abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:02:28 #1
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16262371
Ik voerde laatst een discussie met een vriend over het belang van uiterlijk bij het verkrijgen van een vriendin. Nu weten we allemaal wel dat er altijd een mate van belang aan te pas komt. Bij de ene vrouw minder dan bij de andere (andersom natuurlijk ook, maar ik spreek hier even over het idee van de vrouw over de man).

Toch is het bijna ondenkbaar dat er iemand is die eigenlijk zijn hele leven alleen moet zijn (omdat hij niet aantrekkelijk is). Er zijn altijd wel kansen. In hoeverre maakt de lelijkerd kans bij de vrouwtjes en dan in het bijzonder de aantrekkelijke vrouwen? Met andere woorden, zijn er mooie vrouwen die vrijwillig een relatie met zo iemand aangaan? En nog belangrijker: Op welke gronden?

Natuurlijk weet ik ook wel, dat er voorbeelden zijn van dergelijke relaties, maar wat is de psychologische motivatie van zo'n meid? Hoe zijn ze tot elkaar gekomen en wat heeft haar in hem aangetrokken?

"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:04:29 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_16262437
Vaak moet je dan wel hebben wat die buitenkant compenseert... Zoiets als rijkdom, aanzien of intelligentie.
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:05:29 #3
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_16262482
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:04 schreef Heerlijkheid het volgende:
Vaak moet je dan wel hebben wat die buitenkant compenseert... Zoiets als rijkdom, aanzien of intelligentie.
idd, of van die vreselijk playerpraatjes waar zoveel meiden instinken
Drugs are good mkay?
pi_16262520
Ik denk dat uiterlijk een voorwaarde is, en als dat ok is, de rest kan compenseren
pi_16262526
Toch klopt dat niet helemaal. Vaak verbaas ik me over het feit dat ik weer eens een uiterst aantrekkelijke dame hand in hand zie lopen met een afzichtelijke man, en vice versa. Ik denk dat aantrekkingskracht gewoon iets zeer persoonlijks is, en meer te maken heeft met uitstraling dan met het standaard schoonheidsideaal.

En dat is wellicht maar goed ook, anders zou het allemaal zeer eentonig en voorspelbaar worden denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door BlueEyed op 14-01-2004 20:07]

Live it!
pi_16262537
Misschien als het knappe meisjes veel gedumpt is in haar leven zou ze kunnen kiezen voor een lelijkerd, aangezien die niet zomaar wegloopt.
Het geeft haar dan wat zekerheid.
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:07:41 #7
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16262563
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:06 schreef idontlikepizza het volgende:
Ik denk dat uiterlijk een voorwaarde is, en als dat ok is, de rest kan compenseren
Maar als je het zo stelt, dan betekent dat, dat de fysiek minder aantrekkelijken of misschien beter gezegd de totaal onaantrekkelijken nooit aan de vrouw zullen komen (of andersom: aan de man).
pi_16262605
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:07 schreef derek0905 het volgende:
Misschien als het knappe meisjes veel gedumpt is in haar leven zou ze kunnen kiezen voor een lelijkerd, aangezien die niet zomaar wegloopt.
Het geeft haar dan wat zekerheid.
tadaaaaaaaaaaa..de oplossing
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_16262625
Die vrouwen zullen er zijn, dus dat ze naar zn innerlijk kijken, of naar zijn geld. Maar dat zullen niet heel veel vrouwen zijn... Bijna elk mens gaat ten eerste op het uiterlijk af...
pi_16262825
Ach zelfds de lelijkste vrouw heeft meestal nog wel een man, dus waarom zou dit niet andersom kunnen.

Als je echt heeel lelijk bent enz. tja je moet natuurlijk dan je eigen eisen niet te hoog stellen lijkt mij.

woensdag 14 januari 2004 @ 20:14:10 #11
21208 derek0905
Saab 900 Turbo
pi_16262843
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:08 schreef Famas het volgende:

[..]

tadaaaaaaaaaaa..de oplossing

Als je het maar vaak tegen jezelf zegt, ga je het vanzelf geloven
DVDkasten voor grotere verzamelingen --> http://www.dvdkast.nl
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:20:16 #12
67445 MindHunter
Abyssus in Rota
pi_16263085
iedereen heeft even veel kans want ook al ga je in eerste instantie voor het uiterlijk (wat meestal ook zo is) uiteindelijk gaat het er toch om hoe iemand innerlijk is want een relatie is toch meer dan alleen maar naar elkaar kijken je wil ook weleens een goed gesprek enzo
"Between two dumb things, I always pick the one I have never tried before."
"Ik weet zoveel dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet"
pi_16263254
Ik heb wel geleerd volgens een topic in LIF, dat de lelijkerd GEEN witte sokken aan moet doen.
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:36:59 #14
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16263660
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:20 schreef MindHunter het volgende:
iedereen heeft even veel kans want ook al ga je in eerste instantie voor het uiterlijk (wat meestal ook zo is) uiteindelijk gaat het er toch om hoe iemand innerlijk is want een relatie is toch meer dan alleen maar naar elkaar kijken je wil ook weleens een goed gesprek enzo
Ik ben het hier wel mee eens. Ik denk dat wanneer het aankomt op de eerste indruk, het uiterlijk natuurlijk de belangrijkste rol speelt. Maar wanneer je iemand beter leeft kennen, dan zul je dat uiterlijk niet meer 'zien' en gaat het innerlijk een rol spelen. Ik denk dat het voor de fysieke pechvogels belangrijk is, om veel energie te steken in het in contact komen en dat contact te behouden. Dan komt het wel goed .
pi_16263859
Ik ken best wel een hoop lelijke mannen die super-aantrekkelijk zijn, omdat ze gewoon geweldig scoren op andere vlakken (vooral humor en intelligentie).
Daarnaast ken ik ook een hoop zeer knappe mannen die er uitzien als een fotomodel maar die voor de rest niets te bieden hebben...
Dan zou ik uiteindelijk toch nog kiezen voor de lelijkerd. Wat heb je aan een adonis als je je niet eens met hem kunt amuseren of als je er geen deftig gesprek mee kunt voeren??

Trouwens er is een verschil tussen aangeboren lelijk zijn (bvb gewoon per ongeluk een lelijk gezicht hebben) en lelijk zijn door het zelf veroorzaakt te hebben (bvb onverzorgd uiterlijk, lelijke en vuile kleren, enz). Die laatsten hebben bij mij absoluut geen kans om te scoren. Zolang mannen zich maar goed verzorgen is er geen probleem vind ik.

woensdag 14 januari 2004 @ 20:44:25 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_16263879
---> R&P
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_16263896
De vraag is natuurlijk: Waarom niet? En wat is lelijk?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16263971
Iemand gedacht aan humor?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_16264033
maar het oog wil ook wat
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:50:29 #20
46511 Linz
held der helden
pi_16264050
Humor is the keyword. Als je een vrouw aan het lachen kan maken ben je binnen.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16264069
Alleen als de lelijkerd gezegend is met een hele hoop charisma, intelligentie en humor en zelfs dan maakt ie veel minder kans dan zijn goed-uitziende tegenhanger.

Het is triest maar waar voor alle lelijkerds, uiterlijk speelt een heel erg grote rol bij partnerkeuze, en ondanks dat lelijke mensen zelf ook het liefst een knappe partner zouden hebben moeten ze vaak genoegen nemen met een lelijkerd van de andere sexe..

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16264108
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:50 schreef Linz het volgende:
Ik maak alle vrouwen aan het lachen maar ik heb ze toch echt niet in bosjes achter me aanlopen hoor, en lelijk ben ik ook al niet, wel arm

[Dit bericht is gewijzigd door nozem op 14-01-2004 20:53]

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16264114
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:09 schreef Kevin_D het volgende:
Die vrouwen zullen er zijn, dus dat ze naar zn innerlijk kijken, of naar zijn geld. Maar dat zullen niet heel veel vrouwen zijn... Bijna elk mens gaat ten eerste op het uiterlijk af...
Eeehmmz, wake up dude!
pi_16264116
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:50 schreef Linz het volgende:
Als je een vrouw, "een vrouw" kan laten voelen, ben je binnen en mag je binnen blijven!

Humor is okay! Zekers, maar ja dat heb ik als vrouw ook...

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16264300
Er zijn maar weinig niet-lelijke mannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')