quote:Mijn God
Op donderdag 15 januari 2004 11:51 schreef BAZZA het volgende:
[afbeelding]
En de dialoog gaat de goede kant op
Dat waren dus de jongelui die ze eerder angstvallig uit beeld hielden, maar die de reporter ter plaatse wel noemde.
Zoals ik al in een ander gesloten topic zei, schandalig ook dat die voogd de verantwoordelijkheid bij de school legde, dat die tekort geschoten is, omdat ze wisten of hadden moeten weten dat die jongen problemen thuis had en de hele gebeurtenis hadden kunnen vorkomen.
En wat was zijn rol verdomme dan, als voogd?!
Hij durft hij zoiets te zeggen, als juist híj als voogd in had moeten grijpen dan, hulp had moeten zoeken, hij is verantwoordelijk als voogd voor het wel en wee van die knul.
De school is geen psychotherapeutische instelling verdomme, waarom wordt tegenwoordig door bepaalde mensen alles op het bord vd school gedumpt, terwijl de eerste verantwordelijkheid (naast bij de dader zelf) THUIS ligt?
"Wij doen het nooit...Wij zijn onschuldig....wij zijn het slachtoffer en wij worden gediscrimineerd"....
Nu is het weer de school? Right...
Misselijke beelden van die "vrienden" met hun middelvinger omhoog of spandoeken met "Murat we love you.."
Als een agent een buitenlander die met een mes dreigt neerschiet is het ook niet die dader zijn schuld maar die van de agent etc etc...
Triest zooitje...
quote:feit blijft dat deze jongen psychiatrische hulp nodig had en dat is blijkbaar niet gebeurd, ik denk dat dat iedereen aan te rekenen is
Op donderdag 15 januari 2004 12:35 schreef milagro het volgende:[..]
Mijn God
het zou mooi zijn als deze groep anhangers eens even snel geisoleerd wordt en even wat wordt onderricht
quote:Yep.
Op donderdag 15 januari 2004 12:44 schreef Kid het volgende:
Ik word met de dag steeds meer rechts.. heb ik 't gevoel.
quote:Als alle mensen die een drugsprobleem/achtergrond hebben, crimineel zijn en problemen hebben psychiatrische hulp nodig hebben, dan vallen er heel wat banen te vervullen als psychiater... D'r moet immers altijd eerst wat gebeuren...
Op donderdag 15 januari 2004 12:42 schreef Re het volgende:[..]
feit blijft dat deze jongen psychiatrische hulp nodig had en dat is blijkbaar niet gebeurd, ik denk dat dat iedereen aan te rekenen is
quote:hier ook.
Op donderdag 15 januari 2004 12:48 schreef sixii het volgende:[..]
Yep.
[Dit bericht is gewijzigd door Lonewolf2003 op 15-01-2004 12:54]
quote:in dit geval was er eerder al veel gebeurd dus had het een taak van de voogd (maar ook school) moeten zijn om dit kind aan te melden
Op donderdag 15 januari 2004 12:50 schreef Frutsel het volgende:[..]
Als alle mensen die een drugsprobleem/achtergrond hebben, crimineel zijn en problemen hebben psychiatrische hulp nodig hebben, dan vallen er heel wat banen te vervullen als psychiater... D'r moet immers altijd eerst wat gebeuren...
quote:en dan...? of is dit ook typisch meelopers gedrag?
Op donderdag 15 januari 2004 12:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:[..]
hier ook.
quote:Alles moest kunnen en iedereen moest maar begrip opbrengen voor andere culturen, ook al zijn die culturen rechtser dan Janmaat werd verweten. Maar de conclusie is overduidelijk, na al die incidenten, die overigens geen incidenten meer genoemd mogen worden.
Op woensdag 14 januari 2004 18:54 schreef Roellio het volgende:
* Breinwas heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
[..]http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37144
De multiculturele samenleving was en is een luchtballon, en ook al zit die vol met gaten, telkens wordt deze nog opgeblazen, en verkocht als iets moois en verrijkend. Als ze deze zaken verrijkend noemen, dan kies ik liever voor een arme, maar een veilige cultuur.
Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen, eer dat de linkse lieden dit ook eens in gaan zien??!!! Ik hoop niet veel meer!!!
quote:Als je het hele circus ingaat van aanmelding voor dat soort steun, dan kan het best jaren duren voordat zoiets echt concreet iets opleverd zoals plaatsing. Als mijn vriendin kinderen uit haar klas (4-5 jaar) aanmeld voor speciaal onderwijs of zorg, dan duurt het ongeveer een jaar of 2 a 3 voordat ze daatwerkelijk behandeling of iets van plaatsing krijgen.
Op donderdag 15 januari 2004 12:55 schreef Re het volgende:[..]
in dit geval was er eerder al veel gebeurd dus had het een taak van de voogd (maar ook school) moeten zijn om dit kind aan te melden
Het probleem is vaak dat ouders de problemen afwenden op de overheid. Het is nooit hun schuld dat zoon of dochter een asociale debiel is geworden. "De overheid had in moeten grijpen". Bullshit, je had je kind op moeten voeden en zelf acties ondernemen, ipv afwachten.
quote:oh ja, dat is de school iig NIET aan te rekenen, dan kan je op die school 30% vd leerlingen wel doorsturen want verbale aggressie is daar heel normaal, jegens elkaar en jegens de leraren
Op donderdag 15 januari 2004 12:42 schreef Re het volgende:[..]
feit blijft dat deze jongen psychiatrische hulp nodig had en dat is blijkbaar niet gebeurd, ik denk dat dat iedereen aan te rekenen is
het zou mooi zijn als deze groep anhangers eens even snel geisoleerd wordt en even wat wordt onderricht
heb jij enig idee wat voor soort gedrag daar orde aan de dag is?
30%, als het niet meer is, zijn potentiele Murats daarzo, al probeert de school daar met man en macht bij te sturen en te corrigeren, liefst met hulp vd ouders, die over het algemeen, zo is mijn ervaring, ofwel schandalig afwezig zijn op school, ofwel over de zeik gaan als er kritiek vans chool komt over het niet toelaatbare gedrag van hun dierbare zoontje.
er wordt veels te veel op de school geschoven, de school is geen opvangplaats voor emotioneel gestoorde kinderen, dat sowieso, daar zijn ze niet voor opgeleid, daarvoor is de draagkracht er eenvoudig niet.
zoals je nu ook ziet bij zijn schoolgenoten, die demonstreerden, is de school daar ook verantwoordelijk voor?? moeten zij die kinderen ook doorsturen, bijstaan, want die sporen duidelijk ook helemaal niet, als zijn de koelbloedige moord goedpraten, kom nou toch zeg.
bovendien was in het geval Murat er een gesprek gepland met de moeder, dat was al eerder sprake van geweest, er zijn meerdere brieven naar zijn huis gegaan, alleen had de moeder verziumd het júiste adres door te geven aan de school, waardoor die brieven in eerste instantie dus niet aankwamen.
de ouders of in dit geval moeder én voogd hadden de verantwoording, naast de knul zelf, en dat de voogd dit nu in de schoenen vd school waagt te schuiven is gewoon schandalig, daarmee schuift hij, net als die achterlijke kinderen, de verantwoordelijkheid feitelijk in de schoenen van de vermoorde conrector, want die man was als geen ander betrokken bij het reilen en zeilen van de school en de leerlingen.
wal-ge-lijk, die voogd, wal-ge-lijk die kinderen.
het feit dat meneer spijt betuigt betekent geen ene flikker, de jongen beroept zich nu inene op het zwijgrecht.
lijkt mij dat als je oprecht spijt hebt dat je alles eruit wilt gooien, over het hoe en waarom.
weet je wat het probleem met die jongens is, ze kunnen geen NEE accepteren, dat is hun eer te na en dan gaan ze door het lint.
ze zijn van huisuit geen tegenspraak gewend, jongens worden als prinsen behandeld, meiden worden strak gehouden.
en dan krijg je, bij de minder ontwikkelde knullen, dit soort gezeik.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 15-01-2004 13:09]
allereerst dat er wat inconsequent met het principe 'jezelf verdedigen' omgesprongen wordt (zie ook het topic: 71-jarige invalide in cel na doden crimineel, ten tweede vind ik dat er een wel erg geweldadige sfeer begint te onstaan in nederland, en als laatste: waar halen al die lui die wapens vandaan????
kortom: het lijkt mij beter om maar gewoon veel strenger te worden met de wapenwet. als je dan ergens een probleem hebt, kan het met de blote vuisten. levert ook nog problemen op, maar dan sterft er tenminste niemand, van welke kant dan ook......
betere ideeen?
the best way to a man's heart is 6 inches of steelsimmu
jezebel from hell
Geplaatst door Lexie op donderdag 15 januari 2004 12:28Driedubbel..
Beledigd door deze post? Oh.Lexie
smoke on.
Geplaatst door FreyDing op donderdag 15 januari 2004 12:29Traangas is wel wat anders dan iemand doodschieten..
Chum: "Dolphins! They think they're so cute! Oh, look at me, I'm a flippy little dolphin, let me flip for you!"FreyDing
It just tastes better
Geplaatst door simmu op donderdag 15 januari 2004 12:30quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 15 januari 2004 12:28 schreef Lexie het volgende:
Driedubbel..
--------------------------------------------------------------------------------
ik zag het, allemaal zo ongeveer tegelijkertijd.
ik was echter meer geinterreseert in dit aspect, omdat me opviel dat de mensen die 'allemaal dood vuile dieven, niks mis met pepperspray' in het ene onderwerp dezelfde lui zijn die 'vieze turk alle wapens afschaffen, en geweld is nooit goed te spreken etc...' posten in het andere bericht (letterlijk...)
jezebel from hell
Geplaatst door simmu op donderdag 15 januari 2004 12:31quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:29 schreef FreyDing het volgende:
Traangas is wel wat anders dan iemand doodschieten..
linkje volgen mijn beste poster.....
het topicje waar ik naar verwijs gaat over de bejaarde die een overvaller doodschiet. ps: voor je oordeelt, let goed op het -einde- van het topic)
jezebel from hell
Geplaatst door RemcoDelft op donderdag 15 januari 2004 12:32Tsja, ook hier weer een typisch voorbeeld van 'integratie volledig mislukt'! Misschien dat dat in Turkije "normaal" is (zelfs daar vast niet!!), maar hier zeker niet
En dan heb ik het nu over die "vriendjes van", en niet eens over de dader. Over de dader: waarom noemen ze hem "scholier" op TV, en niet gewoon "moordenaar"?
There is no spoon...RemcoDelft
Geplaatst door TimmyAsd op donderdag 15 januari 2004 12:32quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:31 schreef simmu het volgende:
[..]
linkje volgen mijn beste poster.....
het topicje waar ik naar verwijs gaat over de bejaarde die een overvaller doodschiet. ps: voor je oordeelt, let goed op het -einde- van het topic)
ben blij dat die man achter tralies zit...
AJAX Chatten en reageren voor geld! AJAXTimmyAsd
Ff Chillah Mammabillah!!
Geplaatst door Fearlezz op donderdag 15 januari 2004 12:33driedubbel
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 12:27 schreef simmu het volgende:
[...]
als je dan ergens een probleem hebt, kan het met de blote vuisten. levert ook nog problemen op, maar dan sterft er tenminste niemand, van welke kant dan ook......
[...]
ohwjah... een 71-jarige met z'n blote vuisten tegen 5 drugsverslaafde dronken marokkaanse bodybuilders... *overdrijft* dream on
OnbekendeGod.nl | Hang out with Jesus. He hung out for you!Fearlezz
Warrior
Geplaatst door koston op donderdag 15 januari 2004 12:33Een wapen aankomen is niet zo heel moeilijk als je de juiste personen kent
I'm worth a million in prizes
With my torture film
Drive a G.T.O.
Wear a uniform
All on government loankoston
Ahms for an Ex-leper!
Geplaatst door simmu op donderdag 15 januari 2004 12:34kweenie hoor, ik denk dat er gewoon te gemakkelijk naar geweld gegrepen wordt: zowel door de crimineel, als door de burger: het een lokt de ander uit, en dan zitten we allemaal fijn in het cirkeltje dat de een de ander afmaakt....
in afrika noemen ze het 'stammenoorlog', hier noemen we het 'vooruitgang en beschaving'....
jezebel from hell
Geplaatst door Jernau.Morat.Gurgeh (Moderator) op donderdag 15 januari 2004 12:35gebruik de search eens, of kijk gewoon de topiclist van NWS eens door. Er lopen nu wel genoeg topics over hoor.
Jiskefetisjist.
The more you drink, the better I look.
Een lange uiteenzetting vanaf 12 jaar terug tot het heden + oplossingen.
Toen ik zon 12 jaar geleden uit het onderwijs stapte werden de eerste problemen op school al duidelijker. Destijds waren de scholen voor het grootste deel nog wit en voor een klein deel zwart als ik deze beladen termen mag gebruiken.
Echter, in de omgang met elkaar en de docenten zag je al verschillen. Het aanspeken op gedrag was voor de Marokkaaanse en Turkse leerlingen een veel groter probleem dan voor de autochtone leerling. Marokkanen en Turken zochten dan de schuld altijd elders, ver van hun eigen straatje. Gaf je straf dan kon je op een bezoek van pa rekenen die
altijd verklaarde dat zoonlief onschuldig was en dat wij ( = het docententeam) ons schuldig maakten aan rascisme. Dat werd al snel een standaard-opmerking en een zeer vervelende !
Autochtone leerlingen konden ook klieren zijn, laat dat helder blijven !!! Echter, zij reageerden anders op het aanspreken daarop en destijds reageerden de ouders zeker anders !
Op een dag werd een Marokkaanse leerling in mijn klas gearresteerd voor inbraak.
Het was echt een klier van een joch, altijd een grote bek en werken ho maar.
Later hoorden we dat de ouders gevraagd hadden of hun zoon bij Nederlandse mensen of bij Marokkaaanse mensen had ingebroken. Toen het om Nederlandse mensen bleek te gaan vonden de ouders dat prima. Hoefde hij niet voor gestraft te worden. Nederlanders hebben toch genoeg. Die leerling was dus niet meer te handhaven vanwege zijn enorm provocerend gedrag later bij terugkomst. Hij was de bink, hij had in zijn ogen gewonnen.
Vanaf dat moment maakten we ons zorgen. Hoe gaat dat aflopen. Ik heb toen voorspeld in een lerarenvergadering dat wij nog zouden schrikken van het geweld dat gaat ontstaan op scholen.
Oplossingen ? Aan het einde van dit lange betoog staan er een stuk of 11
Jullie vinden hier niet bij een toegangscontrole of pasjes of een agent in de pauze of cameras.
Natuurlijk zal het helpen (ik heb agenten meegemaakt op school) maar daar verander je de verrotte mentaliteit niet mee. Eerst de mentaliteit veranderen en daarbij
technische en organisatorische maatregelen niet weglaten. Lees mijn hele verhaal maar, dan wordt het helder waarom ik vooral op de mentaliteit hamer.
Nu, ruim een decennium later, kom ik voor mijn bedrijf soms op VMBO scholen.
Een VMBO zou je een beetje met de oude LTS kunnen vergelijken maar dan is de VMBO school theoretischer van struktuur.
80 tot 90% van de leerlingen is een niet -westerse allochtoon (Marokkaan, Turk, Angolees, Somaliër etc.) en het is schrikbarend te zien hoe de jongens omgaan met bijvoorbeeld een jonge vrouwelijke docente.
Ik ben daar voor mijn bedrijf dus ik mag me er niet mee bemoeien (zolang het niet fysiek wordt, zeg ik er dan wel even erbij) maar het respect is totaal zoek. Ik heb meegemaakt dat de docente huilend de klas uitliep en de leerlingen zeer trots waren dat dat gelukt was.
Deze jongens zijn zeer laag begaafd, kunnen niets en willen eigenlijk ook niets als ik even mag generaliseren. Het VMBO diploma stelt dan ook niets voor. Je kunt de correctie- normen van examens en toetsen zodanig verlagen dat 80% slaagt dus dan weet je het wel.
Bij de moord van afgelopen dinsdag wist je meteen al waarom het ging:
1. VMBO school dus vnl. allochtoon. De autochtone leerlingen zijn verre in de minderheid dus houden zich erg koest. Dat moeten ze ook wel willen ze geen klappen krijgen.
2. Er is geschoten. Het was dus voor 90% zeker een Turk; Marokkanen gebruiken messen in zn globaliteit gezegd.
3. Het zal een leerling zijn met ernstige gedragsstoornissen zoals vaker voorkomt bij
allochtone leerlingen, vooral jongens.
4. Hij zal door een gekregen straf diep in zn eer aangetast zijn, afgegaan voor de groep en dat dient gewroken te worden. Heel jammer dat men dat niet in de gaten gehad heeft en maatregelen heeft genomen om een wraakaktie te voorkomen.
Hoe weet ik ook niet maar dat die wraak-aktie mogelijk was zat er duidelijk in.
Op Havo, Atheneum en Gymnasium zie je dit soort gedrag steeds minder vaak voorkomen.
Je mocht dat vroeger nooit zeggen maar de reden is helder: Het aantal allochtonen op die scholen is beduidend minder en de allochtonen die er wel zijn, zijn perfekte leerlingen met perfekte ouders en een perfekte opvoeding. Ook die heb ik in mijn lessen gehad en daar heb ik nog kontakt mee terwijl ze accountant of adviseur geworden zijn.
Verbaast het mij nu ? Nee ! En het zal helaas niet de laatste docent (of buschauffeur of conducteur etc.) zijn.
Hier gaan vele tientallen jaren overheen wil de allochtoon echt Nederlander worden.
Nu zijn en blijven ze Marokkaan, Turk, Somaliër en zij laten zich niets gezeggen door mensen, erger dan varkens en honden. De hoger opgeleiden en de allochtonen met een opvoeding uitgezonderd natuurlijk.
Voordat jullie nu op mij inhakken en laatste tip:
Ga eens kijken op een VMBO school als daar de kans toe is. Loop een dag mee.
Ga eens kijken bij een bushalte bij een VMBO school en rijdt eens met die bus mee.
Ga ook eens kijken (bijv. op een open dag) op een Gymnasium.
Ik denk dat de ellende in steden en wijken en op scholen met leerlingen van allochtoonse afkomst de komende jaren zullen toenemen, heel sterk zullen toenemen.
Zij voelen zich al oppermachtig in Nederland (wij doen immers nog heel weinig aan straffen die indruk maken op allochtonen) en zoals ze tegen mij zeiden laatst:
Wacht maar, over 15 jaar zijn wij hier de baas en weg kerken, alles Moskee en jullie
gehoorzamen ons dan.
Somber ? Ja, ik ben somber over de toekomst hier en daarom willen mijn vrouw en ik
over een klein poosje alles verkopen en weggaan naar een rustiek, lieflijk dorpje.
Tenzij dit soort tuig ook die dorpjes ontdekt !!
Oplossingen ?
1. Enorme mentaliteitsverandering bij ons en en bij de allochtonen. Wij moeten erkennen dat onze straffen en aanpak volkomen ontoereikend zijn voor allochtonen.
Allochtonen zullen zich veel en veel meer Nederlander moeten gaan voelen.
Twee paspoorten moet worden afgeschaft.
2. De eerste generatie allochtonen zijn zo verpamperd dat die zich nooit meer echt
laten opgaan in deze samenleving. Van de tweede en zeker de derde generatie mag je dat eisen op straffe van kortingen etc.
3. De instroom van niet-westerse allochtonen enorm indammen. Geen bruiden uit thuisland halen want dan beginnen de problemen weer opnieuw. Gezinshereniging sterk aan banden leggen. Geen analfabeten toelaten en eisen dat er al een inburgeringscursus gevolgd is.
4. Leerplichtige leeftijd sterk uitbreiden, ook voor autochtonen. Dat rondtoeren op scooters (en overvallen en berovingen plegen) van leerplichtige allochtonen enorm aanpakken. (Maatregelen gelden voor zover van toepassing ook voor autochtonen)
5. Onderwijs eigen taal afschaffen (is al gebeurd en dat moet zo blijven). Je bent hier dus je spreekt Nederlands.
6. Televisie zenders zoals Al Jazeera e.d. niet meer ontvangen in Nederland.
Technisch moet dat te doen zijn. Rijd maar een stad binnen en je ziet de schotels bij bosjes op de flats. Men richt zich op de Arabische wereld met alle gevaren van dien.
7. De ideeën van het verdorven westen tegengaan. Men moet respect bijgebracht worden voor bijv. docenten die jou iets willen leren.
Aanvaard hun opmerkingen en kritiek. Nu ontstaat er woede en frustatie die zich een uitweg gaat banen.
8. Propaganda maken in de thuislanden waarin duidelijk wordt gemaakt dat je niet welkom bent in Nederland als je niet aan de basiseisen wilt voldoen. Blijf dan weg en voorkom veel ellende voor ons en voor jezelf.
9. Allochtone docenten aantrekken die leerlingen kunnen aanspreken op gedragingen die in hun cultuur gangbaar zijn.
10. Heldere signalen uitzenden van: Tot zover en niet verder.
11. Bouw genoeg cellen om de grote groep die zich zal blijven verzetten langdurig op te sluiten zonder enige luxe.
12. Controleer waar zij hun dure sieraden en autos mee verdiend hebben.
Kortom, we zullen moeten investeren om te voorkomen dat wij gaan verzuipen in Nederland. Gaat dat lukken ? Ik ben bang van niet maar de nare uitdrukking
nooit geschoten, altijd mis mag nu van toepassing zijn.
Groet, Scanner.
Bron : http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/stand/viewtopic.php?t=32131&start=0&sid=6da9b0d8f1760ec9b167f7a71583f45f
quote:Volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal. Van XTC wordt je namelijk erg vrolijk en vriendelijk. Het lijkt me sterk dat je iemand onder invloed van XTC kan vermoorden. Bovendien zijn drugs in dit geval niet de oorzaak, maar een gevolg van Murat's probleemgedrag. Dit wil dus niet zeggen dat alle drugsgebruikers probleemtypes zijn.
Op donderdag 15 januari 2004 13:07 schreef Loedertje het volgende:
Als Murat Demir verslaafd was aan drugs, zou het dan niet beter zijn om eens te gaan kijken naar ons heerlijke drugsbeleid en tevens eens te gaan kijken naar signalen die je als onderwijzer oppikt m.b.t. verslavingen onder je leerlingen en WAT je daarmee gaat doen?
quote:Moslims mogen zich niet te buiten gaan aan alcohol en drugs, dus ...
Op donderdag 15 januari 2004 13:07 schreef Loedertje het volgende:
Als Murat Demir verslaafd was aan drugs, zou het dan niet beter zijn om eens te gaan kijken naar ons heerlijke drugsbeleid en tevens eens te gaan kijken naar signalen die je als onderwijzer oppikt m.b.t. verslavingen onder je leerlingen en WAT je daarmee gaat doen?
quote:Langdurig XTC-misbruikt veroorzaakt psychoses. Mogelijk was die vogel al zó gestoord dat er geen verandering is opgemekrt, maar da's weer een heel ander verhaal.
Op donderdag 15 januari 2004 13:10 schreef Disorder het volgende:[..]
Volgens mij klopt dat verhaal niet helemaal. Van XTC wordt je namelijk erg vrolijk en vriendelijk. Het lijkt me sterk dat je iemand onder invloed van XTC kan vermoorden. Bovendien zijn drugs in dit geval niet de oorzaak, maar een gevolg van Murat's probleemgedrag. Dit wil dus niet zeggen dat alle drugsgebruikers probleemtypes zijn.
quote:Ik word er steeds moedelozer van.
Op woensdag 14 januari 2004 22:45 schreef toska het volgende:
Ik wordt er alleen steeds bozer om !
Van zowel de reacties van de vrienden van Murat als de reacties op dit forum tegen alle Turken en Moslims.
Ben blij dat de originele bewoners van het land waar ik woon een stuk rationeler en minder racistisch zijn.
Ik vrees echter dat zolang de politici niet in de praktijk weten en ervaren hoe erg het is, ze ook niet durven handelen. Linkse partijen zoals SP en GL zijn oh zo sociaal, maar ik zie ze niet een maandje lesgeven op een VMBO als vrouw of in een achterstandsbuurt wonen of op een andere manier eens in de praktijk wat kennis opdoen.
Ik doe mijn best om genoeg geld te verdienen om zo ver mogelijk van die achterstandsbuurten af te wonen. Zolang criminele jeugd niet gestraft wordt, wordt het probleem echt niet opgelost.
quote:In de krant stond vandaag dat zijn vader vrij was gelaten enkele jaren terug en dat sindsdien Murad erg veel met zijn vader optrok ( hij was erg trots op zijn vader en keek erg naar hem op ), ook ging hij regelmatig met zijn vader naar het café om te drinken, wat niet gebrukelijk is in islamitische kringen ( lees: taboe )
Op donderdag 15 januari 2004 13:11 schreef Mr-Mackey het volgende:[..]
Moslims mogen zich niet te buiten gaan aan alcohol en drugs, dus ...
Bovendien staat er op de FP een update: Pa lief zit ook in de cel en de doodgeschoten leeraar zou daar een opmerking over hebben gemaakt. Of dat al of niet waar is doet er niet echt toe. 'T blijft wel frappant dat pa-lief óók al achter de tralies zit. Echt weer een verrijking voor ons land, die familie
quote:ik ben het grotendeels heus wel met je eens hoor (dat weetje toch), maar in dit geval was het misschien dan niet de verantwoordelijkheid van de school (ze hebben blijkbaar wel hun best proberen te doen) maar ik zou er niet op tegen zijn dat de school in zulk soort zaken wat meer sociale controle mag opzetten voor toekomstige probleem gevallen. Ouders in dit geval opvoeden misschien
Op donderdag 15 januari 2004 13:07 schreef milagro het volgende:[..]
Het is trouwens niet vreemd dat mensen in de buurt van een dader hun daden probeert te vergoeilijken om hun eigen falen te verdoezelen, dat is niet "cultuur" gebonden
quote:De dadel valt niet ver van de boom
Op donderdag 15 januari 2004 13:24 schreef pfaf het volgende:[..]
In de krant stond vandaag dat zijn vader vrij was gelaten enkele jaren terug en dat sindsdien Murad erg veel met zijn vader optrok ( hij was erg trots op zijn vader en keek erg naar hem op ), ook ging hij regelmatig met zijn vader naar het café om te drinken, wat niet gebrukelijk is in islamitische kringen ( lees: taboe )
m.a.w: Zou me niets verbazen als zijn criminele vader hem dat extra beetje op het verkeerde pad bracht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |