abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2001 @ 00:56:29 #1
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1125494
Vanavond heb ik de film Titus in Pathé gezien. In de hoofdrol speelde Anthony Hopkins.

Het is een verfilming van het stuk van William Shakespeare.

Al met al vond ik het een zeer geslaagde film, leuk en spannend plot, toch ook wel met een cynische vorm van humor.
Nog meer mensen die hem gezien hebben?

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 02-07-2001 00:57]

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  maandag 2 juli 2001 @ 00:57:09 #2
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1125499
Ja ik heel toevallig..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  Trouwste user 2022 maandag 2 juli 2001 @ 00:59:46 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_1125517
quote:
Op maandag 02 juli 2001 00:57 schreef Qarinx het volgende:
Ja ik heel toevallig..
Hij bedoelde waarschijnlijk wat je er van vond.

Ik heb namelijk ook een bel op m'n fiets.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 20 juli 2001 @ 08:51:38 #4
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_1240330
* Jojogirl heeft hem gisteren gezien en vond het vreemd dat de film, hoewel het plot goed te volgen was toch een gevoel bij haar achterliet van 'wat een vage film, hier klopt iets niet'.

Waardoor dat nou kwma weet ik eigenlijk niet.

vrijdag 20 juli 2001 @ 10:31:01 #5
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_1240701
quote:
Op vrijdag 20 juli 2001 08:51 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl heeft hem gisteren gezien en vond het vreemd dat de film, hoewel het plot goed te volgen was toch een gevoel bij haar achterliet van 'wat een vage film, hier klopt iets niet'.

Waardoor dat nou kwma weet ik eigenlijk niet.

het was gewoon heel erg gemoderniseerd..
je hebt toch het gevoel dat het zich in de Romeinse tijd afspeelt.. (beetje a la gladiator) en dan zie je al die rare autos en pistolen voorbij komen.. het plot komt niet serieus over vind ik... wel echt typisch shakespeare moet ik zeggen..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8598720
*megatrap omhoog*

Vandaag de Special Edition DVD binnengekregen, en meteen de film gekeken. (Ja nu pas voor het eerst .)

Wat een waanzinnig mooie film. Het gebruik van het 'Shakespearean English' in combinatie met moderne elementen deed me erg denken aan 'Romeo & Juliet' van Baz Luhrmann. In 'Titus' ligt de nadruk alleen meer op een klassiek Romeinse setting, waardoor de modernismen er veel meer uitspringen. (Zoals wanneer Saturninus even met de afstandsbediening de buitenverlichting aan zet.)

In het begin van de film had ik wel even een WTF idee, maar ik werd al snel in het verhaal meegezogen.

Titus is 1 van de meest gewelddadige verhalen van Shakespeare, en dat komt in deze film ook goed tot z'n recht, zonder dat de film verzandt in 'bloed, bloed, bakken vol met bloed' scenes. Anthony Hopkins speelt een hele sterke rol. Je ziet Titus veranderen van veldheer die gene tegenspraak duldt in een gebroken vader en uiteindelijk in een door haat verteerde man die alleen nog uit is op wraak.

Absoluut een aanrader.

(En vreemd dat die film in al die tijd nauwelijks aan bod is gekomen hier.)

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 20 februari 2003 @ 00:53:33 #7
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8598785
Ik vond hem een beetje vreemd. Wist niet precies wat ik er mee aan moest. Op zich best een mooie film, maar ik vond hem een beetje een rare nasmaak hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')