Noord, bij st. Pauls bay. Bekijk evt. de interactieve map op malta.nlquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:36 schreef renz0r het volgende:
wAAR LIGT Qawra?
Als je in St. Julians zit, kun je aardig stappen. In het centrum (met de naam Paceville) zitten alle barretjes en discotheken vlak bij elkaar. Verder heb je ook nog een aantal openlucht discotheken op het eiland.quote:Op donderdag 11 mei 2006 14:33 schreef Nblue het volgende:
Wij gaan ook naar Malta, kun je er een beetje stappen e.d.?
Mooi, nog 1 weekje en dan zit ik erquote:Op maandag 29 mei 2006 19:08 schreef Silenus het volgende:
Er is niet veel te doen momenteel hier. Ook in St. Julians niet..Maargoed het seizoen moet nog beginnen natuurlijk.
Weer is wel prima, de hele week al 30 graden en strakblauwe lucht.
Blue Lagoon is wel heel erg mooi.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:32 schreef the_RAVEN het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa ik ga de 23e ook naar Matla:
Zit in een all-in hotel in Qawra, ben heel benieuwd. Kan je ook een auto huren als je 24 bent?
Welke excursies zijn echt om aan te raden? En dan bedoel ik niet blue lagoon
Zit je ook in Soreda. Wij gaan de 24e en zitten in het appartementen complex Soreda. Zijn er verder nog mensen die dit jaar naar Malta gaan of nog tips hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:32 schreef the_RAVEN het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa ik ga de 23e ook naar Matla:
Zit in een all-in hotel in Qawra, ben heel benieuwd. Kan je ook een auto huren als je 24 bent?
Welke excursies zijn echt om aan te raden? En dan bedoel ik niet blue lagoon
St Julian. Daar heb je veel (disco)barren en een handjevol discotheken zoals The Empire.quote:Op donderdag 19 april 2007 11:34 schreef Stienn het volgende:
Hoi,
als het goed is ga ik binnen kort met vrienden naar Malta. Hoe is het uitgaan hier en waar moet je zitten om goed te kunnen stappen? Verder nog Tips?
Is het uitgaan duur? of ongeveer gelijk met nederland?
Volgens mij kun je daar over onderhandelen...quote:Op donderdag 19 april 2007 14:40 schreef Stienn het volgende:
En taxi's, duur?
Wat betreft scooters weet ik net niet. Maar ik vond het openbaar vervoer erg goed geregeld. Vanuit St Julian's zijn we naar de zandstranden gegaan met de bus en naar het zuiden van het eiland naar dat heldere/blauwe water (ben even de naam kwijtquote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:24 schreef Marseille het volgende:
ik ga vanaf 5 juli 3 weekjes naar Malta. Appartement in het noorden, vlakbij 1 van de weinige zandstrandenweet iemand hoe je er rond kan reizen? We kunnen nog geen auto huren. Is het mogelijk scooters te huren? En hoe is het Openbaar vervoer?
thnx man. en hoeveel kost zo'n retourtje met de bus? we hebben een appartement, dus eten en drank moeten we zelf kopen.hoe zijn de prijzen daarvan in de supermarkt? En kun je makkelijk aan drank komen?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:35 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Wat betreft scooters weet ik net niet. Maar ik vond het openbaar vervoer erg goed geregeld. Vanuit St Julian's zijn we naar de zandstranden gegaan met de bus en naar het zuiden van het eiland naar dat heldere/blauwe water (ben even de naam kwijt). De bussen rijden meestal wel via de hoofdstad Valetta en daar moet je dan ook overstappen.
Die prijzen kan ik me eigenlijk niet meer herinneren van die retourtjes. Wat ik nog wel weet is dat je moet zorgen dat je gepast geld bij je hebt om in de bus te betalen, want de buschauffeurs geven altijd "per ongeluk" te weinig geld terug. Volgens mij was het niet zo duur in ieder geval.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 12:58 schreef Marseille het volgende:
[..]
thnx man. en hoeveel kost zo'n retourtje met de bus? we hebben een appartement, dus eten en drank moeten we zelf kopen.hoe zijn de prijzen daarvan in de supermarkt? En kun je makkelijk aan drank komen?
Wat een vreselijke tent is dat zeg. Ziet er leuk uit in de folder, maar ik vond het bagger. Vaak ruzie gehad ove rhet ontbijt en die opdringerige kinders van de uitbaters bij het zwembad...bah !quote:Op woensdag 4 februari 2004 10:46 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
2e en 3e week van juli, waarschijnlijk appartementen Dean Hamlet in St Julian.
Wij hebben dat uitstapje naar Sicilie niet gedaan. Is de hele dag in een groep en alleen maar lopen. Je hebt niet de rust ergens van te kunnen genieten zeg maar.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:30 schreef YPrue het volgende:
Ik ga in augustus 10 dagen naar Malta toe, heeft er iemand tips welke dingen we daar echt gezien moeten hebben?
En is iemand vanuit Malta ook naar Sicilie geweest (zeg maar zo'n dagexcursie)?
Bedankt voor je tips!quote:Op zondag 20 juli 2008 17:02 schreef Laura_V het volgende:
[..]
Wij hebben dat uitstapje naar Sicilie niet gedaan. Is de hele dag in een groep en alleen maar lopen. Je hebt niet de rust ergens van te kunnen genieten zeg maar.
Zien?
* Blue Lagoon (Comino)
* Azure Window (Gozo)
* Valletta
* Mdina
* Vissersdorp Marsaxlokk op zondag
* Ghar Lapsi (mooie baai in het zuiden)
Doen?
* Een rondvlucht met watervliegtuigje. Oke, kost wat geld, maar dan heb je wel wat. Zie www.harbourairmalta.com.
* IJs eten in Sliema bij Da Vanci.
* Dineren aan Spinola Bay
* Auto huren, zodat je niet in propvolle bussen hoeft en overal kan gaan en staan, ook 's avonds als je elders wilt dineren. Wij waren voor 10 dagen 170 euro kwijt. Geboekt in NL via Holiday Cars, no risk, alles afgekocht.
Waar verblijf je?
Voordeel is, dat het dan niet meer zo warm is, en je niet in de hitte naar je hotel hoeft.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:48 schreef YPrue het volgende:
Wij zitten trouwens in Qawra, in San Antonio & Spa. Wel jammer dat de vlucht van Air Malta best laat is. We vertrekken om 20.50 uur en landen daar rond 23.35 uur.
Tequila voor 1 guldenquote:Op donderdag 19 april 2007 11:37 schreef thewishmaster het volgende:
Om goed te kunnen stappen moet je in St. Julians zitten. Het uitgaan is erg goedkoop in vergelijking met Nederland, de hele vakantie heb ik baco's gedronken voor omgerekend 2,25 Euro. Dit was wel in 2005.
Wij betaalde 17 euro voor een auto en 4 personen!quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:55 schreef Laura_V het volgende:
Comino was 10 p.p. bij mij, maar verschilt per maatschappij. Gozo ligt er aan of je met de auto of als voetganger gaat,
Maar goed yprue zit nu al op Malta. Yprue, laat je nog even weten hoe het was?
Die is blijkbaar nooit meer gekomenquote:Op zondag 7 september 2008 01:04 schreef DutchTrain het volgende:
Leuk om te lezen.
Ben benieuwd naar deel 2
Ik heb geen idee wat ik wil zien. Ik ben me een beetje aan het orrienteren voor komende zomer. Malta is een optie. Ik wil best een paar dagen aan het strand liggen, maar zou ook wel wat cultuur op willen snuivenquote:Op woensdag 22 december 2010 14:01 schreef Stienn het volgende:
Wat wil je er zien? Het is een mooi land om te ontdekken. Als je er voor 8 dagen heen gaat moet je sowieso naar de blue lagoon gaan.
Er is zeker genoeg te zien, mits je een beetje van oude beschavingen, middeleeuwse ridders, oude kleine stadjes enzovoorts houdt. In de zomer kan het wel wat druk zijn daar en het vervoer en wegen zijn niet al te best, maar als je het niet erg vindt om met warmte wat langer te moeten wachten, dan zeker doenquote:Op woensdag 22 december 2010 13:00 schreef Grunner het volgende:
Kun je op Malta genoeg dingen doen en zien in acht dagen of is het vooral een strandvakantieland?
Ik heb bij Avis op het vliegveld gehuurd, maar ben er niet tevreden over. Hebben gezegd dat er niks veranderd was en terwijl ik tekende sloot ik een extra verzekering af, waardoor de autohuur opeens 70 euro meer was voor 4 dagen.. Ik had uiteraard zelf moeten lezen, maar ging er vanuit dat die man eerlijk antwoord gaf op mijn vragen toen ik vroeg of ik nu alleen tekende en mijn creditcard gaf voor benzinekosten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:41 schreef Grunner het volgende:
Oke, wij zitten in St Paul's Bay. Dan zullen die ritten nog wel langer duren. Waar hebben jullie een auto gehuurd? Ik zie tot op heden enkel verhuurbedrijven bij het vliegveld, maar dat is niet echt praktisch voor ons.
En anders iemand anders met tips voor auto huren in Malta?
Het openbaar vervoer op Malta schijnt erg goedkoop te zijn en je kunt er overal mee komen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:37 schreef kazy het volgende:
Leuk om alle tips te lezen! Malta staat voor mij in het najaar op het programma. Ben erg benieuwd! Weet een van jullie trouwens of het ov een beetje betaalbaar is en ook of het goed te doen is (rijden de bussen regelmatig, etc.)? Ik geloof dat Malta niet al te duur is, maar aangezien we twijfelen om een auto te huren of juist gewoon gebruik te maken van het ov of evt. een fiets, is het toch wel handig om wat info te krijgen van mensen die er al zijn geweest.
Dat klinkt leuk. Heb al even gekeken op hun site en denk dat wij ook van één van hun tochten gebruik gaan maken. Heb er al veel goede verhalen over gehoord.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 20:49 schreef Berlioz het volgende:
- Boottocht rond heel Malta gemaakt met Hera Cruises. De boottocht was erg geslaagd en ook nog een stop gemaakt in de Blue Lagoon. Hier hebben we lekker gezwommen en gesnorkeld. Hera Cruises was erg fijn, want we kregen 's morgens een broodje, 's middags een buffet en later nog watermeloen. Water was de hele dag gratis te pakken. Andere drankjes en ijs tegen betaling.
Kun je er ook een beetje leuk stappen?quote:Op woensdag 22 december 2010 18:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er is zeker genoeg te zien, mits je een beetje van oude beschavingen, middeleeuwse ridders, oude kleine stadjes enzovoorts houdt. In de zomer kan het wel wat druk zijn daar en het vervoer en wegen zijn niet al te best, maar als je het niet erg vindt om met warmte wat langer te moeten wachten, dan zeker doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |