abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17167145
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 11:37 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Heb je zelf al rondgekeken

Op de gegevens die je geeft is het vrijwel ondoenlijk om een adviesrichting te geven. Geef daarvoor dus eens op:
- heb je al enige ondergrond qua kennis en ervaring ?
- wat zijn je plannen met de camera ? (vakantie+ of full hobby)
- wat verwacht je van de camera ? (afdrukken tot 30/40 of alleen webgebruik met hier en daar een klein printje)
en als laatste:
- wat heb je te besteden ?

Pas dan kunnen de kopstukken er een zinnig woord over zeggen.

-Ik weet niets af van fotograferen, maar ik wil het graag leren.
-Ik wil fotograferen als hobby, dus niet alleen voor vakanties.
- Ik verwacht van een camera dat ik scherpe foto's kan maken, maar ze hoeven niet groter als A4 formaat te zijn.
- Ik heb helaas maar ongeveer 250 euro te besteden.
pi_17167287
Canon A70 is een goede camera om mee te beginnen, alles is handmatig in te stellen, maar hoeft niet. En hij is simpel in gebruik
http://www.tweakers.net/pricewatch/53478
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_17169891
Ik heb nu een aanbieding gezien van de Canon A70 voor 262 euro bij
Salland Automatisering
Het is ontzettend dichtbij voor mij, dus ik kan hem zo afhalen. Maar omdat hij zo goedkoop is vraag ik me af waar de addertjes zitten? Ik kan er tot nu toe geen ontdekken.

Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?

Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merken Maakt dat veel uit?

Nou, dat zijn weer een paar vraagjes, nog bedankt voor jullie reacties op mijn vorige vragen!

pi_17170074
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:04 schreef M1RR1E het volgende:
Salland Automatisering
Het is ontzettend dichtbij voor mij, dus ik kan hem zo afhalen. Maar omdat hij zo goedkoop is vraag ik me af waar de addertjes zitten? Ik kan er tot nu toe geen ontdekken.

Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?

Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merken Maakt dat veel uit?

Nou, dat zijn weer een paar vraagjes, nog bedankt voor jullie reacties op mijn vorige vragen!

binnenkort komt de A75(geupgrade A70) en zal de A70 van het toneel verdwijnen, dus ik denk dat sommige winkels hun oude voorraad A70's kwijt willen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:30:09 #105
35485 rique
with Canon, I can
pi_17170442
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 14:04 schreef M1RR1E het volgende:
Salland Automatisering

Ik hou zelf van AA's omdat je die in geval van nood altijd wel kan krijgen. Bijvoorbeeld als je batterijen net opzijn tijdens een bruiloft of een andere speciale gelegenheid. Een volle accu haal je dan niet zo snel ergens vandaan.
quote:
Canon werkt voor de A-series met compactflash kaartjes, deze zijn de goedkoopste soort die er is. Ik zou niet zo snel een C-merk nemen, koop gewoon een goed kaartje van een A-merk, is voor compactflash helemal niet zo duur.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  zaterdag 14 februari 2004 @ 14:33:00 #106
82603 Olivier_B_Bommel
Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_17170513
ik krijg van mn ouders, als ik over ga, een Sony P52. Heeft iemand hier btje ervaring mee? Goed/slecht?

Thnx !!!

Overvaller: "Geef me je geld !"
Pompbediende: "Ik dacht het niet!"
Overvaller: "Oh, nou, doe me dan maar een pakje kauwgum."
pi_17179500
hej nog ff een vraagje, de Canon A70 heeft 3,2 megapixel CCD, dat is toch niet zo veel? Of maakt dat niet zoveel uit als je foto's wilt maken die ongeveer het formaat van een A4 hebben?
pi_17181201
Mijn įllerlaatste vraag: Hoe zit het met zeg maar de afdrukvertraging van de A70? Ik weet niet hoe je het noemt maar ik bedoel de tijd die zit tussen het klikken en het moment waarop de foto werkelijk gemaakt wordt. Hoelang duurt dit normaal en zit er een of andere sportstand op?
En hoe zit dat bij de Olympus mju?
pi_17182651
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 20:24 schreef Dr.Chronicles het volgende:
hej nog ff een vraagje, de Canon A70 heeft 3,2 megapixel CCD, dat is toch niet zo veel? Of maakt dat niet zoveel uit als je foto's wilt maken die ongeveer het formaat van een A4 hebben?
Voor A4 formaat is 3.2MP perfect, kan zelfs nog wel wat groter dan A4
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_17184455
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 21:59 schreef Tain het volgende:

[..]

Voor A4 formaat is 3.2MP perfect, kan zelfs nog wel wat groter dan A4

ok bedankt
  zondag 15 februari 2004 @ 23:45:36 #111
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_17210540
Hoi hoi, ik ben er bijna uit. Ik zocht een goede digitale camera voor mijn foto's. Ik laat ze vaak uitprinten tot A4. Mijn oogje is gevallen denk ik op een Canon Powershot A80 vanwege de functies en opties in combinatie met de prijs. Is er iemand die mijn keuze kan wijzigen door mijn oog ook op een ander model te richten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 23:50:26 #112
49472 dasto
is een dromer
pi_17273264
ook ik doe een poging...

Ik ben op zoek naar een camera... op dit moment heb ik een 2 mpx camera van Sony maar alles gaat automatisch (valt niets handmatig in te stellen) en ik wil me meer gaan verdiepen in de fotografie. (ik kan hierna de komende maanden weinig geld hieraan uitgeven dus het doel is een camera waar ik lange tijd mee vooruit kan)

Ik heb weinig tot geen ervaring met sluitertijden, diafragma's, enz. Toch lijkt het mij erg leuk om hier eens mee te gaan 'spelen'. De vereisten: minimaal 4 mpixel, liefst werkzaam dmv accu (dus geen -oplaadbare- batterijen) Richtprijs is 500 tot 800 Euro... iemand een idee wat een bijpassende camera zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 18 februari 2004 @ 00:04:58 #113
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17273642
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 23:50 schreef dasto het volgende:
Ik heb weinig tot geen ervaring met sluitertijden, diafragma's, enz. Toch lijkt het mij erg leuk om hier eens mee te gaan 'spelen'. De vereisten: minimaal 4 mpixel, liefst werkzaam dmv accu (dus geen -oplaadbare- batterijen) Richtprijs is 500 tot 800 Euro... iemand een idee wat een bijpassende camera zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!
Binnen dat budget is zo ongeveer de hele 5 Megapixel-beweging te koop, waaronder de Canon G5, Olympus C5050, Nikon Coolpix 5400 om er maar eens een paar te noemen.

Overigens geldt voor iedereen die nu een digitale camera wil kopen en aan een beperkt budget zit, dat even geduld de moeite loont. Na de PMA komen er heel veel nieuwe modellen in de handel waardoor de gevestigde orde voor vele tientjes minder de deur uitgaat. ff Oogjes openhouden dus .

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Redactie Games woensdag 18 februari 2004 @ 00:32:21 #114
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_17274145
Sorry, ga gerust verder maar even een *bookmarkpost
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 18 februari 2004 @ 10:19:21 #115
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_17278512
Ik ben van plan om binnenkort een camera te kopen. Mijn voorkeur gaat uit minimaal 6x optische zoom en 5 megapixels.

Nu heb ik de Fuji Finepix 7000 of naar de Nikon 5700 (als ik meer geld had koos ik de Nikon 8700). Ik heb ook naar de Minolta Dimage A1 gekeken maar die is me veel te groot.

Welke van deze 2 zou ik moeten kopen...of ben ik nog een paar camera's vergeten.

Alvast bedankt voor de reacties

PS. Ik heb ook al op verschillende (bekende) websites gekeken zoals die van Steve, dpreview.com en dcresource.com

No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_17278551
ik zou voor de fuji gaan. de nikon schijnt nogal een shutterlag te hebben.
maarre: wacht effies, binnenkort is die fotografiebeurs en dan komen er heel veel nieuwe cams uit
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  woensdag 18 februari 2004 @ 10:29:40 #117
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_17278644
Shutterlag
  FOK!fotograaf woensdag 18 februari 2004 @ 10:41:33 #118
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17278809
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 10:29 schreef Robertje het volgende:
Shutterlag
afdrukvertraging..
dus hoelang het duurt voordat de foto is genomen nadat jij op het knopje hebt gedrukt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 18 februari 2004 @ 11:57:47 #119
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_17280646
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 10:41 schreef Xilantof het volgende:

[..]

afdrukvertraging..
dus hoelang het duurt voordat de foto is genomen nadat jij op het knopje hebt gedrukt.

OK, dat weet ik dan weer wel. Dat had ik al gehoord...maar is dat dan zo erg...het zal toch iets van een 10e van een seconde zijn?
  woensdag 18 februari 2004 @ 13:45:32 #120
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_17283506
Of moet ik toch voor de Minolta Dimage A1 gaan?
pi_17284957
Ik heb een paar dagen geleden toch maar de Olympus mju 300 besteld. Over twee weken heb ik hem... Ik ben echt heel erg benieuwd, ik zou hem het liefst nu hebben om hem lekker uit te proberen enzo. Maarja, nog twee weekjes geduld dus. Bedankt voor jullie tips enzo!
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:01:26 #122
35485 rique
with Canon, I can
pi_17285425
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 13:45 schreef Robertje het volgende:
Of moet ik toch voor de Minolta Dimage A1 gaan?
wat je eerder zei:
quote:
Ik heb ook naar de Minolta Dimage A1 gekeken maar die is me veel te groot.
Niet doen dus
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Redactie Games woensdag 18 februari 2004 @ 15:25:22 #123
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_17286128
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 14:40 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden toch maar de Olympus mju 300 besteld. Over twee weken heb ik hem... Ik ben echt heel erg benieuwd, ik zou hem het liefst nu hebben om hem lekker uit te proberen enzo. Maarja, nog twee weekjes geduld dus. Bedankt voor jullie tips enzo!
Das wel een goede, robuust, licht, compact cameraatje met een best goede afdrukkwaliteit. Ik heb em een tijdje geleend van iemand en voor vakantiekiekjes en dergelijke issie perfect. Tevens heeft het ook nog wat instelmogelijkheden voor het maken van foto's zonder dat het al te moeilijk wordt.

Voorbeeldfoto met de Olympus Mju 300

Foto is wel verkleind naar 640x480 met de [img]-tag

Maar ik ben zelf op zoek naar nog iets beters...

[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 18-02-2004 15:27]

pi_17286684
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:25 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Das wel een goede, robuust, licht, compact cameraatje met een best goede afdrukkwaliteit. Ik heb em een tijdje geleend van iemand en voor vakantiekiekjes en dergelijke issie perfect. Tevens heeft het ook nog wat instelmogelijkheden voor het maken van foto's zonder dat het al te moeilijk wordt.

Voorbeeldfoto met de Olympus Mju 300
afbeelding

Foto is wel verkleind naar 640x480 met de [img]-tag

Woow mooie foto!! en dat vind ik niet alleen aan de camera liggen Waar is deze gemaakt?
quote:
Maar ik ben zelf op zoek naar nog iets beters...
Als ik wat meer geld had zou ik ook zeker nog verder kijken...
Maar ik ben maar een arme beginneling
  Redactie Games woensdag 18 februari 2004 @ 15:46:28 #125
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_17286817
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 15:42 schreef M1RR1E het volgende:

[..]

Woow mooie foto!! en dat vind ik niet alleen aan de camera liggen Waar is deze gemaakt?
[..]

Als ik wat meer geld had zou ik ook zeker nog verder kijken...
Maar ik ben maar een arme beginneling

Canada - Niagara Waterfalls
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')