abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22969823
Ehh waar heb je dat vandaag Balthar?

Allereerst komen er patches uit, AI fixes enzo.
Ten tweede komt er een expansie, dat duurt nog wel even.
Ten derde hebben ze hier 4-6 jaar over gedaan, dus reken niet op een nieuw spel van ze binnen 4 jaar.
Ten vierde hebben ze al lang terug aangekondigd hun nieuwe spel op CONSOLES uit te brengen. Dat wordt dan ook geen Total War.
Ten vijfde zullen ze geweren uit het spel houden, waar is het TW gevoel met geweren? In Medieval was dit ook al niet geslaagd, en de Napoleonic mod was retesaai. Paf, Paf, Paf, zzzz.

En last but not least, de laatste geruchten zeggen een Medieval Remake op een nieuwe, betere engine, maar hier ben ik nogal sceptisch over.
Nou jij weer .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_22969850
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 09:32 schreef Steeven het volgende:

Ten derde hebben ze hier 4-6 jaar over gedaan, dus reken niet op een nieuw spel van ze binnen 4 jaar.
Ten vierde hebben ze al lang terug aangekondigd hun nieuwe spel op CONSOLES uit te brengen. Dat wordt dan ook geen Total War.
Ten vijfde zullen ze geweren uit het spel houden, waar is het TW gevoel met geweren? In Medieval was dit ook al niet geslaagd, en de Napoleonic mod was retesaai. Paf, Paf, Paf, zzzz.

En last but not least, de laatste geruchten zeggen een Medieval Remake op een nieuwe, betere engine, maar hier ben ik nogal sceptisch over.
Nou jij weer .
Nee toch? dat MEEN je niet. nieuwe spel op consoles???

Bedoel je daarmee dat hun nieuwe spel geen total war spel word? (ik weet dat dat er staat maar ik vraag het me toch af) Want een total war op een console kan ik me nou ECHT niet voorstellen.
pi_22969903
Ja TW staat voor Total War .

En hun consolegame gaat een heel andere richting op. Ik meen me iets te herinneren van Sci-Fi ofzo, en het zal ook geen strategy zijn.

Treurig, maar eerst maar even kijken of ze nog gekke dingen doen na die patch enzo, je weet maar nooit .
Aan de andere kant: ze hebben elk grote tijdperk gehad. Ze kunnen enkel nog Alexander doen, van daarvoor is niets bekend, of Azie. Alleen zit niemand te wachten op Azie, en het Alexander tijdperk zal meer van hetzelfde worden. Er was toen nl. helemaal geen diversiteit qua eenheden.

De meest logische oplossing is een Remake van Shogun of Medieval. Alleen modders zijn daar al mee bezig...idem voor Lord of the Rings mod. Rome is echt heel makkelijk te modden ^^.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_22970385
Zit niemand te wachten op azie? Ik denk dat china en omstreke nog wel de basis zou kunnen zijn voor een mooi spel met grote veldslagen. en de verkopen zullen waarschijnlijk niet dalen ( en wanneer ze wel dalen zal het niet veel zijn) wanneer ze een iets minder populair tijdperk nemen. Total War heeft als serie een uitstekende naam wat betreft concept en gameplay. Ook al zitten er wel een paar in rome.
pi_22970441
Oh maar weer terug naar rome. Eerste campaign speelde ik de julii. Wat een ARME partij zeg. Die gebieden in frankrijk en spanje leveren nou niet echt veel op. Ook een ramp was dat ik toen mijn unit size op huge had. Dat was echt een RAMP met sieges.
Geen unit luisterde goed wanneer ze de stad in moesten etc.

Toen maar een nieuwe campaign opgestart met de brutii (en unit size large) en wat was dat een verademing. Units die een keer luisterden naar wat ik van ze wilde. En de gebieden rond griekenland brengen ECHT veel geld in het laatje.

Beetje jammer dat briben zo makkelijk is en goedkoop. Hele steden kunnen zonder problemen worden gebribed. VEEL te krachtig op deze manier. Heb mezelf dan ook de regel opgelegd om NIET meer te briben. Ook al is de verleiding erg groot. Vooral wanneer ik tegen die rottige Scythed chariots moet. Aangezien ik nog geen units heb die ECHT effectief zijn tegen deze units blijf ik maar hoplites inhuren.

Iemand anders een effectieve strategie tegen scythed chariots??
pi_22971026
Ik zet altijd mijn Legioenen tegen Chariots in, maakt niet uit welke soort Chariots. Ze komen er niet door . Nare wapens zijn dat.

Dat je units soms niet luisteren heeft te maken met de AI. Ook de looppaden in steden zijn verneukt. Als het goed is wordt dit gefixed in de volgende patch, " Fixing Serious AI issues", aldus een CA medewerker.
En bribes, ja dat is een apart punt. Het is goedkoop, maar anders vecht je zelf de kleinste battles uit. Al tig keer heeft de AI met een groepje van 80 man hele steden en dorpen tegelijk aangevallen waarin 600-800 man zaten. Dan moet ik ze telkens weer uitdagen, dood maken en wraak nemen door een stad in te nemen.
Als de Grieken is het helemaal makkelijk. Waar je start staat het vol met wonderen. Oud-Turkije staat ook vol met wonderen, verover dat en vervolgens onderin bij Egypte. Hoppa, alle wonderen en 80.000 per turn inkomen. Wel met een bergje gebied erbij natuurlijk.

Azie biedt nog genoeg opties, maar ik houd niet zo van de sfeer. Shogun vond ik qua spel heel goed, alleen qua sfeer 0, ik heb niets met Japan. Maar Medieval, pfoew, dat heb ik wel twee jaar gespeeld, ruim. En dat is werkelijk een uniek lange tijd.
pi_22971129
quote:

laten we het hopen... Ik vind zelf die periode het leukst, maar dan in de style/engine van Rome...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22971413
Juist Stranger. Neem eens een kijkje hier:
http://www.twcenter.net/forums/index.php?showtopic=13162

De modders poepen er elke dag echt een hoop skins uit, sommigen zijn echt tof.
Over enkele weken is deze mod af en kunnen we Medievallen .
pi_22972256
Worden in veldslagen echt elke unit uitgemoord op slaan ze na verloop van tijd op de vlucht ?
En is het echte strategie en niet zoals in AOE dat je gewoon moet zorgen dat je de sterkste units en de grootste hoop hebt, maar kun je ook bv met een klein legertje een groot legertje uitschakelen dmv van een hinderlaag enzo... ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_22973611
Met een klein leger kun je grotere legers verslaan ja. Alles komt aan op tactiek. Zo kun je met een groot leger ook verliezen van een kleine.
Eenheden vechten door tot ze het moraal verliezen. Dat kan als de generaal niet in de buurt is, of als de generaal sterft. Of als ze dik verliezen natuurlijk. Alleen als ze ingesloten zitten vechten ze tot de dood, anders rennen ze het slagveld uit.
  zondag 31 oktober 2004 @ 13:32:30 #161
62182 Georges
That's the shit
pi_22973638
Heb net de demo gespeeld, smaakt naar meer. Demo is wel erg kort en beperkt.

edit: die conquest mode moet je binnen 500 turns volbracht hebben dacht ik. Stel dat je dat niet lukt, heb je dan het spel verloren?
En is het mogelijk om gewoon door te spelen na die 500?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_22973657
Demo is veel te gescript. Je kunt niet verliezen...Bijna niet dan.
pi_22975677
quote:

Nou jij weer .
Dit heb ik uit de vorige Pc Gameplay.
Daar stond een kleine review in Inclusief screenshots.
Naam van het spel wordt Imperial Glory. Het gebruikt in ieder geval de Total War engine of het ook van dezelfde makers is weet ik niet zeker, maar ja dezelfde engine.
Op de screenshots waren Fransen en Engelsen te zien uit de tijd van Napoleon inclusief geschut

Daarbij, consoles?
Red Alert op de Playstation speelt al bagger. Dit soort games zijn voor Pc's, ze zullen er nog wel op terugkomen.
In Ieder geval wil ik die wel hebben.

Medieval heb ik ( nog) niet. Is die net zo goed als Rome?
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_22976327
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 11:40 schreef Steeven het volgende:
Juist Stranger. Neem eens een kijkje hier:
http://www.twcenter.net/forums/index.php?showtopic=13162

De modders poepen er elke dag echt een hoop skins uit, sommigen zijn echt tof.
Over enkele weken is deze mod af en kunnen we Medievallen .
nice....

ff in de gaten houden dan maar...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22977156
Bij de weg, ik heb die oude Pc Gameplay nog effe doorgekeken.
Het is in ieder geval wel van een andere firma, Pyros ( van Commandos).
Het is wel hetzelfde principe als TW en de screenshots zien er erg goed uit.

Rome is trouwens ontzettend verslavend.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_22977326
Ja Rome is net drugs .

Medieval is met expansie 20 euro ofzo, of 15. Is het waard, ondanks de sprites. Rome mist dingen die Medieval geweldig maakte en vice versa.
Bovendien zijn er voor Medieval ook nog talloze goeie mods te vinden, echt niet normaal . Maar voor Rome schiet het ook al aardig op.
pi_22977950
mmm Zal het misschien ook eens kopen, lijkt mij eindelijk een echt tactisch spel, en niet van die zogezegde tactische spellen als AOE waar er niets van tactiek bij komt kijken.
pi_22978200
Wat een gelweldig (en verslavend) spel

Ik heb nu heel west europa op zuid-italie en GB na. Ook heb ik nu al veel in het oosten van Europa. De mensen in rome willen dat ik hun overneem
  zondag 31 oktober 2004 @ 17:07:51 #169
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_22978385
damn die senaat

ze willen dat mijn faction leader zelfmoord pleegt
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_22978403
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef Rahl het volgende:
damn die senaat

Afwijzen en Rome overnemen. !
pi_22978966
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 17:07 schreef Rahl het volgende:
damn die senaat

Kun je de Senaat niet uitmoorden....
pi_22979546
Top spel....
Heb hem nu met de Julii uitgespeeld op medium.
Mijn eerste factionleader leefde nog bij de laatste slag om een of andere siciliaanse stad. De beste man was 88 jaar oud en leidde deze invasie. Hij kon nog steeds heel goed vechten. Maarja het is dan ook bijzonder makkelijk als de archers met het eerste geloste schot direct de 2 generaals van de tegenstander killen.

En ik had alle steden behalve de hoofdstad van de Bruti gebribed Toen werd ik uit de senaat gekieperd.

Weet iemand hoe ik aan olifanten kom? Ik had Carthago allang in genomen maar kreeg maar geen olifanten.
  zondag 31 oktober 2004 @ 18:24:18 #173
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22979842
Net voor het eerst het Egyptische leger gezien, wat een indomper zeg
Alle soldaten zien er als farao's. En dan ook geen Griekse soldaten maar een of andere belachelijke Perzon klonen met speren in het leger.

Nee naar al het andere wat ik tot nu toe heb gezien is dit toch echt een dieptepunt.
pi_22980339
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 18:24 schreef Djaser het volgende:
Net voor het eerst het Egyptische leger gezien, wat een indomper zeg
Alle soldaten zien er als farao's. En dan ook geen Griekse soldaten maar een of andere belachelijke Perzon klonen met speren in het leger.

Nee naar al het andere wat ik tot nu toe heb gezien is dit toch echt een dieptepunt.
In de Total Realism mod hebben ze Egypte veel minder sterk gemaakt, hernoemd naar de Ptolemaic Empire, en een grote Hellenische invloed gegeven. Weg farao's.
Ik kan niet vaak genoeg zeggen voor de fans hier: www.twcenter.net en dan bij Workshop. Zoveel verbeteringen daar .
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:56:43 #175
62182 Georges
That's the shit
pi_22981831
Leuke site is dat.

Kun je Rome zelf ook innemen?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')