Mind your own f*ckin business!!
Iemand die je aardig vind doet iets wat niet kan.. wat heb je liever, dat hij iets niet kan of dat hij jou aardig vind.
Ergens kun je stellen dat diegene dus al niet aardig is, omdat hij iets doet wat niet kan. Volgens mij, aangezien het een vriend van die vriend is, waait het wel over.. die vriend van die vriend zal wel boos zijn op die vriend, want die moet een berg geld terugbetalen - wat hij ten onrechte ontvangt.
Als we het dan toch over normen en waarden hebben.. ik denk niet dat die vriend-vriend er iets van leert, maar hij moet iig boeten voor zijn daden. Dus, aangeven lijkt moraalridderig.. maar als jouw kids strx geen studiefinanciering krijgen door de jarenlange fraude van vele.. tjah.. eigen schuld.
quote:Lekkere instelling. Zo wordt dat potje gedeeld door nog meer mensen al kleiner. Je hebt toch ook een hekel aan asielzoekers die ten onrechte uitkeringen naar verweggistaan laten wegsluizen, dit is exact hetzelfde. Het voorbeeld is ter illustratie en niet-generaliserend bedoeld, ik probeer de schrijver van het berichtje iets duidelijk te maken..
Op donderdag 15 januari 2004 13:48 schreef Cybersailor het volgende:
Ik vind het niet terecht dat je hem "aangeeft", van mij mag je de ib-groep op welke manier dan ook zo hard mogelijk pakker
quote:Waarom zou het fout zijn.. zeker als je weet dat diegene het makkelijk zonder kan, diegene het gezamelijke potje voor studenten (die al fucking leeg is) aanspreekt om.. nog meer bier te zuipen? Ik zou het niet doen voor niemand anders dan me eigen stufi.
Op donderdag 15 januari 2004 13:49 schreef BFSkinner het volgende:
Natuurlijk is het niet goed om met je stufi te frauderen, maar kom op, iemand verraden/aangeven is wel erg fout.Mind your own f*ckin business!!
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 15-01-2004 13:55]
quote:De stufi wordt wel betaald van de Belastingcenten van wel werkende mensen. Elke fraude kost dus, via een omweg, de maatschappij geld.
Op donderdag 15 januari 2004 13:48 schreef Cybersailor het volgende:
Ik vind het niet terecht dat je hem "aangeeft", van mij mag je de ib-groep op welke manier dan ook zo hard mogelijk pakker
Bovendien is fraude strafbaar en ben je als nederlander verplicht, jou ter kennis gekomen strafbare feiten te melden bij de bevoegde autoriteiten.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
De stufi wordt wel betaald van de Belastingcenten van wel werkende mensen. Elke fraude kost dus, via een omweg, de maatschappij geld.
Bovendien is fraude strafbaar en ben je als nederlander verplicht, jou ter kennis gekomen strafbare feiten te melden bij de bevoegde autoriteiten.
En weet je wat al die junks ons kosten? Dat beetje fraude wat zo'n student pleegt, betaald hij later als hij werkt via zijn belastingcenten wel weer terug aan de maatschappij. Hij studeert namelijk en zal zeer waarschijnlijk een redelijk inkomen gaan genieten waarover hij belasting gaat betalen die de overheid wel weer aan een ander verspilt.
Niemand is heilig, TS niet, die student niet, jij niet en ik ook niet. Ik geef die student eigenlijk gelijk dat hij ook een keer profiteert. Zijn veel ergere profiteurs zoals illegalen en junks die nog véél méér geld kosten van de maatschappij.
Discussie mag, maar blijf op niveau aub.
Enerzijds vind ik frauderen echt niet kunnen en is het geld van de overheid (lees: belastingbetaler) waar hier misbruik van wordt gemaakt en mag je daar dus best aangifte van doen. Anderszijds denk ik dat menig criminele organisatie een schoner blazoen heeft en er eervoller methoden er op na houdt dan de IB-groep. Persoonlijk wacht ik met smart af tot ze nog een keer een misstap in mijn richting begaan en ik sleep ze voor de rechter, tot in Europa.
Waar the fuck maken jullie je druk om? Mind your own fokking business!
Hij vangt iets meer centjes van de ib groep... wat zou het? Hij brengt daarmee jullie niet in gevaar. Als hij nu frauduleuse zaken opzet waar jullie ook de dupe van worden zou ik zeggen ja! Maar nu zit je iemand gewoon te verlinken...
[Dit bericht is gewijzigd door _dazzling op 15-01-2004 14:03]
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 15-01-2004 14:06]
(Je zeker neit veel vrienden of wel, die naai je zeker ook allemaal als je die hebt...)
[Dit bericht is gewijzigd door FLipKick op 15-01-2004 14:05]
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:59 schreef jakees het volgende:
quote verwijderd HW
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 13:57 schreef HeatWave het volgende:
ok ok, NSB opmerkingen enzo mogen achterwege blijven.Discussie mag, maar blijf op niveau aub.
[Dit bericht is gewijzigd door HeatWave op 15-01-2004 14:11]
Mijn neef wilde gaan studeren en zich dan inschrijven bij mijn opa en oma en thuis blijven wonen. Zijn ouders zijn rijk genoeg, wonen in een enorm huis.
Om mijn opa en oma te beschermen heb ik gedreigd de IB te bellen. Grote heibel in de familie.
Mensen die gewoon alles netjes volgens de regels doen worden de dupe!
quote:Wat de redenen zijn voor die persoon, dat gaat jouw toch niets aan, misschien is zijn pa net ontslagen ofzo weet jij veel. Het gaat erom dat het jouw zaken niet zijn!
Op donderdag 15 januari 2004 13:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Waarom zou het fout zijn.. zeker als je weet dat diegene het makkelijk zonder kan, diegene het gezamelijke potje voor studenten (die al fucking leeg is) aanspreekt om.. nog meer bier te zuipen? Ik zou het niet doen voor niemand anders dan me eigen stufi.
En als je van mening bent dat dat wel het geval is, of dat het je plicht is om mensen aan te geven; heb je gvd NIKS BETERS TE DOEN IN JE ZIELIGE LEVENTJE???
[Dit bericht is gewijzigd door BFSkinner op 15-01-2004 14:07]
Wat een intellente reactie . .
Stel je het volgende voor: jij kent een allochtone buurman die uitkeringsfraude pleegt. Geef je hem WEL aan ?
Misschien jij niet, maar het gros van de mensen wel.
IBG-fraude, zoals eerder al aangegeven, gaat net zo goed ten koste van diegenen die er WEL recht op hebben als bijv. uitkeringsfraude.
Alleen wordt die IBG-fraude flink gebagatelliseerd, merk ik steeds. Zo zie je maar, men is nooit te jong om er een dubbele moraal op na te houden . . .
[Dit bericht is gewijzigd door HeatWave op 15-01-2004 14:11]
quote:En maar zeuren over anderen.. maar dit mag in ene wel? Das echt het kwaadaardige gezwel van onze maatschappij.. dat kromme redeneren. In feite zou je weer terug moeten naar het aloude al het frauderen is slecht, maar nee, we vinden dat je best van de IB mag stelen, maar niet jouw auto.. toch?
Op donderdag 15 januari 2004 13:56 schreef apophis4u het volgende:[..]
En weet je wat al die junks ons kosten? Dat beetje fraude wat zo'n student pleegt, betaald hij later als hij werkt via zijn belastingcenten wel weer terug aan de maatschappij. Hij studeert namelijk en zal zeer waarschijnlijk een redelijk inkomen gaan genieten waarover hij belasting gaat betalen die de overheid wel weer aan een ander verspilt.
Niemand is heilig, TS niet, die student niet, jij niet en ik ook niet. Ik geef die student eigenlijk gelijk dat hij ook een keer profiteert. Zijn veel ergere profiteurs zoals illegalen en junks die nog véél méér geld kosten van de maatschappij.
quote:I'm minding my own fucking bussiness, want ik woon wel op mezelf als student en krijg wel tering weinig geld. Omdat de rest op gaat aan van die frauderende nep-studenten. Dus, hij doet iets waar IK de dupe van wordt. Alleen al daarom zou ik zo iemand aangeven. Je gaat maar een bijbaan zoeken, net als ik doe.
Op donderdag 15 januari 2004 13:59 schreef _dazzling het volgende:
zielig k#t ventje en al helemaal een zielig k#t studentenhuis!Waar the fuck maken jullie je druk om? Mind your own fokking business!
Hij vangt iets meer centjes van de ib groep... wat zou het? Hij brengt daarmee jullie niet in gevaar. Als hij nu frauduleuse zaken opzet waar jullie ook de dupe van worden zou ik zeggen ja! Maar nu zit je iemand gewoon te verlinken...
Ik heb altijd al een hekel gehad aan matennaaiers.... je lijkt me een gelovig iemand, dus hier een leuke bijbelspreuk voor je:
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
alleen als jij zegt dat een vriend van jouw vriend fraudeert en vervolgens de gegevens van je vriend doorgeeft met de vermelding dat hij NIET fraudeert, wat heeft de IB aan deze informatie? denk je echt dat ze dan uit gana zoeken wie zijn vrienden zijn en welke er nou precies fraudeert.
dus het effect zal uiteindelijk 0,0 zijn.
Maar uiteindelijk is het wel netjes dat je in ieder geval de stap hebt genomen om de moeite te doen. zijn veel mensen die daar niet het lef voor zouden hebben.
ok ik zou zelf ook mijn vrienden niet verraden, maar een vriend van een vriend heb je verder niks mee te maken, hij zit fout dus op zich terrecht.
[utopiemodus]
als iedereen dat in de wereld nou dit netjes zou doen, zou niemand meer frauderen en zou de wereld een betere plaats zijn zonder criminaliteit.
[\utopiemodus]
[Dit bericht is gewijzigd door TAB op 15-01-2004 14:10]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |