grote optische zoom
moet heel snel foto's kunnen maken (dit hoeft niet met weinig licht)
liefst 2.5 of 3 per sec
Ik heb er het liefst één met batt.
Hij moet wel een beetje stevig zijn.
Ik heb zoveel camera topic's gelezen dat ik echt de bomen door het bos niet meer zie staan
wie o wie zal het mij keuze makkelijker maken????
Nikon coolpix 5400 +/- ¤ 950.-
Fuji finpix S 7000 zoom +/-¤ 659.-
Sony F828 +/-¤ 1029.-
van de sony zeggen ze dat hij veel ruis heeft en dat er een paarse gloed over heen kan zitten.(maar ik heb hem nog niet in het echt gezien)
van de Fuji zeggen ze dat hij tegen valt maar niet echt waarom
van de Nikon kan ik maar weinig reacties vinden
Ik ben geen top fotograaf en zal ook niet snel het uiterste uit een camera kunnen halen, maar ik wil voor dat geld wel een goede camera
waarmee ik ook wat mee kan experimenteren
die sony schijnt niet al te geweldig te zijn. dan kan je beter voor de canon 300d gaan.
Maar zo ver ik in de reviews wat kan vinden heeft deze ook last van purple firing en is niet echt goed met fps. (en dat wil ik juist wel)
maar die stady shot spreek mij wel weer erg aan
kan helaas nog niets vinden over de A2
Ik denk dat ik maar ff wacht op de reviews van die camera.
Maar ik heb de tijd
gr. Freek
de A2 zou nog wel eens heeeel lang kunnen gaan duren, de a1 bestaat pas vrij kort. Is de A1 niks voor jou? Hij is wel vrij groot, maar goed, dat zijn ze vrijwel allemaal.
Ik had absoluut een optical stabilized zoom-cam willen hebben als ik meer geld had gehad, maar ben zeer tevreden over olympus.
dat lijkt mij wel wat!
een canon S-serie met 10x zoom voor ong. 599euro
zou heel wat kunnen zijn!
verder al aan een canon gedacht? een G5? of heeft die niet genoeg optische zoom (heeft er 4) of juist niet genoeg groot hoek? (canon G5 heeft 35mm (volgens mij) en de nikon 5400 25mm)
groet
quote:idd, erg belangrijk
Op maandag 9 februari 2004 20:28 schreef knuppelhout het volgende:
even belangrijk als de reviews van anderen is het om zelf die dingen in je handen hebben gehad.
De ene cam klinkt prachtig op papier, maar ligt zwaar klote in je handen. Je noemde al dat je bepaalde eisen stelt aan de grootte van de cam, dus ga naar de fotoboer in de buurt, en probeer ze. (bij kinorama mocht ik ze allemaal proberen zonder gezeur)groet
quote:Als je rond de ¤1000,- gaat zitten zal ik toch wel die 300d nemen. Zo groot is ie niet en je hebt een mooie basis als je wat verder wilt.
Op zondag 8 februari 2004 14:04 schreef aciddream het volgende:
Ik zit zelf te twijfelen aanNikon coolpix 5400 +/- ¤ 950.-
Fuji finpix S 7000 zoom +/-¤ 659.-
Sony F828 +/-¤ 1029.-van de sony zeggen ze dat hij veel ruis heeft en dat er een paarse gloed over heen kan zitten.(maar ik heb hem nog niet in het echt gezien)
van de Fuji zeggen ze dat hij tegen valt maar niet echt waarom
van de Nikon kan ik maar weinig reacties vinden
Ik ben geen top fotograaf en zal ook niet snel het uiterste uit een camera kunnen halen, maar ik wil voor dat geld wel een goede camera
waarmee ik ook wat mee kan experimenteren
quote:Wat mij tegenhoud bij de eos is dat hij er gevoelig uitziet en aanvoeld
Op maandag 9 februari 2004 21:18 schreef Fixers het volgende:[..]
Als je rond de ¤1000,- gaat zitten zal ik toch wel die 300d nemen. Zo groot is ie niet en je hebt een mooie basis als je wat verder wilt.
Ik kijk al een tijdje rond, en ik ben er ondertussen uit dat ik een camera wil hebben met 3 mp en 3x optische zoom. Meer mag natuurlijk altijd, maar ik ben niet zo rijk. Ik wil wel goede kwaliteit hebben, dus geen flutmerk. Verder zou het leuk zijn als de camera ook nog een beetje klein is, maar ik ben bang dat dat wel weer een beetje teveel gevraagd is. Ik ben namelijk op zoek naar iets rond de 300 euro
De olympus mju vond ik wel mooi en de Canon A70 leek me ook wel wat. Maar er zijn er zo ontzettend veel dat ik een beetje het overzicht kwijtraak, en bovendien denk ik dat er hier in dit topic mensen zijn die er verstand van hebben, en dat mis ik een beetje
quote:De Olympus is compacter dan de Canon, maar de Canon heeft meer functionaliteit in de vorm van handmatige instellingen. Hoe ben je van plan de camera te gebruiken? Gewoon om te klikken en heel veel lol te hebben of ben je van plan om er een serieuse hobby van te maken waarbij je geniet van alles dat je handmatig kan instellen?
Op dinsdag 10 februari 2004 18:25 schreef M1RR1E het volgende:
Ik ben ook op zoek naar Een Digitale Camera, vandaar dat ik nu dus in dit topic postIk kijk al een tijdje rond, en ik ben er ondertussen uit dat ik een camera wil hebben met 3 mp en 3x optische zoom. Meer mag natuurlijk altijd, maar ik ben niet zo rijk. Ik wil wel goede kwaliteit hebben, dus geen flutmerk. Verder zou het leuk zijn als de camera ook nog een beetje klein is, maar ik ben bang dat dat wel weer een beetje teveel gevraagd is. Ik ben namelijk op zoek naar iets rond de 300 euro
De olympus mju vond ik wel mooi en de Canon A70 leek me ook wel wat. Maar er zijn er zo ontzettend veel dat ik een beetje het overzicht kwijtraak, en bovendien denk ik dat er hier in dit topic mensen zijn die er verstand van hebben, en dat mis ik een beetje
quote:Nou, zoals ik al zei heb ik er niet bijzonder veel verstand van. Maar ik vind het wel leuk om verschillende dingen uit te kunnen proberen, dus ik zou het leuk vinden als er wel een aantal dingen opzitten die je in kunt stellen. Maar het gaat ook weer niet een echt serieuze hobby worden denk ik, en van teveel keuzes en knopjes raak ik in de war. Is die A70 dan te hoog gegrepen? of is het makkelijk te leren om die instellingen goed te benutten?
Op dinsdag 10 februari 2004 18:32 schreef rique het volgende:[..]
De Olympus is compacter dan de Canon, maar de Canon heeft meer functionaliteit in de vorm van handmatige instellingen. Hoe ben je van plan de camera te gebruiken? Gewoon om te klikken en heel veel lol te hebben of ben je van plan om er een serieuse hobby van te maken waarbij je geniet van alles dat je handmatig kan instellen?
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 18:37 schreef knuppelhout het volgende:
idd, dat zijn allebei hele prima camera's. Die olympus heeft de EISA-award gewonnen, en de canon a70 wordt alom geroemd omzijn handmatige instellingen.
You can't go wrong here.
maar: ik denk dat het jezelf alleen maar moeilijker maakt als je voorbij de canon A70 en olympus Mju gaat kijken. Wil je iets goedkopers? neem dan de 2 megapixel variant van de canon a70: de a60. Zelfde camera en die ene megapixel minder merk je niet als je op 10x15cm en af en toe iets groter afdrukt.
[Dit bericht is gewijzigd door knuppelhout op 10-02-2004 22:34]
quote:Met die keuze is het bij Canon doorgaans heel eenvoudig. Er zit een draaischijf op en hoe minder automatiek je wilt hoe verder je die schijf bij de 'uit' vandaan moet draaien. Als eerste kom je doorgaans een stand tegen waarbij de camera alles voor je doet, en per klikje mag je zelf meer beslissingen gaan nemen. Dat is niet alleen op de A-serie, maar bij vrijwel alle Canon's vanaf ongeveer 1986.
Op dinsdag 10 februari 2004 21:22 schreef M1RR1E het volgende:[..]
Nou, zoals ik al zei heb ik er niet bijzonder veel verstand van. Maar ik vind het wel leuk om verschillende dingen uit te kunnen proberen, dus ik zou het leuk vinden als er wel een aantal dingen opzitten die je in kunt stellen. Maar het gaat ook weer niet een echt serieuze hobby worden denk ik, en van teveel keuzes en knopjes raak ik in de war. Is die A70 dan te hoog gegrepen? of is het makkelijk te leren om die instellingen goed te benutten?
De Canon A60 of de Sony Cybershot P72.
De prijs moet tussen de 200 en 250 liggen, en bij pick2pay.nl vallen ze ook in deze klassen.
Maakt de Cybershot goede foto's ? ook ingezoomd ? ik heb wel reviews en plaatjes gezien, maar heeft iemand nog zelf gemaakte foto's hiervan ?
Met de A60 kun je veel meer handmatig instellen, maar is weer groter, en je krijgt er geen accu;s en lader bij.
Wat zou de beste keuze zijn ?
quote:Heb je zelf al rondgekeken
Op zaterdag 14 februari 2004 10:42 schreef Dr.Chronicles het volgende:
Ik ben van plan een digitale fotocamera te kopen. Geen vakantie toestelletje, maar een waar je serieuse foto's mee kan maken.
Ik heb niet al te veel geld tot m'n beschikking. Kunnen jullie mischien mij een toestel aanraden? Of zeggen waar ik vooral op moet letten als ik er een wil kopen?
Op de gegevens die je geeft is het vrijwel ondoenlijk om een adviesrichting te geven. Geef daarvoor dus eens op:
- heb je al enige ondergrond qua kennis en ervaring ?
- wat zijn je plannen met de camera ? (vakantie+ of full hobby)
- wat verwacht je van de camera ? (afdrukken tot 30/40 of alleen webgebruik met hier en daar een klein printje)
en als laatste:
- wat heb je te besteden ?
Pas dan kunnen de kopstukken er een zinnig woord over zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |