ik denk ga een ei bakken.. nog nooit gedaan want zovaak eet ik dat niet
je hebt dus een pan.. gooi je er eerst boter in ? moet het gas (electrisch maargoed) vol aanzetten of op de helft.. is het klaar als het wit is ?
help ff
maar goed..
beetje boter in de pan, eitje in de pan, bakken tot het niet meer zo zacht is...
succes
quote:Ja
Op woensdag 14 januari 2004 15:23 schreef JoeBlack2k het volgende:
ik heb dus honger..ik denk ga een ei bakken.. nog nooit gedaan want zovaak eet ik dat niet
je hebt dus een pan.. gooi je er eerst boter in ? moet het gas (electrisch maargoed) vol aanzetten of op de helft.. is het klaar als het wit is ?help ff
quote:hmm.. vooruit dan.. boter --> ja, eerst ook nog laten smelten. Ei erin plempen, zonder schil graag. Gas ongeveer half, beetje uitproberen. Zodra het vastig wordt losmaken aan de onderkant en het is klaar als het niet meer slijmerig is..
Op woensdag 14 januari 2004 15:23 schreef JoeBlack2k het volgende:
ik heb dus honger..ik denk ga een ei bakken.. nog nooit gedaan want zovaak eet ik dat niet
je hebt dus een pan.. gooi je er eerst boter in ? moet het gas (electrisch maargoed) vol aanzetten of op de helft.. is het klaar als het wit is ?help ff
onglooflijk....
Boter, eitje (Zonder schaal!) en bakken maar, je ziet wel wanneer het goed is (dat moet toch wel )
verwarm de pan met boter
mik je ei erin
halverwege effe losschrapen van de bodem
niet te hard bakken steeds..
KLAAR!
Je bent trouwens 21, en je hebt nog nooit een ei gebakken??
quote:vervolg:
Op woensdag 14 januari 2004 15:27 schreef Famas het volgende:
gas aan
boter erin (wacht tot het gesmolten is)
ei erin (schil eraf natuurlijk)
wacht tot het ei wit is
haal het eruit
pak mes/vork
snij het ei kapot
duw je vork in het ei
breng de vork rustig naar je mond
........
Na ongeveer een etmaal is ie klaar en kan ie in zijn nieuwe donkerbruine vorm in de toiletpot worden gedeponeerd alwaar hij met een sterke waterstroom het riool in wordt geblazen.
quote:doei
Op woensdag 14 januari 2004 15:26 schreef bird999 het volgende:
Vroeger belde wij altijd vreemde mensen op met de vraag hoe je een eitje moest bakken. Toen vond ik dat heel leuk, nu vind ik het wat zonde van mijn tijd. Dus bij deze, ik lees dit forum verder niet meer
Dus niet een ei met het schaal er nog om heen in de pan flikkeren
quote:"Mammie, ikke honger hebben. Doe jij alsjeblieft een eitje voor me bakken?"
Op woensdag 14 januari 2004 15:28 schreef Rasing het volgende:
Je bent trouwens 21, en je hebt nog nooit een ei gebakken??
je pakt 2 eieren, melk, peper, zout.
Pak een diep bord en kluts hier de eieren (zonder schaal) samen met wat melk, peper en zout.
Zet een koekepan op het vuur en gooi hier wat bakboter in. Wacht ff totdat de boter gesmolten is en een beetje gaat schuimen. Zet het vuur half open.
Mik de inhoud van het bord in de pan. Af en toe een beetje schudden met de pan en na een minuutje of wat is het eitje klaar. Dit zie je doordat het ei "droog" is geworden. Je kan hem dan nog een keertje omdraaien, maar dat hoeft niet.
Pak dan een boterham met ham en kaas en leg het eitje hierop. Eet smakelijk.
quote:*tromgeroffel*
Op woensdag 14 januari 2004 15:29 schreef JoeBlack2k het volgende:
thanx ik ga het nu proberen!! ik vertel zo of het gelukt is!!
- Eerst twee eieren breken en in een beker leeg laten lopen.
- Dan heel goed roeren.
- een koekenpan verwarmen
- (bak)boter in de pan doen
- alvast tomaat en paprika in stukjes snijden
- geklutste ei in de pan doen
- stukjes tomaat en paprika erbij
- wat zout en peper erop
De tijd hoelang het duurt weet ik niet, maar je moet gewoon kijken en wachten tot het bovenste laagje ook "droog", dus niet meer vloeibaar is, en dan is hij goed!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |