abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games woensdag 18 februari 2004 @ 18:30:21 #126
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_17291067
Olympus brengt zo te zien vanaf maart alweer een nieuw type uit voor de MJU-series...

quote:

Announcing the new Mju 410 Digital from Olympus - 13 Feb 2004

Olympus is introducing the Mju 410 Digital, the latest addition to the world's most popular camera series. The Mju 410 is encased in a full metal body with a silver finish, offers 4 megapixels and a 3x optical zoom. The Mju 410 is the first Mju Digital model to feature TruePic Turbo, a new image processor which sharpens image clarity, contrast and colour for life-like results. This feature also makes the camera 30% faster in processing images and is combined with a super fast shutter release time.

The Mju 410 Digital's 3x optical zoom (equivalent to 35-105mm on a 35 mm camera) has been specially designed to suit the CCD. This ensures prints of the highest quality, even when printed on A4 format. Thanks to the PictBridge standard, printing is easy. The need for a PC is eliminated when the camera is used with compatible printers, such as the Olympus dye-sublimation P-10.

A range of automatic functions such as TTL autofocus and Digital ESP (Electro Selective Pattern) light metering help ensure best results with the minimum of fuss. The Mju 410 Digital boasts a scene programme for every occasion: users can choose from eight variations - Portrait, Self Portrait, Night Scene, Landscape, Landscape with Portrait, Beach and Snow, Cuisine and Indoor.

The model also features a movie recording function plus sound, enabling you to bring all your images to life. The length of the recording is only limited by the capacity of the xD-Picture Card. The Mju 410 Digital features a 1.5" 134, 000 pixel LCD monitor, perfect for framing shots and viewing them straight away.

The Mju 410 Digital comes with a high voltage, environment-friendly rechargeable lithium-ion battery and charger.

Features

Mju 410 Digital
· Weather-proof casing (weather-proof equivalent to the IEC standard publication 529 IPX4)
· 4 million pixel
· 3x Optical Zoom
· TruePic Turbo image processor
· 8 scene programmes
· 16 MB xD-Picture Card
· Rechargeable lithium-ion battery (Li-10B)
· 1.5 inch colour TFT LCD monitor with 134,000 pixels with multi-language menu
· Movie recording function with sound
· 5 to 99 images over 6 resolution settings
· PictBridge support
Available from March, RRP £299.99 (inc VAT). For stockist information freephone 0800 072 0070 or visit www.olympus.co.uk.

Bron:
http://www.ephotozine.com/news/fullnews.cfm?NewsID=1522
http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/intro.cfm?id=%B5%5Bmju%3A%5D%20410%20Digital
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_17349847
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:58 schreef Kasty het volgende:
Hallo!<br>Zijn hier mensen die ervaring hebben met de fuij Fine Pix S5000. Ik heb nu de Canon Powershot A70, maar wil graag over gaan op een iets betere camera met zoom.. maar niet al te duur... Is dit volgens jullie dan een goede optie..zo ja of zo nee? Heb al mening revieuw gelezen, maar echt wijzer wordt ik er niet van.... <p>Groeten hennie
als je de search gebruikt had, zou je hebben kunnen vinden dat de s5000 veel last heeft van ruis en 'purple fringing'
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_17378372
Ik sta op het punt een Olympus C350 te kopen. Mensen goede ervaringen hiermee?(3.3xdig, 3xopt 3,2megapix)Hij is geloof ik wel een goede voor deze prijsklasse (max E220)
Enne wat voor een MB kaart raden jullie me aan?
  donderdag 26 februari 2004 @ 18:23:00 #129
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17378524
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 18:12 schreef sheleentje het volgende:
Ik sta op het punt een Olympus C350 te kopen. Mensen goede ervaringen hiermee?(3.3xdig, 3xopt 3,2megapix)Hij is geloof ik wel een goede voor deze prijsklasse (max E220)
Olympus is een prima keuze m.i.
Ik heb er goede ervaringen mee,de c-350 krijgt ook veel lovende recensie's
Ik denk dat een 128mb kaartje wel genoeg is,maar dat is natuurlijk afhankelijk wat je ermee gaat doen!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Moderator donderdag 26 februari 2004 @ 18:52:34 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17378997
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 18:12 schreef sheleentje het volgende:
Olympus C-350 hiero!
heb zelf 32mb en een 128mb cf kaartje erbij, verder een tasje.
Als je m koopt raad ik aan de GP powerbank van (geloof ik) 32.50 er bij te kopen, een druppellader, duurt lang maar die batterijen gaan dan ook heeeel lang mee (deze ongeveer al een week er in zitten, nog niet leeg), ook krijg je 4 batterijen, dus 2 er in en 2 gebruiken.

Ik kreeg m voor 300euro (gekocht in begin november (!!!)) incl een tasje, 128mb kaartje én de batterij oplader, was een speciale aanbieding

Aanradertje zeker wel

[ Bericht 1% gewijzigd door Rene op 26-02-2004 18:53:25 (prijsje) ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_17381414
Oh ik wordt gek van alle dig. camera's. Was dus net bij de mediamarkt.....nou ben ik nog erger in de war gebracht door die verkoper (begrijpelijk)
Ikke wilde dus de olympus...gaat die me de Nikon Coolpics 3100 (E288 incl. accu, oplaadbatt, 16MB)aanraden...en nou ben ik dus aan het twijfelen. Can someone help me? :s
  donderdag 26 februari 2004 @ 21:16:43 #132
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17381986
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 20:54 schreef sheleentje het volgende:
Oh ik wordt gek van alle dig. camera's. Was dus net bij de mediamarkt.....nou ben ik nog erger in de war gebracht door die verkoper (begrijpelijk)
Ikke wilde dus de olympus...gaat die me de Nikon Coolpics 3100 (E288 incl. accu, oplaadbatt, 16MB)aanraden...en nou ben ik dus aan het twijfelen. Can someone help me? :s
Nikon,olympus,canon, etc.tís allemaal goed, en als zovaak gezegd hier ....neem ze in de hand en ervaar het wat jou het prettigst doet overkomen ..... Doen!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_17382461
ja das wel het grote voordeel van mediamarkt, hier staan ze niet in van die ellendige vitrines, maar gewoon op een plank
pi_17384146
Ik zat zelf nog te denken over:

-Canon A80
-Sony dsc p92
-.........?

Die van sony heeft een megapixel meer, maar canon iets betere merk. Suggesties?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 09:21:16 #135
35485 rique
with Canon, I can
pi_17388396
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 22:57 schreef Bijsmaak het volgende:
Ik zat zelf nog te denken over:

-Canon A80
-Sony dsc p92
-.........?

Die van sony heeft een megapixel meer, maar canon iets betere merk. Suggesties?
Een suggestie is om na te denken of je 4 MP van de Canon te weinig vindt. Wat zou je extra willen met 5MP dat je met 4MP niet kan?
Verder moet je eens nadenken wat je met de camera wil. De canon is versierd met enorm veel opties en is helemaal handmatig te bedienen. In vergelijking met de Sony is de Canon wat zwaarder. Ik weet zo uit mijn hoofd het verschil in optische zoom niet maar dat kan ook nog een verschil uitmaken.

Persoonlijk zou ik nooit een digicam van sony kopen. Behalve dat ik ze er niet uit vind zien vind ik de resultaten een stuk minder dan de canonresultaten. Vooral als ik met vrienden ben en we fotograferen allebei in een redelijk donkere ruimte zoals een café dan presteert mijn Canon een stuk beter dan de Sonies die de rest hebben.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 09:52:01 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17388732
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 20:54 schreef sheleentje het volgende:
Die nikon is wel een beetje groot/lomp...
Zijn verder alletwee wel mooi
pi_17392037
Lieve mensen,

Ik ben heftig op zoek naar digicams, en heb daarbij een superaanbieding gevonden:
http://www.camerastore.nl(...)h=27&products_id=242
Ik vraag me alleen heel sterk af of dit wel een goeie is, aangezien die wel héél erg goedkoop is voor die kwalitiet. Ook met trust® sta ik niet zo goed in de schoenen, maar dat kan ook aan mezelf liggen...

Anders heb ik nog deze in gedachten:
Minolta Dimage E-223 = ¤ 170
Nikon Coolpix 2100 = ¤ 167.91
Canon Powershot A60 = ¤ 176
Olympus C-350 Zoom = ¤ 184
Kodak CX6330 = ¤ 199

U ziet: lekker op koopjesjacht, maar euh:
Uw mening is(vooral over de aanbieding)?

Vince..
We are truly made for so much more than the illusions we accept as real life - Silars Bald
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 13:23:52 #138
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17392141
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 13:16 schreef vincecht het volgende:
Lieve mensen,

Ik ben heftig op zoek naar digicams, en heb daarbij een superaanbieding gevonden:
http://www.camerastore.nl(...)h=27&products_id=242
Ik vraag me alleen heel sterk af of dit wel een goeie is, aangezien die wel héél erg goedkoop is voor die kwalitiet. Ook met trust® sta ik niet zo goed in de schoenen, maar dat kan ook aan mezelf liggen...

Anders heb ik nog deze in gedachten:
Minolta Dimage E-223 = ¤ 170
Nikon Coolpix 2100 = ¤ 167.91
Canon Powershot A60 = ¤ 176
Olympus C-350 Zoom = ¤ 184
Kodak CX6330 = ¤ 199

U ziet: lekker op koopjesjacht, maar euh:
Uw mening is(vooral over de aanbieding)?

Vince..
Trust niet trust!!!!!
Echt waar, neem kwaliteit, en dat zijn deze camera's
de c-350 is klein en handig
Minolta heeft 2 miljoen megapixels,
De Nikon is groot kan dus niet makkelijk in de broekzak
Canon heeft ook 2 megapixels, maar verder hoor je er wel veel goedsover
Kodak ziet er goed uit :-)

C350 of Kodak, Canon en Minolta ook als je genoege neemt met 2 mil megapixels, maar voor de prijs verschil nam ik 3.0 miljoen megapixels als ik een camera ging kopen
Olympus en Kodak hebben allebij een goede naam, alleen Kodak als gewone fototoestel.

Iemand anders?
pi_17392262
Dat dacht ik all.. trust niet :-)
Anderen nog meningen over de overgebleven?
We are truly made for so much more than the illusions we accept as real life - Silars Bald
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 13:34:27 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17392321
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 13:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Trust niet trust!!!!!
Echt waar, neem kwaliteit, en dat zijn deze camera's
de c-350 is klein en handig
Minolta heeft 2 miljoen megapixels,
De Nikon is groot kan dus niet makkelijk in de broekzak
Canon heeft ook 2 megapixels, maar verder hoor je er wel veel goedsover
Kodak ziet er goed uit :-)

C350 of Kodak, Canon en Minolta ook als je genoege neemt met 2 mil megapixels, maar voor de prijs verschil nam ik 3.0 miljoen megapixels als ik een camera ging kopen
Olympus en Kodak hebben allebij een goede naam, alleen Kodak als gewone fototoestel.

Iemand anders?
En natuurlijk nikon als je een grotere camera wil of hij niet in de broek hoeft
pi_17392957
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 13:31 schreef vincecht het volgende:
Dat dacht ik all.. trust niet :-)
Anderen nog meningen over de overgebleven?
Trust is de sponsor van Jos Verstappen. Do I need to say more???
  vrijdag 27 februari 2004 @ 15:06:05 #142
35485 rique
with Canon, I can
pi_17393935
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 13:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

En natuurlijk nikon als je een grotere camera wil of hij niet in de broek hoeft
Dit is al de derde keer dat je de Nikon groot of lomp noemt. Ik vind het juist voor de functies die hij heeft een heel klein, schattig cameraatje. Ik verkoop deze camera dan ook voornamelijk aan vrouwen omdat hij voor mannen te klein en te priegelig is. De canon A60 is een stuk groter en zeker een stuk zwaarder.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 15:46:41 #143
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17394808
Op plaatjes ziet hij er groot uit,
Nee, ik heb m nog nooit in het echt gezien nee...
pi_17397433
Ik wou ook al zeggen ja!

Waar hebbie die olympus C350 voor E184,- gezien? Op diezelfde site? Het goedkoopst dat ik hem heb gezien is bij SeeBuyFly op Schiphol---> E198,-
  vrijdag 27 februari 2004 @ 21:53:46 #145
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_17401197
Het lijkt voor mij nu toch ook echt te gaan gebeuren (nou ja, begin april ): de aanschaf van een digitale camera. Ik wil het ook als hobby gaan doen, dus ik ben in de markt voor een camera die boven het niveau van de klik-klak-klaar modellen uitstijgt.
Ik heb een tijdje terug met een G3 geexperimenteerd en dat beviel best goed, maar ik zag in de pricewatch dat de G5 qua prijs zo'n 40 euro onder die van de G3 lag. Aangezien de G5 gebaseerd is op de G3, leek het me kat in het bakkie. Maar na het lezen van de review op dpreview.com, blijkt de G5 toch ietsje minder te zijn dan de G3, afgezien van de megapixel die je extra krijgt. De G5 heeft meer last van ruis en purple fringing dan de G3, twee dingen die je toch wel snel opmerkt, volgens mij. Dus kan ik beter even iets meer geld neerleggen en de G3 kopen, of valt het allemaal wel mee, en moet ik gewoon voor de G5 gaan?
  Moderator vrijdag 27 februari 2004 @ 22:14:58 #146
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_17401548
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 18:15 schreef sheleentje het volgende:
Ik wou ook al zeggen ja!

Waar hebbie die olympus C350 voor E184,- gezien? Op diezelfde site? Het goedkoopst dat ik hem heb gezien is bij SeeBuyFly op Schiphol---> E198,-
Hij is er ook voor 175 euro te krijgen,
Schiphol is duur hoor!
Kijk maar eens bij 'objektief' of 'dixons'
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 27 februari 2004 @ 22:16:00 #147
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17401572
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 21:53 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb een tijdje terug met een G3 geexperimenteerd en dat beviel best goed, maar ik zag in de pricewatch dat de G5 qua prijs zo'n 40 euro onder die van de G3 lag. Aangezien de G5 gebaseerd is op de G3, leek het me kat in het bakkie. Maar na het lezen van de review op dpreview.com, blijkt de G5 toch ietsje minder te zijn dan de G3, afgezien van de megapixel die je extra krijgt. De G5 heeft meer last van ruis en purple fringing dan de G3, twee dingen die je toch wel snel opmerkt, volgens mij. Dus kan ik beter even iets meer geld neerleggen en de G3 kopen, of valt het allemaal wel mee, en moet ik gewoon voor de G5 gaan?
Ik heb zelf zo'n G5 en ik vind het qua ruis en purple-fratsen allemaal wel wat meevallen . Alleen als je onder bepaalde omstandigheden een bepaalde soort foto maakt zou er wel eens ruis op kunnen treden.Ouwesok vind reviews wel nuttig maar in beperkte mate

Voor het overige is de G5 ook een prima camera. Hij loopt een eeuwigheid op één acculading, is behoorlijk snel en heeft de afmetingen en handligging van een echte camera.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17402633
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 09:21 schreef rique het volgende:

Persoonlijk zou ik nooit een digicam van sony kopen. Behalve dat ik ze er niet uit vind zien vind ik de resultaten een stuk minder dan de canonresultaten. Vooral als ik met vrienden ben en we fotograferen allebei in een redelijk donkere ruimte zoals een café dan presteert mijn Canon een stuk beter dan de Sonies die de rest hebben.
Denk dat het vooral een kwestie van smaak is. Persoonlijk heb toch wel een zwak voor de Sony camera's. Ik hou wel van die "Disney" kleuren. Hoewel mijn oudje, de DSC-S70, bagger traag is (en hoognodig aan een uprade toe) heb ik er nog steeds hee veel plezier van. Haarscherpe en levendige foto's....aan nabewerking doe ik praktisch niet. Toegegeven, met slecht licht of snel bewegende objecten is het behelpen, maar ja....de camera loopt dan ook al wat jaartjes mee. Zodra ik hoorde van de F828 wilde ik die kopen.....jammer dat de kwaliteit van de foto's die ik ervan heb gezien erg tegenvalt. Zit nu te twijfelen om op de verbeterde versie te wachten (als die ooit komt...) of toch maar de overstap naar SLR te maken. Canon 300D (of wellicht de nieuwe Nikon) lijkt een goede optie. Maar ja....SLR is wel weer ff wat anders....heb het niet zo op dat gesjouw & gedoe met lenzen. *decisions decisions*

groet,
Frida
pi_17402739
ach je hoeft ook niet te sjouwen met lenzen kan er ook gewoon 1tje kopen....
pi_17402796
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 23:21 schreef berc het volgende:
ach je hoeft ook niet te sjouwen met lenzen kan er ook gewoon 1tje kopen....
Klopt! Maar als je het toch maar bij 1 lens houdt, dan kan je mijns inziens weer beter voor een F828-achtige camera gaan.... Dat geeft dan meer mogelijkheden (of zit ik nu echt helemaal verkeerd te denken?)

groet,
Frida
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')