abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22982542
Ja, als je populair genoeg bent bij het volk(minstens 8 van de 10).
pi_22983574
Moet je wel oppassen voor de andere twee Romeinse facties. Die vinden dat nl. niet zo tof. Wanneer je Rome gaat veroveren komen er echt toffe battles, mits er tegenstand is. Tegen Romeinen vechten vind ik net zo lastig als tegen Hoplites, verdomd hoge armor.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Moderator zondag 31 oktober 2004 @ 21:07:35 #178
8781 crew  Frutsel
pi_22983834
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 10:38 schreef Buck_Turgidson het volgende:
Iemand anders een effectieve strategie tegen scythed chariots??
Als er chariots aankomen en je hebt units in testudo formaties dan maken ze een schans waar die chariots door over de kop vliegen
Where facts are few, experts are many.
pi_22983954
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 21:11 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als er chariots aankomen en je hebt units in testudo formaties dan maken ze een schans waar die chariots door over de kop vliegen
Echt? Vet, nog nooit gezien . Ik doe niet aan Testudo, want mijn manschappen raken daar veel te moe door.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_22996109
Ik gebruik het eigenlijk ook nooit. Ze staan bij mij altijd buiten het bereik van archers en als ze aanvallen laat ik ze gewoon sprinten. Ik zie het nut van de textudo niet echt...
pi_22996137
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 20:24 schreef Da_Koen het volgende:
Ja, als je populair genoeg bent bij het volk(minstens 8 van de 10).
nog 1 te gaan
pi_22998712
quote:
Op maandag 1 november 2004 13:02 schreef Da_Koen het volgende:
Ik gebruik het eigenlijk ook nooit. Ze staan bij mij altijd buiten het bereik van archers en als ze aanvallen laat ik ze gewoon sprinten. Ik zie het nut van de textudo niet echt...
Als je een grote stad als Rome besieged, en je wilt naar het plein toe waar de vijandelijke generaal staat, dan ben je Testudo dankbaar, want die torens blijven op je schieten; ook in de stad.

Maar in het open veld gebruik ik het nooit, tenzij ik tegenover grote archerlegers kom te staan, zoals van Dacia.
  donderdag 4 november 2004 @ 18:54:57 #184
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23080605
Vraagje: Een stad van mij heeft te kampen met de pest. Gaat dat vanzelf over of kan je er iets tegen doen?

Tof spel iig. Kom niet meer aan studeren toe.
A.M.A.B
pi_23080905
De pest gaan vanzelf over. Vergeet niet je aanwezige soldaten te retrainen zodra de pest is verdwenen. En zorg dat niemand de stad in- of uitkomt. Verspreiding is klote . Of gebruik het als biologische oorlogvoering .
  donderdag 4 november 2004 @ 19:41:56 #186
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23081764
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:07 schreef Steeven het volgende:
De pest gaan vanzelf over. Vergeet niet je aanwezige soldaten te retrainen zodra de pest is verdwenen. En zorg dat niemand de stad in- of uitkomt. Verspreiding is klote . Of gebruik het als biologische oorlogvoering .
En hoe kan je er dan voor zorgen dat er niemand de stad in- of uitkomt?

Heb het al verspreid overigens. Ben met een geïnfecteerde generaal oorlog aan het voeren tegen de Gauls...
A.M.A.B
pi_23081892
Hehe . Je verspreidt het niet door je geinfecteerde legers, diplomaten, assassins en spionnen te verplaatsen.
pi_23082719
Bij de weg, kun je geen besmet persoon naar de vijand sturen enzo ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_23085922
Ja, dat kan . Maar zoveel nut heeft de pest imo niet. Duurt enkele beurten, daarna gewoon retrainen en klaar. Maar het kan wellicht handig zijn bij steden die nog moeten groeien, dan saboteer je ze tijdelijk.
  donderdag 4 november 2004 @ 22:52:01 #190
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23086014
Is er niet ergens een handige manual online, welke alles een beetje uitlegt?
A.M.A.B
pi_23086134
Ik geloof dat Gamespy een dikke manual online beschikbaar heeft! Gratis!
pi_23086232
effe een pestkolonie oprichten en dan je vijand effe besmetten
pest-divisie van je leger

hehe cart_man warez ja
Pain is weakness leaving the brain !
  donderdag 4 november 2004 @ 23:00:28 #193
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_23086268
Als je rome inneemt heb je wel ineens een financieel probleem zeg
pi_23086272
Hehe, ach, die Gamespy manual gaat er veel dieper op in. Met tactieken enzo.
  vrijdag 5 november 2004 @ 16:45:23 #195
62182 Georges
That's the shit
pi_23100670
Heb die guide gelezen van Gamespy, best handig. Ben nu al een tijdje bezig met die Bruti factie oid.
Gebruik veel wardogs, erg effectieve beestjes.

Het is me nog niet gelukt om legers te briben. Weet iemand hoe je dat doet?
Ik heb het geprobeerd met diplomaten en spionnen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_23100729
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:45 schreef Georges het volgende:
Heb die guide gelezen van Gamespy, best handig. Ben nu al een tijdje bezig met die Bruti factie oid.
Gebruik veel wardogs, erg effectieve beestjes.

Het is me nog niet gelukt om legers te briben. Weet iemand hoe je dat doet?
Ik heb het geprobeerd met diplomaten en spionnen.
met een diplomaat moet het lukken hoor. Zo heb ik al aardig wat familieleden weten om te kopen . Maar ik speel nog niet op hoogste niveau, misschien dat dat het is.
  vrijdag 5 november 2004 @ 20:23:12 #197
36043 Inspiration
flame attraction
pi_23105189
Je kan niet alle units briben, faction leaders en faction heirs zijn bijvoorbeeld niet te briben zover ik weet. Een diplomat met behoorlijke influence moet echter wel alles kunnen opkopen iig
pi_23105318
Op een hoger niveau gaat het vaak moeilijker. Als je dan probeert met een middelmatige diplomaat een echte familiegeneraal om te kopen, dan is ie voor eeuwig onomkoopbaar. Gewoon kleine rebel legertjes omkopen, krijgt ie snel XP.
  zaterdag 6 november 2004 @ 10:14:02 #199
62182 Georges
That's the shit
pi_23116334
Zo dit is wel een verslavend spel zeg, en vrij moeilijk ook. Ben nu bezig met de imperial campaign dat je 50 provincies moet innemen en Rome.

Als een stad te ver van de hoofdstad ligt dan komen er onherroepelijk problemen (cultuurverschillen en afstand hoofdstad).
Bij een nieuwe stad gebruik ik meestal enslave populace, is dat de beste optie?

Dat retrain begrijp ik niet helemaal. Krijgen units dan weer volle health of is het heel wat anders?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 6 november 2004 @ 13:19:44 #200
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_23118663
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 10:14 schreef Georges het volgende:
Zo dit is wel een verslavend spel zeg, en vrij moeilijk ook. Ben nu bezig met de imperial campaign dat je 50 provincies moet innemen en Rome.

Als een stad te ver van de hoofdstad ligt dan komen er onherroepelijk problemen (cultuurverschillen en afstand hoofdstad).
Bij een nieuwe stad gebruik ik meestal enslave populace, is dat de beste optie?

Dat retrain begrijp ik niet helemaal. Krijgen units dan weer volle health of is het heel wat anders?
Je kan je hoofdstad verplaatsen! Enslave is wel goede optie als de stad die je gaat innemen al veel bevolking heeft. De bevolking gaat dan naar steden van jou waar je familieleden in hebt. Als je al genoeg bevolking hebt en stad die je inneemt heeft al bijv 20.000 inwoners dan kan je ze beter afslachten.

Retrain is gewoon weer volle health idd
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')