quote:Ik heb ook dit jaar een breuk opgelopen in mijn snowboard, een snowboard kan veel hebben, niet alles
Op vrijdag 16 januari 2004 11:50 schreef 360sjors het volgende:[..]
Vertel dat tegen die Stardust, 2 weken....
quote:ik had het niet over een japanse snowboarder
Op zaterdag 17 januari 2004 10:20 schreef Dentist het volgende:
Klein, vervelend en een Eminem wannabe..
antwoord: Een Snowmurai
quote:Ik ook niet
Op zaterdag 17 januari 2004 12:51 schreef Komakie het volgende:[..]
ik had het niet over een japanse snowboarder
antwoord: Een Snowmurai
anyway, ik vond ze knap vervelend in ieder geval, met hun geschreeuw, gewijs en irritante rook gedrag.. En ze zagen er ECHT allemaal hetzelfde uit.
Overigens, misschien interessant : www.totalvid.com.
Zo, en nu weer ff vervelend doen...
gister naar de saiko lawine avond geweest. en toch weer aardig wat bijgeleerd ![]()
is zeker een aanrader, als je nog niets van lawines en backcountry weet (ikke dus
)
denk ook, dat als ik de tijd en het geld heb. de la grave trip in maart ga doen
quote:Ik zit er ook aan te denken om met Saiko naar La Grave te gaan in Maart.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:17 schreef DarkChylde het volgende:
(tvp = terug vind post)gister naar de saiko lawine avond geweest. en toch weer aardig wat bijgeleerd
is zeker een aanrader, als je nog niets van lawines en backcountry weet (ikke dus)
Ben dus ook snowboarder, sinds een 6 seizoenen. Normaal ga ik altijd naar Westendorf op vakantie, maar besloten dit jaar maar eens naar Mayerhofen te gaan, samen met een vriendin. We gaan met Saiko Expeditions vanaf 20 - 02 - 04 heerlijk 6 daagjes knallen! Heb er nu al zin in, ben in September al een keertje op de boardersnight in zoetermeer geweest en de stemming zat er al weer goed in
....
fftjes gear posten:
Board: Nitro Atlas+ 164; dit board is gewoon een lekker plank heb ik me laten te vertellen, testen was helaas niet mogelijk, maar hij zit goed in de gewichts en voetgrote range, dus het zit wel snor ![]()
Schoenen: Flow TX-T; Nieuwe serie schoenen van Flow, erg stijve schoenen, goed voor het betere piste werk. Zeg maar een beetje de hardboots onder de softboots. Heb ook nog andere schoenen aan gehad, van Burton (fftjes naam vergeten, waren ook redelijk stijf), maar die zaten niet lekker.....
Bindingen: Flow AMP-5; Ook nieuwe serie van Flow, traditioneel systeem, de highback is ietsje beter verstelbaar en de wreefband is ietsje groter dan van de FL - Series.
Goggles: Scott ??? met een oranje lens en een Oakley Wisdom met een donkerspiegelende lens; Scott bril heb ik vanaf dat ik snowboard en heeft me nog nooit in de steek gelaten, mits dat ik hem afzet, dan belaat ie erg snel. De Wisdom heb ik net, dus die ga ik uitgebreid uittesten wanneer het mooi weer is
!
Zal XL blij mee zijn ![]()
Anyway, Nitro Atlas is een goed board. Zat bij mij ook in de race als nieuw board maar ik heb uiteindelijk voor de K2 Nemesis gekozen.
Oakley Wisdom is erg stoer maar ik vond em (helaas) te duur. Ben nou aan het kijken voor een andere goggle.
Arnette heeft er een paar waar ik wel oren naar heb...
Ik heb nou deze gezien van Arnette:
Ziet er dik uit...

Alleen wil ik em in een andere kleur... Ik vind deze niet mooi. Hij is er ook in het zwart...
Maar wel bijna even duur als die Smith uit het vorige topic... Dan zou ik toch voor die gaan.
quote:Dit is misschien dan ook nog wel wat interresants. Schijnt erg goeie organisatie te zijn:
Op zaterdag 17 januari 2004 13:17 schreef DarkChylde het volgende:
(tvp = terug vind post)gister naar de saiko lawine avond geweest. en toch weer aardig wat bijgeleerd
is zeker een aanrader, als je nog niets van lawines en backcountry weet (ikke dus)
Helaas ik ben dus weer terug in Nederland van een weekje beginnersboarden.
Het weer is op 2 dagen na echt SUPER geweest!
Eerste 2 dagen verse poeder, daarna 1 dag regen ![]()
Ik kon wel gaan boarden die dag maar ik was de 2de dag beetje hard op mijn smoel gegaan, ik kukkelde voorover plat op mijn borst op een stuk ijs. Longen in 1 klap leeg en een stel gekneusde ribben ![]()
Naja dus 3de dag ff rust gehouden.
4de dag. Kom op de piste weer op, ja na 30min zat ik weer thuis alle pistes waren een ijsbaan! Ik ben in die 30min alleen maar skieers tegengekomen en 1 a 2 boarders die ook op hun smoel gingen.
Dus nog maar een dagje rust.
Eind van de 4de dag ging het sneeuwen als een malle!
En 5de dag is het gewoon doorgegaan ![]()
had dus op de 5de dag zo een 30cm verse poeder toen ik begon, en het bleef lekker vallen dus hele dag poeder gereden.
6de en laatste dag is er ook enorm veel gevallen, hele dag poeder gehad dus.
Zelfs de locals en de receptie zeiden dat het in jaren niet zo hard gesneeuwd heeft.
In de week dat ik er ben geweest is er op de top 1,80m aan sneeuw gevallen ![]()
Ik ben van beginner boarder denk ik naar beginner-middel gegaan in kwaliteit. Ik kon eerst een beetje bochten maken en dat gaat nu gewoon goed. Kan nu ook op een recht stuk snel bochten achter elkaar maken. Al die klote skieers voorbij ![]()
Ik had een boardje van Rossignol gehuurd met flowbindingen en een stel schoenen. Stel schoenen waren echt zwaar relaxed. Kreeg ze lekker strak aan en ook snel. En die flow binden vind ik echt super! Mijn zus had straps maar die is echt veel langer bezig als ik bezig was met aandoen. Heb ook niet echt nadelen gezien van Flow die straps niet hebben.
Morgen foto's nu eerst ff lekker in mijn eigen bedje slapen
Enne die Arnette goggle ziet er echt
uit! En dat voor een zeer vriendelijk prijsje....... Wisdom goggle was trouwens 130 euro, bij een niet nader te noemen winkel waar ik korting krijg
....
quote:Moh, deze Arnette is iets duurder dan de rest. heb em gezien voor 120 euro
Op zaterdag 17 januari 2004 23:11 schreef pAin het volgende:
Hehe Dentist, ik heb hiervoor alleen maar Burton (1 paar schoenen, 2 paar bindingen, mn 2 boards waren van A - Snowboards, 1tje getrashed vorig jaar en 1tje gewoonweg verkocht, niet helemaal tevreden meer mee) gehad eigenlijk, is prima bevallen, maar wil het flow systeem wel eens proberen......Enne die Arnette goggle ziet er echt
![]()
uit! En dat voor een zeer vriendelijk prijsje....... Wisdom goggle was trouwens 130 euro, bij een niet nader te noemen winkel waar ik korting krijg
....
En Smith is ook
! Ik had 2 jaar geleden een Spy goggle, maar die ben ik vergeten in mn tas te doen toen we terug gingen
....
Me in actie. Dit was de 2de dag, sinds dien erg veel bijgeleerd.
Mijn zus, Me, mijn zwager in de lift.
Poeder
Poeder
En nog eens poeder.
Helaas geen actie foto's. Ik mocht de camera niet mee de piste op nemen. Misschien van de week wat piste foto's als het wegwerpcameratje is ingeleverd.
Het gaat goed ![]()
Nog klein weekje dumpen.. en dan ligt in risoul genoeg sneeuw om me een week in te vermaken
quote:Als je dan in het weekend en precies in de drukste winterperiode gaat dan had je dat wel van te voren kunnen verwachten natuurlijk.
Op zondag 18 januari 2004 15:32 schreef Kentaro het volgende:
Vandaag was ik met 700.000 kutskieers in Snowworld, wat een drama
quote:Ik dacht met dit mooie weer gaan die kutskieers fijn een stukje wandelen of fietsen maar nee hoor weer met ze alle Bambi nadoen op de lange latten
Op zondag 18 januari 2004 15:39 schreef albiez het volgende:[..]
Als je dan in het weekend en precies in de drukste winterperiode gaat dan had je dat wel van te voren kunnen verwachten natuurlijk.
Ik ga naar SW in Z'Meer met Boardersnight of op maandag overdags, dan heb ik vrij
quote:Tja, en als je als kutsnowboarder dan niet fatsoenlijk bochtjes kan draaien, dan heb je daar last van...
Op zondag 18 januari 2004 16:29 schreef Kentaro het volgende:[..]
Ik dacht met dit mooie weer gaan die kutskieers fijn een stukje wandelen of fietsen maar nee hoor weer met ze alle Bambi nadoen op de lange latten
quote:Dentist, snel zappen naar RTL 4, Carlo en Irene showen de nieuwe skimode Ik zie net dat jullie ons deze winter in pasteltinten gaan irriteren
Op zondag 18 januari 2004 17:19 schreef Dentist het volgende:[..]
Tja, en als je als kutsnowboarder dan niet fatsoenlijk bochtjes kan draaien, dan heb je daar last van...
Overigens, we hadden het over je kwaliteit om bochtjes te draaien en de daaruit voortvloeiende ergernissen.
quote:Of tenzij je wegens sociale verplichtingen gezellig mee moet gaan, ondanks die wetenschap...
Op zondag 18 januari 2004 16:08 schreef Dentist het volgende:
tenzij je een domme kutsnowboarder bent...
Wat uiteindelijk de reden is dat ik dit nu post, terwijl ik gisteren nog in Val Tho was.. De door een inschattingsfout (van een beginner achter me) veroorzaakte 'gekneusde spier' bleek een juiste diagnose van mijn huisarts te zijn, echter, zo bleek gisteren, er blijkt ook nog sprake te zijn van een haarscheurtje in mijn kuitbeen. Daar kun je prima en zonder er iets van te merken mee lopen, rennen, skaten en fietsen, maar snowboarden bleek een ware hel te zijn. Na 2 korte, blauwe pistes heb ik afgehaakt en heb de eerste bus terug naar NL genomen... Werk voor de annuleringsverzekering.
Thermo, je begrijpt dat dit de kansen voor mijn seizoensafsluiting in Val Tho aanzienlijk vergroot, aangezien ik het verzekeringsgeld toch opnieuw ergens in moet investeren
De sfeer in het dorp vond ik overigens erg goed, zo op het eerste gezicht.
Vooralsnog baal ik in ieder geval enorm, de overige True-Life members zitten nu nog in Val Tho en ik had erg graag met hen de vakantie doorgebracht. Er ligt belachelijk veel sneeuw, je kon door het dorp heen glijden. Wat ik in de bus op de terugreis hoorde, ik hoop voor mijn achtergebleven metgezellen overigens dat die voorspelling niet uit komt, is dat het vandaag een zonnige dag zou zijn, gevolgd door een periode van 12 dagen onafgebroken sneeuwval...
Ik heb dinsdagochtend een hertentamen, het enige voordeel van dit tragische verloop van mijn vakantie is dat ik een kans heb om deze te maken, misschien zelfs een kans om mijn blok voldoende af te sluiten! Ik duik bij deze wederom de boeken in.. True Life?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |