abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16245312
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:56 schreef Tjabbo het volgende:
Ik mis nog wel wat hoor...
had ik expres geen antwoord op gegeven aangezien er teveel mogelijk is met NOS en ook met de manier hoe het te gebruiken....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_18796336
Wat er dus in F&F wordt gedaan, is in princiepe allemaal echt mogelijk?

Of is het allemaal zeer overdreven?
Ze zullen zeker in de film harder gaan om het spektakulairder te laten uitzien
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  vrijdag 30 april 2004 @ 19:34:56 #28
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18796509
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 19:25 schreef metallicattim het volgende:
Wat er dus in F&F wordt gedaan, is in princiepe allemaal echt mogelijk?

Of is het allemaal zeer overdreven?
Ze zullen zeker in de film harder gaan om het spektakulairder te laten uitzien
Dat met NOS uit de film is inderdaad mogeljk. Veel andere dingen kloppen ook, alleen dat met van die laptop e.d. is wat over the top. daarnaast gaat het volgens mij helemaal niet zo heel hard meestal. heel veel dingen zijn gewoon special effects.
pi_18796644
thx
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:18:13 #30
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_18815045
KAn je ze ook in stappen opvoeren?
Ik bedoel. In 1X een 150PK is wel opeens veel voor de eerste keer.
Kan je het ook met 20 30 40 50 60 en ga zo maar doen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_18816851
Dat kan perfect, en op 2 manieren.

De doorlaat van de Nozzle bepaald alles, dus een kleine nozzle laat weinig N2O door, dus minder vermogenswinst.

Nu voor de progressieve systemen, zoals de Hi-End peperdure inteligente systemen, die kunnen dat ook, en die doen dat door de N2O kleppen snel te openen en te sluiten, de zogenaamde Pulsoids- samentrekking van puls en solenoide- door de tijd dat ze open staan te verlengen geef je dus meer N2O,en dus meer PK's.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  zondag 2 mei 2004 @ 14:51:54 #32
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_18832444
Mis nog een stukje over koeling.
Meer zuurstof geeft hogere verbrandingstemperatuur.
Bij de wat exremere configuratie's is het verstandig om op gesmede /gecoate zuigers over te gaan anders smelten ze waar je bij staat.
Hiervoor wordt ook wel olie tegen de onderzijde van de zuiger gesproeid/gespoten om hem te koelen.
Klaar?
Ik niet!
pi_18864222
Als je het N2O/brandstofmengsel niet goed hebt is dat correct, dan smelt je je motor door een veel te arme verbranding, da's vragen om gaten in je zuigers en verbrande kleppen.
Maar dit geld ook bij niet N2O gebruikers, een te arm mengsel is brokken vragen.

Nu bij leuk gebruik van N2O daalt de temperatuur in de verbrandingskamers.
Bij de nozzle kan de temperatuur tot -80 dalen, gelukkig dat de enorme hoeveelheid lucht verbruikt bij de normale N2O toerentallen ervoor zorgt dat die temperatuur snel terug naar betere waarden oploopt.Eigenlijkt werkt de distikstofoxide hier als primitive interkoeler, en geeft zo een extraatje mee.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  maandag 3 mei 2004 @ 20:36:06 #34
26648 Eindewege
50 ct/min.
pi_18864770
Wat ik me dan afvraag, waarom worden er geen andere soorten mengsels gebruikt. Dus verrijkte lucht (nitrox) of zuurstof ofzo. Zou dit te gevaarlijk zijn? (Grotere ontploffing = meer pk )
Te huur, per minuut of voor een uur.
pi_18881539
De eigenschappen van N2O zijn net zo leuk omdat het wel meer doet dan alleen extra zuurstof toevoegen.
De vraag waarom er geen zuivere zuuirstof word ingespoten.Simpel eigenlijk. Per CC heeft N2O meer O in zich dan zuivere zuurstof op dezelfde druk.Om eenzelfde resultaat qua zuurstofcapaciteit te hebben moet je een zuurstoftank met 230 bar + druk gaan gebruiken, en dan nog is die sneller leeg.

Ook het leuke detail dat door de verdamping van vloeibare N2O meer warmte word weggenomen, waardoor de inlaatkoellucht sterker afkoelt is niet onbelangrijk.
Love, nothing more than sugarcoated hate
pi_20493653
Is het gebruik van NOS legaal?
pi_20494233
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 17:43 schreef Hertog_Martin het volgende:
Is het gebruik van NOS legaal?
Volgens mij niet, ik had een keertje gelezen dat de politie een auto in beslag had genomen omdat ze bij de controle de nos-systeem hadden gezien... Waar ik dit heb gelezen, weet ik niet, maar volgens mij kan je concluderen dat het verboden is ja
  donderdag 8 juli 2004 @ 18:33:55 #38
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20494665
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 18:11 schreef yup het volgende:

[..]

Volgens mij niet, ik had een keertje gelezen dat de politie een auto in beslag had genomen omdat ze bij de controle de nos-systeem hadden gezien... Waar ik dit heb gelezen, weet ik niet, maar volgens mij kan je concluderen dat het verboden is ja
Je mag officieel niks aan je motorische gedeelte wijzigen... dus
Mits het voorzien is van een E-keurmerk
  donderdag 8 juli 2004 @ 18:34:20 #39
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20494674
Dus, wie kan er aan een NOS-installatie komen die voorzien is van een E-keurmerk?
pi_20495231
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 17:43 schreef Hertog_Martin het volgende:
Is het gebruik van NOS legaal?
makkelijk antwoord:
JA
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 8 juli 2004 @ 21:31:57 #41
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20497622
Zie 2 posts hierboven
pi_20498212
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 21:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Zie 2 posts hierboven
ooh dus dat betekent dat jij automatisch gelijk hebt??

Maar NOS is dus niet verboden omdat het een hulpbrandstof is en geen hoofdbrandstof....
Wel zijn er bepaalde regels aan de installatie van een NOS set, bevestiging, directe afsluiting enz enz
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_20499092
nosser in den bosser
  donderdag 8 juli 2004 @ 23:15:53 #44
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20499998
Freak, hoe weet jij dan zo zeker dat het legaal is....

Ik weet zeker dat de verzekering gaat kutten bij een eventueel ongeval..... als de Technische Dienst dan zegt dat er een motorische wijziging is, in dit geval NOS dus, check je Polis Voorwaarden maar eens.... staat het vast wel in.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 01:19:46 #45
30056 Eric82
Big whoop
pi_20502835
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 23:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Freak, hoe weet jij dan zo zeker dat het legaal is....

Ik weet zeker dat de verzekering gaat kutten bij een eventueel ongeval..... als de Technische Dienst dan zegt dat er een motorische wijziging is, in dit geval NOS dus, check je Polis Voorwaarden maar eens.... staat het vast wel in.
Ja....je moet het natuurlijk wél aan je verzekering melden
Next time there won't be a next time.
pi_20505780
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 23:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Freak, hoe weet jij dan zo zeker dat het legaal is....

Ik weet zeker dat de verzekering gaat kutten bij een eventueel ongeval..... als de Technische Dienst dan zegt dat er een motorische wijziging is, in dit geval NOS dus, check je Polis Voorwaarden maar eens.... staat het vast wel in.
Wat de verzekering besluit na het aansluiten van een NOS installatie verschilt per maatschappij.....
sommigen willen het niet en sommigen willen het wel, maar puur technisch BV rdw keuring komt je auto/motor gerust erdoor...


bron
quote:
Subject: RE:Uw informatieverzoek aan de RDW [#24952]
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Het betreft hier een hulpbrandstof en geen hoofdbrandstof.De hoofdbrandstof blijft benzine.Het voertuig moet wel blijven voldoen aan de de regeling permanente eisen uit het voertuigreglement. artikel5.2.9.


De onderdelen van het brandstofsysteem van personenauto's moeten veilig zijn en deugdelijk zijn bevestigd. Onze Minister stelt regels vast met betrekking tot de deugdelijkheid van de bevestiging. Visuele controle van alle aanwezige brandstofsystemen, waarbij de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. Indien sprake is van corrosie ter plaatse van de bevestiging geschiedt de controle op de wijze zoals bepaald in hoofdstuk 2, titel 2, van de Regeling permanente eisen.
1. Het brandstofsysteem mag geen lekkage vertonen. 1. Visuele controle, terwijl de personenauto zich met draaiende respectievelijk niet-draaiende motor boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.
2. Indien de personenauto is uitgerust met meer dan één brandstofsysteem, wordt de controle uitgevoerd wanneer de motor wordt gevoed met de hoofdbrandstof zoals deze is vermeld op het kentekenbewijs.Het tweede brandstofsysteem wordt eveneens gecontroleerd indien het mogelijk is de motor op de tweede brandstof te laten draaien. Indien controle van het tweede brandstofsysteem niet mogelijk is, wordt dit vermeld op de voorzijde van het keuringsrapport.Een LPG-installatie wordt gecontroleerd met behulp van een middel dat lekkage zichtbaar maakt, waarbij het contact moet zijn ingeschakeld.
3. De vulopening van het brandstofreservoir moet zijn afgesloten met een passende tankdop. Visuele controle.


In hoofdstuk 6 van het voertuigreglement staan de wijzigingen die de beoordeelt (gekeurd) moeten worden. Voor de wet mogen dus overige wijzigingen aangebracht worden zonder dat dit beoordeelt hoeft te worden.
Tuning van de motor staat niet in het rijtje van hoofdstuk 6. Met betrekking tot de motor staan er alleen eisen in hoofdstuk 6 indien de motor vervangen wordt voor een motor met een andere motorcode of als de motorbrandstof wordt gewijzigd. Ik denk dat in dit geval de hoofdbrandstof gelijk blijft en daardoor de installatie niet gekeurd behoeft te worden.


Ten aanzien van de uitstoot moet het voertuig blijven voldoen. Tijdens de APK-keuring wordt het CO-percentage bij stationair toerental beoordeelt en eventueel de 4-gasmeting. Ook staat er in hoofdstuk 5 dat de auto aan het Besluit Motorrijtuigen Luchtverontreiniging moet blijven voldoen. Weliswaar wordt dit aspect niet bij een APK-keuring beoordeeld toch is er een mogelijkheid voor de controlerende instantie (kan ook justitie zijn) om een nader onderzoek naar de uitstoot (te laten) instellen. Of dit snel gebeurt is natuurlijk weer een ander verhaal.


Ook kan het misschien wel zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij dit niet accepteerd indien het vermogen gigantisch is gestegen.


Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 9 juli 2004 @ 19:43:15 #47
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20517242
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 01:19 schreef Eric82 het volgende:

[..]

Ja....je moet het natuurlijk wél aan je verzekering melden
Misschien ziet de Technische Dienst dat wel

Die jongens zijn niet debiel ofzo..
  vrijdag 9 juli 2004 @ 19:44:22 #48
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_20517268
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 10:11 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Wat de verzekering besluit na het aansluiten van een NOS installatie verschilt per maatschappij.....
sommigen willen het niet en sommigen willen het wel, maar puur technisch BV rdw keuring komt je auto/motor gerust erdoor...


bron
[..]
Okay
pi_20519796
Jammer dat de plaatjes in de startpost het niet meer doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')