abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2004 @ 17:54:07 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16401999
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:19 schreef Dentist het volgende:
Rationeel : If it were easy, we would've called it snowboarding, oftewel : de voldoening is vele malen groter. Daarbij vind ik de sfeer rond het freeride skiën stukken beter dan die rond het snowboarden, waarschijnlijk omdat de 'scene' wat kleiner is. (Overigens, 90% van de skiers kunnen me gestolen worden met hun achterlijke mentaliteit).

Waarschijnlijk ga ik nog wel een keer weer terug naar snowboarden, gewoon om dat een beetje bij te houden, net zoals ik ook wil leren telemarken, maar zoals skiën zal het nooit worden.

Irrationeel : Because soul is life, skiing is life, and life is the sweetest thing we have.

Snowboarden is nog altijd niet makkelijker naar mijn mening dan skiën. Ook niet moeilijker trouwens.
Het is hetzelfde als Voetbal vergelijken met Tennis. Het is allebei een sport met een bal maar verder is het toch wel wat anders. Maar je kunt het niet met elkaar vergelijken. (al skien en snowboarden wel meer overeenkomsten hebben)

Ik ervaar de sfeer bij freeride skiers en freeride snowboarders als precies hetzelfde. We gaan ook regelmatig met mekaar op pad. Totaal geen problemen mee.
Ik heb het hier ook over echte freeriders. Niet die kids die afentoe 10m van de piste af gaan en dan gaan roepen dat ze poeder hebben gereden.
Ik denk dat je ervaring binnen een "scene" ook veel te maken heeft met hoe jij je als persoon op stelt

Ik heb over het algemeen geen problemen met mensen die skiën of snowboarden of iets anders doen wat in de buurt komt.
Waar ik echter wel een gruwelijke hekel aan heb, zijn de typische "vakantiegangers". Mensen die dus op wintersportvakantie gaan.
Van die lui die dus niet alleen maar voor het skiën/snowboarden gaan maar ook voor de gezelligheid en andere randactiviteiten (apres-ski enzo)
Dat is dus ook het merendeel van de personen die op vakantie gaan. Of dat nou skiërs of snowboarders zijn boeit me niet zo veel.
Ik kan er gewoon niet tegen als mensen zich laten vollopen s'avonds en dan s'morgens langer in hun bed blijven liggen en om iets van 11h op de piste zijn. Is gewoon "not done"

Biertje mag natuurlijk best maar wel lekker vroeg je bedje in om de volgende ochtend zo vroeg mogelijk weer boven te zijn

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 19 januari 2004 @ 18:25:24 #102
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16402849
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:18 schreef DarkChylde het volgende:
een 5 sec google levert :
http://www.the-eye-shop.com/home.aspx?categ=1&id_marque=2

Die lui hebben echt veel merken!
en goedkoper dan alles wat ik tot nu toe gezien heb!

Goeie site

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 19 januari 2004 @ 18:39:11 #103
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_16403235
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Snowboarden is nog altijd niet makkelijker naar mijn mening dan skiën. Ook niet moeilijker trouwens.
Het is hetzelfde als Voetbal vergelijken met Tennis. Het is allebei een sport met een bal maar verder is het toch wel wat anders. Maar je kunt het niet met elkaar vergelijken. (al skien en snowboarden wel meer overeenkomsten hebben)

Ik ervaar de sfeer bij freeride skiers en freeride snowboarders als precies hetzelfde. We gaan ook regelmatig met mekaar op pad. Totaal geen problemen mee.
Ik heb het hier ook over echte freeriders. Niet die kids die afentoe 10m van de piste af gaan en dan gaan roepen dat ze poeder hebben gereden.
Ik denk dat je ervaring binnen een "scene" ook veel te maken heeft met hoe jij je als persoon op stelt

Ik heb over het algemeen geen problemen met mensen die skiën of snowboarden of iets anders doen wat in de buurt komt.
Waar ik echter wel een gruwelijke hekel aan heb, zijn de typische "vakantiegangers". Mensen die dus op wintersportvakantie gaan.
Van die lui die dus niet alleen maar voor het skiën/snowboarden gaan maar ook voor de gezelligheid en andere randactiviteiten (apres-ski enzo)
Dat is dus ook het merendeel van de personen die op vakantie gaan. Of dat nou skiërs of snowboarders zijn boeit me niet zo veel.
Ik kan er gewoon niet tegen als mensen zich laten vollopen s'avonds en dan s'morgens langer in hun bed blijven liggen en om iets van 11h op de piste zijn. Is gewoon "not done"

Biertje mag natuurlijk best maar wel lekker vroeg je bedje in om de volgende ochtend zo aller vroegst mogelijk weer boven te zijn

That's the spirit..

En ik kan er helemaal niet tegen als die mensen dan ook nog ruzie gaan lopen zoeken en dan een beetje met een snowboard elkaar gaan slaan hoe durven ze
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37316

[Dit bericht is gewijzigd door Zebigboss op 19-01-2004 18:40]

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_16404545
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door Kentaro op 19-01-2004 19:29]

maandag 19 januari 2004 @ 19:26:44 #105
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_16404561
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Goeie site

ik heb een hele tijd "op de bank" gezeten (zit in de IT). en dan bouw je goeie googleskills op
* DarkChylde vraagt zich af of hij het op zijn CV moet zetten
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_16404601
Is er al iemand hier die in de halfpipe in Landgraaf heeft geboard (of geskieet ) ik hoor dat die nu een 2 weken open is en ik ben benieuwd of er al iemand is geweest
  maandag 19 januari 2004 @ 19:37:22 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_16404888
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:39 schreef Zebigboss het volgende:

[..]

That's the spirit..

En ik kan er helemaal niet tegen als die mensen dan ook nog ruzie gaan lopen zoeken en dan een beetje met een snowboard elkaar gaan slaan hoe durven ze
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37316

dat krijg je tegenwoordig met die mafkezen die dus niet voor het boarden/skiën gaan.
Dat was dus ook precies wat ik bedoelde.
Dat soort mensen (of het nou nederlanders zijn of van een andere nationaliteit) brengen gewoon onze sport te schande.

Dit is ook gelijk de reden waarom ik zo negatief reageer als mensen vragen of ik nog op "wintersport" ga

maandag 19 januari 2004 @ 19:40:33 #108
9756 Dentist
Toept over...
pi_16404965
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Onzin. Snowboarden is wel degelijk veel makkelijker te leren dan skiën. Dat, gecombineerd met het 'imago' heeft er ook lange tijd voor gezocht dat veel jongeren juist zijn gaan snowboarden. Vaak zonder les. Ik heb daar wel eens een Oostenrijks onderzoek over gelezen (sorry, weet even geen titel, was van een skiverbond, ik meen Tirol).
quote:
'Echte' freeriders is natuurlijk niks mis mee, maar in mijn ervaring zijn er veel meer snowboard-wannabees dan ski-wannabees. Dat spelletje waarin we allemaal doen hoe cool we wel niet zijn wordt op een gegeven moment extreem vervelend, zeker als je die gasten met hun vallend blad-techniek naar beneden ziet komen...
quote:

Biertje mag natuurlijk best maar wel lekker vroeg je bedje in om de volgende ochtend zo vroeg mogelijk weer boven te zijn

Tja, dat soort mensen, ik heb er niks mee. Er zijn dagen dat ik hard drink, er zijn dagen dat ik totaal niet drink. Either way sta ik er elke ochtend om half acht. Wat 'zij' doen interesseert me niet, ze hebben me toch niets te melden en zullen me uberhaupt nooit begrijpen. Waar ik me echter wel aan kan storen zijn gasten die zichzelf en anderen in gevaar brengen door ignorantie. Dit zijn vaker snowboarders, ook omdat het nu eenmaal eenvoudiger is om offpiste te boarden dan te skiën, iets wat dan ook dikwijls zonder de benodigde kennis of etiquetten gedaan wordt.
pi_16405548
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:40 schreef Dentist het volgende:

heleboel tekst

Er zijn nou eenmaal veel mensen die zien snowboards of skis als een middel waarmee ze 's winters van bierpul naar bierpul kunnen komen. Voor deze vakantiegangers is het snowboarden of skien de winterse variant van badminton op het strand.

Ach en of snowboarden of skieen nou moeilijker is, of welke meer wannabee's heeft
Ik heb sinds ik in 96 voor het eerst op een board stond niet meer op skies gestaan maar vrienden van me zijn juist een paar jaar geleden overgestapt naar ski's.
(maar daar heb ik dan ook geen contact meer mee )

maandag 19 januari 2004 @ 20:16:46 #110
72282 360sjors
King of the Hill
pi_16406151
quote:
Op maandag 19 januari 2004 19:40 schreef Dentist het volgende:

[..]

Onzin. Snowboarden is wel degelijk veel makkelijker te leren dan skiën.

Ben ik niet met je eens, maar dat is subjectief dus daar worden we het niet over eens.
quote:
Dat, gecombineerd met het 'imago' heeft er ook lange tijd voor gezocht dat veel jongeren juist zijn gaan snowboarden. Vaak zonder les. Ik heb daar wel eens een Oostenrijks onderzoek over gelezen (sorry, weet even geen titel, was van een skiverbond, ik meen Tirol).
[..]

'Echte' freeriders is natuurlijk niks mis mee, maar in mijn ervaring zijn er veel meer snowboard-wannabees dan ski-wannabees. Dat spelletje waarin we allemaal doen hoe cool we wel niet zijn wordt op een gegeven moment extreem vervelend, zeker als je die gasten met hun vallend blad-techniek naar beneden ziet komen...
[..]

Tja, dat soort mensen, ik heb er niks mee. Er zijn dagen dat ik hard drink, er zijn dagen dat ik totaal niet drink. Either way sta ik er elke ochtend om half acht. Wat 'zij' doen interesseert me niet, ze hebben me toch niets te melden en zullen me uberhaupt nooit begrijpen. Waar ik me echter wel aan kan storen zijn gasten die zichzelf en anderen in gevaar brengen door ignorantie. Dit zijn vaker snowboarders, ook omdat het nu eenmaal eenvoudiger is om offpiste te boarden dan te skiën, iets wat dan ook dikwijls zonder de benodigde kennis of etiquetten gedaan wordt.

Korte tijd geleden beweerde je heel wat anders...

Verder erger ik me aan de noobs die niets kunnen en denken dat ze de man zijn, de types die door komakie en dentist al genoemd zijn. Ik erger me ook aan ervaren lui die kankeren op alles wat niet hun niveau haalt.

Je zou zeggen dat ik me in dat geval de hele dag op en buiten de pistes dood zou ergeren, aangezien 90% van de wintersporters bij een van de categroriën in te delen is! Maar neen, want er is nog een factor.. plezier. Zo lang niemand me zwaar in de weg zit of langs achteren bovenop me klapt is het allemaal prima, laat mij maar gewoon boarden. Mensen be- en veroordelen doe ik wel als ik niets beters te doen heb...

maandag 19 januari 2004 @ 20:29:00 #111
9756 Dentist
Toept over...
pi_16406600
Mjah, toen had ik het volgens mij ook over fatski's. Voor mij is het dan ook niet moeilijker (op dit moment denk ik zelfs makkelijker), maar voor de gemiddelde skier, met 1 paar skis, is het toch iets anders. Wat ik dan ook bedoelde was dit : Ik heb nog nooit gezien dat een skier die geen fatsoenlijke piste-techniek beheerste zich offpiste begaf, omdat het daar makkelijker was. Snowboarders heb ik meer dan eens juist in de poeder zien gaan, omdat hun piste-techniek zo gebrekkig is.

Dát geeft tegelijkertijd aan dat het ervaringsniveau van skiers in de poeder over het algemeen (!) hoger ligt dan van snowboarders.

pi_16410295
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Goeie site

Ben ik sinds net met je eens, net een Oakley O-frame besteld daar
Iemand ervaring met het verzenden van hun ?

Enne, ik hoop dat ik strax niet bij de "lastige" groep boarders hoor
Ik ga zelf iig voor het boarden, en niet het apres-ski-en, daar heb ik hier al een hekel aan (de muziek al) en ik heb ook geen zin om brak op de piste te staan.

pi_16411247
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:00 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Ben ik sinds net met je eens, net een Oakley O-frame besteld daar
Iemand ervaring met het verzenden van hun ?

Enne, ik hoop dat ik strax niet bij de "lastige" groep boarders hoor
Ik ga zelf iig voor het boarden, en niet het apres-ski-en, daar heb ik hier al een hekel aan (de muziek al) en ik heb ook geen zin om brak op de piste te staan.

Goede keus enne niemand is als goede boarder geboren, het gaat om de lol die je hebt als je aan het boarde ben ja toch
pi_16411333
Ja tuurlijk, ik zeg ook niet dat ik "goed" ben, maar ik heb gewoon veel plezier aan het boarden zelf, dus zelf vind ik het al best
Maar het is niet zo dat ik als een kogel naar beneden ga ofzo, ik kijk wel uit. (in tegenstelling tot wat ik wel eens meemaak in de indoorbanen waar ik jammer genoeg alleen nog ervaring mee heb :/)
pi_16413055
Ik moet Dentist wel gelijk geven, Snowboarden IS makkelijker dan skieen. De techniek is eenvoudiger, er zit zelfs minder techniek in; bij snowboarden ben je qua piste werk bij Carven en Rutschen wel een beetje uitgeteld, skieen heeft veel meer mogelijkheden opzich. Daarom is snowboarden waarschijnlijk ook zo leuk; het is puur, simpel en daarbij ook nog wel eens leuk. Daarentegen kan skieen vaak frustrerend zijn.

Naja, wannabees genoeg gezien, ik ben 2 keer met een jongerenkamp mee geweest (Vinea) en daar heb ik er genoeg gezien. Mensen die gaan zuipen totdat ze niet meer normaal op hun benen kunnen staan, lekker een potje voor de deur en daarna hun bedje inkruipen, om de volgende ochtend met hun gare hoofd aan het ontbijt te zitten..... Nee dank je wel, dat verpest dus je vakantie.... Ik ga zowiezo wel mee, maar ik hou op bij 3 biertjes en ga dan gewoon gezellig, met de echt die-hards, fris drinken !

Trouwens, hoorde het verhaal van Saalbach op de radio, echt debiel
..... En dan nog een beetje door knokken in het ziekenhuis ook ! Sommige mensen kunnen nooit hun poten thuishouden wanneer ze teveel gedronken hebben.....

pi_16414764
Eff sfeer maken

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_16414990
Whehehhe, rotzak

Naja, ik moet nog tot 20 Februari wachten, dan lekker naar de sneeuw, Mayrhofen here i cum!

pi_16420039
Ik nog paar tot 7 februari, kan niet wachten (maarja, ik moet wel )
pi_16421154
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 00:26 schreef pAin het volgende:
Whehehhe, rotzak

Naja, ik moet nog tot 20 Februari wachten, dan lekker naar de sneeuw, Mayrhofen here i cum!

heey das vlakbij. en ik moet ook nog tot 20 febr wachten. ik leef met je mee
  dinsdag 20 januari 2004 @ 10:49:09 #120
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_16421388
Nog even een still uit een digicamfilmpje van afgelopen weekend:

pi_16422320
Hehe, grrrr nu krijg ik nog meer zin dan ik al had
  dinsdag 20 januari 2004 @ 12:12:26 #122
72282 360sjors
King of the Hill
pi_16423542
quote:
Op maandag 19 januari 2004 20:29 schreef Dentist het volgende:
Wat ik dan ook bedoelde was dit : Ik heb nog nooit gezien dat een skier die geen fatsoenlijke piste-techniek beheerste zich offpiste begaf, omdat het daar makkelijker was. Snowboarders heb ik meer dan eens juist in de poeder zien gaan, omdat hun piste-techniek zo gebrekkig is.

Dát geeft tegelijkertijd aan dat het ervaringsniveau van skiers in de poeder over het algemeen (!) hoger ligt dan van snowboarders.

Daar ben ik het wel mee eens. Ik denk wel dat de boarders met mindere techniek zich nog niet écht offpiste wagen, dat je die vooral in de poeder naast de pistes ziet spelen.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 23:16 schreef pAin het volgende:
Snowboarden IS makkelijker dan skieen. De techniek is eenvoudiger, er zit zelfs minder techniek in; bij snowboarden ben je qua piste werk bij Carven en Rutschen wel een beetje uitgeteld, skieen heeft veel meer mogelijkheden opzich. Daarom is snowboarden waarschijnlijk ook zo leuk; het is puur, simpel en daarbij ook nog wel eens leuk. Daarentegen kan skieen vaak frustrerend zijn.
Hahaha, als je skiën onder de knie hebt is er niets frustrerends aan . Ik heb wat twijfels over wat je zegt over de techniek skiën/snowboarden.. Minder techniek? Slechts carven en rutschen? Ik weet niet hoe jij board, maar je stelt het nu wel heel erg eenvoudig. Hoe zou je skiën dan willen beschrijven, als dit je beschrijving van "de techniek van het snowboarden" is? Dat zou dan toch ook alleen parallel en pizzapunt zijn, bij wijze van spreken...

