abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16234976
Hello,

Ik krijg de laatste tijd steeds meer genoeg van wat er allemaal wordt uitgebracht door de huis tuin en keuken r&b en rap artiesten, en om die reden luister ik voornamelijk naar Neo-soul.. voorbeeldjes:

D'angelo
Jill Scott
Angie Stone
Calvin Richardson
Erykah Badu
Musiq Soulchild
Jazzeefatnastees
Etc.

Wat vinden jullie van deze muziek, en zijn er nog artiesten waar ik zeker een keertje naar moet luisteren afgaande op bovenstaande lijstje?

Dank.

pi_16246518
Persoonlijk vind ik deze muziek een beetje te glad en echt 'nieuw' is het ook eigenlijk niet.

Nee, geef mij dan maar ruwe R&B met riddims erin

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_16258991
Nee, niks is nieuw, maar de naam duidt een beetje de wederopstanding van de oude soul aan zeg maar, tegenover de extreem commercieële r&b van tegenwoordig.

Wat bedoel je trouwens met ruwe r&b met riddims erin?

pi_16646832
Hehe dit is precies me favoriete muziek..
Je kan inderdaad snel genoeg krijgen van die mainstream rnb, en dan is Neo-Soul zoals veel andere muzieksoorten die ook hebben, de wat 'echtere' en meer underground versie.
De artiesten die je opnoemt zijn ook inderdaad echt dé mensen in deze stream!
La Résistance
pi_16653682
Kan heel erg fijn zijn
Heb zelf Hard Groove van the RH factor (met oa. Roy Hargrove, D'Angelo, Erykah Badu en Common), een beetje jazzy en veel soulachtige nummers. Echte aanrader voor de liefhebber.
Ook in het bezt van een bootleg van D'Angelo (live at the Cirkus Stockholm). Ik weet niet of die laatste onder neo soul te plaatsen valt, maar tis wel verdomd mooi cd'tje.

edit: kleine correctie

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:15:14 #6
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_16654055
dan liever 'oude' soul
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 28 januari 2004 @ 13:16:26 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_16654087
D'Angelo
Angie Stone
Alicia Keys
Musiq Soulchild

heerlijk gewoon.

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_16657077
Nu-soul is natuurlijk al een tijd gaande, maar het maakt het er niet minder relaxed op. Het jammere is dat sommigen de zogenaamde nu-soul ook als standaard top-40-r&b-crap zien. Maar als ze eenmaal goed luisteren, dan horen ze het verschil wel. Ik heb dit bijvoorbeeld gedaan met de cd Brown Sugar van D'Angelo. Velen hoor toch het verschil met standaard R&B en dat doet me wel goed.
pi_16674139
Hmm nu-soul .. vaak nogal saai, maar af en toe komt er best wel wat leuks uit in dit genre.!
Check bijv. RH Factor idd, Subject van Dwele (staat 6 feb. in de Paradiso!), THe Coloured Section van Donnie (erg Stevie Wonder alike maar zeer goed!) of Cody ChesnuTT's 'Headphone Masterpiece' (solo album van die gast die ook de vocals doet op The Seed 2.0 van The Roots, erg vet!)
.. a love supreme ..
  woensdag 11 februari 2004 @ 15:08:10 #10
55492 KGA
Ben al weg
pi_17088957
Zelf ben ik sinds north sea jazz een erge fan van Roy Hargrove geworden. De Rh factor was echt perfect op het festival. Nu zag ik dat op 5 februari in een uitzending van NPS Jazz ze deze sessie hebben laten zien. Heeft iemand hem getaped???? Dan zou ik hem graag willen kopieren.
nog eventjes dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')