abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 13:45:32 #26
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17707015
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:43 schreef Girlhunter het volgende:
Mooi duidelijk stukjevoor de leek zijn dit soort topics heel leerzaam
Alleen zou ik graag zien dat er ook in staat dat er ook een 3 takt motor bestaat,van Aprillia dacht ik,als ik dat tegen sommigen zeg lachen ze me 4kant uit


3takt?! Hoe werkt dat?!!? 'k ken het niet
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17707406
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:43 schreef Girlhunter het volgende:
Mooi duidelijk stukjevoor de leek zijn dit soort topics heel leerzaam
Alleen zou ik graag zien dat er ook in staat dat er ook een 3 takt motor bestaat,van Aprillia dacht ik,als ik dat tegen sommigen zeg lachen ze me 4kant uit
je bedoelt een rotatie motor, want van een 3 takt heb ik nog nooit gehoord
quote:
Het verbrandingsproces bestaat uit 4 rotaties
het bestaat toch uit 2 rotaties, halve slag inlaat, halve slag compressie, halve slag arbeid en dan nog een halve slag uitlaat, dus 180 graden per slag
  zondag 14 maart 2004 @ 14:07:02 #28
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17707459
quote:
Op zondag 14 maart 2004 14:04 schreef flippie_flink het volgende:

[..]

je bedoelt een rotatie motor, want van een 3 takt heb ik nog nooit gehoord
[..]

het bestaat toch uit 2 rotaties, halve slag inlaat, halve slag compressie, halve slag arbeid en dan nog een halve slag uitlaat, dus 180 graden per slag
2 rotaties, 4 slagen.

modjes, typo aanpassen svp
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17707645
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:45 schreef Xtreem het volgende:

[..]



3takt?! Hoe werkt dat?!!? 'k ken het niet
Haha, da's een verkeerd begrip , even uitleggen, De 3 taktmotor heet ook wel DITECH, wat staat voor DIrecte injectie TECHniek.
dit is tuurlijk onzin maar deze gloednieuwe motortechniek heeft wel een hoop aandacht gekregen, dit vooral omdat je maarliefst een 50 kilometer kan rijden op slechts een liter benzine dit is 50% meer dan met een normaal 2-takt blok. Daarnaast is het olieverbruik 40% lager (denk ik tenminste ) en de uitstoot van schadelijke stofjes maar liefst 80% lager dan bij een andere scooter. Wat Girlhunter zei, klopt.
Aprilia kwam een paar maanden geleden als eerste met deze knappe techniek, paar maandjes later komt ook Piagio met een Ditech blok alleen dan onder de naam PUREJETT.
Geloof ik, hoor
  zondag 14 maart 2004 @ 14:19:19 #30
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17707694
Zeg maar, GDI voor 2takt?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17707758
quote:
Op zondag 14 maart 2004 14:19 schreef Xtreem het volgende:
Zeg maar, GDI voor 2takt?
Zo zou ik nou weer niet zeggen, om te begrijpen hoe dit werkt, dit is een intressant stukje over dat Ditech, http://www.rad.be/PDF/DITECH.pdf.

Dan begrijp je hoe Ditech werkt.
  zondag 14 maart 2004 @ 14:28:23 #32
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17707856
quote:
Op zondag 14 maart 2004 14:23 schreef Broemm het volgende:

[..]

Zo zou ik nou weer niet zeggen, om te begrijpen hoe dit werkt, dit is een intressant stukje over dat Ditech, http://www.rad.be/PDF/DITECH.pdf.

Dan begrijp je hoe Ditech werkt.
thnx!
Alleen zou ik dit willen zien als een variant op VTEC, GDI etc, allerlei technieken die het proces verbeteren, en geen basis principe zijn... Oftewel: 't verdient een eigen topic
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_19096398
Dit lijkt em wel de juiste plaats voor deze vraag:
Hoe zit dat nu met variaties in verbruik.

Mijn ouders rijden in een Tacuma met 1,2 liter motor. Sinds de aanschaf help ik met het bijhouden van het verbruik in excel. Daarin zie ik enorme verschillen in het verbruik volgens de fabrikant is dat gemmideld 1:10 maar ik zie hier cijfers tussen de 1:8 en de 1:18(!). Ook als je er van uitgaat dat deze cijfers niet geheel accuraat zijn, is dat toch wel erg zuinig voor een dergelijke auto.

Wetende dat afstelling en rijgedrag (versnelling, manier optrekken, afstanden) en belading veel invloed hebben op het verbruik. Maar juist in de periode waar dat ding het meest zou verbruiken naar mijn verwachting rijd ie redelijk zuinig. Tijdens een vakantie in engeland (veel heuvels en behoorlijk zwaar beladen) was 1:13 normaal. Hoe zit dat nu precies?

Die 1:18 was na een onderhoudsbeurt waar ze het brandstofmengsel een tikkie te arm hadden afgesteld
  donderdag 13 mei 2004 @ 12:32:54 #34
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_19096771
zo, dan weet ik ook waar die onderdelen voor zijn die ik koop met dragracer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')