Het zijn twee verschillende disciplines, zodra je de techniek beheerst is er niets moeilijks meer aan. Je kan ze echter allebei zo moeilijk maken als je zelf wilt door moeilijkere lijnen te gaan rijden, grotere tricks tussendoor te doen of ruiger terrein te gaan bedwingen.

pi_16423766
Ik heb het ook zwart wit geschetst, maar opzich zit er wel meer variatie in het skieen. Je kan verschillende bochten draaien op verschillende manieren, terwijl je bij snowboarden puur een backside / frontside bocht hebt die rutschend / carvend maakt. Thats it! Skieen kan je dus backside / frontside (als ik het zo ff mag noemen) bochten maken op meer manieren dan bij het snowboarden....
  dinsdag 20 januari 2004 @ 12:21:41 #124
9756 Dentist
Toept over...
pi_16423782
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 12:12 schreef 360sjors het volgende:

Ik heb wat twijfels over wat je zegt over de techniek skiën/snowboarden.. Minder techniek? Slechts carven en rutschen? Ik weet niet hoe jij board, maar je stelt het nu wel heel erg eenvoudig. Hoe zou je skiën dan willen beschrijven, als dit je beschrijving van "de techniek van het snowboarden" is? Dat zou dan toch ook alleen parallel en pizzapunt zijn, bij wijze van spreken...

Het zijn twee verschillende disciplines, zodra je de techniek beheerst is er niets moeilijks meer aan. Je kan ze echter allebei zo moeilijk maken als je zelf wilt door moeilijkere lijnen te gaan rijden, grotere tricks tussendoor te doen of ruiger terrein te gaan bedwingen.

Dat laatste heeft niets met de veelzijdigheid van de techniek te maken en daar ging het om. Er zijn binnen het skiën wat dat betreft veel meer stappen te zetten dan binnen het snowboarden, dat kan elke fatsoenlijke landeslehrer je vertellen.

Anyway, misschien is dat niet eens zozeer het punt. Ik denk dat het punt meer is dat je bij snowboarden eerder een 'acceptabele' techniek beheerst (dus waarmee je wat dingen kan gaan doen) dan bij skiën. Je kan dat heel mooi zien aan mensen die vaak moeten steppen met hun snowboarden, die hebben de allereerste basis-techniek, het glijden, tot op een 'acceptabel' niveau geleerd, maar niet op een goed niveau. Zelfde geldt voor carve-bochten, er zijn maar bijzonder weinig boarders die even doorzetten en goed die techniek aanleren. Zodra er een bochtje gedraaid kan worden, wordt er uit spelen gegaan en geen nadruk meer gelegd op techniek.

Nu geldt dit voor een deel ook voor skiërs, maar doordat het acceptabele niveau veel hoger ligt (je moet meer kunnen wil je hetzelfde doen op een ski als op een snowboard) hebben skiërs minder last van het feit dat ze in een situatie komen waar ze nog niet aan toe zijn wat hun techniek betreft.

dinsdag 20 januari 2004 @ 12:34:06 #125
72282 360sjors
King of the Hill
pi_16424094
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 12:21 schreef pAin het volgende:
Ik heb het ook zwart wit geschetst, maar opzich zit er wel meer variatie in het skieen. Je kan verschillende bochten draaien op verschillende manieren, terwijl je bij snowboarden puur een backside / frontside bocht hebt die rutschend / carvend maakt. Thats it! Skieen kan je dus backside / frontside (als ik het zo ff mag noemen) bochten maken op meer manieren dan bij het snowboarden....
Bij skiëen kan je ook alleen maar bochten naar links en rechts maken? Bij snowboarden kan je ook fakie gaan? (Achteruit skiën kan overigens ook...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')