abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:33:13 #1
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_16233617
Krijg ik net een telefoontje van zo'n telefoonverkoper, hij heeft het over durion stroom, dat 9,4% goedkoper is dan onze NUON. Hij biedt mij groene stroom en lagere tarieven. Ik denk oke interesant....

Maar heeft een van jullie ervaringen met deze energie aanbieder (posititief of negatief) Voor meer info kijk op www.durion.nl

Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 januari 2004 @ 21:41:45 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_16233941
Komend jaar wordt de stroommarkt vrijgegeven voor particulieren. Dit geeft waarschijnlijk behoorlijke wijzigingen in tarieven enzo, het lijkt me daarom niet verstandig om nu over te schakelen en je te binden voor een jaar of meer.
pi_16233984
Ik werk zelf bij Essent en ik zal je 1 tip geven...NIET doen.

We hebben nog nooit zoveel klachten gehad als over die maatschappij.
(is trouwens in het afgelopen jaar al 2x van naam veranderd).Mensen worden zonder toestemming klant gemaakt van Durion Je gaat een contract aan voor meerdere jaren en de tariefvergelijkingen kloppen voor geen meter. Het overstappen kost je al iets van 10 euro, en bij iedere aanmaning komt er minstens zo'n zelfde bedrag bij. Zoek voor de grap maar eens op de site van de consumentenbond....

Als ik jou was zou ik maar even afwachten tot de hele markt vrij is (1 juli) en tot die tijd gewoon bij Nuon blijven

dinsdag 13 januari 2004 @ 21:46:43 #4
48058 Patron
ricordi chi sono
pi_16234082
Daarbij staat nog eens de subsidie onder druk voor groene stroom, met andere woorden ik zou vragen naar de mogelijkheid bij prijsverhogingen om je contract op te zeggen.
pi_16234221
Is een bende oplichters. Ze bellen je op en vertellen dat ze van Essent, Nuon of wat dan ook zijn. Bij ons dus dat ze van Essent waren, want wij hadden al groene stroom van Essent. Volgens de verkoper zouden we ook gewoon bij Essent blijven. Het enige waarover hij belde, was over een subsidie die wij zouden krijgen van ruim 100 euro.

Na nog minstens 5 keer nadrukkelijk gevraagd te hebben of we inderdaad bij Essent zouden blijven en dat er niets zou veranderen, waren we overtuigd. Het enige wat we moesten doen is die verkoper eventjes ons gironummer geven. Een paar dagen later bleken we opeens klant van Durion te zijn.

We hebben die club direct een brief gestuurd dat we diezelfde middag nog aangifte van oplichting zouden doen als het contract niet ongedaan zou worden gemaakt. Ook heb ik ze direct gebeld. Dat hielp gelukkig.

Maar absoluut geen zaken met die types doen dus. Ze liegen je kei- en keihard voor.

dinsdag 13 januari 2004 @ 21:54:39 #6
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_16234360
Als je me op moet bellen om me iets te verkopen, kan 't bij voorbaat al niet veel soeps worden.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 13 januari 2004 @ 22:06:00 #7
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_16234744
Ik heb net de consumentenpagina's over Durion gelezen,....damned ben ik blij dat ik de folder niet eens besteld heb!!! Wat een zooitje als je al die klachten leest over opeens afschrijven van bedragen, dubbel betalen e.d. Nu maar hopen dat ze niets bij mij afschrijven..
Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
pi_16235020
Zolang je je rekeningnummer niet geeft en geen folders hebt aangevraagd is er meestal niets aan de hand. Zodra je een folder thuis krijgt moet fuckin snel reageren want de aanvraag om te switchen wordt vrijwel meteen gedaan. En op dat moment ben je de lul want je netbeheerder is wettelijk verplicht die aanvraag te accepteren en voordat je het dan hebt teruggedraaid ben je weer een paar maanden verder.

post en afschriften de komende dagen goed bijhouden dus...

pi_16247428
Een collega van mij heeft er ook grote problemen mee..niet doen lijkt me!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 14 januari 2004 @ 11:31:19 #10
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_16247509
Ik werkte tot voor kort op een Callcentre wat ook Durion deed, alleen al het type mensen op dat project, is voor mij al genoeg reden om te zeggen: Niet Doen!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_16247693
Hihi, ik ben ook vandaag gebeld.
Ze bellen volgende week terug.

Dank jullie wel voor alle informatie in dit topic. Zeer nuttig.
We blijven hier denk ik maar gewoon bij onze huidige energieleverancier, waar we overigens dik tevreden over zijn.

Geluk duurt je leven lang.
pi_16260932
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 11:37 schreef Geluk het volgende:
Dank jullie wel voor alle informatie in dit topic. Zeer nuttig.
We blijven hier denk ik maar gewoon bij onze huidige energieleverancier, waar we overigens dik tevreden over zijn.
Wees zeer allert op alle post die je van hun krijgt!! Mijn collega is er op deze manier ook het schip mee ingegaan!.

Als je om een infopakket vraagt, dan zit daar een kant en klaar contract bij. Dit contract gaat automatisch lopen, TENZIJ je binnen X dagen Durion meldt dat je afziet van het contract (EN DOE DIT AANGETEKEND!!!!).

Grote ellende, ik ben blij dat ik ze zelf nog niet aan de lijn heb gehad.

De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:13:52 #13
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_16261003
Durion is onzin
niet doen
ik heb een tijdje stroom voor ze zitten verkopen
je WEET dat je onzin verkoopt
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_16495989
whoops en ik heb de folder al thuis. dat wordt maar even een faxje er morgen achteraan om het weer op te zeggen na wat ik overal lees
pi_16498565
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:11 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wees zeer allert op alle post die je van hun krijgt!! Mijn collega is er op deze manier ook het schip mee ingegaan!.

Als je om een infopakket vraagt, dan zit daar een kant en klaar contract bij. Dit contract gaat automatisch lopen, TENZIJ je binnen X dagen Durion meldt dat je afziet van het contract (EN DOE DIT AANGETEKEND!!!!).

Grote ellende, ik ben blij dat ik ze zelf nog niet aan de lijn heb gehad.

Dit soort contracten hebben dan ook mijns inziens geen enkele waarde. Je hebt als klant nergens je handtekening gezet en je bent ook nergens mee accoord gegaan dan alleen het laten versturen van een folder.

Stel dat je dan toch 'klant' wordt dan zou ik zoals boven al vermeld, aangiften doen (of dreigen er mee) van oplichting en je 'oude' energie leverancier het zaakje uitleggen en alles laten terug draaien.

pi_16498902
niemand heeft het er over dat het ongevraagd leveren van goederen, met doel jou iets te verkopen bij wet is verboden (en stroom hoort volgens mij onder goederen), en dat wanneer je wel iets geleverd krijgt met het verzoek hiervoor te betalen dat je dan niet verplicht bent om dit te betalen danwel retour te sturen.
Ik ben wel benieuwd wat er uitkomt bij een proefproces, of durion iets van zijn vordering kan verhalen op zijn klanten. Even afgezien van het niet bestaan van een overeenkomst waarin jij aangeeft dat je bij je huidige leverancier weg wilt
pi_16499288
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:16 schreef frederik het volgende:
niemand heeft het er over dat het ongevraagd leveren van goederen, met doel jou iets te verkopen bij wet is verboden (en stroom hoort volgens mij onder goederen), en dat wanneer je wel iets geleverd krijgt met het verzoek hiervoor te betalen dat je dan niet verplicht bent om dit te betalen danwel retour te sturen.
Ik ben wel benieuwd wat er uitkomt bij een proefproces, of durion iets van zijn vordering kan verhalen op zijn klanten. Even afgezien van het niet bestaan van een overeenkomst waarin jij aangeeft dat je bij je huidige leverancier weg wilt
probleem is alleen dat je in de tussentijd mogelijk zonder elektriciteit moet doorkomen.. als ze andere soort handel hadden gehad was het inderdaad machtig interessant geweest om te zien hoe ver ze willen gaan om je tot betalen te wegen, en als dat ver blijkt te zijn kijken hoe het proces loopt. probleem is hier lijkt me dat niemand zonder elektriciteit kan, en ik weet niet hoe de regelgeving daarbij is (kun je naar een andere elektriciteitsleverancier, mag die je aansluiten, afsluitprocedures, branche-verenigingen etc.)
pi_16499744
Toen ze mij belde flikte ze het om te zeggen dat ik al groene stroom had omdat de buren het ook hadden de %$#$.
Heb de volgende dag meteen nuon gebeld om het na te vragen, bleek dus helemaal niet zo te zijn, maar je zou er maar wel intrappen en er zullen er genoeg zijn die dat doen
pi_16502175
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 21:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

probleem is alleen dat je in de tussentijd mogelijk zonder elektriciteit moet doorkomen.. als ze andere soort handel hadden gehad was het inderdaad machtig interessant geweest om te zien hoe ver ze willen gaan om je tot betalen te wegen, en als dat ver blijkt te zijn kijken hoe het proces loopt. probleem is hier lijkt me dat niemand zonder elektriciteit kan, en ik weet niet hoe de regelgeving daarbij is (kun je naar een andere elektriciteitsleverancier, mag die je aansluiten, afsluitprocedures, branche-verenigingen etc.)

Welk probleem?
Je zorgt eerst dat je weer terugkomt bij je oude leverancier (het is wettelijk helaas verplicht om je over te zetten naar Durion wanneer Durion dat aangeeft aan je huidige leverancier, echter hetzelfde geldt natuurlijk ook wanneer je weer naar je oude leverancier toegaat). Wanneer je weer van Durion afbent storneer je alle Durion bedragen danwel betaal je open nota's van durion niet.
Ben benieuwd hoe ze dan reageren
  vrijdag 23 januari 2004 @ 08:40:03 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16508538
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 22:50 schreef frederik het volgende:

[..]

Welk probleem?
Je zorgt eerst dat je weer terugkomt bij je oude leverancier (het is wettelijk helaas verplicht om je over te zetten naar Durion wanneer Durion dat aangeeft aan je huidige leverancier, echter hetzelfde geldt natuurlijk ook wanneer je weer naar je oude leverancier toegaat). Wanneer je weer van Durion afbent storneer je alle Durion bedragen danwel betaal je open nota's van durion niet.
Ben benieuwd hoe ze dan reageren

ok, dat is een betere methode. als je wilt weten hoe ze reageren zou je het uit moeten proberen
pi_16509036
Mensen die overgezet zijn op durion, en hetgeen ik eerder gezegt hebt willen gebruiken moeten er wel rekening mee houden dat ik geen garanties geef. Kan best zijn namelijk dat stroom niet onder de consumentenkoop valt.

citaat : "Artikel 5
1.
In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
" einde citaat (boek 7 burgelijk wetboek)

pi_16644240
Durion bied een korting aan op de opwekkingsprijs van de electra.
Omdat er nog zoveel heffingen en belastingen over deze prijs geheven wordt, komt je voordeel rond de 2% op maandbasis uit wat voor de gemiddelde huishoudens zou betekenen, zo rond de 10 euro voordeel op jaarbasis...

in de ideale situatie...

ALLEEN:
Durion geeft geen prijsgarantie bij een afsluiting van een meerderjarig contract. Dus als de prijzen omhoog schieten of een subsidieregeling op groene stroom vervalt, ben je simpel weg de LUL !!

Je ontvangt van het nieuwe energiebedrijf de nota voor de daadwerkelijke gebruikte stroom.
Van je oude stroomleverancier ontvang je een nota voor het gebruik van het netwerk + transport en een rekening voor de overige producten.
Hierdoor ga je van 1 energie nota naar 3 stuks! Die per maand ook nog eens duurder kunnen uitvallen omdat de korting geheven wordt over de afrekenprijs op de jaarnota, dus per maand kan je vele tientallen euro`s duurder uit zijn (die rente ben je kwijt).

Net als mijn Essent collega (ik leef met je mee) adviseer ik iedereen om gewoon te blijven zitten bij je oorspronkelijke netbeheerder. Dat is in elke vorm gewoon het voordeligst en het makkelijkst.

* Ze zeggen wel eens dat ik zeg: 'Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks'
maar dat heb je mij niet horen zeggen, zeg maar...
'Wat zeg je?' Zeg ik wat? ik zeg niks... Ik zeg toch...
ach wat, ik hou m'n bek wel....*
pi_16674690
Ben blij dat ik dit lees. Heb afgelopen dagen al 2x deze club aan de telefoon gehad. De eerste keer gezegd dat ik me nog niet in de markt verdiept had, en dat ik niks wilde afsluiten zonder eerst eens uitgezocht te hebben wie het goedkoopst is. Binnen 48 uur belden ze weer, of ik alles al uitgezocht had. Morgen maar eens afpoeieren, dan zullen ze waarschijnlijk weer bellen.

Even over groene stroom: Als dat zo milieuvriendelijk is, en als dat net zo duur of zelfs goedkoper is dan gewone stroom, waarom wordt dat dan niet gewoon op de grote hoop gemikt? Ik bedoel, als groene stroom 20% van alle vraag kan dekken, dan geef je toch iedereen 80%-20% verhouding? Het gaat dan toch om het milieu??? Het kost ze niks extra's als ze het goedkoper aan kunnen bieden.

pi_16675126
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:10 schreef Coelho het volgende:
Even over groene stroom: Als dat zo milieuvriendelijk is, en als dat net zo duur of zelfs goedkoper is dan gewone stroom, waarom wordt dat dan niet gewoon op de grote hoop gemikt? Ik bedoel, als groene stroom 20% van alle vraag kan dekken, dan geef je toch iedereen 80%-20% verhouding? Het gaat dan toch om het milieu??? Het kost ze niks extra's als ze het goedkoper aan kunnen bieden.
Groene stroom kost wel degelijk meer, echter dit merk je als klant niet. Op grijze stroom zitten heffingen die op groene stroom niet zitten, en samen met subsidie die gegeven wordt door de overheid aan de energiemaatschappijen kost groene stroom uiteindelijk niets meer dan grijze stroom (op dit moment, 1 keer een subsidie danwel heffing veranderen en er is al weer kans op een verschil)
  woensdag 4 februari 2004 @ 00:29:58 #25
62944 STFU
Blain (NTCE Chaingunner)
pi_16867499
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 00:33 schreef frederik het volgende:

[..]

Groene stroom kost wel degelijk meer, echter dit merk je als klant niet. Op grijze stroom zitten heffingen die op groene stroom niet zitten, en samen met subsidie die gegeven wordt door de overheid aan de energiemaatschappijen kost groene stroom uiteindelijk niets meer dan grijze stroom (op dit moment, 1 keer een subsidie danwel heffing veranderen en er is al weer kans op een verschil)

Jammer maar helaas, want de overheid trekt de subsudie nu volledig in!
Tevens is durion een oplichtersbedrijf!
www.concumentenbond.nl
www.trosradar.nl
zoek daar maar eens effe!
Hank Evans: Well fuck my ozone.
Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')