Toen hij weer ging rijden merkte hij dat zijn kilometerteller weer op nul stond. Het is een motor uit '97 met digitale kilometerteller.
Dit hoort toch niet te kunnen? Er zijn toch zat mensen die hun accu loskoppelen wanneer de motor voor een langere periode stil staat?
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat hij eraan kan doen om hem weer op de originele stand te krijgen?
Greetz Dzjidzjus, Ducati Monster
-edit- aansluiting op bovenstaand bericht
quote:Weet niet precies welk type motor het om gaat. Vriend belde me of ik misschien wist wat het zou kunnen zijn, maar heb nog nooit met hem samen gereden. Geloof dat het een Honda CBR uit '97 is, maar weet niet zeker.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:35 schreef ThaFreak het volgende:
Ik neem aan dat het systeem als backup een geheugen batterij/accu heeft.....dan zal deze wel niet goed zijn geweest of de motor heeft gewoon te lang zonder stroom gezeten..... Batterij/accu dus leeg....
Er zijn verschillende bedrijven die teller kunnen corrigeren...
Welk type motor gaat het om??
quote:Hij heeft hem nog maar net
Op dinsdag 13 januari 2004 13:37 schreef useroid het volgende:
Snel een paar duizend erop knallen en dat kreng verkopen
quote:Dat weet ik eigenlijk niet. Denk van wel.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:38 schreef Ghansje het volgende:
De teller stand is nul zeg je, maar als ie nu gaat rijden doet de teller het uberhaupt dan wel?
quote:Een vriend van me wilde laatst weer eens een stukje gaan rijden met zijn motor. De motor heeft een tijdje binnen gestaan en zoals door verschillende mensen aangeraden had hij zijn accu losgekoppeld.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:39 schreef ploderus het volgende:[..]
Hij heeft hem nog maar net
handig
quote:Batterij zal wel niet moeilijk te vervangen zijn, zal wel dicht in de buurt van de kilometerteller zelf zitten....
Op dinsdag 13 januari 2004 13:38 schreef ploderus het volgende:[..]
Weet niet precies welk type motor het om gaat. Vriend belde me of ik misschien wist wat het zou kunnen zijn, maar heb nog nooit met hem samen gereden. Geloof dat het een Honda CBR uit '97 is, maar weet niet zeker.
Is zo'n batterij makkelijk zelf te vervangen?
quote:Als de accu niet losgekoppeld wordt is de kans aanwezig dat hij leeg is tegen de tijd dat je weer wilt gaan rijden. Is ook niet echt handig
Op dinsdag 13 januari 2004 13:40 schreef Viper_74 het volgende:[..]
Een vriend van me wilde laatst weer eens een stukje gaan rijden met zijn motor. De motor heeft een tijdje binnen gestaan en zoals door verschillende mensen aangeraden had hij zijn accu losgekoppeld.
handig
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 13-01-2004 13:46]
quote:Wow, tnx! Zal de link even doorgeven. In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties!
Op dinsdag 13 januari 2004 13:41 schreef ThaFreak het volgende:[..]
Batterij zal wel niet moeilijk te vervangen zijn, zal wel dicht in de buurt van de kilometerteller zelf zitten....
Kijk hier even, ik weet dat hij kilometerstanden aanpast voor vrijwel elke digitale motorteller....
http://www.tachorob.nl/nederlands/nederland.html
quote:'van een oud omatje geweest'...
Op dinsdag 13 januari 2004 13:40 schreef star_gazer het volgende:
ff 4000 km rijden en verkopen
quote:your welcome....
Op dinsdag 13 januari 2004 13:44 schreef ploderus het volgende:[..]
Wow, tnx! Zal de link even doorgeven. In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties!
quote:Zal die stand dan op 2 plaatsen worden bijgehouden (stiekum met een mechanisch tellertje ergens bij de aandrijving)?
Op dinsdag 13 januari 2004 13:52 schreef Jarno het volgende:
Ik mag toch hopen dat de 'echte' km-stand nog wel ergens uit te lezen is ofzo bij een garage?
quote:Dat zou wel handig zijn, maar dan had de teller ipv weer op nul te gaan staan ook daar de stand vandaan kunnen halen, of niet?
Op dinsdag 13 januari 2004 13:54 schreef Lucille het volgende:[..]
Zal die stand dan op 2 plaatsen worden bijgehouden (stiekum met een mechanisch tellertje ergens bij de aandrijving)?
quote:Niet als het een mechanisch tellertje is.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:55 schreef ploderus het volgende:[..]
Dat zou wel handig zijn, maar dan had de teller ipv weer op nul te gaan staan ook daar de stand vandaan kunnen halen, of niet?
quote:ben bang van niet, aangezien de geheugencel waarschijnlijk kapot/leeg is zal het geheugen de gegevens niet vast kunnen houden....
Op dinsdag 13 januari 2004 13:52 schreef Jarno het volgende:
Ik mag toch hopen dat de 'echte' km-stand nog wel ergens uit te lezen is ofzo bij een garage?
quote:Maar dan telt die waarschijnlijk alleen en houd de totaal stand niet bij....
Op dinsdag 13 januari 2004 13:56 schreef Lucille het volgende:[..]
Niet als het een mechanisch tellertje is.
quote:Ik dacht dat km-standen registratie zo'n big thing was?
Op dinsdag 13 januari 2004 13:57 schreef ThaFreak het volgende:[..]
ben bang van niet, aangezien de geheugencel waarschijnlijk kapot/leeg is zal het geheugen de gegevens niet vast kunnen houden....
vergelijk het met je digitale klokje wat op stroom werkt, valt de stroom weg gaat die vaak verder op een batterij (als backup)....
gaat vervolgens de batterij leeg zal je tijd ook vervallen.....
quote:tja tegen sommige dingen valt weinig te doen of het is te duur.....
Op dinsdag 13 januari 2004 14:02 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik dacht dat km-standen registratie zo'n big thing was?
Ik bedoel dus dat de teller nu de dagtellerwaarde aangeeft en niet de km-teller.
Damn, het zal toch niet zo makkelijk zijn digitale tellers terug te draaien?! Even accu loskopelen et voila. Lekker dan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |