abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16694540
Ik heb nu een Olympus C700 zoom 2.12 Megapixel maar wil een andere camera aan schaffen met wat meer pixels en wel de zelfde mogelijkheden. Ik vond de Olympus niet altijd even scherp en kleurrijk dus ik denk nu aan een ander merk.
Ik heb er drie op het oog wat weten jullie mij hier bij te adviseren zowel negatief als positief

1.Panasonic Lumix DMC-FZ10 met Optical Image Stabilizer (nog niet uit in Nederland )
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html

2.Kodak DX 6490
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dx6490.html

3.Fuji Fine pix S500
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fuji_s5000.html

Vrgrt Michiel

Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 29 januari 2004 @ 21:24:36 #52
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16697894
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef Breemz het volgende:
Heb gister de olympus camedia c450 zoom gekocht.. heb ik hier beetje goed aan gedaan?
Misschien handiger geweest om die vraag te stellen voor je de camera kocht.

Wat is je argument geweest om voor deze Olympus te kiezen ?

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  vrijdag 30 januari 2004 @ 09:39:29 #53
35834 Menyo
Ondertitel
pi_16708449
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:09 schreef Breemz het volgende:
Heb gister de olympus camedia c450 zoom gekocht.. heb ik hier beetje goed aan gedaan?
Het is zeker geen slechte camera, maar alleen een beetje overpriced. Als je tevreden bent met de opties en je geen dingen mist heb je zeker een redelijk goede cam gekocht.

Tuurlijk ontbeert hij opties die je bij bijv. bij een A80 wel hebt, maar heb je die ook echt nodig?

pi_16708798
sorry foutje
pi_16709331
Iemand wilt een digitale camera kopen, lees het volgende :
quote:
Ik ben ... Ik wil graag een digitale camera kopen, maar ik ben gehandicapt en ik ben linkshandig en ik heb daarom moeite om een gewone camera te bedienen. Dus hebben jullie advies waar ik een digitale camera kan kopen die voor mij wel goed te bedienen is, als het kan met het knopje links en iets groter.
Nu is dus de vraag, bestaan die dingen ook voor linkshandigen? Of heeft hier iemand ervaring mee?
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 30 januari 2004 @ 21:27:50 #56
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16725876
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 10:24 schreef D-Devil het volgende:
Iemand wilt een digitale camera kopen, lees het volgende :
[..]

Nu is dus de vraag, bestaan die dingen ook voor linkshandigen? Of heeft hier iemand ervaring mee?

Alle camera's in de markt gaan uit van rechtshandigen, zo zitten die dingen nou eenmaal in elkaar en het zou een enorme ontwerpinspanning vragen om van een bestaand model een linkshandige variant te bouwen. Ouwesok is onhandig en kan toch aardig met die rechtshandige dingen uit de ...eh....voeten

Een gelijk probleem kom je tegen wanneer je net als ik linksogig bent, bij de traditionele camera's heb je continue aanvaringen met de bedieningsorganen, met name het transport-uitsteeksel van een motorloze camera kan dan behoorlijk huishouden in je rechteroog. Ook hiermee heeft de industrie geen rekening kunnen houden.

pi_16727743
Ik ben op zoek naar een 2e foto-camera van een wat kleiner caliber met een wat kleinere prijs, om bijvoorbeeld naar school mee te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de MCAM-300:

Mijn vraag is alleen of deze (of andere van dit caliber) soms ook te koop zijn buiten webshops, aangezien er bij een webshop vaak een hoop kosten bijkomen. Zelf heb ik ze helaas nog niet buiten het internet gezien.

Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 30 januari 2004 @ 23:11:46 #58
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16728358
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben op zoek naar een 2e foto-camera van een wat kleiner caliber met een wat kleinere prijs, om bijvoorbeeld naar school mee te nemen.

Zelf heb ik ze helaas nog niet buiten het internet gezien.

TellSell biedt ook zoiets aan.

Op zich kun je hem veilig mee naar school nemen of waar je hem ook maar mee naar toe wilt nemen. Fotograferen wordt echter een stuk lastiger, die dingen zijn echt über-ruk als het op de beeldkwaliteit aankomt. Resolutie is absoluut te laag om iets zinnigs met je plaatjes te kunnen doen. Afradertje dus. en dat zul je van mij niet snel horen

Schrale troost, er zijn goedkopere sleutelhangers

pi_16728604
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 23:11 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

TellSell biedt ook zoiets aan.

Op zich kun je hem veilig mee naar school nemen of waar je hem ook maar mee naar toe wilt nemen. Fotograferen wordt echter een stuk lastiger, die dingen zijn echt über-ruk als het op de beeldkwaliteit aankomt. Resolutie is absoluut te laag om iets zinnigs met je plaatjes te kunnen doen. Afradertje dus. en dat zul je van mij niet snel horen

Schrale troost, er zijn goedkopere sleutelhangers

Ik weet dat de kwaliteit bagger is, maar als ik kwaliteit wil, neem ik mijn canon wel mee Maargoed, dat is niet veilig inderdaad. Daarom zoek ik zo een soort camera, als hij valt doet hij het vast nog wel.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 30 januari 2004 @ 23:45:13 #60
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16729063
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 23:23 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik weet dat de kwaliteit bagger is, maar als ik kwaliteit wil, neem ik mijn canon wel mee Maargoed, dat is niet veilig inderdaad. Daarom zoek ik zo een soort camera, als hij valt doet hij het vast nog wel.

Was de kwaliteit van die dingen maar bagger...dan zou je hem mee naar school kunnen nemen . De kwaliteit van dit soort prullen komt echter nog niet eens voor op de baggerschaal. Al begin je met een verwachting van nul, dan nog vallen ze tegen, en is er voor slechts een klein beetje meer poen wel een beter alternatief te koop.

Stel je bij de mechanische kwaliteit van deze dingen niet te veel voor, wanneer ze vallen zijn ze gewoon stuk, maar is er eigenlijk niet eens veel verloren gegaan

zaterdag 31 januari 2004 @ 09:56:22 #61
35485 rique
with Canon, I can
pi_16735125
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:58 schreef Kasty het volgende:
Hallo!
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de fuij Fine Pix S5000. Ik heb nu de Canon Powershot A70, maar wil graag over gaan op een iets betere camera met zoom.. maar niet al te duur... Is dit volgens jullie dan een goede optie..zo ja of zo nee? Heb al mening revieuw gelezen, maar echt wijzer wordt ik er niet van....

Groeten hennie

Ik heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee. Heb hem in de winkel staan en gebruik hem af en toe voor digitale klusjes in en op het dorp. Dat er ook wat ontevreden mensen zijn lees je hier -----> S5000 Probleempjes

Volgens mij zijn betreffende personen inmiddels weer tevreden maar met specifieke vragen over deze cam kan je daar terecht. Er staan ook wat voorbeeldfoto's tussen

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_16735195
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 23:45 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Was de kwaliteit van die dingen maar bagger...dan zou je hem mee naar school kunnen nemen . De kwaliteit van dit soort prullen komt echter nog niet eens voor op de baggerschaal. Al begin je met een verwachting van nul, dan nog vallen ze tegen, en is er voor slechts een klein beetje meer poen wel een beter alternatief te koop.

Stel je bij de mechanische kwaliteit van deze dingen niet te veel voor, wanneer ze vallen zijn ze gewoon stuk, maar is er eigenlijk niet eens veel verloren gegaan

Ik kan mijn budget op zich wel veruimen naar 50 euro, maar wat zou je mij dan aanraden? Gewoon een simpel toestel zonder lcd/toeters/whatsoever. Ik zat zelf aan de BenQ DC1610 te kijken, die heeft een marktwaarde van 40/50 euro, en zit er iets degelijker uit. Maar een groter budget zit er echt niet in. Houd er rekening mee dat ik dus al een toestel heb, en dat dit gewoon voor de fun is.

ps: Hij is inderdaad kapot bij het vallen, maar dat is iets minder erg dan dat mijn Canon Digtal Ixus valt Deze kosten maar rond de 30 euro.

Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 31 januari 2004 @ 10:18:59 #63
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16735353
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 10:05 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik kan mijn budget op zich wel veruimen naar 50 euro, maar wat zou je mij dan aanraden? Gewoon een simpel toestel zonder lcd/toeters/whatsoever. Ik zat zelf aan de BenQ DC1610 te kijken, die heeft een marktwaarde van 40/50 euro, en zit er iets degelijker uit. Maar een groter budget zit er echt niet in. Houd er rekening mee dat ik dus al een toestel heb, en dat dit gewoon voor de fun is.

ps: Hij is inderdaad kapot bij het vallen, maar dat is iets minder erg dan dat mijn Canon Digtal Ixus valt Deze kosten maar rond de 30 euro.

Daar geef je zelf al een alternatief aan. Bij minimaal budget kun je inderdaad beter afzien van toeters en bellen, daar had je immers die Ixus al voor. Koop je dan net niet het goedkoopste uit de markt dan zou het allemaal wel eens mee kunnen vallen
pi_16735872
Ik ben erachter gekomen dat de BenQ waarschijnlijk dezelfde technieken gebruikt als dat de rest van die mini-cams doet, daarom is hij inverhouding duur. Daarnaast is het wel een iets professioneler ogend cameratje, maar ik ben wel opzoek naar een winkel buiten een webshop (vanwege al die extra kosten die daar vaak opkomen).
pi_16773290
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:35 schreef Mic12 het volgende:
Ik heb nu een Olympus C700 zoom 2.12 Megapixel maar wil een andere camera aan schaffen met wat meer pixels en wel de zelfde mogelijkheden. Ik vond de Olympus niet altijd even scherp en kleurrijk dus ik denk nu aan een ander merk.
Ik heb er drie op het oog wat weten jullie mij hier bij te adviseren zowel negatief als positief

1.Panasonic Lumix DMC-FZ10 met Optical Image Stabilizer (nog niet uit in Nederland )
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fz10.html

2.Kodak DX 6490
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dx6490.html

3.Fuji Fine pix S500
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/fuji_s5000.html

Vrgrt Michiel

tja, de kodak en fuji vielen bij mij snel af nadat ik de reviews had gelezen op internet. Al vind ik die Kodak erg lekker in de hand liggen, maar compressie schijnt slecht te zijn.
Zat nog sterk te twijfelen tussen de FZ10 en de Minolta Z1, maar ik vind de minolta erg slap aanvoelen (veel plastic, en een lens die los zit )
Heb dus uiteindelijk voor de FZ10 gekozen ,deze heb ik nu een week of 3 en ben er erg tevreden over. 12x gestabiliseerde optische zoom is geweldig en voelt erg robuust aan.
Nadelen die ik tot nu toe heb gevonden:
*redelijk veel ruis op ISO 200 en 400
*Niet de sterkste cam voor in donkere ruimtes
Aangezien ik heb zelf toch hoofdzakelijk heb gekocht voor buiten (3 maanden kenia is dit voor mij de beste cam die op dit moment te koop is
pi_16773633
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 22:47 schreef Geqxon het volgende:

Nu is mijn oog gevallen op de MCAM-300:
[afbeelding]

Mijn vraag is alleen of deze (of andere van dit caliber) soms ook te koop zijn buiten webshops, aangezien er bij een webshop vaak een hoop kosten bijkomen. Zelf heb ik ze helaas nog niet buiten het internet gezien.

Geef dan iets meer geld aan een eenvoudige 1 megapixel compact. Zelfs op 10*15 cm zien die foto's er heel acceptabel uit. Kijk eens bij een prijsvechter als mediamarkt, of duik een restantje uit de voorraad op bij een fotozaak.

Edit: de Benq 1300 en 1500 zijn ook interresant, mischien net iets duurder dan je had gewild (tussen de 60 en 100 euro).

[Dit bericht is gewijzigd door Fixers op 01-02-2004 14:20]

pi_16788631
quote:
Op zondag 1 februari 2004 14:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Geef dan iets meer geld aan een eenvoudige 1 megapixel compact. Zelfs op 10*15 cm zien die foto's er heel acceptabel uit. Kijk eens bij een prijsvechter als mediamarkt, of duik een restantje uit de voorraad op bij een fotozaak.

Edit: de Benq 1300 en 1500 zijn ook interresant, mischien net iets duurder dan je had gewild (tussen de 60 en 100 euro).

Uhm, de foto's hoeven er totaal niet goed uit te zien. Zolang de sletjes goed zichtbaar zijn, doet de camera al aan mijn voldoeningen.

Ik heb zojuist mijn banksaldo binnengekregen. Mijn budget ligt toch echt op 30 euro. Ik ga maar eens naar de "speelgoed" winkels.

pi_16799111
quote:
Op zaterdag 24 januari 2004 17:52 schreef wingerd het volgende:
Casio EXILIM EX-Z3.
nu beter... brr
deze dus... http://www.exilim.de/de/produkt/exz3/
heeft iemad hier goede/slechte ervaringen mee..?
Zeer goede ervaringen, ik kan niet anders zeggen.

- Camera is klein en weegt weinig
- Accu zeer goed
- Groot LCD scherm, 2"
- Foto's zijn mooi (3.2 mp), video's ook goede kwaliteit (voor een fotocamera)
- Cradle (opladen en foto's usb-en naar de pc) werkt perfect

Enige nadeel (als dat een nadeel is) is dat videoclips een maximumlengte van 30 seconden hebben.

Voor meer info:
NL Exilim EX-Z3 site
http://www.exilim.de/nl/product/exz3/

Mijn foto's (gemaakt met EX-Z3, allen verkleind):
http://www.mvwd2.nl/photography/

(edit: goede url)

dinsdag 3 februari 2004 @ 22:39:11 #69
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_16863948
Hallo,

Ik ben zoek naar een nieuwe digitalecamera en mijn voorkeur gaat uit naar de canon s50. In de pricewatch zie ik dat er een grootverschil bestaat in prijs. Nu is het zo dat er twee versie's zijn van deze camera een amerikaanse (zwart van kleur) en een europesche (zilver van kleur). Nu zie ik dat de goedkope prijzen allemaal zijn gebaseerd op de de amerikaanse variant.

Nou is mijn vraag, in hoeverre krijg je garantie bij Canon als er een defect optreed? En zijn er nog meer nadelen aan het kopen van de amrikaanse Canon.

Btw. ik vind de zwarte mooier dan de zilvere

[Dit bericht is gewijzigd door Bigfoot op 03-02-2004 22:48]

Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
  woensdag 4 februari 2004 @ 16:06:23 #70
6598 Bigfoot
wind, waves & snow
pi_16883620

Black is the standard body color in the US, the rest of the world get Silver. However Canon Europe has recently announced that they will be making the black version available in a 'Microdrive bundle'.

Het is zo dat niemand van ons de werkelijkheid ziet. Wij interpreteren wat we zien en noemen dat de realiteit.
Kerk saai???
pi_16921175
Ik wil graag ook een digitale camera kopen. maar ik ben er pas mee begonnen een beetje rond te kijken. Wie kan mij vertellen wat voor een redelijke prijs van rond e 200 a 300 euro een goede digi cam is want kom er niet echt meer uit met zoveel verschillende soorten types
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 februari 2004 @ 19:50:41 #72
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16921941
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:25 schreef Maversne het volgende:
Ik wil graag ook een digitale camera kopen. maar ik ben er pas mee begonnen een beetje rond te kijken. Wie kan mij vertellen wat voor een redelijke prijs van rond e 200 a 300 euro een goede digi cam is want kom er niet echt meer uit met zoveel verschillende soorten types
Nou moet je voor de grap eens een beetje naar onderen in de topiclist scrollen.

Daar tref je op een kwaad moment Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 6 aan. Van die Canon A-serie valt er minstens één binnen je budget, en het feit dat het topic al aan zijn zesde deel bezig is geeft aan dat de A-serie hot is .

donderdag 5 februari 2004 @ 19:54:41 #73
35485 rique
with Canon, I can
pi_16922064
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:50 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nou moet je voor de grap eens een beetje naar onderen in de topiclist scrollen.

Daar tref je op een kwaad moment Het Canon Powershot A60/A70/A80 topic deeltje 6 aan. Van die Canon A-serie valt er minstens één binnen je budget, en het feit dat het topic al aan zijn zesde deel bezig is geeft aan dat de A-serie hot is .

Ik ga nu iets zeggen dat ik eigenlijk niet over mijn canon-hart kan verkrijgen....

Ik heb een vriend deze week de coolpix3100 aangeraden van Nikon, de CP-serie is heel erg leuk, iets minder toeters en bellen dan de A-serie dus leuk voor beginners met niet al te veel eisen. Prachtig optiek erin en een heel erg leuk formaat. En tussen de 200-300 euro kan je denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.

Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 5 februari 2004 @ 20:05:44 #74
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16922406
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 19:54 schreef rique het volgende:

[..]

En tussen de 200-300 euro kan je denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.

Als je nou één woordje tussengevoegd had, had je dat een hoop verdriet gescheeld. Let op, ik doe het even een keer voor :

En tussen de 200-300 euro kan je ook denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.

Onderstreep het woord dat het verschil maakt en leer het uit je hoofd

@Maversne : Kijk, je hebt nog keuze ook

donderdag 5 februari 2004 @ 20:29:31 #75
35485 rique
with Canon, I can
pi_16923082
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 20:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Onderstreep het woord dat het verschil maakt en leer het uit je hoofd

En tussen de 200-300 euro kan je ook denken aan een CP2100 of een aanbieding van een 3100.

@Maversne : Kijk, je hebt nog keuze ook

Sorry Ouwesok, ik was zo uit mijn doen van het deze onwetende koper attenderen op een Nikon dat ik de nuances van de grammatica helemaal vergeten ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')