quote:De snelheid
Op zondag 18 januari 2004 20:22 schreef zomer000 het volgende:
wie heeft er ervaring met de pentax optio 33lWat is het verschil tussen 1.0 usb en 2.0 usb
USB 2.0 is sneller en ik denk dat je USB 1.1 bedoeld?
Ik heb ook een (digitale) Pentax Optio 555, heb ik dan wel baat bij die F55?
Ik ben dus voornemens een andere digitale camera te gaan halen. Ik heb mijn huidige nu al een jaar of 3/4 en heb hem wel gezien. Tevens valt er niet veel aan in te stellen. (Digital IXUS).
Nou heb ik al heel wat reviews gelezen die erg uiteenlopen, dus vraag ik hier maar even advies.
Mijn oog is gevallen op een Fuji Finepix S602.
Wie kan mij hier zijn/haar ervaringen vertellen of alternatieven rond de 450/600 euro aandragen?
Bedankt!
quote:De fotos worden wazig, omdat de camera met een te lange sluitertijd moet werken, en dat houd je niet met de hand stil.
Op donderdag 22 januari 2004 10:05 schreef Calinnero het volgende:
Hallo... Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen bij de moeilijke keuze welke camera ik wil gaan kopen. Ik ben van plan vooral concert foto's te gaan maken... meestal wel in redelijk kleine zalen, dus niet dat ik vanaf achterin de Arena helemaal naar voren wil fotograferen ofzoMeestal is het wel vrij donker en met mijn analoge toestel worden mijn foto's bijna altijd erg wazig... Ik wil het liefst een redelijk grote zoom (minimaal 4x optisch) maar ik wil ook weer geen supergrote zware camera meeslepen. En ik vraag me af of het in een concertzaal zin heeft om heel erg veel in te zoomen omdat het natuurlijk erg donker is? Worden de foto's dan nog wel scherp? Dat was het wel zo'n beetje... denk ik? Oh ja, mijn budget is ongeveer rond de 500 euro! En ik wil wel graag een bekend, betrouwbaar merk
Ik heb zelf al wat rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. De Olympus Camedia C-750 UltraZoom leek me bijvoorbeeld wel wat... iemand ervaring hier mee ? En heeft die 10 x optische zoom zin tijdens een concert?? Alvast bedankt allemaal!
Voor zover ik weet zal geen enkele digitale camera met het beschikbare budget voldoen aan de eisen die je stelt, omdat ze a) niet beschikken over lenzen die voldoende licht doorlaten, b) bij hogere iso's veel ruis geven. Als je dat toch met een beetje redelijk resultaat wil doen zal je minimaal 3 keer zoveel moeten uitgeven voor een digitale SLR met een lichtsterke prime, en met een lichtsterke zoomlens erbij zit je al snel op 4x of meer.
Deze foto heb ik gemaakt met mijn gewone analoge camera
Kan iemand mij vertellen of foto's met een digitale camera mooier zouden worden??
quote:er is iets fout gedaan,
Op donderdag 22 januari 2004 14:03 schreef Calinnero het volgende:
Hmmm... echt goede foto's zal ik dus nooit krijgen? ten minste, niet voor die 500 euro die ik wil/kan uitgeven?Deze foto heb ik gemaakt met mijn gewone analoge camera
Kan iemand mij vertellen of foto's met een digitale camera mooier zouden worden??
http://www.rachelfansite.nl/images/fotoalbum/solo/CostaHoogeveen/big/hoogeveen10.jpg
zou wel moeten werken?
quote:" Fout
Op donderdag 22 januari 2004 14:14 schreef Calinnero het volgende:
oh... hier zie ik hem wel gewoon ... hmmm linkje dan maar:http://www.rachelfansite.nl/images/fotoalbum/solo/CostaHoogeveen/big/hoogeveen10.jpg
zou wel moeten werken?
Terug "
quote:al gedacht aan, extra geheugenkaartje? en accu/batterijen (goede oplaadbare)?
Op donderdag 22 januari 2004 17:57 schreef WeirdMicky het volgende:
ik zoek voor max. 250 euro een camera...welke raden jullie hier aan?
succes ermee!
Zoom
Compact
256mb geheugen inclusief
Is dit haalbaar voor 100 a 150 euro's
quote:Dat zou wel eens een probleempje kunnen worden. Voor alleen een camera met zoom moet je al zo'n 200 Eurtjes versnoepen. De geheugenuitbreiding komt daar nog overheen. Onder die 200 Eur is het eigenlijk een beetje armoe troef.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:55 schreef trigt013 het volgende:
Ik zoek een simpele digitale camera, geen onzin en optie's. Wel goede kwaliteit scherpe foto's die ik acceptabel als vergrotingen kan laten uitprinten.Zoom
Compact
256mb geheugen inclusiefIs dit haalbaar voor 100 a 150 euro's
als je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..
maar als je door de zoeker kijk, zie je dan ook direct die verlenging?
(snapt men wat ik bedoel? )
quote:een spiegelreflex betekent dat je dmv spiegels door alle opzetlenzen en filters heen kijkt. Als je dus een vinger voor je lens houdt, zie je dat door de zoeker. Dat heb je niet met optische zoekers, en weer WEL bij EVF's, oftewel kleine lcd-schermpjes
Op woensdag 28 januari 2004 09:05 schreef Xilantof het volgende:
ff een vraagje
ik wist niet precies waar ik hem moet stellen dus dan maar hierals je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..
(snapt men wat ik bedoel?
)
quote:Waarschijnlijk heb je het over die cropfactor, oftewel het verschil in afmetingen tussen een negatief en de CCD.
Op woensdag 28 januari 2004 09:05 schreef Xilantof het volgende:
ff een vraagje
ik wist niet precies waar ik hem moet stellen dus dan maar hierals je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..
(snapt men wat ik bedoel?
)
quote:okee.
Op woensdag 28 januari 2004 11:59 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Waarschijnlijk heb je het over die cropfactor, oftewel het verschil in afmetingen tussen een negatief en de CCD.
De zoeker van een digitale reflex is afgestemd op de grootte van de CCD, wat dus op de opname komt zie je ook in de zoeker, en dus jaje ziet direct in de zoeker het effect van de lens die je erop hebt staan.
maar wat als je er zo;n speciale lens op hebt zitten, die speciaal voor DSLR's zijn?
past dan ie dan weer automatisch aan? of is het een kwestie van een knopje?
quote:De s602 is een prima camera een mooie opstap richting de digi-reflex wereld. (opstap geen instap, de 602 is een "digireflex-achtige") Behalve het ontberen van de speigel en de verwisselbare objectief is het vergelijkbaar met een reflex.
Op donderdag 22 januari 2004 10:32 schreef Vinnie_Terranova het volgende:
Okay,Ik ben dus voornemens een andere digitale camera te gaan halen. Ik heb mijn huidige nu al een jaar of 3/4 en heb hem wel gezien. Tevens valt er niet veel aan in te stellen. (Digital IXUS).
Nou heb ik al heel wat reviews gelezen die erg uiteenlopen, dus vraag ik hier maar even advies.
Mijn oog is gevallen op een Fuji Finepix S602.
Wie kan mij hier zijn/haar ervaringen vertellen of alternatieven rond de 450/600 euro aandragen?
Bedankt!
Zal ook wel redelijk goedkoop zijn nu de 6 megapixel opvolger er is. Maar de de 3 MP super CCD presteert verder prima.
Groeten hennie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |