quote:The 19th Collectors' Club release (February, 2002). King Crimson, Live in Nashville, TN, November 9 & 10 2001.
"We sounded fantastically powerful, that much I know. But, we did have some spectacularly sour moments. We wouldn't want to let Nashville down by leaving out the 'brown moments', now would we? Nashville has always seen the beginning shows of our tours, so they are especially privy to our first meanderings within these pieces. We have a new stage set-up. Pat on the left up front. Robert on the right up front. Me, next to Pat slightly back center. Adrian, next to Robert slightly back center. This has radically changed our interactions as a band." - Trey Gunn
Maar de allermooiste uitvoering van The Deception Of The Thrush staat op de de DVD Eyes Wide Open (het japanse concert). Voor die versie zijn zelfs superlatieven als adembenemend, tranentrekkend mooi of buitenaards goed nog niet genoegquote:Op woensdag 22 december 2004 17:22 schreef fripper het volgende:
Die oude versie van The Deception Of The Thrush hadden ze trouwens van mij ook zo op de laatste studio-cd mogen zetten
Dat weet ik ook nog niet zo lang.. Dacht eerst altijd dat 't een studio-album was.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:09 schreef fripper het volgende:
Ik heb nog steeds niks van Side One en Side Two van Belew gehoord; zou eens tijd worden inderdaad.
Net ook Starless & BB weer eens uit de kast gehaald; het blijft een bijzondere plaat.
Wat ik jaren lang niet door heb gehad , is dat die plaat voor het grootste deel live is opgenomen, en voor de helft geimproviseerd is. Vooral van Trio vind ik het nog steeds verbazend dat dat dat niet vooraf was uitgewerkt.
Grappig is dat Bruford een credit krijgt omdat hij het lef had om juist niets te doen in dat nummer.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:09 schreef fripper het volgende:
Vooral van Trio vind ik het nog steeds verbazend dat dat dat niet vooraf was uitgewerkt.
De kunst van het weglatenquote:Op donderdag 15 september 2005 11:17 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Grappig is dat Bruford een credit krijgt omdat hij het lef had om juist niets te doen in dat nummer.
Starless and Bible black van de LP Red: Beste nummer allertijdenquote:Op zaterdag 9 augustus 2003 18:38 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Toch vreemd dat niemand het over Starless and Bible Black heeft, terwijl ik dat een van de betere albums vind. Vooral Fracture vind ik een fantastisch opgebouwd nummer.
quote:Op donderdag 15 september 2005 13:04 schreef Knip het volgende:
Starless and Bible black van de LP Red: Beste nummer allertijden![]()
![]()
![]()
Verrekte geniaal inderdaad.quote:Op donderdag 15 september 2005 13:04 schreef Knip het volgende:
[..]
Starless and Bible black van de LP Red: Beste nummer allertijden![]()
![]()
![]()
Oehquote:Op zaterdag 8 april 2006 07:52 schreef fripper het volgende:
Binnenkort 2 leuke concerten in de Boerderij ( Zoetermeer ) :
10 mei : Tony Levin
19 juli : Adrian Belew
quote:Op maandag 28 oktober 2002 00:30 schreef Summoner het volgende:
Muad, heb je de Voivod-versie van 21th Century Schizoid Man wel eens gehoord?
Met Dusty Rhodes weer op gitaar?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:56 schreef webfreak het volgende:
"Wat deze show bijzonder maakt is dat de bijna de complete eerste bezetting van de Peter Gabriel band op het podium staat."
Ja , maar hij gaat waarschijnlijk weer achter het podium zitten ; zo kunnen we hem tenminste niet zien.quote:
Hij is opnieuw uitgebracht in een nette dubbelverpakking. Eén cd met de "originele" versie en een met de "oorspronkelijke" versie met de vocalen van Daryll Hallquote:Op maandag 19 juni 2006 22:54 schreef webfreak het volgende:
Die schijnt meesterlijk te zijn ja... Moet 'm nog steeds eens ergens opduikelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |