abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:14:34 #1
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_16261019
Yeah, den verstandskies, ik moet ze nog krijgen kennelijk, en ik heb
  • Een tandartsenfobie van hier tot Tokio en weer terug
  • Geen plaats meer in mijn bakkes.
  • Gelukkig duurt dit nog wel een tijdje, hopelijk...
    Maar alsnog,
    Mijn vraag is :
    Kan je dit in een ziekenhuis laten doen, of zoveel narcose aanvragen dat je de eerste vier dagen niet wakker wordt?

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_16261099
    Laten trekken bedoel je? Geen idee. Maar ik geloof wel dat je het ook door een kaakchirurg kan laten doen (i.p.v. gewone tandarts).

Zijn toch maar rare dingen, die verstandskiezen. Ik ben 22 en nu pas beginnen die dingen een beetje door te komen. De eerste begon vorig jaar februari ergens en zit nu nòg voor de helft onder tandvlees. Gelukkig heb ik er wel plek voor.

pi_16261118
    www.angstvoordetandarts.nl

(serieuze link)
    succes

Alsof jou dit interesseert
      woensdag 14 januari 2004 @ 19:20:22 #4
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_16261158
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 19:17 schreef P-Style het volgende:
    Gelukkig heb ik er wel plek voor.
    Wrijf het lekker in
    Dus het duurt nog wel even voor die doorbreken, hopelijk durf ik tegen die tijd weer naar de tandarts (die zich een beroerte schrikt omdat ik dan al 10 jaar niet geweest ben)
    Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
    pi_16261612
    Ben nu 28 en er zijn er bij mij afgelopen zomer 3 uitgehaald... De kunst lijkt mij om het niet te lang uit te stellen. Er was er één ontstoken en het nadeel daarvan is dat de verdoving dan bijna niet werkt....

Maar onderkaak gebeurt volgens mij altijd bij de chirurg... en als ie dan toch bezig is en de bovenste liggen er mooi voor rukt ie die er ook uit...

Geen punt.

1 van de onderste is er in 5 stukken uitgekomen, en behalve dat het een verschrikkelijk klotegeluid was viel dat op zich best mee...

In 1994,Los Angeles Police arrested a man for dressing up as the Grim Reaper - complete with scythe - and standing outside the windows of old peoples' homes and staring in.
    pi_16261668
    Yep, in uitzonderlijke gevallen kan je onder narcose je verstandkiezen laten trekken. Vraag wel even na of je ziektekostenverzekering dit dekt.

Let dan wel dat ze alle vier tegelijk eruit gaan. Normaal doen ze één kant tegelijk. Dus eerst de ene kant en een aantal weken daarna de andere, zodat je toch normaal kan eten. Maar als ik jou was, zou ik het gewoon op de normale manier doen. Oké, je heb een dag of twee last er van, maar narcose is ook niet alles. Plus, dat ze alle vier getrokken zijn en dus een paar dagen vla moet drinken/eten

pi_16263099
    Bij mij zijn ze nog steeds niet doorgekomen en ik ben 25. Wel zitten er 'bobbels' achter m'n kiezen en het zou me niks verbazen als ze alsnog gaan doorkomen. Had laatst al een beetje last achter bij de kiezen maar dat kan ook met m'n tandsteenontsteking te maken hebben. Ik ga aanstaande maandag toch naar de tandarts, die kan me er vast meer over vertellen.
    pi_16263787
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 20:20 schreef Taurus1978 het volgende:
    Bij mij zijn ze nog steeds niet doorgekomen en ik ben 25. Wel zitten er 'bobbels' achter m'n kiezen en het zou me niks verbazen als ze alsnog gaan doorkomen. Had laatst al een beetje last achter bij de kiezen maar dat kan ook met m'n tandsteenontsteking te maken hebben. Ik ga aanstaande maandag toch naar de tandarts, die kan me er vast meer over vertellen.
    Heel herkenbaar... (behalve dan het feit dat ik 22 ben), ik had die "bobbeltjes" dus ook al heel lang achter mijn kiezen zitten (sinds mijn 17e ofzo) dus in principe zijn mijn verstandskiezen al een tijdje lang "klaar", maar het duurde een poos voordat ze door mijn tandvlees heen begonnen te komen en daar zijn ze nu nog mee bezig...
    pi_16264204
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 19:38 schreef D75 het volgende:
    Ben nu 28 en er zijn er bij mij afgelopen zomer 3 uitgehaald... De kunst lijkt mij om het niet te lang uit te stellen. Er was er één ontstoken en het nadeel daarvan is dat de verdoving dan bijna niet werkt....
    na 4 weken oorpijn te hebben gehad zijn mijn vriend en ik er op oudejaarsavond (of all nights) achter gekomen dat het mijn verstandskies was. een en al gat. ik afgelopen vrijdag naar de kaakchirurg. werkte mijn verdoving dus ook niet. doordat hij zo ontstoken was, maar 1 groot voordeel sinds hij eruit is heb ik totaal geen pijn meer gehad. dus hoef ik die gare pijnstillers niet te slikken.

ik ben ook een beetje bang voor de tandarts laat staan de kaakchirurg dus ik zag er ook erg tegenop, maar ondanks de pijn viel het reuze mee. volgende maand moet ik voor de andere kant en daar ben ik nu niet bang voor. aangezien die nog heel zijn doet de verdoving het dan wel goed. dus geen last (hoop ik).

probeer je nu niet gek te maken, want uit eigen ervaring spreek ik dat je het jezelf aanpraat en het steeds erger word. terwijl het allemaal wel meevalt. neem iemand mee van wie je de hand kan knijpen dan is er geen probleem.

pi_16265854
    Ik heb binnenkort ook een afspraak bij de kaakchirurg..
    Mijn bovenste verstandskiezen kunnen gewoon groeien, er is plek voor gemaakt door de orthodontist...
    maarja als je ondersteverstandkiezen HORIZONTAAL onder je onderste kiezen zitten aan allebie de kanten
    Ik ben benieuwd heb ook twee operaties, dus ik ze het wel...
    de eerste is in maart dus duurt nog even...
    l a u w e g a s t e e e h
    pi_16267089
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 21:53 schreef vinsbergen het volgende:
    Ik heb binnenkort ook een afspraak bij de kaakchirurg..
    Mijn bovenste verstandskiezen kunnen gewoon groeien, er is plek voor gemaakt door de orthodontist...
    maarja als je ondersteverstandkiezen HORIZONTAAL onder je onderste kiezen zitten aan allebie de kanten
    Ik ben benieuwd heb ook twee operaties, dus ik ze het wel...
    de eerste is in maart dus duurt nog even...
    Bij mij lagen ze net zo! Maak je er niet te druk om, de behandeling bij de kaakchirurg stelt niks voor, alleen daarna kan je er ff last van hebben. Bij 1 kies had ik veel last, bij de 2e niet. Je weet het niet. Maar maak je echt niet druk het valt (zeker achteraf gezien) reuze mee!
      woensdag 14 januari 2004 @ 23:01:40 #12
    40091 Meiske78
    lang niet gezien
    pi_16268322
    Bij mij waren ze op mijn 15e al door! En op mijn 16e vakkundig verwijderd door de kaakchirurg , aangezien ook ik een bizar klein bekkie heb (Mijn voorste kiezen zijn op mijn 11e ook al getrokken wegens ruimtegebrek). Maar de kaakchirurg is wel te doen hoor, de verdoving is vrij sterk en bij mij werd gezegd dat ik 3 dagen rustig aan moest doen, maar na een dag was de ergste last al over. Oh en een recept voor goede pijnstillers in poedervorm vragen, dat heeft bij mij ook wel geholpen. Ik zou het iig niet te lang uitstellen, daar kun je je gebit aardig mee verpesten en dan ben je nog veel verder van huis.

Succes

Nee jij trekt volle zalen!
    Mijn reviews op de FOK! Frontpage
    C'est le ton qui fait la musique
    pi_16495051
    A.s. Maandag moet ik er dan aan gaan geloven. Bij de kaakchirurg wordt dan mijn verstandkies rechts-onder verwijderd.

Dit is ook de enige verstandkies die doorgekomen is.

Ik denk dat het maandag wel mee gaat vallen!

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
      donderdag 22 januari 2004 @ 19:41:38 #14
    34488 Piro
    Eikichi Onizuka
    pi_16496190
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2004 18:59 schreef UFOtje het volgende:
    A.s. Maandag moet ik er dan aan gaan geloven. Bij de kaakchirurg wordt dan mijn verstandkies rechts-onder verwijderd.

Dit is ook de enige verstandkies die doorgekomen is.

Ik denk dat het maandag wel mee gaat vallen!

Good luck
    pi_16606366
    Zo, dat viel eigenlijk best wel mee.

De verdovingsprik vond ik nog het meest onprettig. Verder van de "operatie" zelf weinig gevoeld, maar wel veel druk op de kaak wat niet echt prettig is.

Gewoon al wat lekker kunnen eten... wel zacht voedsel. Soep, ontbijtdrink, zachte rijst.

pi_16801218
    Ik ben 18 en heb (nog?) geen verstandskiezen. Kan het dat ik ze gewoon niet krijg?
    En... als ze horizontaal in je kaak zitten, merk je dat dan altijd? Want dan lijkt me dat je ze niet ziet. Mja dat voel je dan toch wel? Maar ik dacht: maakt de tandarts misschien rond een bepaalde leeftijd altijd een foto om te kijken of je ze toch hebt?
    Oeh ik hoop echt zo dat er nooit wat aan gedaan hoeft te worden

Oja, doen de prikken van de verdoving zeer?

pi_16804597
    Ik vrees ook :/
    pi_16806715
    quote:
    Op maandag 2 februari 2004 00:08 schreef fille_fatale het volgende:
    Ik ben 18 en heb (nog?) geen verstandskiezen. Kan het dat ik ze gewoon niet krijg?
    En... als ze horizontaal in je kaak zitten, merk je dat dan altijd? Want dan lijkt me dat je ze niet ziet. Mja dat voel je dan toch wel? Maar ik dacht: maakt de tandarts misschien rond een bepaalde leeftijd altijd een foto om te kijken of je ze toch hebt?
    Oeh ik hoop echt zo dat er nooit wat aan gedaan hoeft te worden

Oja, doen de prikken van de verdoving zeer?

Bij mij kwamen ze ook pas op mijn 21e... en zijn nu nòg bezig met doorkomen... sommige mensen krijgen ze pas op hun 24e. Als je d'r plek voor hebt, maak je geen zorgen.
    pi_16806729
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2004 19:14 schreef Piro het volgende:
    Yeah, den verstandskies, ik moet ze nog krijgen kennelijk, en ik heb
  • Een tandartsenfobie van hier tot Tokio en weer terug
  • Geen plaats meer in mijn bakkes.
  • Gelukkig duurt dit nog wel een tijdje, hopelijk...
    Maar alsnog,
    Mijn vraag is :
    Kan je dit in een ziekenhuis laten doen, of zoveel narcose aanvragen dat je de eerste vier dagen niet wakker wordt?

Ik heb het onder narcose laten doen in het ziekenhuis. Wat daar voor nodig was? Gewoon naar de kaakchirurg gegaan en hem schijnbaar aangekeken met een blik die zei: "Ja je KAN natuurlijk proberen met zo'n tang bij me in de buurt te komen, of je het gaat overleven .. is een 2e"

Al had ik het zelf niet door serieus. Maar die man zei toen meteen: "Dit gaat niet werken, we verwijzen u door naar narcose".

Vraag er gewoon om.

maandag 2 februari 2004 @ 10:20:28 #20
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_16808723

Ik ben 23 en mag er tzt ook aan geloven.

Buiten het feit dat ik er als een berg tegenop zie, laat ik het niet onder narcose doen. Van zo'n narcose zijn er na maanden nog die stoffen in je systeem. En bang om er niet meer wakker uit te worden ben ik ook wel een beetje...

Godfather Bodybuilding topic reeks
      maandag 2 februari 2004 @ 10:24:46 #21
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_16808794
    Ik heb het overleefd zonder trek- snij- of breekwerk.

Oja hier is al een centraal topic voor:
    TandjesTopic

pi_16862807
    OMG ik vind het zó eng! Ik heb dus ook 2 kiezen inde onderkaak die eruit moeten maar ik heb t al n half jaar uitgesteld.... Ik durf gewoon écht niet.... Gewone tandarts vinnik al erg. Ik denk dak t meeste tegen het krakende geluid opzie...
    pi_16863243
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2004 22:07 schreef Elvi het volgende:
    OMG ik vind het zó eng! Ik heb dus ook 2 kiezen inde onderkaak die eruit moeten maar ik heb t al n half jaar uitgesteld.... Ik durf gewoon écht niet.... Gewone tandarts vinnik al erg. Ik denk dak t meeste tegen het krakende geluid opzie...
    Ik las eerder in dit topic dat het ook mogelijk is om volledige narcose aan te vragen.

Misschien dat een optie?

pi_16863313
    O joepie mijn tandarts kondigt doodleuk aan dat ie mn verstandskiezen er over een half jaar uit gaat halen , dat wordt weer een controlebeurt overslaan dus
    Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
    pi_16863550
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2004 22:19 schreef UFOtje het volgende:

Ik las eerder in dit topic dat het ook mogelijk is om volledige narcose aan te vragen.

Misschien dat een optie?

Nou, ik vertrouw de ziekenhuizen in Gouda ook niet echt....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')