quote:-Ik weet niets af van fotograferen, maar ik wil het graag leren.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:37 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Heb je zelf al rondgekeken
Op de gegevens die je geeft is het vrijwel ondoenlijk om een adviesrichting te geven. Geef daarvoor dus eens op:
- heb je al enige ondergrond qua kennis en ervaring ?
- wat zijn je plannen met de camera ? (vakantie+ of full hobby)
- wat verwacht je van de camera ? (afdrukken tot 30/40 of alleen webgebruik met hier en daar een klein printje)
en als laatste:
- wat heb je te besteden ?Pas dan kunnen de kopstukken er een zinnig woord over zeggen.
Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?
Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merken Maakt dat veel uit?
Nou, dat zijn weer een paar vraagjes, nog bedankt voor jullie reacties op mijn vorige vragen!
quote:binnenkort komt de A75(geupgrade A70) en zal de A70 van het toneel verdwijnen, dus ik denk dat sommige winkels hun oude voorraad A70's kwijt willen
Op zaterdag 14 februari 2004 14:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb nu een aanbieding gezien van de Canon A70 voor 262 euro bij
Salland Automatisering
Het is ontzettend dichtbij voor mij, dus ik kan hem zo afhalen. Maar omdat hij zo goedkoop is vraag ik me af waar de addertjes zitten? Ik kan er tot nu toe geen ontdekken.Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?
Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merken
Maakt dat veel uit?
Nou, dat zijn weer een paar vraagjes, nog bedankt voor jullie reacties op mijn vorige vragen!
quote:Ik hou zelf van AA's omdat je die in geval van nood altijd wel kan krijgen. Bijvoorbeeld als je batterijen net opzijn tijdens een bruiloft of een andere speciale gelegenheid. Een volle accu haal je dan niet zo snel ergens vandaan.
Op zaterdag 14 februari 2004 14:04 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb nu een aanbieding gezien van de Canon A70 voor 262 euro bij
Salland Automatisering
Het is ontzettend dichtbij voor mij, dus ik kan hem zo afhalen. Maar omdat hij zo goedkoop is vraag ik me af waar de addertjes zitten? Ik kan er tot nu toe geen ontdekken.Ik vraag me ook af wat beter/handiger/goedkoper is in gebruik, een accu zoals in de Olympus mju, of gewoon een camera op AA-batterijen zoals de Canon?
quote:Canon werkt voor de A-series met compactflash kaartjes, deze zijn de goedkoopste soort die er is. Ik zou niet zo snel een C-merk nemen, koop gewoon een goed kaartje van een A-merk, is voor compactflash helemal niet zo duur.
Als ik een camera koop moet ik daar natuurlijk ook een geheugenkaartje bijkopen. Ik weet dat er veel verschillende soorten kaartjes zijn, en dat het afhangt van de camera welke soort je nodig hebt. Maar daarin heb je dan ook weer verschillende goedkopere en duurdere merkenMaakt dat veel uit?
Thnx !!!
quote:Voor A4 formaat is 3.2MP perfect, kan zelfs nog wel wat groter dan A4
Op zaterdag 14 februari 2004 20:24 schreef Dr.Chronicles het volgende:
hej nog ff een vraagje, de Canon A70 heeft 3,2 megapixel CCD, dat is toch niet zo veel? Of maakt dat niet zoveel uit als je foto's wilt maken die ongeveer het formaat van een A4 hebben?
quote:ok bedankt
Op zaterdag 14 februari 2004 21:59 schreef Tain het volgende:[..]
Voor A4 formaat is 3.2MP perfect, kan zelfs nog wel wat groter dan A4
Ik ben op zoek naar een camera... op dit moment heb ik een 2 mpx camera van Sony maar alles gaat automatisch (valt niets handmatig in te stellen) en ik wil me meer gaan verdiepen in de fotografie. (ik kan hierna de komende maanden weinig geld hieraan uitgeven dus het doel is een camera waar ik lange tijd mee vooruit kan)
Ik heb weinig tot geen ervaring met sluitertijden, diafragma's, enz. Toch lijkt het mij erg leuk om hier eens mee te gaan 'spelen'. De vereisten: minimaal 4 mpixel, liefst werkzaam dmv accu (dus geen -oplaadbare- batterijen) Richtprijs is 500 tot 800 Euro... iemand een idee wat een bijpassende camera zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!
quote:Binnen dat budget is zo ongeveer de hele 5 Megapixel-beweging te koop, waaronder de Canon G5, Olympus C5050, Nikon Coolpix 5400 om er maar eens een paar te noemen.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:50 schreef dasto het volgende:
Ik heb weinig tot geen ervaring met sluitertijden, diafragma's, enz. Toch lijkt het mij erg leuk om hier eens mee te gaan 'spelen'. De vereisten: minimaal 4 mpixel, liefst werkzaam dmv accu (dus geen -oplaadbare- batterijen) Richtprijs is 500 tot 800 Euro... iemand een idee wat een bijpassende camera zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!
Overigens geldt voor iedereen die nu een digitale camera wil kopen en aan een beperkt budget zit, dat even geduld de moeite loont. Na de PMA komen er heel veel nieuwe modellen in de handel waardoor de gevestigde orde voor vele tientjes minder de deur uitgaat. ff Oogjes openhouden dus .
Nu heb ik de Fuji Finepix 7000 of naar de Nikon 5700 (als ik meer geld had koos ik de Nikon 8700). Ik heb ook naar de Minolta Dimage A1 gekeken maar die is me veel te groot.
Welke van deze 2 zou ik moeten kopen...of ben ik nog een paar camera's vergeten.
Alvast bedankt voor de reacties
PS. Ik heb ook al op verschillende (bekende) websites gekeken zoals die van Steve, dpreview.com en dcresource.com
quote:afdrukvertraging..
Op woensdag 18 februari 2004 10:29 schreef Robertje het volgende:
Shutterlag
quote:OK, dat weet ik dan weer wel. Dat had ik al gehoord...maar is dat dan zo erg...het zal toch iets van een 10e van een seconde zijn?
Op woensdag 18 februari 2004 10:41 schreef Xilantof het volgende:[..]
afdrukvertraging..
dus hoelang het duurt voordat de foto is genomen nadat jij op het knopje hebt gedrukt.
quote:wat je eerder zei:
Op woensdag 18 februari 2004 13:45 schreef Robertje het volgende:
Of moet ik toch voor de Minolta Dimage A1 gaan?
quote:Niet doen dus
Ik heb ook naar de Minolta Dimage A1 gekeken maar die is me veel te groot.
quote:Das wel een goede, robuust, licht, compact cameraatje met een best goede afdrukkwaliteit. Ik heb em een tijdje geleend van iemand en voor vakantiekiekjes en dergelijke issie perfect. Tevens heeft het ook nog wat instelmogelijkheden voor het maken van foto's zonder dat het al te moeilijk wordt.
Op woensdag 18 februari 2004 14:40 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden toch maar de Olympus mju 300 besteld. Over twee weken heb ik hem... Ik ben echt heel erg benieuwd, ik zou hem het liefst nu hebben om hem lekker uit te proberen enzo. Maarja, nog twee weekjes geduld dus. Bedankt voor jullie tips enzo!
Voorbeeldfoto met de Olympus Mju 300
Foto is wel verkleind naar 640x480 met de [img]-tag
Maar ik ben zelf op zoek naar nog iets beters...
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 18-02-2004 15:27]
quote:Woow mooie foto!! en dat vind ik niet alleen aan de camera liggen
Op woensdag 18 februari 2004 15:25 schreef Mr.Noodle het volgende:[..]
Das wel een goede, robuust, licht, compact cameraatje met een best goede afdrukkwaliteit. Ik heb em een tijdje geleend van iemand en voor vakantiekiekjes en dergelijke issie perfect. Tevens heeft het ook nog wat instelmogelijkheden voor het maken van foto's zonder dat het al te moeilijk wordt.
Voorbeeldfoto met de Olympus Mju 300
afbeeldingFoto is wel verkleind naar 640x480 met de [img]-tag
![]()
quote:Als ik wat meer geld had zou ik ook zeker nog verder kijken...
Maar ik ben zelf op zoek naar nog iets beters...
quote:Canada - Niagara Waterfalls
Op woensdag 18 februari 2004 15:42 schreef M1RR1E het volgende:[..]
Woow mooie foto!! en dat vind ik niet alleen aan de camera liggen
Waar is deze gemaakt?
[..]Als ik wat meer geld had zou ik ook zeker nog verder kijken...
Maar ik ben maar een arme beginneling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |