abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17402808
nou meer mogelijkheden met een f828 achtige camera?
pi_17402819

[ Bericht 64% gewijzigd door berc op 27-02-2004 23:38:25 ]
pi_17403014
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 23:27 schreef berc het volgende:
maar als je het toch maar bij 1 lens houd moet je dat geld voor een digital single lens reflex niet uitgeven
Mijn idee!
Maar ja...ik voel me nu wel heel erg beperkt in mijn mogelijkheden. Een F828 oid zou dat verbeteren maar ook daar kom je snel genoeg op dat punt denk ik. Het mooie van SLR vind ik de upgrade mogelijkheden....maar ja...dat is ook meteen de last....ik zie mezelf niet met een rugzak vol camera benodigdheden rondlopen. Aan de andere kant, als je een prachtig fotomoment niet ten volle kan benutten vanwege je materiaal beperkingen is ook niet fijn. *zucht*

groet,
Frida - die gewoon een camera wil die alles kan
pi_17404627
- lama , verkeerde reactie -
¯ _(ツ)_/¯
pi_17404633
quote ipv edit :|
¯ _(ツ)_/¯
pi_17405363
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 18:15 schreef sheleentje het volgende:
Ik wou ook al zeggen ja!

Waar hebbie die olympus C350 voor E184,- gezien? Op diezelfde site? Het goedkoopst dat ik hem heb gezien is bij SeeBuyFly op Schiphol---> E198,-
http://194.206.235.235/dev/gui_web/shopping/index.php?fuseaction=voir_fiche_article&article=29551&srcid=105&oldlangue=nl&oldlangueparle=nl&CodePromo=&Partenaire=vergelijk

We are truly made for so much more than the illusions we accept as real life - Silars Bald
pi_17407528
Hoi!

Vraagje, aangezien ik door alle digitale reflex camera's het bos niet meer zie, ik begin steeds meer te twijfelen, graag jullie mening.
Voor gebruik voor binnenfotografie, ik heb niet al te sterke studiolampen, en zo min mogelijk flitsgebruik welke camera zouden jullie dan uit onderstaande camera's kiezen?

Ik heb tot ¤ 2200 te besteden:
Canon EOS 10D (daar moet dus nog een lens bij gezocht worden..tips?)
Canon Powershot Pro1
Fuji FinePix S2 Pro (moet ook nog een objectief bij..)
Sony DSC-F828

Of wachten op de Nikon D70?

Naar mijn idee is de 10D de beste uit dit rijtje, maar waarom? Ik heb begrepen dat ik me niet moet laten verleiden door de 8Mp van sommige camera's en dat de 6Mp het prima doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wil een tijdje voort kunnen met de camera en eventueel betaalde opdrachten gaan aannemen in de toekomst.

Daniëlle
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 februari 2004 @ 13:03:56 #158
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17407759
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:46 schreef Danimyst het volgende:
Hoi!

Canon Powershot Pro1
Sony DSC-F828

Uit dit rijtje is de 10D inderdaad het beste alternatief, wegens een goed 'uitgerijpt' model en waarschijnlijk makkelijker verkrijgbaar dan de 300D.
Binnen het gestelde budget zou ik de Pro1 en de Sony schrappen.

Welke lens je erbij moet nemen hangt af van wat je precies wilt gaan doen. Om zoveel mogelijk gebieden af te dekken zou ik beginnen met 'iets' van 18-55mm, eventueel aangevuld met een 70-300 voor het betere telewerk

Je kunt natuurlijk de Nikon D70 afwachten, alleen loop je dan het risico dat er tegen tijd dat ie goed verkrijgbaar is weer een ander prijswonder wordt gelanceerd waar je even op moet wachten. Op die manier blijf je wachten en betaal je gegarandeerd meer dan de volle prijs.

De vraag hoe lang je met een digiflex vooruit kan is wat lastig te beantwoorden, ze zijn volop in ontwikkeling. Het gevaar dat je binnen een jaar met een Fred-Flintstone-Digicam in handen staat is echter niet meer zo groot als het wel eens is geweest.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17408445
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 13:03 schreef Ouwesok het volgende:

Je kunt natuurlijk de Nikon D70 afwachten, alleen loop je dan het risico dat er tegen tijd dat ie goed verkrijgbaar is weer een ander prijswonder wordt gelanceerd waar je even op moet wachten. Op die manier blijf je wachten en betaal je gegarandeerd meer dan de volle prijs.
Ja precies dat had ik ook al in gedachten, en wie weet hoe vaak het misschien nog wel uitgesteld wordt Het is net als met computers, je koopt de ene en als je de deur uit bent staat het volgende mooie model al weer op de stoep..

Zijn er eigenlijk nog nadelen bekend over de 10D? (ik zal ook even spitten in andere topics, wie weet vervuil ik deze )

Wat ik ermee wil gaan doen? Kattenfotografie... , zou je dan ook een 18-55mm aanraden?

Dank voor je info!

Daniëlle
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 februari 2004 @ 14:22:21 #160
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17408835
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 13:55 schreef Danimyst het volgende:

Zijn er eigenlijk nog nadelen bekend over de 10D? (ik zal ook even spitten in andere topics, wie weet vervuil ik deze )
Ik vind 'm nogal aan de prijs, verder kan ik zo snel even niks zinnigs verzinnen
quote:
Wat ik ermee wil gaan doen? Kattenfotografie... , zou je dan ook een 18-55mm aanraden?
En voor het betere werk een gewone vastbrandpunt 50mm, dat wordt bij een digicam een hele fraaie lens voor portretten (ook van katten), razendsnel, lichtsterk en niiet overdreven duur.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 februari 2004 @ 14:28:39 #161
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_17408944
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 12:46 schreef Danimyst het volgende:
Hoi!

Vraagje, aangezien ik door alle digitale reflex camera's het bos niet meer zie, ik begin steeds meer te twijfelen, graag jullie mening.
Voor gebruik voor binnenfotografie, ik heb niet al te sterke studiolampen, en zo min mogelijk flitsgebruik welke camera zouden jullie dan uit onderstaande camera's kiezen?

Canon Powershot Pro1
Sony DSC-F828

Naar mijn idee is de 10D de beste uit dit rijtje, maar waarom? Ik heb begrepen dat ik me niet moet laten verleiden door de 8Mp van sommige camera's en dat de 6Mp het prima doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wil een tijdje voort kunnen met de camera en eventueel betaalde opdrachten gaan aannemen in de toekomst.

Daniëlle
Als je commercieel wil gaan, kies dan voor een echte D-SLR, dus de 10D of de Fuji.

Wachten op een camera is wat ouwe sok al zegt, permanent uitstellen, want er is altijd wel een camera om de hoek die "het wachten waard zou kunnen zijn"

De DOF veel beter op een dslr met een goede lens, je hebt veel minder ruis, en je hoeft niet alles meteen te kopen.

Hoewel 2200 euro veel geld is, gaat het bij dslr's wel hard. voor een goede lchtsterke lens ben je al snel 2,3,4 honderd euro kwijt.1 accu is leuk, maar niet voldoende, en een goede flitser, en je bent er al overheen.

Beide camera's zijn erg goed, ik heb zelf ook gekeken naar de fuji (mijn vorige cam was een fuji), maar toch maar voor de 10D gegaan, voornamelijk omdat die een stukje goedkoper was als de fuji.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_17409099
De Fuji heeft wel weer een SuperCCD (welke door interpolatie 12MP genereert, zeg ik het zo goed?) aan boord, waarvan veel mensen vinden dat de foto's direct uit de camera hele mooie kleuren hebben. Echter, ook daar zijn de meningen weer over verdeeld.

Wat ik zelf een voordeel vind van de Fuji boven de Canon, is dat de Fuji een Nikon F-mount heeft. Daardoor zit je niet gebonden aan 1 merk camera, je kunt ook een Nikon of een Kodak (erbij) nemen in de toekomst/als 2e camera.

Maarja, ik ben dan ook een Nikon-fan.
pi_17411751
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 14:38 schreef dawg het volgende:
De Fuji heeft wel weer een SuperCCD (welke door interpolatie 12MP genereert, zeg ik het zo goed?) aan boord,
interpolatie ?? Is dat hetzelfde idee als met die nieuwe sigma? 3 Mp maar eigenlijk 9Mp?
pi_17413295
Ouwesok,

Op 18 februari raad je iemand aan om te wachten met het aanschaffen van een toestel tot na de PMA. Ik zit me nu al de hele tijd af te vragen wat je hiermee bedoeld? Hopenlijk geen domme vraag, alhoewel deze niet schijnen te bestaan
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 28 februari 2004 @ 21:55:19 #165
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17416185
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:12 schreef danosa het volgende:
Ouwesok,

Op 18 februari raad je iemand aan om te wachten met het aanschaffen van een toestel tot na de PMA. Ik zit me nu al de hele tijd af te vragen wat je hiermee bedoeld? Hopenlijk geen domme vraag, alhoewel deze niet schijnen te bestaan
Niet zozeer tot exact na de PMA die dat weekend al weer afgelopen was, maar meer tot alle daar geindtroduceerde nieuwtjes in de handel komen. Wie echt voordeel wil doen kan dan namelijk de huidige modellen tegen gereduceerde prijzen vinden, en dat is wanneer je op de portmonnee moet letten best meegenomen en scheelt al snel een paar tientjes .

Dat in de handel komen van alle PMA-nieuws is een proces dat zich de komende weken gaat voltrekken, hou dus goed de prijsthermometer in de smiezen en doe er je voordeel mee
pi_17417125
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:55 schreef Ouwesok het volgende:

Wie echt voordeel wil doen kan dan namelijk de huidige modellen tegen gereduceerde prijzen vinden, en dat is wanneer je op de portmonnee moet letten best meegenomen en scheelt al snel een paar tientjes .
He bedankt voor de tip! Ik heb dus eigenlijk een beetje mazzel dat het geld voor de camera nog niet is gestort
pi_17417586

Ik heb nu een Kobishi 4.0 MP camera gekocht voor de wintersport... heel leuk kost geen drol dus ik denk prima voor op de ski piste. Kan ik lekker plaatjes schieten voor maar 125 euro....

Het enige wat ik dus vergeten was om te checken was of ik wel sluitertijden kon instellen ... niet dus, Resultaat .. al mijn ski foto's zijn dus wazig en bewegingen zijn niet te zien. Dat wil ik dus niet meer.

Dus ik verkoop deze camera maar en wil nu eigenlijk een nieuwe halen voor vakanties. 1 Megapixel is eigenlijk zat ik wil er toch gene gedetaileerde natuur foto's mee maken. Als het kan dus met variable sluitertijd zodat ik ook bewegingen mooi kan vastleggen op de gevoelige plaat. minimaal natuurlijk een 1.5" LCD schermpje erbij en als het even kan een accu die ook door de USB poort kan worden opgeladen .. prijs maximaal 200 euro... het moet wel leuk blijven

ik had dit gevonden:
http://www.d95.nl/Digitaa(...)gevens/fujiA205S.htm

Als jullie iets beters hebben of op of aanmerken en of tips voor mij dan graag.
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_17417889
quote:
prijs maximaal 200 euro... het moet wel leuk blijven
hoe duurder hoe leuker
  zondag 29 februari 2004 @ 14:25:13 #169
35485 rique
with Canon, I can
pi_17425758
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:28 schreef GWD het volgende:

Ik heb nu een Kobishi 4.0 MP camera gekocht voor de wintersport... heel leuk kost geen drol dus ik denk prima voor op de ski piste. Kan ik lekker plaatjes schieten voor maar 125 euro....

Het enige wat ik dus vergeten was om te checken was of ik wel sluitertijden kon instellen ... niet dus, Resultaat .. al mijn ski foto's zijn dus wazig en bewegingen zijn niet te zien. Dat wil ik dus niet meer.

Dus ik verkoop deze camera maar en wil nu eigenlijk een nieuwe halen voor vakanties. 1 Megapixel is eigenlijk zat ik wil er toch gene gedetaileerde natuur foto's mee maken. Als het kan dus met variable sluitertijd zodat ik ook bewegingen mooi kan vastleggen op de gevoelige plaat. minimaal natuurlijk een 1.5" LCD schermpje erbij en als het even kan een accu die ook door de USB poort kan worden opgeladen .. prijs maximaal 200 euro... het moet wel leuk blijven

ik had dit gevonden:
http://www.d95.nl/Digitaa(...)gevens/fujiA205S.htm

Als jullie iets beters hebben of op of aanmerken en of tips voor mij dan graag.
kijk voor de aardigheid ook eens naar de A60 van Canon die op het moment door de 200 euro grens is heengezakt. Prima 2MP camera waarbij je zowel de sluiter als het diafragma handmatig in kan stellen. En mócht je ooit nog eens enthousiast worden over natuurfotografie of andere varianten van fotografie dan heb je met de Canon een prachtproduct in handen. De prijsontwikkelingen van de A60 zijn erg interessant voor jou op het moment.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Moderator zondag 29 februari 2004 @ 14:55:31 #170
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17426360
die A205S is ook overal goedkoper te krijgen zelfs,
http://www.norrod.nl/ws_a(...)croll=1&vk=v&noscr=1
139euro...
Een goede cam voor die prijs, kennis heeft m ook

[ Bericht 56% gewijzigd door Rene op 29-02-2004 14:59:01 (beter lezen+link) ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 29 februari 2004 @ 14:59:38 #171
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17426424
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 23:52 schreef berc het volgende:

[..]

hoe duurder hoe leuker
Boh, als je echt 2000 euro ofzo te besteden hebt
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_17427166
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 13:03 schreef Ouwesok het volgende:

Jemig, deze recensie is wel erg positief over de Nikon D70, hebben jullie die al gelezen?
http://www.kenrockwell.com/nikon/d70.htm
pi_17427793
quote:
Op zondag 29 februari 2004 14:25 schreef rique het volgende:

[..]

kijk voor de aardigheid ook eens naar de A60 van Canon die op het moment door de 200 euro grens is heengezakt. Prima 2MP camera waarbij je zowel de sluiter als het diafragma handmatig in kan stellen. En mócht je ooit nog eens enthousiast worden over natuurfotografie of andere varianten van fotografie dan heb je met de Canon een prachtproduct in handen. De prijsontwikkelingen van de A60 zijn erg interessant voor jou op het moment.
Ik ga gelijk even een blik werpen.... danku
pi_17428377
quote:
Op zondag 29 februari 2004 16:09 schreef GWD het volgende:

[..]

Ik ga gelijk even een blik werpen.... danku
Yep ... dat wordt hem, zeer bedankt erg mooie camera
pi_17430226
In hoeverre loopt de kwaliteit nou op met prijs? Is er een maximaal compromis zoals bij computers?
Ihoe groot is bijv. het verschil tussen prijsklasses 750 Euro -450 eruo - 200 euro??
En is de FUJIFILM FINEPIX S7000 te vergelijken met de spiegelreflex canon eos 300d?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')