abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16270517
Water uit de kraan, hoe "oud" zal dit water zijn schat je? is dat water ook gerecycled? kan je bijvoorbeeld stellen dat 't water dat je zometeen uit de kraan drinkt, al door iemand anders is gedronken?

iemand die hier meer helderheid over kan schaffen?

woensdag 14 januari 2004 @ 23:55:19 #2
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_16270551
Het is van betere kwaliteit dan spa bluaw...das zeker.
pi_16270597
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:55 schreef Mr_Wimpenny het volgende:
is t werkelijk?
ik dacht altijd dat dat superwater was
neemt niet weg dat spa water echt heel erg smerig is
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_16270653
Ik weet wel dat water in het het midden van het land het beste kwaliteit is! Ik woon in Baarn en het water hier is super

Maar in theorie is water al zo oud als de mens volgens mij, omdat alles weer verdampt, dan regent het weer etc. etc.

"If everybody's thinking alike, somebody isn't thinking"
pi_16270664
wisten jullie dat water eigenlijk kabouter-urine is?
pi_16270668
quote:
oeh ik vind spa blauw altijd wel lekker, en ik heb er tevens wel een "exclusief" beeld van als 't over drinkwater gaat.
pi_16270710
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:58 schreef rilla het volgende:
Ik weet wel dat water in het het midden van het land het beste kwaliteit is! Ik woon in Baarn en het water hier is super
ik dacht juist dat drink water uit limburg en omstreken het beste was, omdat ze daar nog van die mergel grotten hebben met heel zuiver water wat niet is aangetast door kunstmest e.d... maar kan zijn dat ik het fout heb.
  woensdag 14 januari 2004 @ 23:59:55 #8
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_16270712
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 23:56 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

is t werkelijk?

donderdag 15 januari 2004 @ 00:01:58 #9
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16270788
kraan water is beter!
Je verwent je lichaam te veel als je alleen maar zuiver water uit flesjes drinkt .....
Daarmee wil ik niet zeggen dat kraanwater bacterieel is natuurlijk maar je moet je wel een beetje blijven weren voor ziektekiemen door kraanwater te blijven drinken en niet al te pover met je toiletje en je aanrechtje te zijn !! ... Smetvrees zorgt voor smet ...
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:06:13 #10
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_16270936
Ik heb eens bij zo'n waterzuiverings installatie geweest, en als jij ziet hoe het water daar binnenkomt.... dan drink je de komende dagen liever iets uit een pakje
Echt.. de strontlucht alleen al in die beluchtingsbakken..
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_16270967
quote:
hier in tilburg wel, idd
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_16271002
quote:
Je verwent je lichaam te veel als je alleen maar zuiver water uit flesjes drinkt .....
Water als spa is ALLES behalve zuiver, zitten heel veel zouten en mineralen in, meer dan in kraanwater. De term 'zuiver mineraalwater' is dan ook een tegenspraak.
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:08:26 #13
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_16271012
Tilburg

Wel leuk om te weten trouwens, als ik hier 300 meter verderop ga pissen zeik ik middenin het waterwin gebied.... kan heel Tilburg meegenieten

pi_16271041
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:06 schreef nibble het volgende:
Ik heb eens bij zo'n waterzuiverings installatie geweest, en als jij ziet hoe het water daar binnenkomt.... dan drink je de komende dagen liever iets uit een pakje
Echt.. de strontlucht alleen al in die beluchtingsbakken..
idd
en dan steeds schoner.. en dan in de openlucht scheiten de vogels er nog ff in

maar spa water is net zo erg dus tjah
We zijn ook maar diertjes, kunnen we hebben

met papier maché kun je alles maken!
pi_16271068
Zelfs het pleewater word zorgvuldig gefilterd e.d. Zouden ze best wat minder mee om mogen gaan van mij part. Ik doe er toch echt alleen mijn behoeft in
pi_16271100
Even wil ik vermelden dat kraanwater het zuiverste water is dat je maar kunt drinken. Ook is dit gezonder dan water uit flesjes (spa blauw ) en zeker beter dan water uit een zogenaamde "cooler".

Dit omdat de eisen die aan kraanwater worden gesteld vele malen hoger liggen dan het zogenaamde gebottelde water.

Het verschil in smaken water uit de kraan is afhankelijk van de stoffen die de waterreiniging moet toevoegen om het drinkbaar te maken. Het is namelijk zo dat puur grondwater ronduit vies is.

En het zuiverste water komt inderdaad uit (zuid-)limburg, voornamelijk vanwege de mergel cq. kalkgronden.

meer info hier:
http://www.werkstuknetwerk.nl/uva/science/aw/55/documentatie.html

pi_16271118
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:09 schreef servowire het volgende:

[..]

idd
en dan steeds schoner.. en dan in de openlucht scheiten de vogels er nog ff in

maar spa water is net zo erg dus tjah
We zijn ook maar diertjes, kunnen we hebben

je wil niet weten hoevel insecten je in je leven op vreet terwijl je slaapt
"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_16271120
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:10 schreef Oesie het volgende:
Zelfs het pleewater word zorgvuldig gefilterd e.d. Zouden ze best wat minder mee om mogen gaan van mij part. Ik doe er toch echt alleen mijn behoeft in
Dat water is exact je drinkwater omdat het namelijk uit dezelfde leiding komt. Je hebt maar 1 water aansluiting in je huis, dus ook daarvoor ja.
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:13:52 #19
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16271189
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:11 schreef R0elio het volgende:
Even wil ik vermelden dat kraanwater het zuiverste water is dat je maar kunt drinken. Ook is dit gezonder dan water uit flesjes (spa blauw ) en zeker beter dan water uit een zogenaamde "cooler".

Dit omdat de eisen die aan kraanwater worden gesteld vele malen hoger liggen dan het zogenaamde gebottelde water.

Het verschil in smaken water uit de kraan is afhankelijk van de stoffen die de waterreiniging moet toevoegen om het drinkbaar te maken. Het is namelijk zo dat puur grondwater ronduit vies is.

En het zuiverste water komt inderdaad uit (zuid-)limburg, voornamelijk vanwege de mergel cq. kalkgronden.

meer info hier:
http://www.werkstuknetwerk.nl/uva/science/aw/55/documentatie.html

yea dus ik had het toch goed waren die rondleidingen door de grotten daar toch nog blijven hangen....

trouwens het is toch zo dat de eisen die wij stellen aan 't kraanwater niet overal in de eu zo is? ik kan me nog herinderen dat in Frankrijk veel meer bottled water werd gedronken, klopt dit?

donderdag 15 januari 2004 @ 00:15:25 #20
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16271239
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:11 schreef dagizmo het volgende:

[..]

Dat water is exact je drinkwater omdat het namelijk uit dezelfde leiding komt. Je hebt maar 1 water aansluiting in je huis, dus ook daarvoor ja.

dus in principe kan je stellen dat het water dat je drinkt door velen voor je is gedronken en uitgepist?

(natuurlijk is het wel gefiltert e.d of dat is in elk geval wel te hopen )

pi_16271299
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:13 schreef TheSeeker_NL het volgende:
trouwens het is toch zo dat de eisen die wij stellen aan 't kraanwater niet overal in de eu zo is? ik kan me nog herinderen dat in Frankrijk veel meer bottled water werd gedronken, klopt dit?
Ja!!
hier gelden veruit de strengste regels volgens mij

water in engeland is echt smerig

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_16271354
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:11 schreef dagizmo het volgende:

[..]

Daar zit dan wel weer wat in
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:19:37 #23
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16271379
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:17 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Ja!!

ben ik even blij dat ik hier woon dan, ik prefer water boven bijna alles, zeker om de dorst te lessen... al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd ook wel eens een sinasappeltje pers heerlijk!
pi_16271431
Kraan water in NL was geloof ik idd van betere kwaliteit dan die ranzige spa enzo.. yukkk...

Hier in Mexico ken je het kraan water niet echt drinken.. het water staat relatief lang stil in een grote container bovenop het dak (persoonlijk reservoir, mocht de toevoer eens stokken) en dat stilstaan wil het nogal ranzig maken..

die insecten die daarin de vlinderslag doen helpen ook niet echt het lekkerder te maken..

in 19 liter flessen inslaan dus..

PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_16271435
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:19 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

ben ik even blij dat ik hier woon dan, ik prefer water boven bijna alles, zeker om de dorst te lessen... al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd ook wel eens een sinasappeltje pers heerlijk!

een uitje fruiten
pi_16271468
Ik ken dus iemand die een of ander candida heeft en die mag alleen maar spa blauw. Dit is, omdat er in kraanwater kalk zit en dat doodt goede bacteriën in de darmen. Heb ik dan gehoord,maar of dit waar is weet ik dus niet zeker
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_16271476
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:20 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
die insecten die daarin de vlinderslag doen helpen ook niet echt het lekkerder te maken..
pi_16271497
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:21 schreef Avani het volgende:
Ik ken dus iemand die een of ander candida heeft en die mag alleen maar spa blauw.
dat klopt idd
pi_16271555
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:22 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

dat klopt idd

Ervaring mee?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_16271600
Ik woon in Kerkrade en dat is toch wel heeeeeeel erg zuid Limburg.
Het water hier is echt yummie.
Ergens anders zal ik niet zo snel water uit de kraan drinken eigenlijk.
RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
pi_16271729
Groningen en Rotterdam hebben het lekkerste water volgens een test van Kassa!

Lekker puh!

donderdag 15 januari 2004 @ 00:29:07 #32
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16271759
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:24 schreef HellaHard-OG het volgende:
Ik woon in Kerkrade en dat is toch wel heeeeeeel erg zuid Limburg.
Het water hier is echt yummie.
Ergens anders zal ik niet zo snel water uit de kraan drinken eigenlijk.
Ik kom dus ook wel eens in limburg, het water is daar ook veel kouder als ik het me niet vergis, komt dat omdat ze het water dan rechtstreeks uit de waterbronnen halen waar het koud is? of is er een andere verklaring voor ?

p.s

Ik kom dus wel eens in Simpelveld ligt er vlakbij

Milf donderdag 15 januari 2004 @ 00:29:14 #33
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_16271764
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:28 schreef engessa het volgende:
Groningen en Rotterdam hebben het lekkerste water volgens een test van Kassa!

Lekker puh!

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:29:15 #34
37265 tbpot
ja ja echt waar
pi_16271768
ehh sorry jongens, maar ik heb laatst een grondwaterput laten boren en jawel die ging tot 230 meter diep.
het water wat daar uit komt is ECHT LEKKER om te drinken.
het water dat op 75 meter zit bevat teveel ijzer en andere gore stoffen, als je met zulk water een zwembad vult is het na enkele dagen gewoon bruin jekkie wat vies.
maar op 230 meter vind je geen beter.
oh ja het is vlak bij goirle (poppel in belgië)

leuk om te weten; het is ook nog de enigste stof die in 3 verschillende vormen op onze planeet voorkomt, vast (ijs), vloeibaar (water) en gasvormig (damp)

Dat kan de beste overkomen, anders zou het mij niet overkomen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 00:32:00 #35
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16271851
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:29 schreef tbpot het volgende:
ehh sorry jongens, maar ik heb laatst een grondwaterput laten boren en jawel die ging tot 230 meter diep.
geld teveel? doe mij ook eens zo'n waterput of wens er eentje voor me, je hebt nu toch zo'n put geef ik je wel een muntje
pi_16275793
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:29 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Ik kom dus ook wel eens in limburg, het water is daar ook veel kouder als ik het me niet vergis, komt dat omdat ze het water dan rechtstreeks uit de waterbronnen halen waar het koud is? of is er een andere verklaring voor ?

p.s

Ik kom dus wel eens in Simpelveld ligt er vlakbij

Nee ut water komt gewoon via een waterzuiverings bedrijf lijkt me. Weet ut eigenlijk opeens niet zo heel zeker.

Het water is hier idd goed koud, maar of dat verschil is ten opzichte bv amsterdam, geen idee.

Kan me wel indenken dat hier in Limburg de grond algemeen kouder is dan bv Amsterdam. Misschien omdat het hier minder druk bevolkt is enzo, minder bouw.. Of bazel ik nu gewoon te veel ?

RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
  donderdag 15 januari 2004 @ 09:31:18 #37
73735 Mr_Wimpenny
Are you alright?
pi_16276512
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 00:17 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Ja!!

Da riep iedereen dus....heb er liters van gezopen (niks anders in huis maar wel een kater) en het smaakte best aardig...

Kan ook komen omdat we ondertussen magnetron shoarma en een soort van schoonmaakmiddel eten/dronken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')