abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games zondag 26 september 2004 @ 13:49:18 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_22213609
Oke, ik kan de system specs nergens vinden
quote:
Minimum System Requirements

• English version of Microsoft® Windows® 98SE/ME/2000/XP

• Pentium® III 1.0GHz (1000MHz) or Athlon™ 1.0GHz (1000MHz) processor or higher

• 256MB RAM

• 8x Speed CD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate) and latest drivers

• 2.9GB of uncompressed free hard disk space (plus 500MB for Windows® swap file)

• 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit sound card and latest drivers

• 100% Windows® 98SE/ME/2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers

• DirectX® 9.0b (included)

• 1024 x 768 Monitor Resolution

• 3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB Hardware Accelerated video card and the latest drivers*.

ATI® Radeon® 8500
ATI® Radeon 9000
ATI® Radeon 9500
ATI® Radeon 9600
ATI® Radeon 9700
ATI® Radeon 9800
All Nvidia® GeForce® 3 and higher

Important Note: *Some 3D accelerator cards with the chipsets listed here may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Rome: Total War™. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX 9.0b compatibility.

Multiplayer Requirements:

• Internet (TCP/IP) and LAN (TCP/IP) play supported.

• Internet play requires broadband connection and latest drivers.

• LAN play requires network interface card and latest drivers.
Iemand al eerste indrukken van het spel gekregen

[ Bericht 76% gewijzigd door Mr.Noodle op 26-09-2004 14:39:13 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_22218815
Heeft iemand hem al?
pi_22219524
ja dikke shit is het!
pi_22220789
quote:
Op zondag 26 september 2004 18:36 schreef pimpin het volgende:
ja dikke shit is het!
Ja vertel dan wat meer man. Heb je hem zoals het hoort uit de winkel? zo ja, welke?
pi_22237229
Het spel is in Europa nog niet te koop, maar zal rond 1 oktober in de schappen liggen. Ik heb het spel besteld via Amazon UK en "gezegd" wordt dat het vandaag of op de 28ste verstuurd zal worden. Man .. ik heb twee jaar op dit spel gewacht. Op http://pub133.ezboard.com/bshoguntotalwar kan je veel eerste indrukken lezen en screenshots bekijken (het spel is in Amerika afgelopen week uitgekomen). Dit spel is DE hit van dit jaar en zal de toon zetten voor alle toekomstige strategy games.
pi_22238185
-edit- .

[ Bericht 42% gewijzigd door Dr.Daggla op 27-09-2004 19:14:17 ]
.
  Redactie Games maandag 27 september 2004 @ 16:54:47 #57
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_22239134
M'n menu is verracht en als ik in campaign mode naar de Scoll ga met het tabblad "senate" knalt ie eruit. Maar in game ziet het er allemaal harstikke mooi uit, vooral al die slachtingen :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_22252064
Hij krijgt enorm goeie kritieken. En hij draait als een tiet zonder problemen op een beetje fatsoendelijke PC. Ik had verwacht dat ie wat teveel gehyped werd maar lijkt erop dat ie het toch waard is.
pi_22252430
ik heb de "amerikaanse import" versie en het zier er goed uit, je wordt gedwongen om de tutorials eerst te doen, en daarna kan je pas de campaign spelen. de tutorial is kort dus maak je geen zorgen..
Je kan in de campaign met 1 van de 3 basis factions spelen, dus The House of Julii, Scipii en Brutii. om met andere factions te spelen moet je dat faction vernietegen tijdens je eerste campaign, dus als je met de grieken wilt spelen dan zul je ze eers moeten vernietegen, met 1 van de basis factions.
De game loopt soepel op een 2.6 Ghz / 512MB RAM en Radeon 9600 128 MB, zelfs tijdens grote battles en Sieges!
Sieges zijn dus (vind ik) het tofste, je kan vanalles doen om in de stad te komen, Een muurtje slopen, gates neerhalen, of met ladders via de muren.. ik heb gehoord dat je ook ondergronds kon ofzo, moet ff kijken of dat waar is..
.mwep
pi_22252696
Je kan alle factions ook unlocken ( behalve een paar, die zul je moeten vernietigen, wat barbaarse factions ) door de campaign uit te spelen.
en ja je kan ook onder de grond graven en mannetjes door je vers gegraafde tunneltje sturen, bij sommige units zie je bij de infocard : can sap, dat betekent dat ze een tunnel kunnen graven ( in sieges )
Most people in this world think there is no such force as one that we cannot see or touch.... what if there is ?
pi_22275381
Hoe kom ik eigenlijk aan meer mensen die voor governer kunnen spelen in een stadje want ik heb veel te weinig mensen om mijn rijk te controleren? En hoe zorg je ervoor dat je stad een positief saldo krijgt?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_22275555
De winkel is hem "as we speak"aant bezorgen hier
pi_22278961
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:26 schreef -Xerxes- het volgende:
De winkel is hem "as we speak"aant bezorgen hier
We shoppen bij dezelfde winkel denk ik
Where facts are few, experts are many.
pi_22295756
Dat spel is echt vet...

"echt... Eerst loop je rustig met je leger van 1000man op de tegenstander af "200man odzow" en dan 10meter voor hun ga je rennen . Dat is altijd een genot om te zien "
  donderdag 30 september 2004 @ 15:53:07 #65
9926 Jenga
maar dan anders
pi_22309246
quote:
Op woensdag 29 september 2004 00:21 schreef Jeroenus het volgende:
Hoe kom ik eigenlijk aan meer mensen die voor governer kunnen spelen in een stadje want ik heb veel te weinig mensen om mijn rijk te controleren?
Bribe ze. Rebellen zijn goedkoop (1000 - 2000 voor een leader), gewone factions duurder (3000 tot tienduizenden als er een dik leger onder hangt).
quote:
En hoe zorg je ervoor dat je stad een positief saldo krijgt?
Niet te veel op focussen. Steden met meer inwoners betalen meer mee aan je legers dan steden met minder inwoners. Dat betekent niet dat steden met veel inwoners niks in het laatje brengen. Als je zo'n stad op zou geven, moeten alle kosten door andere steden worden gedragen en ben je netto veel verder van huis.

Zorg dat je alle taxes op high kunt houden door tijdig happiness-gebouwen kunt laten bouwen, dan zul je niet snel een geldprobleem hebben. Hou je taxes op low, dan groeit de bevolking na een bepaald punt veel sneller dan je met bouwen kunt bijhouden en krijg je een negatieve spiraal naar een revolt. Zorg dus dat je de bevolkingsgroei in de hand hebt als het moet (door hoge belastingen dus).
Deze sjors is niet de enige eikel
pi_22322146
Een heldenspel, ik kan niet anders zeggen. Vooral die War Dogs zijn een belangrijke schakel in mijn leger. Die "barbaarse" volken hebben geen of amper spearman, dus ik stuur er óf m'n cavalerie op af die er echt doorheen ragt óf ik laat er honderden dobermans op los, ook heel effectief
Comfortably numb
pi_22336961
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:53 schreef Jenga het volgende:

Bribe ze. Rebellen zijn goedkoop (1000 - 2000 voor een leader), gewone factions duurder (3000 tot tienduizenden als er een dik leger onder hangt).

Niet te veel op focussen. Steden met meer inwoners betalen meer mee aan je legers dan steden met minder inwoners. Dat betekent niet dat steden met veel inwoners niks in het laatje brengen. Als je zo'n stad op zou geven, moeten alle kosten door andere steden worden gedragen en ben je netto veel verder van huis.

Zorg dat je alle taxes op high kunt houden door tijdig happiness-gebouwen kunt laten bouwen, dan zul je niet snel een geldprobleem hebben. Hou je taxes op low, dan groeit de bevolking na een bepaald punt veel sneller dan je met bouwen kunt bijhouden en krijg je een negatieve spiraal naar een revolt. Zorg dus dat je de bevolkingsgroei in de hand hebt als het moet (door hoge belastingen dus).
Als ik zo'n rebellen leger bribe dan verdwijnen ze gewoon van de kaart ipv aansluiten. Sommige legers kan ik niet briben en eentje die ik wel gebribed heb, was alleen de generaal en 0 soldaten.

Waarom kan je bij sommige steden als er een governer is, geen gebouwen bouwen? En wat bouwen jullie zo als in welke volgorde in je steden?

Ik had trouwens eerst een ziekte in mijn stad, dat is geen lolletje. Was toen zo stom om een besmet iemand naar een andere stad te brengen. Brak daar ook de pleuris uit.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_22358844
Heerlijk spelletje, maar volgens mij gaan er behoorlijk wat uurtjes inzitten om hem uit te spelen?
Xbox Live: Anormius
pi_22390400
Ik ben ook bezig, maar dit is idd een stuk uitgebreider als dat ik had verwacht. Ik heb nu zo'n 5 steden en het geld druppelt binnen waardoor ik niet echt snel kan uitbreiden. Ook met de slagen ben ik er nog niet helemaal uit wat sterk is tegen elkaar.. Ik heb 1 brandende vraag, en dat is.. Hoe maak ik archers?!?

Vanavond weer verder. Het lukt me trouwens ook niet altijd binnen de tijd de missies te doen van de senate. Mede omdat ze me naar een stad willen sturen die ik nog niet eens op de kaart heb staan. Verder is t echt een top spel
pi_22403229
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 09:49 schreef Atreidez het volgende:

Vanavond weer verder. Het lukt me trouwens ook niet altijd binnen de tijd de missies te doen van de senate. Mede omdat ze me naar een stad willen sturen die ik nog niet eens op de kaart heb staan. Verder is t echt een top spel
Ja, da's een nogal irritant klein puntje. De Senaat wilde ineens ook dat ik in Spanje een handelverdrag ging sluiten binnen 10 beurten, terwijl ik nog niet verder dan Marseille (althans, de Romeinse tegenhanger ervan) was gekomen...beetje jammer.

Verder is het echt een erg vet spel, en ben ik erg blij dat m'n prehistorische PC-tje 'm soepel draait. Had ik niet verwacht, sinds ie soms moeite had met Shogun, en dit toch wel een paar keer zwaarder is, grafisch gezien.
Digital Drivel.com - Talking your kind of rubbish
pi_22403377
quote:
Op maandag 13 september 2004 00:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Er zijn trouwens veel Total War series fans die ook met Rome zullen gaan MODDEN.

Voor Medieval Total War bijv is een Helenic MOD > Compleet nieuwe map compleet nieuwe gebouwen compleet andere eenheden uit het oude griekenland.
Ook is er napoleontic mod met Napoleontische eenheden.

Dit zal voor Rome : Total War ook zeker gemaakt worden!

Dat is wel supergroote extra , daarom speel ik medieval total war ook nog steeds.
Eh dus, net of ik dat niet wist? Ik mod ook voor Rome, zo moeilijk is het niet.

Ik speel nu met de Macedonians, wel moeilijk om met Phalanx units te werken wanneer je Romeinen gewend bent. Er zijn nog maar 8 facties over en ben in een heftige oorlog met de Gauls beland. Langzaam win ik stad voor stad. Eenmaal probeerde ze een stad terug te nemen, nadat de poort was ingebeukt rende de ezel met al zijn cavalerie recht op mn Phalanx units af, alles doodgeprikt, de rest stierf door brandende olie en vallende speren van boven. Ha. Geweldig spel, alleen hoop dat er snel een patch uitkomt die wat lullige AI foutjes wegneemt.

En als toetje nog een plaatje van een wel heel ongelukkige generaal:

[ Bericht 16% gewijzigd door Steeven op 04-10-2004 20:16:06 ]
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:06:33 #72
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_22408768
Speel het nu ook een paar dagen en vind het echt een heel mooi en gaaf spel. Maar ik heb twee vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden?
1)Hierboven las ik iets over het graven van tunneltjes hoe doe je dat?
2)In één van mijn steden is de pest uitgebroken. Heb nog niemand verplaatst. Maar hoe zorg ik ervoor dat die verdwijnt? Door riolering ofzo te bouwen? Of moet ik gewoon wachten tot mijn halve stad is uitgestorven?
pi_22412898
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 23:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Speel het nu ook een paar dagen en vind het echt een heel mooi en gaaf spel. Maar ik heb twee vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden?
1)Hierboven las ik iets over het graven van tunneltjes hoe doe je dat?
2)In één van mijn steden is de pest uitgebroken. Heb nog niemand verplaatst. Maar hoe zorg ik ervoor dat die verdwijnt? Door riolering ofzo te bouwen? Of moet ik gewoon wachten tot mijn halve stad is uitgestorven?
Tunnels

Die pest gaat vanzelf weg, bij mij na 3 beurten. Ik zit ook in een heftige oorlog met de Gauls en heb met me romeinse legertje alle regions van ze op 1 na ingepikt. Ik moord trouwens gewoon de steden uit bij hun, anders pakken ze ze steeds terug.. en ben eigenlijk helemaal niet zo barbaars
pi_22417172
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 03:35 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Tunnels

Ik zit ook in een heftige oorlog met de Gauls en heb met me romeinse legertje alle regions van ze op 1 na ingepikt.
Asterix en Obelix??
pi_22417775
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:27 schreef Bijsmaak het volgende:
Asterix en Obelix??
Nu je het zegt, een van die gasten leek wel op Obelix Maar Gauls staat voor Galliers dus? Vanavond ga ik ze uitmoorden en verleg dan me empire naar de duitsers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')