Maar heeft een van jullie ervaringen met deze energie aanbieder (posititief of negatief) Voor meer info kijk op www.durion.nl
We hebben nog nooit zoveel klachten gehad als over die maatschappij.
(is trouwens in het afgelopen jaar al 2x van naam veranderd).Mensen worden zonder toestemming klant gemaakt van Durion Je gaat een contract aan voor meerdere jaren en de tariefvergelijkingen kloppen voor geen meter. Het overstappen kost je al iets van 10 euro, en bij iedere aanmaning komt er minstens zo'n zelfde bedrag bij. Zoek voor de grap maar eens op de site van de consumentenbond....
Als ik jou was zou ik maar even afwachten tot de hele markt vrij is (1 juli) en tot die tijd gewoon bij Nuon blijven
Na nog minstens 5 keer nadrukkelijk gevraagd te hebben of we inderdaad bij Essent zouden blijven en dat er niets zou veranderen, waren we overtuigd. Het enige wat we moesten doen is die verkoper eventjes ons gironummer geven. Een paar dagen later bleken we opeens klant van Durion te zijn.
We hebben die club direct een brief gestuurd dat we diezelfde middag nog aangifte van oplichting zouden doen als het contract niet ongedaan zou worden gemaakt. Ook heb ik ze direct gebeld. Dat hielp gelukkig.
Maar absoluut geen zaken met die types doen dus. Ze liegen je kei- en keihard voor.
post en afschriften de komende dagen goed bijhouden dus...
Dank jullie wel voor alle informatie in dit topic. Zeer nuttig.
We blijven hier denk ik maar gewoon bij onze huidige energieleverancier, waar we overigens dik tevreden over zijn.
quote:Wees zeer allert op alle post die je van hun krijgt!! Mijn collega is er op deze manier ook het schip mee ingegaan!.
Op woensdag 14 januari 2004 11:37 schreef Geluk het volgende:
Dank jullie wel voor alle informatie in dit topic. Zeer nuttig.
We blijven hier denk ik maar gewoon bij onze huidige energieleverancier, waar we overigens dik tevreden over zijn.
Als je om een infopakket vraagt, dan zit daar een kant en klaar contract bij. Dit contract gaat automatisch lopen, TENZIJ je binnen X dagen Durion meldt dat je afziet van het contract (EN DOE DIT AANGETEKEND!!!!).
Grote ellende, ik ben blij dat ik ze zelf nog niet aan de lijn heb gehad.
quote:Dit soort contracten hebben dan ook mijns inziens geen enkele waarde. Je hebt als klant nergens je handtekening gezet en je bent ook nergens mee accoord gegaan dan alleen het laten versturen van een folder.
Op woensdag 14 januari 2004 19:11 schreef Essebes het volgende:[..]
Wees zeer allert op alle post die je van hun krijgt!! Mijn collega is er op deze manier ook het schip mee ingegaan!.
Als je om een infopakket vraagt, dan zit daar een kant en klaar contract bij. Dit contract gaat automatisch lopen, TENZIJ je binnen X dagen Durion meldt dat je afziet van het contract (EN DOE DIT AANGETEKEND!!!!).
Grote ellende, ik ben blij dat ik ze zelf nog niet aan de lijn heb gehad.
Stel dat je dan toch 'klant' wordt dan zou ik zoals boven al vermeld, aangiften doen (of dreigen er mee) van oplichting en je 'oude' energie leverancier het zaakje uitleggen en alles laten terug draaien.
quote:probleem is alleen dat je in de tussentijd mogelijk zonder elektriciteit moet doorkomen.. als ze andere soort handel hadden gehad was het inderdaad machtig interessant geweest om te zien hoe ver ze willen gaan om je tot betalen te wegen, en als dat ver blijkt te zijn kijken hoe het proces loopt. probleem is hier lijkt me dat niemand zonder elektriciteit kan, en ik weet niet hoe de regelgeving daarbij is (kun je naar een andere elektriciteitsleverancier, mag die je aansluiten, afsluitprocedures, branche-verenigingen etc.)
Op donderdag 22 januari 2004 21:16 schreef frederik het volgende:
niemand heeft het er over dat het ongevraagd leveren van goederen, met doel jou iets te verkopen bij wet is verboden (en stroom hoort volgens mij onder goederen), en dat wanneer je wel iets geleverd krijgt met het verzoek hiervoor te betalen dat je dan niet verplicht bent om dit te betalen danwel retour te sturen.
Ik ben wel benieuwd wat er uitkomt bij een proefproces, of durion iets van zijn vordering kan verhalen op zijn klanten. Even afgezien van het niet bestaan van een overeenkomst waarin jij aangeeft dat je bij je huidige leverancier weg wilt
quote:Welk probleem?
Op donderdag 22 januari 2004 21:27 schreef Alicey het volgende:[..]
probleem is alleen dat je in de tussentijd mogelijk zonder elektriciteit moet doorkomen.. als ze andere soort handel hadden gehad was het inderdaad machtig interessant geweest om te zien hoe ver ze willen gaan om je tot betalen te wegen, en als dat ver blijkt te zijn kijken hoe het proces loopt. probleem is hier lijkt me dat niemand zonder elektriciteit kan, en ik weet niet hoe de regelgeving daarbij is (kun je naar een andere elektriciteitsleverancier, mag die je aansluiten, afsluitprocedures, branche-verenigingen etc.)
quote:ok, dat is een betere methode. als je wilt weten hoe ze reageren zou je het uit moeten proberen
Op donderdag 22 januari 2004 22:50 schreef frederik het volgende:[..]
Welk probleem?
Je zorgt eerst dat je weer terugkomt bij je oude leverancier (het is wettelijk helaas verplicht om je over te zetten naar Durion wanneer Durion dat aangeeft aan je huidige leverancier, echter hetzelfde geldt natuurlijk ook wanneer je weer naar je oude leverancier toegaat). Wanneer je weer van Durion afbent storneer je alle Durion bedragen danwel betaal je open nota's van durion niet.
Ben benieuwd hoe ze dan reageren
citaat : "Artikel 5
1.
In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
" einde citaat (boek 7 burgelijk wetboek)
in de ideale situatie...
ALLEEN:
Durion geeft geen prijsgarantie bij een afsluiting van een meerderjarig contract. Dus als de prijzen omhoog schieten of een subsidieregeling op groene stroom vervalt, ben je simpel weg de LUL !!
Je ontvangt van het nieuwe energiebedrijf de nota voor de daadwerkelijke gebruikte stroom.
Van je oude stroomleverancier ontvang je een nota voor het gebruik van het netwerk + transport en een rekening voor de overige producten.
Hierdoor ga je van 1 energie nota naar 3 stuks! Die per maand ook nog eens duurder kunnen uitvallen omdat de korting geheven wordt over de afrekenprijs op de jaarnota, dus per maand kan je vele tientallen euro`s duurder uit zijn (die rente ben je kwijt).
Net als mijn Essent collega (ik leef met je mee) adviseer ik iedereen om gewoon te blijven zitten bij je oorspronkelijke netbeheerder. Dat is in elke vorm gewoon het voordeligst en het makkelijkst.
Even over groene stroom: Als dat zo milieuvriendelijk is, en als dat net zo duur of zelfs goedkoper is dan gewone stroom, waarom wordt dat dan niet gewoon op de grote hoop gemikt? Ik bedoel, als groene stroom 20% van alle vraag kan dekken, dan geef je toch iedereen 80%-20% verhouding? Het gaat dan toch om het milieu??? Het kost ze niks extra's als ze het goedkoper aan kunnen bieden.
quote:Groene stroom kost wel degelijk meer, echter dit merk je als klant niet. Op grijze stroom zitten heffingen die op groene stroom niet zitten, en samen met subsidie die gegeven wordt door de overheid aan de energiemaatschappijen kost groene stroom uiteindelijk niets meer dan grijze stroom (op dit moment, 1 keer een subsidie danwel heffing veranderen en er is al weer kans op een verschil)
Op donderdag 29 januari 2004 00:10 schreef Coelho het volgende:
Even over groene stroom: Als dat zo milieuvriendelijk is, en als dat net zo duur of zelfs goedkoper is dan gewone stroom, waarom wordt dat dan niet gewoon op de grote hoop gemikt? Ik bedoel, als groene stroom 20% van alle vraag kan dekken, dan geef je toch iedereen 80%-20% verhouding? Het gaat dan toch om het milieu??? Het kost ze niks extra's als ze het goedkoper aan kunnen bieden.
quote:Jammer maar helaas, want de overheid trekt de subsudie nu volledig in!
Op donderdag 29 januari 2004 00:33 schreef frederik het volgende:[..]
Groene stroom kost wel degelijk meer, echter dit merk je als klant niet. Op grijze stroom zitten heffingen die op groene stroom niet zitten, en samen met subsidie die gegeven wordt door de overheid aan de energiemaatschappijen kost groene stroom uiteindelijk niets meer dan grijze stroom (op dit moment, 1 keer een subsidie danwel heffing veranderen en er is al weer kans op een verschil)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |