abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16241674
Okee, serieus topic graag:

Post hier ideeen hoe geweld op te lossen in Nederland ZONDER gelijk in grote paniek over huidskleur, achtergrond, uitzetten, afmaken, etc te gaan gillen.. Alle ideeen zijn okee, als het maar constructief is, mensen laat leren, en een mogelijkheid bied een deel van het probleem op te lossen...

verzoek aan modjes onzinnige reacties er niet uit te knikkeren, kunnen we gelijk zien wie in staat is nog een beetje normaal te denken en wie niet..

TS begint?

best..

Als "rijke" zijnde, zamel geld in voor buurt centra waar jonge schoffies (nederlandse, duitse, marokkaanse, antilliaanse, surinaamse, deense, whatever) gemengd gezellig bij een kennen komen, van de straat gehouden worden, waar ze wat nuttigs (praktisch en ethisch) kunnen leren, en ook plezier kunnen maken.. voor de rijke luitjes: dan wacht je een jaar langer met een nieuwe BMW kopen. kun je ook ipv op die kut schoffies schelden tenminste zeggen dat je iets doet om het voor EN jou EN hen iets beter te maken..

[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixz_In_Mexico op 14-01-2004 01:49]

PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_16241726
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:43 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:
Als "rijke" zijnde, zamel geld in voor buurt centra waar jonge schoffies (nederlandse, duitse, marokkaanse, antilliaanse, surinaamse, deense, whatever) gezellig bij een kennen komen, van de straat gehouden worden, waar ze wat nuttigs (praktisch en ethisch) kunnen leren, en ook plezier kunnen maken.. voor de rijke luitjes: dan wacht je een jaar langer met een nieuwe BMW kopen. kun je ook ipv op die kut schoffies schelden tenminste zeggen dat je iets doet om het voor EN jou EN hen iets beter te maken..
Goed plan....laat ze dan ook gemengd naar zo'n buurthuis gaan!
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_16241741
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:46 schreef jagermeister1 het volgende:

[..]

Goed plan....laat ze dan ook gemengd naar zo'n buurthuis gaan!

Uiteraard! had ik dat er nog niet bijgezet dan? ff edit doen dan..

Edit: stond er al wel bij, maar ff verduidelijkt dan..

[Dit bericht is gewijzigd door Phoenixz_In_Mexico op 14-01-2004 01:49]

PHOENIXZ
pi_16241758
laten we het communisme weer invoeren en de media afschaffen.

Maak van het leger politie-agenten.

Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:50:47 #5
76500 Spyder
onweerstaanbaar onuitstaanbaar
pi_16241782
Geld kan niet alles oplossen.

Het begint bij elkaar te respecteren. Nou is er een geloof (maar dat mag van jou niet genoemd worden?) dat vindt dat Nederland vol ongelovigen zit die nog minder waard zijn dan varkens. Dat los je niet op met jouw gezellige buurtcentrum.

Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
pi_16241785
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:49 schreef Vampier het volgende:
laten we het communisme weer invoeren en de media afschaffen.

Maak van het legel politie-agenten.

Vampier, dankjewel voor deze reactie..
iedereen mag voor zichzelf uitmaken of het zinnig is of niet.
PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:51:37 #7
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_16241791
Geweld is niet op te lossen het is hooguit te voorkomen.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_16241797
quote:
Als "rijke" zijnde, zamel geld in voor buurt centra waar jonge schoffies (nederlandse, duitse, marokkaanse, antilliaanse, surinaamse, deense, whatever) gezellig bij een kennen komen, van de straat gehouden worden, waar ze wat nuttigs (praktisch en ethisch) kunnen leren, en ook plezier kunnen maken.. voor de rijke luitjes: dan wacht je een jaar langer met een nieuwe BMW kopen. kun je ook ipv op die kut schoffies schelden tenminste zeggen dat je iets doet om het voor EN jou EN hen iets beter te maken..
Als de leefbaarheid van de samenleving afhankelijk is van de liefdadigheid van rijken zijn we toch echt verkeerd bezig, mocht wat jij zegt buurtcentra de oplossing zijn dan moeten die maar uit de belasting betaald worden. Lijkt me overigens geen goede oplossing.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_16241813
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:50 schreef Spyder het volgende:

Het begint bij elkaar te respecteren. Nou is er een geloof (maar dat mag van jou niet genoemd worden?) dat vindt dat Nederland vol ongelovigen zit die nog minder waard zijn dan varkens. Dat los je niet op met jouw gezellige buurtcentrum.

Oh...hoe heet dat geloof nou dat die Antillianen en Yugo's belijden?
pi_16241815
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:50 schreef Spyder het volgende:

geloof mag van mij niet genoemd worden? waar zeg ik dat? (dan corrigeer ik dat ook ff)

Maar okee, dat is dus een probleem.. hoe dat op te lossen?

ik denk overigens dat een gemengd buurthuis zoiets best in de goede richting kan krijgen.. de mensen zitten bij elkaar, praten met elkaar, zien dat ze eigenlijk heel niet zo verschillend zijn, en dat ze elkaar eigenlijk best wel aardig vinden.. niet?

PHOENIXZ
pi_16241830
quote:
leest u de koran eens mevrouw
quote:
geloof mag van mij niet genoemd worden? waar zeg ik dat? (dan corrigeer ik dat ook ff)
quote:
Post hier ideeen hoe geweld op te lossen in Nederland ZONDER gelijk in grote paniek over huidskleur, achtergrond, uitzetten, afmaken, etc te gaan gillen..
En als je het toch over geloof wilt hebben dan wordt het dus gewoon een moslimbash topic ondanks je goede intenties

[Dit bericht is gewijzigd door EnderOnline op 14-01-2004 01:56]

woensdag 14 januari 2004 @ 01:54:41 #12
76500 Spyder
pi_16241836
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:54 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

Geen zin in, heb LOTR nog niet eens uit
Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:55:59 #13
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_16241856
Heel goed initiatief!!!

Om op jouw suggestie door te gaan: plaats oude containers (je weet wel, waarin scheepsladingen worden vervoerd) op plaatsen waar omwonenden er geen last van hebben (maar ook niet in the middle of nowhere), als hangplek.
Die dingen zijn volkomen hufterproof, en wie er behoefte aan heeft kan daar terecht.

Ook heel belangrijk: géén sollicitatieplicht voor bijstandsmoeders!!! Het is niet goed voor kinderen en jongeren als hun moeder eeuwig weg is (niet voor de luxe, maar omdat het moet). Of anders: veel betere naschoolse opvang voor kinderen (die doorgaat als het kind op de middelbare school zit!), die ook betaalbaar is voor lage inkomens.

Terugkeer van kleine middelbare scholen. In mijn woonplaats en in een omtrek van minstens 10-15 km (krap geschat!!!) is geen enkele middelbare school met minder dan zo'n 1500 leerlingen. Een school waarin iedereen elkaar kent, heeft waarschijnlijk een betere sociale controle dan de moderne leerfabrieken.

Verplicht ingrijpen bij probleemgezinnen, ook als het gezin dat niet wil.

Verbod op agressieve films en dergelijke voor 22 uur 's avonds (ik zeg 1 woord: Dragonball... er zijn veel meer voorbeelden).

Ik ben altijd sceptisch geweest over "sociale dienstplicht" na de middelbare schooltijd, maar misschien zou een slim en realistisch persoon daar eens over na kunnen denken?

Hoe dit te realiseren? Waarmee te betalen? Ik ben heel eerlijk: ik heb geen idee...

Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_16241857
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:54 schreef Spyder het volgende:

[..]

Geen zin in, heb LOTR nog niet eens uit

Foei....dat is een van de werken van de duivel...
pi_16241865
Wat ik wel een normale oplossing vind is de politie meer op de spaanse politie laten lijken. Die stralen tenminste gezag uit. Je bedenkt je wel 10x voordat je iets wil flikken als er zulke gasten rondlopen hier in Nederland.

Als er iets gebeurt en je ziet het, gewoon aanpakken die handel. Niet dat ergens sneaky om een hoekje gaan staan en 112 bellen gebeuren of doorlopen met oogkleppen op. Als we allemaal die stap zetten wordt het een stuk veiliger.
En hogere straffen zouden ook wel fijn zijn.

Ach, zo zijn er nog wel wat ideeën..

pi_16241871
Kom op jongens, ideeen! kom eens met een oplossing waar je zelf van denkt.. hey, dat zou wel eens werken..

En okee, ik gaf even aan waar de financiering vandaan zou moeten komen, maar dat staat verder los van het idee om (veel meer) buurthuizen overal te introduceren..

en afgezien daarvan.. de rijkeren onder ons willen wel hard gillen dat het fout gaat, maar zodra er een oplossing is, blijft de knip wel dicht.. ik zou zeggen, houd den mond dan ook dicht.. en van een beetje sociaal zijn is nog niemand dood gegaan.. (niet gaan zitten geinen over gandhi nu...)

PHOENIXZ
pi_16241873
quote:
Om op jouw suggestie door te gaan: plaats oude containers (je weet wel, waarin scheepsladingen worden vervoerd) op plaatsen waar omwonenden er geen last van hebben (maar ook niet in the middle of nowhere), als hangplek.
Die dingen zijn volkomen hufterproof, en wie er behoefte aan heeft kan daar terecht.
openbaar toilet?
pi_16241879
geweld is een piekervaring van negativiteit.......alleen de dader/pleger kan dat voorkomen door hetzelf in te zien...............niemand kan een ander veranderen....dat kun je alleen zelf
Refuse/Resist/Innerself
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:57:39 #19
36783 ROLLENDE_BABBA
NOG STEEDS NIET OPGEFOKT
pi_16241881
In geval van beroving:
Door ze te plotseling de oren van hun kop te lullen waardoor ze niet weten wat ze moeten doen.

onzeker maken, op ze inspreken...

Voor de rest, geweld zal er altijd zijn...

God zou zeggen;"Alles is te programmeren"!!
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:58:14 #20
62292 MOVO
pi_16241888
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:56 schreef Migwi het volgende:
Wat ik wel een normale oplossing vind is de politie meer op de spaanse politie laten lijken. Die stralen tenminste gezag uit. Je bedenkt je wel 10x voordat je iets wil flikken als er zulke gasten rondlopen hier in Nederland.

Als er iets gebeurt en je ziet het, gewoon aanpakken die handel. Niet dat ergens sneaky om een hoekje gaan staan en 112 bellen gebeuren of doorlopen met oogkleppen op. Als we allemaal die stap zetten wordt het een stuk veiliger.
En hogere straffen zouden ook wel fijn zijn.

Ach, zo zijn er nog wel wat ideeën..

Typisch geval van symptoom bestrijding.
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:58:24 #21
66422 dutch-mamma
pi_16241890
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:51 schreef MOVO het volgende:
Geweld is niet op te lossen het is hooguit te voorkomen.
Heb je een tip, suggestie o.i.d.?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:58:41 #22
76500 Spyder
pi_16241893
Misschien ofdf-topic, maar de echt rijke mensen wonen allang (of in ieder geval fiscaal gezien dan) in het buitenland.
pi_16241903
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:51 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Vampier, dankjewel voor deze reactie..
iedereen mag voor zichzelf uitmaken of het zinnig is of niet.

Vroeger kon je als Nederlander nog je deur 's nachts laten openstaan, je kinderen kon je rustig naar school toe sturen en 's avonds kon je nog rustig over straat.

Nederland is gewoon te druk en er zijn elementen die verwijderd moeten worden uit onze gezonden samenleving. Deze elementen zijn erg storend en zijn irrelevant voor het voortbestaan van Nederland.Daarom pleit ik ook voor een politie staat,

En Phoenix in Mexico geniet maar daar in Mexico op je rijke luie aars terwijl je de zwerfkindertjes nog geen blik waardig gunt.

pi_16241906
quote:
Misschien ofdf-topic, maar de echt rijke mensen wonen allang (of in ieder geval fiscaal gezien dan) in het buitenland.
urban myth
pi_16241915
quote:
[b]Op woensdag 14 januari 2004 01:57 schreef ROLLENDE_BABBA

Voor de rest, geweld zal er altijd zijn...

juist...altijd en eeuwig...het was er altijd.....het is er nu...en het zal er altijd blijven
Refuse/Resist/Innerself
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:00:47 #26
76500 Spyder
pi_16241920
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:59 schreef EnderOnline het volgende:

urban myth

Mwah, hier in de grensstreek barst het van de porsche's enzo.
pi_16241921
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:55 schreef dutch-mamma het volgende:
Heel goed initiatief!!!

Ook heel belangrijk: géén sollicitatieplicht voor bijstandsmoeders!!! Het is niet goed voor kinderen en jongeren als hun moeder eeuwig weg is (niet voor de luxe, maar omdat het moet). Of anders: veel betere naschoolse opvang voor kinderen (die doorgaat als het kind op de middelbare school zit!), die ook betaalbaar is voor lage inkomens.

Terugkeer van kleine middelbare scholen. In mijn woonplaats en in een omtrek van minstens 10-15 km (krap geschat!!!) is geen enkele middelbare school met minder dan zo'n 1500 leerlingen. Een school waarin iedereen elkaar kent, heeft waarschijnlijk een betere sociale controle dan de moderne leerfabrieken.

Verbod op agressieve films en dergelijke voor 22 uur 's avonds (ik zeg 1 woord: Dragonball... er zijn veel meer voorbeelden).

Ik ben altijd sceptisch geweest over "sociale dienstplicht" na de middelbare schooltijd, maar misschien zou een slim en realistisch persoon daar eens over na kunnen denken?

Hoe dit te realiseren? Waarmee te betalen? Ik ben heel eerlijk: ik heb geen idee...

eindelijk...

sociale dienstplicht voor jeugdige ettertjes... maar dan wel een dienstplicht waar ze, als ze er mee klaar zijn, wel geleerd hebben (en doorhebben) dat aardig zijn toch best leuk ken zijn zegmaar..

agressieve films na 22 uur jah.. nah, 21:00 dan maar, anders ken niemand meer een lange film kijken zonder de volgende dag met een duffe kop op het werk te zitten..

PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:01:43 #28
66422 dutch-mamma
pi_16241934
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:00 schreef woediewokkie het volgende:

[..]

juist...altijd en eeuwig...het was er altijd.....het is er nu...en het zal er altijd blijven

Klopt. Maar steeds meer mensen krijgen ermee te maken (en geloof niet dat gelul dat het NIET toeneemt!).
pi_16241943
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:00 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

eindelijk...

sociale dienstplicht voor jeugdige ettertjes... maar dan wel een dienstplicht waar ze, als ze er mee klaar zijn, wel geleerd hebben (en doorhebben) dat aardig zijn toch best leuk ken zijn zegmaar..

agressieve films na 22 uur jah.. nah, 21:00 dan maar, anders ken niemand meer een lange film kijken zonder de volgende dag met een duffe kop op het werk te zitten..

ja stamp de etterbakjes het leger in leer ze moorden!!! GENIAAL!!

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 14-01-2004 02:03]

pi_16241945
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:54 schreef EnderOnline het volgende:

[..]

[..]

[..]

En als je het toch over geloof wilt hebben dan wordt het dus gewoon een moslimbash topic ondanks je goede intenties

met achtergrond heb ik het niet gelijk over geloof..
en ik wil het juist niet over geloof hebben omdat ik geen geloofs bash topic wil nee, ik wil dat mensen ZELF een praktisch gaan nadenken !!

sterker nog.. dat ze ZELF eens goed nadenken wat ze ZELF kunnen doen om problemen op te lossen..

PHOENIXZ
pi_16241947
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:59 schreef Vampier het volgende:
Nederland is gewoon te druk en er zijn elementen die verwijderd moeten worden uit onze gezonden samenleving. Deze elementen zijn erg storend en zijn irrelevant voor het voortbestaan van Nederland.Daarom pleit ik ook voor een politie staat,
Hmmm...zit wat in. Moet ik alleen mijn download gedrag wat beperken, maar ik moet er wat voor over hebben he
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:02:44 #32
66422 dutch-mamma
pi_16241949
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:00 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

(...) agressieve films na 22 uur jah.. nah, 21:00 dan maar, anders ken niemand meer een lange film kijken zonder de volgende dag met een duffe kop op het werk te zitten..

Deal !
pi_16241965
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:02 schreef Vampier het volgende:

[..]

linkse facist

Jongen, als jij me wilt beledigen, ga je gang, ik zit er niet mee..

vraag me wel af trouwens waarom die ideeen mij volgens jou een linkse facist maken..

stormloop topic, en dat om 2 uur snachts!

PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:04:13 #34
62292 MOVO
pi_16241971
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:58 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Heb je een tip, suggestie o.i.d.?

Geweld is een uiting, die kan een heleboel bronnen hebben. Het is dus heel belangrijk om naar die bronnen te kijken. Het valt me op dat er de laatste jaren vooral aan symptoombestrijding wordt gewerkt en niet naar de bronnen wordt gezocht.
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:06:07 #35
66422 dutch-mamma
pi_16241989
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:03 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

vraag me wel af trouwens waarom die ideeen mij volgens jou een linkse facist maken..

Tja, zo reageren rechtse fascisten

Over het tijdstip: nu niet offtopic worden , want ik vind dit een zeer goed topic!

pi_16241990
quote:
Heel goed initiatief!!!

Ik weet niet, ben nu 20 en wij hebben nooit ergens rondgehangen behalve bij elkaar thuis, maar dat lijkt mij dus echt niks he? Alleen leuk voor de graffiti.
quote:

Beter idee! Helemaal mee eens!
quote:
Dat is logisch.. (Maar ja, logica in Nld. is ver te zoeken meestal)
pi_16241992
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:03 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Als jij in Mexico zit zitten we in dezelfde tijdzone (jij misschien 2 minder) kijk maar eens wat ik boven schrijf.

Gezien de bevolking in de gevangenissen voor het merendeel van buitenlandse komaf is lijkt het me zinvol om eens naar de feiten te kijken ipv naar het linkse wollige lieve geitenwollen sokjes gemekker en tot een zelfde conclusie te komen dat het buitenlandse tuig in Europa de boel GRONDIG aan eht verzieken is. Let wel ik schrijf TUIG dus ik bedoel hier niet elke buitenlander mee.

pi_16242003
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:01 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Klopt. Maar steeds meer mensen krijgen ermee te maken (en geloof niet dat gelul dat het NIET toeneemt!).

ik wet het niet...geen statistieken van hoe het was......het is wel zo dat we met steeds meer in een kleinere ruimte wonen.................zijn nu met 16 of 17 miljoen..........het wordt krapper.......de ratten vreten elkaar bij zo'n test gewoon op...........en ik geloof dat de berichtgeving erover nu ook met een vergrootglas erop zit(in het geval van die leraar niet).........maar alles wordt tegenwoordig onder die noemer genoemd..........als ik dan aan het geweld van vroeger denk......met je zwaardje en je bijbel in je hand mensen bekeren......het neemt denk ik wel toe i.v.m 20 a 30 jaar geleden....maar "toen"kon men er ook wat van(vroeger tijden)......
Refuse/Resist/Innerself
pi_16242019
quote:

[..]

Vroeger kon je als Nederlander nog je deur 's nachts laten openstaan, je kinderen kon je rustig naar school toe sturen en 's avonds kon je nog rustig over straat.

En Phoenix in Mexico geniet maar daar in Mexico op je rijke luie aars terwijl je de zwerfkindertjes nog geen blik waardig gunt.

en DAAROP reageer ik maar wel eens nuttig..

hoe denk jij te weten dat ik hier op mijn rijke luie aars zit en de arme kindjes geen blik waardig gun? ik zou zeggen, als je dan een grote bek als dat durft te hebben, kom dan hier zelf eens kijken OF dat inderdaad zo is.. ik kan je garanderen dat dat dus NIET zo is..

Jij denkt armoede te kennen? Ga tussen de armen leven, en houd tot die tijd je bek dicht.. ik heb zo lang zonder geld geleefd dat ik 8 kilo ben afgevallen, en dan nog weet ik niet hoe het is om ECHT arm te zijn..

genieten? luie aars? ik sta op om 7:30 sochtends, en ga er in om 1:00 snachts.. daartussen werk ik voor de kost.

en dan een politie staat.. Handig als de mensen jouw regels hebben.. ik ben benieuwd of je het nog zo leuk zou vinden als de regels ineens tegen jou zouden werken..

Beledigen is makkelijk Vampier.. maar je laat te meer zien op die manier dat je geen idee hebt waar je nu over praat..

PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:09:37 #40
62292 MOVO
pi_16242029
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:06 schreef Vampier het volgende:

[..]

Als jij in Mexico zit zitten we in dezelfde tijdzone (jij misschien 2 minder) kijk maar eens wat ik boven schrijf.

Gezien de bevolking in de gevangenissen voor het merendeel van buitenlandse komaf is lijkt het me zinvol om eens naar de feiten te kijken ipv naar het linkse wollige lieve geitenwollen sokjes gemekker en tot een zelfde conclusie te komen dat het buitenlandse tuig in Europa de boel GRONDIG aan eht verzieken is. Let wel ik schrijf TUIG dus ik bedoel hier niet elke buitenlander mee.

Heeft dat alleen te maken met het buitnlander zijn of spelen andere oorzaken ook een rol?
pi_16242033
hmm sociale danwel militaire dienstplicht op je 18e? voor jongens en meisjes?

zwaardere straffen voor kleine misdaden, straffen voor zwaardere misdaden zo houden?

kleinere scholen? nieuwe buurten leuker structureren?

steden niet meer laten groeien?

woensdag 14 januari 2004 @ 02:09:57 #42
66422 dutch-mamma
pi_16242036
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:04 schreef MOVO het volgende:

[..]

Geweld is een uiting, die kan een heleboel bronnen hebben. Het is dus heel belangrijk om naar die bronnen te kijken. Het valt me op dat er de laatste jaren vooral aan symptoombestrijding wordt gewerkt en niet naar de bronnen wordt gezocht.

Ben ik helemaal met je eens. Maar gegarandeerd dat er nu mensen gaan roepen "het land uitzetten".
Inderdaad komt veel geweld van allochtonen, daar sluit ik mijn linkse ogen niet voor (al blijf ik nuanceren: niet elke allochtoon is een potentiele misdadiger!)! Maar waaróm doen ze dat? Omdat ze gefrustreerd zijn eeuwig pispaal te zijn? Om andere redenen? En hoe los je dat op?

Ik nomineer degene die met een goede oplossing komt meteen voor de Nobelprijs...

pi_16242038
politie inderdaad keihard op laten treden, maar dan krijg je altijd weer van die mensen die zeggen dat het dan een politiestaat wordt etc. SO WHAT, als je je fatsoenlijk gedraagt dan heb je niks met die politie te maken.
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:11:23 #44
66422 dutch-mamma
pi_16242050
quote:
Let wel ik schrijf TUIG dus ik bedoel hier niet elke buitenlander mee.
Ah, dat klinkt al een stuk genuanceerder! Heb je tóch linkse trekjes?
pi_16242052
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:04 schreef MOVO het volgende:

[..]

Kom ook eens met een idee van bron bestrijding dan!
PHOENIXZ
pi_16242058
quote:

[..]

En gaan we nog iets aan het binnenlandse tuig doen? Nederlanderse etterbakken genoeg dacht ik zo..
PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:13:16 #47
62292 MOVO
pi_16242069
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:10 schreef Mr_Knoxville het volgende:
politie inderdaad keihard op laten treden, maar dan krijg je altijd weer van die mensen die zeggen dat het dan een politiestaat wordt etc. SO WHAT, als je je fatsoenlijk gedraagt dan heb je niks met die politie te maken.
Valt me ook op dat het vaak dezelfde mensen zijn die roepen om keihard optreden en klagen als ze een bon voor te hard rijden door de brievenbus krijgen. Waarmee ik niet zeg dat jij er ook een bent.
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:13:25 #48
66422 dutch-mamma
pi_16242071
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:06 schreef Migwi het volgende:
(...)Ik weet niet, ben nu 20 en wij hebben nooit ergens rondgehangen behalve bij elkaar thuis, maar dat lijkt mij dus echt niks he? Alleen leuk voor de graffiti.
Ik ben 2x zo oud, maar ik geloof best dat er genoeg jongeren (ook "vroeger") zijn die daar wel behoefte aan hebben.
quote:
(over kleinere scholen:)
Beter idee! Helemaal mee eens!
Ben blij dat te horen van iemand die niet zo'n ouwe trut is als ik
pi_16242079
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:10 schreef Mr_Knoxville het volgende:
is goed,maar dan niet zeuren als je een bon krijgt voor 1 km te hard...lopen door rood........fietsen op de stoep...hand niet uitsteken bij het afslaan......vuilnis te vroeg buiten zetten..geen licht voeren op je fiets....2 minuten te laat met je parkeerbon.......ik denk zelf dat we voor de uitwassen in onze maatschappij het overgrote gedeelte niet moeten straffen..noem gewoon het beestje bij de naam...maar dat schijnt erg moeilijk te zijn in dit land.....
Refuse/Resist/Innerself
pi_16242089
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:11 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt al een stuk genuanceerder! Heb je tóch linkse trekjes?

doe niet zo eng!

Vampier, ik wil best een discussie met je aan gaan, maar ga niet zitten flamen schelden bashen, want daar schieten we niets mee op.. ik ken je niet, waarom zou ik ruzie met je willen? Omdat je een ander idee hebt als ik?

kijk.. weer een idee.. elkaar respecteren, en vrolijk met elkaar doorkleppen, zelfs als de ander er wazige ideeen op na houd (en daarmee bedoel ik jou dus eventjes NIET vampier)..

PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:15:56 #51
66422 dutch-mamma
pi_16242100
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:02 schreef Vampier het volgende:

[..]

ja stamp de etterbakjes het leger in leer ze moorden!!! GENIAAL!!

Sociale dienstplicht heeft niks met het leger te maken!!!
Het is ooit een vaag idee geweest om jongeren na de middelbare school mee te laten draaien in bijvoorbeeld bejaardenhuizen. Het plan had toen niet veel kans op slagen, te idealistisch, maar volgens mij is er misschien wel een meer realistische versie van te maken.
In ieder geval lijkt het me een goed idee om jongeren verplicht een jaartje "mee te laten draaien in de maatschappij", maar dat klinkt me nog te wollig. Er is vast wel iemand die dat beter kan uitwerken, zonder geitenharenwollensokken aan
pi_16242104
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:14 schreef woediewokkie het volgende:

[..]

is goed,maar dan niet zeuren als je een bon krijgt voor 1 km te hard...lopen door rood........fietsen op de stoep...hand niet uitsteken bij het afslaan......vuilnis te vroeg buiten zetten..geen licht voeren op je fiets....2 minuten te laat met je parkeerbon.......ik denk zelf dat we voor de uitwassen in onze maatschappij het overgrote gedeelte niet moeten straffen..noem gewoon het beestje bij de naam...maar dat schijnt erg moeilijk te zijn in dit land.....

zolang er normaal over ken praten doe jij maar met je beestjes wat je wilt..

maareh, ff ontopic!! kom met ideeen om geweld op te lossen aub!!

PHOENIXZ
pi_16242110
* Migwi kijkt ff naar het profiel van dutch-mamma

Damn, inderdaad oud

Anyway, wat vinden jullie allemaal van militaire diensplicht???

pi_16242112
de beste discipline komt gewoon vanuit jezelf....en niet van buiten jezelf...geldt voor een ieder van ons(ook voor mij)
Refuse/Resist/Innerself
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:18:09 #55
66422 dutch-mamma
pi_16242114
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:09 schreef EnderOnline het volgende:
hmm sociale danwel militaire dienstplicht op je 18e? voor jongens en meisjes?

zwaardere straffen voor kleine misdaden, straffen voor zwaardere misdaden zo houden?

kleinere scholen? nieuwe buurten leuker structureren?

steden niet meer laten groeien?

Natuurlijk voor jongens én meisjes, ja!

Wat de rest van je ideeen betreft: zou een oplossing kunnen zijn, zit een kern van waarheid in, maar ik vrees: onuitvoerbaar (met name het niet meer laten groeien van steden...).

pi_16242117
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:15 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Sociale dienstplicht heeft niks met het leger te maken!!!
Het is ooit een vaag idee geweest om jongeren na de middelbare school mee te laten draaien in bijvoorbeeld bejaardenhuizen. Het plan had toen niet veel kans op slagen, te idealistisch, maar volgens mij is er misschien wel een meer realistische versie van te maken.
In ieder geval lijkt het me een goed idee om jongeren verplicht een jaartje "mee te laten draaien in de maatschappij", maar dat klinkt me nog te wollig. Er is vast wel iemand die dat beter kan uitwerken, zonder geitenharenwollensokken aan

misschien zowiezo een idee voor de probleem jongeren.. en hoezo te idealistisch? perfect idee toch om zo de jongeren de maatschappij te laten leren kennen.. en dan niet alleen bejaarden tehuizen, de wereld is jong en oud tegelijk..
PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:18:40 #57
62292 MOVO
pi_16242122
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:11 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Kom ook eens met een idee van bron bestrijding dan!

Dan denk ik bijvoorbeeld aan het bestrijden van school-uitvallers. Probeer het schoolsysteem zo te verbeteren dat er vrijwel niemand zonder diploma de deur uit gaat (door bijvoorbeeld leerachterstanden zo vroeg mogelijk te onderkennen en er iets aan te doen).
pi_16242134
quote:

"'s avonds kon je nog rustig over straat?"
Hoe bedoel je dat?
Is dit nu niet een typisch voorbeeld van valse veiligheid?
Men "denkt" dat het onveilig is op straat en blijft binnen terwijl omaatjes nog gewoon om 12 uur s'avonds hun tekkeltje uitlaten zonder dat daarbij de oma's overvallen of verkracht worden.
quote:
Weet je wat pas écht ongezond is?
Op elke hoek van de straat een agent die je gaat bekeuren omdat je niet rechtop loopt, rookt of fluit naar een leuke jongen aan de andere kant van de straat, dát is pas ongezond.
"er zijn elementen die verwijderd moeten worden?" schrijf je, alleen dié gedachte al zó formuleren is ongezond vampier .
[b][url=http://mitglied.lycos.de/mindistortion/movies/freedomawaits.swf]FREEDOM[/url][/b]
pi_16242135
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:17 schreef Migwi het volgende:
* Migwi kijkt ff naar het profiel van dutch-mamma

Damn, inderdaad oud

Anyway, wat vinden jullie allemaal van militaire diensplicht???

militaire dienstplicht, militaire = voor oorlog, wapens, etc... ik streef ff naar een wereld waar dat ooit eens niet nodig zal zijn..

maar een dienstplicht als school onderdeel zou niet gek zijn..

PHOENIXZ
pi_16242140
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:16 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

zolang er normaal over ken praten doe jij maar met je beestjes wat je wilt..

de beestjes zijn personen die veelplegers zijn.....mensen die moorden..draaideurcriminelen.....las vandaag dat die winkel in chairlos(r'dam) alweer was overvallen..........die man zijn zoon is een paar weken geleden bij een overval doodgestoken....en die beestjes die dat en nu weer gedaan hebben bedoel ik........ze zijn by the way opgepakt...de laatste dan
Refuse/Resist/Innerself
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:21:31 #61
66422 dutch-mamma
pi_16242141
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:18 schreef MOVO het volgende:

[..]

Dan denk ik bijvoorbeeld aan het bestrijden van school-uitvallers. Probeer het schoolsysteem zo te verbeteren dat er vrijwel niemand zonder diploma de deur uit gaat (door bijvoorbeeld leerachterstanden zo vroeg mogelijk te onderkennen en er iets aan te doen).

Nu raak je een gevoelig punt!
Waardoor ontstaan leerachterstanden? Waarom zijn er uitvallers? Omdat een leerling het niet kán? Door omstandigheden thuis? Omdat de leerling gepest wordt?
Ik denk dat je wel eens heel erg gelijk kan hebben!
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:21:55 #62
62292 MOVO
pi_16242145
Sociale dienstplicht is een moeilijk te realiseren idee. Wat moet je met duizenden ongemotiveerde 18-jarigen, die kun je niet voor je bejaarde moeder laten zorgen. Zelf ben ik nog dienstplichtige geweest en ik kan hartgrondig verzuchten dat ik er niets wijzer van ben geworden.
pi_16242149
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:18 schreef MOVO het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook nooit gesnapt dat mensen echt helemaal buiten de boot kunnen vallen in Nederland.. dat hoeft niet, als de samenleven daar wat aan wil doen lijkt me..
PHOENIXZ
pi_16242158
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:13 schreef MOVO het volgende:

[..]

Valt me ook op dat het vaak dezelfde mensen zijn die roepen om keihard optreden en klagen als ze een bon voor te hard rijden door de brievenbus krijgen. Waarmee ik niet zeg dat jij er ook een bent.

*zucht* die heb ik ook al 10 keer voorbij horen komen. Verzin eens iets origineels. We hebben het hier over optreden tegen geweld, niet over een boete omdat je 5 km/h te hard hebt gereden.
pi_16242159
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:21 schreef MOVO het volgende:
Sociale dienstplicht is een moeilijk te realiseren idee. Wat moet je met duizenden ongemotiveerde 18-jarigen, die kun je niet voor je bejaarde moeder laten zorgen. Zelf ben ik nog dienstplichtige geweest en ik kan hartgrondig verzuchten dat ik er niets wijzer van ben geworden.
maar ik geloof ook niet dat je dan gelijk iemand bij het minste of geringste neerschiet............
Refuse/Resist/Innerself
pi_16242178
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:20 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Men "denkt" dat het onveilig is op straat en blijft binnen terwijl omaatjes nog gewoon om 12 uur s'avonds hun tekkeltje uitlaten zonder dat daarbij de oma's overvallen of verkracht worden.
[..]

Op elke hoek van de straat een agent die je gaat bekeuren omdat je niet rechtop loopt, rookt of fluit naar een leuke jongen aan de andere kant van de straat, dát is pas ongezond.
"er zijn elementen die verwijderd moeten worden?" schrijf je, alleen dié gedachte al zó formuleren is ongezond vampier .

Politie staat zal het probleem niet oplossen, omdat het symptoom bestrijding is.. ga niet die juwelier overvallen omdat je dan terplekke neer geschoten word.. Het lijkt mij een betere oplossing om te zorgen dat gewoon niemand een juwelier hoeft te (en wil) overvallen..

Daarnaast, inderdaad dat je geen vrijheid meer hebt.. noway.. en de stap van een militairistische staat naar een dictatoriale staat is ZEER klein.. de burgerbevolking is al vleugel lam, en iemand hoeft alleen maar wat macht op te bouwen.. zie saddam enzo.. maar dat is allemaal offtopic

PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:25:23 #67
66422 dutch-mamma
pi_16242182
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:20 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?

Dan wonen die omaatjes in een nette buurt. En ik ben het met je eens dat sommige mensen wel erg doemdenken... Maar vrijwel elke stad heeft wel een lokatie (of meer) waar je soms zelfs overdag een groot risico loopt. In mijn woonplaats is een fietspad waar geregeld (ook overdag) mensen van hun fiets (of invalidenscooter) worden afgeramd en beroofd. Je bent het veiligst als je in groepen fietst.
quote:
Dát is een kwestie van prioriteiten stellen, en dat zit behoorlijk scheef, ik ken iemand die vorige week op klaarlichte dag naar de fietshandel fietste om een lampje voor zijn voorlicht te kopen, halverwege rijdt hij in een "controlefuik" voor fietsen en brommers en krijgt een prent omdat hij zonder goed voorlicht rijdt. Kijk, dat zuigt natuurlijk...
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:25:36 #68
62292 MOVO
pi_16242185
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:22 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook nooit gesnapt dat mensen echt helemaal buiten de boot kunnen vallen in Nederland.. dat hoeft niet, als de samenleven daar wat aan wil doen lijkt me..

En hier ligt het gevaar van stigmatisering ook om de hoek; ach z'n vader is ook niet de slimste, die groep presteert nu eenmaal minder, vanuit zijn achtergrond mogen we ook niets verwachten etc. etc.
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:27:03 #69
66422 dutch-mamma
pi_16242195
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:21 schreef MOVO het volgende:
Dat is zeker een minpunt.
Nou weet ik wel iets van de oude dienstplicht af, en dat hing werkelijk van zinloosheid aan elkaar (kadaverdiscipline).
Werkelijk "nuttig" werk zou motiverender kunnen zijn dan de belachelijke taken die dienstplichtigen destijds kregen...
pi_16242200
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:25 schreef MOVO het volgende:

En hier ligt het gevaar van stigmatisering ook om de hoek; ach z'n vader is ook niet de slimste, die groep presteert nu eenmaal minder, vanuit zijn achtergrond mogen we ook niets verwachten etc. etc.

Tijd voor een nieuw slogan ?
Kansarm ben je als je de kansen welke je geboden worden links
laat liggen.

(Las deze vandaag elders op een website)
[b][url=http://mitglied.lycos.de/mindistortion/movies/freedomawaits.swf]FREEDOM[/url][/b]
pi_16242204
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:25 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ik heb er zelf zoveel buiten de boot zien vallen in mijn schooltijd.. als ik daar op terug kijk denk ik dat dat bij veel van hen niet nodig is geweest..
PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:28:51 #72
62292 MOVO
pi_16242210
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:23 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

*zucht* die heb ik ook al 10 keer voorbij horen komen. Verzin eens iets origineels. We hebben het hier over optreden tegen geweld, niet over een boete omdat je 5 km/h te hard hebt gereden.

Todat die 5 km te hard er net voor zorgt dat je 2 meter remweg tekort komt voor die voetganger dan kan je het net zo goed geweld noemen.
Wat ik bedoelde was: of je handhaaft de wet met harde hand of je doet dat niet, maar het kan niet beide.
pi_16242219
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:28 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

laat liggen.

Dan zouden we de kans armen misschien rijk kunnen maken door ze te laten realiseren dat die kansen echt kansen zijn?
PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:31:07 #74
62292 MOVO
pi_16242233
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:28 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

laat liggen.

Dan ga je er wel van uit dat de geboden kansen er zijn en dat ze afdoende zijn en dat is nog maar de vraag.
pi_16242243
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:28 schreef MOVO het volgende:

[..]

Todat die 5 km te hard er net voor zorgt dat je 2 meter remweg tekort komt voor die voetganger dan kan je het net zo goed geweld noemen.
Wat ik bedoelde was: of je handhaaft de wet met harde hand of je doet dat niet, maar het kan niet beide.

Dat zal ook weer niet werken... het probleem is dat wetten "statisch" zijn als in dat ze een heel specifieke situatie weergeven.. maar IRL zijn de situaties zo uitgebreid en zo veranderlijk dat met harde hand handhaven in de praktijk gewoon niet kan, omdat dingen dan ineens wel wettelijk zijn, maar nog niet rechtvaardig.. (en DAAR kom ik in een ander topic later nog wel eens op terug, mock my words..)
PHOENIXZ
pi_16242248
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:29 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

Dan zouden we de kans armen misschien rijk kunnen maken door ze te laten realiseren dat die kansen echt kansen zijn?

Dat zou je inderdaad kunnen bewerkstelligen door hen iets tastbaars te geven.
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:34:16 #77
66422 dutch-mamma
pi_16242259
Ik haak even af in de discussie... Niet omdat het me niet bevalt (integendeel!), maar hetis hier half 3 's nachts en ik moet morgen wel weer om half 8 uit de veren...
Ik hoop dat deze discussie op deze manier door kan blijven gaan, zonder al teveel geflame, dat mensen hun voors en tegens op deze goede manier naast elkaar kunnen zetten...!

Een oplossing is er vrees ik nog niet... maar de algemene toon in deze topic geeft me een goed gevoel. Er kan dus toch nog met behoorlijk veel respect worden gepraat, ondanks wat stekeligheden hier en daar is het niet uit de hand gelopen!

Welterusten allemaal!

pi_16242262
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:20 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

militaire dienstplicht, militaire = voor oorlog, wapens, etc... ik streef ff naar een wereld waar dat ooit eens niet nodig zal zijn..

maar een dienstplicht als school onderdeel zou niet gek zijn..

Ik vind het een beetje simpel om te stellen dat militairen er alleen voor oorlog zijn (en zeker in Nederland). Je weet toch wel wat de taken van de Nederlanse Krijgmacht zijn?
Zal ze voor de duidelijkheid nog even weergeven hieronder..:

+wereldwijd een bijdrage leveren aan vrede, veiligheid en stabiliteit.
+het verdedigen van het Nederlandse grondgebied en dat van de NAVO-bondgenoten.
+ondersteuning van civiele autoriteiten bij rechtshandhaving, rampenbestrijding en
humanitaire hulp, zowel internationaal als nationaal.
Behalve het gezamenlijk optreden met marine en luchtmacht, werkt de landmacht ruim vijftig jaar actief samen met de NAVO- bondgenoten. Deze samenwerking is de laatste jaren nog intensiever geworden.

Goed, afgezien van het feit dat de nederlandse troepen voornamelijk ingezet worden voor humanitaire doeleinden (werd mij verteld bij intake gesprek van de landmacht, dus zal wel zo) lijkt het me dat als je, zeg..., 2 jaar met allerlei mensen van verschillende afkomst op elkaars lip zit je die mensen ook leert kennen. Of je nu wilt of niet.
Je praat over hoe je in het leven staat en daar rollen vanzelfsprekend discussies uit voort. Wat gezond is, toch?
Nu lijkt het me dat je elkaar ook gaat respecteren, je hebt misschien niet respect voor elk denkbeeld, maar je ziet wel in dat mensen met een ander geloof/denkwijze ook mensen zijn.
Met andere woorden, het vreemde is weggenomen.
En is dat ook niet een groot probleem, dat mensen met andere denkwijzen vreemd/eng zijn?

woensdag 14 januari 2004 @ 02:35:11 #79
62292 MOVO
pi_16242264
Een welgemeend goede nacht gewenst!
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:35:33 #80
66422 dutch-mamma
pi_16242269
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:32 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

Dat zou je inderdaad kunnen bewerkstelligen door hen iets tastbaars te geven.

(heb mijn sloffen al uit, maar ik moet nog even reageren hierop)

Zeker weten! Als er niks tastbaars tegenover staat, wat voor moeite zou je dan nog doen om uit de situatie te komen?

pi_16242273
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:31 schreef MOVO het volgende:

Dan ga je er wel van uit dat de geboden kansen er zijn en dat ze afdoende zijn en dat is nog maar de vraag.

Als je er bijvoorbaat al vanuit gaat (het doemdenken onder jongeren is al zo enorm) dat er geen kansen zijn dan is er geen toekomst, lijkt mij dat het niet bevordelijk is voor een gezonde ontwikkeling om z'te gaan denken en dit ook zo over te brengen op de jeugd.

Daarbij komt ook nog eens dat jongeren van kleuter af aan al zoveel negatieve wereldproblemen over zich heenkrijgen dat het eigenlijk niet eens zo heel erg verwonderlijk is dat het gros van de jeugd is wat zij zijn on this moment.

woensdag 14 januari 2004 @ 02:38:05 #82
66422 dutch-mamma
pi_16242288
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:34 schreef Migwi het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje simpel om te stellen dat militairen er alleen voor oorlog zijn (en zeker in Nederland). Je weet toch wel wat de taken van de Nederlanse Krijgmacht zijn?

(KNIP)
+ondersteuning van civiele autoriteiten bij rechtshandhaving, rampenbestrijding en
(...)

Goed, afgezien van het feit dat de nederlandse troepen voornamelijk ingezet worden voor humanitaire doeleinden (werd mij verteld bij intake gesprek van de landmacht, dus zal wel zo) lijkt het me dat als je, zeg..., 2 jaar met allerlei mensen van verschillende afkomst op elkaars lip zit je die mensen ook leert kennen. Of je nu wilt of niet.
(...)

zo kom ik nooit mijn bed in...
Maar je hebt wel gelijk. Vooral de humanitaire dingen (remember de overstromingen van de rivieren en zo!).
Maar als ze dan maar wél die beruchte kadaverdiscipline van vroeger afschaffen! Plus de minstens zo beruchte sergeantjes waar veel ex-dienstplichtigen boeken over kunnen schrijven...
En... niet alleen voor jongens!
pi_16242295
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:34 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik haak even af in de discussie... Niet omdat het me niet bevalt (integendeel!), maar hetis hier half 3 's nachts en ik moet morgen wel weer om half 8 uit de veren...
Ik hoop dat deze discussie op deze manier door kan blijven gaan, zonder al teveel geflame, dat mensen hun voors en tegens op deze goede manier naast elkaar kunnen zetten...!

Een oplossing is er vrees ik nog niet... maar de algemene toon in deze topic geeft me een goed gevoel. Er kan dus toch nog met behoorlijk veel respect worden gepraat, ondanks wat stekeligheden hier en daar is het niet uit de hand gelopen!

Welterusten allemaal!

Zieje wel dat het kan? gezellig discussieren, zonder gelijk te knokken enzo..
en dat we niet allemaal hetzelfde idee hebben, en er toch over praten.. misschien is dat al wel het beste idee..

Ik moet ook zo weg, maar lees morgen ook weer gezellig verder.. good nite iedereen alvast!

PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:39:26 #84
62292 MOVO
pi_16242297
quote:

[..]

....

Je praat over hoe je in het leven staat en daar rollen vanzelfsprekend discussies uit voort. Wat gezond is, toch?
Nu lijkt het me dat je elkaar ook gaat respecteren, je hebt misschien niet respect voor elk denkbeeld, maar je ziet wel in dat mensen met een ander geloof/denkwijze ook mensen zijn.
En is dat ook niet een groot probleem, dat mensen met andere denkwijzen vreemd/eng zijn?

Zo werkt het niet; als je met vijftig man in een peloton zit dan zoek je toch de mensen op waarmee je het meeste hebt. Ik heb in mijn diensttijd ook knokpartijen gezien tussen verschillende groepen.
Voor de rest maakt onbekend nog altijd onbemind ja.
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:40:10 #85
66422 dutch-mamma
pi_16242301
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:35 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

Als je er bijvoorbaat al vanuit gaat (het doemdenken onder jongeren is al zo enorm) dat er geen kansen zijn dan is er geen toekomst, lijkt mij dat het niet bevordelijk is voor een gezonde ontwikkeling om z'te gaan denken en dit ook zo over te brengen op de jeugd.

Daarbij komt ook nog eens dat jongeren van kleuter af aan al zoveel negatieve wereldproblemen over zich heenkrijgen dat het eigenlijk niet eens zo heel erg verwonderlijk is dat het gros van de jeugd is wat zij zijn on this moment.

Klopt als een bus.
Er zijn genoeg voorbeelden van "kansarmen" die het wél hebben gered, maar dat is (behalve voor Oprah) niet interessant genoeg voor "de media"...
Meer aandacht voor mensen "uit een kansarm nest", of bijstandsmoeders die het ondanks alles toch redden zou heel motiverend kunnen werken!
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:41:17 #86
66422 dutch-mamma
pi_16242313
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:39 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Zieje wel dat het kan? gezellig discussieren, zonder gelijk te knokken enzo..
en dat we niet allemaal hetzelfde idee hebben, en er toch over praten.. misschien is dat al wel het beste idee..

Ik moet ook zo weg, maar lees morgen ook weer gezellig verder.. good nite iedereen alvast!

Welterusten allemaal!
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:41:41 #87
62292 MOVO
pi_16242314
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:40 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Klopt als een bus.
Er zijn genoeg voorbeelden van "kansarmen" die het wél hebben gered, maar dat is (behalve voor Oprah) niet interessant genoeg voor "de media"...
Meer aandacht voor mensen "uit een kansarm nest", of bijstandsmoeders die het ondanks alles toch redden zou heel motiverend kunnen werken!

Noem alleen maar even de allochtone meisjes: die zie je wel op de universiteiten, die maken hun studie wel af.
pi_16242319
quote:

[..]

+wereldwijd een bijdrage leveren aan vrede, veiligheid en stabiliteit.
+het verdedigen van het Nederlandse grondgebied en dat van de NAVO-bondgenoten.
Behalve het gezamenlijk optreden met marine en luchtmacht, werkt de landmacht ruim vijftig jaar actief samen met de NAVO- bondgenoten. Deze samenwerking is de laatste jaren nog intensiever geworden.

Je hebt wel een beetje gelijk jah.. maar ik had het dan ook meer over een wereld waar IEDEREEN al vriendjes was enzo..

En het praten, dat zal toch de basis zijn jah, ik nodig hierbij ook alle "anderen" uit die nog niet bij dit topic zaten.. gaan de atheisten, christenen, nederlanders, turken, mexicanen, moslims, mexicanen, marokkanen, etc hier kleppen over hoe de problemen in Nederland op te lossen.. ZONDER te flamen en bashen graag..

PHOENIXZ
pi_16242325
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:41 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Welterusten allemaal!

GA SLAPEN JIJ!

doen enzo..

PHOENIXZ
pi_16242405
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:39 schreef MOVO het volgende:

[..]

Zo werkt het niet; als je met vijftig man in een peloton zit dan zoek je toch de mensen op waarmee je het meeste hebt. Ik heb in mijn diensttijd ook knokpartijen gezien tussen verschillende groepen.
Voor de rest maakt onbekend nog altijd onbemind ja.

Okay, maar daar valt toch wel wat op te vinden?
Kleine groepen maken binnen die pelotons (dacht dat het bataljon was eigenlijk) en per half jaar laten rouleren. Op Discovery gezien, weet niet meer welk land, maar je MOEST je legermaatjes goed leren kennen, werd van je verlangd.
Maar goed, ik heb nooit in het leger gezeten (het ontbrak mij aan zelf-discipline volgens die muts die mij keurde, want ik zat al 4 maanden thuis te niksen, gek he? Als en de 3 uitzendbureaus bij mij in het dorp en het arbeidsbureau in Den Bosch geen werk hebben, ben er nog steeds boos om) dus weet niet of dat zo zou kunnen werken.

En nog iets, ik hoor van al die oudere mensen vaak, in het leger leerde je vroeger tenminste discipline. Als dat zo is, zou toch ook nog iets moois zijn. Daar ontbreekt het de jeugd ook aan volgens mij, en ik ben pas 20

Welterusten iedereen die gaat slapen.
Ik nu dus ook

woensdag 14 januari 2004 @ 02:53:24 #91
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16242416
gewoon terug naar 10 miljoen mensen (geboortebeperking) en iedereen moet verplicht een aantal weken in een jaar zinvol werk doen, een soort maatschappelijke dienstplicht.
pi_16242419
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:43 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

GA SLAPEN JIJ!

doen enzo..

Mag ik ook naar bed ?

Voor iedereen een -je en tot morgen!

woensdag 14 januari 2004 @ 02:54:34 #93
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_16242425
Mensen moeten leren dat je het niet met elkaar eens hoeft te zijn om respect voor elkaars standpunt te hebben.

Als mensen weten waar hun eigen gevoel voor "religie" (of gebrek daaraan) door gecreeerd is, horen ze ook te kunnen begrijpen dat diezelfde oorzaken bij iemand anders een andere religie teweeg hebben kunnen brengen - maar met *dezelfde* uitgangspunten.
(Respect voor het leven etc.)

Inzicht in een andere persoonlijkheid is de basis - als je ruzie hebt zul je op z'n minst in moeten zien waarom de ander boos is.
Of je het terecht vind of niet is een andere zaak - daar kun je over discussieren.

Geweld betekent alleen maar dat je te ongeduldig bent / geen zin hebt om na te gaan hoe iemand anders zich zou kunnen voelen.

zzz
pi_16242443
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:53 schreef giovan het volgende:
gewoon terug naar 10 miljoen mensen (geboortebeperking) en iedereen moet verplicht een aantal weken in een jaar zinvol werk doen, een soort maatschappelijke dienstplicht.
In die geboortebeperking kan ik me wel vinden.
Maar dat zinvol werk, he bah!
Ik sta al op voor oudere mensen, laat vrouwen voor, zeg vriendelijk hallo tegen voorbijgangers als ik de hod uitlaat enzo..
Alhoewel, 2 weken kansarme kinderen helpen om een fijne dag te hebben heeft natuurlijk ook wel iets. Hmm..
Misschien toch niet zo'n slecht idee
  woensdag 14 januari 2004 @ 02:59:46 #95
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16242456
quote:
Juist niet. De chinezen inhuren. En die met een kalashnikov in elke portiek neer zetten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16242469
Een jaar dienstplicht niet zozeer omdat je leert vechten (juist niet) maar omdat je zelfdiscipline kweekt, en je zit een hele tijd opgescheept met mensen die je niet uitkiest, zodat je wat van elkaar leert, de zo veelbesproken allochtonen als bron van alles dat slecht is krijgen ook wat nederlandse vrienden / normen en nederlandse jongeren zullen beseffen dat niet elke allochtoon slecht is. maar niet alleen dat extreme voorbeeld, zowieso is het erg goed om gedwongen met wat mensen om te moeten gaan waarmee je anders niet hoeft om te gaan.

Verder zul je denk ik na jaartje militaire training eerder zelf optreden tegen bijvoorbeeld zinloos geweld lijkt me

+ als je jaartje verplicht een goeie conditie kan ook een goede stap op weg zijn naar het stoppen van het steeds toenemende overgewicht van de bevolking.

pi_16242473
quote:
mmm.. geboorte beperking, die is opzich zo slecht nog niet.. Maar hoe? Willen we dat net zoals in china gaan oplossen? Dat zal een hele moeilijke worden bennik bang.. Maar wel nodig omdat we al op 6.000.000.000 zitten, en ik meende gelezen te hebben dat na de 9.000.000.000 we toch echt een HEEL groot probleem gaan krijgen..

maar.. daar zover op in gaan, das off topic..

PHOENIXZ
pi_16242478
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:53 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

Mag ik ook naar bed ?

Voor iedereen een -je en tot morgen!

-je terug, en aan iedereen hier, en ik gaat er ook vandoor!

tot morgen!

PHOENIXZ
pi_16242506
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:54 schreef L.Denninger het volgende:
Mensen moeten leren dat je het niet met elkaar eens hoeft te zijn om respect voor elkaars standpunt te hebben.

Als mensen weten waar hun eigen gevoel voor "religie" (of gebrek daaraan) door gecreeerd is, horen ze ook te kunnen begrijpen dat diezelfde oorzaken bij iemand anders een andere religie teweeg hebben kunnen brengen - maar met *dezelfde* uitgangspunten.
(Respect voor het leven etc.)

Inzicht in een andere persoonlijkheid is de basis - als je ruzie hebt zul je op z'n minst in moeten zien waarom de ander boos is.
Of je het terecht vind of niet is een andere zaak - daar kun je over discussieren.

Geweld betekent alleen maar dat je te ongeduldig bent / geen zin hebt om na te gaan hoe iemand anders zich zou kunnen voelen.

Mooier had ik het niet kunnen zeggen..

damn, ik moet weg..

PHOENIXZ
pi_16242508
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Juist niet. De chinezen inhuren. En die met een kalashnikov in elke portiek neer zetten.

eh.. que paso?
PHOENIXZ
pi_16242520
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 03:01 schreef EnderOnline het volgende:
Een jaar dienstplicht niet zozeer omdat je leert vechten (juist niet) maar omdat je zelfdiscipline kweekt, en je zit een hele tijd opgescheept met mensen die je niet uitkiest, zodat je wat van elkaar leert, de zo veelbesproken allochtonen als bron van alles dat slecht is krijgen ook wat nederlandse vrienden / normen en nederlandse jongeren zullen beseffen dat niet elke allochtoon slecht is. maar niet alleen dat extreme voorbeeld, zowieso is het erg goed om gedwongen met wat mensen om te moeten gaan waarmee je anders niet hoeft om te gaan.

Verder zul je denk ik na jaartje militaire training eerder zelf optreden tegen bijvoorbeeld zinloos geweld lijkt me

+ als je jaartje verplicht een goeie conditie kan ook een goede stap op weg zijn naar het stoppen van het steeds toenemende overgewicht van de bevolking.

mmmmmm.. das ook wel een idee... een soort van dienst plicht niet zo zeer militair gericht, maar meer samenlevings gericht, en de kids komen (verplicht) steeds in aanraking met verschillende culturen.. is misschien ook wel wat..

toch zie ik meer in een soort van school aanvullende dienst plicht idee...

PHOENIXZ
pi_16242527
en dat was genoeg voor vandaag, nu gaat ik *echt* weg!

tot morgen iedereen!

PHOENIXZ
pi_16242621
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 02:08 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

en DAAROP reageer ik maar wel eens nuttig..

hoe denk jij te weten dat ik hier op mijn rijke luie aars zit en de arme kindjes geen blik waardig gun? ik zou zeggen, als je dan een grote bek als dat durft te hebben, kom dan hier zelf eens kijken OF dat inderdaad zo is.. ik kan je garanderen dat dat dus NIET zo is..

Jij denkt armoede te kennen? Ga tussen de armen leven, en houd tot die tijd je bek dicht.. ik heb zo lang zonder geld geleefd dat ik 8 kilo ben afgevallen, en dan nog weet ik niet hoe het is om ECHT arm te zijn..

genieten? luie aars? ik sta op om 7:30 sochtends, en ga er in om 1:00 snachts.. daartussen werk ik voor de kost.

en dan een politie staat.. Handig als de mensen jouw regels hebben.. ik ben benieuwd of je het nog zo leuk zou vinden als de regels ineens tegen jou zouden werken..

Beledigen is makkelijk Vampier.. maar je laat te meer zien op die manier dat je geen idee hebt waar je nu over praat..

Ik weet precies waarover ik praat... maar dat ga ik jou nie allemaal aan je neus hangen. Dat ga zelf maar uitvinden door dit forum door te spitten.

Zullen we zeggen dat ik ook half in 'Freiholero' country woon.

pi_16243606
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 03:16 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ik weet precies waarover ik praat... maar dat ga ik jou nie allemaal aan je neus hangen. Dat ga zelf maar uitvinden door dit forum door te spitten.

Zullen we zeggen dat ik ook half in 'Freiholero' country woon.

en dan? je zegt een aantal dingen over mij die nergens op slaan, maar ook gewoon niet kloppen.. en nu zeg je vervolgens dat je precies weet waar je het over hebt?

bedoel je daarmee dat je in plaats van mijn situatie de jouwe beschreef? ik volg je in ieder geval niet helemaal..

anyway, zullen we weer back ontopic gaan? constructieve iedeen om de hollandse (en who knows, de wereld?) maatschappij weer een beetje op poten te krijgen?

hasta la pasta iedereen , ik gaat naar bed..

PHOENIXZ
  woensdag 14 januari 2004 @ 06:35:20 #105
73614 -Flatliner-
Zuurstof is voor losers
pi_16243664
Meer bevoegdheden voor de politie, snellere rechtspraak en hogere straffen.

Hadden hier last van aggressieve groepen hangjongeren in het winkelcentrum. Nieuwe burgemeester kondigt als een van de eerste maatregelen een lokale verordening af. Deze geeft de politie het recht (en de plicht) om na 1 waarschuwing te arresteren en een nachtje op te sluiten.

Heeft twee weken geduurd, daarna nooit meer last gehad. Gezinnen durven op koopavond weer naar de stad, winkeliers blij, burgers blij, alleen de hangjongeren niet (maar dat kan niemand schelen).

If complete and utter chaos was lightning, i'd be the sort to stand on a hilltop in a thunderstorm wearing wet copper armour and shouting 'all gods are bastards'
  woensdag 14 januari 2004 @ 06:40:14 #106
27569 -SL-
I've got a jar of di-irt!
pi_16243674
geweld?
Dat hoort toch niet?
Meningsverschillen moeten zowiezo niet uitlopen op ruzie/geweld...
Je moet dingen gewoon bespreken en anders bespreekbaar maken.

Met klappen uitdelen bereik je niets alleen maar meer irritatie
En sommigen doen het voor hun image lijkt wel..
Sommigen kijken iemand aan en die heeft meteen al een paar beuken ontvangen
It's pure evil to make a Captain walk the plank of his own ship, twice in one lifetime.
No good can come of it.
pi_16243994
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 06:07 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

en dan? je zegt een aantal dingen over mij die nergens op slaan, maar ook gewoon niet kloppen.. en nu zeg je vervolgens dat je precies weet waar je het over hebt?

bedoel je daarmee dat je in plaats van mijn situatie de jouwe beschreef? ik volg je in ieder geval niet helemaal..

anyway, zullen we weer back ontopic gaan? constructieve iedeen om de hollandse (en who knows, de wereld?) maatschappij weer een beetje op poten te krijgen?

hasta la pasta iedereen , ik gaat naar bed..

Wat zeg je?

De wereld is het beste af met het path wat America aan het volgen is. I moet zeggen dat tot nu toe Nederland Amerika achterna hobbeld... dus dat wil zeggen een politie staat een deel is al een politie staat... preventief foulieren op straat en dat is pas de start.

pi_16249628
Nee Amerika, dat is een degelijke samenleving zonder geweld op scholen/onleefbare buurten. Daar zie je echt de resultaten van strengere straffen en een uitgekleed sociaal beleid.

Duidelijk het pad dat we moeten volgen vampier?

ik zie dat je iig zelf al engels praat

pi_16249679
of wacht, was ik nou sarcastisch?
  woensdag 14 januari 2004 @ 15:28:58 #110
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_16254178
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 12:51 schreef EnderOnline het volgende:
Nee Amerika, dat is een degelijke samenleving zonder geweld op scholen/onleefbare buurten. Daar zie je echt de resultaten van strengere straffen en een uitgekleed sociaal beleid.

Duidelijk het pad dat we moeten volgen vampier?

ik zie dat je iig zelf al engels praat

Lieve schat, Amerika is niet overal hetzelfde.

Niet elke staat kent namelijk zero tolerance.

Dus laat dat generaliseren zitten.

Alles is één
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2004 @ 15:40:59 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16257595
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 06:35 schreef -Flatliner- het volgende:
Meer bevoegdheden voor de politie, snellere rechtspraak en hogere straffen.

Hadden hier last van aggressieve groepen hangjongeren in het winkelcentrum. Nieuwe burgemeester kondigt als een van de eerste maatregelen een lokale verordening af. Deze geeft de politie het recht (en de plicht) om na 1 waarschuwing te arresteren en een nachtje op te sluiten.

Heeft twee weken geduurd, daarna nooit meer last gehad. Gezinnen durven op koopavond weer naar de stad, winkeliers blij, burgers blij, alleen de hangjongeren niet (maar dat kan niemand schelen).

En die hangjongeren gaan nu dus ook maar lief winkelen? denk het niet.. zo verplaats je het probleem denk ik alleen maar..

Problemen kun je oplossen of aan de kant trappen.. Een oplossing zou zijn voor die hang jongeren ook een plaats te maken.. iedereen blij, of niet?

PHOENIXZ
pi_16257702
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:06 schreef Vampier het volgende:

[..]

Wat zeg je?

De wereld is het beste af met het path wat America aan het volgen is. I moet zeggen dat tot nu toe Nederland Amerika achterna hobbeld... dus dat wil zeggen een politie staat een deel is al een politie staat... preventief foulieren op straat en dat is pas de start.

Is dat ook niet wat bush zegt? Wij zijn het beste land ter wereld, blah blah blah.. Maar waar aan zie jij dat het PAD dat de USA (laat de rest van het continent america er aub buiten, die hebben niets met de USA te maken, dank U) volgt de beste is? de ghetto's? het staats tekort? het invallen van andere landen? Ik heb met Clinton een kleine verbetering gezien, wapens werden van de straat gehaald enzo.. Criminaliteit ging zowaar naar beneden.. maar met Bush aan het stuur is het wel heel hard afgegleden..

show me.. wat is er zo goed aan de USA?

en een politie staat is toch alleen symptoom bestrijding? is het in jouw mening dan niet beter om aan oorzaak bestrijding te doen?

PHOENIXZ
pi_16262547
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 17:03 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Is dat ook niet wat bush zegt? Wij zijn het beste land ter wereld, blah blah blah.. Maar waar aan zie jij dat het PAD dat de USA (laat de rest van het continent america er aub buiten, die hebben niets met de USA te maken, dank U) volgt de beste is? de ghetto's? het staats tekort? het invallen van andere landen? Ik heb met Clinton een kleine verbetering gezien, wapens werden van de straat gehaald enzo.. Criminaliteit ging zowaar naar beneden.. maar met Bush aan het stuur is het wel heel hard afgegleden..

show me.. wat is er zo goed aan de USA?

en een politie staat is toch alleen symptoom bestrijding? is het in jouw mening dan niet beter om aan oorzaak bestrijding te doen?

Nee ik houd niet van de bal kaatsen, vertel jij maar eens wat er mis in aan dat corrupte land waar jij inwoont? En vertel dan ook maar eens waarom er zoveel mensen met behulp van de regering de grens over gesmokkeld worden.

Maar voordat we echt offtopic gaan blijf ik bij mijn standpunt dat Nederland niets anders kan doen dan een politie staat te worden.

Verder:

- Strengere regels voor import huwelijken

- Een tijdelijke verblijfsvergunning geven en bij een misdrijf ongenadig hard het land uitknikkeren na het uitzitten van de straf.

- Asielzoekers niet meer toelaten tot de samenleving and de procedures sneller laten gaan (soort Australies voorbeeld)

- Mensen duidelijk laten voelen dat ze niet welkom zijn zonder wat terug te doen voor de maatschapij.

- Laten kiezen tussen staatsburger worden of constant lastig te worden gevallen door de IND.

woensdag 14 januari 2004 @ 20:33:32 #115
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_16263540
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 03:02 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

mmm.. geboorte beperking, die is opzich zo slecht nog niet.. Maar hoe? Willen we dat net zoals in china gaan oplossen? Dat zal een hele moeilijke worden bennik bang..

1ste kind kinderbijslag, 2de kind geen kinderbijslag en 3e kind een boete. De paupergezinnen nemen dan zowiezo minder kinderen, het zijn juist kinderen uit deze gezinnen die eerder crimineel worden. Dan sla je 2 spijkers op de kop: minder criminelen en minder mensen in NL=minder druk=minder irritatie=minder geweld
pi_16266596
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:07 schreef Vampier het volgende:
anders kan doen dan een politie staat te worden.

Verder:

- Een tijdelijke verblijfsvergunning geven en bij een misdrijf ongenadig hard het land uitknikkeren na het uitzitten van de straf.

- Asielzoekers niet meer toelaten tot de samenleving and de procedures sneller laten gaan (soort Australies voorbeeld)

- Mensen duidelijk laten voelen dat ze niet welkom zijn zonder wat terug te doen voor de maatschapij.

- Laten kiezen tussen staatsburger worden of constant lastig te worden gevallen door de IND.

Daarmee verminder je het het toenemende geweld in het Westen?
pi_16266814
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:07 schreef Vampier het volgende:

[..]

Nee ik houd niet van de bal kaatsen, vertel jij maar eens wat er mis in aan dat corrupte land waar jij inwoont? En vertel dan ook maar eens waarom er zoveel mensen met behulp van de regering de grens over gesmokkeld worden.

Maar voordat we echt offtopic gaan blijf ik bij mijn standpunt dat Nederland niets anders kan doen dan een politie staat te worden.

Verder:

Jongen, als jij denkt bewijs te hebben dat de mexicaanse overheid keihard meehelpt illegalen de VS in te krijgen, dan zou ik er mee naar de politie stappen, ze zullen je dankbaar zijn..

En wat hier in Mexico mis is? ach, veel, maar niets wat niet op te lossen is met een dosis gezond verstand, en dat er iets mis is word tenminste niet keihard ontkent.. En corrupt? niet meer dan de VS denk ik.. En ik die hier tenminste mijn best het voor iedereen (en niet alleen mezelf) beter te maken.

Maar ontopic ja: ik zie alleen maar keiharde maatregelen staan tegen buitenlanders... Ik denk dat dat toch wel aangeeft hoe jij denkt.. En dat is raar voor iemand die zelf een buitenlander is (ik neem hier bij eventjes aan dat je in de VS zelf ook import bent) Wat gaan we doen tegen de "binnenlanders" die crimineel zijn?

PHOENIXZ
pi_16266853
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:17 schreef DarkChroom het volgende:

[..]

Daarmee verminder je het het toenemende geweld in het Westen?

Nee, wel de hoeveelheid buitenlanders van niet nederlandse afkomst, waar hij het denk ik niet zo mee heeft..
PHOENIXZ
pi_16273412
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:23 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

Maar ontopic ja: ik zie alleen maar keiharde maatregelen staan tegen buitenlanders... Ik denk dat dat toch wel aangeeft hoe jij denkt.. En dat is raar voor iemand die zelf een buitenlander is (ik neem hier bij eventjes aan dat je in de VS zelf ook import bent) Wat gaan we doen tegen de "binnenlanders" die crimineel zijn?

Binnenlanders die crimineel zijn kunnen we nu weer gewoon lekker opsluiten. Dit zonder een cel te hoeven delen, tevens kunnen we ons weer focussen op het opbouwen van de pot voor de sociale voorzieningen die de laatste paar jaar leeg geplukt is door personen die er mijns inzien geen rech op hadden.

Tevens zal er meer geld vrijkomen voor de politie sinds het gevangenis wezen niet overbelast is... de laatste statestieken die ik gezien heb is dat 75% van de gevangennissen bewoond worden door buitenlanders.

Mijn maatregellen zien er misschien hard uit in jouw ogen maar zo hard zijn ze niet. Ik leef onder deze voorwaarden hier in California en moet onder deze voorwaarden doorleven voor +- 2 jaar, daarna moet ik kiezen... Nederlander worden of Amerikaan.

Kijk ik wordt voor het blok gesteld... net zoals ik boven beschreef.

pi_16273511
Phoenixz_In_Mexico even geheel offtopic kijk eens op http://cyber.vampier.net/ en evt ook op http://mx.vampier.net/

ps dat ik zo 'fel' ben komt omdat ik Nederland naar de klote zie gaan en er eigenlijk maar 1 conclusie aan kan verbinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 15-01-2004 01:45]

donderdag 15 januari 2004 @ 03:20:20 #121
66422 dutch-mamma
pi_16274885
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 01:26 schreef Vampier het volgende:

[..]

Binnenlanders die crimineel zijn kunnen we nu weer gewoon lekker opsluiten. Dit zonder een cel te hoeven delen, tevens kunnen we ons weer focussen op het opbouwen van de pot voor de sociale voorzieningen die de laatste paar jaar leeg geplukt is door personen die er mijns inzien geen rech op hadden.
(...) de laatste statestieken die ik gezien heb is dat 75% van de gevangennissen bewoond worden door buitenlanders.

Mijn maatregellen zien er misschien hard uit in jouw ogen maar zo hard zijn ze niet. Ik leef onder deze voorwaarden hier in California en moet onder deze voorwaarden doorleven voor +- 2 jaar, daarna moet ik kiezen... Nederlander worden of Amerikaan.

Kijk ik wordt voor het blok gesteld... net zoals ik boven beschreef.

(...)

ps dat ik zo 'fel' ben komt omdat ik Nederland naar de klote zie gaan en er eigenlijk maar 1 conclusie aan kan verbinden.

Even voor de volledigheid: je hebt gelijk als je zegt dat een groot deel van de gevangenen allochtonen zijn. Maar het grote gevaar is, dat daarmee elke allochtoon bij voorbaat al in de verdachte hoek zit. Daarom ben ik heel voorzichtig met uitspraken in die richting.

Wat jij zegt over jouw leven in Calif., wist ik niet. Maar... heeft Nederland destijds geen volksstammen allochtonen hierheen gelokt met als belofte "hier krijg je werk en geld"? En die allochtonen kwamen... en kwamen in een cultuurshock van jewelste. Dit was in de jaren 60 en 70. Destijds werd dit compleet verkeerd aangepakt, en het is een haast onbegonnen zaak om de gevolgen daarvan weer aan te pakken.

Ik denk niet, al heeft jouw posting wel enigszins raakvlakken, dat we de situatie met Amerika moeten vergelijken met die van Nederland. De geschiedenis van Amerika is heel anders dan die van Nederland. Er zijn raakvlakken (zo was Nederland in de jaren 60-70 de "Melting Pot"), maar ook verschillen (de mensen die later Amerika "stichtten", deden dat wel ten koste van de autochtonen = Indianen).

Nog even naar de Nederlandse situatie kijken... Het gros van de criminelen is allochtoon, maar het gros van de allochtonen is niet crimineel!!! Ik herhaal dat nog maar eens... Zo links ben ik wel Maar ik ben niet te links om mijn kop in het zand te steken. Het is een minderheid die het verpest voor de rest, maar die minderheid heeft wel een dusdanige impact op nederland, dat ik het met je eens bent: Nederland gaat hierdoor naar de kl*ten.

En terwijl ik dit schrijf, voel ik me een enorme hufter tegenover de grootste groep allochtonen: zij die zich wel aanpasten, die zich wel wisten te redden. Het is zo eenvoudig om te concluderen dat álle allochtonen slecht zijn, terwijl dat niet zo is...

Mensenlief, ik geloof dat ik me met deze reactie in een enorm wespennest steek. Ik hoop echt dat jullie mijn posting begrijpen, want ik blijf roepen: veel criminelen zijn allochtoon... maar veel allochtonen zijn niet crimineel...
Ongeveer te vergelijken met de kreet "Aristoteles heeft een baard... Aristoteles is een man... Dus alle mannen hebben baarden..."

Feit is wel, dat Nederland zich door problemen ontkennen PLUS verkeerde stellingen aanhangen ("Alle mannen hebben dus baarden") zich enorm in de dalles heeft gewerkt. En hoe we daar uitkomen, zonder geitenwollensokkentiepjes én ongenuanceerde borrelpraatroepers, weet ik niet...

NB ik vind het heel moeilijk om dit onder woorden te brengen. Ik steek mijn kop echt niet in het zand, maar ik weiger ook te generaliseren, wat veel Nederlanders doen. Vang me dus niet op ongelukkig gekozen woorden!

pi_16274977
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 03:20 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Even voor de volledigheid: je hebt gelijk als je zegt dat een groot deel van de gevangenen allochtonen zijn. Maar het grote gevaar is, dat daarmee elke allochtoon bij voorbaat al in de verdachte hoek zit. Daarom ben ik heel voorzichtig met uitspraken in die richting.

Ik ben niet voorzichtig met uitspraken omdat mensen met mijn uitspraken mogen doen wat ze willen, dat wil dus ook zeggen dat ze me een racist kunnen vinden e.d. Dat maakt me niet zoveel uit, mijn reacties zijn meestal provocerend om zo uitspraken te ontlokken die duidelijker zijn dan 'geitenwollensokken' antwoorden

Wat jij zegt over jouw leven in Calif., wist ik niet. Maar... heeft Nederland destijds geen volksstammen allochtonen hierheen gelokt met als belofte "hier krijg je werk en geld"? En die allochtonen kwamen... en kwamen in een cultuurshock van jewelste. Dit was in de jaren 60 en 70. Destijds werd dit compleet verkeerd aangepakt, en het is een haast onbegonnen zaak om de gevolgen daarvan weer aan te pakken.

Inderdaad ik moet je gelijk geven, de gastarbeiders kwamen hierheen wat eigenlijk maar tijdelijk zou moeten zijn. Bush is nu vanplan een zelfde plan te gebruiken voor illegalen hier in de US. Meestal Mexicanen die voor de plaatselijke hardware boer op een passerende klant staan te wachten die wel wat extra handjes kan gebruiken... stuk voor stuk goede arbeidskrachten alleen hebben ze niet hun legale status hier.

In Nederland echter waren ze gastarbeider en dus legaal.... dat ze niet wouden gaan na hun arbeid dat snap ik best, maar er had niet zo zacht opgetreden moeten worden..... afspraak is afspraak.

Ik denk niet, al heeft jouw posting wel enigszins raakvlakken, dat we de situatie met Amerika moeten vergelijken met die van Nederland. De geschiedenis van Amerika is heel anders dan die van Nederland. Er zijn raakvlakken (zo was Nederland in de jaren 60-70 de "Melting Pot"), maar ook verschillen (de mensen die later Amerika "stichtten", deden dat wel ten koste van de autochtonen = Indianen).

De groep die nu in Nederland de troep veroorzaakt zijn heus niet de gastarbeiders of hun zoveelste generatie. Mijn beste vriend in mijn vroege jeugd was Turgut (een Turk) en pa en ma werkte allebei om de eindjes aan elkaar te knopen. Tegen die tijd kwam er een gezien in de buurt wonen, marokkanen die het niet zo nou zagen met de normen en waarden... laat staat de gewoontes en jatte letterlijk alles bij elkaar... de politie stond bijna elke dag voor de deur... er mocht niets aan gedaan worden want het waren zielige mensen, dit terwijl mijn pa net zich in het zweed had staan werken voor die nieuwe BMX die ik gekregen had voor mijn 7de verjaardag

Nog even naar de Nederlandse situatie kijken... Het gros van de criminelen is allochtoon, maar het gros van de allochtonen is niet crimineel!!! Ik herhaal dat nog maar eens... Zo links ben ik wel Maar ik ben niet te links om mijn kop in het zand te steken. Het is een minderheid die het verpest voor de rest, maar die minderheid heeft wel een dusdanige impact op nederland, dat ik het met je eens bent: Nederland gaat hierdoor naar de kl*ten.

Een kleine groep kan inderdaad grote gevolgen hebben, als er maar een paar buitenlanders crimineel waren (net zoveel als de blanke Nederlander om het maar ff zwart wit te zeggen) dan vielen ze niet zoveel op. Het spijt mij inderdaad ook om niet tot een andere conclusie te kunnen komen zoals hierboven beschreven, ik heb mijn ogen niet in mijn broekzak zitten.

En terwijl ik dit schrijf, voel ik me een enorme hufter tegenover de grootste groep allochtonen: zij die zich wel aanpasten, die zich wel wisten te redden. Het is zo eenvoudig om te concluderen dat álle allochtonen slecht zijn, terwijl dat niet zo is...

100% met je eens op dit punt

Mensenlief, ik geloof dat ik me met deze reactie in een enorm wespennest steek. Ik hoop echt dat jullie mijn posting begrijpen, want ik blijf roepen: veel criminelen zijn allochtoon... maar veel allochtonen zijn niet crimineel...
Ongeveer te vergelijken met de kreet "Aristoteles heeft een baard... Aristoteles is een man... Dus alle mannen hebben baarden..."

Feit is wel, dat Nederland zich door problemen ontkennen PLUS verkeerde stellingen aanhangen ("Alle mannen hebben dus baarden") zich enorm in de dalles heeft gewerkt. En hoe we daar uitkomen, zonder geitenwollensokkentiepjes én ongenuanceerde borrelpraatroepers, weet ik niet...

NB ik vind het heel moeilijk om dit onder woorden te brengen. Ik steek mijn kop echt niet in het zand, maar ik weiger ook te generaliseren, wat veel Nederlanders doen. Vang me dus niet op ongelukkig gekozen woorden!

Het is je mening en goed verwoord, een ieder die je hier op aan wil vallen doet maar zijn best. Het best is om dingen te zeggen waar je later geen spijt van gaat krijgen en waar je achter kunt blijven staan. Zollang je dat doet handel je naar eer en geweten

Al met al heb ik nog geen concrete oplossingen gehoord, ik weet dat mijn punten extreem aggresief overkomen maar in de praktijk valt het allemaal wel mee. Ik leef hier net zoals een ander.
  donderdag 15 januari 2004 @ 04:05:19 #123
66422 dutch-mamma
pi_16275030
Vampier, ik denk dat we redelijk op één lijn zitten. Terwijl ik aanvankelijk dacht dat jij ook zo'n iemand was die ongenuanceerd allerlei borrelpraatjes rondriep...

Waarom "borrelpraat", tegenwoordig "onderbuikgevoelens" genoemd, ofwel, ongenuanceerd allochtonen op 1 hoop vegen, me zo tegenstaat, kan ik misschien even (beetje offtopic) een beetje nader beschrijven met een voorbeeldje.

Ik zie eruit als een dikke huismoeder, zoals dat heet, ik heb in mijn voorvaderen wel een enkele allochtoon zitten, maar dat is niet meer te zien, kortom, niemand kan me beschuldigen van een provocerend uiterlijk. En daarbij rij ik soms ook nog eens in een burgelijke typisch-nederlandse auto.
Maar hoewel ik eruit zie als "een burgertrut", gedraag (en voel) ik me niet altijd zo. Een op het eerste gezicht onschuldig, maar onvermoed kantje van mij is, dat ik van muziek hou, die men niet direct verwacht bij mijn eerste indruk.

Niet zo lang geleden draaide ik in mijn burgerlijke trutten-auto een cassettebandje met mijn favoriete muziek. Ik zat (foenetisch) luidkeels mee te zingen met mijn autoradiocassetterecordertje, waaraan 2 nogal zwakke boxjes hingen..., toen ik bij een parkeergarage aankwam, mijn raampje opendraaide en het parkeerkaartje uit de automaat haalde, en toen stond net Cheb Khaled op, een Algerijnse zanger die ook in Nederland redelijk populair is. Het volume was niet eens zo luid, maar in nog geen enkele secondes tijd stond er een man naast mijn auto, zeker al generaties lang Nederlander (net als ik), en minstens 50 jaar oud... "Vuile Turk!" brulde hij me toe... (volgens mij was hij wel onder invloed van alcohol...)

Jemig... ik zong alleen maar met bescheiden volume een Algerijns liedje foenetisch mee, bij een autoradio met boxjes die amper verder reikten dan enkele meters... en deze meneer meende meteen dat ik deel uitmaakte van de crimineel-aangelegde allochtonen...

En tóen begon ik te denken... Wat moet je wel niet doormaken, als je relatief recent allochtoon bloed in je aderen hebt lopen, verder volledig aangepast bent, en regelmatig zulke mensen tegen moet komen...

pi_16275153
Mensen kunnen door invloeden van buitenaf inderdaad minder intelligent worden ... in dit geval was een vreemd klinkend liedje al genoeg voor mijnheer de dronken boer om een keer flink zijn ongenoegen te uiten. Niet persoonlijk oppakken want de meeste weten niet het verschil tussen een Algagerijn(?) en een Turk laat staan een pool die ook voor Turk wordt uitgescholden. Bij somigge mensen zit het er al in gedouwd tijdens de opvoeding... en sommige ouders leren hun kinderen goede normen en waarden.

Dat brengt me bij het volgende punt, het verbannen van geweld en criminaliteit gaat geleidelijk. Eind 1950 was de kerk nog erg sterk en iedereen hielt zich prachtig aan de regels.... tegen die tijd kwam er verzet en zagen mensen in dat ze vrij waren van alle bullshit van de kerk. Kinderen kregen een minder strenge opvoeding en het leed was al geschied... nu bijna 3 generaties verder zie we het eind resultaat van de steeds vervagende normen en waarden in de samenleving.

Tegenwoordig worden kinderen op scholen een stuk weerbaarder gemaakt tegen de grote boze buitenwereld, waar je vroeger je klep moest houden mag je nu in discussie gaan met de leraar. (toen ik dat deed kreeg ik letterlijk een stamp tegen mijn kop van een wel erg gefrustreerde leraar) tegenwoordig wordt het aangemoedigd... het je afvragen waarom iets zo is en waarom het zo is.

Ach we zien wel in de toekomst... elke generatie schreeuwd moord en brand om dingen die elke keer weer terugkomen.

ps ik ben 27 en heb de halve wereld gezien... mijn wereld blik is groter dan menig fokker en niet alle posting die ik schrijf zijn posts waar ik achtersta.

donderdag 15 januari 2004 @ 05:17:04 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16275219
Geweld normaal oplossen. Geweld op zich is in mijn ogen niet normaal. Laat staan de oplossing.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16275476
Als je iets aan geweld wil doen moet je volgens mij beginnen bij het begin.

1) Er is geweld, geweld en geweld. Verschillende motieven, verschillende redenen waarom iemand er toe komt om geweld als (gedeeltelijke) oplossing te zien.
2) Accepteren dat geweld net zo goed bij een mensen leven hoort als de dood.
3) Verschillende soorten geweld (ook verschillende gradaties) niet op één hoop gooien.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_16275484
ik zat net te denken...

De meest normale en natuurlijke manier is een komeet die over de planeet walt en haar vernietiegd... einde mensheid, einde gezeik ende geweld.

donderdag 15 januari 2004 @ 20:19:14 #128
73614 -Flatliner-
Zuurstof is voor losers
pi_16294494
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:59 schreef Phoenixz_In_Mexico het volgende:

[..]

En die hangjongeren gaan nu dus ook maar lief winkelen? denk het niet.. zo verplaats je het probleem denk ik alleen maar..

Problemen kun je oplossen of aan de kant trappen.. Een oplossing zou zijn voor die hang jongeren ook een plaats te maken.. iedereen blij, of niet?

Met alle respect, maar het is die linkse "-gogen, ach wat zielig, we moeten een hangplek creeren voor deze verveelde jongelui"-mentaliteit die de afgelopen 20 jaar er voor gezorgd heeft dat er nu steeds vaker zaken escaleren.

Niks zielig, het is niet de taak van de samenleving om entertainment te verzorgen voor zogenaamde verveelde jongeren, omdat deze anders een winkelcentrum terroriseren.

Ik ben een groot voorstander van zero-tolerance voor dit soort figuren. Als dit soort onacceptabel gedrag (meisjes lastigvallen, winkelende gezinnen bedreigen, winkeldiefstallen plegen) niet meteen de kop wordt ingedrukt vervagen de normen dermate, dat excessen als het neerknallen van een "lastige leraar" eerder een dagelijkse realiteit worden dan ons lief is.

Helaas denk ik dat wat in 20 jaar is verziekt, zeker 20 jaar nodig heeft om weer recht gezet te worden.

If complete and utter chaos was lightning, i'd be the sort to stand on a hilltop in a thunderstorm wearing wet copper armour and shouting 'all gods are bastards'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')