abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16406826
quote:
Op zondag 18 januari 2004 20:22 schreef zomer000 het volgende:
wie heeft er ervaring met de pentax optio 33l

Wat is het verschil tussen 1.0 usb en 2.0 usb

De snelheid

USB 2.0 is sneller en ik denk dat je USB 1.1 bedoeld?

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_16406892
Ik zag in de Mediamarkt krant de Nikon F55 staan van 378 voor 178 Euro
Is dat wat? Ik heb altijd een SLR willen hebben, en moet ik deze kans grijpen of is het echt nix?

Ik heb ook een (digitale) Pentax Optio 555, heb ik dan wel baat bij die F55?

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_16408613
Owjah niet vergeten natuurlijk er zit een AF Nikkor 28-80 mm/f 3,3-5,6G bij
pi_16481362
Hallo... Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen bij de moeilijke keuze welke camera ik wil gaan kopen. Ik ben van plan vooral concert foto's te gaan maken... meestal wel in redelijk kleine zalen, dus niet dat ik vanaf achterin de Arena helemaal naar voren wil fotograferen ofzo Meestal is het wel vrij donker en met mijn analoge toestel worden mijn foto's bijna altijd erg wazig... Ik wil het liefst een redelijk grote zoom (minimaal 4x optisch) maar ik wil ook weer geen supergrote zware camera meeslepen. En ik vraag me af of het in een concertzaal zin heeft om heel erg veel in te zoomen omdat het natuurlijk erg donker is? Worden de foto's dan nog wel scherp? Dat was het wel zo'n beetje... denk ik? Oh ja, mijn budget is ongeveer rond de 500 euro! En ik wil wel graag een bekend, betrouwbaar merk Ik heb zelf al wat rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. De Olympus Camedia C-750 UltraZoom leek me bijvoorbeeld wel wat... iemand ervaring hier mee ? En heeft die 10 x optische zoom zin tijdens een concert?? Alvast bedankt allemaal!
who cares if whoops you ain't shiny and perfect?!
pi_16481831
Okay,

Ik ben dus voornemens een andere digitale camera te gaan halen. Ik heb mijn huidige nu al een jaar of 3/4 en heb hem wel gezien. Tevens valt er niet veel aan in te stellen. (Digital IXUS).

Nou heb ik al heel wat reviews gelezen die erg uiteenlopen, dus vraag ik hier maar even advies.

Mijn oog is gevallen op een Fuji Finepix S602.

Wie kan mij hier zijn/haar ervaringen vertellen of alternatieven rond de 450/600 euro aandragen?

Bedankt!

Why buy a cow if you can get the milk for nothing?
  donderdag 22 januari 2004 @ 13:17:10 #31
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_16485509
denk dat ik de olympus mju 400 koop, is dit goede keuze?
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
  FOK!fotograaf donderdag 22 januari 2004 @ 13:44:18 #32
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_16486248
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:05 schreef Calinnero het volgende:
Hallo... Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen bij de moeilijke keuze welke camera ik wil gaan kopen. Ik ben van plan vooral concert foto's te gaan maken... meestal wel in redelijk kleine zalen, dus niet dat ik vanaf achterin de Arena helemaal naar voren wil fotograferen ofzo Meestal is het wel vrij donker en met mijn analoge toestel worden mijn foto's bijna altijd erg wazig... Ik wil het liefst een redelijk grote zoom (minimaal 4x optisch) maar ik wil ook weer geen supergrote zware camera meeslepen. En ik vraag me af of het in een concertzaal zin heeft om heel erg veel in te zoomen omdat het natuurlijk erg donker is? Worden de foto's dan nog wel scherp? Dat was het wel zo'n beetje... denk ik? Oh ja, mijn budget is ongeveer rond de 500 euro! En ik wil wel graag een bekend, betrouwbaar merk Ik heb zelf al wat rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. De Olympus Camedia C-750 UltraZoom leek me bijvoorbeeld wel wat... iemand ervaring hier mee ? En heeft die 10 x optische zoom zin tijdens een concert?? Alvast bedankt allemaal!
De fotos worden wazig, omdat de camera met een te lange sluitertijd moet werken, en dat houd je niet met de hand stil.

Voor zover ik weet zal geen enkele digitale camera met het beschikbare budget voldoen aan de eisen die je stelt, omdat ze a) niet beschikken over lenzen die voldoende licht doorlaten, b) bij hogere iso's veel ruis geven. Als je dat toch met een beetje redelijk resultaat wil doen zal je minimaal 3 keer zoveel moeten uitgeven voor een digitale SLR met een lichtsterke prime, en met een lichtsterke zoomlens erbij zit je al snel op 4x of meer.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_16486770
Hmmm... echt goede foto's zal ik dus nooit krijgen? ten minste, niet voor die 500 euro die ik wil/kan uitgeven?

Deze foto heb ik gemaakt met mijn gewone analoge camera

Kan iemand mij vertellen of foto's met een digitale camera mooier zouden worden??

FOK!fotograaf donderdag 22 januari 2004 @ 14:05:35 #34
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16486822
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:03 schreef Calinnero het volgende:
Hmmm... echt goede foto's zal ik dus nooit krijgen? ten minste, niet voor die 500 euro die ik wil/kan uitgeven?

Deze foto heb ik gemaakt met mijn gewone analoge camera

[afbeelding]

Kan iemand mij vertellen of foto's met een digitale camera mooier zouden worden??

er is iets fout gedaan,
kruisje namelijk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16487060
oh... hier zie ik hem wel gewoon ... hmmm linkje dan maar:

http://www.rachelfansite.nl/images/fotoalbum/solo/CostaHoogeveen/big/hoogeveen10.jpg

zou wel moeten werken?

FOK!fotograaf donderdag 22 januari 2004 @ 14:15:58 #36
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16487091
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:14 schreef Calinnero het volgende:
oh... hier zie ik hem wel gewoon ... hmmm linkje dan maar:

http://www.rachelfansite.nl/images/fotoalbum/solo/CostaHoogeveen/big/hoogeveen10.jpg

zou wel moeten werken?

" Fout
Je hebt geen toegang tot deze pagina.

Terug "

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16487239
Grrrrrr! Nou als jullie het echt willen zien dan moet je ff naar www.rachelfansite.nl en dan in het fotoalbum kijken... bijna alle foto's heb ik gemaakt... Die ik net probeerde te posten kan je vinden onder "Rachel Solo" en dan "Costa in Concert Hoogeveen" ... de eerste 20 foto's ofzo zijn door mij gemaakt...
pi_16493693
ik zoek voor max. 250 euro een camera...welke raden jullie hier aan?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  FOK!fotograaf donderdag 22 januari 2004 @ 19:01:54 #39
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16495130
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 17:57 schreef WeirdMicky het volgende:
ik zoek voor max. 250 euro een camera...welke raden jullie hier aan?
al gedacht aan, extra geheugenkaartje? en accu/batterijen (goede oplaadbare)?
en zoja, moeten die ook in die 250 euro passen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16495299
ik heb een olympus c-740 (3MP variant van de 750) en de foto's die je maakt in het 'donker' zijn idd sneller bewogen. Met invulflits bevries je het onderwerp, maar het omgevingslicht komt ook nog binnen. Mooie resultaat dus. Het grootste probleem in het donker is denk ik dat je met bijna alle digicams moeilijk kan focussen in weinig licht. Onscherpte dus. De olympus heeft hiervoor een bracketing mode ingebouwd: je maakt 3 fotos: 1 op het focuspunt, 1 er voorbij en 1 ervoor. Grote kans dat je er tenminste 1 scherpe bij hebt zitten. IK ben igg erg tevreden over deze cam.

succes ermee!

voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_16498584
canon a70 gehaald
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 21:55:15 #42
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_16530489
Ik zoek een simpele digitale camera, geen onzin en optie's. Wel goede kwaliteit scherpe foto's die ik acceptabel als vergrotingen kan laten uitprinten.

Zoom
Compact
256mb geheugen inclusief

Is dit haalbaar voor 100 a 150 euro's

Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 23 januari 2004 @ 22:12:20 #43
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16531022
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:55 schreef trigt013 het volgende:
Ik zoek een simpele digitale camera, geen onzin en optie's. Wel goede kwaliteit scherpe foto's die ik acceptabel als vergrotingen kan laten uitprinten.

Zoom
Compact
256mb geheugen inclusief

Is dit haalbaar voor 100 a 150 euro's

Dat zou wel eens een probleempje kunnen worden. Voor alleen een camera met zoom moet je al zo'n 200 Eurtjes versnoepen. De geheugenuitbreiding komt daar nog overheen. Onder die 200 Eur is het eigenlijk een beetje armoe troef.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 28 januari 2004 @ 09:05:19 #44
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16648620
ff een vraagje
ik wist niet precies waar ik hem moet stellen dus dan maar hier

als je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..

maar als je door de zoeker kijk, zie je dan ook direct die verlenging?

(snapt men wat ik bedoel? )

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16649381
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:05 schreef Xilantof het volgende:
ff een vraagje

als je op een digitale SLR een gewone lens doet. dan krijg je die verlenging van het brandpunts afstand..

een spiegelreflex betekent dat je dmv spiegels door alle opzetlenzen en filters heen kijkt. Als je dus een vinger voor je lens houdt, zie je dat door de zoeker. Dat heb je niet met optische zoekers, en weer WEL bij EVF's, oftewel kleine lcd-schermpjes
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 28 januari 2004 @ 11:59:36 #46
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16652326
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 09:05 schreef Xilantof het volgende:
ff een vraagje

Waarschijnlijk heb je het over die cropfactor, oftewel het verschil in afmetingen tussen een negatief en de CCD.
De zoeker van een digitale reflex is afgestemd op de grootte van de CCD, wat dus op de opname komt zie je ook in de zoeker, en dus ja je ziet direct in de zoeker het effect van de lens die je erop hebt staan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 28 januari 2004 @ 17:05:42 #47
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_16661320
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 11:59 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je het over die cropfactor, oftewel het verschil in afmetingen tussen een negatief en de CCD.
De zoeker van een digitale reflex is afgestemd op de grootte van de CCD, wat dus op de opname komt zie je ook in de zoeker, en dus ja je ziet direct in de zoeker het effect van de lens die je erop hebt staan.

okee.

maar wat als je er zo;n speciale lens op hebt zitten, die speciaal voor DSLR's zijn?
past dan ie dan weer automatisch aan? of is het een kwestie van een knopje?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_16666015
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:32 schreef Vinnie_Terranova het volgende:
Okay,

Ik ben dus voornemens een andere digitale camera te gaan halen. Ik heb mijn huidige nu al een jaar of 3/4 en heb hem wel gezien. Tevens valt er niet veel aan in te stellen. (Digital IXUS).

Nou heb ik al heel wat reviews gelezen die erg uiteenlopen, dus vraag ik hier maar even advies.

Mijn oog is gevallen op een Fuji Finepix S602.

Wie kan mij hier zijn/haar ervaringen vertellen of alternatieven rond de 450/600 euro aandragen?

Bedankt!

De s602 is een prima camera een mooie opstap richting de digi-reflex wereld. (opstap geen instap, de 602 is een "digireflex-achtige") Behalve het ontberen van de speigel en de verwisselbare objectief is het vergelijkbaar met een reflex.

Zal ook wel redelijk goedkoop zijn nu de 6 megapixel opvolger er is. Maar de de 3 MP super CCD presteert verder prima.

pi_16686732
Hallo!
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de fuij Fine Pix S5000. Ik heb nu de Canon Powershot A70, maar wil graag over gaan op een iets betere camera met zoom.. maar niet al te duur... Is dit volgens jullie dan een goede optie..zo ja of zo nee? Heb al mening revieuw gelezen, maar echt wijzer wordt ik er niet van....

Groeten hennie

[url]http://www.groev.tk[/url]
  donderdag 29 januari 2004 @ 17:09:11 #50
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_16690329
Heb gister de olympus camedia c450 zoom gekocht.. heb ik hier beetje goed aan gedaan?
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')