Ik wil iemand die zelf een solo kan bedenken op de bestaande muziek. Je moet ook in het bezit zijn van een eigen gitaar en versterker. Alle opname apparatuur is hier aanwezig. Ik neem dit alles op op mijn eigen kamer in het centrum van Rotterdam. Je moet dus zelf hiernaartoe reizen.
Ik kan helaas geen vergoeding betalen, dus je doet het voor de eer en de credits.
Anyone?
quote:Nee, ik wil echt met die persoon erover brainstormen en dus ook samen id-en bedenken. Dus eerst wat oefenen etc. en dan dat opnemen. Want anders blijf ik heen weer sturen, mailen ftp-en etc.En dit is de real-deal, deze opnamenmoeten ervoor zorgen dat ik een contract krijg dus het moet echt perfect gedaan worden.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:14 schreef Tijn het volgende:
Er zijn meer dan genoeg mensen hier de zelf hun gitaartje op kunnen nemen. Waarom post je de solo-loze MP3-file niet en vraag je of mensen daar iets overheen spelen? Als je er dan bv een CoolEdit-multitrack-file van maakt, heb je de solo als losse file en kun je dat gebruiken in je eigen productie
Reiskosten kunnen overigens wel vergoed worden.
quote:Nee, dat heb ik bewust gedaan want het gaat om mijn muziek, dus de solo speler moet open staan voor alles.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:15 schreef smash789 het volgende:
Je geeft wel bijzonder weinig info... Begin bijvoorbeeld eens met te vertellen om welke muziek stijl het gaat.
Maar een beetje info kan geen kwaad. Het is pop-rock, en de meest gebruikte instrumenten zijn piano, bas, acoustisch gitaar en drumbeats, en zang.
Wil je niet optreden?
quote:Ik ben bezig met het opnemen van een demo, en daar is het nu voor. Mocht de solo gitarist het goed doen, en ik ga optreden en hij wil meespelen is dat natuurlijk altijd handig.
Op dinsdag 13 januari 2004 12:20 schreef smash789 het volgende:
En je zoekt dus een gitarist om die éénmalig een aantal solo's te laten opnemen?Wil je niet optreden?
(als m'n agenda meewerkt dan ik heb het druk en zo)
quote:Hey dat klinkt goed. Wat voor achtergrond heb je, en wat voor stijl muziek speel je zelf?
Op dinsdag 13 januari 2004 12:24 schreef Flying_Vee het volgende:
Ik kan wel wat inspelen voor je hoor.(als m'n agenda meewerkt dan ik heb het druk en zo)
quote:Meestal speel ik Metal
Op dinsdag 13 januari 2004 12:26 schreef OutKast het volgende:[..]
Hey dat klinkt goed. Wat voor achtergrond heb je, en wat voor stijl muziek speel je zelf?
Ik heb de gitaarpartijen van 4 cd's ingespeeld en gecomponeerd.
En op 2 cd's ook de basspartijen.
En nog Film muziek gecomponeerd en opgenomen.
In totaal ben ik al 17 jaar actief met muziek aan het rommelen
quote:Oke dat klinkt goed. Je weet dat ik je er niet voor kan betalen?
Op dinsdag 13 januari 2004 12:35 schreef Flying_Vee het volgende:[..]
Meestal speel ik Metal
maar ik heb van alles gespeeld,
Blues, Rock, Film muziek, Funk, Jazzrock enzv.Ik heb de gitaarpartijen van 4 cd's ingespeeld en gecomponeerd.
En op 2 cd's ook de basspartijen.
En nog Film muziek gecomponeerd en opgenomen.
In totaal ben ik al 17 jaar actief met muziek aan het rommelen
Als je verder dus nog interesse hebt kun je me mailen op:
kase_music@hotmail.com
quote:Anderen die interesse hebben kunnen ook mailen op:
Op dinsdag 13 januari 2004 12:48 schreef Flying_Vee het volgende:
Ik meel je vanavond wel ik moet nu weg.
kase_music@hotmail.com
Succes ermee, verder. Ik zit zelf ook midden in opnames voor een cd, dus helaas kan ik je verder niet helpen, al had het me misschien wel leuk geleken.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 13-01-2004 13:48]
quote:Dank je wel voor je advies. Alleen ik geloof niet zo in optreden om jezelf interessanter te maken voor een platenmaatschappij. Misschien niet het beste voorbeeld maar Kane bestond pas 3 maanden toen zij getekend werden, dus echt veel opgetreden hadden ze toen nog niet.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:21 schreef Zander het volgende:
Hmm, ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk niet dat er veel labels zijn die je alleen op basis van een demo zullen tekenen. Heb je enig idee hoeveel demos er wekelijks bij zo'n platenmaatschappij binnenkomen? Je kunt (imo) beter proberen om jezelf 'in the picture' te spelen door locaal _veel_ op te treden en je cd in eigen beheer te verkopen. Dan wordt het voor een platenmaatschappij ook al een stuk interessanter. Tenzij je natuurlijk zelf al allerlei connecties hebt. Niet lullig bedoeld hoor, gewoon advies.
Ik denk dat de manier waarop je jezelf en je muziek presenteert aan een platenmaatschappij meer uit zal halen dan wanneer je kan zeggen dat je al heel veel hebt opgetreden in je omgeving en al aardig wat fans hebt opgebouwd. Zo had je ook een Haagse band, Lianan Shee, die overal optraden, zelfs op de radio etc. maar nergens een "deal" konden krijgen.
Ik denk zelf dat als je demo heel goed is, en je presentatie (internet, fotografie etc.) en je dus je "verkoopbaarheid" aan de platenmaatschappij zelf laat zien, dat je dan een stuk verder bent.
Er zijn artiesten die er komen door veel op te treden en er zijn artiesten die er komen omdat ze zichzelf goed weten te verkopen. Ieder op z'n eigen manier, en ik ga voor het laatste.
quote:Ik denk toch dat je je hier, zoals Zander ook al zei, een beetje op verkijkt.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:50 schreef OutKast het volgende:[..]
Dank je wel voor je advies. Alleen ik geloof niet zo in optreden om jezelf interessanter te maken voor een platenmaatschappij. Misschien niet het beste voorbeeld maar Kane bestond pas 3 maanden toen zij getekend werden, dus echt veel opgetreden hadden ze toen nog niet.
Ik denk dat de manier waarop je jezelf en je muziek presenteert aan een platenmaatschappij meer uit zal halen dan wanneer je kan zeggen dat je al heel veel hebt opgetreden in je omgeving en al aardig wat fans hebt opgebouwd. Zo had je ook een Haagse band, Lianan Shee, die overal optraden, zelfs op de radio etc. maar nergens een "deal" konden krijgen.
Ik denk zelf dat als je demo heel goed is, en je presentatie (internet, fotografie etc.) en je dus je "verkoopbaarheid" aan de platenmaatschappij zelf laat zien, dat je dan een stuk verder bent.
Er zijn artiesten die er komen door veel op te treden en er zijn artiesten die er komen omdat ze zichzelf goed weten te verkopen. Ieder op z'n eigen manier, en ik ga voor het laatste.
Je kunt wel een aardige demo hebben en een mooie website, maar als je op het podium weinig presteert, wat hebben ze dan aan je?
Tevens is het zo dat wanneer je weinig of geen optredens hebt gedaan, er ook maar heeeel weinig mensen zijn die jou kennen. Heb je echter al meerdere keren voor groot publiek gespeeld op bijvoorbeeld een festival oid, dan heb je zeker een streepje voor.
Succes!
edit: het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor demo je mee aan komt zetten. Ik weet natuurlijk niet hoe goed je bent. Ik kan me voorstellen dat wanneer je met een regelrecht meesterwerk aan komt zetten er misschien eerder ergens over gebabbeld kan worden. Maar volgens mij zijn er op die manier nog niet veel mensen doorgebroken.
[Dit bericht is gewijzigd door Tomek op 13-01-2004 19:12]
quote:Kijk het zit zo: ik ben een solo artiest. Ik doe dus alles zelf. Ik schrijf, produceer en speel alles zelf. Ik zou best op het podium willen staan, maar de tijd die het kost om een goede band bij elkaar te krijgen is teveel, en dan moet je nog optredens zien te regelen, en naamsbekendheid zien te krijgen. Tegen de tijd dat staat, is het alweer te laat. En dat is ook niet wat ik neer wil zetten, ik heb andere id-en dan de "standaard" manier van optreden.
Op dinsdag 13 januari 2004 19:04 schreef Tomek het volgende:[..]
Ik denk toch dat je je hier, zoals Zander ook al zei, een beetje op verkijkt.
Het is voor een platenmaatschappij zeker wel belangrijk dat je ook veel podiumervaring hebt voordat ze je een contract laten tekenen.Je kunt wel een aardige demo hebben en een mooie website, maar als je op het podium weinig presteert, wat hebben ze dan aan je?
Tevens is het zo dat wanneer je weinig of geen optredens hebt gedaan, er ook maar heeeel weinig mensen zijn die jou kennen. Heb je echter al meerdere keren voor groot publiek gespeeld op bijvoorbeeld een festival oid, dan heb je zeker een streepje voor.
Succes!
edit: het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor demo je mee aan komt zetten. Ik weet natuurlijk niet hoe goed je bent. Ik kan me voorstellen dat wanneer je met een regelrecht meesterwerk aan komt zetten er misschien eerder ergens over gebabbeld kan worden. Maar volgens mij zijn er op die manier nog niet veel mensen doorgebroken.
Veel artiesten die wij hier kennen/doorbreken, hebben hier nog nooit gespeeld. Je kent ze dus alleen van tv of radio. En toch worden ze groot. Het soort muziek dat ik maak is zeker radiovriendelijk, wat volgens mij een pluspunt is. Ook is hetgeen wat ik neer wil zetten behoorlijk goed "verkoopbaar".
Ik heb echt aardig wat bandjes van dichtbij gezien die alles deden, optreden, overal waar ze konden. Maar in de studio viel hun muziek in het niets. Leuke muziek voor een cafeetje maar op plaat niets aan. Dat is niet wat ik wil doen, ik heb inderdaad een vrij goede demo, en ik denk genoeg in huis te hebben om dus zonder festival (iets waar ik ook niet in geinteresseerd ben) er toch te komen.
Al is het alleen maar om het tegendeel te bewijzen.
quote:Ik ben benieuwd, je hebt in ieder geval de goede instelling!!
Op woensdag 14 januari 2004 09:22 schreef OutKast het volgende:[..]
Kijk het zit zo: ik ben een solo artiest. Ik doe dus alles zelf. Ik schrijf, produceer en speel alles zelf. Ik zou best op het podium willen staan, maar de tijd die het kost om een goede band bij elkaar te krijgen is teveel, en dan moet je nog optredens zien te regelen, en naamsbekendheid zien te krijgen. Tegen de tijd dat staat, is het alweer te laat. En dat is ook niet wat ik neer wil zetten, ik heb andere id-en dan de "standaard" manier van optreden.
Veel artiesten die wij hier kennen/doorbreken, hebben hier nog nooit gespeeld. Je kent ze dus alleen van tv of radio. En toch worden ze groot. Het soort muziek dat ik maak is zeker radiovriendelijk, wat volgens mij een pluspunt is. Ook is hetgeen wat ik neer wil zetten behoorlijk goed "verkoopbaar".
Ik heb echt aardig wat bandjes van dichtbij gezien die alles deden, optreden, overal waar ze konden. Maar in de studio viel hun muziek in het niets. Leuke muziek voor een cafeetje maar op plaat niets aan. Dat is niet wat ik wil doen, ik heb inderdaad een vrij goede demo, en ik denk genoeg in huis te hebben om dus zonder festival (iets waar ik ook niet in geinteresseerd ben) er toch te komen.
Al is het alleen maar om het tegendeel te bewijzen.
Ben nu ook wel heel benieuwd naar die demo
Kun je niet eens iets laten horen?
heeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein stukje??
In ieder geval veel succes!
quote:Ja maar Kane, dan noem je ook iets. Een of andere manager had natuurlijk een foto gezien, die bij de demo zat ofzo, en gedacht hey das een leuke kop, die gaan we aan de top brengen.
Op dinsdag 13 januari 2004 13:50 schreef OutKast het volgende:[..]
Dank je wel voor je advies. Alleen ik geloof niet zo in optreden om jezelf interessanter te maken voor een platenmaatschappij. Misschien niet het beste voorbeeld maar Kane bestond pas 3 maanden toen zij getekend werden, dus echt veel opgetreden hadden ze toen nog niet.
of je Zanders verhaal nu gelooft of niet, het is toch echt zo. Als jij het wilt maken met je talent moet je er hard voor werken, en veel optreden of proberen je eigen cds verkopen (bij optredens of via een website) En als je het wilt maken met je knappe kop, dan stuur je een foto bij je demotje naar een platen maatschappij.
Ik zou wel weten wat ik wil
succes!
quote:Ik snap heel goed wat je bedoelt. Maar stel nou dat je muziek heel goed is, en je gebruikt (ook) je uiterlijk om een contract te krijgen. Ik zie daar niets verkeerds in. Want ik wil uiteindelijk mijn brood met muziek verdienen en als ik dan inderdaad een mooie foto bij mijn demo moet doen om daar te komen, tja jammer dan.
Op woensdag 14 januari 2004 13:57 schreef BrianMay het volgende:[..]
Ja maar Kane, dan noem je ook iets. Een of andere manager had natuurlijk een foto gezien, die bij de demo zat ofzo, en gedacht hey das een leuke kop, die gaan we aan de top brengen.
of je Zanders verhaal nu gelooft of niet, het is toch echt zo. Als jij het wilt maken met je talent moet je er hard voor werken, en veel optreden of proberen je eigen cds verkopen (bij optredens of via een website) En als je het wilt maken met je knappe kop, dan stuur je een foto bij je demotje naar een platen maatschappij.
Ik zou wel weten wat ik wil
succes!
Kijk als ze tegen mij zeggen , we willen je wel, maar niet je muziek. Je moet Jody Bernal liedjes gaan zingen, dan zeg ik natuurlijk nee.
Maar goed zover is het nog lang niet, wat ik nu nodig heb is een goede solo-gitarist.
quote:Ih heb je dan verkeerd begrepen maar ik acht de kans groter wanneer je goede muziek maakt en je er leuk uitziet dan wanneer je extreem goede muziek maakt en lelijk bent.
Op woensdag 14 januari 2004 15:57 schreef BrianMay het volgende:
Ik bedoelde meer dat het heel moeilijk is om op de Kane manier een contract te krijgen
Maar goed, kun jij niet wat inspelen? Gezien je ervaring bij Queen moet dat lukken toch?
quote:Je kunt natuurlijk mazzel hebben en dat gun ik je ook oprecht, maar eerlijk gezegd vrees ik dat, wanneer je zomaar iets opstuurt, het op een grote stapel onbeluisterde cdtjes terecht komt. Misschien is het verstandiger om het bij een indie-label te proberen, al hebben die natuurlijk veel minder kapitaal om voor promotie te zorgen.
Although some independent labels will accept unsolicited (non-requested) materials, most labels will not. The reasoning behind this is as follows... A major label A&R rep (Artist and Repertoire: the people at labels responsible for finding and signing new talent, and dealing with that artist afterwards) listens to all solicited submissions. They have hundreds, even thousands to deal with on a weekly basis. If they accepted unsolicited material, they would be there 24 hours a day, 7 days a week just listening to demos. (For many labels it is also a legal issue: to save themselves from plagiarism suits. If they do not accept your material- they cannot be accused of stealing from it down the road.) So you must always contact the label first.But don't expect to be able to just call up Geffen and say "Yo, listen to my tape, OK." It's not quite that simple. In fact, the majority of major labels will not accept material, or even talk to you, unless you have representation of some kind (Either management, an agent, a publisher or a reputable entertainment lawyer) that is presenting the material to the label for you. There are several other factors in how seriously a major label will deal with your submission. Other variables weigh heavily in the equation, such as history of regional radio, sales, live success, and a substantial draw or following. All are key in any potential record deal.http://www.musicianassist.com/archive/article/ART/a-0997-1.htm
Maar goed, nogmaals, ik gun je je labeldeal zeker wel en ik wens je er alle succes mee, maar ik denk eerlijk gezegd dat je er niet komt door zomaar iets op te sturen, hoe goed de muziek + je foto ook mogen zijn.
quote:Je hoeft niet steeds erbij te zeggen dat je me het gunt. Ik weet inmiddels uit je posts dat je niet het type daarvoor bent
Op woensdag 14 januari 2004 17:58 schreef Zander het volgende:
We raken wel een beetje off-topic, maar voor zover ik het begrepen heb luisteren major labels ook helemaal niet naar ongevraagd opgestuurde demo-tapes:
[..]Je kunt natuurlijk mazzel hebben en dat gun ik je ook oprecht, maar eerlijk gezegd vrees ik dat, wanneer je zomaar iets opstuurt, het op een grote stapel onbeluisterde cdtjes terecht komt. Misschien is het verstandiger om het bij een indie-label te proberen, al hebben die natuurlijk veel minder kapitaal om voor promotie te zorgen.
Maar goed, nogmaals, ik gun je je labeldeal zeker wel en ik wens je er alle succes mee, maar ik denk eerlijk gezegd dat je er niet komt door zomaar iets op te sturen, hoe goed de muziek + je foto ook mogen zijn.
Ik ken het stukje dat je liet zien, en de eerste keer dat ik het las zakte de moed mij echt in de schoenen. Maar ik heb inmiddels het adres van een paar maatschappijen (waaronder Sony en Universal). Deze uit advertentie's/websites waarop zij zelf vroegen om je demo op te sturen.
En daaruit put ik dan maar weer mijn hoop. Kijk ik weet natuurlijk nooit of het zal lukken. Maar nu gaan optreden etc. is voor mij onmogelijk dus moet ik wel op deze manier. En dan zal ik dus ook andere manieren en dingen moeten gebruiken om mijzelf interessant te maken.
Als je echt iets wilt bereiken zul je er voor moeten werken, zo is dat nou eenmaal, En een heeeeele kleine groep heeft geluk omdat ze er om bepaalde redenen tussenuit gepikt worden, Als jij diegene niet bent kan je of gaan balen of je kan er hard voor gaan werken. optreden en cds verkopen enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |