abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 december 2004 @ 00:17:43 #226
14505 OProg
A Life in Music
pi_24129007

Dit album, live in 2001, is toch wel zo goed. Onder andere met een vroege versie van 'Level Five'!
quote:
The 19th Collectors' Club release (February, 2002). King Crimson, Live in Nashville, TN, November 9 & 10 2001.
"We sounded fantastically powerful, that much I know. But, we did have some spectacularly sour moments. We wouldn't want to let Nashville down by leaving out the 'brown moments', now would we? Nashville has always seen the beginning shows of our tours, so they are especially privy to our first meanderings within these pieces. We have a new stage set-up. Pat on the left up front. Robert on the right up front. Me, next to Pat slightly back center. Adrian, next to Robert slightly back center. This has radically changed our interactions as a band." - Trey Gunn
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 22 december 2004 @ 17:22:08 #227
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_24141272
Die Live in Nashville is erg goed inderdaad. Er is trouwens ook nog een live-cd (Level 5) die opgenomen is begin 2001, dus met nog iets oudere versies van die nummers :

Tracks:
1. Dangerous Curves
2. Level Five
3. Virtuous Circle
4. The ConstruKction Of Light
5. The Deception Of The Thrush

Wel leuk zo'n bijna instrumentale Crimson cd, ik vind de laatste jaren de instrumentale stukken eigenlijk een stuk leuker dan de vocale. Die oude versie van The Deception Of The Thrush hadden ze trouwens van mij ook zo op de laatste studio-cd mogen zetten
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_24167410
quote:
Op woensdag 22 december 2004 17:22 schreef fripper het volgende:
Die oude versie van The Deception Of The Thrush hadden ze trouwens van mij ook zo op de laatste studio-cd mogen zetten
Maar de allermooiste uitvoering van The Deception Of The Thrush staat op de de DVD Eyes Wide Open (het japanse concert). Voor die versie zijn zelfs superlatieven als adembenemend, tranentrekkend mooi of buitenaards goed nog niet genoeg
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 24 december 2004 @ 00:21:16 #229
14505 OProg
A Life in Music
pi_24171175
Die DVD is echt adembenemend en geweldig.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_29146411
Sorry voor deze zinloze kick. Maar ik kwam op www.lyricsondemand.com de volgende
lyrics tegen van 21st Century Schizoid Man.
En die is toch wel heel grappig. Ik moest het even ergens kwijt.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 17:47:45 #231
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_29146840
Het is nog even wachten op de nieuwe cd overigens.
In september 2007 gaan ze er aan beginnen .....

volgens dit interview met Belew.
pi_30578848

Ik luister nu sinds lange tijd (een dikke 2 jaar wellicht) weer eens naar "Starless and Bible Black".. Wat een geweldig album is 't toch...

Spijtig dat we zo weinig horen van 't Crimson-front. De site is al sinds 2003 niet meer geupdate
Toevallig iemand die de laatste soloCD van Adrian Belew heeft gehoord?
  woensdag 14 september 2005 @ 22:09:15 #233
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_30586153
Ik heb nog steeds niks van Side One en Side Two van Belew gehoord; zou eens tijd worden inderdaad.

Net ook Starless & BB weer eens uit de kast gehaald; het blijft een bijzondere plaat.
Wat ik jaren lang niet door heb gehad , is dat die plaat voor het grootste deel live is opgenomen, en voor de helft geimproviseerd is. Vooral van Trio vind ik het nog steeds verbazend dat dat dat niet vooraf was uitgewerkt.

Een aantal nummers zijn trouwens in het concertgebouw in Amsterdam opgenomen, het zelfde concert dat op de live-cd The Nightwatch staat. Het nummer The Nightwatch gaat inderdaad over het schilderij van Rembrandt dat een paar honderd meter verderop hangt , aan de andere kant van het museumplein.
pi_30588727
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:09 schreef fripper het volgende:
Ik heb nog steeds niks van Side One en Side Two van Belew gehoord; zou eens tijd worden inderdaad.

Net ook Starless & BB weer eens uit de kast gehaald; het blijft een bijzondere plaat.
Wat ik jaren lang niet door heb gehad , is dat die plaat voor het grootste deel live is opgenomen, en voor de helft geimproviseerd is. Vooral van Trio vind ik het nog steeds verbazend dat dat dat niet vooraf was uitgewerkt.
Dat weet ik ook nog niet zo lang.. Dacht eerst altijd dat 't een studio-album was.
pi_30594074
Hey, een King Crimson topic
  donderdag 15 september 2005 @ 08:14:22 #236
3878 Vork
Manisch creatief
pi_30594164
Nou, je hoort wel dat het improvisatie is, althans voor een deel, maar dat heeft ook wel weer zo z'n charme. Het enige nadeel vind ik dat de meeste nummers eigenlijk daardoor op een zelfde manier zijn opgebouwd, daardoor worden ze een beetje voorspelbaar. Maar net als je dat misschien gaat opvallen dan is daar nog tot slot het geweldige "Fracture". Wat mij betreft toch wel een van de beste King Crimson nummers ooit.

Het is wel een hele grote kracht van de band (in welke bezetting dan ook) dat ze je nogsteeds kunnen blijven verbazen, zelfs met de muziek die je al jaren kent. Ik had laatst ook Lizard weer min of meer herontdekt. Mijn enthousiastme was nog haast groter dan toen ik de plaat voor het eerst hoorde (paar jaar terug ofzo). Vol met mooie stukken en passages die me voorheen helemaal niet zo zijn opgevallen.
pi_30597478
quote:
Op woensdag 14 september 2005 22:09 schreef fripper het volgende:
Vooral van Trio vind ik het nog steeds verbazend dat dat dat niet vooraf was uitgewerkt.
Grappig is dat Bruford een credit krijgt omdat hij het lef had om juist niets te doen in dat nummer.
pi_30598261
quote:
Op donderdag 15 september 2005 11:17 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Grappig is dat Bruford een credit krijgt omdat hij het lef had om juist niets te doen in dat nummer.
De kunst van het weglaten Dient niet onderschat te worden natuurlijk
  donderdag 15 september 2005 @ 13:04:16 #239
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_30600397
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 18:38 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Toch vreemd dat niemand het over Starless and Bible Black heeft, terwijl ik dat een van de betere albums vind. Vooral Fracture vind ik een fantastisch opgebouwd nummer.
Starless and Bible black van de LP Red: Beste nummer allertijden
Non possumus non loqui
pi_30616926
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:04 schreef Knip het volgende:
pi_30619820
quote:
Op donderdag 15 september 2005 13:04 schreef Knip het volgende:

[..]

Verrekte geniaal inderdaad.
  zaterdag 8 april 2006 @ 07:52:17 #242
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36758608
Binnenkort 2 leuke concerten in de Boerderij ( Zoetermeer ) :

10 mei : Tony Levin
19 juli : Adrian Belew
pi_36763178
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 07:52 schreef fripper het volgende:
Binnenkort 2 leuke concerten in de Boerderij ( Zoetermeer ) :

10 mei : Tony Levin
19 juli : Adrian Belew
Oeh
Adrian Belew ga ik waarschijnlijk zien op Zappanale, verheug me er al op.

Over de Levin show staat het volgende:
"Wat deze show bijzonder maakt is dat de bijna de complete eerste bezetting van de Peter Gabriel band op het podium staat."
Dat is wel érg gaaf, maarja... Ik denk niet dat ik er 20 euro voor overheb.
pi_36763381
quote:
Op maandag 28 oktober 2002 00:30 schreef Summoner het volgende:

Muad, heb je de Voivod-versie van 21th Century Schizoid Man wel eens gehoord?
die is best wicked, in die psychedelische cyber stijl van dat album, goeie shit
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:02:42 #245
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_36769215
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:56 schreef webfreak het volgende:
"Wat deze show bijzonder maakt is dat de bijna de complete eerste bezetting van de Peter Gabriel band op het podium staat."
Met Dusty Rhodes weer op gitaar?
  zaterdag 8 april 2006 @ 17:28:00 #246
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36769965
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:02 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Met Dusty Rhodes weer op gitaar?
Ja , maar hij gaat waarschijnlijk weer achter het podium zitten ; zo kunnen we hem tenminste niet zien.
pi_37074972
Niet alles van King Crimson kan mij audiotechnisch gezien tot een hoogtepunt brengen, maar In The Court Of The Crimson King mag wat mij betreft op de Wereld Erfgoedlijst.
  maandag 19 juni 2006 @ 19:26:51 #248
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_39010588

pi_39019689
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:26 schreef MuadDib het volgende:
[afbeelding]

Die schijnt meesterlijk te zijn ja... Moet 'm nog steeds eens ergens opduikelen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 16:03:33 #250
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_39039020
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:54 schreef webfreak het volgende:
Die schijnt meesterlijk te zijn ja... Moet 'm nog steeds eens ergens opduikelen.
Hij is opnieuw uitgebracht in een nette dubbelverpakking. Eén cd met de "originele" versie en een met de "oorspronkelijke" versie met de vocalen van Daryll Hall En dat alles natuurlijk netjes geremasterd natuurlijk.
Het blijft een meesterlijk album. Essentieel in elke verzameling echt waar, sebbo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')