Gelukkig groeit de nagel nu wel goed, alleen heb ik nu een gespleten nagel. En de nagel wordt gezien van onder naar boven steeds donkerder. Geen fijn gezicht dus!
Zijn er meer mensen die hier last van hebben en wat is er aan te doen?
Sterkte
quote:?
Hoe herken ik schimmelnagels?
Het probleem begint meestal aan het einde en aan de zijkant van de teennagel en verspreidt zich langzaam naar het begin van de nagel. De nagel van de grote teen is het vaakst geïnfecteerd. De schimmel dringt de nagel binnen waardoor deze verweekt. De nagel wordt dikker, brokkeliger en verkleurt wit of gelig. Hierdoor wordt de geïnfecteerde teennagel dikker en groeit daardoor als het ware 'omhoog'. Dit kan pijnklachten veroorzaken. Soms gaat de nagel scheuren of komt los van het nagelbed. Tenslotte kan de nagel geheel verbrokkelen en verspreidt de schimmel zich naar de andere nagels.
Dus:de infectie begint in veel gevallen aan het einde van de grote teennagel
en verspreidt zich Iangzaam naar het begin van de nagel
de nagel verkleurt
wordt brokkelig en komt 'omhoog'
[Dit bericht is gewijzigd door N-I-X op 15-01-2004 12:57]
quote:De nagel groeit nu ook wel goed (groeit niet meer in), alleen heb ik nu een gespleten nagel en is hij verkleurd.
Op donderdag 15 januari 2004 12:51 schreef TheShadow het volgende:
Gewoon doorheen later groeien. Tis een tijdje vrij pijnlijk, maar dan ben je er ook voor altijd vanaf, tenzij je weer tekort afknipt.Sterkte
Greetz Dzjidzjus
quote:Wat voor een kleur? Een doffe witte kleur?
Op donderdag 15 januari 2004 12:53 schreef Hanneman het volgende:[..]
De nagel groeit nu ook wel goed (groeit niet meer in), alleen heb ik nu een gespleten nagel en is hij verkleurd.
quote:Mijn nagels zijn al smaller gemaakt. De eerste keer hielp het niet, maar de 2e keer wel. Waarschijnlijk groeit hij daarom ook niet meer in. Gelukkig maar. Helaas nu wel andere problemen (gespleten nagel en verkleuring).
Op donderdag 15 januari 2004 12:54 schreef Dzjidzjus het volgende:
heb eens ooit op tv gezien dat ze in het ziekenhuis hier iets aan kunnen doen.
Volgens mij halen ze dan aan de zijkanten stukken van je nagel af waar onder je nagelriemen.
Dat doen ze dan zo dat je nagel minder breed zal groeien..
Probeer je huisarts eens...Greetz Dzjidzjus
quote:Van onder naar boven gezien wordt hij steeds geler.
Op donderdag 15 januari 2004 12:58 schreef Panzer het volgende:[..]
Wat voor een kleur? Een doffe witte kleur?
De nagel is smaller gemaakt en dat gaat goed (dat wil zeggen: hij groeit niet meer in). Maar volgens mij is het gedeelte wat er juist niet meer zou moeten zijn, juist het gedeelte wat de '2e' nagel vormt. Ik heb dus een grote nagel met daarnaast een smallere nagel.
quote:Kalknagel?
Op donderdag 15 januari 2004 13:06 schreef Hanneman het volgende:[..]
Van onder naar boven gezien wordt hij steeds geler.
quote:Ojeej.. ik heb nu ook een ingegroeide teennagel.. Beland je altijd in het ziekenhuis als dit gebeurd??
Op donderdag 15 januari 2004 13:34 schreef Lucille het volgende:
Jaren geleden hebt ik ingegroeide teennagels gehad. Beide tenen en aan beide kanten. Zo erg zelfs dat ik in eerste instantie zelf aan de slag ging om wildvlees weg te snijden. Letterlijk wegsnijden in vlees dat een rottingsluchtje had. What was I doing?
Toen op een dag toch maar naar de huisarts gegaan die me meteen doorverwees naar het ziekenhuis. Poliklinische behandeling om de zijkanten van de teennagels af te knippen (dit allemaal onder plaatselijke verdoving). Helemaal wegknippen tot net onder de nagelriem. Wildvlees wegsnijden doen ze dan ook. En daarna de plekken waar de nagel groeit (onder de nagelriem dus) behandelen met een middel dat de groei van de nagel op die plek vrijwel stopt. Hierdoor zal de nagel niet meer snel in het vlees groeien. En ik moet zeggen, tis nu een jaar of 17 geleden en de nagels groeien niet meer in het vlees. Ik moet ze wel redelijk goed bijhouden, maar het probleem is dus opgelost. Had ik het maar eerder gedaan denk ik dan achteraf.
quote:Hmz
Op donderdag 15 januari 2004 14:38 schreef Dafje33 het volgende:
Bij mij ging het een beetje fout met het weghalen van de zijkantjes!
De hele nagels (beide grote tenen) kwamen eraf. En na een flinke infectie aan beide tenen te hebben gehad, zijn er nooit meer nieuwe nagels gegroeid! Och, dus ze groeien ook nooit meer in, maar het ziet er raar uit.
Heb nu ook voor de 2e maal een ingegroeide teennagel, eerste maal hebben ze ook een zijkant weggehaald, alleen de huisarts deed dit gewoon.
Ga volgende week ook maar eens bellen als het nog meer gaat onsteken, maar ik vind het niks als ze er voor altijd helemaal af moeten (de nagels dan)
Vaak wel ja. Maar het is niet echt in het ziekenhuis "belanden", het is poli-klinisch. Dus na hooguit een paar uur sta je weer buiten. Het stelt eigenlijk weinig voor. Pijn doet het al helemaal niet, want je wordt plaatselijk verdooft. Die verdovingen doen wel heel ff pijn, maar das gewoon ff doorbijten. Daarna gaan ze lekker aan je snijden enzo, maar je ligt dan toch op een soort van operatietafel, dus je ziet er niks van als je dat niet wilt (ik wilde dat niet in ieder geval). Na afloop wel ff je voet goed omhoog blijven houden enzo, anders komt er veel te veel druk op te staan. Dus ga lekker op de achterbank van de auto liggen op weg naar huis en ga niet voorin zitten. Verder gewoon de adviezen van de doktoren opvolgen en alles komt helemaal goedquote:Op zaterdag 7 februari 2004 15:28 schreef Dead_nacho het volgende:
[..]
Ojeej.. ik heb nu ook een ingegroeide teennagel.. Beland je altijd in het ziekenhuis als dit gebeurd??
Dit komt me erg bekend voor.quote:Op donderdag 15 januari 2004 13:34 schreef Lucille het volgende:
Jaren geleden hebt ik ingegroeide teennagels gehad. Beide tenen en aan beide kanten. Zo erg zelfs dat ik in eerste instantie zelf aan de slag ging om wildvlees weg te snijden. Letterlijk wegsnijden in vlees dat een rottingsluchtje had. What was I doing?
Toen op een dag toch maar naar de huisarts gegaan die me meteen doorverwees naar het ziekenhuis. Poliklinische behandeling om de zijkanten van de teennagels af te knippen (dit allemaal onder plaatselijke verdoving). Helemaal wegknippen tot net onder de nagelriem. Wildvlees wegsnijden doen ze dan ook. En daarna de plekken waar de nagel groeit (onder de nagelriem dus) behandelen met een middel dat de groei van de nagel op die plek vrijwel stopt. Hierdoor zal de nagel niet meer snel in het vlees groeien. En ik moet zeggen, tis nu een jaar of 17 geleden en de nagels groeien niet meer in het vlees. Ik moet ze wel redelijk goed bijhouden, maar het probleem is dus opgelost. Had ik het maar eerder gedaan denk ik dan achteraf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |