abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22551892
Rome: Total War is echt geweldig! Ik ben echt zwaar verslaafd aan het spel

Ik heb nu delen van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje veroverd, ik zit nu op zo'n 15 'provincies'. Nog ff doorspelen dus
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_22552465
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 13:08 schreef Dezz het volgende:
Rome: Total War is echt geweldig! Ik ben echt zwaar verslaafd aan het spel

Ik heb nu delen van Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje veroverd, ik zit nu op zo'n 15 'provincies'. Nog ff doorspelen dus
Hey Dezz Nog een hele tijd doorspelen dus. Ik zit nu op 42 regions en ben voorlopig nog niet klaar. Maar het is zeker verslavend!
Where facts are few, experts are many.
pi_22562488
Maakt het eigenlijk wat uit of je een townwatcher of een elete unit in je stad hebt voor het behouden van orde?
pi_22563839
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 21:45 schreef Da_Koen het volgende:
Maakt het eigenlijk wat uit of je een townwatcher of een elete unit in je stad hebt voor het behouden van orde?
Tja, of er een governer is maakt wel veel uit Voor de rest weet ik eigenlijk niet. Ik gooi d'r ook maar steeds genoeg townwatchers in, en in veel steden belasting op laag bij riots. Als er weer riots zijn dan mis je gewoon een gebouw en je kan ook nog het aantal keer dat er spelen zijn verhogen. Desnoods trek je gewoon je troepen terug uit de stad, dan pikken ze m in en siege je ze weer. Dan exterminate populace en dan is een stadje vaak ook weer wat tevredener
Where facts are few, experts are many.
pi_22565987
Wat belangrijk is zijn tempels en andere gebouwen die happiness geven. Daarnaast is een lage belasting belangrijk, je troepen in de stad, en een goede gouverneur. Heb je dat allemaal dan is een grote stad runnen geen probleem .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_22569193
Gouveneurs moet je ook mee opppassen, Ik heb nu een generaal, als ik die uit een stad haal zijn ze blijer dan wanneer ik hem erin laat. Echt een sukkeltje.
pi_22569242
goddam...tis zover, ik ben ook verslaafd, godzijdank heeft me vriendin avond en nachtdiensten, dan kan ik ongestoord me gang gaan
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 11:30:17 #108
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_22570940
Ik heb gisteren de demo gespeeld.... prachtig spelletje!

Staat zeker op mijn "verlanglijstje"
  woensdag 13 oktober 2004 @ 02:00:29 #109
44906 merino
World of Sleepers
pi_22589919
Heb inmiddels het hele spel
begrijp alleen het vechten nog steeds niet

Heb overigens wel de hele avond heerlijk keizertje gespeelt door troepen rond te bewegen en steden te managen zonder ook maar 1 gevecht zelf te doen
Ben uiteindelijk jammerlijk gefaalt omdat ik ontzettend slecht begonnen was en nooit meer van het randje op de vaste grond ben gekomen so to speak

Zeeeer verslavend en een van de meest coole games die ik ooit gespeeld heb
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_22593363
-Als je belegerd wordt, en je hebt een stad met stenen muren plus archers is het makkelijk om de vijand te verslaan voordat hij de kans heeft belegeringsapparatuur te bouwen: zet gewoon archers op je muur en laat ze met vuur schieten (omdat dat leuker is). De vijand loopt niet weg en nadat je een divisie hebt uitgeroeid komt de volgende op die plaats te staan. Gewoon doorgaan tot je geen pijlen meer hebt, battle afsluiten en indien nodig *in dezelfde beurt* opnieuw aanvallen. Een belerde stad kan zo nooit ingenomen worden.

-Als je Rome hebt veroverd verklaren de andere Romeinse facties je de oorlog. Van een factie had ik de hoofdstad veroverd, die factie wilde nooit meer vrede met mij. Met de andere partij sloot ik vrede+ handelsverdrag etc.Elke keer in hun beurt verklaren ze dan weer de oorlog. Ga erdan met een diplomat heen, sluit een ceasfire, en vraag ten slotte een betaling 100 denari. Ze doen dan zo goed als altijd een tegenvoorstel: allies+trade + een heleboel geld (in de duizenden vaak-als ze een jaarlijkse tribute afspreken niet accepteren).
Wanneer die partij dan aan de beurt is verklaren ze altijd de oorlog weer, waarna je van voren af aan kunt beginnen. Ik heb dit zo tientallen jaren volgehouden totdat ik ook hun hoofdstad bezette.
vreugdevuur der ijdelheden
pi_22709547
Zo,

Eindelijk mijn eerste campaign uit. De details zijn als volgt:

Beide settings op hard, julii fractie.

Overwinning behaalt in de winter van 179 BC met 378 battles won en 40 lost. De meeste hiervan zijn door de computer resolved wat vooral bij de belegering van Dimmidi tot veel onnodig verlies heeft geleden, blijkbaar doet ie daar telkens iets verkeerd.

Zit te twijfelen tussen de Brutii of de Scipii campaign als volgende. Voor diegene die nog wat tips nodig heeft, de strategy guide op gamespy.com is prima wat betreft de informatievoorziening.
pi_22711998
Brutii is lastig omdat je tegenover Phalanx units komt te staan. Scipii is middelmatig, eerst moet je Carthage verslaan en een Grieks leger. Daarna is het een eitje, Numidie stelt niets voor. Pas wel op voor de Egyptenaren, die zijn teringsterk :x.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_22712168
Ik ben erg benieuwd naar dit spel.

Alleen me ezeltje wil nou niet echt vlotten laatste tijd.

Maar als ik de reacties lees
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:35:49 #114
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22718338
Het spel is eigenlijk veel te groot en te lang, het speelt gewoon te traag.
pi_22718909
Niet als je Short Campaign speelt . Dan hoef je maar 15 ipv 50 steden te veroveren.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 10:46:42 #116
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22719320
Nee dat is het probleem niet echt. Het gaat erom dat steden opbouwen en battles uitvoeren zo langzaam gaat en dat bij elke turn alle activiteiten van vijanden berekend moeten worden.
pi_22719400
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 10:46 schreef Djaser het volgende:
Nee dat is het probleem niet echt. Het gaat erom dat steden opbouwen en battles uitvoeren zo langzaam gaat en dat bij elke turn alle activiteiten van vijanden berekend moeten worden.
kan je uitzetten als het goed is,
pi_22719413
Ach so. Dat was ook al aardig irritant in Medieval Total War toen alle AI pionnetjes moesten bewegen. Toen had je de optie dat uit te zetten, maar nog steeds moet ie het berekenen. Misschien wat meer RAM erin gooien (ik weet niet hoeveel je hebt, 768 zorgt wel redelijk voor snelle potjes)?
pi_22776535
Vreemd dat dit spel door fokkers zo weinig gespeeld wordt
pi_22777610
Ik heb em nog niet in huis gehaald, even mijn loon van volgende week afwachten.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:40:53 #121
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_22779655
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:32 schreef Da_Koen het volgende:
Ik weet niet hoe het met de multiplayer zit, maar 3d shooters en/of spellen met de beste multiplayer opties krijgen op fok altijd de meeste aandacht.
pi_22780226
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:32 schreef Da_Koen het volgende:
voor dit spel heb je enige vorm van intelligentie nodig..

met andere woorden, zal dit spel niet bij veel spelers aanslaan...
bij mij echter wel..Top spel
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22784022
Zonder online campaign komt dit spel natuurlijk niet echt tot z'n recht in multiplayer. Ik neem aan dat die battles snel vervelen, wel bij mij iig.
Geef mij maar single-player campaign ^^.

Maar ik heb werkelijk zo verschrikkelijk veel over dit spel gepraat op andere forums, dat ik dat nu wel zat ben om dat over te doen .
pi_22784088
het leek me een supercool spel, duz kheb em gedownload: hij deed het niet
kmoet denkik een betere videokaart, wel balen...
pi_22784179
Wat voor videokaart heb je? Als het goed is moet dit spel ook op low-end machines kunnen draaien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')