quote:Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.
Op dinsdag 13 januari 2004 18:40 schreef blup het volgende:
Hoe zit dat met zown blow off valve?
Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he? )
quote:Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen, en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
Op dinsdag 13 januari 2004 20:45 schreef Goodluck het volgende:[..]
Komop man, loop niet zo te miepen.
quote:klinkt idd stuk minder
Op dinsdag 13 januari 2004 20:49 schreef hollander172 het volgende:[..]
Zal ik meenemen in mijn stukje over turbo's aangezien het deel uitmaakt van een turbosysteem.
Simpel gezegd zorgt een blow off valve (wij noemen dat op mijn werk overigens gewoon een relieve valve) om overtollig opgebouwde turbodruk uit het systeem te laten. Het is dus in dom nederlands een drukgestuurd ontluchtingsgat. (zo dat klinkt een stuk minder chic he?
)
kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers
quote:Leg eens uit.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:50 schreef Xtreem het volgende:[..]
Allereerst wil ik jou er ff op wijzen dat jij de afgelopen dagen genoeg hebt lopen miepen,
quote:Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
en punt twee, hoe zit dat met is bedoeld als echt informatief... en dit draagt daar imo vrij weinig aan bij
quote:Dat gezeur over kliekjesvorming.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Goodluck het volgende:[..]
Leg eens uit.
[..]
quote:Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
Prima joh, dan vraag je een slotje aan.
quote:Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:53 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat gezeur over kliekjesvorming.
quote:Oh, dat dan weer niet ?
Nee. Mocht ik de enige zijn die dit vindt, dan zij het zo. Mochten er meerdere zijn dan gooit Jacco of MutZ 'm zelf wel op slot.
quote:Da's in dit geval ook mijn antwoord.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:55 schreef Goodluck het volgende:
[..]Daar sta ik nog 100% achter en het maakt mij eerlijk gezegt niet zo gek veel uit wat jij daarvan vind.
quote:Tsja ik zie het net. (ben net pas weer thuis.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:52 schreef Xtreem het volgende:[..]
klinkt idd stuk minder
kijk ook hier 'ns
[Hoe zit dat met...] Turbo's en Superchargers
Dan zal ik me werpen op de wat meer technische dingen die wat minder tot de verbeelding spreken.
Geen probleem overigens, in verhouding tot turbo's is het veel leuker uit te leggen hoe diverse andere onderdelen werken of in elkaar zitten.
[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?
Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen
quote:qua modificaties bedoel je?
Op dinsdag 13 januari 2004 22:00 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:
Misschien een suggestie, maar hoezo niet het topic:[Hoe zit dat met...] Wat mag nu wel en niet?
Maar ik zou er zo niet even mee kunnen beginnen
quote:Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?
Op dinsdag 13 januari 2004 22:03 schreef Xtreem het volgende:[..]
qua modificaties bedoel je?
quote:is misschien een ideetje.
Op dinsdag 13 januari 2004 22:06 schreef R-AdIoAcTiVe het volgende:[..]
Ja bijvoorbeeld. Iets zoals hoeveel % mag je voorruit geblindeerd zijn. En wat mag je nu wel nog in je auto qua radar detectie. Er zijn denkelijk toch wel genoeg mensen die met deze vragen zitten. Niet?
quote:wat let je ?
Op woensdag 14 januari 2004 00:04 schreef PeuRac het volgende:
Dan zou ik ervan maken [Hoe zit dat met...] Wetgeving en APK (in simpele woorden) Mits dat past natuurlijk
Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
quote:Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.
Verder heb ik zelf nog open staan:
-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.
en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.
quote:Je vergeet VANOS van BMW
Op woensdag 14 januari 2004 01:33 schreef Wiseone het volgende:
Het zijn allemaal geweldige topics...Ideen:
Vtec? (is VVTI hetzelfde?)
Waarom zou je een sportuitlaat nemen? (effect ervan)
Wankel motor? (mis ik nog)
Prijzen? (of is dat heel erg verschillend?)
Uiterlijke tuning?
quote:details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
Op woensdag 14 januari 2004 08:48 schreef yup het volgende:[..]
Je vergeet VANOS van BMW
quote:I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:[..]
details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
quote:Daar zijn vast nog andere methoden voor de variable kleptiming....
Op woensdag 14 januari 2004 09:07 schreef yup het volgende:[..]
I know, hoe kan anders een 3.2 liter M3 tot 8200 rpm revven?
quote:Sportuitlaat komt er idd aan, donderdag of zo....
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten
Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt
Uiterlijke tuning wil ik ook wel doen, maar zal meer een verhaal worden over airflow over en om de auto (dus nut en onnut van uiterlijke tuning zal ook aan bod komen, gaat wel eve wat tijd in zitten om alles uit te zoeken)
Als er nog interesse in in de werking van een motormanagement wil ik dat ook wel doen.....
Ben het echt volledig mee eens dat er zelf geschreven moet worden, je leert er vaak ook zelf van!
voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.
quote:Inderdaad. Tuning is namelijk zo'n groot begrip dat je het beter kunt splitsen in een aantal onderwerpen.
Op woensdag 14 januari 2004 10:30 schreef Tjabbo het volgende:
Motormanagement en opbouw van de motor is misschien goed in een keer te nemen. (voet, voetpakking, shortblock, kop, koppakking, spruitstukken, carbs vs injectie, dat soort dingen.)voor styling is idd wel een en andere uitleg te geven mbt airflow.
Vooral dingen als een diffuser kennen veel mensen niet, en de overbekende kaasschaaf en taartschep kunnen dan ook van hun nut worden becommentarieerd.
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 08:51 schreef Xtreem het volgende:[..]
details, komt (bijna) allemaal op het zelfde principe neer...
quote:Maar het zijn allemaal systemen om de kleptiming aante passen
Op woensdag 14 januari 2004 16:54 schreef PeuRac het volgende:[..]
Bij VANOS vervalt de nokken als, elke klep heeft zijn eigen elektromotor welke de klep omlaag duwt.
quote:Goed man...
Op woensdag 14 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Vtec/VVTi is ongeveer hetzelfde ja.
Allemaal variabele kleptiming. Is een leuk onderwerk om een stukje over te produceren.Sportuitlaat komt eraan. ThaFreak is daarmee bezig.
Prijzen is denk ik te verschillend. voor info over auto's kopen hebben we van GoodLuck en Ultimora al een guide voor je.
Uiterlijke tuning-->Styling. Ik weet niet goed hoe we dat moeten verpakken, maar misschien als iemand er zin in heeft... graag zelfs.Verder heb ik zelf nog open staan:
-Motorfietsen (De verschillende types) -Slashme
-Motorfietsen (Hun al of niet "zieke" vermogens) -Nog niet ingevuld
-Banden en velgen - StefanP
-Wankel motor -Nog niet ingevuld
-Aandrijving. (voorwiel, achterwiel, all wheel, differentielen uitgelegd) -niet ingevuld
-Nieuwe "snufjes" zoals ABS, ESP en alle andere nieuwe afkortingen die het rijplezier, het comfort en de veiligheid bevorderen. -Nog niet ingevuld.
en let er een beetje op jongens, Niet alles zomaar copy-pasten, maar ook zelf wat schrijven als je kunt, en NIET IN HET ENGELS, dan kunnen we net zo goed ermee stoppen en verwijzen naar howstuffworks.com.
quote:Maar VANOS is een uniek systeem, wat door geen andere fabrikant toegpast wordt
Op woensdag 14 januari 2004 16:58 schreef Xtreem het volgende:[..]
Maar het zijn allemaal systemen om de kleptiming aante passen
Vtec is niet alleen timing, kan ook hoogte meende ik zijn (ligt aan het type motor) VVTi is wel timing
quote:Dat er goede plannen zijn, zeker wel interesant om te lezen...
Op woensdag 14 januari 2004 19:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
meaning
quote:Maar je weet toch nu wat beide doen?
Op woensdag 14 januari 2004 23:54 schreef yup het volgende:
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien.
quote:Okay
Op donderdag 15 januari 2004 02:45 schreef Wiseone het volgende:[..]
Dat er goede plannen zijn, zeker wel interesant om te lezen...
quote:http://www.carsfromitaly.com/lancia/deltas4.html
Op woensdag 14 januari 2004 23:54 schreef yup het volgende:
In die turbo's en superchargers topic zit geen info over de supercharged turbo of vice versa... Een supercharger en turbo die samenwerken in de auto, dit bestaat wel, maar ik weet niet meer waar ik het had gezien.
quote:Vtec werkt met een gedeeltelijk "wilde" nokkenas volgens mij.
Op donderdag 15 januari 2004 00:58 schreef PeuRac het volgende:[..]
Maar VANOS is een uniek systeem, wat door geen andere fabrikant toegpast wordt
Vtec is niet alleen timing, kan ook hoogte meende ik zijn (ligt aan het type motor)
VVTi is wel timing
bvd
quote:sportuitlaten is bijna klaar, als ik vanavond tijd heb maak ik hem af en anders komt die morgen......
Op zaterdag 17 januari 2004 11:20 schreef Tjabbo het volgende:
Heeft er iemand (alweer) een volgend deeltje klaar toevallig?
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:24 schreef ThaFreak het volgende:[..]
sportuitlaten is bijna klaar, als ik vanavond tijd heb maak ik hem af en anders komt die morgen......
StefanP al een eind met de banden/velgen hoe zit dat... ???
zoja als der interesse voor is dan wil ik best zo'n topic in mekaar fietsen
quote:Ik wacht al sinds gisteren op een antwoord van de toetsingscommissie
Op zaterdag 17 januari 2004 12:37 schreef Tjabbo het volgende:StefanP al een eind met de banden/velgen hoe zit dat... ???
quote:Ik ben ook al bezig...
Op zondag 18 januari 2004 19:20 schreef jozef444 het volgende:
nog een id'tje misschien om een hoe zit dat met over vliegtuigen/vliegen zoiets te maken.zoja als der interesse voor is dan wil ik best zo'n topic in mekaar fietsen
quote:Toegevoegd...
Op zondag 18 januari 2004 19:12 schreef ThaFreak het volgende:
[Hoe zit dat met...] Tuning: Sportuitlaten
quote:Misschien handig als mensen idd even hier posten als/wanneer en waar ze mee bezig zijn.
Op zondag 18 januari 2004 19:43 schreef MutZ het volgende:[..]
Ik ben ook al bezig...
Voorkomt dubbele topics / overbodig werk .
quote:Ik ben bezig met een topic over zweefvliegen...
Op maandag 19 januari 2004 08:58 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Misschien handig als mensen idd even hier posten als/wanneer en waar ze mee bezig zijn.
Voorkomt dubbele topics / overbodig werk .
quote:blijf je bezig? of gaat er iets komen?
Op maandag 19 januari 2004 09:37 schreef MutZ het volgende:[..]
Ik ben bezig met een topic over zweefvliegen...
quote:Heb de afgelopen dagen m'n bed meer gezien dan me lief is, dus het duurt ff wat langer... Sorry!!!
Op vrijdag 23 januari 2004 21:05 schreef Tjabbo het volgende:[..]
blijf je bezig? of gaat er iets komen?
Ik heb nog een vraag.. Ik zou graag een topic willen zien over verschillende Valves. (of tief 't bij 't turbo topic).
een blowoff valve -> wat is die anders dan een dumpvalve, wat is dan weer een bleedvalve..
purgevalve (die weet ik dan )..
etc etc..
ik vindt dit echt interessant...
quote:Mag ik vragen waarom je zelf niet een topicje schrijft daarover?
Op dinsdag 27 januari 2004 09:09 schreef t0n het volgende:
Mensen..Ik heb nog een vraag.. Ik zou graag een topic willen zien over verschillende Valves. (of tief 't bij 't turbo topic).
een blowoff valve -> wat is die anders dan een dumpvalve, wat is dan weer een bleedvalve..
purgevalve (die weet ik dan
)..
etc etc..
ik vindt dit echt interessant...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |