quote:Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:40 schreef blup het volgende:
Hoe zit dat met zown blow off valve?
Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? )
quote:Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen, en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
Op dinsdag 13 januari 2004 20:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Komop man, loop niet zo te miepen.
quote:klinkt idd stuk minder
Op dinsdag 13 januari 2004 20:49 schreef hollander172 het volgende:[..]
Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.
Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he?
)
kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers
quote:Leg eens uit.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:50 schreef Xtreem het volgende:[..]
Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen,
quote:Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
quote:Dat gezeur over kliekjesvorming.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Goodluck het volgende:[..]
Leg eens uit.
[..]
quote:Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
quote:Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:53 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat gezeur over kliekjesvorming.
quote:Oh, dat dan weer niet ?
Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
quote:Da's in dit geval ook mijn antwoord.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:55 schreef Goodluck het volgende:
[..]Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
quote:Tsja ik zie het net. (ben net pas weer thuis.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Xtreem het volgende:[..]
klinkt idd stuk minder
kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers
Dan zal ik me werpen op de wat meer technische dingen die wat minder tot de verbeelding spreken.
Geen probleem overigens, in verhouding tot turbo's is het veel leuker uit te leggen hoe diverse andere onderdelen werken of in elkaar zitten.
[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?
Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen
quote:qua modificaties bedoel je?
Op dinsdag 13 januari 2004 22:00 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic:[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?
Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen
quote:Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?
Op dinsdag 13 januari 2004 22:03 schreef Xtreem het volgende:[..]
qua modificaties bedoel je?
quote:is misschien een ideetje.
Op dinsdag 13 januari 2004 22:06 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:[..]
Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?
quote:wat let je ?
Op woensdag 14 januari 2004 00:04 schreef PeuRac het volgende:
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk
Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
quote:Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.
Verder heb ik zelf nog open staan:
-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.
en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.
quote:Je vergeet VANOS van BMW
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
quote:details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
Op woensdag 14 januari 2004 08:48 schreef yup het volgende:[..]
Je vergeet VANOS van BMW
quote:I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:[..]
details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
quote:Daar zijn vast nog andere methoden voor de variable kleptiming....
Op woensdag 14 januari 2004 09:07 schreef yup het volgende:[..]
I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
quote:Sportuitlaat komt er idd aan, donderdag of zo....
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten
Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt
Uiterlijke tuning wil ik ook wel doen, maar zal meer een verhaal worden over airflow over en om de auto (dus nut en onnut van uiterlijke tuning zal ook aan bod komen, gaat wel eve wat tijd in zitten om alles uit te zoeken)
Als er nog interesse in in de werking van een motormanagement wil ik dat ook wel doen.....
Ben het echt volledig mee eens dat er zelf geschreven moet worden, je leert er vaak ook zelf van!
voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.
quote:Inderdaad. Tuning is namelijk zo'n groot begrip dat je het beter kunt splitsen in een aantal onderwerpen.
Op woensdag 14 januari 2004 10:30 schreef Tjabbo het volgende:
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.)voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:[..]
details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |