abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2004 @ 14:46:26 #126
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16314692
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:50 schreef ramsesii het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat ze niet mogen lachen, alleen moeten ze wel weten dat ze zich er diep voor moeten schamen. Die mensen lachen ook alleen maar omdat ze niet in dezelfde situatie zitten... anders zouden ze net zo hard mehuilen als degene die ervoor hebben gehuild. En daarom moeten ze zich ervoor schamen.

Mee eens
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:18:34 #127
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16317317
Ik vind het nou echt een goeie!! Heb hem ook maar als msn-naam gebruikt!
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
pi_16317524
er had ook kunnen staan, "toen mourad voor hem stond, schoot 'm iets te binnen"

maar waarom zou je hier geen grappen over mogen maken, omdat het te dichtbij komt?

alle erge dingen waar grappen over gemaakt worden zijn voor bepaalde mensen dichtbij,...dus nu niet opeens schijnheilig o o o wat eg, en dat kun je niet maken gaan roepen...

[Dit bericht is gewijzigd door Mighty_Mike op 16-01-2004 16:29]

Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:45:28 #129
42399 Deliverance
overwegend positief
pi_16318207
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:38 schreef ramsesii het volgende:
iedereen die om deze grap heeft gelachen moet zich diep schamen...

Als je vader word doodgeschoten door een 17 jarige turk en iemand maakt er een grapje over... vind je dat dan ook leuk en vind je het dan ook moet kunnen ?? nee, omdat het je vader is. Je zou je eens moeten inleven in de familie van het slachtoffer. schaam je heel erg diep !!

Humor is een prima middel om gebeurtenissen zoals dit te relativeren. Ik zal je dan ook zeggen dat ik hard heb zitten lachen om de volendam grappen, 11 sept. grappen, hoe hard ze ook waren.
Vind ik het dan niet erg wat er is gebeurd bij dit soort gebeurtenissen? Dit soort dingen grijpen me altijd aan, en doen zeker wat met me. Maar met mij velen, kan je dit soort dingen gewoon heel goed relativeren hierdoor. En dat kan je smakeloos vinden, ongepast of whatever, dat is je eigen keuze.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 18:53:38 #130
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16321209
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 16:45 schreef Deliverance het volgende:

[..]

Humor is een prima middel om gebeurtenissen zoals dit te relativeren. Ik zal je dan ook zeggen dat ik hard heb zitten lachen om de volendam grappen, 11 sept. grappen, hoe hard ze ook waren.
Vind ik het dan niet erg wat er is gebeurd bij dit soort gebeurtenissen? Dit soort dingen grijpen me altijd aan, en doen zeker wat met me. Maar met mij velen, kan je dit soort dingen gewoon heel goed relativeren hierdoor.

Ja, hier heb je wel een punt, vindt ik
pi_16321210
De grap van deze thread was niet erg goed. Maar om deze grapjes nav dit incident kon ik wel weer lachen:

pi_16321324
wel triest dit zeg
  vrijdag 16 januari 2004 @ 19:18:23 #133
81237 releaze
best of both worlds
pi_16321825
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 13:38 schreef ramsesii het volgende:
iedereen die om deze grap heeft gelachen moet zich diep schamen...

Als je vader word doodgeschoten door een 17 jarige turk en iemand maakt er een grapje over... vind je dat dan ook leuk en vind je het dan ook moet kunnen ?? nee, omdat het je vader is. Je zou je eens moeten inleven in de familie van het slachtoffer. schaam je heel erg diep !!

omdat het iemands vader is mogen we er dus niet om lachen?
als het mijn vader was dan zou IK er niet om lachen, maar dat betekent niet dat ik de anderen hun lol niet gun. het is niet dat een grapje het bewijs is van een zekere mate van gevoelloosheid bij IEDEREEN die erom lacht.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:55:19 #134
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16329261
Met lachen en grapjes (zei het gepast, niet grof o.i.d.) kan je ook je verdriet/emotie's verwerken.

Ook in mijn werk (IC, ambulance) worden er na een zwaar trauma met vervelende afloop ook wel eens "voorzichtige" grapjes overgemaakt, gewoon om het een beetje te verwerken, en niet dieper weg te stoppen.

Je moet er over kunnen praten, over kunnen nadenken, en of je dat nu serieus, huilend of d.m.v. een grapje doet maakt dan niet zo veel uit.
Zo lang het gepast blijft, en je er niemand mee kwetst.

Overigens hoorde ik een paar uur nadat het gebeurd was een opmerking op de radio "Zullen ze nu in Amerika ook over Nederlandse taverelen spreken?" ,dat was voor die radio-dj ook een manier van verwerken, en het zet je nog een beetje aan't denken ook.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')