quote:bron: www.gva.be
Waarschuwing bij vishaak: 'Doorslikken gevaarlijk'Een label met de waarschuwing 'Doorslikken gevaarlijk' heeft de vierde prijs gewonnen bij de verkiezing van het meest idiote waarschuwingslabel (Wacky Warning Label Contest), die elk jaar wordt gehouden in de Amerikaanse staat Michigan. Konden vissen nu maar lezen, want de waarschuwing geldt een vishaak.
De eerste prijs ging naar een waarschuwing op een fles afvoerontstopper, die luidt: 'Als u de aanwijzingen en waarschuwingen niet begrijpt of niet kunt lezen, gebruik dit product dan niet.'De prijs is bedoeld om het verschijnsel aan de kaak te stellen dat fabrikanten steeds vaker voor de rechter worden gesleept door gebruikers van hun producten. Met de waarschuwingslabels proberen fabrikanten zich in te dekken, zegt Robert Dorigo Jones, die aan het hoofd staat van de ideële organisatie die de verkiezing organiseert. "Vroeger riep iemand die koffie op zijn schoot had gemorst gewoon dat hij onhandig was, tegenwoordig roept hij een advocaat", aldus Jones.
De winnaar van vorig jaar:
quote:en dit:
The winning label in M-LAW's Sixth Annual Wacky Warning Label contest was found on a popular robotic massage chair featuring "Human Touch Technology."The label cautions users: "Do not use massage chair without clothing"... and "Never force any body part into the backrest area while the rollers are moving."
quote:
Third place goes to Jeffrey Edmondson of New York, New York who found the following kitchen label: "Do not allow children to play in the dishwasher."
Allemaal hilarisch enzo, maar feitelijk diep triest dat het zo ver heeft kunnen komen...
Mensen die rijk worden door hun eigen klunzigheid... de arrogantie om iemand anders aan te klagen omdat je hete koffie over je heen gooit.
Daarom vind ik dit een goed initiatief van die organisatie.
Breng het belachelijke aan de hele "I sue you"-hype maar eens naar voren en laten we allen hopen dat justitie hierin volgt.
nog enkele voorbeelden uit voorgaande wedstrijden:
* A warning label found on a baby stroller cautions the user to Remove child before folding
* A sticker on a toilet at a public facility in Ann Arbor, Michigan actually warns: Recycled flush water unsafe for drinking.
* A CD player carries this unusual warning: Do not use the Ultradisc2000 as a projectile in a catapult.
* A cartridge for a laser printer warns, Do not eat toner
* A household iron warns users: Never iron clothes while they are being worn
* A label with a hair dryer reads, Never use hair dryer while sleeping
* A cardboard car sunshield that keeps sun off the dashboard warns, Do not drive with sunshield in place
* A can of self-defense pepper spray warns users: May irritate eyes
* A box of birthday cake candles says: DO NOT use soft wax as ear plugs or for any other function that involves insertion into a body cavity.
(meer op: http://www.mlaw.org/_pages/pastwinners.htm )
Een ludieke actie die iig mijn zegen heeft!
quote:Ja ok, maar ook een bewijs dat er ook Amerikanen zijn die zich bewust zijn van die collectieve gestoordheid onder een groot deel van de bevolking én daar iets aan willen doen.
Op woensdag 14 januari 2004 14:31 schreef Petra76 het volgende:
Weer een bewijs van het feit dat Amerikanen compleet gestoord zijn
quote:Ik kwam laatst een uitpraak tegen, zoiets van "Verwijder alle waarschuwingslabels en Amerika roeit zichzelf binnen een jaar uit"
Op woensdag 14 januari 2004 14:31 schreef Petra76 het volgende:
Weer een bewijs van het feit dat Amerikanen compleet gestoord zijn
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 14:34 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Ik kwam laatst een uitpraak tegen, zoiets van "Verwijder alle waarschuwingslabels en Amerika roeit zichzelf binnen een jaar uit"
code:De bron<xterm> The problem with America is stupidity.
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the
safety labels off of everything and let the problem solve itself?
quote:Civetkatten op de bbq.
Op woensdag 14 januari 2004 14:38 schreef Fool het volgende:
Katten kunnen daar toch ook in de magnetron?
Found on a Bungee cord:
USE EXTREME CAUTION when stretching cord over load. Keep face and other vulnerable body parts away from potential cord rebound path.
Found on Bat Man The Animated Series Armor Set Halloween costume box:
PARENT: Please exercise cautionmask and chest plate are not protective; cape does not enable wearer to fly.
Found on a box of Tampax Tampons:
Remove used tampon before inserting a new one.
Op een Koreaans keukenmes: Opgepast, buiten kinderen houden.
Op Chinese kerstverlichting: Alleen binnen of buiten te gebruiken.
Op een deken 'made in Taiwan': Niet gebruiken als bescherming tegen een tornado.
Op een spray ter bestrijding van insecten in Nieuw-Zeeland: Dit product werd niet getest op dieren.
Op een Japans product tegen het verwijderen van pijnlijke aambeien: Leg u op het bed en breng de zetpillen traag in de anus. Terwijl u dit ongeveer vijf minuten lang doet, blijf rustig.
Op een Zweedse kettingzaag: probeer de kettingzaag niet te stoppen met uw handen of genitaliën.
Doh...
Amerikanen zijn dus niet de enige dwazen hoor, gewoon omdat ze met zovelen zijn valt het wat meer op.
quote:preventief.
Op woensdag 14 januari 2004 17:01 schreef Forumschorem het volgende:
En waarschijnlijk zijn er dus echt van die malloten geweest die dat hebben geprobeerd, waarom maken ze anders die stickers?
quote:haha, ja staat in de magnetrons in Centerparcs
Op woensdag 14 januari 2004 14:38 schreef Steve-O het volgende:
Stop geen huisdieren in de magnetron om ze te drogen
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:59 schreef Enni het volgende:Op een Zweedse kettingzaag: probeer de kettingzaag niet te stoppen met uw handen of genitaliën.
quote:Geweldig!!
Op woensdag 14 januari 2004 14:34 schreef Levitation het volgende:
In amerika ook ooit 'ns een fles water gekocht waar op het etiket stond:
"Contains 0% fat"
Dat is om de diëtisten op weg te helpen... tjah, in Amerika ligt het IQ niet zo hoog! Die denken al dat ze aan het diëten zijn als ze bij hun grote portie friet met een vette hamburger een Diet Coke nemen.
On a child's Superman costume:
Wearing of this garment does not enable you to fly.
On Tesco's Tiramisu dessert: (printed on bottom of the box)
Do not turn upside down.
Zo ook ging ik gezellig bij mijn oud tante logeren voor 5 weken. En echt elke punt waar ik me aan kon bezeren was beplakt met (jawel... ) een sok...
Ik zou ze wel eens kunnen aanklagen, omdat ik mijn enkel zou kunnen open halen aan het uiteinde van het bed...
Te triest voor woorden...
Maar ja daar staat Amerika om bekend, staat het niet bij de waarschuwingen, dan zit er een flinke bonus in via de rechtbank....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |