abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:49:17 #51
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_16232126
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:40 schreef blup het volgende:
Hoe zit dat met zown blow off valve?
Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.

Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? )

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:50:24 #52
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16232156
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:45 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Komop man, loop niet zo te miepen.


Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen, en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:52:22 #53
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16232199
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:49 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.

Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? )


klinkt idd stuk minder

kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:52:24 #54
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16232201
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen,


Leg eens uit.
quote:
en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:53:52 #55
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16232261
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Leg eens uit.
[..]


Dat gezeur over kliekjesvorming.
quote:
Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:55:33 #56
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16232321
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat gezeur over kliekjesvorming.


Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
quote:
Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
Oh, dat dan weer niet ?
Komop man, vraag lekker een slotje aan als het je stoort
  dinsdag 13 januari 2004 @ 20:57:54 #57
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16232402
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:55 schreef Goodluck het volgende:
[..]

Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.


Da's in dit geval ook mijn antwoord.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 13 januari 2004 @ 21:02:49 #58
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_16232529
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

klinkt idd stuk minder

kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers


Tsja ik zie het net. (ben net pas weer thuis. )

Dan zal ik me werpen op de wat meer technische dingen die wat minder tot de verbeelding spreken.
Geen probleem overigens, in verhouding tot turbo's is het veel leuker uit te leggen hoe diverse andere onderdelen werken of in elkaar zitten.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_16234577
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic:

[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?

Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen

Je viert het met bier
Fotoboek
  dinsdag 13 januari 2004 @ 22:03:55 #60
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16234679
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:00 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic:

[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?

Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen


qua modificaties bedoel je?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_16234760
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:03 schreef Xtreem het volgende:

[..]

qua modificaties bedoel je?


Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?

Je viert het met bier
Fotoboek
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:49:38 #62
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_16238307
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:06 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?


is misschien een ideetje.
Voor dit soort 'kleinere' vragen zouden we een soort van vraagbaak topic kunnen maken, waar al deze kleinere vragen kort en bondig worden beantwoord.
pi_16238812
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 14 januari 2004 @ 00:13:54 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_16239112
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:04 schreef PeuRac het volgende:
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk
wat let je ?
  woensdag 14 januari 2004 @ 01:33:52 #65
30331 Wiseone
What sense does your life have
pi_16241505
Het zijn allemaal geweldige topics...

Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?

What sense does your life have...??
  woensdag 14 januari 2004 @ 08:47:01 #66
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_16244388
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...

Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?


Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Allemaal variabele kleptiming. Is een leuk onderwerk om een stukje over te produceren.

Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.

Verder heb ik zelf nog open staan:

-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.


en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.

pi_16244409
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...

Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?


Je vergeet VANOS van BMW
  woensdag 14 januari 2004 @ 08:51:39 #68
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16244456
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:48 schreef yup het volgende:

[..]

Je vergeet VANOS van BMW


details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_16244708
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...


I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
  woensdag 14 januari 2004 @ 09:08:25 #70
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16244726
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 09:07 schreef yup het volgende:

[..]

I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?


Daar zijn vast nog andere methoden voor de variable kleptiming....
vraag me niet hoe, wat en welke, want dat weet ik niet
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_16245543
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten
Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt


Sportuitlaat komt er idd aan, donderdag of zo....
dan zit er ook wat tijd tussen de verschillende onderwerpen.....

Uiterlijke tuning wil ik ook wel doen, maar zal meer een verhaal worden over airflow over en om de auto (dus nut en onnut van uiterlijke tuning zal ook aan bod komen, gaat wel eve wat tijd in zitten om alles uit te zoeken)

Als er nog interesse in in de werking van een motormanagement wil ik dat ook wel doen.....

Ben het echt volledig mee eens dat er zelf geschreven moet worden, je leert er vaak ook zelf van!

Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 14 januari 2004 @ 10:30:33 #72
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_16246131
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.)

voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.

pi_16250298
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 10:30 schreef Tjabbo het volgende:
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.)

voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.


Inderdaad. Tuning is namelijk zo'n groot begrip dat je het beter kunt splitsen in een aantal onderwerpen.

Je viert het met bier
Fotoboek
pi_16250386
Ha! Ik heb weer een nieuw onderwerp misschien. Navigatie/GPRS. Had het gister ook al willen posten maar was het vergeten

Je viert het met bier
Fotoboek
pi_16257409
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:

[..]

details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...


Bij VANOS vervalt de nokken als, elke klep heeft zijn eigen elektromotor welke de klep omlaag duwt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')