abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2004 @ 02:29:08 #51
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16208226
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 02:16 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Laat ik nou een ongelovelijke hekel hebben aan jouw soort.

Laat andere mensen toch gewoon met rust. Niemand zit te wachten op personen die anderen te pas en te onpas aanspreken met belerende wijsheden en verwijzingen naar regelementen. Doe jezelf en de wereld een plezier en wordt eens wat autonomer .

Lief. Ik heb geen hekel aan jouw soort hoor.
Maar ik probeer gewoon te werken met gemiddelden. Als 90% iets ziet als crimineel, dan moet je je als 10% tenminste enigzins schikken. Ik zeg niet dat je het er mee eens moet zijn, maar je leeft nou eenmaal in die maatschappij. Ik doe dat ook. Ik leef globaal volgens de wetten van deze maatschappij. Zo ook de normen en waarden. Doe je dat niet (en bewust) dan moet je ook de gevolgen ervan durven onderzien.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  dinsdag 13 januari 2004 @ 02:34:06 #52
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16208301
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 02:29 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Je wou toch niet beweren dat een houding van 'leven en laten leven' a) door jou bedacht en b) zaligmakend zou zijn?

Assoluut niet.
Maar er zit een groot verschil tussen een moraalridder die vanuit een soort obsessie als een soort agent te pas en te onpas anderen bestookt met zijn gecopieerde opvattingen, en iemand die weleens zijn mening ventileert en zo nu en dan eens refereert aan een maatschappelijk etiket omdat iets op dat moment zijn pet te boven gaat.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 02:36:47 #53
74080 Goodluck
pi_16208335
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 02:34 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Assoluut niet.
Maar er zit een groot verschil tussen een moraalridder die vanuit een soort obsessie als een soort agent te pas en te onpas anderen bestookt met zijn gecopieerde opvattingen, en iemand die weleens zijn mening ventileert en zo nu en dan eens refereert aan een maatschappelijk etiket omdat iets op dat moment zijn pet te boven gaat.

Waarmee ik niet wil stellen dat een eigen identiteit geen gecopieerde opvattingen zou bevatten. Het gaat meer om de continuiteitsdrang.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 02:40:35 #54
74080 Goodluck
pi_16208383
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 02:29 schreef Ype het volgende:

[..]

Lief. Ik heb geen hekel aan jouw soort hoor.
Maar ik probeer gewoon te werken met gemiddelden. Als 90% iets ziet als crimineel, dan moet je je als 10% tenminste enigzins schikken. Ik zeg niet dat je het er mee eens moet zijn, maar je leeft nou eenmaal in die maatschappij. Ik doe dat ook. Ik leef globaal volgens de wetten van deze maatschappij. Zo ook de normen en waarden. Doe je dat niet (en bewust) dan moet je ook de gevolgen ervan durven onderzien.

Goed, maar de manier waarop jij leeft hoeft niet die van iemand anders te zijn. Het getuigt van een groot egoisme om anderen continue met jouw opvattingen te bestoken en die als het ware op te leggen aan iemand anders.

Beter zou het zijn als je dat om zou zetten in een soort debat waarin je voor een ander ook ruimte laat om zijn mening tegenover die van jou te zetten i.p.v als insteek een eenzijdige monoloog te nemen.

dinsdag 13 januari 2004 @ 04:25:45 #55
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16209360
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 02:40 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Goed, maar de manier waarop jij leeft hoeft niet die van iemand anders te zijn. Het getuigt van een groot egoisme om anderen continue met jouw opvattingen te bestoken en die als het ware op te leggen aan iemand anders.

Beter zou het zijn als je dat om zou zetten in een soort debat waarin je voor een ander ook ruimte laat om zijn mening tegenover die van jou te zetten i.p.v als insteek een eenzijdige monoloog te nemen.

Ik vind het een zeer goed punt van je dat je nu brengt moet ik zeggen en in een andere discussie was ik het ook zeker met je eens geweest. Doch, we leven in een wereld van gemiddelden en juist het aanpassen is een eigenschaps mens (hoewel ik inzie dat je dat in jouw ogenschouw niet goed kunt gebruiken, en mogelijk terecht). En daarin juist zijn wetten bepaald die horen te gelden voor de meerderheid. In deze vind ik de discussie des te dubieuzer, gezien de meerderheid natuurlijk nooit voor een absolute waarheid instaat. Maar ik denk dat je toch nog altijd voor je eigen persoonlijkheid en initiatief kunt instaan zonder je par sé te buigen voor de overreding van de meerderheid.
pi_16209421
Als ik iets niet irritant vind, zijn het wel moraalridders.

Van die mensen die Max Havelaar Koffie drinken en andere Eerlijke Produkten kopen.

Die kapitalen aan zwervers uitdelen en mij erop aanspreken dat ik dat niet doe.

Ik overdrijf niet: al zulke mensen heb ik in mijn omgeving en op een of andere manier bevestigen ze mij op een aangename manier in mijn voor mijzelf prettige onbekommerde levensstijl.

Sorry alvast.

dinsdag 13 januari 2004 @ 04:40:40 #57
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16209447
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 04:36 schreef DavidHasselhoff het volgende:
Als ik iets niet irritant vind, zijn het wel moraalridders.

Van die mensen die Max Havelaar Koffie drinken en andere Eerlijke Produkten kopen.

Die kapitalen aan zwervers uitdelen en mij erop aanspreken dat ik dat niet doe.

Ik overdrijf niet: al zulke mensen heb ik in mijn omgeving en op een of andere manier bevestigen ze mij op een aangename manier in mijn voor mijzelf prettige onbekommerde levensstijl.

Sorry alvast.

Dank u
Moraalridders houden het moraal hoog
Moraalridders
  dinsdag 13 januari 2004 @ 16:56:53 #58
11485 Alfa_Drifter
Enfant Terrible
pi_16225065
Landverraders zijn het!

Ik walg van dit type mensen. Op het HBO zat er een gast die het presteerde tegen mij te zeggen "Had je er maar moeten zijn" als antwoord op mijn vraag wat ze bij een door mij gemiste les hadden uitgevoerd. Ik kon die gast wel schieten met z'n ziekenfondsbril, ontplofde fohnkapsel en z'n irritante piepstem.

Nog een voorbeeld: Mensen die principieel tegen het lenen van geld zijn en daarom niet lenen van het IBG. Een aantrekkelijkere manier om aan geld te komen bestaat niet. Open je ogen!

Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:00:59 #59
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16225215
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:56 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Landverraders zijn het!

Ik walg van dit type mensen. Op het HBO zat er een gast die het presteerde tegen mij te zeggen "Had je er maar moeten zijn" als antwoord op mijn vraag wat ze bij een door mij gemiste les hadden uitgevoerd. Ik kon die gast wel schieten met z'n ziekenfondsbril, ontplofde fohnkapsel en z'n irritante piepstem.

Nog een voorbeeld: Mensen die principieel tegen het lenen van geld zijn en daarom niet lenen van het IBG. Een aantrekkelijkere manier om aan geld te komen bestaat niet. Open je ogen!

Dat versta ik persoonlijk niet meteen onder moraalridders
Dat is wel fout inderdaad. Maar moraalridders zie ik meer als mensen die iets er iets van zeggen als iemand iets doet wat niet hoort. Die ingrijpen bij een vechtpartij en dergelijke.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:14:46 #60
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16225699
quote:
Landverraders zijn het!
Overdrijven is ook een vak ja.
quote:
Jaja, dat heeft dan weer verdomd weinig met moraalridders te maken, laat die mensen lekker zelf kiezen of ze lenen, en bemoei je er lekker niet mee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 13 januari 2004 @ 17:17:16 #61
11485 Alfa_Drifter
Enfant Terrible
pi_16225790
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak ja.
[..]

Jaja, dat heeft dan weer verdomd weinig met moraalridders te maken, laat die mensen lekker zelf kiezen of ze lenen, en bemoei je er lekker niet mee.

Dat is jouw mening, ik vind dit soort principe praktijken juist wel onder moraal vallen. Zeker als dat op een schoolmeestertoon mij mede wordt gedeeld.
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_16225812
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 17:17 schreef Alfa_Drifter het volgende:
Dat is jouw mening, ik vind dit soort principe praktijken juist wel onder moraal vallen. Zeker als dat op een schoolmeestertoon mij mede wordt gedeeld.
Precies. Als ze jou er op aankijken dat jij het wel doet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:03:29 #63
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16236739
Er is niets zo mooi als een moraalridder. Dat is tenminste iemand die nog weet hoe het hoort. Dat gezeik altijd over verandering. Dat is gewoon links naief gelul. Zonder moraalridders zou het slecht gesteld zijn met de jeugd van tegenwoordig. Nog slechter dan dat die al is althans. Als je het mij vraagt mag er wel een speciale moraalpolitie ingesteld worden, die daadwerkelijk straffen gaat uitdelen aan hen, die de normen en waarden verkeerd ten uitvoer brengen.
"Het lot is niet uitsluitend een beperking, het is ook een bevrijding."
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:08:37 #64
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16236921
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:03 schreef Koolraap het volgende:
Er is niets zo mooi als een moraalridder. Dat is tenminste iemand die nog weet hoe het hoort. Dat gezeik altijd over verandering. Dat is gewoon links naief gelul. Zonder moraalridders zou het slecht gesteld zijn met de jeugd van tegenwoordig. Nog slechter dan dat die al is althans. Als je het mij vraagt mag er wel een speciale moraalpolitie ingesteld worden, die daadwerkelijk straffen gaat uitdelen aan hen, die de normen en waarden verkeerd ten uitvoer brengen.
Hehe, lachen met jou. Goed over moraal praten en in hetzelfde stukje links zwartmaken. U is geen moraalridder meneer.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:10:51 #65
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16236997
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:08 schreef Ype het volgende:

[..]

Hehe, lachen met jou. Goed over moraal praten en in hetzelfde stukje links zwartmaken. U is geen moraalridder meneer.

Wat heeft dat ermee te maken? Het is bekend dat de linkse rakkers geen besef van moraal kennen. Het zijn gierige lui, die nooit tevreden zijn. Leg toch eens die strijdbijl neer en laten we gezellig met zijn allen genieten van wat we nu hebben.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:13:43 #66
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16237080
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:10 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Het is bekend dat de linkse rakkers geen besef van moraal kennen. Het zijn gierige lui, die nooit tevreden zijn. Leg toch eens die strijdbijl neer en laten we gezellig met zijn allen genieten van wat we nu hebben.

Misschien makkelijk als jij eerst je totaal generaliserende beeld van links probeert op te geven. Ik ben links en ik ben voor moraal. Hoe zou dat nou toch kunnen, volgens jouw optiek althans? Rare shit.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:14:13 #67
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16237099
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 02:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja met jouw avatar ben je een echte moraalridder. Ontopic. Moraalridders moeten lid worden van een kerk en op een onbewoond eiland een klooster bouwen. Koepel erover heen. En daar gaan wonen.

Dat zou ik ook zeggen als ik een vrouw was. Trouwens, moet je nog niet in de keuken gaan afwassen straks? Oh ja, en vergeet niet dat strijkgoed nog te strijken voor overmorgen he .
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:16:30 #68
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16237169
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:13 schreef Ype het volgende:

[..]

Misschien makkelijk als jij eerst je totaal generaliserende beeld van links probeert op te geven. Ik ben links en ik ben voor moraal. Hoe zou dat nou toch kunnen, volgens jouw optiek althans? Rare shit.

Vooruit, mijn excuses. Het gaat misschien wat te ver om iedere aanhanger van links zo te bestempelen. Maar je moet toegeven, dat de moraalridders zich toch voornamelijk in de conservatieve hoek begeven, zoals het CDA. Links wordt toch al vrij snel in verband gebracht met progressief.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:18:23 #69
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16237252
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:14 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik een vrouw was. Trouwens, moet je nog niet in de keuken gaan afwassen straks? Oh ja, en vergeet niet dat strijkgoed nog te strijken voor overmorgen he .

Ik heb vanmiddag al een lading afwas gedaan. Daarna heb ik allemaal zwervers gered van de hongerdood en toen nog een kat uit de boom gehaald. Vervolgens heb ik oudere mensen geholpen met eten en toen mijn dagelijkse lading bloed uitgeperst ten behoeve van zwaargewonden. En tot slot, als ik dood ben, zal elk deel van mijn lichaam in een ander lichaam worden gestopt. En mocht er wat overblijven; dan zal dat naar de wetenschap gaan, zodat die er dingen op kunnen uittesten ten voordeel van de mensheid.

Heerlijk, dat moraal.
ja, het verhaal is enigzins aangedikt

-edit- ik dacht dat die reactie voor mij was
Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen op Fok me zien als vrouw

dinsdag 13 januari 2004 @ 23:20:07 #70
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16237306
quote:
Landverraders zijn het!

Heel volwassen ook, dat je diegene hier nu een beetje gaat beledigen, terwijl hij gewoon gelijk had. Je had er ook moeten zijn, dan had je het geweten. Wordt volwassen en accepteer de consequenties maar eens.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:21:56 #71
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_16237366
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:16 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Vooruit, mijn excuses. Het gaat misschien wat te ver om iedere aanhanger van links zo te bestempelen. Maar je moet toegeven, dat de moraalridders zich toch voornamelijk in de conservatieve hoek begeven, zoals het CDA. Links wordt toch al vrij snel in verband gebracht met progressief.

Tja, het hangt er een beetje van af wat je als moraal bestempelt. Ik bedoel er vooral de goede orde mee. Dus dat er een samenleving ontstaat waar gewoon redelijk in te leven valt.
pi_16237373
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 01:32 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Wat een leuk, origineel plaatje!

Die heb ik nog nooit gezien! .

Zeg. Dat is een jongen uit de buurt.
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:28:22 #73
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16237577
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:10 schreef Koolraap het volgende:

[..]

Hey, idioot. Ga je gezonde verstand eens zoeken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:31:24 #74
79140 Koolraap
Brassica Napus
pi_16237676
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 23:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Hey, idioot. Ga je gezonde verstand eens zoeken.

Ik wens geen idioot genoemd te worden. Als je wat verder leest dan je neus lang is, dan zou je moeten weten, dat ik mijn excuses al heb aangeboden voor mijn ietwat extreme uitspraak.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 23:41:23 #75
60358 Skull-shitter
24-fundamentalist
pi_16238025
Ach kijk eindelijk weer es een topic over Gelly
We have nothing to beer, but beer itself!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')