quote:pff, nog geen 5 minuten geduld om 2 uur 's nachts?
Op woensdag 14 januari 2004 02:11 schreef snakelady het volgende:
niemand geen mening hierover?
quote:Ik ben helemaal klaarwakker, misschien komt het daar door.
Op woensdag 14 januari 2004 02:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
pff, nog geen 5 minuten geduld om 2 uur 's nachts?
Open het dan om 12 uur 's middags!
quote:bah!
Op woensdag 14 januari 2004 02:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:[..]
pff, nog geen 5 minuten geduld om 2 uur 's nachts?
Open het dan om 12 uur 's middags!
quote:jammer.
Op woensdag 14 januari 2004 02:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
ik heb geen mening
quote:Trouwens, het zijn ook de idioten die zulke daden verrichten om de meest idiote redenen
Op woensdag 14 januari 2004 02:14 schreef snakelady het volgende:[..]
jammer.
quote:op zich is daar niks mis mee.
Op woensdag 14 januari 2004 02:14 schreef snakelady het volgende:[..]
jammer.
maar misschien moeten ze al die criminelen bij elkaar in een gesticht zetten totdat ze elkaar de hersenen in slaan... dan weten ze ook eens hoe dat is!
quote:leuk voor je, zullen ze best wel ergens verkopen.
Op woensdag 14 januari 2004 02:19 schreef core het volgende:
Ik wil een riem van slangenleer.
quote:niet eens zo'n slecht idee.
Op woensdag 14 januari 2004 02:19 schreef TrailerParkBoy het volgende:[..]
op zich is daar niks mis mee.
maar misschien moeten ze al die criminelen bij elkaar in een gesticht zetten totdat ze elkaar de hersenen in slaan... dan weten ze ook eens hoe dat is!
quote:je bent wel een beetje postgeil he
Op woensdag 14 januari 2004 02:22 schreef snakelady het volgende:[..]
niet eens zo'n slecht idee.
quote:klein beetje maar
Op woensdag 14 januari 2004 02:26 schreef TrailerParkBoy het volgende:[..]
je bent wel een beetje postgeil he
quote:ok, maar het is toch niet goed te keuren dat als iemand een slechte jeugd heeft gehad gelijk strafvermindering krijgt.
Op woensdag 14 januari 2004 02:24 schreef Migwi het volgende:
Gek....
Tja....
Definieer gek.
Ik denk meer aan de mensen in een gekkenhuis als ik aan gek denk.
Maar goed.
Ben je gek als je iemand vermoord?
Ik vind niet dat je dat kunt stellen in elke zaak.
En dat er naar een oorzaak gezocht word, goed toch? Dan kan er tenminste een oplossing gezocht worden waardoor toekomstige moorden misschien voorkomen kunnen worden.
quote:Hmm, nee, dat ook weer niet.
Op woensdag 14 januari 2004 02:29 schreef snakelady het volgende:[..]
ok, maar het is toch niet goed te keuren dat als iemand een slechte jeugd heeft gehad gelijk strafvermindering krijgt.
quote:Een reden zoeken (zoals jij het heel simplistisch verwoordt), oftewel zoeken naar de achterliggende oorzaken voor bepaald gedrag, staat totaal niet gelijk aan goedkeuring, zoals jij in jouw post wel suggereert door het beiden in 1 adem te noemen.
Op woensdag 14 januari 2004 02:06 schreef snakelady het volgende:
Weet je wat mij opvalt, dat tegenwoordig iedereen een reden zoekt als iemand iets geweldadigs doet, kan die gene niet gewoon gek zijn.
Het ergste is nog de excusses, "ik heb vroeger een rode fiets gekregen en ik wilde een blauwe, daarom heb ik de buurvrouw vermoord"
Kom op zeg, iedereen heeft iets meegemaakt, maar dat betekent toch niet dat dat een goedkeuring is om te moorden/verkrachten enz.
En ze moeten de mensen die beginnen met dieren te verminken harden aanpakken, aangezien die later vaak overstappen op mensen, en dieren verminken vind ik persoonlijk ook een zwaar strafbaar feit.
Wat is jullie mening hierover.
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 14-01-2004 03:24]
quote:Ik ben het met je eens. Ik ken een aantal mensen, die echt een hele kut jeugd hebben gehad. Maar die mensen zijn totaal niet agressief en hebben hun leven mooi in orde. Hun jeugd is heel vaak de drijfveer in hun leven geweest om iets van hun leven te maken.
Op woensdag 14 januari 2004 11:19 schreef snakelady het volgende:
Hoe kan het dan dat iemand die een zware jeugd heeft gehad strafvermindering krijgt? dan zien mensen dat toch als verminderende omstandigheden dus een goed excuus en toch ook een beetje goedkeuring.
want och, die heeft een zware jeugd gehad, ik snap het best dat hij dat die man heeft vermoord. is in mijn ogen toch goedkeuring.
Daarentegen heb je echt van die schijt mensen die hun ongelooflijk asociaal gedrag proberen goed te keuren met; "ik heb een slechte jeugd gehad" Vaak is het ook onzin. Deze mensen hebben heel vaak geen slechte jeugd gehad. Mensen die in staat zijn om mensen te verkrachten, vermoorden, ontvoeren, mishandelen, enz zijn ook in staat om te liegen.
Het word tijd dat justitie zich eens wat minder laat misleiden en wat strakker gaat optreden tegen criminelen.
quote:Goed lezen wat ik zeg.
Op woensdag 14 januari 2004 11:19 schreef snakelady het volgende:
Hoe kan het dan dat iemand die een zware jeugd heeft gehad strafvermindering krijgt? dan zien mensen dat toch als verminderende omstandigheden dus een goed excuus en toch ook een beetje goedkeuring.
want och, die heeft een zware jeugd gehad, ik snap het best dat hij dat die man heeft vermoord. is in mijn ogen toch goedkeuring.
Ik geef aan dat het zoeken naar achterliggende oorzaken voor bepaald gedrag totaal niet gelijk staat aan goedkeuring, zoals jij suggereert.
Dat achterliggende oorzaken in de praktijk misschien ook worden meegenomen bij het bepalen van de strafmaat is weer een tweede, maar betekent niet dat het dus ook gelijk staat aan goedkeuring en/of verlaging.
Als het een kan leiden tot het ander, maakt dat deze twee dingen daarmee toch niet hetzelfde?
Waarom ik zo benadruk dat het totaal niet hetzelfde is, is omdat er ook nog andere belangrijke redenen zijn om te zoeken naar achterliggende oorzaken.
Denk bijvoorbeeld aan het opdoen van nieuwe kennis die weer gebruikt kan worden bij de opsporing in soortgelijke gevallen, of ter preventie, om vroegtijdig bepaalde gevallen te kunnen herkennen en gepaste hulp te bieden.
Maar ook bij de bepaling van de de strafmaat kan het, zonder dat er sprake is van het willen goedkeuren, belangrijk zijn om je te verdiepen in de achtergrond. Namelijk om enigszins in te kunnen schatten of de dader geholpen, of juist slechter (gevaarlijker) zal zijn na het uitzitten van de straf. Vandaar ook soms de keus voor TBS.
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 14-01-2004 15:42]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |