quote:Dank Yvonne, wanneer vergaderen de Modjes over een Culinair forum?
Op maandag 19 januari 2004 09:03 schreef yvonne het volgende:
Ik zou voor PietVerdriet zo al een Culinair Forum bepleiten.
Geweldige tips en o so true,
quote:Ja dat is waar
Op maandag 19 januari 2004 09:06 schreef yvonne het volgende:
Trouwens , kleine toevoeging,
de kans dat ik door heel nederland heen een rare biefstuk krijg (zo vind ik hem het lekkerst) is miniem,
schandalig dat 8 van de 10 keer ik een volledig medium rare en zelfs doorbakken biefstukje krijg.
quote:Wat nou maar ja
Op maandag 19 januari 2004 09:41 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja dat is waar
Een fatsoenlijke rare biefstuk is moeilijk te krijgen. Eigenlijk moet je hem dan gewoon terugsturen maar ja...
quote:De paardebief is hier (en ik woon in brabant) gewoon verkrijgbaar bij de normale slager. Maar ik ben dr persoonlijk niet zo'n fan van.
Op maandag 19 januari 2004 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Paardenbiefstuk (bij een goede paardenslager vandaan, gelukkig hebben we die hier) vind ik trouwens het lekkerstGek genoeg vind je in Brabant, waar mijn vriend woont, helemaal geen paardenslagers
Is het eten van paardenvlees streekgebonden?
quote:ja, maar vind die maar eens.
Op maandag 19 januari 2004 10:19 schreef Lemmeb het volgende:
Een goede entrecôte is trouwens ook niet mis
quote:Gelukkig heb ik via m'n ouders de beschikking over een schier onuitputtelijke voorraad kwalitatief hoogwaardig rund- en kalfsvlees. Ook echte entrecôte.
Op maandag 19 januari 2004 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:
ja, maar vind die maar eens.
En mams kan goed koken , ook al leest ze de libelle.
quote:Probleem is niet invriezen, dat kan kan best, hoewel ie er zeker niet beter op word, maar liever ingevroren goeie biefstuk als slechte verse.
Op maandag 19 januari 2004 10:30 schreef method21 het volgende:
Biefstuk moet je niet invriezen ...! barbaar !!...
quote:Mijn buurman is prive slager ... of nou ja prive ... hij heeft een slagerij ...aan huis heeft ie ook een slagerij ...en die gaat zn eigen beesten op een markt uitzoeken ... uitsluitend kwaliteits vlees en kwaliteits slager ... zo 1 die zn beesten masseert voor ie het slacht ...
Op maandag 19 januari 2004 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
ja, maar vind die maar eens.
quote:Hoe komen die daaraan? eigen slacht?
Op maandag 19 januari 2004 10:28 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Gelukkig heb ik via m'n ouders de beschikking over een schier onuitputtelijke voorraad kwalitatief hoogwaardig rund- en kalfsvlees. Ook echte entrecôte.
En mams kan goed koken
, ook al leest ze de libelle.
quote:So true ....
Op maandag 19 januari 2004 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Probleem is niet invriezen, dat kan kan best, hoewel ie er zeker niet beter op word, maar liever ingevroren goeie biefstuk als slechte verse.
Het probleem is eerder het ontdooien. Altijd langzaam ontdooien, en nooit in de magnetron.
quote:Dr zit bij de rockefeller in schaijk een klein tentje waar ze maar 4 dingen serveren ..en BIEFSTUK bakken dat ze daar kunnen ....Alsof de kok je gedachte kan lezen ...
Op maandag 19 januari 2004 09:41 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja dat is waar
Een fatsoenlijke rare biefstuk is moeilijk te krijgen. Eigenlijk moet je hem dan gewoon terugsturen maar ja...
quote:Dat niet, maar pa werkt z'n hele leven al in het vlees, werkt zelf voor een exportslachterij (kalver) en haalt z'n eigen vlees ook gewoon zelf bij andere slachterijen.
Op maandag 19 januari 2004 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe komen die daaraan? eigen slacht?
quote:het is toch eigenlijk een schande dat je niet normaal bij een slager aan behoorlijk vlees kan komen. Je moet dus net toevallig eentje kennen (ik ken er een die aan de betere horeca leverd, goed vlees op zich, maar helaas limousine, en dat vind ik te bleek, ik heb liever dat echte donkere vlees, dat bijna paars/aubergine is. limousine doet me altijd aan bloedarmoede denken,.
Op maandag 19 januari 2004 10:34 schreef method21 het volgende:[..]
Mijn buurman is prive slager ... of nou ja prive ... hij heeft een slagerij ...aan huis heeft ie ook een slagerij ...en die gaat zn eigen beesten op een markt uitzoeken ... uitsluitend kwaliteits vlees en kwaliteits slager ... zo 1 die zn beesten masseert voor ie het slacht ...
quote:Gelukkige,
Op maandag 19 januari 2004 10:38 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dat niet, maar pa werkt z'n hele leven al in het vlees, werkt zelf voor een exportslachterij (kalver) en haalt z'n eigen vlees ook gewoon zelf bij andere slachterijen.
quote:Voor koeien weet ik het niet, maar wat de kalveren betreft gaan de besten in elk geval naar Italië en Frankrijk. Kalfsvlees is in NL helaas ook amper een markt voor, te duur en slechte publiciteit in het verleden.
Op maandag 19 januari 2004 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Gelukkige,
*jaloers wees*
Nederland produceert trouwens prachtig rundvlees, (bv het merk Black Star) maar helaas alleen voor de export. Heb wel eens de indruk dat wij hier alleen worstkoeien krijgen.
quote:mmmm
Op maandag 19 januari 2004 10:45 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Voor koeien weet ik het niet, maar wat de kalveren betreft gaan de besten in elk geval naar Italië en Frankrijk. Kalfsvlees is in NL helaas ook amper een markt voor, te duur en slechte publiciteit in het verleden.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Wat nou maar ja
Terug sturen
Direct.
Natuurlijk alleen als je bediening heel duidelijk hebt gemaakt bij de bestelling dat je je biefstuk rood wilt hebben, met toevoeging bloederig, mag net niet meer leven, alleen lauw van binnen, Rood bedoel ik echt rood.
Maar goed, Nederland blijft een derde wereld land waar het goed eten betreft. Dit neem ik echter nog steeds de koks en de slagers niet kwalijk. Het is de lust ik niet en mager maffia van libelle huisvrouwtjes en kip met appelmoes opgevoede jongetjes die het voor de beschaafde eter verpest.
Zo ken ik nog een anecdote van een jongen die ooit een tijdens het eten aan tafel zei tegen zijn ouders, op het moment dat vader het vlees sneed: "Ik denk dat ik maar vegetariër wordt, veel kinderen bij mij in de klas zijn dat al. Ik vind dat wel stoer." Vader, zelf werkzaam bij een slachthuis waar hij dag in dag uit koeien uit elkaar sneed, keek niet op of om en smeet de jongen een prachtig stuk vlees op zijn bord. Het was even stil aan tafel, de spanning tussen de jongen en zijn vader was duidelijk te voelen. Toen keek vader de jongen recht aan en zei op duidelijke maar vriendelijke toon: "Jongen, eet jij gewoon je vlees nou maar op." De jongen is begonnen aan de heerlijke lap en de uitstraling van zijn vader had zo'n indruk op de jongen gemaakt dat hij er nooit weer over begonnen is.
quote:Doe ik tegenwoordig ook, moeten ze maar opletten, ik geef duidelijk aan dat het ding NET niet meer mag leven, even dichtgeschroeid moet worden en het verder zo bloederig als de pest moet zijn, ik bedoel, hoe moeilijk moet dat zijn
Op maandag 19 januari 2004 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Wat nou maar ja
Terug sturen
Direct.
Natuurlijk alleen als je bediening heel duidelijk hebt gemaakt bij de bestelling dat je je biefstuk rood wilt hebben, met toevoeging bloederig, mag net niet meer leven, alleen lauw van binnen, Rood bedoel ik echt rood.
Maar goed, Nederland blijft een derde wereld land waar het goed eten betreft. Dit neem ik echter nog steeds de koks en de slagers niet kwalijk. Het is de lust ik niet en mager maffia van libelle huisvrouwtjes en kip met appelmoes opgevoede jongetjes die het voor de beschaafde eter verpest.
Trouwens, ik heb er nooit last van dat, als ik thuis de biefstuk bak, zij van binnen koud is.
Verder blijf ik zeggen, jaja maandag mekkerdag , dat er door huisvrouwen in nederland schrikbarend slecht gekookt wordt, maar wat wil je anders in een cultuur waar alles liefst om 6 uur op tafel moet staan.
Er is geen liefde, geen voorbereiding, alles moet snel snel, sauzen, toevoegingen , hup, van maggi of Knorr, geen feeling, en geen kennis.
Mag de ouderwetse huishoudschool terug?
quote:Kijk ens rond in buitenlandse slagerijen, en vraag eens waar dat prachtige vlees vandaan komt,
Op maandag 19 januari 2004 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Gelukkige,
*jaloers wees*
Nederland produceert trouwens prachtig rundvlees, (bv het merk Black Star) maar helaas alleen voor de export. Heb wel eens de indruk dat wij hier alleen worstkoeien krijgen.
quote:Go yvonne!
Op maandag 19 januari 2004 12:24 schreef yvonne het volgende:Mag de ouderwetse huishoudschool terug?
Je hebt tegenwoordig toch verzorging en koken op de middelbare school? Of is dat weer wat anders? Biefstuk zul je daar iig wel niet leren denk ik....
quote:*zucht*
Op maandag 19 januari 2004 12:24 schreef yvonne het volgende:[..]
Doe ik tegenwoordig ook, moeten ze maar opletten, ik geef duidelijk aan dat het ding NET niet meer mag leven, even dichtgeschroeid moet worden en het verder zo bloederig als de pest moet zijn, ik bedoel, hoe moeilijk moet dat zijn
Trouwens, ik heb er nooit last van dat, als ik thuis de biefstuk bak, zij van binnen koud is.
Verder blijf ik zeggen, jaja maandag mekkerdag
, dat er door huisvrouwen in nederland schrikbarend slecht gekookt wordt, maar wat wil je anders in een cultuur waar alles liefst om 6 uur op tafel moet staan.
Er is geen liefde, geen voorbereiding, alles moet snel snel, sauzen, toevoegingen , hup, van maggi of Knorr, geen feeling, en geen kennis.
Mag de ouderwetse huishoudschool terug?
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
*zucht*
tis dat ik homo ben, anders zou ik je spontaan ten huwelijk vragen. Drink je ook bier?
Mwaoh, doe eens een zoektochtje op Leffe.
quote:Niet bij het soort mens dat het onderwijs in gaat, dat is volgens mij meestal vegetarier
Op maandag 19 januari 2004 12:46 schreef Adagio het volgende:[..]
Go yvonne!
Je hebt tegenwoordig toch verzorging en koken op de middelbare school? Of is dat weer wat anders?
Biefstuk zul je daar iig wel niet leren denk ik....
Ik vind trouwens dat de man van de eetfabriek (Pierre Wind) heel goed werk doet met zijn Lobby voor smaaklessen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |