quote:Sja, hij voelt dan op een bepaalde manier aan, je moet het dus in je vingers krijgen dat ie steviger aanvoelt als je er op drukt.
Op woensdag 14 januari 2004 23:59 schreef DancingPhoebe het volgende:[..]
Nah, niet meer koud, maar gewoon nog een heel flink middenstuk dat gewoon echt rood/rauw was. Dit gebeurt echt regelmatig en als je hem dan weer terug doet wordt het eigenlijk nooit meer wat...
quote:Zo hoort ie te zijn. Wil je dat niet dan moet je em nog ff in de oven zetten om helemaal het rauwe eraf te krijgen of gewoon nog een tijd met de deksel op de pan door laten sudderen. Maar ik ben eerlijk gezegd van mening dat een goede biefstuk niet besteed is aan mensen die geen rood/rauwachtig vlees durven eten (of niet lusten). Hij hoort gewoon rood van binnen en elke minuut langer bakken dan even flink aanbraden aan beide kanten zodat ie door en door warm is is IMHO gewoon zonde. Anders kun je misschien beter een stukje ribeye ofzo kopen, dat zijn meestal dunnere plakken en niet van die hompjes. Die bakken makkelijker helemaal roze en omdat daar vaak meer vet aan/in zit minder snel droog als je em toch doorbakt.
Op woensdag 14 januari 2004 23:59 schreef DancingPhoebe het volgende:[..]
Nah, niet meer koud, maar gewoon nog een heel flink middenstuk dat gewoon echt rood/rauw was. Dit gebeurt echt regelmatig en als je hem dan weer terug doet wordt het eigenlijk nooit meer wat...
quote:Bovendien
Op donderdag 15 januari 2004 10:16 schreef DIJK het volgende:[..]
Zo hoort ie te zijn. Wil je dat niet dan moet je em nog ff in de oven zetten om helemaal het rauwe eraf te krijgen of gewoon nog een tijd met de deksel op de pan door laten sudderen. Maar ik ben eerlijk gezegd van mening dat een goede biefstuk niet besteed is aan mensen die geen rood/rauwachtig vlees durven eten (of niet lusten). Hij hoort gewoon rood van binnen en elke minuut langer bakken dan even flink aanbraden aan beide kanten zodat ie door en door warm is is IMHO gewoon zonde. Anders kun je misschien beter een stukje ribeye ofzo kopen, dat zijn meestal dunnere plakken en niet van die hompjes. Die bakken makkelijker helemaal roze en omdat daar vaak meer vet aan/in zit minder snel droog als je em toch doorbakt.
m'n maag knort nu al, ik krijg trek in rosbief van de barbeque
quote:Agree, eigenlijk vind ik de biefstuk het meest overschatte stuk vlees wat er is. Geef maar een lekkere argentijnse ribeye. Mjammjam, of wat ze bij de c1000 contrafilet noemen, maar wat volgens iedereen gewoon entracote is. Mjam.
Op donderdag 15 januari 2004 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bovendien
Eigenlijk is een ribeye of een goeie entracote eigenlijk veel smaakvoller dan biefstuk van de haas
quote:Zo hoort-ie Troel (naam zegt genoeg). Wel done of rare is gewoon je vlees verneuken... En als je graag wilt zeiken... zeiken doe je met je lul, kud!
Op woensdag 14 januari 2004 18:05 schreef Troel het volgende:[..]
heb je je handen van te voren gewassen?
En wat als je hem rare of well done wilt hebben? Dan gaat jouw verhaal niet op maar dat van die anderen wel
[Dit bericht is gewijzigd door Represent op 15-01-2004 12:45]
quote:Contrafilet is Entracote,
Op donderdag 15 januari 2004 11:56 schreef DancingPhoebe het volgende:[..]
Agree, eigenlijk vind ik de biefstuk het meest overschatte stuk vlees wat er is. Geef maar een lekkere argentijnse ribeye. Mjammjam, of wat ze bij de c1000 contrafilet noemen, maar wat volgens iedereen gewoon entracote is. Mjam.
Bij een koe heet dat T Bone steak, aan de ene kant dat malse stukkie filet (haas), aan de andere kant, de Contrafilet, de entracote.
Een T bone steak is ook niets anders als een koekarbonade, met een stukje haasbiefstuk en entracote.
In Duitsland verkopen ze ook de uitgebeende varkenskarbonades, dan heet de Haas gewoon haas, maar de lende, heet dan Lachsbraten, mooi stuk vlees om aan een stuk te braden, ipv plakjes.
Je kan het ook zouten en drogen en dan heb je Lachsschinken.
quote:Heb er nog een
Op woensdag 14 januari 2004 16:33 schreef haaahaha het volgende:
Leuke verhalen, Pietverdriet.Heb je nog meer? Dan open ik een topic voor je! [afbeelding]
Ja mijn man zegt altijd dat je in restaurants altijd blik soep krijgt, en we hadden net zon lekkere soep, we wouden weten welk merk u gebruikt, is dat een Horeca merk?
Ik zucht en wijs haar op de 25 liter pan op het fornuis, kijk, daar staat Boullion te trekken, dat is heel makkelijk in de keuken, want alles wat je van de uien en andere groente afsnijdt, gaat daarin, net als de afsnijsels van het vlees wat je snijd, de botten van de beesten die je ontbeent. Ze keek me aan of ze water zag branden.
leg haar uit hoe je boullion trekt, en hoe je als je een goeie hebt daar alle kanten mee op kan voor soepen, maar ook als basis voor sausen.
Ze geloofde me gewoon niet.
Ze kon het met eigen ogen zien maar geloofde me niet, want haar man had gezegt.....
Nederlanders krijgen niet voor niets zo slecht te eten in de restaurants, ze zijn het gewoon niet gewend wat goeds te eten.
Tipje: In Belgie heeft men veel meer artisanale slagers die je beter kunnen bedienen dan de AH of de Konmar. Kunnen lekker "custom" voor je snijden en het belangrijkste, de prijs ligt stukken lager dan in Nederland.
quote:AH en vlees, nee das een ramp, bij AH is het vlees zo slecht, dat is de term kloten van de bok nog niet waard. Belgie is voor mij te ver, maar aangezien in 50/50 in Duitsland woon koop ik mijn vlees meestal daar.
Op zaterdag 17 januari 2004 22:02 schreef Ashram het volgende:
Tipje: In Belgie heeft men veel meer artisanale slagers die je beter kunnen bedienen dan de AH of de Konmar.
quote:Bovendien is de "Keurslager" nog eens stikduur en lijkt eerder op een traiteur dan een slager.
Op zaterdag 17 januari 2004 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
AH en vlees, nee das een ramp, bij AH is het vlees zo slecht, dat is de term kloten van de bok nog niet waard. Belgie is voor mij te ver, maar aangezien in 50/50 in Duitsland woon koop ik mijn vlees meestal daar.
1 keer Kobe rundsvlees geproefd. Jeweetwel, die Japanse die sake drinken en gemasseerd worden. à ca.20 euro per 100 gram werd ik er niet vrolijk van. Het is anders, het smaakt anders en het ruikt ook anders. Zeker wel lekker, maar die waarneming kan evengoed tussen mijn oren zitten, min of meer verstoord door die prijskaartje.
quote:Kobevlees van de keurslager is het ras Kobe, niet het echte japanse rundvlees, maar Amerikaans zover ik weet.
Op zaterdag 17 januari 2004 22:11 schreef Ashram het volgende:[..]
Bovendien is de "Keurslager" nog eens stikduur en lijkt eerder op een traiteur dan een slager.
Is Duits vlees wat? Behalve de worsten nog nooit een Duits biefje gehad.
Ik hield me altijd bij Belgisch Blauw en de Franse varianten.1 keer Kobe rundsvlees geproefd. Jeweetwel, die Japanse die sake drinken en gemasseerd worden. à ca.20 euro per 100 gram werd ik er niet vrolijk van. Het is anders, het smaakt anders en het ruikt ook anders. Zeker wel lekker, maar die waarneming kan evengoed tussen mijn oren zitten, min of meer verstoord door die prijskaartje.
Weet je wat ook lekker is? Biefstuk in een plastic zakkie doen met daarin extra vierge olijfolie, verse (!) rozemarijn, salie, gekneusde peper rode en zwarte peper en daarin flink rond schudden en een paar uur laten marineren. Ff op de gril, in mooie partjes snijden en met VEEL vleessap op een vers ciabattabroodje, wat groene pasta erover... .
Enne: mensen die hun steak well done willen nemen in het vervolg maar een snitzel met appelmoes ofzo
quote:Ja, inderdaad...
Op dinsdag 13 januari 2004 21:16 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
ben ik nou de enige die aan het puntje van zijn neus zat te voelen
![]()
quote:Voel maar wat vaker aan je vlees in de pan, daar heb je meer an.
Op zondag 18 januari 2004 18:10 schreef DigiJasper het volgende:[..]
Ja, inderdaad...
![]()
![]()
quote:Ja, dat werd dus al op pagina 1 gezegd.
Op zondag 18 januari 2004 18:42 schreef Litman het volgende:
Goede tip die ik eens kreeg van een kok is: zout, peper en evt. andere kruiden er op het allerlaatst opgooien.
Zo brandt de buitenkant minder hard aan en blijft ie sappiger!
Paardenbiefstuk (bij een goede paardenslager vandaan, gelukkig hebben we die hier) vind ik trouwens het lekkerst
Gek genoeg vind je in Brabant, waar mijn vriend woont, helemaal geen paardenslagers Is het eten van paardenvlees streekgebonden?
doe mij maar een kalfshaas
quote:voor de klanten, ja hoor, hebben veel koks geen moeite mee, het is immers zijn werk om geld te verdienen met koken. Prive weet ie wel beter.
Op maandag 19 januari 2004 08:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik eet mijn biefstuk (hahaha, 150 gram) het liefst zo rauw mogelijk
Met wat zwarte peper en een beetje zout (na het bakken - en niet in de BlueBand hoor, dat komt alleen maar omdat Life And Cooking gesponsord wordt. Denk je nou echt dat een goeie kok BlueBand gebruikt? Roomboter voor mij).
quote:Paardevlees is heerlijk.
Paardenbiefstuk (bij een goede paardenslager vandaan, gelukkig hebben we die hier) vind ik trouwens het lekkerst
quote:Ja, Paardevlees was eigenlijk altijd arme mensen eten, en dat terwijl paard zo lekker is, wildbraad bijna.
Gek genoeg vind je in Brabant, waar mijn vriend woont, helemaal geen paardenslagersIs het eten van paardenvlees streekgebonden?
Heb me altijd al afgevraagd wat de key to succes was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |