quote:Zoals ik al zei, ik herken de eigenschappen die TS noemde bij moraalridders in mijn omgeving, wil natuurlijk niet zeggen dat ik beweer dat deze eigenschappen tot het 'moraalridder zijn' behoort.
Op woensdag 14 januari 2004 16:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Dat zijn dan dus geen moraalridders, want bijna geen enkel punt de die post heeft ook maar iets met moraalridders te maken.
quote:Ik zou niet weten waarom ik me zou moeten verantwoorden aan 'de eerste de beste kneus' in mijn omgeving die wel even aangeeft waarom ik eventueel fout zit...
Op woensdag 14 januari 2004 16:02 schreef Litpho het volgende:[..]
Waarbij ze best wel happig zijn om wie dan ook te definiėren als kneus om maar niet hun fouten toe te hoeven geven.
quote:Dat is dus verraden/klikken. Als ik een moraalridder was, dan zou ik hem erop wijzen dat het verboden is.
Op woensdag 14 januari 2004 15:45 schreef Inn0cent het volgende:
Maar als je hem bijv. stiekem aangeeft, puur en alleen om het feit dat hij een plantage bezit, val je wat mij betreft toch wel in de categorie "moraalridder".
quote:Ach, naar jouw eigen zeggen weten ze al dat ze fout zitten, dus van dat eventueel is uiteraard geen sprake meer. Nu nog ermee wegkomen
Op woensdag 14 januari 2004 16:09 schreef Inn0cent het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik me zou moeten verantwoorden aan 'de eerste de beste kneus' in mijn omgeving die wel even aangeeft waarom ik eventueel fout zit...
quote:Dat is verraden/klikken ja. Maar waarom verraadt/klik je dan? Om te vechten voor de moraal lijkt mij?
Op woensdag 14 januari 2004 16:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Dat is dus verraden/klikken. Als ik een moraalridder was, dan zou ik hem erop wijzen dat het verboden is.
Volgens mij snap je er echt niks van.
quote:Dat scheelt weer, dat jij 't even zegt.
Op woensdag 14 januari 2004 16:14 schreef Inn0cent het volgende:[..]
Dat is verraden/klikken ja. Maar waarom verraadt/klik je dan? Om te vechten voor de moraal lijkt mij?
Een moraalridder kan verraden en een verrader kan de moraalridder uithangen. Toch ?
Maar inderdaad, dat is wat ik ermee bedoel. Dat is het punt waarom ik dat soort mensen een "moraalridder" noem. Het verraden/wijzen op wetten/confenties vind ik typische kenmerken voor een moraalridder.
quote:Ligt aan de situatie lijkt mij?? Soms zit je naar jouw mening fout en soms niet, de bemoeienis van 'de eerste de beste kneus' lijkt me in beide gevallen irritant.
Op woensdag 14 januari 2004 16:11 schreef Litpho het volgende:[..]
Ach, naar jouw eigen zeggen weten ze al dat ze fout zitten, dus van dat eventueel is uiteraard geen sprake meer. Nu nog ermee wegkomen
.
Hun website: http://www.muntzvandewint.com
quote:Klopt. Het ongecontroleerd door laten gaan van iemand die zich weigert te storen aan enige sociale afspraken stoort me af en toe ook. Dilemma.
Op woensdag 14 januari 2004 16:19 schreef Inn0cent het volgende:
Ligt aan de situatie lijkt mij?? Soms zit je naar jouw mening fout en soms niet, de bemoeienis van 'de eerste de beste kneus' lijkt me in beide gevallen irritant.
quote:Iedereen kan verraden, dat heeft niks met wel of geen moraalridder uithangen te maken.
Op woensdag 14 januari 2004 16:14 schreef Inn0cent het volgende:[..]
Dat is verraden/klikken ja. Maar waarom verraadt/klik je dan? Om te vechten voor de moraal lijkt mij?
Een moraalridder kan verraden en een verrader kan de moraalridder uithangen.
Een kind dat een ander verraad vanwege spieken kan dit ook doen voor eigen gewin. Bijvoorbeeld om geliefd gevonden te worden door de docent. Heeft totaal niks met moraalridder spelen te maken.
Uit mijn ervaring is overigens gebleken dat de mensen die (het lef hebben) openlijk kritiek te leveren op anderen, juist niet degenen zijn die klikken/achterbaks verraden. Dat zijn meestal de 'stille figuren' die dat doen.
quote:Tsjah.. een confrontatie lijkt onvermijdelijk. Zo gaat dat helaas in deze maatschappij. Voor iedereen geldt nou eenmaal een andere voorstelling van 'de moraal'.
Op woensdag 14 januari 2004 16:23 schreef Litpho het volgende:[..]
Klopt. Het ongecontroleerd door laten gaan van iemand die zich weigert te storen aan enige sociale afspraken stoort me af en toe ook. Dilemma.
Zal ook de oorzaak van de 'normen- en waardendiscussie' zijn..
[Dit bericht is gewijzigd door Inn0cent op 14-01-2004 16:30]
quote:Juist, kan. Maar meestal gebeurt het gewoon uit pure hufterigheid en heeft het weinig met moraal te maken, maar meer met aversie jegens de persoon in kwestie.
Op woensdag 14 januari 2004 16:14 schreef Inn0cent het volgende:
Een moraalridder kan verraden en een verrader kan de moraalridder uithangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |