Het is een verfilming van het stuk van William Shakespeare.
Al met al vond ik het een zeer geslaagde film, leuk en spannend plot, toch ook wel met een cynische vorm van humor.
Nog meer mensen die hem gezien hebben?
[Dit bericht is gewijzigd door aa op 02-07-2001 00:57]
quote:Hij bedoelde waarschijnlijk wat je er van vond.
Op maandag 02 juli 2001 00:57 schreef Qarinx het volgende:
Ja ik heel toevallig..
Ik heb namelijk ook een bel op m'n fiets.
Waardoor dat nou kwma weet ik eigenlijk niet.
quote:het was gewoon heel erg gemoderniseerd..
Op vrijdag 20 juli 2001 08:51 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl heeft hem gisteren gezien en vond het vreemd dat de film, hoewel het plot goed te volgen was toch een gevoel bij haar achterliet van 'wat een vage film, hier klopt iets niet'.Waardoor dat nou kwma weet ik eigenlijk niet.
Vandaag de Special Edition DVD binnengekregen, en meteen de film gekeken. (Ja nu pas voor het eerst .)
Wat een waanzinnig mooie film. Het gebruik van het 'Shakespearean English' in combinatie met moderne elementen deed me erg denken aan 'Romeo & Juliet' van Baz Luhrmann. In 'Titus' ligt de nadruk alleen meer op een klassiek Romeinse setting, waardoor de modernismen er veel meer uitspringen. (Zoals wanneer Saturninus even met de afstandsbediening de buitenverlichting aan zet.)
In het begin van de film had ik wel even een WTF idee, maar ik werd al snel in het verhaal meegezogen.
Titus is 1 van de meest gewelddadige verhalen van Shakespeare, en dat komt in deze film ook goed tot z'n recht, zonder dat de film verzandt in 'bloed, bloed, bakken vol met bloed' scenes. Anthony Hopkins speelt een hele sterke rol. Je ziet Titus veranderen van veldheer die gene tegenspraak duldt in een gebroken vader en uiteindelijk in een door haat verteerde man die alleen nog uit is op wraak.
Absoluut een aanrader.
(En vreemd dat die film in al die tijd nauwelijks aan bod is gekomen hier.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |