Het zijn ook altijd dezelfden!' e.d.
Op maandag 02 juli 2001 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom hebben de Turken deze problemen niet, of andere groepen allochtonen?
quote:Turken worden even hard aangepakt als Marokkanen, Soemaliërs, Belgen of Egyptenaren, dus daar zit het verschil niet in. Blijkbaar zit er toch een verschil in het effect van een gevangenisstraf van 2 jaar voor een Turk of een Marokkaan, maar waardoor ontstaat dit verschil dan?
Ik denk dat als ze wat harder aangepakt worden, dat de volgende groep wel eerst nadenkt. Nu gebeurt er dus nauwelijks iets. Ze pakken er twee op, die een paar uur taakstraf krijgen of zo. Die lui lachen ons gewoon recht in ons gezicht uit.
Maatschappelijke betrokkenheid is inderdaad een zeer grote factor in dit soort zaken. Op het moment dat iemand geen affiniteit met z'n eigen leefomgeving heeft, zal deze ook geen bal geven om wat er met die leefomgeving gebeurt, of zijn eigen positie in die leefomgeving. In het bedrijfsleven zie je dit ook. Een werknemer die toegewijd is, die affiniteit heeft met het product en het proces is vele malen productiever dan iemand die zich totaal niet met product of bedrijf kan identificeren. Eén van de belangrijkste punten hierbij is dat een werknemer van de ene kant duidelijke taakomschrijving krijgt en van de andere voldoende ruimte moet heeft om bepaalde zaken te regelen. Toegepast op de maatschappij moet het dus duidelijk worden op welke manier je deel uit maakt van de maatschappij (of überhaupt DAT je deel uitmaakt van de maatschappij) en dat duidelijk wordt welke mogelijkheden ze hebben in die maatschappij (en dat de mogelijkheden worden uitgebreid). Je ziet keer op keer dezelfde kenmerken van deze jongeren voorbijkomen:
- Weinig toekomstperspectief
- Niet thuisvoelen in de maatschappij
- Geen gevoel van maatschappelijk belang
Precies die zaken die je ook in het bedrijfsleven ziet terugkomen en die ook daar voor problemen zorgen. Maar de vraag is, hoe je dit aan moet pakken. In een bedrijf kun je het proces aanpassen zodat er een uitgebreidere regelcapaciteit voor de werknemer ontstaat en daardoor de werknemer meer betrokken bij het werk raakt. Een maatschappij ligt in die zin moeilijker, omdat een maatschappij nauwelijks te veranderen is.
quote:
Op maandag 02 juli 2001 12:42 schreef G-spotter2001 het volgende:[..]
wat is dat nu weer voor onzin
![]()
De politie pakt hem terecht op! als je iemand het ziekenhuis in slaat (of jue nu Alochtoon bent of niet) moet je gewoon opgepakt worden.
Beter lezen!
Dit is de "Multikul Mode"!
Een sarcastische manier om duidelijk te maken hoe de linkse rakkers hier altijd dit soort dingen goed praten
Ik laat alleen even zien hoe men dat soort onzin eruit gooit
Mijn mening is ABSOLUUT niet diegene die tussen de Multikul haakjes staat!
Mijn mening is een enkelte Marrokaanse Sahara zonder waterflessen erbij
quote:Dat komt, Kasper, omdat een bepaalde groep mensen op dit forum niet voor elke voetbalsupporter een topic opent, maar wel voor elke buitenlander.
Op maandag 02 juli 2001 12:36 schreef kasper het volgende:
Wanneer mensen in groepsverband iets doen wat niet mag, wordt dat door de maatschappij veroordeeld, en terecht. Wanneer deze groep mensen een naam krijgt zoals "jongeren", "voetbalsupporters", etc. valt niemand daarover. Enkel wanneer de groep uit Marokanen blijkt te betstaan en dit als zodanig ook in het nieuws komt, wordt meteen het woord 'discriminatie' gebruikt. Hoe kan dat toch...?
[on topic]
Ja, Gia, ik ben het er mee oneens dat je dit weer koppelt aan een bevolkingsgroep.
Los daarvan: arresteren, goed aanpakken.
V.
quote:Even een vraagje: een post als die van mij waarbij ik de maatschappij betrek, vind je dat nou typisch "links politiek correct"?
Politiek correct links vindt dat het de schuld is van de Nederlandse samenleving die de Marokkanen steevast discrimineert.
Ik zeg in ieder geval nergens dat de maatschappij fout is omdat ze discrimineren. Wat ik echter wel zeg is dat als je een maatschappelijk probleem hebt je een oplossing moet vinden die ook te maken heeft met de plaats van de groep die problemen veroorzaakt in die maatschappij.
quote:
Op maandag 02 juli 2001 12:46 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat komt, Kasper, omdat een bepaalde groep mensen op dit forum niet voor elke voetbalsupporter een topic opent, maar wel voor elke buitenlander.
omdat voetbalsupporters de laaste tijd wat rustiger aan doen omdat het seizoen over is misschienals die een vrouw het ziekenhuis inslaan komt er zeker ook een topic hoor!
[on topic]
Ja, Gia, ik ben het er mee oneens dat je dit weer koppelt aan een bevolkingsgroep.
vind je het gek als die bevolkingsgroep (ehm.. bedoel dit dus niet generaliserend, maar dat die groep dus van dezelfde afkomst was..) het ook doet![]()
quote:Toch loopt er op Themepark een discussie over http://www.themepark.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=2&t=000891
Op maandag 02 juli 2001 12:19 schreef bossie het volgende:
Daar was ik dus bij.En voor zo'n bericht werd ik geband op dat Themepark forum
Maar inderdaad komt het woordje Marokkaan er niet in voor. Misschien mag dat wel niet daar
quote:Ik denk dat als je kijkt naar hoe in bijvoorbeeld in de USA met alleen maar een harde aanpak je ziet dat dat niet een voldoende oplossing biedt. Als een straf verder geen gevolgen heeft voor de rest van je leven omdat je het gevoel hebt toch al onderaan de maatschappelijke ladder te staan: en dan maakt het geen ene moer uit of je in het gevang zit of gezeten hebt of niet. Het maakt die groep alleen maar haatdragender en onbeschofter. Of kan jij een land of een voorbeeld noemen waar alleen een harde aanpak voldoet?
Op maandag 02 juli 2001 12:32 schreef Gia het volgende:[..]
Ik denk dat als ze wat harder aangepakt worden, dat de volgende groep wel eerst nadenkt. Nu gebeurt er dus nauwelijks iets. Ze pakken er twee op, die een paar uur taakstraf krijgen of zo. Die lui lachen ons gewoon recht in ons gezicht uit.
quote:Voetbalsupporters zorgen ook vaak voor overlast, daar hoor ik dan weinig links politiek correct geneuzel over maatschappelijke problemen over.
Op maandag 02 juli 2001 12:47 schreef Doc het volgende:[..]
Even een vraagje: een post als die van mij waarbij ik de maatschappij betrek, vind je dat nou typisch "links politiek correct"?
Ik zeg in ieder geval nergens dat de maatschappij fout is omdat ze discrimineren. Wat ik echter wel zeg is dat als je een maatschappelijk probleem hebt je een oplossing moet vinden die ook te maken heeft met de plaats van de groep die problemen veroorzaakt in die maatschappij.
quote:Een harde aanpak werkt niet, de fluwelen handschoentjes aanpak ook niet, wat dan wel. Of geven we het maar op...
Op maandag 02 juli 2001 12:52 schreef Doc het volgende:[..]
Ik denk dat als je kijkt naar hoe in bijvoorbeeld in de USA met alleen maar een harde aanpak je ziet dat dat niet een voldoende oplossing biedt. Als een straf verder geen gevolgen heeft voor de rest van je leven omdat je het gevoel hebt toch al onderaan de maatschappelijke ladder te staan: en dan maakt het geen ene moer uit of je in het gevang zit of gezeten hebt of niet. Het maakt die groep alleen maar haatdragender en onbeschofter. Of kan jij een land of een voorbeeld noemen waar alleen een harde aanpak voldoet?
quote:Jij zei 'Marokaan'? Zo maar? Zonder aanleiding?
Op maandag 02 juli 2001 12:56 schreef bossie het volgende:
Op themepark mag je inderdaad geen Marokaan zeggen, want dat vinden ze discriminatie
Dus nu ben ik daar geband want ik zei Marokaan...
Maruh... 't waren toch ook Marokanen?
quote:ik heb het allemaal even beetje gelezen daar, en moet zeggen dat die gasten dus waarschijnlijk zo bang zijn voor het woord Discriminatie dat ze je daarom maar gelijk bannen. Ik vind dat een erg foute policy! hierdoor verstop je het probleem.
Op maandag 02 juli 2001 12:56 schreef bossie het volgende:
Op themepark mag je inderdaad geen Marokaan zeggen, want dat vinden ze discriminatie
Dus nu ben ik daar geband want ik zei Marokaan...
Bossie: ik zou er zeker tegen gaan protesteren en ze bijv. dit topic op fok! laten lezen ofzo.
quote:Daar zijn dan ook nooit topics over... sjonge jonge kunnen we dit stomme geneuzel over links, rechts en politiek correct eens een keer achterwege laten en gewoon on topic reageren?
Op maandag 02 juli 2001 13:00 schreef R@b het volgende:
[..]
Voetbalsupporters zorgen ook vaak voor overlast, daar hoor ik dan weinig links politiek correct geneuzel over maatschappelijke problemen over.
quote:Weet je waarom daar nooit topics over zijn?
Op maandag 02 juli 2001 13:04 schreef Lithion het volgende:[..]
Daar zijn dan ook nooit topics over... sjonge jonge kunnen we dit stomme geneuzel over links, rechts en politiek correct eens een keer achterwege laten en gewoon on topic reageren?
quote:dat krijg je nu eenmaal met mensen die te bang zijn om "discriminerend" over te komen. Die durven hun eigen mening niet te posten, maar alleen zo'n mening durven te geven... erg jammer
Op maandag 02 juli 2001 13:04 schreef Lithion het volgende:[..]
Daar zijn dan ook nooit topics over... sjonge jonge kunnen we dit stomme geneuzel over links, rechts en politiek correct eens een keer achterwege laten en gewoon on topic reageren?
quote:Dat doet zij niet, dat doet die bevolkingsgroep zelf.
[on topic]
V.
Verder heb ik gewoon geen zin meer om hierover te discussieren, dat stadium ben ik inmiddels gepasseerd, wat mij betreft:gewoon opzouten die hap. Sorry voor de ongenuanceerdheid.
Als je geen ellende veroorzaakt hoef je ook niet hard aangepakt te worden.
quote:komt toch altijd zelfde uit:
Op maandag 02 juli 2001 13:09 schreef Vivi het volgende:[..]
Dat doet zij niet, dat doet die bevolkingsgroep zelf.
Verder heb ik gewoon geen zin meer om hierover te discussieren, dat stadium ben ik inmiddels gepasseerd, wat mij betreft:gewoon opzouten die hap. Sorry voor de ongenuanceerdheid.
quote:Je mist het punt... waar het om gaat is, dat als iemand in aanraking komt met de politie, de straf voor de één net zo hard is als voor de ander. Maar de uitwerking is compleet verschillend. Waar ligt dat aan?
Op maandag 02 juli 2001 13:11 schreef HiZ het volgende:
Turken worden even hard aangepakt als marokkanen ? Mag ik even opmerken dat ik tegenstelling tot marokkaanse jongens turkse jongens nauwelijks vaker in aanraking komen met de politie dan autochtonen?Als je geen ellende veroorzaakt hoef je ook niet hard aangepakt te worden.
Wat een ongelofelijk eng forum is dat daar zeg. Censureren datgene dat niet in hun denkwijze past en staan absoluut geen enkele tegenspraak toe over dit onderwerp. Iedereen mag dan een mens zijn, maar mensen zijn kudde-dieren en stoppen zichzelf in hokjes, dat is onze aard en de verschillen in cultuur zijn daar een goed voorbeeld van.
gewoon eng hoe ze struikelden over het woord Marokaan, het noemen ervan staat daat al gelijk aan rascisme. Als je een voorbeeld wil zien van oogkleppen dan is Themepark het juiste voorbeeld.
Blijkbaar ontbreekt het bij een aantal mensen aan dit soort zaken.
En hoe kan zoiets dan ontbreken?
Ja als ik dat wist...
quote:Dan heb je discussies over het onderwerp in het begin van de jaren 80 zeker volledig gemist.
Op maandag 02 juli 2001 13:00 schreef R@b het volgende:[..]
Voetbalsupporters zorgen ook vaak voor overlast, daar hoor ik dan weinig links politiek correct geneuzel over maatschappelijke problemen over.
Maar gaat deze discussie nu over voetbal supporters of over Marokkanen?
En ben je nou van miening van dat die posts van mij "politiek correct" zijn? Kan je me dan asje blieft een land/maatschappij aanwijzen waar ALLEEN door middel van repressie het probleem wordt opgelost zonder dat het land te veel een dictatuur is.
Volgens mij is de USA een aardig voorbeeld van een oplossing met voornamelijk repressie en weinig anders. En mijns inziens is die oplossing niet effectief.
quote:Niets geen fluwelen handschoentjes, maar ook niet alleen maar een harde aanpak.
Op maandag 02 juli 2001 13:01 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Een harde aanpak werkt niet, de fluwelen handschoentjes aanpak ook niet, wat dan wel. Of geven we het maar op...
De vraag is alleen: hoe zorg je er voor dat de groepen meer bij de maatschappij betrokken worden zonderdat ze allerlei privileges krijgen die ze weer voortrekken ten opzichte van de autochtone bevolking (want dat is ook niet de bedoeling).
quote:Correctie: dat doet een deel, en wel een minderheid, van de bevolkingsgroep. Daar wordt dan de meerderheid van die bevolkingsgroep op aangekeken...
Op maandag 02 juli 2001 13:09 schreef Vivi het volgende:[..]
quote:Ja..da's dan pech voor ze. Ms moeten ze dan maar wat meer sociale controle gaan uitoefenen en hun eigen mensen in bedwang gaan houden.
Op maandag 02 juli 2001 13:26 schreef Doc het volgende:[..]
Correctie: dat doet een deel, en wel een minderheid, van de bevolkingsgroep. Daar wordt dan de meerderheid van die bevolkingsgroep op aangekeken...
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 02-07-2001 13:28]
quote:Ja gek hè? Dat gebeurt wel vaker, bv bij voetbalsupporters. Dat heet generaliseren en dat doet iedereen.
Correctie: dat doet een deel, en wel een minderheid, van de bevolkingsgroep. Daar wordt dan de meerderheid van die bevolkingsgroep op aangekeken...
quote:Dat vind ik wel een generaliserende opmerking van jou
Op maandag 02 juli 2001 13:28 schreef kasper
Ja gek hè? Dat gebeurt wel vaker, bv bij voetbalsupporters. Dat heet generaliseren en dat doet iedereen.
quote:Ik denk dat je een begin zou kunnen maken door ze als gemeente verantwoordelijk te stellen voor een deel van hun eigen buurt. In overleg met ouders en begeleiders ga je bijvoorbeeld aan de slag om de buurt waar ze in wonen (wat vaak achterstandsbuurten zijn) op te knappen. Schilderen, gras maaien, rommel opruimen... simpele klusjes die wel bijdragen aan de leefbaarheid van zo'n wijk. Als ze zich verantwoordelijk gaan voelen voor hun eigen wijk en een gevoel krijgen dat enige constructiviteit bijdraagt aan de leefbaarheid in die wijk, slaat dat gevoel waarschijnlijk ook over op een breder kader.
Op maandag 02 juli 2001 13:24 schreef Doc het volgende:
[..]
Niets geen fluwelen handschoentjes, maar ook niet alleen maar een harde aanpak.De vraag is alleen: hoe zorg je er voor dat de groepen meer bij de maatschappij betrokken worden zonderdat ze allerlei privileges krijgen die ze weer voortrekken ten opzichte van de autochtone bevolking (want dat is ook niet de bedoeling).
Alleen het harken van een plantsoentje bij de HALT is in die zin anders, dat:
1. Ze geen link zien tussen het uitgevoerde ('maatschappelijk constructieve') werk en een verbetering van de omgeving.
2. Het geen verantwoordelijkheidsgevoel meegeeft. Op het moment dat je iemand verantwoordelijkheid bijbrengt hangen daar normen en waarden direct mee samen.
3. Het geen maatschappelijk gebeuren is. Je doet het niet 'met de groep'. Het levert geen saamhorigheidsgevoel op. Een wijk is een maatschappij/land op zich, een plantsoenendienst niet.
quote:De Duiters, Italianen en Japanners waren facisten tijdens de 2e wereldoorlog
[Multikul-mode aan]
HO!
Dat mag je niet zeggen! Dat doet een deel, en wel een minderheid namelijk de regeringsleiders, van de bevolkingsgroep. Daar wordt dan de meerderheid van die bevolkingsgroep op aangekeken....
[Multikul-mode uit]
Op zo'n manier kan je wel niks stellen natuurlijk
quote:Je moet niet een algemeen voorkomend gedrag gelijk trekken met een gegronde reden om het te doen. Dat iedereen het doet betekent nog niet dat het goed is dat het gedaan wordt.
Op maandag 02 juli 2001 13:28 schreef kasper het volgende:
[..]
Ja gek hè? Dat gebeurt wel vaker, bv bij voetbalsupporters. Dat heet generaliseren en dat doet iedereen.
quote:Voorbeeldje:
Stel je kind doet het weer: wat doe je dan?
Ga je door met steeds hardere klappen of probeer je te achterhalen waarom je kind zoiets doet, zonder jezelf direct de schuld te geven. Als je weet wat de redenen achter het gedrag van het kind zijn (bijvoorbeeld: heeft het op TV gezien, of iedereen in zijn klas doet het, het heeft een hersenafwijking of weet ik veel wat) kan je gerichter een oplossing vinden voor het probleem.
quote:Hmmm...ik spreek geen waardeoordeel uit, ik constateer enkel dat het gebeurt.
Op maandag 02 juli 2001 13:32 schreef Lithion het volgende:[..]
Je moet niet een algemeen voorkomend gedrag gelijk trekken met een gegronde reden om het te doen. Dat iedereen het doet betekent nog niet dat het goed is dat het gedaan wordt.
quote:En er zijn dan ook veel goedwillende voetbal supporters die er sterk van balen dat ze als crimineel behandeld worden terwijl ze alleen een voetbal wedstrijd willen zien...
Op maandag 02 juli 2001 13:28 schreef kasper het volgende:[..]
quote:Als het gevolg is dat je iedere duitser, italiaan of japanner die je tegen komt behandeld alsof het een fascist is/was dan is dat onterecht.
Op maandag 02 juli 2001 13:32 schreef X-Ray het volgende:[..]
De Duiters, Italianen en Japanners waren facisten tijdens de 2e wereldoorlog
[Multikul-mode aan]
HO!
Dat mag je niet zeggen! Dat doet een deel, en wel een minderheid namelijk de regeringsleiders, van de bevolkingsgroep. Daar wordt dan de meerderheid van die bevolkingsgroep op aangekeken....
[Multikul-mode uit]Op zo'n manier kan je wel niks stellen natuurlijk
En lees je nou verkeerd of wil je gewoon niet lezen dat ik ook vind dat er iets mis is met grote groepen van Marokkaanse jongeren (of beter gezegd: met groepen waarvan de ouders uit Marokko komen)?
quote:Zoals alle Feijenoordsupporters schuldig zijn aan de rellen op de Coolsingel na een inhuldiging van hun club?
Op maandag 02 juli 2001 13:27 schreef Vivi het volgende:[..]
Ja..da's dan pech voor ze. Ms moeten ze dan maar wat meer sociale controle gaan uitoefenen en hun eigen mensen in bedwang gaan houden.
quote:Ik gok op deze. Misschien moet de klas een meester krijgen. Geloof dat in een of andere A'damse wijk nu de ouders van Marokaanse jongeren de jeugd wat in de gaten houd. En dat werkt aardig. Wat ik dan zo vervelend aan dit bericht vind is dat ook de begeleiders agresief werden. Trouwens begeleiders? Wat bedoelen ze daarmee?
Op maandag 02 juli 2001 13:33 schreef Doc het volgende:
...of iedereen in zijn klas doet het...
quote:Ik associeer die mensen wel met elkaar ja. Verder heb ik gewoon geen zin om iedere keer excuses te gaan zoeken voor die mensen. Ze moeten gewoon zorgen dat andere mensen geen last van hen hebben en als ze dat niet kunnen gewoon lekker wegwezen.
Op maandag 02 juli 2001 13:41 schreef Doc het volgende:[..]
Zoals alle Feijenoordsupporters schuldig zijn aan de rellen op de Coolsingel na een inhuldiging van hun club?
quote:Het was een hypothetisch geval hoor
Op maandag 02 juli 2001 13:43 schreef Num het volgende:[..]
Ik gok op deze. Misschien moet de klas een meester krijgen. Geloof dat in een of andere A'damse wijk nu de ouders van Marokaanse jongeren de jeugd wat in de gaten houd. En dat werkt aardig. Wat ik dan zo vervelend aan dit bericht vind is dat ook de begeleiders agresief werden. Trouwens begeleiders? Wat bedoelen ze daarmee?
quote:Nee, dat doet zij.
Op maandag 02 juli 2001 13:09 schreef Vivi het volgende:
quote:Hou jij je mede-autochtonen dan lekker in bedwang? Ik herhaal: de meerderheid kun je niet op een minderheid aankijken.
Op maandag 02 juli 2001 13:27 schreef Vivi het volgende:
Ja..da's dan pech voor ze. Ms moeten ze dan maar wat meer sociale controle gaan uitoefenen en hun eigen mensen in bedwang gaan houden.
quote:En ook dan is het niet goed.
[quote]Op maandag 02 juli 2001 13:28 schreef kasper het volgende:
Ja gek hè? Dat gebeurt wel vaker, bv bij voetbalsupporters.
quote:Nee, dat doet niet 'iedereen'.
Dat heet generaliseren en dat doet iedereen.
Maar je bent wel consequent...
quote:En hierbij wil ik je gewoon alvast een tip geven: kap met dit soort vuiligheid.
Op maandag 02 juli 2001 13:31 schreef Vivi het volgende:
Daarbij irriteer ik me niet alleen aan het criminele gedeelte. Ik irrteer me ook als ik midenin de stad in een vluchtstrook een paar in gordijnen gewikkelde hoofddoeken brandnetels zie lopen plukken. Doe dat ff lekker in je eigen land. Doei.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 02-07-2001 13:58]
quote:Waar moeten ze heen dan?? Het zijn Nederlanders want ze zijn hier geboren en hebben een Nederlands paspoort.
Op maandag 02 juli 2001 13:44 schreef Vivi het volgende:
Ze moeten gewoon zorgen dat andere mensen geen last van hen hebben en als ze dat niet kunnen gewoon lekker wegwezen.
quote:En als ik nou last van jou heb en als ik vind dat jij je op "mijn forum" maar eens aan moet passen? En dat als je dat niet kan dat je maar beter weg kan wezen? En dat dat ook geldt voor iedereen die ik met jou associeer? Vind je dat normaal?
Op maandag 02 juli 2001 13:44 schreef Vivi het volgende:[..]
Ik associeer die mensen wel met elkaar ja. Verder heb ik gewoon geen zin om iedere keer excuses te gaan zoeken voor die mensen. Ze moeten gewoon zorgen dat andere mensen geen last van hen hebben en als ze dat niet kunnen gewoon lekker wegwezen.
quote:Jawel dat doet wel iedereen. Heb jij nooit zoiets gezegd als: "vrouwen kunnen niet rijden" of Zwitsers zijn stug" of misschien: "Turken zijn een gastvrij volk", enz. Vast wel.
Op maandag 02 juli 2001 13:49 schreef Verbal het volgende:Nee, dat doet niet 'iedereen'.
Maar je bent wel consequent...
[..]
V.
quote:Maar euh... dit is toch discriminerend?
Op maandag 02 juli 2001 13:18 schreef Tri-face het volgende:
themepark komt wel een beetje erg vreemd over. Bijna op een kinderlijk doch ongezond naiive manier, "we zijn allemaal mensen, waarom toch altijd in die hokjes geest denken, iedereen is een mens, bruin, geel, wit, rood of groen, wat maakt het uit?"Wat een ongelofelijk eng forum is dat daar zeg. Censureren datgene dat niet in hun denkwijze past en staan absoluut geen enkele tegenspraak toe over dit onderwerp. Iedereen mag dan een mens zijn, maar mensen zijn kudde-dieren en stoppen zichzelf in hokjes, dat is onze aard en de verschillen in cultuur zijn daar een goed voorbeeld van.
gewoon eng hoe ze struikelden over het woord Marokaan, het noemen ervan staat daat al gelijk aan rascisme. Als je een voorbeeld wil zien van oogkleppen dan is Themepark het juiste voorbeeld.
quote:Dat zei je net al.
Op maandag 02 juli 2001 13:49 schreef Verbal het volgende:[..]
Nee, dat doet zij.
[..]
En wat betreft de rest van je commentaar:
Ik hecht niet zo veel waarde aan jou "tips" als je het niet erg vindt. Ik zou niet weten waarom ik hier niet mijn mening mag geven, Jij mag van mij rustig je mening geven over waarom je het belachelijk vind wat ik zeg, maar gedraag je asjeblieft niet als een heilig boontje. Ik zeg niet dat er mensen afgeschoten moeten worden oid, ik zeg alleen dat ik me irriteer aan een bepaald gedrag. Of kick je soms een beetje teveel op dat blauwe kleurtje.
ik denk dat de oorzaak van de problemen voor een groot deel ligt bij de opvoeding: de meeste marokkanen zijn Islamitisch. Bij een Islamitische opvoeding horen hele anderen normen en waarden dan ik de Nederlandse samenleving gebruikelijk zijn.
Vooral als ze dan ouder worden (puberteit), dan zijn jongeren toch al wilder, extremer etc. etc. en als je dan 'opeens' veel vrijheden krijgt, kan de problemen opleveren.
Daarnaast denk ik dat het ook voor een groot deel ligt aan de mensen waarmee ze omgaan. Als pubers (en ook volwassenen natuurlijk) zich in grote groepen samenvoegen, voelen ze zich machtiger en denken ze dat ze meer kunnen en mogen flikken (dit geldt denk ik voor alle jongeren, en bijv. voetbal-hooligans, rellen in Den Bosch etc). Vooral jongeren van Marokkaanse afkomst trekken in grote groepen (uit dezelfde wijk, van dezelfde school etc) op, ze hebben tenslotte iets overeenkomstig.
Bij Nederlandse jongeren is de groepsvorming denk ik wat minder, daarom zijn er ook minder problemen.
zowieso moet de politie harder gaan optreden, daar is bijna iedereen het wel over eens.
Maar dan natuurlijk wel iedereen op dezelfde manier behandelen. Niet een bepaalde groep voorrang geven, omdat je bang bent voor discriminatie en ook niet een bepaalde groep achterstellen omdat de publieke opinie die groep niet mag.
Daarnaast mag er ook wel gekeken worden naar de invloed van de Islam. Er moet duidelijk gemaakt worden dat in Nederland niemand boven de wet staat, ook niet gelovigen. (maar het is natuurlijk niet nodig om paranoide te worden mbt de islam, zoals hummerr in sommige van zijn posts)
quote:Als ik, of mensen die jij met mij associeert, me gewelddadig gedraag zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen ja.
Op maandag 02 juli 2001 13:51 schreef Doc het volgende:[..]
En als ik nou last van jou heb en als ik vind dat jij je op "mijn forum" maar eens aan moet passen? En dat als je dat niet kan dat je maar beter weg kan wezen? En dat dat ook geldt voor iedereen die ik met jou associeer? Vind je dat normaal?
quote:Ach, Ze hebben toch wel nog ergens familie zitten neem ik aan?
Op maandag 02 juli 2001 13:50 schreef R@b het volgende:[..]
Waar moeten ze heen dan?? Het zijn Nederlanders want ze zijn hier geboren en hebben een Nederlands paspoort.
quote:Zo geweldadig als het plukken van brandnetels bedoel je?
Op maandag 02 juli 2001 14:10 schreef Vivi het volgende:[..]
Als ik, of mensen die jij met mij associeert, me gewelddadig gedraag zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen ja.
quote:Klopt. En ik herhaalde het nog even.Misschien dat je het de tweede keer wel snapt.
Op maandag 02 juli 2001 14:08 schreef Vivi het volgende:
Dat zei je net al.
quote:Moeten jij en je collega Utrechtenaren helemaal zelf weten.
En wat betreft de rest van je commentaar:
Ik hecht niet zo veel waarde aan jou "tips" als je het niet erg vindt.
quote:Je mening is iets anders dan nare bevooroordeelde kutteksten. Verder mag je zo dom uit de hoek komen als je zelf wilt
Ik zou niet weten waarom ik hier niet mijn mening mag geven
quote:Ik gedraag mij niet als een heilig boontje. Ik wijs je even op je hufterige teksten aangaande een bevolkingsgroep. Mag je aannemen, hoeft niet.
Jij mag van mij rustig je mening geven over waarom je het belachelijk vind wat ik zeg, maar gedraag je asjeblieft niet als een heilig boontje.
quote:Nee, jij irriteert je aan een bevolkingsgroep. En of dat terecht is doet er voor jou niet toe.
Ik zeg niet dat er mensen afgeschoten moeten worden oid, ik zeg alleen dat ik me irriteer aan een bepaald gedrag.
quote:Ja, dat is het
Of kick je soms een beetje teveel op dat blauwe kleurtje.
V.
quote:Dan zou Nederland internationaal een mooi figuur slaan.
Op maandag 02 juli 2001 14:15 schreef Vivi het volgende:[..]
Ach, Ze hebben toch wel nog ergens familie zitten neem ik aan?
Nederland zet eigen onderdanen uit
Ik zie de resoluties bij de VN al voor me, om over de sancties nog maar te zwijgen
quote:Ik koppel het niet aan een hele bevolkingsgroep, ik heb het toch duidelijk over die groep Marokkaanse jongeren die Sixflags op stelten hebben gezet.
Dat komt, Kasper, omdat een bepaalde groep mensen op dit forum niet voor elke voetbalsupporter een topic opent, maar wel voor elke buitenlander.
[on topic]
Ja, Gia, ik ben het er mee oneens dat je dit weer koppelt aan een bevolkingsgroep.Los daarvan: arresteren, goed aanpakken.
V.
Dat is ook al het probleem met de kranten tegenwoordig. Ze zetten het er niet meer bij als het allochtonen betreft.
Als in dat stukje van de Telegraaf had gestaan: Groep jongeren uit, laten we zeggen Rotterdam, heeft Sixflags op stelten gezet, nadat één van hen een 24 jarige vrouw zwaar mishandeld had. En stel dat het dan dezelfde jongeren waren geweest, maar dat weet je niet.
Dan was dit bericht hier waarschijnlijk geplaatst door de linkse hap, als tegenhanger tegen alle Marokkanen-topics, van 'kijk eens wat die Rotterdammers doen!'.
Ik vind niet dat ik iets ophang aan een hele bevolkingsgroep alleen omdat ik de nationaliteit erbij vermeld. Ze doen het toch ook.
Van mij mogen dit soort vergrijpen flink veel zwaarder bestraft worden, ongeacht wie het doet.
Het gevolg zal dan waarschijnlijk wel zijn dat de verhouding allochtoon/autochtoon, in de gevangenis, nog verder zal doorslaan naar de allochtone kant. En als je dat dan weer in een topic vermeld, discrimineer je weer.
Ja, daaag.
quote:Het probleem voor veel van die jongeren is dat ze zowel thuis (of ook in Marokko) te horen krijgen dat ze niet deugen aangezien ze zich niet aan de normen van de Islam houden, en dat ze ook buitenshuis dat te horen krijgen omdat ze niet volledig Nederlands zijn. Als je van twee kanten te horen krijgt dat je niet deugt hoor je nergens thuis, behalve dan onder hun vriende, hetgeen er voor zordt dat ze meer naar elkaar toe trekken, met inderdaad de gevolgen van de als beschreven door Waspman.
Op maandag 02 juli 2001 14:09 schreef waspman het volgende:
ik denk dat de oorzaak van de problemen voor een groot deel ligt bij de opvoeding: de meeste marokkanen zijn Islamitisch. Bij een Islamitische opvoeding horen hele anderen normen en waarden dan ik de Nederlandse samenleving gebruikelijk zijn.Vooral als ze dan ouder worden (puberteit), dan zijn jongeren toch al wilder, extremer etc. etc. en als je dan 'opeens' veel vrijheden krijgt, kan de problemen opleveren.
Daarnaast denk ik dat het ook voor een groot deel ligt aan de mensen waarmee ze omgaan. Als pubers (en ook volwassenen natuurlijk) zich in grote groepen samenvoegen, voelen ze zich machtiger en denken ze dat ze meer kunnen en mogen flikken (dit geldt denk ik voor alle jongeren, en bijv. voetbal-hooligans, rellen in Den Bosch etc). Vooral jongeren van Marokkaanse afkomst trekken in grote groepen (uit dezelfde wijk, van dezelfde school etc) op, ze hebben tenslotte iets overeenkomstig.
quote:Mede omdat ze wel "thuis" zijn, zowel binnens als buitenshuis,
Bij Nederlandse jongeren is de groepsvorming denk ik wat minder, daarom zijn er ook minder problemen.
quote:Yep
zowieso moet de politie harder gaan optreden, daar is bijna iedereen het wel over eens.
Maar dan natuurlijk wel iedereen op dezelfde manier behandelen. Niet een bepaalde groep voorrang geven, omdat je bang bent voor discriminatie en ook niet een bepaalde groep achterstellen omdat de publieke opinie die groep niet mag.Daarnaast mag er ook wel gekeken worden naar de invloed van de Islam. Er moet duidelijk gemaakt worden dat in Nederland niemand boven de wet staat, ook niet gelovigen. (maar het is natuurlijk niet nodig om paranoide te worden mbt de islam, zoals hummerr in sommige van zijn posts)
quote:
Op maandag 02 juli 2001 14:24 schreef Verbal het volgende:[..]
Klopt. En ik herhaalde het nog even.Misschien dat je het de tweede keer wel snapt.
[..]wees niet bang, Ik snapte het de eerste keer al, ik vond het alleen de eerste keer al nergens op slaan, dus daarom vroeg ik me af waarom je het nog een keer postte, alsof je hoopt dat het daarom intelligenter gaat klinken ofzo?
Je mening is iets anders dan nare bevooroordeelde kutteksten. Verder mag je zo dom uit de hoek komen als je zelf wilt
[..]Ik vind het woord "bevooroordeeld" m.b.t. mijn uitspraak niet echt relevant eigenlijk aangezien ik spreek uit persoonlijke ervaring? Leg uit.
Of is dit slecht een van de standaard-propanganda teksten die je te pas en te onpas tevoorschijn tovert en kon je geen afdoende en tevens passend argument bedenken?? Over dom en bevooroordeeld overkomen gesproken.Ik gedraag mij niet als een heilig boontje. Ik wijs je even op je hufterige teksten aangaande een bevolkingsgroep. Mag je aannemen, hoeft niet.
[..]Nee, jij irriteert je aan een bevolkingsgroep. En of dat terecht is doet er voor jou niet toe.
Ik erger mij aan jouw gedrag, en dat zeg ik.
[..]
Ik bepaal zelf wel of dat er wat toe doet voor mij, waar haal je de arrogantie vandaan om dat voor mij te bepalen? Dat je je aan mij ergert mag je gerust ventileren, daar heb ik verder geen problemen mee.Ja, dat is het
Ach, ik heb nou eenmaal een goeie intuitie
Anyway, je denigrerende toontje bevalt me niet zo, past je niet echt, Verbal.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 02-07-2001 14:36]
quote:Daar heb je het probleem: ze hadden nooit het nederlandse staatsburgerschap mogen krijgen... Gewoon allemaal een contract voor bepaalde tijd; is het contract afgelopen dat wordt deze herzien...
Op maandag 02 juli 2001 14:28 schreef R@b het volgende:
Dan zou Nederland internationaal een mooi figuur slaan.Nederland zet eigen onderdanen uit
Ik zie de resoluties bij de VN al voor me, om over de sancties nog maar te zwijgen
quote:Wat een gelul. Ze zetten het er tegenwoordig juist WEL weer bij.
Op maandag 02 juli 2001 14:31 schreef Gia het volgende:[..]
Dat is ook al het probleem met de kranten tegenwoordig. Ze zetten het er niet meer bij als het allochtonen betreft.
quote:In dit hele topic is volgens mij niemand beschuldigd van discriminatie ten opzichte van de ze groep rotzooi trappers. Het enige wat gezegd wordt is dat je niet een hele groep met eenzelfde achtergrond mag veroordelen op basis van wat een deel van de groep doet.
Op maandag 02 juli 2001 14:31 schreef Gia het volgende:
Het gevolg zal dan waarschijnlijk wel zijn dat de verhouding allochtoon/autochtoon, in de gevangenis, nog verder zal doorslaan naar de allochtone kant. En als je dat dan weer in een topic vermeld, discrimineer je weer.
Je roep om alleen maar hardere straffen vind ik zo magertjes. Als je kinderen iets fout doen ga je ze alleen maar harder slaan? Ik hoop van niet en dat je naast straffen ook probeert te begrijpen waarom ze deden van ze deden. Dan kan je behalve "reactief" te zijn ook "proactief" aan ge slag. In het verband van voorkomen is beter dan genezen.
quote:En als ik me nou gewoon aan je erger om de kleding die je draagt?
Op maandag 02 juli 2001 14:10 schreef Vivi het volgende:[..]
Als ik, of mensen die jij met mij associeert, me gewelddadig gedraag zou ik daar wel begrip voor kunnen opbrengen ja.
quote:Leg eens uit waarom dan? Bij mijn weten en constateren zei Gia dat wel. Maar jij bent een andere visie toegedaan... prima, maar leg eens uit dan?
Op maandag 02 juli 2001 14:33 schreef Vivi het volgende:
Wees niet bang, Ik snapte het de eerste keer al, ik vond het alleen de eerste keer al nergens op slaan
quote:Neuh, ik steek nu al zo schril af tegen jou...
dus daarom vroeg ik me af waarom je het nog een keer postte, alsof je hoopt dat het daarom intelligenter gaat klinken ofzo?
quote:Ik heb grote bezwaren tegen termen als 'een paar in gordijnen gewikkelde hoofddoeken' en 'Doe dat ff lekker in je eigen land. Doei'. Misschien is 'bevooroordeeld' wel een te zachte term. Blatant opruiend racisme is beter.
Ik vind het woord "bevooroordeeld" m.b.t. mijn uitspraak niet echt relevant eigenlijk aangezien ik spreek uit persoonlijke ervaring? Leg uit.
quote:Nee, dat is jouw taktiek
Of is dit slecht een van de standaard-propanganda teksten die je te pas en te onpas tevoorschijn tovert en kon je geen afdoende en tevens passend argument bedenken??
quote:yada yada yada
Over dom en bevooroordeeld overkomen gesproken.
quote:Waar haal jij de arrogantie vandaan om voor anderen te bepalen wat 'hun eigen land' is, en of ze al of geen brandnetels mogen plukken, en of ze dat doen in hun kledij?
Ik bepaal zelf wel of dat er wat toe doet voor mij, waar haal je de arrogantie vandaan om dat voor mij te bepalen?
quote:Blijkbaar wel...
Dat je je aan mij ergert mag je gerust ventileren, daar heb ik verder geen problemen mee.
quote:Heb je wel nodig, met jouw rijke geestelijke vermogens...
Ach, ik heb nou eenmaal een goeie intuitie
quote:Past prima. Ik heb namelijk geen hoge pet van je op
Anyway, je denigrerende toontje bevalt me niet zo, past je niet echt, Verbal.
V.
quote:Tot op een bepaalde hoogte moet iedereen lekker doen en dragen wat ze zelf willen, maar ik vind dat je je best een beetje kan aanpassen aan het normaal heersende straatbeeld van het land waarin jij de mazzel hebt om ervoor te kunnen kiezen om daar te gaan wonen. En daar hoort m.i. niet bij dat je met een groep van 12 planten uit de grond gaat staan rukken langs een openbare weg. Klaar. En dat is gewoon mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn, ik zeg ook niet dat mensen ALLEEN DAAROM op moeten rotten maar ik stoor me er wel aan ja, ik vind het gewoon geen gezicht en getuigen van disrespect voor de normaal heersende gewoontes hier.
Op maandag 02 juli 2001 14:43 schreef Doc het volgende:[..]
En als ik me nou gewoon aan je erger om de kleding die je draagt?
Of omdat je plantjes op de openbare weg plukt?
Mag ik dan ook zeggen dat je maar beter op kan rotten?
quote:Heb je wel eens tijdens het bramen-, rozenbottel seizoen naar al die gekken langs de kant van de provinciale weg gekeken dat staat daar maar ongegeneerd vruchten te plukken die daar gewoon groeien, echt geen gezicht.
Op maandag 02 juli 2001 14:48 schreef Vivi het volgende:
En daar hoort m.i. niet bij dat je met een groep van 12 planten uit de grond gaat staan rukken langs een openbare weg. Klaar. En dat is gewoon mijn mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn, ik zeg ook niet dat mensen ALLEEN DAAROM op moeten rotten maar ik stoor me er wel aan ja, ik vind het gewoon geen gezicht en getuigen van disrespect voor de normaal heersende gewoontes hier.
En jij stoort je aan mensen die brandnetels staan te plukken. Dat vindt ik eigenlijk wel goed, wat is nou het nut van die brandnetels. Behalve mij irriteren als ik er in dronkenbui weer eens midden in beland
quote:Het valt me op (niet alleen nu maar in meerdere discussies) dat het voor jou erg moeilijk is om niet persoonlijk te worden als iemand het niet met je eens schijnt te zijn.
Op maandag 02 juli 2001 14:44 schreef Verbal het volgende:
BLAAAAT
Verder hoef je je ECHT geen zorgen te maken om mijn verstandelijke capaciteiten hoor, dat zit nml. best snor.
Oh ja,over dat denigrerende toontje wat je niet past: Daar bedoel ik mee dat je blijkbaar een beetje last hebt van een te groot ego. M.i. stel je nml. niet zo veel voor gezien je gefrustreerde reacties.
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 02-07-2001 15:01]
quote:Nou, dat heb ik nog nooit gezien hoor, En of het nou wel of geen brandnetels waren (ik noemde maar wat, ik heb het niet gecheckt) interesseert me niet, Moeten we hier nou over het nut van brandnetels gaan disciussieren ofzo?? Ik vind het gewoon geen gezicht, jij stoort je er niet aan, Prima. We agree to disagree.
Op maandag 02 juli 2001 14:53 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Heb je wel eens tijdens het bramen-, rozenbottel seizoen naar al die gekken langs de kant van de provinciale weg gekeken dat staat daar maar ongegeneerd vruchten te plukken die daar gewoon groeien, echt geen gezicht.
En jij stoort je aan mensen die brandnetels staan te plukken. Dat vindt ik eigenlijk wel goed, wat is nou het nut van die brandnetels. Behalve mij irriteren als ik er in dronkenbui weer eens midden in beland
quote:Jammer dat je dan niet opvalt dat ik pas persoonlijk word als andere mensen dat eerst naar mij toe zijn.
Op maandag 02 juli 2001 14:55 schreef Vivi het volgende:
Het valt me op (niet alleen nu maar in meerdere discussies) dat het voor jou erg moeilijk is om niet persoonlijk te worden als iemand het niet met je eens schijnt te zijn.
quote:Begin er dan niet aan.
Daardoor is het ook niet echt leuk om met jou te discussieren aangezien het een soort verzand in "wie kan hier de ander beter aftroeven".
quote:Wat een drogredenering
Buiten het feit dat het buitengewoon vermoeiend is vind ik het ook echt een zwaktebod dat je blijkbaar niet in staat bent de mens los te zien van een mening die jou niet aanstaat, JIJ bent hier degene die bevooroordeeld is, aangezien je de hele mens al verwerpt n.a.v. 1 mening waar jij je niet in kan vinden.
quote:Wat jij wilt.
Dit zorgt er onder andere voor dat ik jou niet echt hoog aansla en dus ook minder geneigd ben serieus op je ter reageren.
quote:Dat betwijfel ik, maar als jij in jouw referentiekader tevreden bent, vind ik het best.
Verder hoef je je ECHT geen zorgen te maken om mijn verstandelijke capaciteiten hoor, dat zit nml. best snor.
V.
PS
Wat betekent 'biaaaaaaaat'?
quote:Tja,die hoofdletter "l" he...je bent niet zo snel in verbanden leggen geloof ik?
Op maandag 02 juli 2001 15:01 schreef Verbal het volgende:[..]
'biaaaaaaaat'?
quote:Je bent briljant. WEER een snelle conclusie die ernaast zit. QED
Op maandag 02 juli 2001 15:04 schreef Vivi het volgende:[..]
Tja,die hoofdletter "l" he...je bent niet zo snel in verbanden leggen geloof ik?
quote:... maar de beperkingen zijn schrijnend zichtbaar...
Anyway, Jij weet helemaal niet wat mijn referentiekader is mannetje
quote:SlaapzeWelterusten
V.
quote:Ik ga niet slapen hoor, ik hoopte verder te kunnen discussieren met mensen die iets interessanter en minder voorspelbaar uit de hoek komen als jij
Op maandag 02 juli 2001 15:06 schreef Verbal het volgende:[..]
Je bent briljant. WEER een snelle conclusie die ernaast zit. QED
[..]... maar de beperkingen zijn schrijnend zichtbaar...
[..]Slaapze
V.
BTW: heb jij een soort verkapte Zorro-frustratie oid dat je telkens moet ondertekenen met "V" ..??
quote:
Op maandag 02 juli 2001 15:11 schreef Vivi het volgende:[..]
BTW: heb jij een soort verkapte Zorro-frustratie oid dat je telkens moet ondertekenen met "V" ..??
quote:is goed hoor meiske...
Op maandag 02 juli 2001 15:11 schreef Vivi het volgende:
Ik ga niet slapen hoor, ik hoopte verder te kunnen discussieren met mensen die iets interessanter en minder voorspelbaar uit de hoek komen als jij
quote:Zeg dan gewoon niets...
V.
quote:Hoezo?
Op maandag 02 juli 2001 15:14 schreef kasper het volgende:[..]
Oei Verbal, 't is off-topic maar die kan je in je zak steken.
V.
quote:Wie heeft het nou weer over slaan?
Op maandag 02 juli 2001 14:41 schreef Doc het volgende:[..]
Wat een gelul. Ze zetten het er tegenwoordig juist WEL weer bij.
In het Eindhovens Dagblad niet.Het enige wat gezegd wordt is dat je niet een hele groep met eenzelfde achtergrond mag veroordelen op basis van wat een deel van de groep doet.
Ik veroordeel ook niet de Marokkanen die zich wel netjes kunnen gedragen, maar wel de Marokkanen die de laatste tijd steeds rotzooi trappen.Je roep om alleen maar hardere straffen vind ik zo magertjes. Als je kinderen iets fout doen ga je ze alleen maar harder slaan? Ik hoop van niet en dat je naast straffen ook probeert te begrijpen waarom ze deden van ze deden. Dan kan je behalve "reactief" te zijn ook "proactief" aan ge slag. In het verband van voorkomen is beter dan genezen.
quote:'k vond het wel een gevatte opmerking. Maar maak je druk, 't stoort mij niet
Op maandag 02 juli 2001 15:15 schreef Verbal het volgende:[..]
Hoezo?
V.
quote:O...
Op maandag 02 juli 2001 15:18 schreef kasper het volgende:[..]
'k vond het wel een gevatte opmerking.
quote:Ik maak mij niet druk, hoor
Maar maak je druk, 't stoort mij niet
V.
quote:
Op maandag 02 juli 2001 15:14 schreef kasper het volgende:[..]
Oei Verbal, 't is off-topic maar die kan je in je zak steken.
Ik erger me ook dood aan die &*&(*& V.
quote:O ja...?
Op maandag 02 juli 2001 15:20 schreef X-Ray het volgende:[..]
Vivi heeft wel een hoop rake punten ja....>:)
quote:Achteraan aansluiten...
Ik erger me ook dood aan die &*&(*& V.
V.
quote:`Maar waar is het dan nog wel veilig' vraag je je af.
- Bron: Telegraaf
Een woedende groep van ongeveer twintig Marokkaanse jongeren heeft zaterdagmiddag geprobeerd het kantoor van de bewakingsdienst te bestormen op het attractiepark Six Flags Holland in Biddinghuizen. Politie en bewaking werden met stenen bekogeld. Drie jongeren van 18 en 19 jaar uit Ede zijn aangehouden.Aanleiding vormde de aanhouding van een Marokkaan uit de groep, die een 24-jarige inwoonster van Lelystad op het terrein van het attractiepark ernstig had mishandeld. Het slachtoffer liep daarbij letsel aan beide armen en benen op en moest haar verwondingen in het ziekenhuis laten hechten.
Toen de politie aanstalten maakte om de verdachte, die zich vrijwillig had gemeld, naar het bureau te brengen, sloeg de vlam in de pan. Zowel de jongeren als hun begeleiders stelden zich agressief op. Een lid van de bewakingsdienst kreeg rake klappen.
De situatie dreigde volledig uit de hand te lopen toen de Marokkanen het bewakingskantoor trachtten te bestormen. In allerijl werd een hond van de bewakingsdienst ingezet, die de groep op afstand wist te houden.
Hierop trokken de Marokkanen zich terug, maar begonnen met stenen te gooien. Met veel moeite wisten politie en bewakingsdienst hen het attractiepark uit te werken, waarbij geschrokken bezoekers veilig op afstand bleven.
De problemen met deze groep ontkennen gebeurd steeds minder omdat er simpelweg niet meer onderuit te komen valt:We hebben een groot probleem in Holland!
"Wanneer het kalf verdronken is dempt men de put"
Zo zou je dat in deze kwestie eigenlijk ook kunnen omschrijven.Duidelijk is i.i.g dat de steeds meer noodzakelijke aanpak van deze groep een kwestie van tijd is:Op een bepaald moment zal de regering ook daar niet meer onderuit kunnen.
De vraag is alleen :Op welke termijn .
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 02-07-2001 15:29]
quote:'Landgenoten...'
Op maandag 02 juli 2001 15:27 schreef Hummerr het volgende:
"Wanneer het kalf verdronken is dempt men de put"
Zo zou je dat in deze kwestie eigenlijk ook kunnen omschrijven.Duidelijk is i.i.g dat de steeds meer noodzakelijke aanpak van deze groep een kwestie van tijd is:Op een bepaald moment zal de regering ook daar niet meer onderuit kunnen.
De vraag is alleen :Op welke termijn.
V.
quote:Ik vroeg me al af wat dat was toen ik dat laatst bij de afhaalchinees bestelde.
Op maandag 02 juli 2001 15:27 schreef Hummerr het volgende:[..]
als hetero gewoon in elkaar geslagen omdat je een zogeheten "blanda goreng" bent.
quote:X.
Op maandag 02 juli 2001 15:23 schreef Verbal het volgende:[..]
O ja...?
[..]Achteraan aansluiten...
![]()
V.
quote:-edit- laat ook maar.
Op maandag 02 juli 2001 15:30 schreef Verbal het volgende:[..]
'Landgenoten...'
V.
quote:
'Landgenoten...'
V.
quote:ten eerste is het belanda...
Als homo wordt je bespuugt en als hetero gewoon in elkaar geslagen omdat je een zogeheten "blanda goreng" bent.
quote:Ja, Marokkanen spreken niet zo goed Bahasa Indonesia
Op maandag 02 juli 2001 15:45 schreef jerney het volgende:
en ten tweede... gebakken hollander?![]()
![]()
V.
quote:hehehe damn... wanneer gaan ze nu eens behoorlijk integreren?
Op maandag 02 juli 2001 15:48 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, Marokkanen spreken niet zo goed Bahasa Indonesia
V.
quote:Geachte landgenoten, vanaf vandaag staat jullie nieuwe
'Landgenoten...'
V.
Onderdanen stil'm, want hier spreekt Willem,
heb je een probleem, kom maar op ik kill'm
Als geen ander, want ik ben een roffe Alexander,
die alles nu verandert voor elke Nederlander.
Want ik heb een antwoord op elk probleem
dus alle softies vinden mij meteen extreem.
Ze zeggen je moet luisteren maar ik hoor ze
en in deze maatschappij is geen plaats meer voor ze.
Dit is geen tijd voor woorden maar daden,
dus een aantal mensen zullen in het bloed gaan baden.
Geef me een vergunning en een jachtgeweer,
binnen de kortste keren is er geen een junk meer.
Justitie, lik mijn koninklijke reet, jo!
Ik vaag die gezwellen voorgoed uit de metro.
Voor de feministen nu een nieuwsbericht:
vanaf nu hebben alleen nog jullie maar dienstplicht.
En in het kader van gezond verstand
verdwijnen alle kerken en moskeen uit het land.
En alle housers die te veel XTC slikken,
zal ik met een boog uit het ziekenfonds kicken.
Want wij betalen niet voor zulke mafkezen,
om later hun zieke slappe lichaam te genezen.
Alle snobistische bontjasteven
moeten voor straf hun eigen huid afgeven.
Ik laat jullie villen, voor slechts een paar centen,
ter wille van het redden van brandwond-patieten.
Hoge heren die het milieu verpesten,
moeten met de blote handen het riool uitmesten.
En alle inbrekers bij de mensen thuis,
verliezen als boete hun eigen huis.
Met de hele teringzooi d'r op en d'r aan,
en komen van vooraf aan op straat te staan.
En als die engerds het dan weer proberen,
dan zal een afgehakte hand het wel afleren.
Bespaar me je gelul over mensenrechten,
want jullie vechten meer voor de rechten van de slechten.
Zelden hoor je iemand over alle slachtoffers,
en daarom maak ik simpelweg de straffen wat roffer.
Fok dat gelul over cellentekort,
het wordt tijd dat de doodstraf weer gewoon wordt.
En vind je dit allemaal shockerende shit,
wacht maar tot je in de elektrische stoel zit.
Want maatregelen neem ik niet voor ded helft,
en jij bent degene die het onderspit delft
Het lijkt misschien simpel, of erg zwart-wit,
maar koning pikt geen criminele shit.
Dus voor behoud van je lijf en woning:
Buig moederneukers, voor jullie nieuwe koning!
En oh ja, mijn moeder heeft besloten dat alle rokers
de kanker kunnen krijgen. Kijk maar op je pakkie, PUNK!
Uit van hier!
quote:[multkulmodus]
Op maandag 02 juli 2001 15:48 schreef Verbal het volgende:[..]
Ja, Marokkanen spreken niet zo goed Bahasa Indonesia
V.
quote:Waarschijnlijk was het Kaulo Bakra
Op maandag 02 juli 2001 15:45 schreef jerney het volgende:[..]
ten eerste is het belanda...
en ten tweede... gebakken hollander?![]()
![]()
quote:de inhoud pfffffffffffffff
Op maandag 02 juli 2001 15:53 schreef Hummerr het volgende:[..]
[multkulmodus]
Het gaat om de inhoud van de therm niet om de bevolkingsgroep die de taal bezigt.
[/multikulmodus]
quote:[multikulmodus]
Op maandag 02 juli 2001 15:59 schreef jerney het volgende:[..]
de inhoud pfffffffffffffff
die moet ik onthouden... jij...jij... JIJ BELANDA GORENG!![]()
![]()
![]()
Jij... jij... jij niet uit holland afkomstig figuur uit een niet nader te noemen land! .
[/multikulmodus]
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 02-07-2001 16:03]
1. Kunnen we in godsnaam weer on-topic reageren? Die hele discussie over kop-in-het-zand-steken e.d. wordt oud en doet geheel niet ter zake hier. Doc, Ik en zelfs waspman (sorry voor het zelfs, maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt ) hebben proberen een aanzet te geven voor een enigzins redelijke discussie, maar daar wordt door niemand op in gegaan.
2. Kappen met die [multikulmodus], want dat draagt niks bij aan de discussie en is nog eens je reinste onzin ook.
3. Kunnen we nu eindelijk eens een keer verder komen dan alleen 'Ja zie je, die Marokkanen ook altijd weer'... Zoals gezegd hebben al een paar mensen hier een goede aanzet gegeven, maar ga dan ook dáár op in en blijf niet hangen in dat onconstructieve langs-de-lijn gescheld, daar zijn al 'tig' topics mee gevuld. Nog één erbij lijkt me wat veel van het goede worden.
quote:tollol
Op maandag 02 juli 2001 16:03 schreef Hummerr het volgende:[..]
[multikulmodus]
Jij... jij... jij niet uit holland afkomstig figuur uit een niet nader te noemen land .
[/multikulmodus]
oh bovendien kom ik wel degelijk uit dit achterlijke land.. en m'n pappie en mammie ook
Wil je m'n paspoort ff zien?
[Dit bericht is gewijzigd door jerney op 02-07-2001 16:09]
quote:Ik schreef het in de multikulmodus
Op maandag 02 juli 2001 16:03 schreef jerney het volgende:[..]
tollol
oh bovendien kom ik wel degelijk uit dit achterlijke land.. en m'n pappie en mammie ook
Wil je m'n paspoort ff zien?
quote:ja en?
Op maandag 02 juli 2001 16:26 schreef Hummerr het volgende:[..]
Ik schreef het in de multikulmodus
quote:mooi... weer een allochtonentopic minder
Op maandag 02 juli 2001 16:45 schreef waspman het volgende:
kom op.. ff luisteren naar Lithion, anders is deze dadelijk ook al op slot
quote:Kan ik kort over zijn... wordt niet ontkend.
De problemen met deze groep ontkennen gebeurd steeds minder omdat er simpelweg niet meer onderuit te komen valt:We hebben een groot probleem in Holland!
quote:Nee, dat is de vraag helemaal niet!
De vraag is alleen :Op welke termijn.
quote:Zal 'm niet op slot doen maar alleen alle onzin en onderling gefit verwijderen. Het onkruid wieden...
quote:Ouwe tuinkabouter
Op maandag 02 juli 2001 17:12 schreef Doc het volgende:[..]
Zal 'm niet op slot doen maar alleen alle onzin en onderling gefit verwijderen. Het onkruid wieden...
Toch blijft het frappant dat dit soort dingen gebeurt en is het op een forum als dit wel nuttig dat "het volk" de mening spuit. Ik ben geen voorstander van radicaal optreden tegen allochtone deliquenten, maar moet toegeven dat er een grens is waarbij de politiek zich eens serieus moet gaan afvragen waar dit in retesnaam heen moet. Zoals doc al terecht opmerkte heb je dit soort problemen ook in andere landen met bijv algarijnen of mensen uit eveneens fundamentalistische landen en dit kan dus geen toeval zijn allemaal. Het lijkt mij dat de culture clash dus een mondiaal voorkomend probleem is waar wellicht dan ook in samenwerking een oplossing voor moet worden bedacht rekening houdend met de betreffende cultuur van de landen waar dit soort boefjes vandaan komt.
Een apart constitutioneel apparaat of adviesorgaan wat dit soort zaken wat kritischer gaan bekijken en aanpakken is inmiddels wel nodig denk ik, ipv. al die losse clubjes die los van elkaar niet zoveel oplossen.
Dit geldt dus wel voor elke Nederlander. Dat het vaker een Marokkaan zal betreffen, ja, daar kan ik ook niets aan doen. Ze doen het toch ook!
Maar Six Flags Holland moet denk ik ook naar het eigen (park)beleid kijken. Misschien de alcoholverkoop in het park verbieden, dus ook de sterke drank. Waarom zijn er altijd problemen op dit park? Ik bedoel, de Efteling krijgt na Eurodisney de meeste bezoekers in heel Europa en daar gebeurt zelden wat.
quote:
quote:
Op maandag 02 juli 2001 17:03 schreef Lithion het volgende:Kan ik kort over zijn... wordt niet ontkend.
[..]Nee, dat is de vraag helemaal niet!
Remind:Lithion is moderator van babes en hunks en heeft hier verder geen ene klap te vertellen.
Maar affijn:
Het gaat erom dat de regering en justitie haar blikken wat meer op scherp stellen.Naar mijn mening is de criminaliteit onder de marrokaanse jongeren voornamelijk te weiten aan de opvoeding:En dan doel ik op het cultuurverschil.Je kunt wel een in Nederland geboren Marrokaan zijn: Als je marrokaans bent opgevoed en je volgens islamitische begrippen leeft/denkt en je niet aanpast aan de n.l samenleving ben je in feite een Marrokaan op je n.l paspoort na.De verschillen in cultuur tussen de arabische en de Nederlandse samenleving zijn zondermeer groot te noemen.Daar ligt punt 1!
Punt 2 = dat er vanuit die gemeenschap vaak gedacht wordt dat alles hier mogelijk is onder het motto:
vrij land! in de breedste zin van het woord wel te verstaan.Nederland is zo onderhand bijna volledig atheistisch en religieuze elementen zijn bijna volledig uitgeband uit zowel de politiek als de daarmee gepaard gaande strengere regel/wetgevingen.
My point: Als je niet met die "vrijheid" kan omgaan dan moet die maar tot nul ingeperkt worden.
En dan bedoel ik geen taakstraffen maar gewoon opsluiten.
quote:Kom zeg!
Op maandag 02 juli 2001 18:57 schreef beelzebub het volgende:
Maar Six Flags Holland moet denk ik ook naar het eigen (park)beleid kijken. Misschien de alcoholverkoop in het park verbieden, dus ook de sterke drank.
quote:Simpel
Waarom zijn er altijd problemen op dit park? Ik bedoel, de Efteling krijgt na Eurodisney de meeste bezoekers in heel Europa en daar gebeurt zelden wat.
quote:Goed, waarom wordt er vanuit de Marokkaanse gemeenschap dan vaker gedacht dat alles maar kan, maar vanuit de Turkse gemeenschap veel minder. Als ik de mensen hier zo op hun woord moet geloven zijn het voornamelijk de Marokkkanen die voor de problemen zorgen. Evenwel zijn een groot deel van beide volkeren islamitisch, maar is er toch een verschil... het lijkt me dus niet dat de religie hier zo'n grote rol bij speelt.
Op maandag 02 juli 2001 19:19 schreef Hummerr het volgende:
[quote]dat er vanuit die gemeenschap vaak gedacht wordt dat alles hier mogelijk is onder het motto:
vrij land! in de breedste zin van het woord wel te verstaan.Nederland is zo onderhand bijna volledig atheistisch en religieuze elementen zijn bijna volledig uitgeband uit zowel de politiek als de daarmee gepaard gaande strengere regel/wetgevingen.
Dus waarom is er dat verschil tussen verschillende groepen mensen? Waarom is de groep Turken in ons land over het algemeen succesvoller in de samenleving dan de groep Marokkanen?
quote:En wat bereik je met opsluiten? Die mensen komen na die paar (desnoods tientallen) jaren de cel uit en hebben werkelijk waar geen klap geleerd. Opsluiten is geen remedie tegen het probleem, het is het zoveel mogelijk inperken van de gevolgen.
My point: Als je niet met die "vrijheid" kan omgaan dan moet die maar tot nul ingeperkt worden.
En dan bedoel ik geen taakstraffen maar gewoon opsluiten.
In dit geval moet je dus verder kijken dan alleen dat opsluiten. Heb je daar ook nog een mening over?
quote:ik heb niet het hele topic gelezen maar ik ben zeer benieuwd naar mensen die er een oplossing voor hebben. Kan er zelf niet echt opkomen eigenlijk (wel wat kleine dingen, maar die zetten toch geen zoden aan de dijk)
Op maandag 02 juli 2001 20:08 schreef Lithion het volgende:
Het is het dweilen bij een lekkende kraan. Je krijgt er de vloer misschien wel mee droog, maar je blijft wel aan het dweilen. Een betere oplossing is om de kraan te repareren. Dan pas los je het probleem werkelijk op.
quote:Ik heb in het begin (4e post van me meen ik) iets aangekaart... het is weliswaar niet grootschalig, maar mijns inziens wel vrij doeltreffend. Hoeft geen hoge kosten in te houden en is op zich vrij goed realiseerbaar imo. Op welke schaal de effecten merkbaar zijn is niet makkelijk te overzien, maar ik denk wel dat het voor een vrij brede oplossing zorgt, omdat het de kern (of wat ik als kern zie iig) van het probleem aanpakt.
Op maandag 02 juli 2001 20:33 schreef Adijos het volgende:
[..]
ik heb niet het hele topic gelezen maar ik ben zeer benieuwd naar mensen die er een oplossing voor hebben. Kan er zelf niet echt opkomen eigenlijk (wel wat kleine dingen, maar die zetten toch geen zoden aan de dijk)
En btw, spui die kleine dingen ook maar. Het zijn toch vaak de kleine dingen die het em doen? Klein hoeft niet noodzakelijk ineffectief of inefficient te betekenen.
quote:Kan helaas nergens uit opmaken of de politie bv de jongen op een hardhandige en asociale manier heeft willen meenemen naar het bureau waardoor een reactie van de anderen misschien begrijpelijker word (maar nog steeds af te keuren), OF dat de jongeren en hun begeleiders al vanuit zichzelf agressief gedrag vertoonden, zo zonder aanleiding.
quote:
Het spijt me dat het weer De Marokkanen zijn,....
quote:Och, koppelen aan een bevolkingsgroep. FEIT, het zijn Marokkanen, en m.i. slaat het woordje weer daarop dat het de laatste tijd nogal vaak gaat over Marokkanen die negatief in het nieuws komen.
Op maandag 02 juli 2001 12:46 schreef Verbal het volgende:
[on topic]
Verder ben ik het met Lithion eens dat gepoogd moet worden om achter het probleem/de problemen te komen waardoor de criminaliteit en agressief gedrag onder die groep Marokkanen die dit gedrag vertonen wordt veroorzaakt. Betrokkenheid, voor vol worden aangezien en een beter toekomstpersepectief zijn wat punten door Lithion aangedragen, maar waarvan ik me afvraag in hoeverre deze opgaan of (al) zijn onderzocht. Een houding van 'ze moeten ons toch niet', 'ik heb in nederland geen toekomstperspectief', 'wat kan mij nederland schelen' is net zo fout als de eventuele vooroordelen die niet-marokkaanse-nederlanders (NMN)(vind het wel klote om dergelijk soort termen te bedenken) t.o.v. de marokkaanse medelander heeft. Als er gewoon door beide partijen minder aan doemdenken gedaan wordt en minder vanuit een verdedigend standpunt geredeneerd en gewerkt wordt zou het al een flinke stap voorwaarts zijn. Hoe bereik je dat?
Voorlichting aan marokkanen en NMN's tot je d'r ziek van wordt misschien? Met als ondergrond een gedegen onderzoek naar alle vooroordelen, vice versa, en oorzaken waaruit het criminele gedrag van deze groep Marokkanen ontstaan is.
Als voorbeeld hoor ik de laatste tijd regelmatig van een aantal kanten (bv rondom 10) dat de marokkanen hun kinderen niet op hun manier kunnen opvoeden omdat de nederlandse wet hun manier van opvoeden niet goedkeurt (zal wat hardhandiger zijn dan?) en omdat hun jongeren hun rechten maar al te goed kennen en zonodig aangifte tegen een hardhandige manier van opvoeden zullen doen. Hun reactie is er dan 1 van apathie 'als wij het niet op onze manier kunnen en mogen doen, doen we maar niets'. Wordt de jongere dan crimineel wijzen ze naar de nederlandse staat 'het is niet onze schuld dat ze crimineel zijn geworden..'. Is voor dit voorbeeld alvast een oplossing aan te dragen?
De marokkanen een vrijbrief geven om toch op hun manier op te voeden lijkt me niet wenselijk en is discriminerend. Het lijkt me meer een zaak van de hulpverlening en de overheid om juist in het algemeen de ouders die een dergelijk apatisch gedrag voor verantwoording hebben voor te lichten, dat een dergelijk gedrag alleen maar lijdt tot meer criminaliteit en daardoor nog meer intolerantie met als resultaat nog meer apathie. Het gaat hier met name over Marokkanen, maar mocht een andere 'groep' hieronder vallen lijkt me een dergelijke voorlichting uiteraard ook zinvol.
Verder vind ik wel dat het onderzoek naar waarom en hoezo en een eventuele oplossing niet ten koste moet gaan van de veiligheid in dit land. Dus, m.i. dient zo'n jongen die dit geflikt heeft in Sixflags volledige medewerking te verlenen aan een dergelijk onderzoek. Werkt hij niet mee, wens ik hem sowieso voorlopig niet zo zondermeer weer tegen te kunnen komen. Begeleiding, eventueel huisarrest (kunnen de ouders ook lekker meehelpen) en zonodig in bewaring stelling zijn m.i. te suggereren opties.
D'r moet wel wat gebeuren hoor (politiek?)....
quote:Voortaan graag ff je post quoten, dat scheelt een hoop zoekwerk!
Op maandag 02 juli 2001 20:38 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik heb in het begin (4e post van me meen ik) iets aangekaart... het is weliswaar niet grootschalig, maar mijns inziens wel vrij doeltreffend. Hoeft geen hoge kosten in te houden en is op zich vrij goed realiseerbaar imo. Op welke schaal de effecten merkbaar zijn is niet makkelijk te overzien, maar ik denk wel dat het voor een vrij brede oplossing zorgt, omdat het de kern (of wat ik als kern zie iig) van het probleem aanpakt.
En btw, spui die kleine dingen ook maar. Het zijn toch vaak de kleine dingen die het em doen? Klein hoeft niet noodzakelijk ineffectief of inefficient te betekenen.
quote:Oke. En hoe zie je dat dan ?
Op maandag 02 juli 2001 13:31 schreef Lithion het volgende:[..]
Ik denk dat je een begin zou kunnen maken door ze als gemeente verantwoordelijk te stellen voor een deel van hun eigen buurt. In overleg met ouders en begeleiders ga je bijvoorbeeld aan de slag om de buurt waar ze in wonen (wat vaak achterstandsbuurten zijn) op te knappen. Schilderen, gras maaien, rommel opruimen... simpele klusjes die wel bijdragen aan de leefbaarheid van zo'n wijk. Als ze zich verantwoordelijk gaan voelen voor hun eigen wijk en een gevoel krijgen dat enige constructiviteit bijdraagt aan de leefbaarheid in die wijk, slaat dat gevoel waarschijnlijk ook over op een breder kader.
Dan wordt de wijk n.l niet meer gezien als wijk maar als "marrokaans territorium".
Je kweekt er dus uiteindelijk Getto,s mee.
Weleens gehoord van de beruchte Latinowijken in de u.s.a?
Mooi plan dus als het zou werken ,maar de haalbaarheidsfactor met een gunstige uitwerking lijkt mij nihiel.
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 02-07-2001 21:36]
[Dit bericht is gewijzigd door Adijos op 02-07-2001 21:42]
quote:Of je kunt de volgende keer meteen reageren op een ietwat constructieve post
Op maandag 02 juli 2001 21:33 schreef Hummerr het volgende:
Voortaan graag ff je post quoten, dat scheelt een hoop zoekwerk!
quote:Die motivatiebron is zeker aanwezig en vaak ook in die wijk zelf. In achterstandswijken ziet men zelf ook de ellende die er heerst, ziet men ook de situatie zoals die nu is onder ogen en wil daar ook iets aan veranderen. Maar zeer vaak zien deze mensen ook dat officiële instanties maar heel weinig om hun wijk geven. Een gemeente opent met trots een nieuwe woonwijk voor jonge IT-gezinnen en laat ondertussen de achterstandswijk verder wegrotten.
Oke. En hoe zie je dat dan ?
Men neme een wijk waar 80% van de bevolking laten we even zeggen marrokaans is.
Denk je dan dat die mensen massaal hun flat uitrennen om onder begeleiding stoepranden aan te gaan vegen en boompjes te gaan planten? Allereerst moet je dan wel met een verdomd goede motivatiebron komen
Als je eens wist wat alleen aandacht al een stimulans kan geven aan mensen. Naar het motiveren van mensen zijn uitputtende studies gedaan en keer op keer komt als één van de basis-regels naar voren dat het niet eens zozeer van belang is wát je doet, maar dát je belangstelling toont voor die mensen. (Ik kan een voorbeeld van een studie geven, maar dat zou m'n post wat te lang maken, mocht er toch interesse zijn, wil ik em graag wel posten).
Die mensen willen absoluut zelf ook wel hun wijk verbeteren, maar het ontbreekt hun vaak aan initatief, omdat initiatieven vanuit achterstandswijken nogal eens in de bureaucratische mallemolen verstrikt zijn geraakt.
Een andere manier om de motivatie in die wijk te vergroten is om mensen uit die wijk zelf te betrekken. Wat je vaak ziet is dat instanties in het leven worden geroepen, architecten, noem maar op, die verder totaal geen rekening houden met de wensen van de mensen die er wonen. Daarbij kunnen de mensen ter plaatse een dergelijk project vele malen beter 'verkopen' dan iemand in pak.
quote:Dat valt wel mee. Ten eerste is zo'n project natuurlijk nooit 'puur Marokkaans', maar spelen daar meerder groepen mensen in. Je moet het ook niet opzetten als een project om de Marokkaanse gemeenschap in een wijk vooruit te helpen, maar de wijk op zich vooruit te helpen. Je creëert saamhorigheid binnen de wijk, niet binnen de bevolkingsgroep. Het contact in de wijk wordt beter en het contact met de overheid (gemeente) wordt beter, doordat er eens geluisterd wordt naar die mensen. Doordat het wantrouwen ten opzichte van de gemeente weggenomen wordt, het verantwoordelijkheidsgevoel in die gemeenschap verhoogd wordt en zodanig een nieuwe houding ten overstaan van het gezag ontwikkeld wordt, levert dat alleen maar voordelen op ten opzichte van de huidige situatie.
en ten tweede kweek je daarmee een nog grotere afstand tussen marrokaanse gemeenschap en de rest van Nederland.
Wat gebeurd er namelijk als het plan zou "slagen": Dan wordt het "eenheidsgevoel" onder die gemeenschap alleen maar hechter en zal het voor Nederlanders en andere bevolkingsgroepen er niet makkelijker op worden om aansluiting te vinden in zo,n wijk.
quote:En toch zijn er al van dit soort projecten met goede uitwerking geweest. Ook in 'Nederlandse' achterstandswijken waar overlast van jongeren groot was en waar bewoners met elkaar aan de slag zijn gegaan om de wijk op te knappen (speeltuinen, hekwerken, vuil opruimen) zijn met sprongen vooruit gegaan. Afgenomen overlast/criminaliteit, beter contact met de gemeente en sowieso een prettiger aanzicht van de wijk.
Mooi plan dus als het zou werken ,maar de haalbaarheidsfactor met een gunstige uitwerking lijkt mij nihiel.
Vooral het aspect dat men dan inziet dat samenwerken met de overheid (gemeente) tot iets productiefs kan leiden voor een 'hele samenleving' zal alleen maar bijdragen aan een betere integratie in de samenleving, een verbeterde houding ten opzichte van gezag en een toegenomen maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
quote:Dit klinkt ook wat kort door de bocht. Dus als er ergens problemen zijn komt het door de alcohol. Dus maar weg ermee. En dan, dan nemen mensen het mee van huis. Ga je bij de ingang alle tassen controleren of zo. Lijkt me niet.
Maar Six Flags Holland moet denk ik ook naar het eigen (park)beleid kijken. Misschien de alcoholverkoop in het park verbieden, dus ook de sterke drank. Waarom zijn er altijd problemen op dit park? Ik bedoel, de Efteling krijgt na Eurodisney de meeste bezoekers in heel Europa en daar gebeurt zelden wat.
En de vergelijking met de efteling vindt ik ook een beetje vreemd. De efteling is toch een park met een wat jongere doelgroep(8-16), wat resulteert in veel meer famillies die het park aandoen.
Six Flags is meer geent op een wat oudere doelgroep(14-25) wat een veel moeilijkere groep mensen binnen de poorten brengt.
Persoonlijk ben ik meer voor een soort algemen uitgaanspas voor iedereen tussen de 14 en 25-30 jaar. Iets wat persoonsgebonden is. Een pas die dus overal in het uitgaan gebruikt gaat worden. Bios, disco, kroeg, pretparken, etc. Bij enige vorm van misgedrag wordt de pas ingenomen en kom je er nergens meer in. Herverstrekking na een jaar zodat je na kunt denken over je zonden. ga je weer in de fout, dan intrekking van de pas en dan geen herverstrekking. Kun je gewoon tot je 30ste nergens meer in. Pech gehad, heb je aan jezelf te danken.
quote:Volgens mij mag het overgrote deel van onze marokaanse medelanders geen alcohol drinken, of zat El M. niet bij de begeleiding
Deze gasten moeten net zo hard gestraft worden als dat tuig wat afgelopen koninginnedag onze fraaie binnenstad aan het verbouwen was.Maar Six Flags Holland moet denk ik ook naar het eigen (park)beleid kijken. Misschien de alcoholverkoop in het park verbieden, dus ook de sterke drank. Waarom zijn er altijd problemen op dit park? Ik bedoel, de Efteling krijgt na Eurodisney de meeste bezoekers in heel Europa en daar gebeurt zelden wat.
Dus combineer:
- korte termijn aanpak (zero tolerance, harder aanpakken, strenger straffen etc).
- lange termijn aanpak (voorlichting, educatie, kennis nemen van normen en waarden in Nederland, ouders wijzen op hun verantwoordelijkheid, etc.).
Als je alleen voor de lange termijn gaat, geef je eigenlijk de huidige generatie op. En dat kan niet de bedoeling zijn. Dus kies voor de combi aanpak.
quote:Juist.
Op woensdag 04 juli 2001 00:48 schreef evert het volgende:
Ik lees allemaal verhalen over 'onderzoeken van het hoe en waarom'.
Alleen maar lange termijn effecten.Dus combineer:
- korte termijn aanpak (zero tolerance, harder aanpakken, strenger straffen etc).
- lange termijn aanpak (voorlichting, educatie, kennis nemen van normen en waarden in Nederland, ouders wijzen op hun verantwoordelijkheid, etc.).Als je alleen voor de lange termijn gaat, geef je eigenlijk de huidige generatie op. En dat kan niet de bedoeling zijn. Dus kies voor de combi aanpak.
quote:Nee, weet je wat erg jammer is, dat er een groep mensen op dit forum is dat stelselmatig discrimineert en dat er een groep mensen is die iedere keer maar weer druk is om duidelijk te maken dat deze mensen ongenuanceerde reacties posten.
Op maandag 02 juli 2001 13:06 schreef G-spotter2001 het volgende:
dat krijg je nu eenmaal met mensen die te bang zijn om "discriminerend" over te komen. Die durven hun eigen mening niet te posten, maar alleen zo'n mening durven te geven... erg jammer
[Dit bericht is gewijzigd door Jethro op 04-07-2001 09:22]
quote:En ik merk dat er een paar moderators zijn hier die zich daar ook heel erg schuldig aan maken.
Op woensdag 04 juli 2001 09:19 schreef Jethro het volgende:[..]
Nee, weet je wat erg jammer is, dat er een groep mensen op dit forum is dat stelselmatig discrimineert en dat er een groep mensen is die iedere keer maar weer druk is om duidelijk te maken dat deze mensen ongenuanceerde reacties posten.
Hierdoor blijft er dus minder ruimte over om gewoon te discussieren over mogelijke oorzaken van steeds vaker voorkomende conflicten met bijvoorbeeld de Islam of groepen jongeren met een andere culturele afkomst.
De hokjesgeest van bepaalde mensen gaat ook door op dit forum, want iedere Fok!ker wordt zorgvuldig in een links of rechts hokje gepropten de meeste discussies worden meer en meer op een persoonlijk vlak uitgevochten. Trieste onwikkeling....
quote:Zal ik dat dan maar doen...?
Op woensdag 04 juli 2001 09:26 schreef Jazper het volgende:[..]
En ik merk dat er een paar moderators zijn hier die zich daar ook heel erg schuldig aan maken.
Dat is pas triest !
Ik hoef geen namen te noemen denk ik.
Nee, iedereen weet over wie het gaat.
quote:Misschien wil ie een fanclub
Op woensdag 04 juli 2001 09:29 schreef Jazper het volgende:
Inderdaad, laat hem maar lekker in zijn waarde.
quote:Ik denk dat ie eerder het volgende slachtoffer wordt van zinloos geweld als ie zo door gaat.
Op woensdag 04 juli 2001 09:42 schreef X-Ray het volgende:[..]
Misschien wil ie een fanclub
quote:En we weten ook allemaal wie dat zijn... Ik heb het idee dat provocerende opmerkingen van deze groep mensen vaak de aanleiding is van het dalende niveau in een topic. Soms begint het al in de eerste post...
Nee, weet je wat erg jammer is, dat er een groep mensen op dit forum is dat stelselmatig discrimineert
Discriminatie is geen stop-woord maar een serieuze zaak.
Ga er dus wat ruimer mee om en gebruik het niet als uitvlucht.
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 04-07-2001 13:42]
quote:Als je goed gelezen had heb ik dat ook al enkele malen verkondigd!
Op woensdag 04 juli 2001 00:48 schreef evert het volgende:
Ik lees allemaal verhalen over 'onderzoeken van het hoe en waarom'.
Alleen maar lange termijn effecten.Dus combineer:
- lange termijn aanpak (voorlichting, educatie, kennis nemen van normen en waarden in Nederland, ouders wijzen op hun verantwoordelijkheid, etc.).Als je alleen voor de lange termijn gaat, geef je eigenlijk de huidige generatie op. En dat kan niet de bedoeling zijn. Dus kies voor de combi aanpak.
Dit was meestal mijn reply op mensen die alleen maar roepen "harder straffen!".
Want met alleen maar harder straffen red je het ook niet.
Overigens is het niet alleen voor volgende generatie dat de waarom-vraag van belang is; ook voor deze. Kijk naar het opvoeden van kinderen (volwassenen verschillen niet zo veel van kinderen in die zin): als die iets fout doen kan je keer op keer straf geven, en desnoods steeds harder. Dit is de leermethode van de conditionering die vaak wordt toegepast als je dieren iets wil leren. Bij dieren kan je echter moeilijker dingen te weten komen betreffende de motivatie. Dat kan bij mensen wel. Als je de motivatie kent dan kan je gerichter, ook bij de huidige generatie technieken anders dan alleen straf, toepassen om tot gedragsverandering te komen. Dat geld dus ook voor de huidige generatie.
Straf zal echter nog wel nodig zijn. Netzoals kinderen willen ook volwassen hun grenzen van het mogelijke aftasten. Als daar duidelijk en consequent op gereageerd wordt met een straf, als die grens gepasseerd wordt, dan is het doelmatig. Maar nogmaals, alleen straffen zorgt voor een relatief lang leerproces waardoor je langer met problemen zit.
quote:[mod mode on]
Op woensdag 04 juli 2001 09:47 schreef Jazper het volgende:[..]
Ik denk dat ie eerder het volgende slachtoffer wordt van zinloos geweld als ie zo door gaat.
quote:Mentaal geweld is wel goed ?
Op woensdag 04 juli 2001 14:13 schreef Doc het volgende:[..]
[mod mode on]
Niet grappig. Suggesties dat geweld grappig is, en dan met name tegen mede users wordt hier niet gewaardeerd.
[mod mode off]
Dus in de bak sla je twee vliegen in een klap. Ze krijgen straf en je kunt achterhalen waar het door komt en hoe het voorkomen kan worden.
Verder is een gevangenisstraf ook een afschrikwekkend voorbeeld voor de jonge jeugd.
Als ze bijvoorbeeld denken van 'ik ga een bejaarde van een tasje beroven, want als ik gepakt wordt, krijg ik toch alleen maar een taakstraf', dan nemen ze het risico om gepakt te worden eerder, dan wanneer er een gevangenisstraf op zou staan.
Ze zullen dan zeker voorzichtiger te werk gaan, zodat je in een volle winkelstraat waarschijnlijk wel veilig bent, maar in een achteraf steegje niet.
quote:Ik denk niet dat een overvaller zich laat afschrikken. Anders waren we nu wel van alle criminaliteit af.
Op woensdag 04 juli 2001 14:16 schreef Gia het volgende:
Als je criminelen in de gevangenis stopt, dan lijkt het mij dat er daar ook wel gesprekken zullen volgen of een eventuele therapie om recidive te voorkomen.Dus in de bak sla je twee vliegen in een klap. Ze krijgen straf en je kunt achterhalen waar het door komt en hoe het voorkomen kan worden.
Verder is een gevangenisstraf ook een afschrikwekkend voorbeeld voor de jonge jeugd.
Als ze bijvoorbeeld denken van 'ik ga een bejaarde van een tasje beroven, want als ik gepakt wordt, krijg ik toch alleen maar een taakstraf', dan nemen ze het risico om gepakt te worden eerder, dan wanneer er een gevangenisstraf op zou staan.
Ze zullen dan zeker voorzichtiger te werk gaan, zodat je in een volle winkelstraat waarschijnlijk wel veilig bent, maar in een achteraf steegje niet.
quote:Wat bedoel je met mentaal geweld?
Op woensdag 04 juli 2001 14:16 schreef Jazper het volgende:[..]
Mentaal geweld is wel goed ?
quote:ik geef je wel een keer een voorbeeld op het goede moment.
Op woensdag 04 juli 2001 14:22 schreef Doc het volgende:[..]
Wat bedoel je met mentaal geweld?
quote:electroshocks denk ik.
of een lobotomie
quote:een nachtmerrie
quote:Dat valt volgens mij zwaar tegen (wordt geen geld aan uitgegeven)
Als je criminelen in de gevangenis stopt, dan lijkt het mij dat er daar ook wel gesprekken zullen volgen of een eventuele therapie om recidive te voorkomen.Dus in de bak sla je twee vliegen in een klap. Ze krijgen straf en je kunt achterhalen waar het door komt en hoe het voorkomen kan worden.
quote:Ik denk dat het "afschrikwekkende gehalte" wel tegenvalt. De landen waar zwaardere straffen gelden liggen de misdaadcijfers niet veel lager.
En nogmaals het kinder voorbeeld: als je kinderen iets kapot gemaakt hebben kan je ze ernstig toespreken, de gang opzetten, een week lang extra huishoudelijke taken geven, 8 weken geen zakgeld geven of slaan (om maar wat voorbeelden te geven). Ik heb zo mijn twijfels of de zwaardere straffen effectief zijn. Het is dan minstens zo belangrijk en effectief te achterhalen waarom ze het kapot gemaakt hebben. Dan kan je aan de oorzaak wat doen en dan zullen kinderen het weer minder snel doen. Als je niets aan de oorzaak doet, dan is de kans op recidive redelijk groot; en als het niet bij de dader zelf is, dan wel bij zijn 'soortgenoten'. Merk op dat alleen het achterhalen van het motief ook niet voldoende is...
quote:Bij dit verhaal sluit ik mij van harte aan...
Op woensdag 04 juli 2001 14:31 schreef Doc het volgende:[..]
Dat valt volgens mij zwaar tegen (wordt geen geld aan uitgegeven)
Voor therapie moet je volgens mij TBS krijgen.
[..]Ik denk dat het "afschrikwekkende gehalte" wel tegenvalt. De landen waar zwaardere straffen gelden liggen de misdaadcijfers niet veel lager.
En nogmaals het kinder voorbeeld: als je kinderen iets kapot gemaakt hebben kan je ze ernstig toespreken, de gang opzetten, een week lang extra huishoudelijke taken geven, 8 weken geen zakgeld geven of slaan (om maar wat voorbeelden te geven). Ik heb zo mijn twijfels of de zwaardere straffen effectief zijn. Het is dan minstens zo belangrijk en effectief te achterhalen waarom ze het kapot gemaakt hebben. Dan kan je aan de oorzaak wat doen en dan zullen kinderen het weer minder snel doen. Als je niets aan de oorzaak doet, dan is de kans op recidive redelijk groot; en als het niet bij de dader zelf is, dan wel bij zijn 'soortgenoten'. Merk op dat alleen het achterhalen van het motief ook niet voldoende is...
quote:Zal ik het dan uitleggen waar het om gaat:
Op woensdag 04 juli 2001 14:40 schreef Jazper het volgende:
Ik denk niet dat een vergelijking met een kind de juiste is in deze discussie.
In beide gevallen gaat het omgedrag dat gecorrigeerd moet worden, zowel bij kinderen die iets uithalen, als volwassenen die ongewenst gedrag vertonen.
De vraag is dan: wat is de beste methode om dat gedrag te corrigeren, alleen straffen of wil je ook iets van de motivatie kennen.
Daarbij is het handig om kennis die opgedaan is bij de leerpsychologie bij de ene groep (kinderen) toe te passen op de andere groep (criminelen).
De vergelijking is al helemaal niet raar als je beseft dat het in het specifieke geval van de allochtone jongeren vaak om jeugdcriminelen gaat.
De onzin die over olifanten en bejaarden en dergelijke gaat haal ik weg....
Als je aan wil geven waar de vergelijking mank loopt doe dat dan met argumenten in plaats van alleen maar "Nee's nix" te roepen.
Mischien moet ik het wat duidelijker stellen:
Een kind VALT nog wat te leren.
quote:Zoals de waard is...
Op vrijdag 06 juli 2001 08:58 schreef Jazper het volgende:
quote:En een jeugdcrimineel van 15 valt niets meer te leren?
Op vrijdag 06 juli 2001 08:58 schreef Jazper het volgende:
Nee's nix.Mischien moet ik het wat duidelijker stellen:
Als je van mening bent dat je zo iemand niets meer bij kan brengen op een andere manier dan door straf denk ik dat je een raar beeld hebt van de mensheid.
Daarnaast als je iets over de motivatie weet die leidt tot ongewenst gedrag kan je zonder veel moeite die motivatie wegnemen of er wat aan doen, zodat zelfs met het negatieve mensbeeld dat jij hebt waarbij je er van uitgaat dat na een bepaalde leeftijd niets meer bijgeleerd kan worden, op een relatief simpele manier gedrag kan beïnvloeden...
quote:Ik heb een prima beeld van de mensheid joh.
Op vrijdag 06 juli 2001 10:43 schreef Doc het volgende:[..]
En een jeugdcrimineel van 15 valt niets meer te leren?
En jij hebt NIETS meer geleerd na je 10e of zo?Als je van mening bent dat je zo iemand niets meer bij kan brengen op een andere manier dan door straf denk ik dat je een raar beeld hebt van de mensheid.
Uit confrontaties heb ik geleerd dat marokkaanse jongeren totaal geen respect hebben voor andere culturen. Hoe graag jij het ook wilt geloven Doc, jij krijgt ze het ook niet bijgebracht.
Ik heb maar 1 ding (even) zien werken in het verleden.
Ze hebben eens een 17 jarige marokkaanse jongen opgepakt in de stad waar ik woon nadat ie voor de 3e keer iemand had neergestoken.
Deze gast hebben ze teruggestuurd naar Marokko en hij heeft daar z'n straf gehad.
Hij kwam terug en is toch zeker 1 jaar niet meer met de politie in aanraking geweest.
Alles leek weer goed te komen.
Vorig jaar was ie toch weer betrokken bij een behoorlijk gevecht en ze schoten hem van dichtbij in z'n nek.
Hij heeft het overleefd, en nu is ie weer terug waar hij begonnen was .. in de criminaliteit.
Hoezo hard leers ?
Ik heb het idee dat hij beter wat minder geluk had kunnen hebben.
En je kan lullen wat je wil, maar ze hebben inderdaad poep aan alles en iedereen die ze niet als "hun" beschouwen. Die eene marokkaan is een maat van me, en die doet normaal, maar die andere zijn echt van die etterbakken Ze doen lastig tegen mensen, weigeren bv het stoeltje te betalen etc.
Frappant detail: er zou in de Nieuwe Revue een foto staan van de Gayparade waar een Marokkaanse vlag op zou staan. En daar waren ze enorm kwaad om, dat was namelijk een belediging. Ik zeg: Die prins van jullie is gdv een homo! Chill man!
Blijven rare gasten
quote:Sssshhhht, laat het Doc maar niet horen.
Op vrijdag 06 juli 2001 11:38 schreef X-Ray het volgende:
Ik lag gister met een gemend gezelschap op t strand:
1 blanke (ik), een neger en 3 marokkanenEn je kan lullen wat je wil, maar ze hebben inderdaad poep aan alles en iedereen die ze niet als "hun" beschouwen. Die eene marokkaan is een maat van me, en die doet normaal, maar die andere zijn echt van die etterbakken
Ze doen lastig tegen mensen, weigeren bv het stoeltje te betalen etc.
Frappant detail: er zou in de Nieuwe Revue een foto staan van de Gayparade waar een Marokkaanse vlag op zou staan. En daar waren ze enorm kwaad om, dat was namelijk een belediging. Ik zeg: Die prins van jullie is gdv een homo! Chill man!
Blijven rare gasten
quote:Wat ik denk is dat als je ALLEEN maar straf geeft en NIETS aan de motivatie die leidt tot crimineel gedrag of disrespect voor andere culturen, je altijd nieuwe aanwas zal krijgen van personen met dat ongewenste gedrag. Je krijgt het ze inderdaad NIET bijgebracht met alleen maar straf, hetgeen je heel mooi aantoont met het onderstaande voorbeeld.
Op vrijdag 06 juli 2001 11:29 schreef Jazper het volgende:Ik heb een prima beeld van de mensheid joh.
Maar ook van de realiteit en dat is wat ik al aangaf.Uit confrontaties heb ik geleerd dat marokkaanse jongeren totaal geen respect hebben voor andere culturen. Hoe graag jij het ook wilt geloven Doc, jij krijgt ze het ook niet bijgebracht.
Als je weet WAAROM ze het crimineel gedrag vertonen en WAAROM ze andere culturen niet respecteren, kan je beter gericht de aanwas aanpakken EN de jongeren die nu de fout in gaan, naast het middel van straf.
quote:Kortom: ALLEEN straf werkt dus niet...
Op vrijdag 06 juli 2001 11:29 schreef Jazper het volgende:
Ik heb maar 1 ding (even) zien werken in het verleden.
Ze hebben eens een 17 jarige marokkaanse jongen opgepakt in de stad waar ik woon nadat ie voor de 3e keer iemand had neergestoken.
Deze gast hebben ze teruggestuurd naar Marokko en hij heeft daar z'n straf gehad.Hij kwam terug en is toch zeker 1 jaar niet meer met de politie in aanraking geweest.
Alles leek weer goed te komen.
Vorig jaar was ie toch weer betrokken bij een behoorlijk gevecht en ze schoten hem van dichtbij in z'n nek.
Hij heeft het overleefd, en nu is ie weer terug waar hij begonnen was .. in de criminaliteit.Hoezo hard leers ?
Ik heb het idee dat hij beter wat minder geluk had kunnen hebben.
quote:Zie je wel dat ze ook normaal kunnen doen
Op vrijdag 06 juli 2001 11:38 schreef X-Ray het volgende:
Die eene marokkaan is een maat van me, en die doet normaal
De interessante vraag is, waarom doet die ene jongen normaal en de andere twee niet? Wat is het verschil tussen die maat van jou en de andere twee: het feit dat ze Marokkaans zijn is juist een overeenkomst dus niet direct de reden voor het rare gedrag van de twee etterbakken.
En heb je die twee eikels ook aangesproken op hun asociaal gedrag, of deed je toen of het normaal was?
quote:Ik gok nee....
Op vrijdag 06 juli 2001 12:46 schreef Doc het volgende:
En heb je die twee eikels ook aangesproken op hun asociaal gedrag, of deed je toen of het normaal was?
quote:Ik ook. Maar zegt dat niet meer over die 2 Marrokanen dan over X-ray? M.a.w. bang zijn voor de consequenties wanneer je iemands gedrag probeert te corrigeren.
Op vrijdag 06 juli 2001 12:49 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Ik gok nee....
-edit- sorry dat ik mijn post veranderd heb nadat hij gequoted was. Ik vond 'X-ray' toch beter staan dan 'blanke'
[Dit bericht is gewijzigd door kasper op 06-07-2001 12:58]
quote:Maar als we allemaal bang worden dan voelen die lui zich gesterkt in hun "onschendbaarheid". Maar ik bedenk me voortaan ook 2x omdat een corrigerende opm me eens een enkeltje eerste hulp opleverde, maar om te zeggen dat ik bang ben voor ze ben nee, Ik schat volgende keer alleen de situatie wat beter in.
Op vrijdag 06 juli 2001 12:51 schreef kasper het volgende:[..]
Ik ook. Maar zegt dat niet meer over die 2 Marrokanen dan over de 'blanke'? M.a.w. bang zijn voor de consequenties wanneer je iemands gedrag probeert te corrigeren.
quote:Wie zou er dan bang zijn. X-ray? Die lijkt me niet zo snel bang te maken (zie topic in Klaagbaak).
Op vrijdag 06 juli 2001 12:51 schreef kasper het volgende:[..]
Ik ook. Maar zegt dat niet meer over die 2 Marrokanen dan over X-ray? M.a.w. bang zijn voor de consequenties wanneer je iemands gedrag probeert te corrigeren.
quote:Het was in een situatie dat die gasten vrienden van een vriend van hem waren. Dat maakt wel verschil. Dan moet je eerder wat kunnen zeggen.
Op vrijdag 06 juli 2001 12:55 schreef Party-pooper het volgende:[..]
Maar als we allemaal bang worden dan voelen die lui zich gesterkt in hun "onschendbaarheid". Maar ik bedenk me voortaan ook 2x omdat een corrigerende opm me eens een enkeltje eerste hulp opleverde, maar om te zeggen dat ik bang ben voor ze ben nee, Ik schat volgende keer alleen de situatie wat beter in.
quote:Ok, probeer inderdaad allereest DAT uit te zoeken ja. Maar wat als ze niet 'willen'? Als (zie voorbeeld van X-ray over die gast die recidiveert) ze weer in herhaling vallen? Als er echt geen land mee te bezeilen valt? Wat moet je er dan mee? En het is gewoon zo dat er rond lopen waar je een kudde therapeuten, sociaal werkers of wat dan ook op kan loslaten...ze nemen niets aan. (Interessant voor een onderzoek wat het percentage is wat niet te behandelen valt...alhoewel dat natuurlijk ook weer afhankelijk is van de kwaliteit van behandeling door de therapeut, tja...).
Op vrijdag 06 juli 2001 12:42 schreef Doc het volgende:Wat ik denk is dat als je ALLEEN maar straf geeft en NIETS aan de motivatie die leidt tot crimineel gedrag of disrespect voor andere culturen, je altijd nieuwe aanwas zal krijgen van personen met dat ongewenste gedrag. Je krijgt het ze inderdaad NIET bijgebracht met alleen maar straf, hetgeen je heel mooi aantoont met het onderstaande voorbeeld.
Als je weet WAAROM ze het crimineel gedrag vertonen en WAAROM ze andere culturen niet respecteren, kan je beter gericht de aanwas aanpakken EN de jongeren die nu de fout in gaan, naast het middel van straf.
Kortom: ALLEEN straf werkt dus niet...
Oftewel, probeer natuurlijk in eerste instantie te voorkomen maar pak degene die niet (meer) kan of wil luisteren en/of veranderen niet meer met fluwelen handschoentjes aan.
quote:Meid, als het "De Marokkanen" niet zijn dan is er wel weer een andere allochtone groep waar JIJ je heerlijk druk om kan maken
[..]
quote:Ja, en dan kan jij je weer druk maken omdat iemand het beestje bij de naam noemt.
Op zaterdag 07 juli 2001 01:58 schreef Xamira het volgende:[..]
Meid, als het "De Marokkanen" niet zijn dan is er wel weer een andere allochtone groep waar JIJ je heerlijk druk om kan maken
quote:Absoluut!
Op zaterdag 07 juli 2001 02:09 schreef evert het volgende:[..]
Ja, en dan kan jij je weer druk maken omdat iemand het beestje bij de naam noemt.
zou je ook zo reageren als het bijv. de hell's angels betrof?
(doe maar eens een search op hell's angels, er is hier een tijdje geleden een topic geweest over hen.)
quote:Waarom?
Op zaterdag 07 juli 2001 02:13 schreef Xamira het volgende:[..]
Absoluut!
(doe maar eens een search op hell's angels, er is hier een tijdje geleden een topic geweest over hen.)
quote:Het gaat er niet om dat ze iets van je aannemen maar da je de benodigde kennis heb om hen tot het gewenste gedrag te manipuleren
Op zaterdag 07 juli 2001 00:35 schreef Montagui het volgende:[..]
En het is gewoon zo dat er rond lopen waar je een kudde therapeuten, sociaal werkers of wat dan ook op kan loslaten...ze nemen niets aan.
quote:Niet iedereen laat zich manipuleren.
Op zondag 15 juli 2001 14:59 schreef Doc het volgende:[..]
Het gaat er niet om dat ze iets van je aannemen maar da je de benodigde kennis heb om hen tot het gewenste gedrag te manipuleren
Zeker niet door softe hulpverleners
Er zijn echter al best wat sociologen/antropologen geweest die zich hebben bezig gehouden met Marokkaanse jongeren. Daarbij waren er zelfs enkelen die al in het een vroeg stadium bepaalde problemen hebben geconstateerd. Met deze kennis is weinig gedaan. Bovendien is juist 1 van de belangrijkste kenmerken van de Marokkaanse gemeenschap de beslotenheid. Het is heel moeilijk om als buitenstaander invloed uit te oefenen. Veel sociaal/maatschappelijk werkers zijn hier al tegenaan gelopen. De Marokkaanse gemeenschap voelt zich snel aangevallen en bedreigd. Dat is een generalisatie, I know, maar er zit zeker een kern van waarheid in.
Als voorbeeld van een zeer interessante studie naar Marokkaanse jongeren kan ik hier geven: 'Een generatie op drift. De geschiedenis van een Marokkaanse randgroep' geschreven door de antropoloog Hans Werdmölder. In dit boek wordt zeer duidelijk beschreven hoe een groep jonge Marokkanen in de Pijp uitgroeit tot een randgroep die de buurt terroriseert. De schrijver onderzoekt wat de condities en oorzaken zijn voor deze ontwikkeling.
quote:Wat een kortzichtige reactie, je zegt nu feitelijk dat
Op zaterdag 07 juli 2001 01:58 schreef Xamira het volgende:
Meid, als het "De Marokkanen" niet zijn dan is er wel weer een andere allochtone groep waar JIJ je heerlijk druk om kan maken
Stel de Topic zou zijn: 20 Marokkanen de hersenen (?) in geslagen, na zoveelste, door hun veroorzaakte incident, valt het dan nog steeds mee ?
Dit is een hoogst ernstig signaal, wat met de dag wel sterker lijkt te worden, hoe je het ook tracht te wenden of keren, uiteindelijk gaat dit nog veel verder escaleren en zullen Nederlanders terug gaan vechten tegen dit soort van schorem, zie wat er momenteel gaande is in Engeland, blijft niet bespreekbaar al die K..zooi, of het nu terecht is of niet, maar mensen hier vinden zulk soort situaties nu eenmaal niet gewenst.
En klop je vooral niet op de borst met de *wetenschap* in Nederland gebeurd dat niet, want dat gebeurd wel, misschien duurt het langer als elders ter wereld, maar uiteindelijk is de rek er ook hier uit.
Zoals jezelf ook kunt zien, o.a. hier op Fok is de rek er al heel lang uit bij velen, dus neem dit a.u.b. serieuzer op als dat je nu doet.
Ik snap niet dat de overheid hier niet een eind aan maakt, ze dwingen de burgers hier het recht in eigen hand te nemen.
Slechte zaak....
De mogelijke oplossing: komt ie weer, goed getrainde burgerwacht, gespecialiseerd in de omgang met buitenlanders, een bedrijfstak / instantie die cordaat omgaat met dit soort ongewenste situaties.
Big Business en de hoogste tijd, politie faalt aan alle kanten, de veiligheid van de Nederlander moet gewaarborgd blijven.
quote:Struisvogel
Op maandag 16 juli 2001 01:18 schreef Verbal het volgende:
'Landgenoten...'
quote:Iedereen laat zich manipuleren, en wie heeft het hier over softe hulpverleners?
Op zondag 15 juli 2001 15:15 schreef R@b het volgende:[..]
Niet iedereen laat zich manipuleren.
Zeker niet door softe hulpverleners
quote:Alleen "klein houden" is niet de enige oplossing.
Op maandag 16 juli 2001 00:11 schreef Midioot het volgende:[..]
De mogelijke oplossing: komt ie weer, goed getrainde burgerwacht, gespecialiseerd in de omgang met buitenlanders, een bedrijfstak / instantie die cordaat omgaat met dit soort ongewenste situaties.
Big Business en de hoogste tijd, politie faalt aan alle kanten, de veiligheid van de Nederlander moet gewaarborgd blijven.
quote:...kip zonder kop...
Op maandag 16 juli 2001 01:19 schreef Midioot het volgende:[..]
Struisvogel
V.
quote:Stel je niet zo aan en overdijf niet.Het lijkt er sterk op dat je je wel erg emotioneel laat meeslepen door angstbeelden dat het helemaal de foute kant op gaat.
Op maandag 16 juli 2001 00:11 schreef Midioot het volgende:[..]
Dit is een hoogst ernstig signaal, wat met de dag wel sterker lijkt te worden, hoe je het ook tracht te wenden of keren, uiteindelijk gaat dit nog veel verder escaleren en zullen Nederlanders terug gaan vechten tegen dit soort van
De dingen die je in het nieuws ziet zijn signalen geen teken van de ondergang. Je ziet nou eenmaal altijd de negatieve dingen in de pers benadrukt.
Het zijn wel duidelijke signalen dat er iets niet goed zit. Zeker. Maar met geweld aanpak bereik je niks.
Dat probleem zit meer bij de opvoeding die het laat afweten bij een bepaalde groep ouders en bij justitie die geen daad stelt bij de veroordeling van dergelijke delicten.
Pak ze op. En zet ze aan het zweten met zware werkstraffen. Bij weigering of verzaken , de bak in.
Maar wel ten alle tijden trachten de dialoog op gang te houden om deze mensen op het rechte pad te trekken.
En dat vergt een hoop bekwame sociale begeleiding.
quote:Verbal
Op maandag 16 juli 2001 13:54 schreef Verbal het volgende:
...kip zonder kop...V.
quote:Tuurlijk, lees nog een keer het volgende:
Op maandag 16 juli 2001 19:07 schreef michelos het volgende:
Stel je niet zo aan en overdijf niet.
als het ooit jou overkomt en ik ben erbij dan zal ik je woorden herhalen, jij vind het een klein vergrijpje, we hebben het hier wel over ERNSTIGE MISHANDELING van een mevrouw, door een Marokkaanse man , maakt het nog eens een stukje extra laf.
quote:Het zijn duidelijk tekenen van verbetering ?
De dingen die je in het nieuws ziet zijn signalen geen teken van de ondergang. Je ziet nou eenmaal altijd de negatieve dingen in de pers benadrukt.
quote:Misschien kun je een brief sturen naar dat arme meisje die gemolestreerd is door een van deze schoften, zal haar vast enorm boeien het hoe en het waarom.
Dat probleem zit meer bij de opvoeding die het laat afweten bij een bepaalde groep ouders en bij justitie die geen daad stelt bij de veroordeling van dergelijke delicten.
quote:Been there done that, helpt geen zak, gebeurd ook nooit of te nimmer, terwijl er NU iets moet gebeuren.
Pak ze op. En zet ze aan het zweten met zware werkstraffen. Bij weigering of verzaken , de bak in.
quote:Er is in mijn ogen al jaren te lang *gedialoogd*
Maar wel ten alle tijden trachten de dialoog op gang te houden om deze mensen op het rechte pad te trekken.
quote:Dan zal het daar wel aan liggen, die bekwame sociale begeleiding zal dan wel niet bestaan.
En dat vergt een hoop bekwame sociale begeleiding.
[Dit bericht is gewijzigd door Midioot op 16-07-2001 23:00]
quote:Ja... heb jij ook een keer gelijk.
Op maandag 16 juli 2001 22:11 schreef Midioot het volgende:[..]
Verbal
V.
Ik zie dit toch wat neutraler dan jou denk ik.
Dat meisje, dat is een triest verhaal. Buiten kijf.
Praat ik die actie van dat groepje mensen goed dan?
Dat soort zinloze acties vinden trouwens ook genoeg onder autochtonen plaats, maar dat even ter zijde.
Waar jij naar mijn idee de fout ingaat is dat je met gelijke middelen wraak wil nemen. Dan creeer je juist die escalatie en die tweespalt. En je zweept jezelf zodanig op dat het je emoties verhit en dat je die mensen te lijf wilt gaan.
Ik dacht dat we hier in een toch redelijk geciviliseerd land leefden waar met de juiste tact en woorden een hoop is te bereiken. Ik pleit dus niet voor slappe aanpak hier. Er zijn altijd gasten bij die niet horen willen en die dus maar moeten voelen. Maar niet d.m.v. geweld.
Werkstraffen helpen denk ik wel degelijk, mits een strenge controle op naleving. Er wordt helaas wat veel over het hart gestreken met dit soort zaken, vooral justitieel gezien.
Dat het slachtoffer geen boodschap zou hebben aan de oorzaken is te begrijpen, maar dat begrip vraag ik ook niet van haar , of wel.
Je moet je niet laten verleiden vanuit haar perspectief alles te gaan betrachten. Hoe erg het ook voor haar is. Ongelukken gebeuren overal , kijk naar de oorzaken , reageer niet impulsief uit wraak of iets dergelijks. Raak je alleen maar verder van huis.
Het heeft allemaal van doen met een patat-generatie
die thuis geen normen en waarden aangeleerd krijgen en maatschappelijk ook niet echt een poot aan de grond krijgen. En dus rommelen ze maar wat aan met een stelletje gelijkgezinden vrienden die in hetzelfde schuitje zitten.
Door ze uit die omgevingen te halen en ze met de neus op de feiten te drukken denk ik dat er wel een weg voor een groot aantal is naar verbetering. Daar is een grote sociale investering mee gemoeid. Misschien een mooie taak voor de wel goed geintegreerde groep Marokanen die er ook zijn.
Ik geloof dat er in elk mens iets goeds herbergt. De kunst is het bij die extreme gevallen als deze om dat stukje naar boven te laten komen.
Ik denk dat op de lange termijn het probleem zich sowieso vanzelf oplost doordat de jongere generatie toch weer wat verder is in die dingen. Vooral de dames doen het erg goed en dat zijn toch de moeders van de toekomst.
Verderest zou ik zeggen, als het je zo hoog zit, zoek een boksschool op een leef je lekker uit op een Marokkaan ( die ook bokst...) . Lekker potje vriendschappelijk sparren doet wonderen.
Doe ik ook af en toe...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |