abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16255640
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat zijn dan dus geen moraalridders, want bijna geen enkel punt de die post heeft ook maar iets met moraalridders te maken.

Zoals ik al zei, ik herken de eigenschappen die TS noemde bij moraalridders in mijn omgeving, wil natuurlijk niet zeggen dat ik beweer dat deze eigenschappen tot het 'moraalridder zijn' behoort.
pi_16255700
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Waarbij ze best wel happig zijn om wie dan ook te definiėren als kneus om maar niet hun fouten toe te hoeven geven.

Ik zou niet weten waarom ik me zou moeten verantwoorden aan 'de eerste de beste kneus' in mijn omgeving die wel even aangeeft waarom ik eventueel fout zit...
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:09:34 #103
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16255718
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 15:45 schreef Inn0cent het volgende:
Maar als je hem bijv. stiekem aangeeft, puur en alleen om het feit dat hij een plantage bezit, val je wat mij betreft toch wel in de categorie "moraalridder".
Dat is dus verraden/klikken. Als ik een moraalridder was, dan zou ik hem erop wijzen dat het verboden is.
Volgens mij snap je er echt niks van.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_16255769
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:09 schreef Inn0cent het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik me zou moeten verantwoorden aan 'de eerste de beste kneus' in mijn omgeving die wel even aangeeft waarom ik eventueel fout zit...
Ach, naar jouw eigen zeggen weten ze al dat ze fout zitten, dus van dat eventueel is uiteraard geen sprake meer. Nu nog ermee wegkomen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16255908
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is dus verraden/klikken. Als ik een moraalridder was, dan zou ik hem erop wijzen dat het verboden is.
Volgens mij snap je er echt niks van.

Dat is verraden/klikken ja. Maar waarom verraadt/klik je dan? Om te vechten voor de moraal lijkt mij?
Een moraalridder kan verraden en een verrader kan de moraalridder uithangen.
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:16:33 #106
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_16256010
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:14 schreef Inn0cent het volgende:

[..]

Dat is verraden/klikken ja. Maar waarom verraadt/klik je dan? Om te vechten voor de moraal lijkt mij?
Een moraalridder kan verraden en een verrader kan de moraalridder uithangen. Toch ?

Dat scheelt weer, dat jij 't even zegt.

Maar inderdaad, dat is wat ik ermee bedoel. Dat is het punt waarom ik dat soort mensen een "moraalridder" noem. Het verraden/wijzen op wetten/confenties vind ik typische kenmerken voor een moraalridder.

"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
pi_16256142
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:11 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ach, naar jouw eigen zeggen weten ze al dat ze fout zitten, dus van dat eventueel is uiteraard geen sprake meer. Nu nog ermee wegkomen .

Ligt aan de situatie lijkt mij?? Soms zit je naar jouw mening fout en soms niet, de bemoeienis van 'de eerste de beste kneus' lijkt me in beide gevallen irritant.
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:23:09 #108
71558 ComicBase
aar joe talkien toe mie?
pi_16256294
Ik vond die Moraalridders bij de IKON afgelopen maandag erg leuk: Muntz & Van de Wint. Die legden de belangenverstrengeling in de media genadeloos op de pijnbank. Heeft iemand dat programma gezien?

Hun website: http://www.muntzvandewint.com

"Don't believe the hype" (Public Enemy)
pi_16256297
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:19 schreef Inn0cent het volgende:
Ligt aan de situatie lijkt mij?? Soms zit je naar jouw mening fout en soms niet, de bemoeienis van 'de eerste de beste kneus' lijkt me in beide gevallen irritant.
Klopt. Het ongecontroleerd door laten gaan van iemand die zich weigert te storen aan enige sociale afspraken stoort me af en toe ook. Dilemma.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 14 januari 2004 @ 16:27:29 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_16256462
quote:

[..]

Iedereen kan verraden, dat heeft niks met wel of geen moraalridder uithangen te maken.

Een kind dat een ander verraad vanwege spieken kan dit ook doen voor eigen gewin. Bijvoorbeeld om geliefd gevonden te worden door de docent. Heeft totaal niks met moraalridder spelen te maken.

Uit mijn ervaring is overigens gebleken dat de mensen die (het lef hebben) openlijk kritiek te leveren op anderen, juist niet degenen zijn die klikken/achterbaks verraden. Dat zijn meestal de 'stille figuren' die dat doen.

Krekker is de bom!
pi_16256504
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 16:23 schreef Litpho het volgende:

[..]

Klopt. Het ongecontroleerd door laten gaan van iemand die zich weigert te storen aan enige sociale afspraken stoort me af en toe ook. Dilemma.

Tsjah.. een confrontatie lijkt onvermijdelijk. Zo gaat dat helaas in deze maatschappij. Voor iedereen geldt nou eenmaal een andere voorstelling van 'de moraal'.

Zal ook de oorzaak van de 'normen- en waardendiscussie' zijn..

[Dit bericht is gewijzigd door Inn0cent op 14-01-2004 16:30]

woensdag 14 januari 2004 @ 16:28:42 #112
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16256515
quote:
Juist, kan. Maar meestal gebeurt het gewoon uit pure hufterigheid en heeft het weinig met moraal te maken, maar meer met aversie jegens de persoon in kwestie.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_16256575
1 woord!!
Gelly!!!
Neuj
  vrijdag 23 januari 2004 @ 18:59:22 #114
71558 ComicBase
aar joe talkien toe mie?
pi_16525529
Blijkbaar kijkt hier dus niemand naar de Moraalridders Muntz & Van de Wint.... Wat een gemis!
"Don't believe the hype" (Public Enemy)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')